Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 221 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 219 220 221 222 223 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 55
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Al iemand nieuws? Echt nieuws, geen geruchten of sms-geroddel of van goei bronnen of cafepraat! Of moet ik op de gazet wachten? Niet dat dat altijd waarheidsgetrouw is maar...IK WIL IETS WETEN!!!! ;)

28 Okt 2011, 17:04
Junior

Leeftijd: 54
waar is dat nieuws

28 Okt 2011, 17:06
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
relax, take it eeeaaasyyy!!! :cool:

Geen nieuws is goed nieuws denk ik dan... Vanaf morgen begint het voor ons! Zaterdag gaan eten opt mosselfestijn me wa volk, zondag match, nadien HALLOWEENPARTY in het stadion!! Aal tesaumen! :EA:

28 Okt 2011, 17:09

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
hansken schreef:
relax, take it eeeaaasyyy!!! :cool:

Geen nieuws is goed nieuws denk ik dan... Vanaf morgen begint het voor ons! Zaterdag gaan eten opt mosselfestijn me wa volk, zondag match, nadien HALLOWEENPARTY in het stadion!! Aal tesaumen! :EA:

Ik heb nog wa kaarten over :D

28 Okt 2011, 17:10
Ancien

Witte rook of zwarte wolken?

28 Okt 2011, 17:17
Ancien

Ja, en ni rond de pot draaien, geen gezever er wordt hier al genoeg gezeverd, want anders houd het bij mij op, we moeten nu eindelijk eens weten waar we momenteel staan, wat de financiën betreft.
De mensen valse hoop geven, daar kan ik niet met leven.
Enfin, ik wacht rustig en kalm, het resultaat van de persconferentie af. :angel: :D

28 Okt 2011, 17:29
Junior

Leeftijd: 54
staat op de officiële site

28 Okt 2011, 17:33
Ancien

Mé maan en macht oepen op 't voesjbestoan van Den Iendracht.

28 Okt 2011, 17:34
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Het bestuur en het management van Eendracht Aalst hebben vrijdag op een persconferentie een saneringsplan gelanceerd om een stabiel voortbestaan van de club in tweede klasse veilig te stellen. Hardnekkige geruchten als zou EA een stap terugzetten naar vierde klasse om zo van haar schulden verlost te raken, werden formeel ontkend door waarnemend voorzitter Michel Markey.

De eerste doelstelling op korte termijn is het behalen van de noodzakelijke licentie. Tegen eind dit jaar wil de club zich verzekeren van de 300.000 euro extra financiële middelen die hiervoor vereist zijn. “We zijn goed op weg om die licentie te halen”, aldus Markey.

Het saneringsplan bestaat uit drie delen: besparingen, het verwerven van extra inkomsten door initiatieven in samenwerking met de supporters, en het realiseren van bijkomende sponsoring.

STEUNCAMPAGNE

Centraal in het plan staat de steuncampagne “Me maan en macht ver den Iendracht”.

Vorige zaterdag werden een nieuwe supportersraad en een actiecomité opgericht. Samen met de club zullen de supporters –die de naam van de campagne overigens zelf via een poll gekozen hebben- de komende weken en maanden tal van initiatieven ontwikkelen om de clubkas te spijzen.

Het mosselfestijn dat dit weekend in het clubrestaurant van het Pierre Cornelis-stadion plaatsvindt, is slechts een eerste van vele acties.

Andere voorstellen die door de supporters werden geopperd, zijn onder andere:

- een strafschoppentornooi voor de supporters
- clubtruitjes waarop supporters tegen betaling hun eigen naam kunnen laten plaatsen
- een veiling van oud Eendracht Aalst-materiaal
- een steunactiedorp op de parking vóór het stadion tijdens elke thuismatch
- ambiance-activiteiten in de kantines
- nacht van den Iendracht met optredens

Waarnemend voorzitter Michel Markey benadrukte tijdens de persconferentie dat de opbrengsten van alle acties duidelijk aan de supporters gecommuniceerd zullen worden. “Ook dat moet een nieuwe drijfveer binnen deze club worden: transparantie”, aldus Markey. “Supporters moeten weten wat hun inspanningen opleveren.”

De vernieuwde supporterscommunity vormt de motor van de versterkte inspanningen om de toekomst van de club veilig te stellen. De kracht die hiervan uitgaat, heeft een aantal bestaande en nieuwe sponsors overtuigd om hun vertrouwen in en steun aan de club te garanderen.

Ook in de nabije toekomst, zo maakt de club zich sterk, zullen nieuwe sponsors extra financiële middelen aanbrengen en zo bijdragen tot dat deel van het herstelplan.

Anderzijds gaat EA ook besparen. “We beseffen heel goed de ernst van de situatie”, aldus waarnemend voorzitter Michel Markey. “Extra inkomsten zullen niet volstaan. Een beter beheer van onder andere het clubrestaurant en de kantines moeten behalve hogere opbrengsten ook besparingen opleveren." Of zoals manager Gerd Van Eetvelde het tijdens de persconferentie uitdrukte: "In alle geledingen van de club streven we naar een efficiënter beheer dat kosten bespaart en opbrengsten optimaliseert.”

GEZONDE AMBITIE

Op basis van het saneringsplan blikt Eendracht Aalst vooruit. Vastberaden en met gezonde ambities. “Na het behalen van de licentie is het tweede doel op korte termijn een stabiele tweedeklasser te zijn, met een goeie structuur en organisatie”, aldus Markey. “Op middellange termijn willen we onze ambities hoger richten, op eerste klasse.”

Vandaag primeert echter overleven. Om ooit toekomstdromen te kunnen waarmaken, zijn nu realisme en visie nodig. De club benadrukt dat ze daaraan eendrachtig en solidair wil werken, “met iedereen, van jong tot oud, van het eerste elftal tot de duiveltjes, van de trouwe supporter tot het clubbestuur”. Michel Markey: “We zijn er rotsvast van overtuigd dat we samen zullen slagen in ons opzet.”

Een sterke jeugdwerking, zo werd benadrukt, is daarbij van groot belang voor de toekomst van de club.  "De voorbije jaren was er te weinig doorstroming vanuit de jeugd naar de A-kern", aldus manager Gerd Van Eetvelde. "Het is van essentieel belang dat daar verandering in komt." Op dat vlak werd tijdens de persconferentie het nieuws bevestigd dat de voorbije dagen al beken draakte: het ontslag van drie jeugdcoördinatoren, en de aanstelling van twee nieuwe. De bedoeling is kwaliteitsvol maar efficiënter te werken, onder de leiding van een nieuw jeugdbestuur.

“Eendracht Aalst”, zo stelde waarnemend voorzitter Michel Markey nog, “is klaar voor een nieuwe start. De club is vervuld van een nieuwe dynamiek."

"Me maan en macht ver den Iendracht!”

Bron: eendracht-aalst.be

28 Okt 2011, 17:34

edit.

28 Okt 2011, 17:35
Ancien

Bakkie schreef:
edit.

Edit Corredor? ;) :lol:

28 Okt 2011, 17:44

jammen schreef:
Bakkie schreef:
edit.

Edit Corredor? ;) :lol:

Verslag staat hier al gepost ;)

28 Okt 2011, 17:45
Ancien

De schuldenlast is ondertussen nog niets geslonken moet ik tot mijn grote verwondering vaststellen, 300000 euro tegen het einde van het jaar, en daarna nog meer dan een miljoen te gaan. :wow:
En de nadruk ligt bij de supportersacties wat volgens mij onmogelijk is, de grootste inkomsten zullen nog altijd via extra sponsors moeten gebeuren.
Misschien ben ik te pessimistisch ingesteld en gaan jullie het onmogelijke mogelijk maken. :wadde:

28 Okt 2011, 19:05
Freak

Leeftijd: 45
Vandaag ben ik met een zekere (té hoge) verwachting richting persconferentie getrokken...

ik ga het zeggen zoals het is, ik ben eigenlijk erg ontgoocheld terug naar huis gegaan, niet meer niet minder.

niets over versterking bestuur, nieuwe voorzitter, grote sponsorvis(sen), concreet saneringsplan over hoe en wat men gaat doen. Steven De Cock liep daar ook rond. :cool:

als je met een penaltycup en een mosselfestijn 300.000 euro gaat moeten dichtrijden.

ik had een ander, krachtiger signaal verwacht.

sorry jongens :stom:

28 Okt 2011, 19:28
Vaste Waarde

Het was inderdaad maar een flauwe bedoening kwa NIEUWS . Al hetgeen gezegd is was al geweten. En wat weten we nu eigenlijk concreet: Dringend 300000 euro nodig voor het behalen licentie, vragen over nieuwe sponsors werden ontwijkend beantwoord ( zijn ermee bezig of zijn getekend maar kunnen nu nog niets zeggen).

Het enige wat mij kon boeien was de uitleg van Cottijn ivm zijn idee over mannen met geld maar zonder gezond verstand en omgekeerd :lol: .
Ook de aanwezigheid van een persoon als Krauch gaf mij een gevoel van hoop .
En Michel : Michel heeft een hart van goud maar heeft o zo veel schrik lijkt me om eens echt te zeggen waar het op staat en moet steeds weer nen uitleg geven die telkens het zelfde zegt maar niks inhoudelijk betekend. Toch respect voor Michel de manier waarop hij steeds weer in de vuurlinie durft te komen en zich steeds blijft inzetten.

Het komt er volgens mij op neer dat wij supporters NOGMAALS de meeste kastanjes uit het vuur zullen moeten halen en Alles zullen moeten geven om de beoogde licentie te behalen ik denk dat daar de sleutel tot de redding ligt.

Dus laat ons ALLEMAAL nogmaals alles geven , het kan de laatste keer zijn!
Me maan en macht ver den iendracht !
PS: Zondag is er nog MASSALE hulp nodig om het mosselfestijn in goede banen te leiden.
Ms voor 1 keer de match zo laten met een paar man en helpen op het mosselfestijn?
En JA ik zal er ook zijn!

28 Okt 2011, 19:41
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 219 220 221 222 223 289