CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING - Pagina 11 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 27
 CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING
Citeer:
DT wrote:
Nogmaals: ik zou het ook niet dulden dat er werknemers van mij - die tenslotte wel mooi betaald worden door de club, wat ze precies ook vergeten waren - een andere agenda op na houden en dan zonder mijn medeweten bepaalde zaken opzetten... Dat is niet enkel een impasse proberen doorbreken, dat is gewoon van binnenuit de aanval inzetten...

Dat is inderdaad de essentie van de zaak!

28 Okt 2011, 9:19

Ikzelf ben een ouder van een nieuw aangesloten jeugdspeler bij EA, zonder enige voorkennis van de geschiedenis van EA.
De keuze voor EA werd wel degelijk gemaakt omwille van het jeugdopleidingsproject en niet omwille van EA 1ste ploeg.

Ik begrijp dat er een verschil in houding is tov EA afhankelijk van supporter zijn of ouder zijn van. Wat ik niet begrijp is dat velen die hier gepost hebben schrijven over jarenlange wantoestanden, maar rustig blijven supporteren zijn en toen hun club niet in bescherming genomen hebben (lees actie ondernomen). Promoveren is leuk, maar promoveren met gemaakte schulden (naar ik begrepen vanwege 1 of meerdere voorgaande besturen) die mogelijks onomkeerbaar zijn is korte termijn politiek en dom. Ook als supporter draag je hier verantwoordelijkheid. Supporter zijn moet, maar ook hier moet je steeds voldoende kritisch blijven.

De pijlen worden blijkbaar gericht op de ontslagen coördinatoren. Hun schrijven is hun chronologische weergave van een aantal feiten. Tot op heden heb ik zelf weinig ontkenning over deze feiten gehoord. Al zeker niet over de stap naar een aparte verankerde jeugdVZW. De “poosters” die schrijven dat dit moet beschouwd worden als een aanval van binnen uit, lijken mij verblindt te zijn door niet objectieve clubliefde. Als buitenstaander is het niet moeilijk te verifiëren, (hebben jullie dit gedaan), dat in het subsidiedossier aanleg kunstgras Zandberg, EA de belofte maakte een dergelijke vzw op te richten. EA geniet subsidies, gelden van de gemeenschap, waardoor er aan deze gemeenschap ook de plicht is om te rapporteren en gedane belofte na te komen. Wederom is dit waarschijnlijk bestuurlijke tekortkomingen van vroegere besturen. Gezien de omvang van de ontdekte financiële tekortkomingen, kan men toch onmogelijk iemand van kwade wil bestempelen, als deze de nodige stappen onderneemt om toekomstige subsidies veilig te stellen, alsook om te vermijden dat reeds uitbetaalde subsidiering zou moeten terugbetaald worden.

Wat ik nog minder begrijp is, dat in datzelfde schrijven, deze denkcel een voorstel maakt om ongeveer 75.000 euro middelen aan te brengen, om de gehele jeugdwerking tem mei 2012 te betalen, alle inkomsten Zandberg over te maken aan EA 1ste ploeg, dat niemand van jullie zich ook maar openlijk de vraag stelt of enig ander reeds een dergelijk bedrag, in de huidige crisis toch meer dan welkom, voor jullie geliefde club heeft gevonden.

Een derde punt wat mij treft is het modewoord doorstroming. De denkcel wordt verweten geen voldoende doorstroming te hebben afgeleverd. Ook hier kan ik niet als leek in de geschiedenis van EA oordelen. Belgie, bij monde van zijn Olympisch Comité, besliste in 2000 werk te maken van een beter sportbeleid/opleiding ed meer, gericht op de olympische spelen van …..2012 in London. Het is niet ernstig, getuigt van geen enkele objectivering, indien je als reden voor de afgelopen gebeurtenissen, een eenzijdige evaluatie na 3 volledige jaren maakt. We kunnen het toch allen eens zijn, dat deze nieuwe bewindsploeg van EA haar evaluatie op enorm korte tijd zou hebben klaargemaakt en daarenboven beslist dat deze dermate catastrofaal is dat bijsturing/overleg minder deugdelijk zou zijn dat de huidige genomen maatregelen.

Ik kan en wil niet oordelen over de huidige bewindploeg van EA. Maar ik heb zelf moeten vaststellen dat men zondigt tegen een mijn inziens belangrijke menselijke waarde : de waarheid spreken. Ik ontving, zoals meerdere ouders, een email van de manager die texto stelde :
“- het huidig bestuur aan zijn verplichtingen voldoet aangaande de betaling van de trainers en medewerkers op Zandberg;”
Je kan hier spreken van een halve waarheid, of een halve leugen, maar je kan nooit vertouwen en geloofwaardigheid krijgen met dergelijke schrijfsels, als je weet dat deze mensen wel september betaald kregen, maar niet augustus.

In communicatie staat geloofwaardigheid voorop en dit bekom je niet als een waarnemend voorzitter over banale feiten (het betalen van de sporthal) staat te waarheid te verbloemen. Zeg de dingen zoals ze zijn, en kom met je onderbouwde plan naar buiten om de zaken aan te pakken.

Vinden jullie het normaal dat alle in het lidgeld inbegrepen zaken nog niet geleverd zijn ? Neen op zich is dit ook niet zo erg. Maar hoe gaat de abonneehouder reageren mocht EA geen supporters meer binnen laten, omdat de nodige veiligheidsmaatregelen niet meer kunnen betaald worden. Ik vermoed dat de reactie anders zal zijn.

Er wordt hier op dit forum ook veel gesproken over saneren. Wat mij hierbij opvalt, is dat jullie blijkbaar verkiezen de patient is zijn geheel te redden, zonder de gezondere delen apart te beschermen. Wie durft te beweren dat de huidige financiële wantoestand is ontstaan door de jeugdwerking (lees goed niet jeugdbestuur of zo) is niet bij zijn zinnen. De jeugdwerking is een uithangbord en je haalt niet zomaar de geciteerde labels en waarderingen. De onthoofding van deze cel kan toch niet anders dan iedereen doen na te denken over de manier van beleidvoering (of juist het gebrek eraan). Stond de etterbuil zo op springen dat een einde van de beleidsvisie na 3 maanden in een nieuw seizoen moest gebeuren. Waren de consequenties (financieel,- de nieuwe coördinatoren zijn pro deo ?-, publicitair, juridisch en logistiek) echt op voorhand overwogen. Mij lijkt dit niet. Saneren betekent aan de basis gezond maken. De huidige operatie is daar niet in geslaagd, getuige de vele reacties hier op dit forum.

@Iendrachter90 : heb je jezelf afgevraagd of die ouder eigenlijk wel thuishoorde bij EA? De opmerking getuigt van een totaal gebrek aan kennis inzake jeugdopleiding en totaal gebrek aan respect voor alle opleiders zowel bij EA als bij andere ploegen.

@anathema76 & @DT : je zullen het waarschijnlijk wel slikken dat jullie ontslagen worden met het verwijt slecht gewerkt te hebben en dat de firma daardoor verlies maakt, terwijl jullie bazen gelden door ramen en deuren naar buiten smijten op onverantwoorde manier en het vertikken gemaakte afspraken na te komen. In de psychologie schrijft men hierover het volgende : Er is een groot verschil tussen wat men zegt dat men doet, en wat men doet dat men zegt.

Bij deze wens ik EA oprecht alle sterkte toe en hopelijk slaagt men erin doe toestand met verstand van zake te keren, de hudige manier waarop doet vrezen voor ....

28 Okt 2011, 16:04
Freak

den broer van DT? :lol:

28 Okt 2011, 16:10
Ancien

Leeftijd: 55
Aan ouder2, hier zo maar meteen in begin van je eerste post zeggen, dat wij precies alles ALTIJD op zijn beloop gelaten hebben vind ik er toch wat over. Je moet maar eens informeren hoeveel keer er onder druk van ons (de supporters) snode plannen zijn verijdeld van de toenmalige bestuurslui :D . Remember..Orlans, Garre...en ook nu heeft het niet veel gescheeld. Als er één supportersschare waakzaam is, zijn wij het wel ;) .

28 Okt 2011, 16:18
Nationale Ploeg

Beste Ouder2 ... hoe goed jouw bedoelingen ook zijn en hoeveel waarheid ook in jouw betoog zit, probeer je eerst even de geschiedenis van Eendracht Aalst te achterhalen vooraleer je de supporters komt veroordelen voor een gebrek aan actie?

Er zijn bijzonder weinig clubs in België en ver daarbuiten die zo'n trouwe supporterskern hebben. Een kern die al meer dan één keer van de hemel naar de hel gegaan is. Iemand die "ons" de les komt spellen over wat wij wel en niet moeten doen, dat gaat wat mij betreft een klein beetje te ver.

Zoals ik hier al enkele keren gepost heb: het gaat slecht met Eendracht Aalst. Met gans de club, zowel het eerste elftal als de jeugd. Heel slecht. En dus dienen een aantal drastische maatregelen zich op. Zowel bij het eerste elftal als de jeugd. Je kan dan hopen dat al die maatregelen samen aangekondigd worden. Maar dat is blijkbaar niet gelukt. Jammer, want nu voelt één groep zich geviseerd. Eén groep die zichzelf trouwens al aan het wapenen leek tegen mogelijke problemen. Misschien zou een aparte vzw iedereen bij de jeugd wel gevrijwaard hebben van mogelijke ontslagen en is dat plan mislukt. Wie weet?
Ik veroordeel niemand en probeer alleen maar te denken in het belang van de ganse club. Van de kapitein van het eerste elftal, tot een zeventigjarige supporters die elke paraat is (al vijftig jaar), tot een vijfjarig duiveltje die zijn eerste pasjes op een voetbalveld zet. Maar zowel die kapitein, als die supporters als dat duiveltje zullen moeten mee werken aan onze toekomst. En als dat niet dringend ook het geval is, als bijvoorbeeld de jeugd niet constructief aan een oplossing mee werkt in plaats van te blijven "sjikaneiren" over die ontslagen, missen we de paar kansjes die zich nog aandienen om het hoofd boven water te houden.

28 Okt 2011, 16:23
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Fillou schreef:
Beste Ouder2 ... hoe goed jouw bedoelingen ook zijn en hoeveel waarheid ook in jouw betoog zit, probeer je eerst even de geschiedenis van Eendracht Aalst te achterhalen vooraleer je de supporters komt veroordelen voor een gebrek aan actie?

Er zijn bijzonder weinig clubs in België en ver daarbuiten die zo'n trouwe supporterskern hebben. Een kern die al meer dan één keer van de hemel naar de hel gegaan is. Iemand die "ons" de les komt spellen over wat wij wel en niet moeten doen, dat gaat wat mij betreft een klein beetje te ver.

Zoals ik hier al enkele keren gepost heb: het gaat slecht met Eendracht Aalst. Met gans de club, zowel het eerste elftal als de jeugd. Heel slecht. En dus dienen een aantal drastische maatregelen zich op. Zowel bij het eerste elftal als de jeugd. Je kan dan hopen dat al die maatregelen samen aangekondigd worden. Maar dat is blijkbaar niet gelukt. Jammer, want nu voelt één groep zich geviseerd. Eén groep die zichzelf trouwens al aan het wapenen leek tegen mogelijke problemen. Misschien zou een aparte vzw iedereen bij de jeugd wel gevrijwaard hebben van mogelijke ontslagen en is dat plan mislukt. Wie weet?
Ik veroordeel niemand en probeer alleen maar te denken in het belang van de ganse club. Van de kapitein van het eerste elftal, tot een zeventigjarige supporters die elke paraat is (al vijftig jaar), tot een vijfjarig duiveltje die zijn eerste pasjes op een voetbalveld zet. Maar zowel die kapitein, als die supporters als dat duiveltje zullen moeten mee werken aan onze toekomst. En als dat niet dringend ook het geval is, als bijvoorbeeld de jeugd niet constructief aan een oplossing mee werkt in plaats van te blijven "sjikaneiren" over die ontslagen, missen we de paar kansjes die zich nog aandienen om het hoofd boven water te houden.

Dat is er bosj op (y) en nu wachten op ouder3 :D

28 Okt 2011, 16:29
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Bakkie schreef:

Dat is er bosj op (y) en nu wachten op ouder3 :D

'k kan anders beginnen als ex-jeugdspeler, heb veel (12 ongeveer) seizoenen bij gespeeld en heb ook van alles zien gebeuren en veranderen.

Maar dat is voor mij verleden tijd.
Nu maak ik me ongerust als hevige supporter:D

Benieuwd met wat 'ouder3' zal afkomen :? :lol:

28 Okt 2011, 16:49
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
Ik zal eens respectloos antwoorden.
Stel dat uw zoon het helemaal maakt in zijn voetbalcarriëre, hij doorstroomt hier elke jeugdreeks als de meest beloftevolle speler. Op 18-jarige leeftijd komt Anderlecht kloppen, gaat hij als dank en respect voor zijn trainers of opleiders die al hun tijd in hem gestoken hebben, neen dank U zeggen ?
Gaat Eendracht Aalst al zijn kosten van de opleiding kunnen verhalen, ondanks uw jaarlijks lidgeld van 475 € ? Maar idd dat zijn uw zorgen niet, het gaat er u trouwens om dat uw zoon zover mogelijk geraakt, op wiens kosten dan ook.
Waarom post ik dit ? Als U mag afkomen dat wij als supporters met weinig respect reageren, mag ik dit toch ook veronderstellen ?
Onthou alvast, Eendrachter ben je niet voor even, maar voor heel je leven :-)

28 Okt 2011, 17:34
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Dirk schreef:
Ik zal eens respectloos antwoorden.
Stel dat uw zoon het helemaal maakt in zijn voetbalcarriëre, hij doorstroomt hier elke jeugdreeks als de meest beloftevolle speler. Op 18-jarige leeftijd komt Anderlecht kloppen, gaat hij als dank en respect voor zijn trainers of opleiders die al hun tijd in hem gestoken hebben, neen dank U zeggen ?
Gaat Eendracht Aalst al zijn kosten van de opleiding kunnen verhalen, ondanks uw jaarlijks lidgeld van 475 € ? Maar idd dat zijn uw zorgen niet, het gaat er u trouwens om dat uw zoon zover mogelijk geraakt, op wiens kosten dan ook.
Waarom post ik dit ? Als U mag afkomen dat wij als supporters met weinig respect reageren, mag ik dit toch ook veronderstellen ?
Onthou alvast, Eendrachter ben je niet voor even, maar voor heel je leven :-)

(y)

28 Okt 2011, 18:14
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Even vermelden dat alle wedstrijden die gepland zijn voor zaterdag en zondag ook worden gespeeld (y)

28 Okt 2011, 20:48

Het is nooit mijn bedoeling om mensen te schofferen, maar ik merk op dat de open brief aan het bestuur op dit forum van begin oktober dateert, terwijl meerdere onder jullie spreken/schrijven van reeds jarenlange foutieve toestanden. Ik ben er juist erg van overtuigd dat jullie echt trouwe supporters zijn, maar dit wordt mijn insziens "misbruikt" ipv gebruikt. Dit is wat ik bedoel met kritisch en verantwoordelijk zijn als supporter. Ik merk ook dat jullie in de rubriek open brief aan het bestuur veel kritischer zijn geweest dan wat ik hier gelezen heb bij dit item. Alsof de jeugdwerking het probleem zou hebben veroorzaakt bij EA.
Ik kan me volledig terugvinden in een motto dat men beter positief werkt dan negatief, maar betekent dit dat elke genomen beslissing moet aanvaardt worden zonder kritische kantekeningen ? Het overboord gooien van het huidige project lijkt mij geen ondernemingsbeslissing te zijn, onderbouwd met alle nodige kantekeningen en gevolgtrekkingen.

Om aan te tonen dat het menens is met de intentie om bij te dragen tot een overleven van EA volgende suggestie.

Waarom brengt EA onder haar supporters/abonees geen renteloze lening uit, waarbij de niet betaalde intrest vergoedt wordt in een jaarlijkse reductie op het aboneegeld gedurende de komende X aantal jaren? Dit geeft de club de mogelijkheid om liquide middelen te verzamelen nu ze deze nodig heeft, laat haar toe een voldoende lange periode voor zich te hebben om dit gedeelte van de schuld terug te verdienen om zodoende iedereen te kunnen terugbetalen, en hebben de trouwe supporters een return on investment door een korting op de aboneeprijzen van de komende jaren.
Voor mij een echte optie, maar enkel als men bereid is echt werk te maken van een gezonde, gestructureerde club, waarbij men geen schrik heeft om in een open dialoog te gaan met zijn achterban (zowel supporters, als ouders van jeugdspelers) en waarbij men steunt op een lange termijnvisie.

29 Okt 2011, 0:16

Doorstroming? Hangt dat niet af van kansen geven? Wie kende Dries Mertens en Steve De Ridder bijvoorbeeld toen ze hier hun kans kregen? En je zag toen toch ook duidelijk dat ze ondaks het aanwezige talent nog heel wat boterhammen moesten eten. Dus het is een kwestie om zulke jongens hun kans te geven en hen rustig te laten groeien. Maar we moeten eerlijk zijn, welke trainer durft dit hier? 2X verliezen en je kop hangt er ver af. Enkel bij de vereffening speelden Van Roy-De Rudder met een 'jeugdelftal' . Maar dat waren dan ook mannen die uit de jeugdwerking kwamen. Jammer dat die 2 met pensioen zijn want dat waren toch echte clubmannen hoor. Ook zomaar op straat gezet na jaren dienst.

29 Okt 2011, 16:12
toevallige voorbijganger

ouder2 schreef:
Het is nooit mijn bedoeling om mensen te schofferen, maar ik merk op dat de open brief aan het bestuur op dit forum van begin oktober dateert, terwijl meerdere onder jullie spreken/schrijven van reeds jarenlange foutieve toestanden. Ik ben er juist erg van overtuigd dat jullie echt trouwe supporters zijn, maar dit wordt mijn insziens "misbruikt" ipv gebruikt. Dit is wat ik bedoel met kritisch en verantwoordelijk zijn als supporter. Ik merk ook dat jullie in de rubriek open brief aan het bestuur veel kritischer zijn geweest dan wat ik hier gelezen heb bij dit item. Alsof de jeugdwerking het probleem zou hebben veroorzaakt bij EA.
Ik kan me volledig terugvinden in een motto dat men beter positief werkt dan negatief, maar betekent dit dat elke genomen beslissing moet aanvaardt worden zonder kritische kantekeningen ? Het overboord gooien van het huidige project lijkt mij geen ondernemingsbeslissing te zijn, onderbouwd met alle nodige kantekeningen en gevolgtrekkingen.

Om aan te tonen dat het menens is met de intentie om bij te dragen tot een overleven van EA volgende suggestie.

Waarom brengt EA onder haar supporters/abonees geen renteloze lening uit, waarbij de niet betaalde intrest vergoedt wordt in een jaarlijkse reductie op het aboneegeld gedurende de komende X aantal jaren? Dit geeft de club de mogelijkheid om liquide middelen te verzamelen nu ze deze nodig heeft, laat haar toe een voldoende lange periode voor zich te hebben om dit gedeelte van de schuld terug te verdienen om zodoende iedereen te kunnen terugbetalen, en hebben de trouwe supporters een return on investment door een korting op de aboneeprijzen van de komende jaren.
Voor mij een echte optie, maar enkel als men bereid is echt werk te maken van een gezonde, gestructureerde club, waarbij men geen schrik heeft om in een open dialoog te gaan met zijn achterban (zowel supporters, als ouders van jeugdspelers) en waarbij men steunt op een lange termijnvisie.

Van ouder: Op deze manier is KV Mechelen indertijd ook gered: spelers (A kern + B-kern) waren verplicht dergelijke obligatie te aanvaarden (ik denk dat het enkele 10 000 franken waren die gedurende 10 jaar, zonder interest, werden "geblokkeerd" door de club én automatisch van het loon werden getrokken. De supporters konden kiezen tussen enkele voorgestelde schijven). Werkt effectief, want zie hoe het nu gaat bij KV. Ik zie trouwens grote gelijkenissen wat supporterskernen betreft op het gebied van motivatie en het enthousiasme voor "hun club".

29 Okt 2011, 21:52
Freak

Leeftijd: 45
Ouder schreef:
ouder2 schreef:

Van ouder: Op deze manier is KV Mechelen indertijd ook gered: spelers (A kern + B-kern) waren verplicht dergelijke obligatie te aanvaarden (ik denk dat het enkele 10 000 franken waren die gedurende 10 jaar, zonder interest, werden "geblokkeerd" door de club én automatisch van het loon werden getrokken. De supporters konden kiezen tussen enkele voorgestelde schijven). Werkt effectief, want zie hoe het nu gaat bij KV. Ik zie trouwens grote gelijkenissen wat supporterskernen betreft op het gebied van motivatie en het enthousiasme voor "hun club".

ik dacht toch niet dat dat op dergelijke manier is gegaan eerlijk gezegd. Supporters kregen zeggenschap in het bestuur van de club, in ruil voor inzamelactie van geld.

29 Okt 2011, 21:56
Ancien

Leeftijd: 65
Dat klopt. Bij KV werd een afvaardiging van supporters in het bestuur betrokken. Is trouwens nog zo als ik me niet vergis...
Maar KV had gemiddeld wel wat meer toeschouwers dan wij in de lagere klassen.

29 Okt 2011, 21:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 27