Nooit Off-topic - Pagina 688 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 686 687 688 689 690 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Bericht Re: Nooit Off-topic
witzwet schreef:
Politie liet peuter halfuur in regenton steken in Herselt; Bryan vandaag overleden

HLN update Er is grote beroering ontstaan over de rol van de politieagenten bij een interventie in Herselt in de Antwerpse Kempen. Toen ze dinsdagavond ter plaatse kwamen omdat Bryan De Roey (bijna twee jaar) in een regenton was gesukkeld, weigerden ze de peuter te bevrijden. Ze lieten het kindje in de ijskoude regenton steken omdat dat zogezegd de procedure was. Ze wachtten samen met de wanhopige ouders op de ambulance. Deze middag is Bryan bezweken in het Antwerpse UZA. De ouders hebben klacht ingediend bij het Comité P. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws.
Volgens de twee politiemannen van de zone Zuiderkempen was het de procedure om te wachten op de ambulance. Het parket ontkent met klem dat er zo'n procedure bestaat en ook de politieschool stelt dat zoiets nooit wordt aangeleerd. "Onbegrijpelijk", zeggen mama Kelly (19) en papa Levi (22) kwaad in de krant Het Laatste Nieuws. "Wij wilden onze zoon redden, maar de agenten verboden dat. Ze lieten Bryan minstens een halfuur onder water steken. "We hebben gehuild, gesmeekt, zelfs gevochten om ons kindje uit het water te mogen halen. Maar van de agenten moesten we wachten tot de ambulance er was."

Parket ontkent
De familie zal vandaag een klacht indienen bij het Comité P. "Omdat de politie een grove fout gemaakt heeft. We hebben voldoende getuigen. Mochten ze Bryan meteen uit het water gehaald hebben, dan had hij veel sneller gereanimeerd kunnen worden. Als hij sterft, is dat mede de schuld van die agenten", zeiden de ouders in de krant. Het parket onderzoekt de omstandigheden van het ongeval, maar ontkent dat er getalmd werd om de jongen te redden. Het geeft wél toe dat één van de agenten ter plekke eerst nog naar de magistraat van dienst belde om toestemming te vragen, waardoor hoe dan ook kostbare minuten verloren zijn gegaan. Deze middag is kleine Bryan bezweken aan de gevolgen van het ongeval. (hln/kh/tma)

Eentje van de vrienden... :stom:

da zullen ook weer de twee slimste examplaren geweest zijn.....

17 Nov 2011, 17:00
Nationale Ploeg

Leeftijd: 53
Das inderdaad niet te vatten als het er inderdaad op die manier is aan toegegaan :x
Enige dat ik dan moeilijk begrijp is dat ge u als vader op dat moment laat tegenhouden door 2 smurfen, ik zou dat toch nog eens willen zien. Waren zelfs nog omstaanders aanwezig op dat moment.
Als het effectief zo gebeurd is moeten ze die flikken niet alleen ontslaan maar ook vervolgen voor schuldig verzuim

17 Nov 2011, 17:31
Ancien

supersossis schreef:
witzwet schreef:
Politie liet peuter halfuur in regenton steken in Herselt; Bryan vandaag overleden

HLN update Er is grote beroering ontstaan over de rol van de politieagenten bij een interventie in Herselt in de Antwerpse Kempen. Toen ze dinsdagavond ter plaatse kwamen omdat Bryan De Roey (bijna twee jaar) in een regenton was gesukkeld, weigerden ze de peuter te bevrijden. Ze lieten het kindje in de ijskoude regenton steken omdat dat zogezegd de procedure was. Ze wachtten samen met de wanhopige ouders op de ambulance. Deze middag is Bryan bezweken in het Antwerpse UZA. De ouders hebben klacht ingediend bij het Comité P. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws.
Volgens de twee politiemannen van de zone Zuiderkempen was het de procedure om te wachten op de ambulance. Het parket ontkent met klem dat er zo'n procedure bestaat en ook de politieschool stelt dat zoiets nooit wordt aangeleerd. "Onbegrijpelijk", zeggen mama Kelly (19) en papa Levi (22) kwaad in de krant Het Laatste Nieuws. "Wij wilden onze zoon redden, maar de agenten verboden dat. Ze lieten Bryan minstens een halfuur onder water steken. "We hebben gehuild, gesmeekt, zelfs gevochten om ons kindje uit het water te mogen halen. Maar van de agenten moesten we wachten tot de ambulance er was."

Parket ontkent
De familie zal vandaag een klacht indienen bij het Comité P. "Omdat de politie een grove fout gemaakt heeft. We hebben voldoende getuigen. Mochten ze Bryan meteen uit het water gehaald hebben, dan had hij veel sneller gereanimeerd kunnen worden. Als hij sterft, is dat mede de schuld van die agenten", zeiden de ouders in de krant. Het parket onderzoekt de omstandigheden van het ongeval, maar ontkent dat er getalmd werd om de jongen te redden. Het geeft wél toe dat één van de agenten ter plekke eerst nog naar de magistraat van dienst belde om toestemming te vragen, waardoor hoe dan ook kostbare minuten verloren zijn gegaan. Deze middag is kleine Bryan bezweken aan de gevolgen van het ongeval. (hln/kh/tma)

Eentje van de vrienden... :stom:

da zullen ook weer de twee slimste examplaren geweest zijn.....

Wacht maar liever af, om de ware toedracht van de feiten te kennen, ik kan mij niet inbeelden als politieman zijnde dat je direct niet al het mogelijke zal doen om het kind te redden, wat de vader van het kind zeker al had moeten doen, want daar heb ik ook vragen bij, niets zou mij kunnen weerhouden om zelf het initiatief te nemen om mijn kind te redden.
Maar ja, pas op met de gazetten, eerstdaags staat er een andere versie in de krant.

17 Nov 2011, 19:09
Ancien

Bomber schreef:
Kdacht ergens gelezen te hebben dat 1 of ander politiechef wel heeft toegegeven dat 1 van die agenten eerst naar de Procureur had gebeld om te vragen ofze het kindje er mochten uithalen.
Hierdoor zouden kostbare minuten verloren gegaan zijn...

:stom: :stom:
Allez jongens, zen da doar zekken domme mettes.

17 Nov 2011, 19:37
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Bomber schreef:
Kdacht ergens gelezen te hebben dat 1 of ander politiechef wel heeft toegegeven dat 1 van die agenten eerst naar de Procureur had gebeld om te vragen ofze het kindje er mochten uithalen.
Hierdoor zouden kostbare minuten verloren gegaan zijn...

Stond gisteren idd in HLN, da nen agent de magistraat had gebeld om toestemming te vragen.
Alsge daar al toestemming voor vandoen ed, jawadde

18 Nov 2011, 11:19
Ancien

Vandaag staat in HLN dat die 2 agenten zo aangedaan zijn van de feiten dat één van hen zijn dienstwapen heeft moeten inleveren, uit vrees dat hij zelfmoord zou plegen.
Wat ik niet begrijp is dat die agenten, op het moment zelf, niet de reflex hadden om in dit geval het meest logische te doen en dat is om dat kind uit die regenton te halen.
Een mensenleven redden komt altijd op de eerste plaats of leren ze dat in de PIVO niet?

18 Nov 2011, 11:48
Ancien

Leeftijd: 56
jammen schreef:
Vandaag staat in HLN dat die 2 agenten zo aangedaan zijn van de feiten dat één van hen zijn dienstwapen heeft moeten inleveren, uit vrees dat hij zelfmoord zou plegen.
Wat ik niet begrijp is dat die agenten, op het moment zelf, niet de reflex hadden om in dit geval het meest logische te doen en dat is om dat kind uit die regenton te halen.
Een mensenleven redden komt altijd op de eerste plaats of leren ze dat in de PIVO niet?

Zeker wel, als hulpdiensten wordt er dat ingestampt maar...altijd eigen veiligheid eerst! Wat hier is gebeurd is toch op zijn minst raar te noemen he, mochten ze nu hun eigen veiligheid niet kunnen garanderen hebben zou ik het verstaan, maar een regenton??! Dat is geen regenput he? Enfin onderzoek zal het uitwijzen, hopelijk.

18 Nov 2011, 12:22
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 40
WLM: [email protected]
DavidSeal schreef:
jammen schreef:

Zeker wel, als hulpdiensten wordt er dat ingestampt maar...altijd eigen veiligheid eerst! Wat hier is gebeurd is toch op zijn minst raar te noemen he, mochten ze nu hun eigen veiligheid niet kunnen garanderen hebben zou ik het verstaan, maar een regenton??! Dat is geen regenput he? Enfin onderzoek zal het uitwijzen, hopelijk.

mja, er moet toch iets zijn geweest hé? want anders hadden die ouders dat kind er volgens mij toch zelf uitgehaald? neen? aleja, we weten nu niet de volledige toedracht, ma dat is nu wel een vraag die ik mij direct stel :s

18 Nov 2011, 12:26
Ancien

DavidSeal schreef:
jammen schreef:

Eigen veiligheid eerst is hier niet van toepassing hé.
Er zijn mensen die in een ijskoud kanaal springen om iemand's leven te redden.
Hier moesten ze gewoon hun arm in een, weliswaar, ijskoude regenton steken.

18 Nov 2011, 12:39
Ancien

Leeftijd: 56
Daarom dat ik het ook zei he, "mochten" ze hun eigen veiligheid niet hebben kunnen garanderen.

18 Nov 2011, 12:48
Ancien

DavidSeal schreef:
Daarom dat ik het ook zei he, "mochten" ze hun eigen veiligheid niet hebben kunnen garanderen.

Zeker, maar ik wou enkel benadrukken dat de "arm der wet" hier een onvergefelijke fout gemaakt heeft.

18 Nov 2011, 13:01
Nationale Ploeg

Blijkbaar dachten ze dat die kleine al dood was, en dat er misschien kwaad opzet in het spel was (al dan niet van de ouders). Ze dachten dan ook dat ze, zoals in de films, er dan voor moesten zorgen dat niemand op de 'crime scene' kwam om geen sporen te wissen ofzo.

Hoe dom kunt ge zijn.

edit: bron:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111117_194

18 Nov 2011, 13:10
Vaste Waarde

jammen schreef:
DavidSeal schreef:

Zeker, maar ik wou enkel benadrukken dat de "arm der wet" hier een onvergefelijke fout gemaakt heeft.

Volgend artikel van Nieuwsblad is toch al ander licht op de zaak. Politie ging ervan uit dat het kindje reeds dood was en dat ze dus 'sporen' dienden te vrijwaren...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 111117_194

Blijft een spijtig voorval voor de ouders en familie...

18 Nov 2011, 13:13
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
"Ze gingen er vanuit" ... Schone troost als ouder...

18 Nov 2011, 13:15
Ancien

De Jean schreef:
Blijkbaar dachten ze dat die kleine al dood was, en dat er misschien kwaad opzet in het spel was (al dan niet van de ouders). Ze dachten dan ook dat ze, zoals in de films, er dan voor moesten zorgen dat niemand op de 'crime scene' kwam om geen sporen te wissen ofzo.

Hoe dom kunt ge zijn.

edit: bron:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111117_194

Niet te begrijpen hé, dus als er iemand in een kanaal ligt te verdrinken gaan ze eerst moeten uitzoeken of hij erin gesprongen is of erin geduwd werd. :crazy:

18 Nov 2011, 13:18
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 686 687 688 689 690 885