Nooit Off-topic - Pagina 697 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 695 696 697 698 699 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Bericht Re: Nooit Off-topic
Ik zeg toch duidelijk dat ik het niet persoonlijk op u heb, maar wel op het gebrek aan deftige redenen waarom die vakbonden staken (en zo het land verder de dieperik in duwen).

20 Dec 2011, 0:22
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Jeroen schreef:
Ik zeg toch duidelijk dat ik het niet persoonlijk op u heb, maar wel op het gebrek aan deftige redenen waarom die vakbonden staken (en zo het land verder de dieperik in duwen).

Syndicaten willen misschien aantonen dat statuten waarvoor er reeds jaren voor onze ouders en voorouders ooit vochten niet zomaar te grabbel gooien.
Er wordt steeds stap per stap geknabbeld aan de statuten.
Als je niet reageert dan ga je er mee akkoord.

Ik haal mijn carriere als voorbeeld aan om aan te tonen dat het niet steeds rozegeur en maneschijn was vroeger.
Toen ik begon verdiende ik 29,60 Bfr bruto per uur, ik heb mijn loonfiches nog van iedere maand vanaf 1973 tot heden.
De meeste maanden staan er 200 à 220 werkuren per maand op.
Dus je ziet dat de huidige werkomstandigheden al heel wat beter zijn. dus je werkt minder per maand en dan logisch ook langer kan meedraaien.

20 Dec 2011, 0:35
Iendracht.be - beheer

Onderkroiper schreef:
Jeroen schreef:

Syndicaten willen misschien aantonen dat statuten waarvoor er reeds jaren voor onze ouders en voorouders ooit vochten niet zomaar te grabbel gooien.
Er wordt steeds stap per stap geknabbeld aan de statuten.
Als je niet reageert dan ga je er mee akkoord.

Ik haal mijn carriere als voorbeeld aan om aan te tonen dat het niet steeds rozegeur en maneschijn was vroeger.
Toen ik begon verdiende ik 29,60 Bfr bruto per uur, ik heb mijn loonfiches nog van iedere maand vanaf 1973 tot heden.
De meeste maanden staan er 200 à 220 werkuren per maand op.
Dus je ziet dat de huidige werkomstandigheden al heel wat beter zijn. dus je werkt minder per maand en dan logisch ook langer kan meedraaien.

Syndicaten hebben hun rol inderdaad dan goed gespeeld en zijn toen zeker en vast van nut geweest, maar de tijden zijn helaas veranderd hoor. Lonen gaan vergelijken is ook totaal nutteloos, vergelijk dan ook eens hoeveel je toen voor een brood betaalde en nu...

Denk je dat men die besparingen doorvoert, gewoon om de mensen wat te kloten? De vakbonden hebben de pretentie om het land stil te leggen in crisistijd, dat kost handenvol geld en is hééél aantrekkelijk voor buitenlandse investeerders :hmm:

De onredelijkheid van de vakbonden is puur egoïsme. Laat ons anders nog een paar jaren voortboeren zoals hier alles gaat. Iedereen op zijn 55 op pensioen sturen omdat ze "al lang genoeg hebben gewerkt", werklozen maandenlang blijven uitbetalen, beroepdoppers rustig laten voort profiteren en daarbij komt dan nog is de vreemdelingentoestroom die bij mijn weten nog steeds niet deftig gereguleerd wordt.

Binnen x aantal jaar zullen ze dan kunnen gaan staken omdat er simpelweg geen jobs niet meer zijn, het is als werkgever nu al bijna onbetaalbaar door de zware belasting op arbeid in dit land...

20 Dec 2011, 1:21
Iendracht.be - beheer

Voor alle duidelijkheid, ik heb er geen probleem mee dat een arbeider die na 40 jaar travakken op zijn 58 met pensioen gaat omdat hij bijna versleten is. Ik vind het ook logisch dat wanneer je tot je 25 naar school gaat je op zijn minst 40 jaar gewerkt moet hebben om een volwaardig pensioen te krijgen... Net zoals dat mensen die omwille van medische redenen niet meer kunnen gaan werken vroegtijdig op pensioen gaan.

20 Dec 2011, 1:27
Nationale Ploeg

Als we niet inzien dat we allemaal veel water bij onze wijn moeten doen en allemaal net iets harder zullen moeten werken en ja, daarvoor net iets minder zullen beloond worden, zijn we heel slecht bezig.

In de loop der jaren is ons sociaal systeem één grote kerstmis geworden. Iedereen heeft dagen en dagen vakantie, het lijkt of het ouderschapsverlof elk jaar nog verlengd wordt, het regent loopbaanonderbrekingen, enzovoort enzovoort.

Maar wie gaat dat allemaal blijven betalen? Vrouwen die bevallen zijn maar liefst zes maanden thuis. Als ze het goed uitleggen en kunnen enkele keren een briefje laten tekenen dat ze borstvoeding geven, zelfs negen. En nu krijgen de mannen ook al een pak extra dagen in de schoot geworpen. Probeer dat allemaal maar te organiseren als werkgever. Als ik een meisje van, pakweg, 24 jaar in dienst neem, dan ben ik quasi zeker dat zij de volgende vijf jaar twee keer ten minste zes maanden afwezig is. Bovendien heeft ze ongetwijfeld het recht om elke week één volle dag thuis te zijn. En ik kan daar niets aan doen. Als ze zelfs een jaar onbetaald vraagt, kan ik haar dat niet weigeren, moet ik voor dat ene jaar iemand anders zoeken om het gat dat zij achterlaat in te vullen, en tegen dat die ene na één jaar ingewerkt is, komt de andere terug en ben ik verplicht haar meteen te laten herbeginnen. Dat kan toch allemaal niet zomaar?

Beseffen de bonden dat niet dat ons systeem onhoudbaar is? Of willen ze zich enkel wat profileren met sociale verkiezingen in het vooruitzicht ... om de postjes te kunnen garanderen.

20 Dec 2011, 9:24
Iendracht.be - beheer

Voila, dat bedoel ik dus, het kan allemaal niet blijven duren hé. En voor alle duidelijkheid, ik werk nog maar een goed jaar dus heb van geen één van al die maatregelen kunnen profiteren hé. Ik besef gewoon dat ik langer zal moeten werken dan de vorige generaties. En als dat in een welvaartstaat kan waar iedereen op een eerlijke manier (uiteraard zullen er altijd misbruiken zijn, maar nu loopt het toch echt wel de spuigaten uit) bijdraagt, dan heb ik daar echt geen probleem mee hoor.

Ofwel gaan ze koppig als blijven "lam" leggen bij de minste verandering, maar we zullen dan eens zien wat ons dat op lange termijn zal opbrengen. Als je niet akkoord bent met de genomen maatregelen, dan is het je goed recht om te protesteren, maar dat ze dat dan op een zaterdag doen ZONDER het land stil te leggen hé.

Ik denk dat het grootste deel van die stakers gewoon blij zijn met hun dagje congé, rustig een pintje drinken in een gekleurde vuilzak en op tijd naar huis, 't leven kan mooi zijn... :wave:

20 Dec 2011, 10:03
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Jeroen schreef:
Voila, dat bedoel ik dus, het kan allemaal niet blijven duren hé. En voor alle duidelijkheid, ik werk nog maar een goed jaar dus heb van geen één van al die maatregelen kunnen profiteren hé. Ik besef gewoon dat ik langer zal moeten werken dan de vorige generaties. En als dat in een welvaartstaat kan waar iedereen op een eerlijke manier (uiteraard zullen er altijd misbruiken zijn, maar nu loopt het toch echt wel de spuigaten uit) bijdraagt, dan heb ik daar echt geen probleem mee hoor.

Ofwel gaan ze koppig als blijven "lam" leggen bij de minste verandering, maar we zullen dan eens zien wat ons dat op lange termijn zal opbrengen. Als je niet akkoord bent met de genomen maatregelen, dan is het je goed recht om te protesteren, maar dat ze dat dan op een zaterdag doen ZONDER het land stil te leggen hé.

Ik denk dat het grootste deel van die stakers gewoon blij zijn met hun dagje congé, rustig een pintje drinken in een gekleurde vuilzak en op tijd naar huis, 't leven kan mooi zijn... :wave:

gij moet een schoon job hebben denk ik :D
ge moogt gerust eens mee lopen bij de meerderheid van het 'gewone' werkvolk die jaar na jaar zijn rechten ziet afgepakt worden en zijn plichten ziet verstrengen , zijn pree nog een deel ziet afgepakt worden omdat hij wil werken!......en ziet maar dat ge toekomt ook , want ik kan u verzekeren dat ze ons gene cent teveel zullen geven hoor , ziet da ge de maand eens doorkomt en ge hebt 10 euro over!...

ik heb ook al "MOETEN" inleveren of t was BUITEN EN OP DEN DOP!...ik mocht zelf kiezen....sympathiek he van den baas .....dus onder lichte druk heb ik dan maar gekozen voor het werk ....dus denk ik dat een actie van de bonden en van ons , niet al te hard mag worden afgeschoten he...

vergeet niet , zonder ons hebben zij ook niks , da ze dan maar eens beginnen denken met wie zijn voeten ze spelen....

ik werk vanaf mijn 18de.... dat wil zeggen dat ik normaal gezien op mijn 58ste kan vertrekken zeker? das 40 jaar gewerkt dan , kijk dan naar die minimumpensioenleeftijd die ze nu gaan goedkeuren ---) 62J !!? , ik mag dus nog 4 jaar extra doen zeker? of tel ik mis? dan heb ik ook 44 jaar gewerkt...ben eens benieuwd tot wanneer ik dt volhoud ze....

moest ik naar den universiteit geweest zijn dan kwam da schoon uit....werken vanaf 22 tot 62 , schoon 40 jaar , jobke op mij gat met de beentjes onder nen bureau en het plebs wa commanderen hoe ze moeten werken....maar ja....de mensen die gans hun leven vroegen,laten,nacht doen en/of weekends omdat ze dat mooie diploma niet hebben die kunnen het weer uitzweten tegenover de rest.....en ook heel hun carriere een pak minder verdienen... want t is toch crisis he..... voor die mensen wel ja!

20 Dec 2011, 12:05
Nationale Ploeg

Jeroen schreef:

de zestig dagen congé zullen op zijn ....

Ik wil gerust eens uit de doeken doen welke geschenken de nieuwe regering mij doet. Ik wil gerust eens uitleggen hoe veel ik op jaarbasis aan de staat moet betalen. Hoeveel ik sowieso al moest betalen en voor hoevel di rupo ons nog eens extra gaat pluimen. En dan spreken we over pluimen hoor. Géén sprake van verworven rechten of gelijk wat. Voor een kmo met een tiental werknemers, gaat het over duizenden euro's per jaar. Voor een ondernemer, die eigenaar is van zo'n kmo, gaat het ook prive over duizenden euro's per jaar. Maar goed, wij profiteren alleen maar van het zelfstandigen-bestaan natuurlijk.

Je moest eens weten hoeveel er keihard moeten werken om het hoofd boven water te houden. En als het mislukt is er géén sociaal vangnet .... Maar staken wij? Nee he .. wij werken voort. Nog wat harder. Misschien noodgedwongen ook nog creatiever en vooral nog meer. Om geld te verdienen, ja. Maar dat doet iedereen he, niet?

20 Dec 2011, 12:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Eendracht Aalst op zijn Grieks ;)

Afbeelding

20 Dec 2011, 12:58
Vaste Waarde

supersossis schreef:
moest ik naar den universiteit geweest zijn dan kwam da schoon uit....werken vanaf 22 tot 62 , schoon 40 jaar , jobke op mij gat met de beentjes onder nen bureau en het plebs wa commanderen hoe ze moeten werken....maar ja....de mensen die gans hun leven vroegen,laten,nacht doen en/of weekends omdat ze dat mooie diploma niet hebben die kunnen het weer uitzweten tegenover de rest.....en ook heel hun carriere een pak minder verdienen... want t is toch crisis he..... voor die mensen wel ja!

Ik heb universiteit gedaan, maar:
a. ik commandeer niemand
b. ik werk zes dagen op zeven en ik heb NIET gedaan na 7.30u of 8u per werkdag
c. ik doe weekend- en avondwerk
d. ik heb het wettelijke minimum van 20 dagen vakantie per jaar
e. ik betaal mij blauw voor jan en alleman te helpen onderhouden (blank, zwart, Aalstenaar, buitenlander, ...)

Dus speel aub arbeiders niet uit tegen hoger opgeleiden. Want ze moeten allemaal hard werken!
Er moet gewoon eens korte metten gemaakt worden met al het profitariaat in dit land. Onbeperkt dop trekken, werklozen die met fluwelen handschoen richting een nieuwe job worden begeleid (waarvan een flink aantal zich na enkele dagen "werken" laat buitensmijten om opnieuw te gaan doppen, onbeperkte import van buitenlanders die allemaal onderhouden moeten worden, ... jongens, er kunnen BERGEN geld bespaard worden zenne, maar dan gaan er heilige huisjes gesloopt moeten worden :oops:

20 Dec 2011, 14:21
Vaste Waarde

anathema76 schreef:

Dus speel aub arbeiders niet uit tegen hoger opgeleiden. Want ze moeten allemaal hard werken!
Er moet gewoon eens korte metten gemaakt worden met al het profitariaat in dit land. Onbeperkt dop trekken, werklozen die met fluwelen handschoen richting een nieuwe job worden begeleid (waarvan een flink aantal zich na enkele dagen "werken" laat buitensmijten om opnieuw te gaan doppen, onbeperkte import van buitenlanders die allemaal onderhouden moeten worden, ... jongens, er kunnen BERGEN geld bespaard worden zenne, maar dan gaan er heilige huisjes gesloopt moeten worden :oops:

En 1 van die heilige huisjes is het pensioen op 55 (sorry voor de mensen die zwaar werken enz). Desnoods schakelen ze die in voor opleiding, begeleiding (met minder loonkost voor werkgever) etc maar niet hup op pensioen en daarmee moet de werkgever er niet meer voor betalen. Dat is namelijk ook niet betaalbaar al die brugpensioenen en pre-pensioenen. Want eens ze op pensioen zijn, beginnen ze na hun uren nog wat bij te klussen (binnenkort onbeperkt dacht ik?) tot ze er bij neer vallen. Dit kan dan blijkbaar wel maar werken kunnen ze niet meer.

Is een delicaat onderwerp maar ik vrees dat we met z'n allen er niet van gespaard zullen blijven (iemand moet namelijk de put dichten). Dus moeten ze inderdaad proberen om al die profiteurs op alle niveau's (onbeperkt dop, illegalen, pensioenen,...) eruit te halen.

Staking is inderdaad serieus overroepen en onnodig (vind ik), kost ons de burgers eventjes 500-750 miljoen. Wie gaat dat mogen ophoesten? Wij dus allemaal samen. Nuja, laat ze maar staken, dan kan ik rustig gaan werken zonder een kat op de baan :D Meeste werknemers die staken, blijft hun werk gewoon liggen dus een oplossing is dit ook niet want dan moeten ze de dag nadien een tandje bijsteken (bvb de Post).

Hopelijk kunnen we deze topic serieus houden. Met mijn post viseer ik niemand (geen mensen die op 55 jaar op pensioen gaan, geen werkgevers,...). We kunnen altijd bijleren door hier te discussieren zoals van Fillou, universitairen, bijna gepensioneerden,...

20 Dec 2011, 15:17
Ancien

Leeftijd: 47
Fillou schreef:
Als we niet inzien dat we allemaal veel water bij onze wijn moeten doen en allemaal net iets harder zullen moeten werken en ja, daarvoor net iets minder zullen beloond worden, zijn we heel slecht bezig.

In de loop der jaren is ons sociaal systeem één grote kerstmis geworden. Iedereen heeft dagen en dagen vakantie, het lijkt of het ouderschapsverlof elk jaar nog verlengd wordt, het regent loopbaanonderbrekingen, enzovoort enzovoort.

Maar wie gaat dat allemaal blijven betalen? Vrouwen die bevallen zijn maar liefst zes maanden thuis. Als ze het goed uitleggen en kunnen enkele keren een briefje laten tekenen dat ze borstvoeding geven, zelfs negen. En nu krijgen de mannen ook al een pak extra dagen in de schoot geworpen. Probeer dat allemaal maar te organiseren als werkgever. Als ik een meisje van, pakweg, 24 jaar in dienst neem, dan ben ik quasi zeker dat zij de volgende vijf jaar twee keer ten minste zes maanden afwezig is. Bovendien heeft ze ongetwijfeld het recht om elke week één volle dag thuis te zijn. En ik kan daar niets aan doen. Als ze zelfs een jaar onbetaald vraagt, kan ik haar dat niet weigeren, moet ik voor dat ene jaar iemand anders zoeken om het gat dat zij achterlaat in te vullen, en tegen dat die ene na één jaar ingewerkt is, komt de andere terug en ben ik verplicht haar meteen te laten herbeginnen. Dat kan toch allemaal niet zomaar?

Beseffen de bonden dat niet dat ons systeem onhoudbaar is? Of willen ze zich enkel wat profileren met sociale verkiezingen in het vooruitzicht ... om de postjes te kunnen garanderen.

Wat stelt gij dan voor, dat een vrouw die pas is bevallen na 2 weken weer herbegint? Of beter nog meteen na de bevalling...mss moet gij zo'n draagbeugel gratis ter beschikking stellen dat ze hunnen kleinen aan de tepel kunnen hangen en ondertussen werken. het ouderschapsverlof is in België dan nog één van de minste periode in vergelijking met andere landen in Europa. Als je het zo moeilijk hebt als werkgever, ontsla iedereen en ga zelf werknemer zijn. ge zult waarschijnlijk ne grote sukkelaar zijn nu! Heb nog een tip, ga naar Afrika of naar andere klote-landen, daar kennen ze dat allemaal niet en moet ge ze nog niet te veel betalen ook!

Ons systeem is NIET onhoudbaar, alleen moet men de misbruiken aanpakken en decandente lonen en vermogens belasten, werkloosheid beperken in tijd, vele nep-'invaliden' aanpakken, fiscale fraude bestrijden en zwartwerk bestrijden.

Maar nee, 'onze' werkgever wil de kersverse mama en papa terug aan zijn 'kind' zien werken zodat ze productief blijven voor zijne portemonee. Bah, ik WALG van dergelijke mensen en standpunten! zal op de eerste rij staan om deze verworven rechten van o.a. ouderschapsverlof te verdedigen!! ne werkmens doet wat hij kan en krijgt dan nog maar 20 wettelijk verlof. En och gottekes toch, die arme sukkelende werkgevertjes, zie ze daar gaan... met een aalmoes, ze moeten het allemaal aan hun parasitaire werknemers geven en de afzettende staat...oooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh....

20 Dec 2011, 16:59
Freak

Leeftijd: 45
Fillou schreef:
Jeroen schreef:

de zestig dagen congé zullen op zijn ....

Ik wil gerust eens uit de doeken doen welke geschenken de nieuwe regering mij doet. Ik wil gerust eens uitleggen hoe veel ik op jaarbasis aan de staat moet betalen. Hoeveel ik sowieso al moest betalen en voor hoevel di rupo ons nog eens extra gaat pluimen. En dan spreken we over pluimen hoor. Géén sprake van verworven rechten of gelijk wat. Voor een kmo met een tiental werknemers, gaat het over duizenden euro's per jaar. Voor een ondernemer, die eigenaar is van zo'n kmo, gaat het ook prive over duizenden euro's per jaar. Maar goed, wij profiteren alleen maar van het zelfstandigen-bestaan natuurlijk.

Je moest eens weten hoeveel er keihard moeten werken om het hoofd boven water te houden. En als het mislukt is er géén sociaal vangnet .... Maar staken wij? Nee he .. wij werken voort. Nog wat harder. Misschien noodgedwongen ook nog creatiever en vooral nog meer. Om geld te verdienen, ja. Maar dat doet iedereen he, niet?

Ik zou hier toch even op willen reageren.

Primo, de nieuwe maatregelen van Di Rupo kosten mij ook een bom geld (woonbonus minder, minder aftrek pensioensparen, meer bijdrage bedrijfswagen, minder aftrekken kinderopvang, energiebesparende maatregelen), maar ik klaag niet.
Indien ik mij privé een wagen koop, kost mij dat minimaal 15.000 euro en dan heb ik het niet over een Audi, Lexus, of andere BMW’s.

Secundo, enig idee waarom de belastingsschalen voor de gewone werkende mens zo hoog liggen? Omdat die o zo slecht bedeelde bedrijfsleiders gemiddeld gezien 10% belastingen betalen. Ik kom er dagdagelijks met in contact, dus ik weet waarover ik spreek. Toen een aantal jaar geleden de notionele intrestaftrek werd ingevoerd, heb ik niemand horen klagen, maar als ze er nu 0,5% afdoen is het kot te klein. Tja, begrijpe wie kan.
Di Rupo gaat inderdaad eens kuis houden in oa. de voordelen alle aard van auto’s, bewoning, telefoon en dergelijke. Ik wil hier gerust eens een berekening geven hoeveel een bedrijfsleider in het oude systeem voor een voordeel van bewoning moet betalen (allez, de vennootschap), sorry maar dat is te gortig.
Alvast hier een tip voor je VAA van je wagen, verkoop je wagen privé en reken een kilometervergoeding door …

Zelfstandigen die op jaarbasis 3 à 4% belastingen betalen zijn eerder regel dan uitzondering, maar als ze je dan bellen klagen ze steen en been. Velen kunnen “amper” het hoofd boven water houden zeg je? Op papier althans wel ja, het zou de eerste niet zijn die onder een gerechtelijk akkoord staat, en grote sier maakt met zijn zwart geld.
Als ik hier mensen hoor klagen over weekendwerk en onregelmatige uren, dan heb je daar zelf voor gekozen dacht ik toch.

Op je post over ons pensioensysteem geef ik je wel gelijk, iedereen zal moeten bijdragen, ook je opmerking over ouderschapsverlof en dergelijke zijn terecht. Maar eenieder stapt zelf in het systeem dat hij wil. Ik heb voor een nine to five job gekozen en ben daar tevreden mee.

groeten,
Ne bureauman, die daar ZELF voor gekozen heeft. (voor de volledigheid, ik heb voor geen één van de besturende regeringspartijen gestemd)

20 Dec 2011, 17:04
Nationale Ploeg

Fijn dat je het zelf aanhaalt, witzwet .... toen mijn kindjes geboren zijn, was ik de ochtend nadien, na om halfzeven in het moederhuis een uurtje te gaan kijken of alles ok was, alle dagen in de voormiddag paraat op 't werk ja. Mijn vrouw is tien dagen na de geboorte van mijn zoon terug komen werken. Bij mijn dochter was dat twaalf dagen. Op halve kracht, dat is waar en we hadden het ongeloofelijke voordeel dat onze twee babytjes op 't werk in een parkske konden maffen, maar dan nog.

Corredor ... met statistieken kan je alles bewijzen. Je scheert de ganse bedrijfswereld over dezelfde kam. Je weet zelf goed genoeg dat het voor een kmo helemaal niet zo is dat zo weinig belastingen betaald worden. Geloof me, als ik zie wat wij allemaal moeten afgeven op dingen waar we hard voor werken (ik niet natuurlijk, want ik doe hier niets, maar de twee generaties voor mij) aan een overheid die er niets of toch veel te weinig mee doet, behalve mensen financieren die daar helemaal niets voor in de plaats stellen, dan kan ik tranen met tuiten huilen. Met dat zwart geld moet ik trouwens eens lachen.

21 Dec 2011, 9:31
Vaste Waarde

El Corredor schreef:
Als ik hier mensen hoor klagen over weekendwerk en onregelmatige uren, dan heb je daar zelf voor gekozen dacht ik toch.

Als dit op mij slaat: ik klaag daar niet over. Wat ik dit land en zijn leiders ENORM kwalijk neem, is dat IEDEREEN die extra inspanningen wil leveren om iets te bereiken in zijn leven financieel afgestraft wordt. Zo kweek je een bevolking van afhankelijken en ambitielozen. Maar zo'n kudde is waarschijnlijk makkelijker te manipuleren...

En inderdaad, what's the problem met minder snel op vervroegd pensioen kunnen gaan? Voor iedereen die op 14 jaar begonnen is of fysiek zware arbeid verricht, heb ik geen probleem met vroeger op pensioen gaan. Maar al die anderen? Jongens toch, de levensverwachting is de voorbije halve eeuw met pakweg 10-15 jaar toegenomen. Om over de levensKWALITEIT nog maar te zwijgen. Wat willen jullie dan? Denken jullie dat het geld uit de lucht komt vallen?

21 Dec 2011, 10:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 695 696 697 698 699 885