Nooit Off-topic - Pagina 696 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 694 695 696 697 698 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
Bericht Re: Nooit Off-topic
As ge zoe redeneert gellek de Salvador moeje in Dosjland oeik van aaven tek gon moaken, want wa die ier 70 joar gelejen allemol oitgestoeken emmen ? amai zenne !

19 Dec 2011, 11:43
Vaste Waarde

Dirk schreef:
As ge zoe redeneert gellek de Salvador moeje in Dosjland oeik van aaven tek gon moaken, want wa die ier 70 joar gelejen allemol oitgestoeken emmen ? amai zenne !

Culpabiliseren van de eigen bevolking is typisch voor sossen...

19 Dec 2011, 11:48
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
salvador schreef:
Bakkie schreef:
Eentje van op facebook.

Problemen in Congo : breek Brussel maar af !
Problemen in Turkije : breek Brussel maar af !
Problemen in Kurdistan : breek Brussel maar af !
Problemen tussen Turken en Koerden : breek Brussel maar af !
Problemen in Marroko ( niet eens noodzakelijk ) : breek Antwerpen maar af !
Ik kan me niet herinneren, dat ooit een belg, omdat er problemen waren in Belgie, bvb Kinshasha, Marrakesh, Tanger, Istanbul, Ankara of waar dan ook de boel is gaan afbreken !!!!!! Is het echt zo veel gevraagd, om een beetje respect te tonen voor het land waar je verblijft, en zijn autochtone bevolking ? Blijkbaar wel !!!!!

Misschien moet je dat eens gaan vragen aan Congolezen die ouder zijn dan 55 jaar...
Of anders moet je eens een paar boeken lezen voer kolonisatie!

Dat is helaas ook het historisch misverstand van de mensen die nu in Brussel de boel afbreken: dat zij denken dat België als land nog altijd invloed heeft op wat er in Congo gebeurt. Gelukkig niet want wat we daar gedaan hebben was alles behalve netjes, om het heel zacht uit te drukken, en getuigde zeker niet van respect voor het land dat de kolonialen bezetten en leeg roofden en de autochtone bevolking van dat land.

En voor het overige. Mijn grootmoeder is in 1900 geboren in een godvergeten dorpje in de bergen in het zuiden van Frankrijk en woonde daar nog toen de eerste wereldoorlog uitbrak en nogal wat Belgen naar daar vluchtten. Na een tijdje zeiden de mensen tegen elkaar: "Quand il y a des Belges dans le village, il faut fermer les portes." (als er Belgen in het dorp zijn, dan moet ge uw deur op slot doen...).

Er zijn superieure mensen (de Belgen, of de Vlamingen) en er zijn inferieure mensen: al de rest!
Niet dus, echt niet...

Klopt voor een stuk, maar zoals je in het boek rood rubber kan lezen was het vooral onze geliefde koning/ le roi Leopold II die de Congolezen uitbuitte en liet mishandelen. Congo was privé-bezit van Leopold II weet je wel. Het zijn de royalisten die dit zoveel mogelijk in de doofpot willen stoppen en ervoor gezorgd hebben dat deze koning op verschillende plaatsen een standbeeld kreeg.

Trouwens je kan inderdaad veel zeggen over de uitbuiting van de Congolezen, maar tijdens de kolonisatie hadden ze daar wel een ongeziene infrastructuur (treinen, waterleidingen, wegen, ziekenhuizen,...). Het beetje infrastructuur dat ze daar nog hebben is meestal een overblijfsel van de kolonisten. Sinds de onafhankelijkheid is Congo (zoals de meeste Afrikaanse landen) terug gekatapulteerd naar de prehistorie met stammen en stamhoofden.

Soit, wat dit dan allemaal te maken heeft met Brussel? Niets volgens mij. Ik denk niet dat ze verwachten dat België druk kan/ zal uitoefenen. Het probleem is volgens mij een diepgewortelde haat tegenover België/ Belgen en dit zowel bij de Congolezen, Turken, Marokkanen,... Ook al krijgen ze hier alle hulp, ze verwachten nog meer. Alle Belgen zijn racisten en tegen hen. Komt daar nog eens bij dat ze allemaal samen in getto's gaan wonen, waardoor sommigen het gevoel krijgen dat ze in een klein Congo, Turkije,... in België wonen.

Tenslotte zit geweld er volgens mij "cultureel" ingebakken. Gisteren werd op het nieuws een jonge " Congolese" geïnterviewd, ze werd in België geboren en ging hier al de tijd naar school. Ze zei dat er mensen sterven in Congo en dat iedereen moet weten dat ze tegen Kabila zijn. Op de vraag waarom er daarvoor ruiten en auto's moesten sneuvelen antwoordde ze kort: "Het is de enige manier waarop we duidelijk kunnen maken dat er iets moet gebeuren".

Sorry, maar dit vind ik niet kunnen en valt op geen enkele manier goed te praten. Of om het in jouw woorden te zeggen salvador: het is respectloos tegenover de "autochtone" bevolking.

Stoget a ni oon, ten stoget a af !

19 Dec 2011, 13:54
Ancien

Leeftijd: 38
Heel goed gezegd Titus, sluit ik mij volledig bij aan. (y)

19 Dec 2011, 16:04
Freak

Leeftijd: 35
Titus schreef:
salvador schreef:
Bakkie schreef:
Eentje van op facebook.

Problemen in Congo : breek Brussel maar af !
Problemen in Turkije : breek Brussel maar af !
Problemen in Kurdistan : breek Brussel maar af !
Problemen tussen Turken en Koerden : breek Brussel maar af !
Problemen in Marroko ( niet eens noodzakelijk ) : breek Antwerpen maar af !
Ik kan me niet herinneren, dat ooit een belg, omdat er problemen waren in Belgie, bvb Kinshasha, Marrakesh, Tanger, Istanbul, Ankara of waar dan ook de boel is gaan afbreken !!!!!! Is het echt zo veel gevraagd, om een beetje respect te tonen voor het land waar je verblijft, en zijn autochtone bevolking ? Blijkbaar wel !!!!!

Misschien moet je dat eens gaan vragen aan Congolezen die ouder zijn dan 55 jaar...
Of anders moet je eens een paar boeken lezen voer kolonisatie!

Dat is helaas ook het historisch misverstand van de mensen die nu in Brussel de boel afbreken: dat zij denken dat België als land nog altijd invloed heeft op wat er in Congo gebeurt. Gelukkig niet want wat we daar gedaan hebben was alles behalve netjes, om het heel zacht uit te drukken, en getuigde zeker niet van respect voor het land dat de kolonialen bezetten en leeg roofden en de autochtone bevolking van dat land.

En voor het overige. Mijn grootmoeder is in 1900 geboren in een godvergeten dorpje in de bergen in het zuiden van Frankrijk en woonde daar nog toen de eerste wereldoorlog uitbrak en nogal wat Belgen naar daar vluchtten. Na een tijdje zeiden de mensen tegen elkaar: "Quand il y a des Belges dans le village, il faut fermer les portes." (als er Belgen in het dorp zijn, dan moet ge uw deur op slot doen...).

Er zijn superieure mensen (de Belgen, of de Vlamingen) en er zijn inferieure mensen: al de rest!
Niet dus, echt niet...

Klopt voor een stuk, maar zoals je in het boek rood rubber kan lezen was het vooral onze geliefde koning/ le roi Leopold II die de Congolezen uitbuitte en liet mishandelen. Congo was privé-bezit van Leopold II weet je wel. Het zijn de royalisten die dit zoveel mogelijk in de doofpot willen stoppen en ervoor gezorgd hebben dat deze koning op verschillende plaatsen een standbeeld kreeg.

Trouwens je kan inderdaad veel zeggen over de uitbuiting van de Congolezen, maar tijdens de kolonisatie hadden ze daar wel een ongeziene infrastructuur (treinen, waterleidingen, wegen, ziekenhuizen,...). Het beetje infrastructuur dat ze daar nog hebben is meestal een overblijfsel van de kolonisten. Sinds de onafhankelijkheid is Congo (zoals de meeste Afrikaanse landen) terug gekatapulteerd naar de prehistorie met stammen en stamhoofden.

Soit, wat dit dan allemaal te maken heeft met Brussel? Niets volgens mij. Ik denk niet dat ze verwachten dat België druk kan/ zal uitoefenen. Het probleem is volgens mij een diepgewortelde haat tegenover België/ Belgen en dit zowel bij de Congolezen, Turken, Marokkanen,... Ook al krijgen ze hier alle hulp, ze verwachten nog meer. Alle Belgen zijn racisten en tegen hen. Komt daar nog eens bij dat ze allemaal samen in getto's gaan wonen, waardoor sommigen het gevoel krijgen dat ze in een klein Congo, Turkije,... in België wonen.

Tenslotte zit geweld er volgens mij "cultureel" ingebakken. Gisteren werd op het nieuws een jonge " Congolese" geïnterviewd, ze werd in België geboren en ging hier al de tijd naar school. Ze zei dat er mensen sterven in Congo en dat iedereen moet weten dat ze tegen Kabila zijn. Op de vraag waarom er daarvoor ruiten en auto's moesten sneuvelen antwoordde ze kort: "Het is de enige manier waarop we duidelijk kunnen maken dat er iets moet gebeuren".

Sorry, maar dit vind ik niet kunnen en valt op geen enkele manier goed te praten. Of om het in jouw woorden te zeggen salvador: het is respectloos tegenover de "autochtone" bevolking.

(y)

19 Dec 2011, 16:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Woensdagavond vanaf 22.00 tot donderdagavond 22.00

SPOORWEGSTAKING :oops:

19 Dec 2011, 21:48
Miss Forum 2009-2010

Leeftijd: 41
Onderkroiper schreef:

geefde gij mij een briefke da ik ni op mijn werk geraak dan????

19 Dec 2011, 21:50
Iendracht.be - beheer

Onderkroiper schreef:

Die zijn ook voor niks beschaamd...

19 Dec 2011, 21:51

Jeroen schreef:
Onderkroiper schreef:

Die zijn ook voor niks beschaamd...

Ja wat wil je wat ik hier op antwoord :wadde: ;)

Ikzelf heb géén reden om te staken :wow:

Vermits ik behoor bij de collega's die juist op tijd geboren zijn om de dans te ontspringen.

Voorbeeld dat voor mij van toepassing is :

Geboren op 18 november 1957 = 55 jaar en pensioengerechtigd op 01 12 2012
Voorwaarde is minstens 30 jaar rollende dienst

Collega van mij geboren op 02 december 1957 ( twee weken na mij )
55 jaar en pensioengerechtigd op 01 01 2013

Voor hem telt de nieuwe regeling en moet 6 maand langer komen en pensioen pas op 01 07 2013

ik weet het het is slechts 6 maand extra maar de huidige collega's die in 2016 op pensioen gaan moeten er 2 jaar extra bijdoen.

Bij onze aanwerving was dit gebeiteld in ons pensioensstatuut omdat we als bedienden onregelmatige uren doen en in Week-ends werken.
Ook is het zo dat je slechts om de 10 jaar eens een week verlof kunt nemen met Kerst en Nieuwjaar - Pasen - Grote vakantie

Ik werk net zoals vorig jaar op Kerstavond - Kerstmis - Nieuwjaarsavond - Nieuwjaarsdag
Dit is de reden waarom de huidige nieuwe generatie personeel dit beroep nog wilt doen ander reden er géén treinen meer.
Bureaumannekes die zijn ieder WE thuis en vakantieperioden.

Ik moet veel verlof nemen in de WE om mijn Iendracht te volgen , dus gevolg is .... géén lange vakantie in de zomer of Kerst..

Laatste 14 dagen zomerverlof dat ik nam was augustus 1986 !!!! en met Kerstmis in 1999 :oops:

Voorbeeld ik was van plan om er 3 maand extra bij te doen in 2013 maar ik vroeg deze week verlof van 15 12 2012 tot en met 07 01 2013 en dit verlof is in beraad tot 23 september 2012
Boek maar eens een reis en kom voor de feiten te staan dat je géén verlof krijgt zelfs niet na 13 jaar nadat je laatste Kerstverlof nam.

Begrijp je nu waarom personeel zo krekelig loopt

Gisteren overleed mijn buurman en wou graag naar zijn begrafenis gaan vrijdag om 11.00
Verlof geweigerd, om alsnog aanwezig te zijn zal ik mijn dienst wisselen met collega. Ik begin om 04.15 en diensteinde om 10.45 juist gepast om er te kunnen zijn.

Bureaumannekes hebben deze problemen niet.

Shoot me !!!!!!

19 Dec 2011, 22:09
Ancien

Ik kan heel goed begrijpen hoe dat moet voelen, Onderkroiper, zelf werk ik ook al 27 jaar 1 weekend op 2.
Dikwijls moet je dan werken in een weekend als het je net niet goed uitkomt. 's Winters valt dit nog mee maar 's zomers is dit eerder lastiger.
Maar bon, zolang ik dit werk nog graag doe, leer je ermee leven.

19 Dec 2011, 23:03
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Getj geir groeit geloik Yves!!
Ze ken ons azoe blijven oitmelken. :fuck:

19 Dec 2011, 23:06

jammen schreef:
Ik kan heel goed begrijpen hoe dat moet voelen, Onderkroiper, zelf werk ik ook al 27 jaar 1 weekend op 2.
Dikwijls moet je dan werken in een weekend als het je net niet goed uitkomt. 's Winters valt dit nog mee maar 's zomers is dit eerder lastiger.
Maar bon, zolang ik dit werk nog graag doe, leer je ermee leven.

:worship: Ieder werk heeft zijn voor en nadelen
Voor Den Iendracht moet je soms vele dingen opofferen ;) onder andere lange vakanties
Volgend jaar met Kerstmis trek ik er op uit naar Zuid-Afrika, pensioen of niet den dezen es riebedebie :rolandjen:

19 Dec 2011, 23:08

Schepper schreef:
Getj geir groeit geloik Yves!!
Ze ken ons azoe blijven oitmelken. :fuck:

In 2015 wordt ons gratis ticket in Duitsland en Frankrijk ook afgeschaft.
zo worden onze aanwervingsvoordelen inderdaad stap bij stap afgekalfd :hmm:
Vergeet niet dat onze lonen in 1973 bijna 50 % kleiner waren dan in privé.
Gelukkig met de jaren dienst stijgt het loon, gelukkig maar.
Ze zouden géén personeel meer kunnen vinden den dag van vandaag.
Op de 100 nieuwe collega's haken er na enkele maanden en binnen het jaar zeker 20 % af en zoeken een nieuwe job.
Ontelbare jonge vrouwelijke collega's haken af als de eerste kindjes er aan komen. Niet iedereen is bereid zijn dagdienst af te staan als hij er eindelijk eentje heeft dus soms moeten ze wel degelijk heel vroeg en heel laat werken en natuurlijk in het WE. Met gevolg velen proberen zich via allerlei trukken te laten afkeuren om de rest van hun loopbaan op bureau te werken en als dat niet lukt gewoon ontslag geven.
In depot Aalst 2 vrouwelijke collega's die ontslag gaven op amper 6 maand tijd :wow:

19 Dec 2011, 23:15
Iendracht.be - beheer

Citeer:

Citeer:

Qua veralgemening kan dat tellen... denk dat je dringend eens moet gaan rondkijken in de gemiddelde KMO in Vlaanderen... Denk je dat je daar zomaar verlof krijgt? Denk je dat elk overuur daar uitbetaalt wordt?

Een gemiddeld bureaumanneke heeft ook maar 20 dagen congé hoor, dus dan denk ik niet dat je elke vakantieperiode thuis zal zijn...

Citeer:
Ik moet veel verlof nemen in de WE om mijn Iendracht te volgen , dus gevolg is .... géén lange vakantie in de zomer of Kerst..

Da's een keuze die je zelf maakt hé...

55 vind ik toch énorm vroeg om met pensioen te gaan hoor, behalve als je van je 15 al aan't werken bent of omdat het omwille van medische redenen is, dan heb ik er geen probleem mee...

Da's geen kritiek op u want ik weet dat gij uw portie wel al hebt gehad, maar ik begrijp gewoon die stakingen niet... Dat die vakbonden eens gaan vergelijken met de besparingen die elders in Europa worden doorgevoerd, dan komen wij er nog vroeg vanaf hoor.

Dikke egoïsten zijn die vakbondsleiders...

19 Dec 2011, 23:53

Jeroen schreef:
Citeer:

Citeer:

Qua veralgemening kan dat tellen... denk dat je dringend eens moet gaan rondkijken in de gemiddelde KMO in Vlaanderen... Denk je dat je daar zomaar verlof krijgt? Denk je dat elk overuur daar uitbetaalt wordt?

Een gemiddeld bureaumanneke heeft ook maar 20 dagen congé hoor, dus dan denk ik niet dat je elke vakantieperiode thuis zal zijn...

Citeer:

Da's een keuze die je zelf maakt hé...

55 vind ik toch énorm vroeg om met pensioen te gaan hoor, behalve als je van je 15 al aan't werken bent of omdat het omwille van medische redenen is, dan heb ik er geen probleem mee...

Da's geen kritiek op u want ik weet dat gij uw portie wel al hebt gehad, maar ik begrijp gewoon die stakingen niet... Dat die vakbonden eens gaan vergelijken met de besparingen die elders in Europa worden doorgevoerd, dan komen wij er nog vroeg vanaf hoor.

Dikke egoïsten zijn die vakbondsleiders...

Ik was inderdaad 15 jaar toen ik als broekventje reeds bij de Spoorwegen begon.
Iedere morgen om 03.45 uit mijn bed en treintje om 04.30 naar Brussel.
Om 06.00 had ik al 3 Stella's van 33cl in mijn kraag :drank:
De collega's zaliger van die tijd vonden het normaal om mij mee te tracteren voor we dienst om 06.00 begonnen :)
Ik was rond 16.00 terug thuis juist op tijd om nog met de andere schoolgasten in mijn buurt te ravotten.
Redelijk rap beseft dat lang naar school gaan een zegen is want ik wou niet in het spoor staan in regen en wind tot mijn 60ste :hmm:

Ik heb nadien vele avonden nog gestudeerd om mijn carriere intern op te bouwen.

Van zelf is het niet gekomen.

Ik hoop dat je ook ooit 55 jaar mag worden en steeds moet omschakelen van zeer vroeg naar zeer laat.
Dat vreet aan je gezondheid, ikzelf en vele collega's hebben maag en slokdarmproblemen wegens onregelmatige eten.
De ene dag eet je om 03.45 een boterhammetje, anders val je flauw in de trein. andere dagen knabbel je nog iets om 01.00 's nachts omdat je maag rammelt eer je slapen gaat.

Wij vragen nog collega's, interesse ? je kan met 57 jaar reeds op pensioen !
Ik zie je die keuze niet maken.

20 Dec 2011, 0:10
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 694 695 696 697 698 885