CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 27
 CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING 
Auteur Bericht

Bericht Re: CHAOS BIJ DE JEUGDWERKING
ik vind het helemaal niet fout dat supporters inspraak krijgen, integendeel want dit toont dat de club op elk moment haar achterban wenst te consulteren en respecteren. Of je nu veel of weinig supporters hebt, deze manier zorgt ervoor dat je een deel van de schulden aan derden, mogelijk kwaadwordende partijen, omzet naar schulden aan trouwe goedmenende supporters. Als de club het ernstig meent met een open beleid, dan is dit op grote of kleine schaal steeds een goede oplossing indien men er verantwoord mee omspringt.
Voor de trouwe supporters is dit dan weer een unieke manier om en het vertrouwen in het te voeren beleid uit drukken enerzijds, en anderzijds de club af te toetsen op haar echte wil naar verandering en het toelaten van mede inspraak in het beleid van de club.
Weet iemand mij te zeggen hoeveel abonnees er momenteel zijn op EA ?
Als ik de gedane voorstellen van gisteren lees, dan vind ik dat deze oplossing zeker te overwegen is.

29 Okt 2011, 22:13
Freak

Leeftijd: 45
ouder2 schreef:
ik vind het helemaal niet fout dat supporters inspraak krijgen, integendeel want dit toont dat de club op elk moment haar achterban wenst te consulteren en respecteren. Of je nu veel of weinig supporters hebt, deze manier zorgt ervoor dat je een deel van de schulden aan derden, mogelijk kwaadwordende partijen, omzet naar schulden aan trouwe goedmenende supporters. Als de club het ernstig meent met een open beleid, dan is dit op grote of kleine schaal steeds een goede oplossing indien men er verantwoord mee omspringt.
Voor de trouwe supporters is dit dan weer een unieke manier om en het vertrouwen in het te voeren beleid uit drukken enerzijds, en anderzijds de club af te toetsen op haar echte wil naar verandering en het toelaten van mede inspraak in het beleid van de club.
Als ik de gedane voorstellen van gisteren lees, dan vind ik dat deze oplossing zeker te overwegen is.

ik vind dit eigenlijk geen realistisch plan, wat ga je doen? en hoeveel per "obligatie" of "aandeel" ga je dan vragen? 10 euro? 100 euro?

hoe korter de tijd tot Nieuwjaar, hoe zotter de plannen hier gaan worden denk ik. :D

29 Okt 2011, 22:17
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
ouder2 schreef:

volgens horen zeggen: ongeveer 1000 abonnees

29 Okt 2011, 22:24
Ancien

Leeftijd: 46
Ouder schreef:

Het is nooit mijn bedoeling om mensen te schofferen, maar ik merk op dat de open brief aan het bestuur op dit forum van begin oktober dateert, terwijl meerdere onder jullie spreken/schrijven van reeds jarenlange foutieve toestanden. Ik ben er juist erg van overtuigd dat jullie echt trouwe supporters zijn, maar dit wordt mijn insziens "misbruikt" ipv gebruikt. Dit is wat ik bedoel met kritisch en verantwoordelijk zijn als supporter. Ik merk ook dat jullie in de rubriek open brief aan het bestuur veel kritischer zijn geweest dan wat ik hier gelezen heb bij dit item. Alsof de jeugdwerking het probleem zou hebben veroorzaakt bij EA.
Ik kan me volledig terugvinden in een motto dat men beter positief werkt dan negatief, maar betekent dit dat elke genomen beslissing moet aanvaardt worden zonder kritische kantekeningen ? Het overboord gooien van het huidige project lijkt mij geen ondernemingsbeslissing te zijn, onderbouwd met alle nodige kantekeningen en gevolgtrekkingen.

Het feit waarom we hier niet zo kritisch zijn, is omdat de kern van de zaak niet staat en valt met de jeugdwerking alleen. Lees de ondertussen 233-pagina's tellende rubriek hier op het forum er eens op na, dan zal het u misschien ook beginnen dagen. Feit van mannen die hier twee maand rondlopen en al eens hun gedacht komen zeggen, is ook allesbehalve slim denk ik.

De reden waarom we van leer trekken tegen het vijftal "ouders" die hier nu plots opduiken en in deze milder zijn tegen het bestuur, is omdat uit elke reactie blijkt dat deze ouders vooreerst aan het eigenbelang denken en onder het mom daarvan de jeugdcoördinatoren als martelaars beginnen aanzien - en dat eigenbelang is ook net wat me in de acties van die coördinatoren heeft gestoord. "Wij hebben dit", "wij zitten hier al zo lang en zo", "wij willen dit"... Alles ging op den duur alleen nog maar over het zelfstandig maken van de jeugdwerking... Geen bal te maken met het sportieve, met opleiding whatever... Als jij betaald wordt om in de toonzaal te werken, moet je toch ook niet in het atelier de grote Jan gaan uithangen of omgekeerd... Eigen initiatief is zeker aan te moedigen, maar je moet wel uw plaats kennen. Waarom werden de zelfbedruipende initiatieven niet doorgenomen met het bestuur, maar eerst buiten hun medeweten al eens getoetst met andere partijen? Is dat normaal??? En daar moeten wij als supporter dan vrede mee nemen of dat accepteren? Waarom? Voor die twee papiertjes van de laatste jaren? Liever een papiertje minder en twee of drie goeie spelers in de eerste ploeg hoor en dat is toch alweer een tijdje geleden...

Het stoort mij enorm dat de mensen van de jeugdwerking mede door de sportieve successen van de eerste ploeg opnieuw mee op de kaart worden gezet, zelf al te goed wisten hoe de toestand was - zowel bestuurlijk als financieel (ze hebben er verdorie handig gebruik van gemaakt ook) - en dan op het moment dat iedereen de gelederen wil sluiten, enkel en alleen voor "hun ding" wilden gaan. De enigen die geen water bij de wijn wilden doen, waren zij terwijl spelers, supporters, medewerkers wel offers pleegden... dat is de reden waarom hun boycot op bijzonder weinig bijval kan rekenen - op enkele uitzonderingen na... Wie een put graaft voor een ander... Hadden ze daar wat minder gas in gegeven en blijvend konden excelleren met hun jeugdopleiding ipv mensen rond de eerste ploeg de toegang te weigeren en zich de nieuwe Mecenassen te wanen, dan hadden ze waarschijnlijk niet op een dergelijk pijnlijke manier de aftocht moeten blazen. Hebben duidelijk sinds de start van dit seizoen met een dubbele agenda gewerkt, met initiatieven die gewoon niet door de beugel kunnen, alle waarschuwingen van anderen tot spijt... Hun hoogmoed heeft gewoon tot de val geleid en als je uw oor eens bij die andere 650 ouders ten ore zal leggen, zal je merken dat dat verhaal iets dichter bij de waarheid zal staan dan "uw kritische blik"

Wie is er bovendien gebaat met een aparte jeugdwerking denk je? De jeugdwerking zelf?? Laat me niet lachen hé - geen eerste ploeg, is geen jeugdwerking... Een aparte rekening had volstaan zenne, maar neen, de heren jeugdcoördinatoren wilden zichzelf even nog belangrijker wanen... The sky was the limit - vraag hen hoe het komt dat ze zo zijn beginnen zweven hé?

Ik moet dus eens goed lachen met die uitspraken van "waarom de gezonde delen niet vrijwaren"? Hoe kan je dat bewijzen als er geen boekhouding is geweest tot op heden?? En wat zouden jullie denken als de werkingskost per speler EUR 200 zou blijken bijvoorbeeld en je toch nog EUR 475 zou moeten blijven betalen? Dan weten jullie inderdaad waar jullie geld naartoe is - eens kijken of jullie dan nog die mensen zo zouden roemen. Nogmaals - als jullie naar hier zijn gekomen voor de jeugdopleiding, vereng uw perspectief dan ook niet naar die 3 mensen die er nu niet meer zijn en maak de afrekening op het einde van het seizoen hé...

Ook vind ik het bizar dat er hier 5 man komt neuten terwijl er 325 anderen gewoon ter plaatse waren afgelopen zaterdag en zondag voor de matchen van de jeugd. Gewoon omdat er in de praktijk ook niets is veranderd. Uw zo geroemde project blijft immers gewoon doorlopen hoor - ook al wil je dat zelf niet zien -, maar in iets realistischer termen - wij zijn immers Barcelona niet... Als dan dezelfde kwaliteit gewaarborgd is gebleven, maar de aangewende middelen wel zijn beperkt, waar sta je dan met uw kritische kanttekeningen en gevolgtrekkingen? Als u hier bent met het gevoel van - deze ploeg is een ideale opstap naar een eersteklasser binnen een paar jaar voor mijn zoon - dan zal je ook wel begrijpen dat onze einddoelen iets anders liggen hé... Als je bovendien zelf zo hard twijfelt nu, vraag dan aan uw zoon wat zijn mening is - dat zou de doorslaggevende factor moeten zijn denk ik - en vraag hem wat er nu concreet is veranderd voor hem? Als hij zegt: niks - dan sta je daar mooi en maak je u eigenlijk enorm belachelijk hier...

Laatste stelling - mag ik aan al die bezorgde ouders even vragen in welke jeugdcategorie jullie zoon actief is? Zou het kunnen dat ze allemaal toevallig even oud zijn???

En tot slot: voor je hier komt goochelen met termen als "misbruik", "niet kritisch genoeg", "verantwoordelijk"... wees dan een beetje beter voorbereid of lees eerst het een en het ander ipv naar de mond te praten van 3 mensen... Nu komen uw reacties ongelooflijk kortzichtig over en - mocht uw zoon het hier maken uiteindelijk - bij voorbaat ook al enorm hypocriet... Als je bij een club wil aangesloten worden, ga je akkoord met het beleid van die club, niet alleen met de visie van 3 of 4 mensen denk ik... Als die mensen dan denken dat "cavalier seul" spelen te rijmen valt met het concept van "Eendracht Aalst", dan zou ik toch even nadenken of de keuze wel goed is gemaakt...

31 Okt 2011, 9:32
Vaste Waarde

Dankjewel DT om deze "ouders" eens mooi op hun plaats te zetten.

31 Okt 2011, 10:27
Freak

Leeftijd: 45
ik dank DT voor deze korte mededeling :D

31 Okt 2011, 19:28
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
El Corredor schreef:

tja, tis typisch DT, he, ne man van weinig woorden :D (y)

31 Okt 2011, 19:46
Ancien

Leeftijd: 46
Davy schreef:
El Corredor schreef:

tja, tis typisch DT, he, ne man van weinig woorden :D (y)

Yepyep, always @ your service hé :)

01 Nov 2011, 9:17
Nationale Ploeg

Leeftijd: 41
Website: http://www.iendracht.be
WLM: [email protected]
Ik wil even reageren op het lidgeld.

450 EUR lidgeld is normaal.

450 EUR / 9 maanden = 50 EUR

3 trainingen x 4 weken = dus ongeveer 12 trainingen per maand...

50 EUR / 12 trainingen = is ongeveer 4,50 / training. Daarmee moet dan de verlichting, verwarming, water, onderhoud terreinen, gediplomeerd trainer + TVJO (Technisch verantwoordelijke jeugdopleidingen of coördinator) betaald worden.

Zeker rekening houdend dat voetbaltraining geven niet meer zoals vroeger is. (den beenhouwer die eventjes de jongens / meisjes achter een bal liet lopen).

Trainers volgen de nodige opleidingen om de jeugdopleiding waarin ze aan deelnemen zo perfect mogelijk te maken. Het diploma dat een trainer heeft is belangrijk voor een club. Zeker voor de doorlichting footpass als behalen van de nodige labeling waarin beslist wordt dat een jeugdopleiding Nationaal / Provinciaal / Bijzonder of gewestelijk speelt.

Een turnclub vraagt 280 EUR voor 3 maanden. Verplicht cash te betalen voor de eerste training + het pakje waarmee ze trainen verplicht daar te kopen. 70 EURO...

03 Nov 2011, 0:07
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
en een atletiek club kost 100 euro lidgeld per jaar, daarvoor heb je 12 maand per jaar (want dat stopt niet in de zomer) minstens 2 of 3 begeleide trainingen van anderhalf tot 2 uur door gediplomeerde trainers (per discipline, want stap af van de mythe dat atletiek wat rondjes op de piste lopen is - per spring en, werptechniek trainers bvb), er is ook een jeugdcoordinator met de nodige achtergrond en opleiding aanwezig en zo kan ik wel nog blijven doorgaan
En zo kunnen we alles afwegen tegen mekaar natuurlijk ... belangrijkste blijft : als de kinderen zich maar amuseren. :)

03 Nov 2011, 10:36
nieuw in de eerste ploeg

the_red_ant69 schreef:
en een atletiek club kost 100 euro lidgeld per jaar, daarvoor heb je 12 maand per jaar (want dat stopt niet in de zomer) minstens 2 of 3 begeleide trainingen van anderhalf tot 2 uur door gediplomeerde trainers (per discipline, want stap af van de mythe dat atletiek wat rondjes op de piste lopen is - per spring en, werptechniek trainers bvb), er is ook een jeugdcoordinator met de nodige achtergrond en opleiding aanwezig en zo kan ik wel nog blijven doorgaan
En zo kunnen we alles afwegen tegen mekaar natuurlijk ... belangrijkste blijft : als de kinderen zich maar amuseren. :)

Héél de kern van deze topic gebald in deze 6 woorden. Dubbele (y) (y)

03 Nov 2011, 11:18
Ancien

Leeftijd: 55
luque schreef:
the_red_ant69 schreef:

Heel juist, jammer genoeg zijn er ouders die teveel verwachten van hun kind en als die dan eens niet mee mogen doen of ernaast vallen, moet je die ouders eens bezig horen. Die beseffen uw laatste zinnetje helemaal niet.

03 Nov 2011, 11:25
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
DavidSeal schreef:
luque schreef:
the_red_ant69 schreef:

Heel juist, jammer genoeg zijn er ouders die teveel verwachten van hun kind en als die dan eens niet mee mogen doen of ernaast vallen, moet je die ouders eens bezig horen. Die beseffen uw laatste zinnetje helemaal niet.

Als de kinderen zich amuseren: 100% akkoord, maar €450 is en blijft veel geld.
En daarvoor mag je als ouder toch eisen wat de club je belooft? (bvb sportkledij en gadgets,..)

03 Nov 2011, 17:17
Vaste Waarde

Schepper schreef:
DavidSeal schreef:
luque schreef:

En daarvoor mag je als ouder toch eisen wat de club je belooft? (bvb sportkledij en gadgets,..)

Of een truitje bij je abonnement :D

04 Nov 2011, 17:09
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Urzua schreef:
Schepper schreef:
DavidSeal schreef:

Of een truitje bij je abonnement :D

Ik gink mèn troi'ken voilen vér op de rekening te sterten, mor ken em nog altoid giejn g'had.. :p ;)

04 Nov 2011, 19:36
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 399 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 27