Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 261 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 259 260 261 262 263 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
forumlegende

Leeftijd: 61
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
sas schreef:
kreezie nonkeltje schreef:
volgend jaar terug een gala-bal ?

waarom niet, de voorbije edities hebben mooie bedragen opgeleverd voor de club :)

a ja ?

23 Dec 2011, 20:44
Ancien

Leeftijd: 47
JP Van Droogenbroeck behoorde vroeger tot de clan...ORLANS. En deze keert ook terug? Met de vereffening toch ook gaan lopen?

23 Dec 2011, 22:28
Freak

Leeftijd: 45
witzwet schreef:
JP Van Droogenbroeck behoorde vroeger tot de clan...ORLANS. En deze keert ook terug? Met de vereffening toch ook gaan lopen?

ik heb daar vroeger nog frans van gekregen in t klein college, ne zure mens (als leraar)

23 Dec 2011, 22:42
Miniem

Leeftijd: 114
sas schreef:

waarom niet, de voorbije edities hebben mooie bedragen opgeleverd voor de club :)

Hmmm,omzet is géén winst,zijn de dranken en of huur zaal betaald aan E.A??,aankopen in mindering gebracht??Dan ga je al een héél ander eindcijfer krijgen.Dat is nu iets waarvan velen telkens de fout maken,eetfestijnen,evenementen e.d.Ik weet wat bruto opbrengst was van t' Galabal en het is niet aan te raden dit opnieuw te doen.2 x was echt voldoende.

23 Dec 2011, 22:46
Freak

den dikken schreef:
sas schreef:

Hmmm,omzet is géén winst,zijn de dranken en of huur zaal betaald aan E.A??,aankopen in mindering gebracht??Dan ga je al een héél ander eindcijfer krijgen.Dat is nu iets waarvan velen telkens de fout maken,eetfestijnen,evenementen e.d.Ik weet wat bruto opbrengst was van t' Galabal en het is niet aan te raden dit opnieuw te doen.2 x was echt voldoende.

inderdaad een belangrijke nuance die je dient te maken. Hetgeen er op de rekening komt aan opbrengsten is immers niet wat je netto "in the pocket" steekt... (y)

23 Dec 2011, 23:04
Ancien

Leeftijd: 38
El Corredor schreef:
witzwet schreef:

ik heb daar vroeger nog frans van gekregen in t klein college, ne zure mens (als leraar)

Ik ook. Ge moet niet vragen hoe oud hij al is. :D

24 Dec 2011, 0:13
Miniem

Leeftijd: 49
BSV schreef:
:-) heb juist van madam van aken of "sas" een mail met zo inhoud gekregen ;-)

"BSV (onder een nickname is het natuurlijk makkelijk je ding te doen denkende dat niemand weet wie je bent...vrij naief),

Ik nodig je uit op het forum op te sommen waar ik dan al geld aan m'n handen zou laten plakken hebben, 'k ben benieuwd..."

En ;-) sas ;-) Ben je me nu aan het bedreigen of wa ? ;-)

Nee hoor. Ik stelde gewoon de vraag duidelijker te zijn.

24 Dec 2011, 0:19
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
witzwet schreef:

Het is lang geleden dat ik hier nog iets gezegd heb op dit Forum gezien de vele zinloze discussies, die maar al te vaak gebaseerd zijn op de wildste geruchten die niemand kan controleren, maar laten we nu toch even iets verduidelijken. Er zijn er hier enkelen aan het woord bij wie het lijkt alsof ze alles over den Iejndracht, door de jaren heen, weten en er zomaar maar een beetje op los kloppen zonder dat ze goed lijken te weten waar ze over bezig zijn ...

De heer Van Droogenbroeck liep als vrijwilliger al rond op den Iejndracht toen de heer Orlans nog in zijn wieg lag en de papa van de heer Orlans nog voor de Gantoise speelde. Ge weet wel (of ge zijt misschien nog te veel "snotneus"-supporter om het te weten), in die periode van 30 jaar dat het geduurd heeft eer onze club gerecupereerd was van de vloek van Blavier, schoenverkoper en toenmalig voorzitter Matthijs zijn geld nog in een schoendoos meebracht en vele van de huidige supporters, die we overgehouden hebben aan de twee passages in eerste in de jaren '90, nog met moeite wisten wat den Iejndracht was.
Hij is uiteindelijk, na verschillende jaren bij de jeugd, ongeveer 20 jaar clubsecretaris geweest (hoelang is Orlans er geweest?), onder allerhande voorzitters, à là Matthijs, Van De Waeter, Goethals, Coppens ... de ene al wat gekker en de ene al met wat meer voetbalverstand dan de andere. Om te beginnen maakt deze duur al dat hij de regels van de KBVB letterlijk béter kent dan alle kloefkappers, die er de laatste maanden en jaren al aan gezeten hebben, tesamen. Hij werd de voorbije jaren overigens bij regelmaat door bestuursmensen van den Iejndracht om administratieve raad gevraagd, op momenten dat deze het zelf vaak niet zo goed wisten. Hij is trouwens nog altijd actief als secretaris van de Nationale Voetballiga, de vereniging van tweedeklasseclubs, zeg maar de Profliga van tweede ...
Hij heeft Orlans ten tweede niet binnengehaald (dat was, als ik mij niet vergis, Goethals zijn werk). Hij heeft het toenmalig bestuur daarentegen wél meermaals verwittigd dat er meer controle nodig was op diens werk, in de champagne-De Bilde-tijden, toen al de rest vond dat dit niet nodig was en dat alles toch vanzelf liep en zo zou blijven lopen. Spijtig genoeg heeft een clubsecretaris weinig, zeg maar geen beslissingsrecht, viel tegen deze nonchalance weinig te beginnen, aangezien twee overwinningen op rij in eerste in die periode vaak genoeg was om een meerderheid van de bestuurders op de tafels te laten dansen, zonder ook maar enigszins na te denken over de dag nadien ... In deze sfeer kon Orlans rustig zijn villa met zwembad verdienen.
Uiteindelijk werd Van Droogenbroeck ongeveer buiten gegooid een jaar voor het faillissement, toen hij tegen het toenmalig bestuur zei dat hij met de grootste financiële gangster van Oost-Vlaanderen, en wellicht ook ver daarbuiten, namelijk een zekere De Cock, niet langer wou samenwerken, aangezien hij na enkele maanden wel gezien had wat die man zijn bedoeling was en vooral zijn illegale werkwijzen. Hij had op dat moment vooral geen goesting om zélf in den bak te gaan zitten voor schriftvervalsing en meer van dat moois. Hij heeft het bestuur toen letterlijk voor de keuze gesteld: "hij of ik," en een dag later zat zijn ontslagbrief op de post. We weten allemaal hoe dat verhaal uiteindelijk geëindigd is. Het faillissement was op dat moment sowieso wellicht niet meer te vermijden, maar ik denk, ik ben er zelfs zeker van, dat ge hém de verkeerde keuzes van toen alvast niet kunt verwijten. In tegendeel, daar had den Iejndracht ook toen voldoende "beter wetende" échte bestuurders voor ...
Met de vereffening was hij dus al een jaar weg. Beweer nu vooral niet dat ook hij met geld is gaan lopen toen, want hij is wel één van de personen die zich ongeveer 25 jaar voor de club heeft ingezet, zonder dat hij er eigenlijk echt iets voor betaald kreeg. In die periode zijn er heel veel "medewerkers" gepasseerd die eigenlijk niks deden, wel te fors betaald werden en nu al lang in een andere Eerste Klasse-Business Seat of loge zitten ...

Wat die "zure" persoon betreft: vraag misschien eens aan kapitein Flippo wat hij hiervan vindt. Ik denk persoonlijk dat ik het antwoord ken, gezien Flippo zelf hem zéér regelmatig belt, sinds hijzelf naar Aalst is teruggekeerd en hij in die periode meerdere keren uitdrukkelijk vroeg voor de terugkeer van Van Droogenbroeck. En Flippo was er ook bij in die periode in eerste, dus ik denk dat die mens wel beter weet over wie we het hebben, dan de eerste de beste, alwetende Forummer, die JP Van Droogenbroeck wellicht op een halve meter kan passeren zonder dat hij herkent wordt.

Deze club heeft dringend héél erg veel nood aan structuur. Ik heb al heel veel ronkende verklaringen gelezen op de officiële site, maar het wordt hoog tijd dat het concreet wordt, want daar heb ik voorlopig nog niet te veel van gezien. Die andere mensen ken ik niet en ga ik hier dan ook niet oordelen, maar aan Van Droogenbroeck zal het niet liggen, zeker niet als men hem effectief een sportief administratieve rol geeft, want op dat vlak kunt ge weinig beters vinden in de streek, zeker niet als het dan ook nog iemand moet zijn met een jarenlang Eendracht-gevoel van hier tot in Tokyo. Zie dus in het vervolg a.u.b. dat ge een beetje beter op de hoogte zijt over iemand als ge valse beschuldigingen de wereld in stuurt ...

Met dank.

24 Dec 2011, 2:21
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
:juij:
Tees es na isj ne gefundeerden oitleg sé !
Tes ier pecies een rage gewerren da iederiejn wie dat er mé den Iejndracht ooit al te moaken gat eet nor et schavot gelidj werd.

24 Dec 2011, 7:22
Reserve

Leeftijd: 57
weir zen anti fusiedinges
hik

24 Dec 2011, 7:48
Freak

edit :D

24 Dec 2011, 9:24
Ancien

Leeftijd: 55
El Corredor schreef:
edit :D

:D (y)

24 Dec 2011, 10:19
Gele Kaart
Gele Kaart

Beste Supporters,

De laatste weken heb ik met belangstelling het forum gevolgd. Het is een schande hoe men sommige personen openlijk beschuldigen van allerlei zaken en verdachtmakingen. Beseft men wel dat men hier hun prive en loopbaan aan het kraken zijn?

Voor de goede orde ben ik persoonlijk op onderzoek uitgetrokken en tot de vaststelling dat het geld van het kampioenenbal niet is verdwenen, het is helemaal in de kassa gekomen en integraal besteed aan de club. Waarom men het niet kenbaar heeft gemaakt is voor mij ook een raadsel, waarom men de verdachtmakingen niet de kop heeft ingedrukt is mij ook een raadsel? Wou men iemand treffen?

Wat de samenstelling van het bestuur betreft, hebt u opmerkingen en vragen, stuur mij gerust een mail, u gaat op al uw vragen een antwoord krijgen. Heb iedereen zijn verleden nagegaan , en voor mij is ieder zuiver op de graad.

Een kleine nuance, P. Orlans is binnengebracht door Hugo De Roeck en niet door Eric Goethals.

Heb alle besturen meegemaakt vanaf Mr.Matthijs tot Gilbert De Jonge, was lange tijd voorzitter van de jeugd, en oprichter van de Zandberg.

Wij hebben nu een degelijk bestuur, met vooruitzichten, met een stuctuur, laat deze mensen werken en oordeel over een jaar.

Ik en het bestuur wensen u allen vreugdevol en gelukkig 2012 toe

Hutsebaut Gilbert
[email protected]

24 Dec 2011, 10:39
Ancien

Leeftijd: 55
Heb iedereen zijn verleden nagegaan , en voor mij is ieder zuiver op de graad. (Quote)

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Wij zullen inderdaad kritisch maar EERLIJK oordelen. Ook voor u prettige feestdagen.

Laatst gewijzigd door DavidSeal op 24 Dec 2011, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

24 Dec 2011, 10:47
Gele Kaart
Gele Kaart

David,

Weet dat de meeste personen GRATIS werken, evenals uw dienaar

Gilbert

24 Dec 2011, 10:52
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 259 260 261 262 263 289