Transfers 2010-2011 - Pagina 274 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 272 273 274 275 276 345
 Transfers 2010-2011 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Transfers 2010-2011
El Corredor schreef:
de transfers die tot hiertoe gedaan zijn, zijn in principe de makkelijke transfers.

het aantrekken van een centrale middenvelder en een spits die er 20 injast per jaar, zal vermoed ik wel meer zilverlingen kosten , dan al die jonge snaken die ze al aangetrokken hebben.

er moet overigens in vergelijking met vorig jaar 250.000 euro bespaard worden aan spelerslonen. ;)

Ik ga akkoord met het feit dat er nu nog een tweetal echt ervaren krachten bijmoeten en een topspits, maar ik vind de gedane transfers zeker niet de makkelijke transfers, net omdat je ook aanhaalt dat er bespaard moet worden. Dan is het niet eenvoudig om toch nog kwalitatief sterke gasten te kunnen overtuigen. Dus waarom dit makkelijk is? Het zullen echt die kerels zijn die het zullen moeten doen hoor. Anderzijds, als je een vergelijking maakt met de ploeg die VDH moest bij elkaar kopen, zaten er toen toch nog meer vraagtekens tussen. Want wat gingen de Peruwelz en Sottegem-boys bijvoorbeeld doen bij een ploeg die goed moest presteren? Behalve Laurent duurde het toch ook een tijd vooraleer die ploeg op kruissnelheid geraakte... Het jaar voordien trokken we voluit de kaart van "namen" en kwantiteit en werd het een catastrofe.

Nu heb je tenminste al aangekocht voor de posities dat moet (en zijn ze bovendien ook polyvalent zonder hun opleiding te moeten verloochenen). Mike is voor mij een centrale verdediger, maar trekt meer dan zijn streng op rechtsback - positioneel gaat die nooit zoveel fouten maken als De Castro want ondanks zijn aanvallende speelstijl heeft ons dat een pak tegendoelpunten gekost ook. Tjendo kan alle aanvallende posities aan, Weydisch in principe ook en Niels Martin is zowel een nummer tien als een spits. Met Sam erbij, heb je dus elementen genoeg voor variatie, iets wat je met een Depoitre bijvoorbeeld minder hebt. Petrovic is een zuivere linksback die we sinds Van Dender eigenlijk niet meer gehad hebben. Mooi uitgebalanceerde transfers dus...

En ik zie nu wel mogelijkheid om 1 spits aan te trekken die jij hier de voorbije jaren hebt genoemd: zonder de tandem Depoitre-Moreels is Aalst absoluut klaar voor De Oliveira!

Ik steek op dit moment alvast mijn hand in het vuur voor het trio Smet-Weydisch-De Cuyper waarvan ik zwaar overtuigd ben. En wat mij enorm sterkt dat het goed gaat komen - BVR wil zich bewijzen dat hij wel goeie transfers kan doen EN bovenal, buiten Petrovic zijn het stuk voor stuk spelers die zich willen "wreken" op hun vroegere werkgevers of willen aantonen dat ze het niveau hoger aankunnen - De Cuyper, Smet, Martin, Hugelier, De Munter eventueel - allemaal toch die extra drive en vooral stuk voor stuk inzet en karakter. Weydisch dankbaar voor de kans hogerop opnieuw. Je ziet aan Verheyden wat die verbetenheid kan doen.

28 Mar 2012, 11:59
Nationale Ploeg

Dit zijn het soort spelers die je niet kan aantrekken als je in de kelder van tweede klasse speelt. Ik zie die mannen niet tekenen voor een ploeg als Tienen of Dender bijvoorbeeld.

Onze sterke heenronde werpt volgens mij dus ook op dat vlak zijn vruchten af.

28 Mar 2012, 12:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Ik hoop dat je gelijk hebt, in ieder geval al chapeau dat je daar nu al voor durft uit komen en niet zoals nogal dikwijls het geval is (bij anderen) , het orakel pas achteraf gaat verkondigen.
Want bij een goede start zal iedereen op dit forum het weer van in het begin geweten hebben natuurlijk :D
Ik ga mij in ieder geval nog in beraad houden tot een eerste bekermatchke met wat inzet (genre Neerpelt :D ). Het profiel zit in ieder geval al goed, daar ben ik al zeer tevreden mee.

28 Mar 2012, 12:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Bram schreef:
Ik hoop dat je gelijk hebt, in ieder geval al chapeau dat je daar nu al voor durft uit komen en niet zoals nogal dikwijls het geval is (bij anderen) , het orakel pas achteraf gaat verkondigen.
Want bij een goede start zal iedereen op dit forum het weer van in het begin geweten hebben natuurlijk :D
Ik ga mij in ieder geval nog in beraad houden tot een eerste bekermatchke met wat inzet (genre Neerpelt :D ). Het profiel zit in ieder geval al goed, daar ben ik al zeer tevreden mee.

Die mening heb ik ook. De gedane transfers lijken stuk voor stuk goed te zitten, maar ze moeten er allemaal boenk op zijn dit jaar he! En laat dat nu net het moeilijkste zijn aan transfers :-)

Nog even afwachten dus! Maar de eerste indruk is toch lichtjes positief! Ben benieuwd naar de andere transfers en vooral naar de eerste oefenmatchen! :EA:

28 Mar 2012, 12:26
Freak

Leeftijd: 45
@DT: de Oliviera ging er toch nooit 10 invlammen in tweede? :D

met makkelijke transfers bedoel ik, dat het niet de dragers van ons team zullen worden, dat is toch meer de as van je team, cfr. centrale middenvelder of puntaanvaller...

28 Mar 2012, 12:27
nieuw in de eerste ploeg

Aankopen lijken wel potentieel te hebben.Maar ik wil ze toch eerst zien samenspelen.Er moet een ploeg staan en geen 11 individuen.
Bovendien als er nog een spits bijkomt vraag ik me af waarom Crispyn hier nog een jaar moet blijven.Je die jongen toch geen eeuwigdurend statuut van bankzitter geven.

28 Mar 2012, 12:39
Ancien

El Corredor schreef:

met makkelijke transfers bedoel ik, dat het niet de dragers van ons team zullen worden, dat is toch meer de as van je team, cfr. centrale middenvelder of puntaanvaller...

Mja inzake de as van je team heb je natuurlijk wel al een deel van de puzzel ingevuld door uw doelman, Filipovic, Kestens en Van Damme te laten bijtekenen...

Wat De Oliveira betreft - als ik die uitspraak al zou gedaan hebben, was dat wel omdat De Oliveira op dat moment nog niet had aangetoond tweedeklasse-niveau aan te kunnen. Dat heeft hij het laatste jaar wel bewezen. Maar mijn grootste "veto" tegen De Oliveira was wel dat ik hem niet compatibel vond met de rest van onze kern en dat was wel het voornaamste denk ik de afgelopen twee seizoenen. Ik blijf erbij dat Rodrigo en Wouter niet in dezelfde ploeg passen, zonder een van de twee (alsook het geheel van de ploeg) aan kwaliteit te laten inboeten...

Nu is het een andere zaak en staat De Oliveira bij mij zelfs heel hoog aangeschreven...

28 Mar 2012, 12:39
Ancien

lolo4ever schreef:
Aankopen lijken wel potentieel te hebben.Maar ik wil ze toch eerst zien samenspelen.Er moet een ploeg staan en geen 11 individuen.Bovendien als er nog een spits bijkomt vraag ik me af waarom Crispyn hier nog een jaar moet blijven.Je die jongen toch geen eeuwigdurend statuut van bankzitter geven.

Vandaar dat ik ook blij ben dat er positioneel wordt gekeken en niet enkel naar de specifieke kwaliteiten van de spelers individueel.

Trouwens - dat samenspel is altijd een vraagteken als je meer dan vier nieuwe spelers in een basiselftal moet droppen (dat zie je nu zelfs al als je de wei in moet zonder De Castro, Podevijn, Cousin en Moreels). Of het nu jonge beloftevolle spelers zijn of oude rakkers die hun strepen al hebben verdiend... Heel vaak zijn die jonge kerels nog te kneden in een bepaald systeem waar dat bij die ouderen toch al wat minder lukt... Uiteraard zal het op het veld moeten gebeuren, maar we hebben op dit moment toch nog geen kemels gezien in onze transfers a la Thompson waarbij er al heel veel vraagtekens hadden op het moment dat hij tekende.

Ik denk dat we toch een echte aanvalsleider nodig hebben met garantie op succes (lees minstens 10 doelpunten) en voorlopig is Sam nog steeds onze enige spits die we hebben... Ik denk niet dat Weydisch en De Cuyper echt als centrumspitsen zijn gehaald, dus mag er toch iets bij zonder Crispyn daar meteen als bankzitter voor te gaan bestempelen?

Laatst gewijzigd door DT op 28 Mar 2012, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

28 Mar 2012, 12:49
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Op zich vrij mooie namen maar niets garandeert succes , dat kan geen enkele ploeg die voor deze opdracht staat verwachten. dat is ergens ook logisch.
laat ons stellen dat de namen die circuleren inderdaad het profiel lijken te hebben dat deze club nodig heeft...maar dat het haast onmogelijk is om nu al in te schatten of de mayonaise zal pakken.

iedereen weet dat er moet bespaard worden, en dat zal je ergens wel voelen.
ik kijk nu al uit naar de voorbereiding en vooral de start van het volgend seizoen,

ik ken (op weydisch na) de specifieke kwaliteiten van de aangetrokken spelers geenszins om eerlijk te zijn, maar afgaande op wat er allemaal de ronde doet zijn het geen krabbers.

allicht beetje off topic maar toch: ik hoop dat de huidige kern de sportieve plicht vervult om de komende weken nog eens iets te laten zien. karaktereigenschappen als zelfrespect en discipline zijn nu aan de orde. een betere manier om dankbaarheid van de spelers naar de supporters toe te tonen is er niet.

28 Mar 2012, 12:53
Freak

Leeftijd: 45
DT schreef:
El Corredor schreef:

Mja inzake de as van je team heb je natuurlijk wel al een deel van de puzzel ingevuld door uw doelman, Filipovic, Kestens en Van Damme te laten bijtekenen...

Wat De Oliveira betreft - als ik die uitspraak al zou gedaan hebben, was dat wel omdat De Oliveira op dat moment nog niet had aangetoond tweedeklasse-niveau aan te kunnen. Dat heeft hij het laatste jaar wel bewezen. Maar mijn grootste "veto" tegen De Oliveira was wel dat ik hem niet compatibel vond met de rest van onze kern en dat was wel het voornaamste denk ik de afgelopen twee seizoenen. Ik blijf erbij dat Rodrigo en Wouter niet in dezelfde ploeg passen, zonder een van de twee (alsook het geheel van de ploeg) aan kwaliteit te laten inboeten...

Nu is het een andere zaak en staat De Oliveira bij mij zelfs heel hoog aangeschreven...

ik ben, zoals je wel weet, al jaren een fan van De Oliveira.

als die het niveau van tweede niet aankon, wie dan wel? Een klasbak pur sang. Alleen zijn prijskaartje is navenant, 80.000 eurootjes voor één jaar. :hmm:

28 Mar 2012, 13:07
nieuw in de eerste ploeg

En dan moeten die nieuwe spelers nog omkunnen met mentaliteit van onze supporters want die hebben meestal minder geduld dan DT.
Vraag het maar aan Denijs.Ook potentieel maar het klikte niet .Paste niet in het systeem en werd met de grond gelijk gemaakt.

28 Mar 2012, 13:10
Scholier

Als speler is het altijd prachtig om voor supporters te spelen in 2e klasse die in grote getalen aanwezig zijn en voor sfeer zorgen zoals bij ons maar we zijn ook een kritisch publiek en idd niet iedereen is daar mentaal voor geschikt. Dat wordt afwachten dus voor onze nieuwelingen maar naar voetbalkwaliteit oogt dit alvast goed denk ik. Er zou ook interesse zijn in Glouftsis hoorde ik op zandberg en die scoort toch behoorlijk bij een ploeg achteraan in 2e wat niet makkelijk is maar ken de speler enkel van matchen tegen ons dus weet niet of dat versterking zou zijn mss kennen anderen hem beter.

28 Mar 2012, 13:43
forumlegende

lolo4ever schreef:
En dan moeten die nieuwe spelers nog omkunnen met mentaliteit van onze supporters want die hebben meestal minder geduld dan DT.
Vraag het maar aan Denijs.Ook potentieel maar het klikte niet .Paste niet in het systeem en werd met de grond gelijk gemaakt.

Er is natuurlijk het verschil tussen spelen voor een talrijk publiek of spelen met druk om een prijs te pakken.

Vorig jaar met het mes op de keel om kampioen te spelen.
Dit jaar lagen de verwachtingen beduidend lager en dit terwijl het spelniveau van tweede niet eens zoveel verschilt met derde (buiten de top 3 misschien).

Ik durf zelfs te stellen dat de meeste spelers net dat tikkeltje meer kunnen voor een groot publiek.
Je moet natuurlijk mentaal sterk zijn wanneer dit publiek begint te morren natuurlijk..

28 Mar 2012, 14:01
Scholier

Leeftijd: 41
"Verbiest en Masureel moeten weg bij Waasland Beveren."

Opties ?

29 Mar 2012, 23:36
Duivelke

sjeezer schreef:
"Verbiest en Masureel moeten weg bij Waasland Beveren."

Opties ?

Die verbiest zou aan een botaandoening lijden en heel blessuregevoelig zijn en zou daarom geen contract meer bij waasland-beveren krijgen. En masureel zou geen contract meer krijgen wegens een te hoge kaartenlast..... Ik weet niet of we daar iets mee opschieten :p

30 Mar 2012, 9:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 272 273 274 275 276 345