Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 270 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 268 269 270 271 272 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
Knaap

Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
zeg BSV; laat die cafépraat achterwege aub, FDR doet dit met hart en ziel daar kan toch niemand aan twijfelen.
Ik denk niet dat die man die aalmoes nodig heeft, als je zijn achtergrond en familie een beetje kent weet je wel beter dus hou aub die domme commentaar voor u.

25 Jan 2012, 17:45
Miniem

jamie schreef:
zeg BSV; laat die cafépraat achterwege aub, FDR doet dit met hart en ziel daar kan toch niemand aan twijfelen.
Ik denk niet dat die man die aalmoes nodig heeft, als je zijn achtergrond en familie een beetje kent weet je wel beter dus hou aub die domme commentaar voor u.

Ja , jammie/sas ik zal zeker uw advies volgen :kots:

en is die man met een GroteBlinkendeAchter(grond) de lonen aan de spelers en de medewerkers voor december en januari al betaald ?
:angel:
:EA:

26 Jan 2012, 1:02
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
BSV schreef:
Jaja :-) de PowerPoint presentatie van “FDR en Co”
De volledige uitleg hoe de financiële situatie van de club nog erger maken maar …
Meer centjes op eigen rekening krijgen (dat was wel aan de mensen niet uitgelegd, het zal toch niet voor hun zijn ) !!!
Ik vraag me af waar heeft fdr cursus van NLP gevolgd, of is hij een natuurtalent ?
Zo liegen !!! En bijna iedereen gelooft … hij is toch uniek
:kots:

Als leek wist ik niet wat NLP was en heb eens "Gegoogeld" ;)

Nu weet ik veel meer :wow:

NLP is een techniek die mensen helpt te veranderen.
NLP is naar Nederland overgekomen vanuit de Verenigde Staten. Daar onderzochten Richard Bandler en John Grinder het proces van communicatie en verandering. Zij vonden dat dit proces gebaseerd is op taal, neuropsychologie en cybernetica. Zij gaven aan deze nieuwe techniek daarom de naam: Neuro Linguïstisch Programmeren, kortweg NLP. In boeken en workshops hebben zij hun nieuw verworven inzichten en technieken uitgedragen en zijn daarbij tot verbluffende resultaten gekomen. Snel werden hierdoor psychologen, psychiaters, hulpverleners enz. geïnspireerd en velen van hen gebruiken nu NLP technieken in hun praktijk.
Maar NLP is niet alleen voor de professionele hulpverlening. Het is ook uitermate geschikt als hulpmiddel voor persoonlijk verandering en zelfinzicht. Door de elegante methodiek en de snel merkbare resultaten heeft NLP dan ook in bredere kring veel aan populariteit gewonnen.

Waar gaat het over?
Iedereen heeft bij de geboorte een eigen identiteit. Deze identiteit is natuurlijk niet volgroeid, maar ontwikkelt zich door wat we in ons leven doormaken en nog door zullen gaan maken. Elk mens zal al zijn ervaringen opdoen via slechts vijf zintuigen: we kunnen alleen maar kijken, luisteren, voelen, proeven of ruiken. Soms is er de schijn van een zesde zintuig, soms ook ontbreken bij sommige mensen een of meerdere zintuigen of zijn deze onderontwikkeld. Zo kunnen we zien dat het opdoen en verwerken van ervaringen verloopt via drie kanalen:

Neurologisch: Alles wat we hebben meegemaakt ligt opgeslagen in ons geheugen. Wat we meemaakten in ons leven was al dan niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van ons eigen "IK". De herinneringen aan de ervaringen hiervan, onze gevoelens, gedachten en emoties besturen ons gedrag in de huidige tijd. Ook als we dat gedrag liever niet zouden willen. In dit gedrag ontmoeten we elkaar. We gaan met elkaar om en laten dingen van onszelf aan de ander weten; dit noemen we communicatie.

Linguïstisch: Communiceren doen we door middel van gesproken taal en door middel van lichaamstaal (houding, gebaren, toonhoogte, gezichtsuitdrukking, enz.).

Programmeren: Terwijl we communiceren kunnen we anderen, of anderen ons, iets bijleren, afleren of (laten) veranderen.

Positief van uitgangspunt.
NLP gaat er vanuit dat het menselijk organisme (de mens) in staat is om echt te genieten van het leven. Als de mens dit niet meer kan, is hem onderweg iets overkomen waardoor hij dat heeft afgeleerd. NLP, als veranderings model, leert ons aan de slag te gaan met onze vijf zintuigen, onze gedachten en gevoelens, en levert de gereedschappen die de volgorde en intentie waarop we ervaringen uit ons geheugen ophalen of ervaren, kunnen veranderen. Het resultaat daarvan is dat we structureel anders tegen dingen gaan aankijken, anders gaan luisteren en communiceren. Daardoor gaan we ons ook anders voelen en gedragen. Het gaat bij NLP niet om de inhoud van het geheugen, maar om de werking ervan en hoe de ervaringen in het leven tot nu toe, de kwaliteit van het bestaan vandaag beïnvloeden. En hoe je daar zelf verandering in kan brengen.

De laatste tijd is NLP vooral bekend geworden door de aandacht die de media hebben geschonken aan 'EnterTrainers', de gebruinde snelle mannen, die met veel lichaamsbeweging en opgeklopte terminologie duidelijk willen maken dat alles kan: The Sky is the Limit. Veel mensen willen dit graag horen, reden waarom deze benadering vrij veel succes heeft. Hierdoor is het beeld dat het grote publiek heeft over NLP erg eenzijdig geworden. NLP heeft echter meer inhoud en diepgang dan wat er op dit soort, relatief simpele show-seminars, wordt vertoond.

EduCare vertegenwoordigt een meer genuanceerde en breed georiënteerde visie op NLP. Wij beschouwen NLP als een schitterende verzameling modellen en methodieken voor innerlijke verandering en effectieve communicatie.

NLP = Vinden van oplossingen.
NLP houdt zich niet bezig met problemen maar met oplossingen. Het is daarom een totaal andere manier om mensen met zichzelf en met elkaar om te laten gaan. Met NLP is men in staat om op korte termijn het beste in zichzelf en anderen te ontdekken. NLP geeft duidelijk aan hoe je dat kunt doen, en NLP geeft precies aan wat je daarmee bereikt.

Het is dan ook meestal niet nodig om je hele levensverhaal opnieuw te moeten beleven (in catharsis te gaan) om toch positieve veranderingen aan te brengen. Ieder kiest uit de NLP gereedschapskist díe hulpmiddelen die voor ieder in die situatie het meest geëigend zijn. Het gaat bij NLP om balans, het evenwicht tussen wereldlijke en spirituele zaken, tussen Hebben en Zijn: of wel De Hele Mens in de Samenleving.

Voor wie is NLP bedoeld?
NLP is voor mensen die op een of andere manier (iets) willen veranderen, verbeteren. Veranderen kan wenselijk zijn op het persoonlijke en/of professionele vlak. Dat kan betrekking hebben op iets wat je vaak doet en voortaan wilt laten of anders voelen. Of iets wat je al heel lang wilt, maar waar je tot nu toe de kracht niet voor kunt vinden. Mensen die NLP in hun leven hebben geïntegreerd, ervaren een groter vermogen in het
orde op zaken stellen.
gemakkelijk opbouwen van een sfeer van vertrouwen en betrokkenheid.
doelgericht met anderen omgaan en werken, resultaten boeken in situaties waar gedrag en motivatie belangrijke factoren zijn.
inwinnen van nauwkeurige informatie door gebruik te maken van bepaalde taalpatronen.
observeren van non-verbaal gedrag en inzicht krijgen hoe iemand denkt en hoe die ander de boodschap verwerkt.
ontdekken van innerlijke vermogens bij zichzelf en bij anderen.
aanwenden van deze inzichten en vaardigheden om duidelijk, rustig en daadkrachtig dingen voor elkaar te krijgen.
sneller en beter oplossen van innerlijke conflicten in zichzelf en van conflicten die tussen mensen spelen.
leven in plaats van overleven.

Verder biedt NLP hulp bij o.a. machtsconflicten,

26 Jan 2012, 1:09

Leeftijd: 37
Interesant! :)

26 Jan 2012, 16:02

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
BSV schreef:
jamie schreef:

Ja , jammie/sas ik zal zeker uw advies volgen :kots:

en is die man met een GroteBlinkendeAchter(grond) de lonen aan de spelers en de medewerkers voor december en januari al betaald ?
:angel:
:EA:

Op een supp vergadering kan je dat allemaal eens navragen ;)

26 Jan 2012, 16:28

Beste supporter,

De eerste werkingsmaand van het nieuwe bestuur van SC Eendracht Aalst ligt achter de rug. Ik beschouw het als mijn plicht om aan iedereen die onze fantastische club een warm hart toedraagt een korte stand van zaken te geven.

Maar laat me eerst en vooral onze spelersgroep feliciteren, want sportief gaat het fantastisch. Ik wil de spelers en de technische staf dan ook feliciteren voor hun professionalisme.

Het bestuur doet ondertussen al het mogelijke om de licentie te behalen.

De eerste fase van mijn herstelplan werd succesvol afgerond, zowel administratief als financieel.

Concreet: zes maanden achterstallige RSZ- en Bedrijfsvoorheffingbijdragen werden keurig betaald en er werden realistische afbetalingsplannen overeengekomen met de bevoegde instanties voor de resterende achterstallen. Inzake de BTW-achterstallen werd de nodige actie ondernomen.

Daarnaast werden de sinds oktober 2011 onbetaald gebleven verzekeringspremies volledig afgelost en zijn de achterstallige lonen van de spelers van het eerste elftal grotendeels vereffend.

De boekhoudkundige stukken voor het boekjaar 2010-2011 en een tussenbalans van de eerste zes maanden van het lopende seizoen zijn ter controle aan de revisor overhandigd.
Aansluitend is een realistisch werkingsbudget opgemaakt voor de komende zes maanden.

Dat alles maakt dat de club op dit ogenblik voor zowat drie kwart tegemoet komt aan de eisen die de KBVB stelt voor de toekenning van de licentie.

Ik wil onze sponsors en onze medewerkers hiervoor bedanken, want zonder hun inspanningen en ondersteuning zou dit niet mogelijk geweest zijn.

Een flink stuk van de weg is afgelegd, maar we zijn er nog niet. Nu komt het erop aan met vereende krachten de inspanningen vol te houden. Allemaal samen. Eendrachtig.

Niet alle bestuursbeslissingen worden steeds door iedereen gesmaakt. Ik ben mij ervan bewust dat een clubvoorzitter nooit helemaal vrij is van kritiek. Ik sta dan ook open voor alle opbouwende kritiek die voortspruit uit een oprechte bekommernis om onze geliefde club beter te maken.

Een gezonde interactie tussen bestuur en supporters is een absolute must voor een club zoals SC Eendracht Aalst.

Jammer genoeg moet ik echter ook vaststellen dat sommige mensen blijkbaar een genoegen scheppen in het verspreiden van totaal ongefundeerde kritiek, die soms zelfs de vorm aanneemt van al dan niet anonieme verdachtmakingen, onder andere via publieke forums.

Ik roep hen hierbij met aandrang op om te stoppen met het rondstrooien van roddels, ongefundeerde verdachtmakingen en andere verklaringen die er alleen maar toe leiden dat op termijn de club en haar werking gedestabiliseerd zouden kunnen worden.

Dat het ook anders kan, hebben heel wat supporters bewezen met de door hen opgezette steunacties van begin dit jaar. Ik wil hen daarmee feliciteren, en hen oprecht bedanken.

De aanvankelijke bedoeling van deze acties was om SC Eendracht Aalst te steunen met een financiële bijdrage voor het bekomen van de licentie, wat werd bijgesteld naar het bekomen van een zitje in de Algemene Vergadering (AV) van de club.

Ik juich dit toe, aangezien deze supportersvertegenwoordiging in de AV ook stond ingeschreven in mijn herstelplan dat op 17 december van vorig jaar door de AV werd goedgekeurd. De statutaire vereiste om een meerderheid binnen de AV te bekomen, werd vervangen door een gegarandeerd zitje met werkelijke stem, op basis van de organisatie van democratisch gehouden verkiezingen waaraan àlle supporters van onze club kunnen deelnemen.

De Raad van Bestuur wil graag zijn volle medewerking verlenen. Als bestuur wensen we immers de zekerheid te hebben dat deze vertegenwoordiger gekozen wordt uit àlle supporters, en niet louter naar voor zou worden geschoven door één beperkte groep. Wij stellen daarom voor dat kandidaten zich voor een bepaalde datum zouden inschrijven, waarna er verkiezingen zouden kunnen volgen bij een volgende thuiswedstrijd.

Namens de voltallige Raad van Bestuur distantieer ik me dan ook van geruchten als zou het hoofdbestuur "moeilijk" willen doen aangaande dit onderwerp. Niets is minder waar.

Ik nodig de voorzitters van alle supportersclubs, het OPC en enkele onafhankelijke supporters graag uit voor een vergadering, waar voorstellen en ideeën qua organisatie en timing besproken kunnen worden.

Beste supporter, samen met u ben en blijf ik er rotsvast van overtuigd dat SC Eendracht Aalst een mooie en rijke toekomst heeft. We krijgen die natuurlijk niet cadeau. We moeten die zélf bewerkstelligen.

Laten we de rangen sluiten en samen hard werken aan de toekomst van onze geliefde club.

Allemaal samen. Eendrachtig.

Bedankt.

Met sportieve groeten,

Frank De Roose

Voorzitter SC Eendracht Aalst

Bron: www.eendracht-aalst.be

26 Jan 2012, 17:17
Ancien

Duidelijke taal, voor zover ik het zie.

26 Jan 2012, 17:24
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
jammen schreef:
Duidelijke taal, voor zover ik het zie.

vind ik ook , alleen van waar ze die 1/4 die nog nodig is om de licentie te halen ,mis ik nog.
maar voor de rest (y)

26 Jan 2012, 19:00

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-01-26/aalst-voorzitter-schrijft-open-brief-aan-fans

Aalst-voorzitter schrijft open brief aan fans

26 Jan 2012, 21:33
Ancien

Leeftijd: 55
Onderkroiper schreef:
Beste supporter,

De eerste werkingsmaand van het nieuwe bestuur van SC Eendracht Aalst ligt achter de rug. Ik beschouw het als mijn plicht om aan iedereen die onze fantastische club een warm hart toedraagt een korte stand van zaken te geven.

Maar laat me eerst en vooral onze spelersgroep feliciteren, want sportief gaat het fantastisch. Ik wil de spelers en de technische staf dan ook feliciteren voor hun professionalisme.

Het bestuur doet ondertussen al het mogelijke om de licentie te behalen.

De eerste fase van mijn herstelplan werd succesvol afgerond, zowel administratief als financieel.

Concreet: zes maanden achterstallige RSZ- en Bedrijfsvoorheffingbijdragen werden keurig betaald en er werden realistische afbetalingsplannen overeengekomen met de bevoegde instanties voor de resterende achterstallen. Inzake de BTW-achterstallen werd de nodige actie ondernomen.

Daarnaast werden de sinds oktober 2011 onbetaald gebleven verzekeringspremies volledig afgelost en zijn de achterstallige lonen van de spelers van het eerste elftal grotendeels vereffend.

De boekhoudkundige stukken voor het boekjaar 2010-2011 en een tussenbalans van de eerste zes maanden van het lopende seizoen zijn ter controle aan de revisor overhandigd.
Aansluitend is een realistisch werkingsbudget opgemaakt voor de komende zes maanden.

Dat alles maakt dat de club op dit ogenblik voor zowat drie kwart tegemoet komt aan de eisen die de KBVB stelt voor de toekenning van de licentie.

Ik wil onze sponsors en onze medewerkers hiervoor bedanken, want zonder hun inspanningen en ondersteuning zou dit niet mogelijk geweest zijn.

Een flink stuk van de weg is afgelegd, maar we zijn er nog niet. Nu komt het erop aan met vereende krachten de inspanningen vol te houden. Allemaal samen. Eendrachtig.

Niet alle bestuursbeslissingen worden steeds door iedereen gesmaakt. Ik ben mij ervan bewust dat een clubvoorzitter nooit helemaal vrij is van kritiek. Ik sta dan ook open voor alle opbouwende kritiek die voortspruit uit een oprechte bekommernis om onze geliefde club beter te maken.

Een gezonde interactie tussen bestuur en supporters is een absolute must voor een club zoals SC Eendracht Aalst.

Jammer genoeg moet ik echter ook vaststellen dat sommige mensen blijkbaar een genoegen scheppen in het verspreiden van totaal ongefundeerde kritiek, die soms zelfs de vorm aanneemt van al dan niet anonieme verdachtmakingen, onder andere via publieke forums.

Ik roep hen hierbij met aandrang op om te stoppen met het rondstrooien van roddels, ongefundeerde verdachtmakingen en andere verklaringen die er alleen maar toe leiden dat op termijn de club en haar werking gedestabiliseerd zouden kunnen worden.

Dat het ook anders kan, hebben heel wat supporters bewezen met de door hen opgezette steunacties van begin dit jaar. Ik wil hen daarmee feliciteren, en hen oprecht bedanken.

De aanvankelijke bedoeling van deze acties was om SC Eendracht Aalst te steunen met een financiële bijdrage voor het bekomen van de licentie, wat werd bijgesteld naar het bekomen van een zitje in de Algemene Vergadering (AV) van de club.

Ik juich dit toe, aangezien deze supportersvertegenwoordiging in de AV ook stond ingeschreven in mijn herstelplan dat op 17 december van vorig jaar door de AV werd goedgekeurd. De statutaire vereiste om een meerderheid binnen de AV te bekomen, werd vervangen door een gegarandeerd zitje met werkelijke stem, op basis van de organisatie van democratisch gehouden verkiezingen waaraan àlle supporters van onze club kunnen deelnemen.

De Raad van Bestuur wil graag zijn volle medewerking verlenen. Als bestuur wensen we immers de zekerheid te hebben dat deze vertegenwoordiger gekozen wordt uit àlle supporters, en niet louter naar voor zou worden geschoven door één beperkte groep. Wij stellen daarom voor dat kandidaten zich voor een bepaalde datum zouden inschrijven, waarna er verkiezingen zouden kunnen volgen bij een volgende thuiswedstrijd.

Namens de voltallige Raad van Bestuur distantieer ik me dan ook van geruchten als zou het hoofdbestuur "moeilijk" willen doen aangaande dit onderwerp. Niets is minder waar.

Ik nodig de voorzitters van alle supportersclubs, het OPC en enkele onafhankelijke supporters graag uit voor een vergadering, waar voorstellen en ideeën qua organisatie en timing besproken kunnen worden.

Beste supporter, samen met u ben en blijf ik er rotsvast van overtuigd dat SC Eendracht Aalst een mooie en rijke toekomst heeft. We krijgen die natuurlijk niet cadeau. We moeten die zélf bewerkstelligen.

Laten we de rangen sluiten en samen hard werken aan de toekomst van onze geliefde club.

Allemaal samen. Eendrachtig.

Bedankt.

Met sportieve groeten,

Frank De Roose

Voorzitter SC Eendracht Aalst

Bron: http://www.eendracht-aalst.be

De rangen sluiten? Terwijl de ene na de andere het hier afbolt(nu ook Gilbert Hutsebaut)? Ga eens bij uzelf te rade beste voorzitter...
Allez, laat de kritiek maar komen op mijn uitspraak!

28 Jan 2012, 13:45

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
't is weer ferm aant stinken. Als Gilbert er werkelijk mee heeft opgehouden, dan weet ik genoeg.
Ik hoop dat we de licentie halen, de enige manier om een eerste streep onder verleden te trekken.

28 Jan 2012, 19:07
Miniem

Leeftijd: 114
Bram schreef:
't is weer ferm aant stinken. Als Gilbert er werkelijk mee heeft opgehouden, dan weet ik genoeg.
Ik hoop dat we de licentie halen, de enige manier om een eerste streep onder verleden te trekken.

De stank is tot in Denderlieje te rieken......of andersom??

28 Jan 2012, 20:52
Scholier

den dikken schreef:
Bram schreef:

De stank is tot in Denderlieje te rieken......of andersom??

Op de beide plaatsen is het neig aan het stinken :stom: :stom:

28 Jan 2012, 21:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Ik kan op dit moment niet veel denken over ons bestuur. Vertrouwen moet opgebouwd worden en ookal komt er van hier goed nieuws en van iemand anders slecht nieuws, ik kan mij pas aansluiten bij dit bestuur als de licentie behaald wordt.

28 Jan 2012, 21:07
Knaap

Bram schreef:

alé dan zijn we al met 2 alleen ik wist al genoeg vorige week ;)

29 Jan 2012, 0:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 268 269 270 271 272 289