Transfers 2010-2011 - Pagina 335 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 333 334 335 336 337 345
 Transfers 2010-2011 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Bericht Re: Transfers 2010-2011
lolo4ever schreef:
acrid schreef:
ben echt benieuwd naar het nieuwe seizoen
als de mayo pakt van in het begin zouden we wel eens dé revelatie kunnen zijn

Met zo een kern spelen we inderdaad minimum de eindronde.
Toch een beetje rustig blijven zou ik zeggen ;) Ik moet wel zeggen dat ik ook positief verrast ben met de spelers die ons bestuur gehaald heeft en dan zeker gezien onze financiële situatie. Geen namen deze keer of mannen op retour, ook een batterij testers is ons bespaard gebleven. Er werden twee beloften van club gehaald, te licht voor de a-kern daar maar toch mannen die moeten kunnen voetballen en zich bij ons verder kunnen ontwikkelen. Verder werden spelers aangetrokken die bij hun club in tweede of derde al hun strepen verdiend hebben en getoond hebben dat ze dit niveau moeten aankunnen. MAAR er moet natuurlijk nog een ploeg van gemaakt worden en onze loodzware start bezorgt mij toch ook wat kopzorgen. Laat ons dus aub niet spreken van een eindronde(of titel volgens sommigen hier) er zijn andere ploegen die daarvoor in aanmerking komen en die gaan we de eerste 5 matchen zelfs al zien. Met zulke uitspraken worden er valse verwachtingen geschept en doe je zo'n nieuwe groep zeker geen plezier. Als we een seizoen kunnen draaien tussen plaats 7 en 12 mogen we meer dan tevreden zijn denk ik. Maar nogmaals, proficiat aan de mensen die deze kern heben samengesteld, jullie werk is meer dan af. Nu is het een zaak voor trainers en spelers om het te laten renderen.

09 Jul 2012, 16:21
Reserve

Leeftijd: 37
chunga schreef:
lolo4ever schreef:
acrid schreef:

Toch een beetje rustig blijven zou ik zeggen ;) Ik moet wel zeggen dat ik ook positief verrast ben met de spelers die ons bestuur gehaald heeft en dan zeker gezien onze financiële situatie. Geen namen deze keer of mannen op retour, ook een batterij testers is ons bespaard gebleven. Er werden twee beloften van club gehaald, te licht voor de a-kern daar maar toch mannen die moeten kunnen voetballen en zich bij ons verder kunnen ontwikkelen. Verder werden spelers aangetrokken die bij hun club in tweede of derde al hun strepen verdiend hebben en getoond hebben dat ze dit niveau moeten aankunnen. MAAR er moet natuurlijk nog een ploeg van gemaakt worden en onze loodzware start bezorgt mij toch ook wat kopzorgen. Laat ons dus aub niet spreken van een eindronde(of titel volgens sommigen hier) er zijn andere ploegen die daarvoor in aanmerking komen en die gaan we de eerste 5 matchen zelfs al zien. Met zulke uitspraken worden er valse verwachtingen geschept en doe je zo'n nieuwe groep zeker geen plezier. Als we een seizoen kunnen draaien tussen plaats 7 en 12 mogen we meer dan tevreden zijn denk ik. Maar nogmaals, proficiat aan de mensen die deze kern heben samengesteld, jullie werk is meer dan af. Nu is het een zaak voor trainers en spelers om het te laten renderen.

(y) ik hoop met het weinige dat we nog maar gezien hebben dat we vlot de linkerkolom halen en waar iedere ploeg zijn tanden op stuk bijt als we thuis spelen. (+ die eerste speeldag op een diefje in de laatste minuut winnen!)

09 Jul 2012, 16:44
forumlegende

chunga schreef:
lolo4ever schreef:
acrid schreef:

In de eerste vijf matchen zien we één (1) titelkandidaat en niet meer.
Vorig jaar gingen we ook zakken en was 't hier ook paniek. Dat onze trainer ne groep kan maken heeft hij al bewezen en dat er nu een goeie mix van werkkracht en talent en van jong en oud is zou ook al moeten duidelijk zijn! Na vijf matchen staan we met 10 op 15 bovenin en ze zullen van ver moeten komen om ons buiten de eerste drie te spelen!

09 Jul 2012, 16:57
Ancien

Moedige uitspraak maar met een plaats in de linker kolom ben ik ook al tevreden.
Al kan een eventuele 10 op 15, zoals Jean het zegt, voor een enorme boost zorgen.

09 Jul 2012, 17:43
Ancien

Leeftijd: 46
Ondanks dat ik enorm in de spelers geloof (al een paar keer aangehaald nog voor er een bal was getrapt) vind ik wel dat we nu ook weer veel te wit aan het kleuren zijn hier - daar waar het na het nieuws over het vertrek van onze drie Oostende boys en onze Waalse connectie nog pikzwart was en we beter al forfait zouden geven voor dit seizoen. Is het zo moeilijk om gewoon te doen hier - zonder al die diepe dalen enerzijds en die hemelinprijzing anderzijds? Laat de groep de voorbereiding en de competitie rustig zonder druk aanvatten... En wees ook niet blind voor de tekortkomingen die er toch ook waren...

Laat ons gewoon match per match bekijken en eerst al eens zien wat we kunnen als we het spel zelf moeten maken - niet vergeten dat we in de vorige drie matchen niks te verliezen hadden en we ondanks de goeie prestaties wel met 0 op het rekest achterbleven... Zelfde scenario zal in de competitie minder op gejuich onthaald worden, denk ik zo.

Dromen mag, maar zet dat aub (nog) niet over op de spelers - voor velen is het immers voor het eerst echt om de knikkers spelen dit seizoen en dat gaat zich ook nog wreken hoor

09 Jul 2012, 18:27
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
jammer dat er nu al zoveel druk wordt gelegd op onze volledig nieuwe kern, die in tweede nog alles moet bewijzen. ik hoop dat er geen vodden van komen. eerst zo rap mogelijk het behoud verzekeren. al de rest is voor mij extra. ik ben niet pessimistisch maar wel realistisch. ik zal dus na afloop van dit seizoen niet ontevreden zijn als ze zich gewoon redden.

spreken over de eindronde of de top drie... daarvoor moet men toch al met sterke argumenten over de brug komen hoor. met alle respect.

dat het maar rap begint voor we aan de start komen met de druk om los kampioen te spelen met minstens 15 punten verschil op den tweeden.

10 Jul 2012, 8:01
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Als ik zo de mediaberichten lees worden de 2 hefbomen en vaste waarden van de nieuwe ploeg: aanvalsleider Glouftsis en 'sterkmaker' Di Gregorio. Eerlijk gezegd... toch twee spelers van degradatie- kandidaten van vorig seizoen, die daar met hun ploeg weinig resultaten hebben op tafel gelegd.
Dit baart me een beetje zorgen. Andere tweedeklassespelers waren: ofwel tweedekeuze in hun ploeg (oostende) of speelden bij een degradatiekandidaat (fcv Dender..).

Nooit is het zo moeilijk geweest om maar enige voorspelling te doen, en de meningen liggen, toch allemaal ver uit elkaar: van eindrondetitularis... tot ploeg met de hakken over de sloot in tweede klasse.
Ik reken eigenlijk meer op de andere nieuwkomers die hun waarde in tweedeklasse nog moeten bewijzen.
Doeltreffend aanvalstalent, maar een beetje in alle lignies, zal nodig zijn om Glouftsis bij te staan.
(Zoals vorig jaar bij ons het geval was)

In de eerste oefenwedstrijden hebben we bij momenten wel heel degelijk voetbal gezien, maar faalde het vooral bij het scoren. Daar is het toch om te doen: fcv Dender degradeerde bvb. -[i]ondanks voldoende talent[/i]- maar door 'telkens "net niet" ..en de resem draws, met vooral falen in de afwerking (stelde Borkelmans).
Daar zal inderdaad het verschil liggen tussen 'goed meedraaien in tweede, of onderaan bengelen: regelmatig scoren vanuit alle ligies.
En dat hebben we tot nu toe ...nog niet gezien, tegen sterke verdedigingen (uit eerste klasse).

10 Jul 2012, 9:53
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Davy schreef:
jammer dat er nu al zoveel druk wordt gelegd op onze volledig nieuwe kern, die in tweede nog alles moet bewijzen. ik hoop dat er geen vodden van komen. eerst zo rap mogelijk het behoud verzekeren. al de rest is voor mij extra. ik ben niet pessimistisch maar wel realistisch. ik zal dus na afloop van dit seizoen niet ontevreden zijn als ze zich gewoon redden.

Helemaal akkoord.

10 Jul 2012, 10:19
forumlegende

Na vorig seizoen doe ik geen voorspellingen meer.
Wie had gedacht dat we met onze volledige kern uit 3e zo vlot zouden meedraaien?
Gewoon afwachten dus.

10 Jul 2012, 12:17
Nationale Ploeg

Smetje schreef:
Davy schreef:

Helemaal akkoord
.

Ik ben daar niet zo sterk mee akkoord.
Dit is eerder bangelijk afwachten wat de nieuwe kern zal presteren.
Content zijn met het behoud... En verder content zijn wat meer gepresteerd wordt..
Zo'n ingesteldheid is zeer defensief en bangelijk, waar telkens in het hoofd van de spelers, (en de supporters) de blijdschap en de tevredenheid veroorzaakt bij een draw tegen 2/3 van de tegenstanders en een eventuele overwinning tegen rechtstreekse degradatiekandidaten.
Het team (en de supporters) moeten (in hun hoofd) van in het begin starten met het geloof in eigen kunnen en telkens voluit gaan voor elke overwinning.
Dat is volgens mij de juiste mentaliteit om in de rangschikking het hoogst te klimmen

10 Jul 2012, 12:34
Ancien

pattaboem schreef:
Als ik zo de mediaberichten lees worden de 2 hefbomen en vaste waarden van de nieuwe ploeg: aanvalsleider Glouftsis en 'sterkmaker' Di Gregorio. Eerlijk gezegd... toch twee spelers van degradatie- kandidaten van vorig seizoen, die daar met hun ploeg weinig resultaten hebben op tafel gelegd.
Dit baart me een beetje zorgen. Andere tweedeklassespelers waren: ofwel tweedekeuze in hun ploeg (oostende) of speelden bij een degradatiekandidaat (fcv Dender..).

Ik reken eigenlijk meer op de andere nieuwkomers die hun waarde in tweedeklasse nog moeten bewijzen.
Doeltreffend aanvalstalent, maar een beetje in alle lignies, zal nodig zijn om Glouftsis bij te staan.
(Zoals vorig jaar bij ons het geval was)

In de eerste oefenwedstrijden hebben we bij momenten wel heel degelijk voetbal gezien, maar faalde het vooral bij het scoren. Daar is het toch om te doen: fcv Dender degradeerde bvb. -[i]ondanks voldoende talent[/i]- maar door 'telkens "net niet" ..en de resem draws, met vooral falen in de afwerking (stelde Borkelmans).
Daar zal inderdaad het verschil liggen tussen 'goed meedraaien in tweede, of onderaan bengelen: regelmatig scoren vanuit alle ligies.
En dat hebben we tot nu toe ...nog niet gezien, tegen sterke verdedigingen (uit eerste klasse).

Euh, als je het financieel niet al te breed hebt, kan je nu eenmaal geen toppers bij hoger gerangschikte ploegen gaan halen hé (alhoewel Webers scheelde niet veel)... Dus moet je het wel met mannen doen die komen van de mindere goden - maar of dat een nadeel is? Je haalt een relatief jonge sterke verdediger weg die kapitein was bij zijn ploeg en die al flink wat tweedeklassematchen heeft afgehaspeld (Bogaerts), je haalt een goalmaker binnen (Glouftsis die overal scoort als hij voldoende vertrouwen krijgt/voelt), je haalt een aanvallende middenvelder met ervaring (Di Gregorio) en een polyvalente flankspeler met snelheid en techniek (Jadot)... Misschien dat een Alex niet meer die flitsende voetballer is van weleer, maar in de kleedkamer zal hij zijn rol wel spelen (ervaring is belangrijk en met Cousin / Verheyden vertrok er op dat gebied wel een en ander)... En dan nog: kijk eens van wie de opening op Hugelier er kwam die de 1-0 inleidde tegen Bergen...

Puur op aankoop en loonmassa bekeken (en dus ook de reden waarom de media net die gasten aanhaalt), zijn dat idd de mannen die het MEE zullen moeten doen, maar ze staan er niet alleen voor hé.
En dat was de vorige jaren toch wel anders - als er twee sterkhouders wegvielen, was de aanwas - zoals een ex-bondscoach het zo mooi verwoordde op het EK - een pak minder. Van Potjes viel je terug op Vervaeke, van Wouter op Sam, van Ken op Gbarssin,... dat was dag en nacht verschil (zeker in het laatste voorbeeld :-))

Nu is het toch wel al gebleken dat onze andere spelers (de jonge leeuwen) wel van een hoger niveau zijn toch zodat het verschil niet meer zo immens groot is - reserven van eersteklassers zijn toch een pak beter dan reserven van Ronse of Deinze... Op die drie matchen zag je al concurrentie binnensluipen - Martin versus Di Gregorio, positie naast Ken op het midden waar Lauden meteen visitekaartje afgaf, Bogaerts/Kestens terwijl Pietermaat en Jadot nog niet de helft van hun kunnen hebben getoond... De Munter die er tegen Bergen niet bij was maar zich wel liet gelden in de andere 2 matchen, nu Marijn daar ook nog bij...

Bovendien zou in uw redenering Bergen met Biatour dus ook een grote miskoop hebben gedaan (komt ook van Tienen) en Westerlo met Janssens (Dender) evenzeer en haalt STVV best Coppin niet binnen als het wil promoveren... Anderzijds hebben we hier eens een paar toppers gekocht (Van Mieghem, Denys, Gbarssin) die zwaar tegenvielen... Met andere woorden - vooraf weet je nooit wie het gaat doen en het is altijd de sterkte van de kern die het resultaat aan het einde van de rit zal bepalen... En daar moet je vertrouwen in hebben.

Over uw probleem met scoren: vorig seizoen start je met Depoitre, Wouter, Sam en Ode aan de competitie als spitsen met alleen Balaj/De Block als heel breed beschouwd alternatief; nu heb je Glouftsis, Di Gregorio, Van Eyk, De Munter, Martin en Vandewalle reeds voor die posities. En heb je met Weydisch, Jadot en De Cuyper ook gasten die je daar zonder problemen kan zetten... Ik ben dus wel redelijk zeker dat als 1 of 2 het niet doen, dat er wel keuze voor handen is om te wisselen.

Sleutelwoord van dit seizoen wordt polyvalentie: Als Weydisch op links zou uitvallen, heb je Tjendo, Niels, Lauden, Julien of Marijn die kunnen depanneren - op rechts kan je net hetzelfde doen met dezelfde rits spelers... Je hebt verdedigers (Bogaerts, Pietermaat, Petrovic, TVR, Kestens) die ook op het midden kunnen spelen... Die luxe hadden we de voorgaande jaren toch merkelijk minder... allez in die optiek dat je meteen iemands capaciteiten met 50 procent zag verminderen...

En met alle respect - als voor u het grote falen bij de oefenwedstrijden lag bij het scoren, dan zegt dat toch ook voldoende: ik kan me twee grote missers herinneren (Glouftsis en Van Eyk tegen Bergen) in aanvallend opzicht, maar het grote falen was toch wel het gestuntel van die testers waarbij die (F)lodders zomaar even vier tegengoals direct op zijn kap kon schrijven, verspreid over twee matchen... Tegen Lokeren was het bovendien ook duidelijk dat er nog geen automatismen zijn tussen Bogaerts en Filipovic. Daardoor stond Lokeren in de 15 minuten na rust telkens met 1 steekbal alleen voor De Batselier... duidelijk te zien op de beelden van Aalst.tv

No stress mannen - en als het niet Glouftsis of Di Gregorio is die het doen, zullen er wel anderen opstaan hoor... Wouter Moreels is ook zo opgestaan terwijl Lord en Troch hier als grote mannen rondliepen... Ik ben alvast enorm blij dat we Bogaerts bij Tienen hebben kunnen wegplukken, waardoor een overbetaalde Vaessen aan de Rendac kan blijven

Laatst gewijzigd door DT op 10 Jul 2012, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

10 Jul 2012, 12:34
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
pattaboem schreef:
Smetje schreef:
Davy schreef:

Helemaal akkoord
.

Ik ben daar niet zo sterk mee akkoord.
Dit is eerder bangelijk afwachten wat de nieuwe kern zal presteren.
Content zijn met het behoud... En verder content zijn wat meer gepresteerd wordt..
Zo'n ingesteldheid is zeer defensief en bangelijk, waar telkens in het hoofd van de spelers, (en de supporters) de blijdschap en de tevredenheid veroorzaakt bij een draw tegen 2/3 van de tegenstanders en een eventuele overwinning tegen rechtstreekse degradatiekandidaten.
Het team (en de supporters) moeten (in hun hoofd) van in het begin starten met het geloof in eigen kunnen en telkens voluit gaan voor elke overwinning.
Dat is volgens mij de juiste mentaliteit om in de rangschikking het hoogst te klimmen

ik zeg niet dat de spelers 'behoudend' moeten beginnen aan de matchen dit seizoen. Ik zeg alleen dat ik al tevreden zal zijn met het behoud. en ik zeg dat omdat we met de info die we hebben moeilijk staat kunnen maken op het niveau dat uit deze kern kan gehaald worden. Kunnen ze veel beter, dan graag hé! Maar het is niet zo dat alles in het leven zomaar lukt als je 'r maar neig genoeg in gelooft hé... alli bij mij werkt dat toch azo ni...

10 Jul 2012, 12:42
Nationale Ploeg

- Voorspellingen: inderdaad niet te doen met zo'n mix en veelheid aan nieuwe aankopen.
Sommigen spreken van eindronde (optimistisch), anderen van het vermijden van het degradatiespook (pessimistisch) . 'k neem die verwachtingen niet au-serieux. Ik beschouw het als pure gissingen en hoopvolle wensen. Niemand kan ik een glazen bol kijken.

- budgetaankopen: natuurlijk heeft het bestuur het transfertbeleid aangepakt binnen een economisch budget en geen peperdure toppers aangeschaft met naam. Dit bewijst een verstandig beleid.
Maar mijn bezorgdheid was niet alleen gesteund op de lage klassering van hun ploegen. Ook op een aantal minder goeie commentaren van 'kenners' over sommige spelers.
Bvb. Di Gregorio, kreeg heel wat negatieve commentaren bij Tienen. 'Wandelaar, zonder inzet' werd hij daar constant genoemd.
Ik beweer niet dat de aankopen bij degradatiekandidaten, miskopen zijn. Misschien zullen de nieuwe spelers ook anders gemotiveerd zijn bij Eendracht, of boven hun verwachtingen uitgroeien.
Mijn visie was eerder een van : af-te-wachten-bezorgdheid.

Voor de rest ben ik het eens met DT

10 Jul 2012, 13:37
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 11
pattaboem schreef:
- Voorspellingen: inderdaad niet te doen met zo'n mix en veelheid aan nieuwe aankopen.
Sommigen spreken van eindronde (optimistisch), anderen van het vermijden van het degradatiespook (pessimistisch) . 'k neem die verwachtingen niet au-serieux. Ik beschouw het als pure gissingen en hoopvolle wensen. Niemand kan ik een glazen bol kijken.

- budgetaankopen: natuurlijk heeft het bestuur het transfertbeleid aangepakt binnen een economisch budget en geen peperdure toppers aangeschaft met naam. Dit bewijst een verstandig beleid.
Maar mijn bezorgdheid was niet alleen gesteund op de lage klassering van hun ploegen. Ook op een aantal minder goeie commentaren van 'kenners' over sommige spelers.
Bvb. Di Gregorio, kreeg heel wat negatieve commentaren bij Tienen. 'Wandelaar, zonder inzet' werd hij daar constant genoemd.
Ik beweer niet dat de aankopen bij degradatiekandidaten, miskopen zijn. Misschien zullen de nieuwe spelers ook anders gemotiveerd zijn bij Eendracht, of boven hun verwachtingen uitgroeien.

Ge vergeet mij hé, ik zeg dat ze kampioen worden

10 Jul 2012, 13:47
Nationale Ploeg

pattaboem schreef:

Nu is hier alles dik inorde maar STEL dat je start met een 0 op 9 zal het hier zolang niet duren om enkele spelers naar de slachtbank te leiden/lijden ;)

Ben zeker tevreden met de nieuwe kern maar wacht nog wat af...Een forum is er om je mening te verkondigen en die meningen zijn heel interessant om te lezen. Maar er is terug een typisch Aalsters fenomeen opgedoken en dat is het wit/zwarte. Voor den enen gaan we kampioen spelen en voor den anderen zou het al goed zijn als we het behoud kunnen veiligstellen. Daarom ben ik dan ook al jaren Iendracht supporter, dit is uniek! Het ene jaar zitten we te vrezen dat we gaan ophouden te bestaan en het jaar nadien dromen we alweer van een nieuw avontuur in eerste met een nieuwe tribune/stadion... Allien in Oilsjt es da mogelijk! Voor de spelers die hier meelezen: veel succes (ook met de druk) en een goed(e) seizoen(sstart)! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

10 Jul 2012, 14:08
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 333 334 335 336 337 345