Tweede Klasse (2011-2012) - Pagina 143 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2772 berichten ]  Ga naar pagina 1 141 142 143 144 145 185
 Tweede Klasse (2011-2012) 
Auteur Bericht
Junior

Leeftijd: 36
Bericht Re: Tweede Klasse (2011-2012)
Strijd om de periodetitel ligt nog helemaal open in 2e

KV Oostende ligt in pole-positie voor de periodetitel

In Tweede Klasse is de strijd om de tweede periode alweer over halfweg. Met nog vijf matchen voor de boeg staat bovenin alles op een zakdoek. De eerste zes staan binnen de drie punten.

KV Oostende is momenteel de fiere koploper. De Kustploeg haalde zestien punten uit zeven duels en doet daarmee twee punten beter dan Lommel United. Maar ook KSK Heist, Sporting Charleroi, AS Eupen en Eendracht Aalst zijn nog helemaal niet uitgeteld. Met nog vijftien punten te verdienen telt het kwartet amper drie punten achterstand op KVO.

FC Brussels kan zich woensdagavond ook nog in de debatten komen mengen. Als de rood-zwarten winnen in Tubeke komen ze op gelijke hoogte van Lommel United. Bij verlies wordt het, net als voor Antwerp, Waasland-Beveren en Roeselare (allen elf punten) een pak moeilijker om nog met de 2e periodetitel te gaan lopen. De rest van het klassement lijkt nu reeds definitief uitgeteld.

Periode-leider KV Oostende teert vooral op een ijzersterke thuisreputatie en mag met drie thuismatchen in de komende vijf duels dan ook de nodige hoop koesteren. KVO ontvangt concurrenten Brussels en Charleroi en staat op de laatste periodedag oog in oog met rode lantaarn Wetteren. Vanderbiest en zijn jongens staan wel nog voor de lastige trips naar RBD Borinage en Eendracht Aalst. (JS)

14 Dec 2011, 11:35
Scholier

Leeftijd: 55
Plekker schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
El Corredor schreef:

binnen twee jaar naar eerste...

Wij kunnen de eerstvolgende jaren niets in eerste klasse gaan doen want het is een kerkhof voor ploegen die jaren tussen eerste en tweede gebengeld hebben.Kijk naar Lierse en Beerschot waar er ook serieuse stront aan de knikker hangt.
Verder hebben wij er misschien wel de supporters voor maar alleszins géén stadion en zeker en vast géén bestuur,want de laatste jaren zijn hier te veel cowboys en indianen aan de leiding geweest!!!

Winnetou en Lucky Luke zijn er niks tegen!

om aan een eindronde mee te doen moeten we niet speciaal ambitie hebben om naar 1ste te gaan hé, het kan ons heel wat extra centen opleveren

14 Dec 2011, 15:00
Vaste Waarde

Leeftijd: 39
zwetwit schreef:
Plekker schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Wij kunnen de eerstvolgende jaren niets in eerste klasse gaan doen want het is een kerkhof voor ploegen die jaren tussen eerste en tweede gebengeld hebben.Kijk naar Lierse en Beerschot waar er ook serieuse stront aan de knikker hangt.
Verder hebben wij er misschien wel de supporters voor maar alleszins géén stadion en zeker en vast géén bestuur,want de laatste jaren zijn hier te veel cowboys en indianen aan de leiding geweest!!!

om aan een eindronde mee te doen moeten we niet speciaal ambitie hebben om naar 1ste te gaan hé, het kan ons heel wat extra centen opleveren

Centen kan zeker en vast opleveren, maar moet ge - voor dat je deelneemt - niet eerst volledig in orde zijn met alle vereisten omtrent 1ste klasse? (Ik denk nog maar gewoon aan het stadion...)

14 Dec 2011, 15:08
Ancien

Leeftijd: 47
Tom_1919 schreef:
zwetwit schreef:
Plekker schreef:

Centen kan zeker en vast opleveren, maar moet ge - voor dat je deelneemt - niet eerst volledig in orde zijn met alle vereisten omtrent 1ste klasse? (Ik denk nog maar gewoon aan het stadion...)

Neen, ik dacht pas het tweede jaar in eerste.

14 Dec 2011, 15:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Kan inderdaad wa centjes opleveren,maar stel dat je tot in de finale geraakt :wadde: en ons dan laten verliezen.

14 Dec 2011, 15:25
forumlegende

Leeftijd: 35
WLM: [email protected]
Bakkie schreef:
Kan inderdaad wa centjes opleveren,maar stel dat je tot in de finale geraakt :wadde: en ons dan laten verliezen.

er is geen finale he bakkie, er is gewoon een groepsronde (tenzij ge het daarop had?)

14 Dec 2011, 15:47
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Dries schreef:
Bakkie schreef:

er is geen finale he bakkie, er is gewoon een groepsronde (tenzij ge het daarop had?)

kom van die wolk af! :)
ik denk niet dat je zonder 1ste klasse licentie aan de eindronde mag beginnen zelle.

14 Dec 2011, 19:17
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
davy1919 schreef:
Dries schreef:
Bakkie schreef:

ik denk niet dat je zonder 1ste klasse licentie aan de eindronde mag beginnen zelle.

(voor alle duidelijkheid, ik leef ni op die wolk en ik droom niet van die eindronde, maar...)
Kweet wel dat ge (althans vroeger) nog zelfs een seizoen de tijd had om alle aspecten (zoals het stadion) binnen een termijn van 1 seizoen in orde te krijgen (ook al speelde dan al in die hoogste divisie...) alé bon, wat ik hier zeg is ook wat ik vernomen heb enkele (2-3) geleden eh... kweet ni hoe da nu zit :wadde:
Maar zoals 'k zei, gewoon supporteren en niet met de hoofden in de wolken gaan leven :p :EA:

14 Dec 2011, 19:26
Vaste Waarde

Competitieleider AS Eupen heeft een nieuw aanvallend ijzer om in het vuur te gooien. De Oostkantonners hengelden alweer een jong Belgisch talent binnen.

De 19-jarige Clinton Mata tekende woensdag een contract voor 2,5 seizoenen bij de Panda"s. Clinton Mata is een Angolese Belg die de voorbije seizoenen zijn carrière probeerde te lanceren bij Battice, Elsaute en Wezet. De aanvaller ging akkoord met een semi-prof contract en moet de aanvallende concurrentie bij de Eupenaars nog wat gaan opvoeren.

De verbintenis van Clinton hing al een tijdje in de lucht. De jonge 'stürmer' vertoeft immers al een tijdje bij de Eupense reserven. Dit weekend mag hij mogelijk al meteen aan de bak tegen zijn ex-club CS Wezet. (JS)

15 Dec 2011, 9:23
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Wetterse aanvoerder zet stap terug

Bart De Smet: “Tweedeklassevoetbal niet meer combineerbaar met job”

Wetteren – Bart De Smet is aan zijn laatste seizoen bezig bij tweedeklasser St. Wetteren. De Smet zet een stap terug en gaat volgend seizoen aan de slag bij buur en eersteprovincialer RC Wetteren-Kwatrecht. “De enige en echte reden van de stap terug is dat tweede of derdeklassevoetbal niet meer combineerbaar is met mijn job”, zegt De Smet.

Zondag liet Bart De Smet St. Wetteren weten dat hij op het einde van dit seizoen Standaard verlaat en een stap terugzet. Hij gaat volgend seizoen aan de slag bij buur en eersteprovincialer RC Wetteren-Kwatrecht. De Smet is aan zijn zevende seizoen bezig bij St. Wetteren. “Voetbal op redelijk hoog niveau is niet meer combineerbaar met mijn job als zelfstandige bouwvakker”, zegt De Smet. “Eigenlijk was ik al eerder zinnens een stap terug te zetten maar men heeft mij weten te overhalen om er toch nog een paar seizoenen bij te doen.”

“Hoe hoger je speelt hoe meer je moet trainen. Bij Standaard beginnen de trainingen al vrij vroeg. Ik moet vroeger stoppen met werken om tijdig op de training aanwezig te zijn. Ik verricht overdag heel wat fysieke arbeid. Daar bovenop komen nog eens de trainingen en de matchen. Fysiek is dat heel zwaar. Als ik ’s avonds thuis kom ben ik echt afgepeigerd. En ’s morgens moet ik opnieuw vroeg uit de veren. Vooral de laatste seizoenen, sedert dat Standaard in tweede klasse speelt, wegen zwaar door.”

De Smet die bij Lokeren niet echt kon doorbreken en aan zijn verblijf bij Dender geen al te beste herinneringen heeft, blikt tevreden terug over zijn verblijf bij St. Wetteren. “Ik houd aan Standaard niets dan goede herinneringen over”, zegt De Smet. “Ik heb bij St. Wetteren opnieuw plezier gevonden in het voetbal. Ik was een vaste waarde in derde klasse. We hebben het eventjes moeilijk gehad maar het seizoen daarop zijn we kampioen gespeeld en gepromoveerd naar tweede klasse. Ik heb mij bij Standaard opnieuw kunnen ontwikkelen en heb er ook veel ervaring opgedaan. Ik heb het daar zeven seizoenen echt naar mijn zin gehad. We hebben ook altijd een toffe groep gehad. De sfeer was fantastisch. Wat bij Lokeren en Dender niet kon, is bij St. Wetteren wel gelukt. Ik heb bij Standaard een droom zien in vervulling gaan. Maar tweedeklassevoetbal eist ook zijn tol. Het gaat er semiprofessioneel aan toe. Als zelfstandige is het niet evident om sport en zwaar werk te combineren.”

“Momenteel gaat het niet zo goed met Standaard maar ik zal vechten tot de allerlaatste match om St. Wetteren in tweede klasse te houden. Ik geloof er nog in. Vorige zaterdag op Antwerp heeft iedereen kunnen zien dat de spelers, ondanks alles, er nog echt voor gaan. Maar we kenden spijtig genoeg nog maar eens brute pech. Volgende zaterdag is er Dender. Na de winterstop komt Tubeke. Twee goede resultaten neerzetten en we doen opnieuw mee”, besluit De Smet.

17 Dec 2011, 1:29
forumlegende

Leeftijd: 35
WLM: [email protected]
davy1919 schreef:
Dries schreef:
Bakkie schreef:

ik zeg toch helemaal ook niets van dat ik denk of hoop dat ze eindronde zullen spelen? ;)

17 Dec 2011, 3:41
Vaste Waarde

Leeftijd: 51
Bakkie schreef:

:lol:
Kwestie van de ambitie wat te verleggen :D

Bah nee he, gewoon promoveren, poef afbetalen met inkomsten in eerste klasse en dan in 2de zonder schuld het jaar nadien ;)

Weeeeiiiiir goooooaaaan nor ieste klas... :cool:

In Liga Zwei. Ich liebe dich.

17 Dec 2011, 11:30

Antwerp 1 - 1 Lommel

FCV Dender EH 0 - 0 Standard Wetteren

Roeselare 0 - 1 RBD Borinage

Tubize 0 - 0 Eendracht Aalst

Waasland-Beveren 0 - 0 WS Woluwe

CS Vise 0 - 1 Eupen

17 Dec 2011, 22:00
Knaap

Antwerp 2-1 Lommel
Dender 0-0 wetteren (misschien vieren ze hun punt weer alsof ze kampioen waren)
Roeselare 0-1 Borinage
Waasland-Beveren 0-0 Woluwe
Match van 20u30 : Visé 0-2 Eupen

17 Dec 2011, 22:56

Zaterdag direct na affluiten van de wedstrijd FC - St. Wetteren gaat er in het stadion een evacuatieoefening door.
Aan deze oefening zullen brandweer, Rode Kruis, stewards, suppoosten en politie deelnemen. :plat:
Op 15 min was de oefening afgerond :lol:

18 Dec 2011, 10:23
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2772 berichten ]  Ga naar pagina 1 141 142 143 144 145 185