|
|
| Pagina 187 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 185 186 187 188 189 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Freak
Bericht Re: Artikels
Jeroen schreef: Is dat de taak van de club om op te treden? Ik vind van niet... Die feiten zijn gebeurt op een parking in Aarschot, moet de club nu een privé-detective gaan inhuren en die personen zelf een stadionverbod geven? Als de politie hun werk zou doen en de echte amokmakers buiten houden ipv een supporter die een middelvinger uitsteekt of op een omheining een goal viert... ja en neen. je hoeft als club zeker geen privé-detective in te huren hiervoor. Maar als je in een slecht daglicht komt te staan door een aantal mensen, zou ik als club zijnde toch eens even checken hoe de vork in de steel zit. ![]() |
| 14 Sep 2012, 9:26 |
|
|
forumlegende
@ Malder : Uw opmerking is totaal ongepast en doet hier helemaal niets ter zake!
Ik keur het wangedrag van sommige 'supporters' ook af, maar u komt de hele zaak nog wat opstoken door er politieke en sociale overtuigingen bij te sleuren. En met de huidige gewelddadige toestand in het Midden-Oosten en bij uitbreiding in de hele islamwereld zou ik toch tweemaal nadenken vooraleer zulk een opmerking te maken. |
| 14 Sep 2012, 10:10 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
tympanum2 schreef: @ Malder : Uw opmerking is totaal ongepast en doet hier helemaal niets ter zake! Ik keur het wangedrag van sommige 'supporters' ook af, maar u komt de hele zaak nog wat opstoken door er politieke en sociale overtuigingen bij te sleuren. En met de huidige gewelddadige toestand in het Midden-Oosten en bij uitbreiding in de hele islamwereld zou ik toch tweemaal nadenken vooraleer zulk een opmerking te maken. Voila, net daarom dat ik zo reageerde! _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 14 Sep 2012, 10:16 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Toch allemaal intriest als je dat allemaal leest, één pennetrek van een journalist en onze geliefde club wordt weer in een slecht daglicht gesteld. Er zal wel "iets" gebeurd zijn op die parking maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het ook zwaar opgeblazen is (60 man die plots naar die limousine's stormde en met alles wat los lag begon te gooien???). Laat ons dit voorval gebruiken om de rotte appels er definitief van tussenuit te halen door, zoals hier al eerder aangehaald, dit te bespreken op een volgende AV.
_________________ oilsjt, goi alien... |
| 14 Sep 2012, 10:35 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
jammen schreef: Toch allemaal intriest als je dat allemaal leest, één pennetrek van een journalist en onze geliefde club wordt weer in een slecht daglicht gesteld. Er zal wel "iets" gebeurd zijn op die parking maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het ook zwaar opgeblazen is (60 man die plots naar die limousine's stormde en met alles wat los lag begon te gooien???). Laat ons dit voorval gebruiken om de rotte appels er definitief van tussenuit te halen door, zoals hier al eerder aangehaald, dit te bespreken op een volgende AV. Wist je dat wij (als ambulanciers of brandweermannen) soms benieuwd zijn naar wat we gaan lezen s'anderdaags als we terugkeren van een interventie en de heren van de pers waren aanwezig. _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 14 Sep 2012, 10:39 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
DavidSeal schreef: jammen schreef: Toch allemaal intriest als je dat allemaal leest, één pennetrek van een journalist en onze geliefde club wordt weer in een slecht daglicht gesteld. Er zal wel "iets" gebeurd zijn op die parking maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het ook zwaar opgeblazen is (60 man die plots naar die limousine's stormde en met alles wat los lag begon te gooien???). Laat ons dit voorval gebruiken om de rotte appels er definitief van tussenuit te halen door, zoals hier al eerder aangehaald, dit te bespreken op een volgende AV. Wist je dat wij (als ambulanciers of brandweermannen) soms benieuwd zijn naar wat we gaan lezen s'anderdaags als we terugkeren van een interventie en de heren van de pers waren aanwezig. Dat bedoel ik juist, en als je een beroep als het jouwe uitoefent, kan je dat als geen ander weten. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 14 Sep 2012, 10:44 |
|
|
forumlegende
Volgens mij moet je om journalist te worden niet te veel moeite doen tegenwoordig...
|
| 14 Sep 2012, 11:05 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05 Berichten: 2345 Leeftijd: 33 Locatie: Oilsjt |
tympanum2 schreef: Volgens mij moet je om journalist te worden niet te veel moeite doen tegenwoordig... Vooral goe kunnen zjieveren en overdrijven _________________ Please don't take my Iendracht away! |
| 14 Sep 2012, 11:28 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09 Berichten: 2588 Leeftijd: 43 |
Ik weet niet wat er precies gebeurd is want wij rijden altijd met den auto. Maar ik weet wel dat er ginder in de tribune in Westerlo enkele stonden die van zattigheid waarschijnlijk nimmer wisten hoe hunnen eigen naam was. En toen moest de match nog beginnen he. Dus een teken da ze zich ofwel op den bus goe laten gaan hebben ofwel da ze van vooraf al goe bezig waren. Verantwoordelijken van een bus zien dat toch ook zeker. Geef gewoon geen bier meer als ge ziet da het bij sommigen de spuigaten uitloopt.
En het mag dan nog waar zijn dat er niks gegooid is en enkel "dikkenekken" geroepen is. Das ook nie nodig he. Laat een ander gerust en daarmee gedaan. |
| 14 Sep 2012, 12:54 |
|
|
Nationale Ploeg
El Corredor schreef: een ietwat vreemde reactie van onze manager. Machteloos ben je nooit, je dient natuurlijk wel op te treden. Een aantal maatregelen voor onze verplaatsingen dringen zich op, wat die het best zouden zijn, laat ik in het midden. Wat dat Wezet-incident betreft vond ik het ook meer dan raar dat ze er nog moesten over nadenken of ze die jongens een SV geven. Daar ben ik toch niet helemaal mee akkoord. We spreken over een voorval van drie jaar geleden, waarvoor die mannen deze week gestraft werden. Door een correctionele rechtbank, als ik me niet vergis. Volgens mij is het een rechtsbeginsel dat je geen twee keer voor dezelfde feiten kan gestraft worden. Met andere woorden, als de rechter op de rechtbank niet zegt dat ze niet meer naar het voetbal mogen, moet een andere rechtbank dat ook niet doen. Bovendien zijn we intussen enkele jaren verder en moet je volgens mij sowieso geval per geval bekijken. Misschien zijn er wel enkele kerels bij, bij wie toen de stoppen doorgeslaan zijn, die vandaag beter bij de les zijn en zich niet meer laten vangen aan dergelijke toestanden. Zijn zij dan vandaag nog een bedreiging voor ons imago? Ik denk het niet. Misschien is wel het tegendeel waar en gebruiken ze hun energie eerder voor een positieve beleving dan om amok te maken. Ik denk dat je, door meteen naar de mannen van op Wezet te wijzen als de te pakken kerels om het probleem (dat er wel degelijk is ....) op te lossen, ga je volgens mij net iets te kort door de bocht. Maar er mag wel iets gebeuren. Met stadionverboden gooien lijkt mij geen goeie start. Zorgen voor een goeie samenwerking tussen de supportersclubs en maken dat zij, allemaal, hun verantwoordelijkheid opnemen, lijkt mij veel beter. Misschien moet de club beginnen met uit te leggen waar zij verantwoordelijk voor is, hoeveel overtredingen aan de ploeg kosten ... ik denk dat dan wel al een aantal mensen wakker worden hoor. Maar voor de rest, laat ons wel nog supporteren he. Onze twaalfde man stuwt onze ploeg vooruit. Eerlijk is eerlijk, met honderd koorknapjes naast mekaar heb je nooit dat effect. Voetbal is passie en bij supporteren hoort gewoon een "fuck off" naar de tegenstander. De kunst is om dat te kanaliseren. Maar dat doe je niet door een middenvinger te beboeten met stadionverbod hoor. |
| 14 Sep 2012, 13:29 |
|
|
Freak
Fillou schreef: El Corredor schreef: een ietwat vreemde reactie van onze manager. Machteloos ben je nooit, je dient natuurlijk wel op te treden. Een aantal maatregelen voor onze verplaatsingen dringen zich op, wat die het best zouden zijn, laat ik in het midden. Wat dat Wezet-incident betreft vond ik het ook meer dan raar dat ze er nog moesten over nadenken of ze die jongens een SV geven. Daar ben ik toch niet helemaal mee akkoord. We spreken over een voorval van drie jaar geleden, waarvoor die mannen deze week gestraft werden. Door een correctionele rechtbank, als ik me niet vergis. Volgens mij is het een rechtsbeginsel dat je geen twee keer voor dezelfde feiten kan gestraft worden. Met andere woorden, als de rechter op de rechtbank niet zegt dat ze niet meer naar het voetbal mogen, moet een andere rechtbank dat ook niet doen. Bovendien zijn we intussen enkele jaren verder en moet je volgens mij sowieso geval per geval bekijken. Misschien zijn er wel enkele kerels bij, bij wie toen de stoppen doorgeslaan zijn, die vandaag beter bij de les zijn en zich niet meer laten vangen aan dergelijke toestanden. Zijn zij dan vandaag nog een bedreiging voor ons imago? Ik denk het niet. Misschien is wel het tegendeel waar en gebruiken ze hun energie eerder voor een positieve beleving dan om amok te maken. Ik denk dat je, door meteen naar de mannen van op Wezet te wijzen als de te pakken kerels om het probleem (dat er wel degelijk is ....) op te lossen, ga je volgens mij net iets te kort door de bocht. Maar er mag wel iets gebeuren. Met stadionverboden gooien lijkt mij geen goeie start. Zorgen voor een goeie samenwerking tussen de supportersclubs en maken dat zij, allemaal, hun verantwoordelijkheid opnemen, lijkt mij veel beter. Misschien moet de club beginnen met uit te leggen waar zij verantwoordelijk voor is, hoeveel overtredingen aan de ploeg kosten ... ik denk dat dan wel al een aantal mensen wakker worden hoor. Maar voor de rest, laat ons wel nog supporteren he. Onze twaalfde man stuwt onze ploeg vooruit. Eerlijk is eerlijk, met honderd koorknapjes naast mekaar heb je nooit dat effect. Voetbal is passie en bij supporteren hoort gewoon een "fuck off" naar de tegenstander. De kunst is om dat te kanaliseren. Maar dat doe je niet door een middenvinger te beboeten met stadionverbod hoor. ik wijs zeker niet enkel naar die mannen van in Wezet. Maar sommigen mannen die ladderzat mee op verplaatsing gaan, heb ik nog nooit op den Eendracht gezien... soit, het gaat hier niet over het twee keer bestraffen van een rechtbank, maar over het optreden vanuit de club uit hé, en daar is in mijn ogen niets mis mee... |
| 14 Sep 2012, 13:40 |
|
|
Nationale Ploeg
Als een rechtbank geen tweede keer mag straffen, moet een voetbalclub dat dan doen?
Een voetbalclub moet inderdaad het recht hebben zelf te beslissen wie binnenkomt en wie niet. Maar wie kan daar over oordelen? Komen er dan regels en normen om te bepalen wie wel en wie niet? Of worden de supporters aan de willekeur van het bestuur of de verantwoordelijke (de hoofdsteward, ik zeg maar iets) overgelaten? Kan, bij manier van spreken, Frank De Roose volgende week zondag tegen mij zeggen dat ik voortaan stadionverbod heb, uitgesproken door Eendracht Aalst? Met andere woorden...het lijkt me beter om één en ander toch een beetje te nuanceren en zéker niet te gaan overdrijven. Ik ga al jaren naar't voetbal, zoals genoegzaam bekend ook wel eens naar andere "clubs". Er moet en vooral moest iets gedaan worden aan hooliganisme. Maar het kind wordt met het badwater weggegooid, vrees ik. De sfeer, die vaak hard en meedogenloos is voor vriend en vooral voor vijand, verdwijnt. En net dat maakt van voetbal zo'n pittige sport. |
| 14 Sep 2012, 14:35 |
|
|
Freak
Fillou schreef: Als een rechtbank geen tweede keer mag straffen, moet een voetbalclub dat dan doen? Een voetbalclub moet inderdaad het recht hebben zelf te beslissen wie binnenkomt en wie niet. Maar wie kan daar over oordelen? Komen er dan regels en normen om te bepalen wie wel en wie niet? Of worden de supporters aan de willekeur van het bestuur of de verantwoordelijke (de hoofdsteward, ik zeg maar iets) overgelaten? Kan, bij manier van spreken, Frank De Roose volgende week zondag tegen mij zeggen dat ik voortaan stadionverbod heb, uitgesproken door Eendracht Aalst? Met andere woorden...het lijkt me beter om één en ander toch een beetje te nuanceren en zéker niet te gaan overdrijven. Ik ga al jaren naar't voetbal, zoals genoegzaam bekend ook wel eens naar andere "clubs". Er moet en vooral moest iets gedaan worden aan hooliganisme. Maar het kind wordt met het badwater weggegooid, vrees ik. De sfeer, die vaak hard en meedogenloos is voor vriend en vooral voor vijand, verdwijnt. En net dat maakt van voetbal zo'n pittige sport. dus incidenten zoals bekend catalogeer je onder sfeer? een rechtbank moet geen tweede keer straffen. Maar op basis van incidenten moet een club kunnen zeggen: "sorry maar jij komt er niet meer in"... |
| 14 Sep 2012, 14:38 |
|
|
Nationale Ploeg
El Corredor schreef: Fillou schreef: Als een rechtbank geen tweede keer mag straffen, moet een voetbalclub dat dan doen? Een voetbalclub moet inderdaad het recht hebben zelf te beslissen wie binnenkomt en wie niet. Maar wie kan daar over oordelen? Komen er dan regels en normen om te bepalen wie wel en wie niet? Of worden de supporters aan de willekeur van het bestuur of de verantwoordelijke (de hoofdsteward, ik zeg maar iets) overgelaten? Kan, bij manier van spreken, Frank De Roose volgende week zondag tegen mij zeggen dat ik voortaan stadionverbod heb, uitgesproken door Eendracht Aalst? Met andere woorden...het lijkt me beter om één en ander toch een beetje te nuanceren en zéker niet te gaan overdrijven. Ik ga al jaren naar't voetbal, zoals genoegzaam bekend ook wel eens naar andere "clubs". Er moet en vooral moest iets gedaan worden aan hooliganisme. Maar het kind wordt met het badwater weggegooid, vrees ik. De sfeer, die vaak hard en meedogenloos is voor vriend en vooral voor vijand, verdwijnt. En net dat maakt van voetbal zo'n pittige sport. dus incidenten zoals bekend catalogeer je onder sfeer? een rechtbank moet geen tweede keer straffen. Maar op basis van incidenten moet een club kunnen zeggen: "sorry maar jij komt er niet meer in"... Als je mensen straft moet je daar duidelijke regels voor hebben en moet je eerst en vooral konsekwent zijn. Anders krijg je willekeur en dus dikke problemen. Als mijn zoon maar een boterham met choco mag eten, als hij eerst eentje met vlees gegeten heeft, moet ik dat met mijn dochter ook doen. Maar ze moeten eerst en vooral weten hoe het in mekaar zit. |
| 14 Sep 2012, 15:04 |
|
|
Freak
Fillou schreef: El Corredor schreef: Fillou schreef: Als een rechtbank geen tweede keer mag straffen, moet een voetbalclub dat dan doen? Een voetbalclub moet inderdaad het recht hebben zelf te beslissen wie binnenkomt en wie niet. Maar wie kan daar over oordelen? Komen er dan regels en normen om te bepalen wie wel en wie niet? Of worden de supporters aan de willekeur van het bestuur of de verantwoordelijke (de hoofdsteward, ik zeg maar iets) overgelaten? Kan, bij manier van spreken, Frank De Roose volgende week zondag tegen mij zeggen dat ik voortaan stadionverbod heb, uitgesproken door Eendracht Aalst? Met andere woorden...het lijkt me beter om één en ander toch een beetje te nuanceren en zéker niet te gaan overdrijven. Ik ga al jaren naar't voetbal, zoals genoegzaam bekend ook wel eens naar andere "clubs". Er moet en vooral moest iets gedaan worden aan hooliganisme. Maar het kind wordt met het badwater weggegooid, vrees ik. De sfeer, die vaak hard en meedogenloos is voor vriend en vooral voor vijand, verdwijnt. En net dat maakt van voetbal zo'n pittige sport. dus incidenten zoals bekend catalogeer je onder sfeer? een rechtbank moet geen tweede keer straffen. Maar op basis van incidenten moet een club kunnen zeggen: "sorry maar jij komt er niet meer in"... Als je mensen straft moet je daar duidelijke regels voor hebben en moet je eerst en vooral konsekwent zijn. Anders krijg je willekeur en dus dikke problemen. Als mijn zoon maar een boterham met choco mag eten, als hij eerst eentje met vlees gegeten heeft, moet ik dat met mijn dochter ook doen. Maar ze moeten eerst en vooral weten hoe het in mekaar zit. ik dacht da aa klein mannen eteit zalm op eir boke kregen... ![]() |
| 14 Sep 2012, 15:17 |
|
| Pagina 187 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 185 186 187 188 189 … 497 Volgende |