CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 27
 CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 45
Bericht Re: CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING
Ouder schreef:
Mannen,

ik weet niet wat het ouwe bestuur is en ik weet niet wat het nieuwe bestuur is ...
Maar voor ze gewoon wat met mekaar te laten sjotten, vind ik 475 EUR toch veel geld hoor. Ik ben ook maar een werkende mens hé ...
Anderzijds is het waar .. die gasten willen niets liever doen dan met mekaar te voetballen en zich amuseren.

Niemand verplicht je uiteraard om met je kind naar Eendracht Aalst te komen, genoeg jeugdclubs in de buurt denk ik dan.

Een drietal jaar geleden wouden ze vanuit de jeugd het duo De Ridder-De Cock weg, volledig terecht.

Men deed er alles aan om DDB en FDR aan de macht te krijgen wegens mannen zonder binding met Aalst. Het project 90 werd onder de doopvont gehouden, en het ging allemaal veranderen. Van de pleitbezorgers van toen (Steven Smet, Bart De Nul, Guy De Smet) werkte er tot voor kort nog één voor de club, en laatstgenoemde mocht vorige week ook beschikken.

Als de vorige besturen schuld hebben aan onze financiële crisis, dan hebben ze bij de jeugd toch op zijn minst gedeelde verantwoordelijkheid bij de bestuurlijke impasse waar onze club nu onder gebukt gaat.

Ze hebben toen hun zin gekregen maar van de hier vijf boven genoemde (DDB en FDR incluis) is er niemand meer op de club, desondanks het allemaal zelfverklaarde "echte" iendrachters zijn.

De brief die nu gestuurd is staat vol met feiten, daar kan je niet rond. Maar toen ik veertien dagen geleden aan de vier ontslagen jeugdcoordinators vroeg: "hoe kunnen jullie bewijzen dat jullie zelfbedruipend zijn?", was het antwoord wel dat er geen boekhouding was. De brief neigt voor mij ook naar een (persoonlijke) afrekening, en van iemand van het niveau van bv. De Smet had ik verwacht dat hij zich waardig zou gedragen. Een jammere zaak, vooral voor onze club.

en een zaak waar er enkel maar verliezers zijn...

26 Okt 2011, 20:28
Ancien

Ouder schreef:
Mannen,

ik weet niet wat het ouwe bestuur is en ik weet niet wat het nieuwe bestuur is ...
Maar voor ze gewoon wat met mekaar te laten sjotten, vind ik 475 EUR toch veel geld hoor. Ik ben ook maar een werkende mens hé ...
Anderzijds is het waar .. die gasten willen niets liever doen dan met mekaar te voetballen en zich amuseren.

Alle veranderingen vragen wat aanpassing en tijd, je moet vooruit kijken, geloof je nu echt dat het op een ander allemaal koek en ei is.
In een bedrijf waar men moet saneren om bestwil, heb je ook geen keuze nietwaar, wacht eens af wat de veranderingen teweegbrengen, alvorens voorbarige conclusies te trekken of je te laten leiden door allerlei geruchten.
Je zult wel mooie herinneringen hebben aan bepaalde mensen die er nu jammer genoeg niet meer zijn, maar het zijn de kinderen die zich goed in hun vel moeten voelen.
Ik ben er zeker van dat ze dolblij zijn als ze hun kabasken kunnen pakken om te gaan sjotten, en dat geluk mogen en willen we die klein mannen zeker niet afpakken. :EA:

26 Okt 2011, 20:34
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
een voordeel vandaag,(is sarcastisch he mannen) ... ik kon met gemak door aan de Zandberg want er stond geen enkele auto dubbel of fout geparkeerd en zelfs de parking was halfleeg rond 17.30u ... op 1 plein liepen er ongeveer 15 kinderen (van ver gezien he) ... dus eerlijk gezegd zal er idd weinig getraind zijn op de zandberg.

26 Okt 2011, 20:42
Ancien

Ik vraag me af wie daar de onruststokers zijn op de zandberg, want dit is toch niet meer normaal?

26 Okt 2011, 20:45
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Hugo schreef:
Ik vraag me af wie daar de onruststokers zijn op de zandberg, want dit is toch niet meer normaal?

Ik vermoed de 3 "heren" die vorige hun koffers hebben mogen pakken.

26 Okt 2011, 20:57
toevallige voorbijganger

CALIMERO schreef:
Ouder schreef:
Mannen,

Awel,dat begrijp ik nu niet.Waarom zich moeien,als ge op reis gaat voor 475 euro ga je U ook niet moeien met het beleid van het hotel.Je verlangt alleen dat je krijgt waar je recht op hebt.Dus waarom zeggen dat je achter de trainers staat,uw kind is de dupe. :? :?

Als het een goed hotel is, dan niet, dat is waar. Maar als je er 3 weken moet blijven, en na week 2 krijg je geen hoofdschotel meer om te eten, en na week 3 ook geen dessert ... dan ga je u wel moeien natuurlijk. En dat is hier wat dreigt het geval te zijn: besparingen betekent inboeten aan kwaliteit. Daar kun je niet buiten ... Het is trouwens voor de 1ste keer dat ik de echte reden hoor: besparingen ...

26 Okt 2011, 21:05
Miss Forum 2009-2010

Leeftijd: 40
Ouder schreef:
CALIMERO schreef:
Ouder schreef:
Mannen,

Awel,dat begrijp ik nu niet.Waarom zich moeien,als ge op reis gaat voor 475 euro ga je U ook niet moeien met het beleid van het hotel.Je verlangt alleen dat je krijgt waar je recht op hebt.Dus waarom zeggen dat je achter de trainers staat,uw kind is de dupe. :? :?

Als het een goed hotel is, dan niet, dat is waar. Maar als je er 3 weken moet blijven, en na week 2 krijg je geen hoofdschotel meer om te eten, en na week 3 ook geen dessert ... dan ga je u wel moeien natuurlijk. En dat is hier wat dreigt het geval te zijn: besparingen betekent inboeten aan kwaliteit. Daar kun je niet buiten ... Het is trouwens voor de 1ste keer dat ik de echte reden hoor: besparingen ...

de hoofdschotel is niet bespaard he, enkel op het dessert
en als je kan kiezen tussen geen dessert meer uw vakantie volledig geannuleerd zien te worden
wat ga je dan kiezen? (om ffkes op het hotel verhaal verder te gaan)

26 Okt 2011, 21:07
toevallige voorbijganger

Hugo schreef:
Ouder schreef:
Mannen,

Alle veranderingen vragen wat aanpassing en tijd, je moet vooruit kijken, geloof je nu echt dat het op een ander allemaal koek en ei is.
In een bedrijf waar men moet saneren om bestwil, heb je ook geen keuze nietwaar, wacht eens af wat de veranderingen teweegbrengen, alvorens voorbarige conclusies te trekken of je te laten leiden door allerlei geruchten.
Je zult wel mooie herinneringen hebben aan bepaalde mensen die er nu jammer genoeg niet meer zijn, maar het zijn de kinderen die zich goed in hun vel moeten voelen.
Ik ben er zeker van dat ze dolblij zijn als ze hun kabasken kunnen pakken om te gaan sjotten, en dat geluk mogen en willen we die klein mannen zeker niet afpakken. :EA:

Van ouder: Hugo, ik ben blij dat je (waarschijnlijk) de echt reden aanhaalt: sanering. Maar dat ze dat dan toch zeggen?? Waarom zoveel rond de pot draaien??

26 Okt 2011, 21:08
Miniem

Leeftijd: 51
Hugo schreef:

Ge hoeft maar één rotte appel te hebben die het goed kan uitleggen .... die sleurt iedereen mee in zijn vuil spel ! Spijtige zaak voor de club en de jeugd ! stom:

26 Okt 2011, 21:08
Scholier

Ouder schreef:
CALIMERO schreef:
Ouder schreef:
Mannen,

Van de vorige bestuurders wist ik dat de kosten van de jeugdwerking rond de 1200 euro bruto per jeugdspeler bedraagt,in de meeste andere tweedeklassers ligt dat rond de 900 euro per jeugdspeler.Ze vertelden mij toen dat de jeugdwerking niet zelfbedruipend was(waarschijnlijk hebben ze toen een kostensimulatie gemaakt).Die ploegen die een eigen jeugdvzw hebben moeten enorm oppassen of ze geraken in het rood.Bij de meesten is er geen kinesist aanwezig en zijn er slechts twee coordinatoren en spelen hun trainers als scouten..Als ge maar een volkswagen kunt permitteren moet ge niet met een rolls gaan rijden.

26 Okt 2011, 21:20
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Het woord saneren en besparen is hier toch al dikwijls in de mond genomen ?
Ik denk niet dat er iemand is die kan zeggen dat daarover rond de pot gedraaid wordt ?

Integendeel, ze durven EINDELIJK eens onder ogen zien dat de situatie er niet goed uitziet !

26 Okt 2011, 21:23
Miniem

Leeftijd: 51
Bram schreef:
Het woord saneren en besparen is hier toch al dikwijls in de mond genomen ?
Ik denk niet dat er iemand is die kan zeggen dat daarover rond de pot gedraaid wordt ?

Integendeel, ze durven EINDELIJK eens onder ogen zien dat de situatie er niet goed uitziet !

(y)

26 Okt 2011, 21:31
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Dat de hele heisa rond die bestuursperikelen ook hun weerslag hebben op de jeugdwerking is evident. Wie dacht dat er bij de jeugdwerking in dergelijke malaise niet heel erg moet gesnoeid worden, die moet dringend worden wakker gemaakt uit zijne slaap.

Nu, er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. En een aantal supporters van de eerste ploeg moeten misschien, voor ze van leer trekken tegen sommige van de jeugd-kant, ook inzien dat er nu eenmaal ook een pak ouders zijn met andere belangen dan wij als supporters van het eerste elftal.
Een ouder wiens kind men alle kansen willen bieden om zich te ontwikkelen naar een zo hoog mogelijk niveau, moet dat kunnen zonder dat zij per sé die-hard supporters zijn van de eerste ploeg. zij hebben andere belangen, net als de vrijwilligers en trainers waarvan allicht het meerendeel gepassioneerd hun taak hebben uitgevoerd de laatste jaren.

Ik kan dus perfect die ontgoocheling van de ouders begrijpen. Als supporters kan je makkelijker zeggen "aal tesaumen", dan als vader van ne jeugdspeler die minder afiniteit heeft met de eerste ploeg. (nogmaals) andere belangen.

Dat men als ouder dan in een kwade bui ook wel eens over de schreef gaat, of onbezonnen reageert, omdat hem (of in hun ogen hun eigen kind) onrecht wordt aangedaan dat lijkt me logisch. Iedereen die op 16 september 2007 op het veld van nieuwkerken stond weet hoe dat voelt... onrecht worden aangedaan, en weet hoe moeilijk het is om de kalmte te bewaren.

Zoals ik zeg: respect voor de woede van de ouders van de jeugd, maar vooraleer dan blind de boel nog wat te boycotten, kan men toch eerder kiezen (en blijven kiezen) voor de dialoog. In dat opzicht heb ik veel respect voor de mannen van het OPC met hun open brief. Dat was een faire en volwassen aanpak, met het oog op een constructieve oplossing, hoe moeilijk de situatie ook is, en ongeacht hoeveel shit er al door onze strot is geramd.

Alle partijen, zowel ouders als supporters zijn niet gebaat bij destructieve acties die de zaak alleen nog maar erger maken. In dialoog treden is de enige manier om antwoorden te krijgen op vragen.
Men zou dus beter moeite doen om zich vooraf te informeren alvorens simpelweg 'foert' te zeggende en op die manier tegelijk de verwoede pogingen van een aantal mensen om er toch nog het beste van te maken teniet te doen.

Ouders van jeugdspelers en supporters van Eendracht Aalst hebben misschien niet altijd dezelfde belangen, ze hebben er wel beiden belang bij dat we tot die best mogelijke oplossing van de club komen. tijd dat iedereen dat beseft. En dat er op alle vlakken zwaar moet gesaneerd worden, als je met een dergelijke schuldenberg zit, dat is geen leuk nieuws, da's pijnlijk voor iedereen, maar dat is logisch ook.

Een tweedeklasser met honderden jeugdspelers, een hele accomodatie een zware loonlast, een grote achterban, een warrige geschiedenis gestoffeerd met intriges en afrekeningen uit het recente verleden...gedurende een half jaar amper of niet bestuurd. Wat mag je dan verwachten aan structuur/communicatie? Juist: niets

Dat de communicatie van de club rotslecht was de laatste maanden, da's al duizend keer gezegd, dat waren trouwens de eerste uitwendige tekenen van de malaise... daar moet iedereen in de tussentijd mee omgaan.. dat gaat toch pas veranderen wanneer er een duidelijke leider is aangeduid die zich laat omringen in een nieuw bestuur, en de lijnen uitzet, en de nodige actie onderneemt zodat de club weer enigszins werkbaar wordt. dit moet momenteel de enige prioriteit zijn.

de problemen slepen nu al zo lang aan, en telkens weer komen er nieuwe afrekeningen aan het licht. mij lijkt het ideaal dat een nieuwe ploeg (en ik hoop met iedereen) eens van op een relatief wit blad papier kan beginnen. Hoe witter dat blad, hoe beter.

sentiment (omwille van uw club / omwille van uw kind ) opzij zetten en constructief meedenken / meewerken. het is dat of niets... Het is wachten op een nieuw bestuur, met veel moed, en frisse ideëen en een gezond verstand en het nodige respect voor alle betrokkenen.

Persoonlijke afrekeningen zijn alleen maar zeer schadelijk, en te missen als kiespijn.

26 Okt 2011, 22:32
Miniem

aan ouder
je moet niet klagen voor die 475euro dat weet je voor je je zoon laat tekenen
als het goed gaat dan is men ne zoon speelt bij eendracht en nu is't da is wel veel e 475EURO
dus moet je nu niet klagen he

26 Okt 2011, 22:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
even voor alle duidelijkheid:
om 15.00u is er een wedstrijd doorgegaan van de -15 tegen een selectie van talentvolle spelers uit de academy Seth (afhankelijk van Club Brugge), die hebben nadien logischer wijze niet getraind.
om 16.30 hebben de -12 en de -13 normaal getraind
de -16 hun training was op vraag van de trainer afgelast, hij hield omdat er verscheidene met de provinciale selectie speelden en er een aantal met school weg waren amper 4 spelers over (werd ook doorgenomen op voorhand) De -17 hebben niet getraind. De -19 en beloften dan weer wel.
Weet dat op woensdag de provinciale jeugd niet traint, kwestie dat we ook hier geen verkeerd beeld van hebben. Voor aanstaande zaterdag gaan de wedstrijden normaal door, idem dito voor zondag. Ik reken dan ook op het gezond verstand van onze opleiders om zich naar het weekend toe op te laden. Het enige wat je bereikt met niet te spelen is dat het de club geld kost en het is nu niet dat we geld zomaar over de toonbank kunnen smijten. Herbert

26 Okt 2011, 22:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 27