Artikels - Pagina 172 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 170 171 172 173 174 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Artikels
Jens Podevijn effende het Aalsterse zegepad op Heist met een vroege treffer.

‘Het werd een dubbeltje op zijn kant. Eigenlijk hadden we ook op Oostende kunnen winnen, maar toen hadden de geluksgoden het niet op ons begrepen. Nu zat alles wel een beetje mee. Zo pareerde onze doelman miraculeus een vroege poging van Webers. Zelf reageerde ik het snelst nadat een knal van De Castro van de lijn werd geveegd. Bij hoekschoppen moet ik post vatten aan de tweede paal en dat loonde. Moreels had het geluk dat de afgeweerde strafschop opnieuw in zijn voeten terechtkwam zodat hij de rebound kon binnenwerken. Na rust speelden we op een volwassen manier controlevoetbal waarbij we nooit meer in gevaar kwamen.'

‘Zelf ben ik tevreden dat ik een basisplaats kon veroveren in de ploeg, maar ik ben me er terdege van bewust dat ik op de positie van linksachter nog meer kan brengen. Op Heist stond in feite de kampioenenploeg van derde klasse aan de aftrap. Nu blijkt dat we vorig jaar toch over een uitzonderlijke ploeg beschikten die derde klasse ontgroeid was.'

‘Met 10 op 15 namen we een uitstekende start. Op Heist deden we bovendien een schitterende zaak in de strijd om het behoud. We beschouwen Heist als een rechtstreekse concurrent voor de degradatie en we dienden die ploeg nu toch een forse tik toe door hen op eigen veld ter verslaan.'
‘We zetten de ideale aanloop neer naar de komst van Waasland Beveren dat 15 op 15 telt.
Het wordt genieten voor volle tribunes.'
Bron: Het Nieuwsblad

20 Sep 2011, 15:33
Ancien

Voetbal 2de klasse E. Aalst - Waasland-Beveren

Kevin Van Den Noortgaete redt punt

Driekwartier lang leek Aalst een speelbal in de klauwen van een flitsend Waasland-Beveren. Eendracht knokte zich evenwel in de match en in een kolkend Cornelisstadion wankelde de leider. Thuisdoelman Kevin Van Den Noortgaete kreeg de 'oscar' van de match. Kevin Van Den Noortgaete liet zich na amper vier minuten bijna verrassen, maar die redding bleek de aanzet tot een namiddag puik keeperswerk. 'Ik kreeg die afgeweken bal nog net binnen bereik en zat meteen in de match. De coach waarschuwde vooraf voor schoten uit de tweede lijn en ik vond dat de bezoekers te gemakkelijk mochten aanleggen. Waasland-Beveren ontpopte zich tot de beste ploeg die we al ontmoetten. Ik kon me ook eerder al enkele keren in de schijnwerpers spelen. In tweede klasse krijg ik nu eenmaal meer werk dan in derde. Ik herinner me schouderklopjes na een match tegen Koksijde toen ik één sublieme parade uit de mouwen schudde. In tweede klasse heb ik een handvol parades nodig om van een sterke match te gewagen. Een beetje geluk heb je ook wel nodig. Zo kon ik in de slotfase een afgeketste bal van Kestens nog net in een reflex over tillen. Als je in de slotfase alsnog onderuit gaat, wordt het nauwelijks nog gepraat over mijn sterke wedstrijd.'

In de slotfase claimde het witzwarte supportersvak een strafschop na een verdachte ingreep van de Beverense doelman Clepkens op Wouter Moreels. 'De bal kon op de stip. Onze supporters gingen begrijpelijk fel te keer. Dat volle stadion zorgt voor een aangename sfeer op het terrein. Ik kan me eerlijk gezegd geen wedstrijden meer voorstellen voor 300 kijkers.'

Van Den Noortgaete haalde zowel bij de doorgebroken Seoudi als de geïsoleerde Mike De Silva de bal uit de voeten. 'Ik was telkens zeker van mijn stuk. Keeperstrainer Ronny Schollaert leerde me de techniek aan om de spits naar de buitenkant te drijven en zo de bal uit de voeten te halen. Het komt erop aan om goed te timen zodat je geen strafschop veroorzaakt.'

Ook de Aalsterse coach Bart Van Renterghem sprak lovend over de Zottegemse doelman die een verleden bij Anderlecht heeft. 'Kevin evolueerde de voorbije twee jaar enorm in positieve zin zodat we nu over één van de beste doelmannen van tweede klasse beschikken. Twee jaar geleden lag hij nog in de balans met Kempeneer, maar intussen werd hij de onbetwiste nummer één. Tijdens de rust gooide ik Thompson in de strijd omdat we met Ode meer offensieve druk konden ontwikkelen. Na de gelijkmaker konden we counteren, maar we bleken te nerveus om een meerderheidssituatie beter te benutten. In de slotfase waren we tevreden met een punt.'

28 Sep 2011, 8:41
Ancien

Predrag Filipovic scoort twee keer voor Eendracht Aalst

Via twee omgezette strafschoppen bezorgde de Aalsterse kapitein Predrag Filipovic een massaal aangemoedigd Eendracht een gouden zege in het Edmond Machtensstadion.'De eerste helft werd een maat voor niets voor de neutrale kijker. Brussels dwong veldoverwicht af, maar vertaalde dat niet in kansen. Na rust pakten we vanop de stip de driepunter en daar ging het in feite om. We namen een fantastische competitiestart. Via de zege op Brussels veroverden we een onverhoopte derde plaats. Als je een onverwachte kans zou krijgen op een eindrondeticket, pik je die kans uiteraard mee. Maar het is wel duidelijk dat we in eerste instantie op een snel behoud mikken. Dender gaf vorig seizoen het voorbeeld hoe je via een geslaagde start tegen een stootje kan zodat je dan zonder druk kan spelen.'

Over de toegekende strafschoppen bestond weinig discussie. Ik sta op het lijstje als nummer één aangeduid en ik voelde me vrijdag goed in mijn vel. Ik twijfelde dan ook geen seconde om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Twee goals maken en de zege pakken geeft een prettig gevoel. De 1.000 meegereisde supporters zorgden voor een schitterende ambiance. Behalve op Antwerp en Waasland-Beveren speelt Aalst dit seizoen elke wedstrijd thuis op vocaal vlak. Ik blijf er bij dat Eendracht over de trouwste aanhang van het land beschikt. Bovendien staat onze twaalde man als één blok achter de ploeg.'

03 Okt 2011, 21:01
Ancien

Kristof Kestens rots in de branding :worship: :EA:

Liefst duizend meegereisde Aalsterse fans zagen Eendracht in een lauwe derby aan het langste eind trekken in het Edmond Machtensstadion. :worship:
Kristof Kestens imponeerde in Molenbeek als rots in de branding in de as van de defensie.‘We gingen uit van een goede organisatie. Ik spring misschien wat meer in de kijker dan vorig seizoen omdat de focus meer op het verdedigen ligt dan vorig jaar. In Molenbeek was het niet aan ons om het spel te maken. We voelden ook al snel dat Brussels beter combineerde dan Aalst en dan kwam het er op aan om stand te houden. Het is onze verdienste dat we de nul hielden, al heb je daar ook vaak ook een portie geluk voor nodig. Zo kwamen we enkele keren goed weg in de eerste helft.'

Kestens vond dat er weinig discussie mogelijk was rond de twee toegekende strafschoppen. ‘Telkens was er contact. Bij de eerste strafschop was de tackle mogelijk onschuldig, maar er kan gefloten worden als er sprake is van contact. Realisme en efficiëntie waren de ordewoorden. Met alleen oogstrelend en mooi voetbal koop je niets. Brussels toverde misschien wel meer technische hoogstandjes uit de sloffen dan Aalst, maar op het einde van de match onthoud je toch enkel de 0-2-eindcijfers.'

Kestens imponeert meer dan vorig seizoen.

‘In tweede klasse staan we meer onder druk en kom ik dus meer aan de bal dan in derde. De ploeg heeft voldoende kwaliteit om een rustig seizoen te draaien. Ik dwong in het verleden het behoud af met ploegen die minder inhoud hadden.'

‘Na de desastreuze voorbereiding oogt onze derde plaats verrassend. Ook onze twaalfde man heeft zijn verdienste. In Molenbeek speelden we als het ware een thuismatch en dat sterkt toch wel het vertrouwen van een speler.'

‘Persoonlijk speel ik nu al een jaar centraal achterin. Ik ben geen grote prater en ben dan ook complementair met Predrag Filipovic die de ploeg leiding geeft en indien nodig bijstuurt. Ik speel waar de coach me posteert.'

04 Okt 2011, 9:14
Nationale Ploeg

Hugo schreef:

Liefst duizend meegereisde Aalsterse fans zagen Eendracht in een lauwe derby aan het langste eind trekken in het Edmond Machtensstadion. :worship:
Kristof Kestens imponeerde in Molenbeek als rots in de branding in de as van de defensie.‘We gingen uit van een goede organisatie. Ik spring misschien wat meer in de kijker dan vorig seizoen omdat de focus meer op het verdedigen ligt dan vorig jaar. In Molenbeek was het niet aan ons om het spel te maken. We voelden ook al snel dat Brussels beter combineerde dan Aalst en dan kwam het er op aan om stand te houden. Het is onze verdienste dat we de nul hielden, al heb je daar ook vaak ook een portie geluk voor nodig. Zo kwamen we enkele keren goed weg in de eerste helft.'

Kestens vond dat er weinig discussie mogelijk was rond de twee toegekende strafschoppen. ‘Telkens was er contact. Bij de eerste strafschop was de tackle mogelijk onschuldig, maar er kan gefloten worden als er sprake is van contact. Realisme en efficiëntie waren de ordewoorden. Met alleen oogstrelend en mooi voetbal koop je niets. Brussels toverde misschien wel meer technische hoogstandjes uit de sloffen dan Aalst, maar op het einde van de match onthoud je toch enkel de 0-2-eindcijfers.'

‘In tweede klasse staan we meer onder druk en kom ik dus meer aan de bal dan in derde. De ploeg heeft voldoende kwaliteit om een rustig seizoen te draaien. Ik dwong in het verleden het behoud af met ploegen die minder inhoud hadden.'

‘Na de desastreuze voorbereiding oogt onze derde plaats verrassend. Ook onze twaalfde man heeft zijn verdienste. In Molenbeek speelden we als het ware een thuismatch en dat sterkt toch wel het vertrouwen van een speler.'

‘Persoonlijk speel ik nu al een jaar centraal achterin. Ik ben geen grote prater en ben dan ook complementair met Predrag Filipovic die de ploeg leiding geeft en indien nodig bijstuurt. Ik speel waar de coach me posteert.'

Kestens is al het hele seizoen TOP (y)

04 Okt 2011, 10:40
Ancien

Leeftijd: 46
AlostanA schreef:
Hugo schreef:

Kestens is al het hele seizoen TOP (y)

Je kan dat gerust doortrekken vanaf nieuwjaar vorig seizoen...

04 Okt 2011, 11:00
Reserve

Leeftijd: 36
Supporters van voetbalclub Eendracht Aalst die verdacht worden van betrokkenheid bij de rellen na de wedstrijd tegen Visé in mei 2008, hebben aan de Luikse correctionele rechtbank gevraagd om de zaak naar een Nederlandstalige rechtbank door te verwijzen.

Na de verloren wedstrijd tegen CS Visé, in de eindronde van de derde klasse, weigerden enkele supporters van het bezoekende team uit Aalst terug in hun bussen te stappen. Toen de politie erbij werd gehaald, braken er rellen uit. De supporters rukten deuren, toiletten en palen los en gooiden ze in de richting van de agenten. Twee agenten raakten gewond, één van hen verloor zelfs het zicht aan een oog.

Eis
De zaak werd in het Frans behandeld, maar sommige supporters eisen nu dat de zaak voor een Vlaamse rechtbank wordt gebracht. De rechtbank zal daarover uitspraak doen op 9 november. Bij een negatieve beslissing, zullen de hooligans in maart 2012 in Luik worden berecht. (belga/kh)

12 Okt 2011, 14:17
Freak

Leeftijd: 35
Voor degene die graag de traingsuren van de eerste ploeg is weten:
Maandag: 18.30-20.30
Dinsdag:/
Woensdag:14.30-15.30 en van 18.30-20.30
Donderdag:18.30-20.30
Vrijdag:/
Zaterdag:10-11.30 of match
Zondag:Match

13 Okt 2011, 15:36
Ancien

Leeftijd: 46
Schoon artikel van onze kapitein op Nr. 10. Klasse!!

20 Okt 2011, 8:39
Ancien

Leeftijd: 38
Predrag Filipovic: "We moeten beseffen dat we niet meer in 3e zitten"

Afbeelding

Predrag Filipovic op de knieën. Toch is de ervaren verdediger niet klein te krijgen.

Eendracht Aalst ging de laatste twee thuismatchen verrassend de boot in tegen WS Woluwe en Boussu-Dour. Wat is er mis bij Den Iendracht? Kapitein en aanjager Predrag Filipovic maakt de analyse.

De bijna 37-jarige ouderdomsdeken van Aalst is met al zijn ervaring niet van zijn stuk te krijgen. Hij moet er mee voor zorgen dat de jongere spelers opnieuw met opgeheven hoofd en herwonnen enthousiasme op het veld stappen. "De mindere periode die we nu doormaken hebben we aan onszelf te wijten. We moeten beseffen dat we niet meer in 3e klasse spelen en dat elk foutje nu wel wordt afgestraft. We waren zeker niet slechter tegen WS Woluwe en RBD Borinage, maar het ontbrak ons aan scherpte en dat moesten we cash betalen. Nu ja, concentratieverlies kan altijd gebeuren en dat is ook niet zo erg, zolang we er maar lessen uit trekken en niet steeds dezelfde fouten blijven maken."

Toch vond Filipovic de nederlagen tegen 'kleinere ploegen' als Woluwe en Boussu-Dour ook niet zo verrassend. "Als je ziet wat voor spelers die twee teams hebben... Daar zitten echt veel spelers met ervaring op het hoogste niveau. Veel meer dan dat wij in onze rangen hebben lopen. OK, op papier moesten we die matchen misschien wel winnen en ook op het veld hadden we kansen om de matchen naar onze hand te zetten; maar uiteindelijk zijn alle matchen moeilijk. Ik zei voor de competitiestart al dat Woluwe dé verrassing van het seizoen zou worden, en kijk maar wat ze nu allemaal presteren. Vorige week hadden ze zelfs verdiend om te winnen op Lommel."

KANSEN IN CHARLEROI

Zondag trekt zondag naar Het Zwarte Land waar het ploeg-in-vorm Sporting Charleroi partij gaat geven. "Charleroi heeft gewoon een ploeg voor Eerste Klasse. Zij hebben genoeg kwaliteiten in huis om op het hoogste niveau mee te draaien. Maar we kunnen daar zeker gaan winnen. We hebben in het verleden al genoeg bewezen dat, als we 100% gemotiveerd zijn, we alle teams aankunnen."

De ex-speler van Lommel, Roda JC en Lokeren vreest dan ook niet voor een vrije val in het klassement. "Dit Eendracht Aalst heeft voldoende kwaliteit in huis om rustig mee te blijven draaien. Kijk naar ploegen als Waasland-Beveren en Charleroi. De Wase ploeg nam een foutloze start maar rijgt nu de nederlagen aan elkaar. Charleroi deed het omgekeerde. Elke ploeg heeft wel eens een mindere periode. We moeten gewoon hard blijven werken om terug op ons niveau te komen."

GEEN JAAR TE VEEL

Met zijn 36 lentes komt het einde van de rijkgevulde spelerscarrière van Filipovic stilaan in zicht. Toch denkt de Montenegrijnse Belg nog niet aan stoppen. "Ik voel me nog prima en ik ben haast nooit geblesseerd. Maar het kan soms snel veranderen. Als die tackle van die Boussu-speler me ietsje anders raakt dan mocht ik vorige week al een kruis maken over mijn carrière. Zolang ik een meerwaarde ben voor het team wil ik mee blijven doen. Maar ik zal nooit een jaar te veel spelen. Als er jong talent is dat beter is, dan sta ik met plezier mijn plaats af." (JS)

20 Okt 2011, 8:47
Freak

Eendracht Aalst kende een goede competitiestart. Dat had het niet in het minst te danken aan aanvaller Wouter Moreels. De spits scoorde al zeven keer, maar is toch niet helemaal tevreden.

Wouter Moreels: "We kenden een minder goede voorbereiding en het was dan ook ietwat verrassend dat we zo goed startten in de competitie. Nu ja, zelf hebben we nooit gepanikeerd en ook de trainer was er steeds als de kippen bij om de nodige rust te prediken. En toen we dan thuis tegen Tubeke al meteen ons eerste punt pakten wisten we op de goede weg waren."

Zelf bevestigt Moreels al het goede dat in 3e Klasse over hem verteld werd. Het jeugdproduct van Club Brugge scoorde al zeven doelpunten, maar toch ziet de 26-jarige spits ook nog minpunten. "Over mijn doelpuntenproductie ben ik heel tevreden. Ik had voor het seizoen tien doelpunten voorop gesteld, maar aan dit tempo gaat het best aardig. Maar mijn spelniveau is nog niet zoals de voorbije jaren, dat moet ik echt nog opkrikken. In 2e kom je natuurlijk tegen betere verdedigers en speel je op een hoger niveau."

Moreels stond vorig seizoen al in de belangstelling van een drietal eersteklassers. Ook dit seizoen zitten er regelmatig scouts voor hem in de tribune. "Ja, vorig jaar was er al interesse maar toen vonden de meeste teams dat ik me eerst maar in 2e moest bewijzen. Ze vonden het blijkbaar 'makkelijk' om 20 goals in 3e te maken. Nu moet ik maar bewijzen dat ik ook in 2e mijn mannetje kan staan, want het is toch mijn ambitie om op het hoogste niveau terecht te komen."

BOEMAN KRIS VAN DER HAEGEN

Dit weekend kan Moreels zijn talenten alweer tentoon spreiden. Aalst speelt dan tegen rode lantaarn Standaard Wetteren. De Aalsterse goalgetter verwacht een moeilijke match. "Met Kris Van der Haegen staat daar een ex-trainer aan het roer. We herinneren ons nog heel goed hoe hij vorig seizoen met het kwalitatief mindere Racing Waregem al een zes op zes tegen ons pakte. We gaan Wetteren dan ook zeker niet onderschatten. Deze match leeft ook echt bij de spelers en de supporters. We staan al een hele week scherp te trainen." (JS)

04 Nov 2011, 0:01
Vaste Waarde

Vakbonden blijven geloven in toekomst De Dijcker

SINT-LIEVENS-HOUTEM - De directie van NV De Dijcker heeft gisteren de voltallige ondernemingsraad in kennis gesteld van de betalingsproblemen van het bedrijf en van de maatregelen die de Rechtbank van Koophandel van Oudenaarde donderdag heeft genomen om het bedrijf te beschermen tegen de schuldeisers.
Algemeen directeur Dirk De Bruecker verzekerde dat de betaling van de personeelsleden onder geen enkel beding in het gedrang komt en dat er geen ontslagen zullen vallen. Wel zullen er grondige interne reorganisaties doorgevoerd worden en wordt er gezocht naar vers geld. Er zijn contacten gelegd met holdings ‘maar van een overname is zeker geen sprake', zegt de directie. De directie maakt zich sterk dat het bedrijf in een tijdelijke dip zit en dat het over vier maanden opnieuw stevig in het zadel zal zitten.

Bij de arbeiders en vooral bij de bedienden heerste gisteren ongerustheid maar de vakbonden stellen het personeel gerust. ‘Wij blijven geloven in de toekomst van De Dijcker', zegt Dirk Blanchart van de socialistische vakbond Belgische Transportarbeidersbaond BTB. ‘Uit cijfers en besprekingen met de directie blijkt dat de huidige liquiditeitsproblemen een gevolg zijn van een samenloop van omstandigheden. Het bedrijf, van oorsprong een familiebedrijf, is de jongste jaren bijzonder sterk gegroeid en kampt nu zoals elk ander bedrijf nu met de economische crisis, met gestegen kosten en met stevige concurrentie.'

Open kaart

‘We zijn tevreden dat de directie meteen open kaart heeft gespeeld met de vakbonden en we roepen de personeelsleden op om eveneens te blijven geloven in de toekomst en om niet naar een andere job te gaan zoeken. De 350 gemotiveerde werknemers zijn een belangrijk onderdeel van de sterkte van de onderneming.'

31 Dec 2011, 10:15
Freak

Ksv temse toont belangstelling voor Niels Ringoot.

31 Dec 2011, 16:27
Freak

Niels ringoot tekent vandaag voor ksv temse volgens hln.

02 Jan 2012, 13:48
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Iendrachter90 schreef:
Niels ringoot tekent vandaag voor ksv temse volgens hln.
Had liever iemand anders zien vertrekken, maar vrees dat we van onze zwarte parel niet gaan afgeraken :x

02 Jan 2012, 14:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 170 171 172 173 174 497