Sint-Niklaas - Eendracht - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 Sint-Niklaas - Eendracht 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Leestekens zijn ook te lastig om te typen zeker ? :D En degradatie, tis hier toch ook weeral dramatisch hoor..
We staan 9 punten voor op de voorlaatste (Brussels, aangenomen dat Sint-Niklaas hun inhaalwedstrijden wint), en we staan 16 punten voor op de laatste. Ik zie Brussels en Sint-Niklaas beiden nu ook niet echt alle komende wedstrijden winnen, en wij zullen ook nog wel wedstrijden winnen..

18 Feb 2013, 21:31
Vaste Waarde

DT schreef:
Bartos schreef:
DT schreef:
Was bij wijze van spreken hé Bartos. Ik vind het gewoon raar dat deze kern - die hij toch zelf helemaal heeft gekneed - nu al zo'n uitgebluste indruk geeft... De helft speelt tegen hun natuur of tegen hun zin en er zijn er bij die gewoon de hoop moeten vullen en zelfs geen volwaardige kans krijgen... Ik ging er - naief zoals ik ben - van uit dat een selectie week na week gemaakt wordt op basis van prestaties op training. Als je dan een Delic ziet harken gisteren...

Hopelijk is het alleszins het sein nu om terug te grijpen naar het goeie van het begin van het seizoen, toen we wel veel goals binnen krijgen, maar er genoeg maakten om regelmatig een goalke meer dan den tegenstander te maken. Of het naïef is of niet om dit te hopen, zal wel rap genoeg blijken nu. Maar feit is dat als ge niet meer speelt om zelf goals te maken, er achterin al niet veel mag fout lopen om een match verliezend af te sluiten.

Dan moet BVR dus eigenlijk toegeven dat hij sinds Oostende beginnen flippen is? Dat gaat hij niet doen. Trouwens: indien hij dit wel zou doen, dan gaat hij niets van gezag meer hebben naar zijn groep toe. En dan nog: wie gaat er nu nog voor 100% zijn kop voor leggen om de hele zwik om te keren? BVR heeft sommigen die er nu naast vallen zelf bewust gepasseerd, en vaak niet 1 maar verschillende keren dit seizoen... Ik zou dan toch ook niet het vel van net die trainer gaan redden zenne... Dat krijg je als objectiviteit wegvalt bij het maken van keuzes. Had hij iedereen gelijk behandeld, zouden er mannen kunnen opstaan om hem bij te treden, maar ondertussen heeft hij wel eens tegen iedereen zijn kar gereden denk ik. Meer nog: degenen die hem zouden kunnen "redden", spelen ondertussen ook zonder vertrouwen...

Om het over teamdynamica te hebben: stelregel is op tijd te ondervangen of er frustraties leven in een groep en op dat moment er gepast op reageren voor het escaleert. Zeker in voetbal, waar een ploeg sowieso een dip krijgt, is het zaak iedereen op zelfde lijn te krijgen vooraleer die dip zich echt doorzet. Vaak is actie ondernemen omdat het van moetes is, al te laat. Mamaneto mag gerust aanvullen of opmerkingen aangeven...

@ DT- klopt wat je zegt, maar teamdynamica is complexer dan dat. Ik tracht het kort en begrijpbaar te houden :
- Teams gaan door diverse etappes tijdens hun bestaan
- Deze etappes worden bepaald door 2 vaste parameters, enerzijds de prestaties, anderzijds de moraal
- Deze parameters beïnvloeden elkaar permanent ( prestatie boost moraal, moraal zorgt voor prestatie)
- Indien een van beide parameters terugvalt dient er te worden gewerkt aan de " sturende onderliggende parameters" bij de verschillende individus die deel uitmaken van het team ( dus observatie van de spelers)
- Prestatie op individueel vlak ( spelers) wordt bepaald door enerzijds hun "technische en fysieke vaardigheden" en anderzijds hun " motivatie en zelfvertrouwen " ( van elke speler dus..)
- Deze parameters op individueel vlak beïnvloeden elkaar ook weer permanent ( bvb - een speler met zelfvertrouwen en motivatie skyhigh - zal ook technisch en fysiek verbeteren en omgekeerd..

En dan nu mensentaal :
- BVR's systematisch en incoherent wisselen van systeem, spelers, posities heeft ervoor gezorgd dat een groot deel van onze kern op individueel vlak en/of hun motivatie en/of zelfvertrouwen kwijt zijn geraakt, wat dan dus weer een invloed heeft op hun technische en fysieke mogelijkheden. Meerdere spelers in dit geval, zorgen dan voor de negatieve dynamiek op teamniveau, en het hek is van de dam ! :(
Een team die deze dynamiek wil breken probeert dan meestal een " psychological reset" : de trainer of degene die verantwoordelijk wordt geacht voor het ontstaan van de dynamiek gaat eruit.
Het mechanisme van die reset werkt soms wel soms niet
- Wel wegens een mogelijke reactie bij de spelers van " nieuwe kans, iedereen weer gelijk voor de wet" met als gevolg : boost individuele motivatie en/of zelfvertrouwen, hun technische en fysieke mogelijkheden terug naar omhoog, en dan daaropvolgend boost op teamniveau
- Niet : Als de malaise te diep zit - er al teveel is gebeurd - of de situatie ( rankingwise ) al hopeloos is..

Nog dit : een team met iet of wat ambitie dient een coach ( of iemand in de staf) te hebben die iet of wat psycholgische kennis heeft van dit alles. En laat nu net dat volgens mij niet het sterkste punt van BVR zijn zeker :) ...

18 Feb 2013, 21:38
forumlegende

Elektronized schreef:
Leestekens zijn ook te lastig om te typen zeker ? :D En degradatie, tis hier toch ook weeral dramatisch hoor..
We staan 9 punten voor op de voorlaatste (Brussels, aangenomen dat Sint-Niklaas hun inhaalwedstrijden wint), en we staan 16 punten voor op de laatste. Ik zie Brussels en Sint-Niklaas beiden nu ook niet echt alle komende wedstrijden winnen, en wij zullen ook nog wel wedstrijden winnen..

Als ik mij niet vergis speelt de derde laatste de eindronde met derdeklassers?

18 Feb 2013, 22:04
forumlegende

Leeftijd: 61
Als ik mij niet vergis speelt de derde laatste de eindronde met derdeklassers?[/quote]

inderdaad

18 Feb 2013, 23:13
Ancien

Leeftijd: 47
Elektronized schreef:

Ge moet drie ploegen achter u houden hé, niet twee.

18 Feb 2013, 23:21
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Heist, Sint-Niklaas en Brussels zijn er toch 3.. ? Ik zie die ons echt niet meer inhalen..

Brussels moet nog spelen tegen STVV, Westerlo, Oostende, Woluwe, .. Daartegen pakken die mannen geen punten hoor. Tegen Boussu Dour en Tubeke betwijfel ik het ook, maar kom.. En ze moeten nog een degradatieduel tegen Sint-Niklaas spelen ook..

Sint-Niklaas moet dan nog tegen Eupen, Lommel, Westerlo, Moeskroen en STVV.. Die hebben dus ook geen al te makkelijk programma.. En ze moeten ook een degradatieduel met Heist afwerken..

En Heist is toch al een vogel voor de kat naar mijn mening..

Ik maak mij allesinds nog geen zorgen hoor.. Als we de komende 3 wedstrijden 5/9 halen ben ik al blij, da's toch een minimum

18 Feb 2013, 23:57
Vaste Waarde

Leeftijd: 39
Mij gaat het niet over al dan niet barrage of zo. Het gaat me gewoon over het angstjazenvoetbal en het inadequate optreden van bvr. Als je u prijzen naar omhoog wil of sfeer of restaurant vol, wel speel dan attractief voetbal of ga er tenminste voor. Ze kunnen hier met moeite nog 2 deftige passen naar elkaar geven of t moet zijn naar achter

Iendracht nor 2e

19 Feb 2013, 0:19
nieuw in de eerste ploeg

de clerus schreef:
Mij gaat het niet over al dan niet barrage of zo. Het gaat me gewoon over het angstjazenvoetbal en het inadequate optreden van bvr. Als je u prijzen naar omhoog wil of sfeer of restaurant vol, wel speel dan attractief voetbal of ga er tenminste voor. Ze kunnen hier met moeite nog 2 deftige passen naar elkaar geven of t moet zijn naar achter

Dat is het hem juist degradatiegevaar is ern iet en is er nooit geweest.Op Oostende speelden we bij wijze van spreken nog voor de eerste plaats en door in Oudenaarde niet te verliezen ziet alles er nog goed uit.
Waarom we dan niet vrank en vrij durven of mogen voetballen is mij een raadsel.

19 Feb 2013, 7:15
forumlegende

Leeftijd: 43
Elektronized schreef:
Heist, Sint-Niklaas en Brussels zijn er toch 3.. ? Ik zie die ons echt niet meer inhalen..

Brussels moet nog spelen tegen STVV, Westerlo, Oostende, Woluwe, .. Daartegen pakken die mannen geen punten hoor. Tegen Boussu Dour en Tubeke betwijfel ik het ook, maar kom.. En ze moeten nog een degradatieduel tegen Sint-Niklaas spelen ook..

Sint-Niklaas moet dan nog tegen Eupen, Lommel, Westerlo, Moeskroen en STVV.. Die hebben dus ook geen al te makkelijk programma.. En ze moeten ook een degradatieduel met Heist afwerken..

En Heist is toch al een vogel voor de kat naar mijn mening..

Ik maak mij allesinds nog geen zorgen hoor.. Als we de komende 3 wedstrijden 5/9 halen ben ik al blij, da's toch een minimum

Uw laatste zin is interessant. Zondagvoormiddag zei ik nog dat dit het moment was om ons definitief veilig te zetten dit seizoen met confrontaties tegen Sint-Niklaas, Dessel, Lommel en Heist in het verschiet. Als ge daar 6 op 12 pakt, hebt ge 35 punten en zijde op uw gemak voor de rest van het seizoen.
Op Sint-Niklaas hebben ze het al verprutst waardoor dit nu 6 op 9 wordt en de druk stijgt. Zeker als die onder ons punten blijven sprokkelen. Ik mag er nie aan denken dat de komende drie matchen ook de mist ingaan met nadien confrontaties tegen Moeskroen, Sint-Truiden en Oostende in het verschiet. Want dan zoude pas echt een probleem hebben.

19 Feb 2013, 9:43
Ancien

Leeftijd: 47
Ik denk wel dat bij verlies in Dessel, tegen Lommel een driepunter nodig zal zijn om BVR zijn vel te redden.

19 Feb 2013, 17:27
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
zojuist nog eens de beelden van de match herbekeken, zielig om te zien hoe de verdediging op 2de klasse niveau speelt, provinciale 2de klasse wel te verstaan ... :x

19 Feb 2013, 17:46
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
@ mamananeto:

Geen afbreuk aan je ongetwijfeld professionele analyse he, maar kan het ook niet allemaal gewoon veel simpeler?

Je stelt als trainer de spelers op de juiste positie op en na de match maak je je uit de voeten zodat ze op 't gemak een pintje (of 5 of 10...) kunnen drinken zonder dat jij het ziet...

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

19 Feb 2013, 19:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Ge moet vooral de eerste 4 woorden eens herlezen wanneer hij just zei "en nu in mensentaal".
voor 2 van de 4 moeste ge der nen woordenboek bij pakken (of taal-en letterkunde gestudeerd hebben)

19 Feb 2013, 20:00
Vaste Waarde

;) ;) @ Vicky en Bram : ja.. sorry hoor, maar als ik op mijn paard zit.... :lol: :lol:

En groot gelijk Vicky- moest den BVR ni zo geconstipeerd rondlopen heel den tijd, awel, dan kan ik mij goe voorstellen dat de " moral" van zijn ploeg al een paksken hoger zou staan !! :D :D

:EA:

19 Feb 2013, 23:35
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Voor mij geen probleem ze, want ik heb taal- en letterkunde gestudeerd :D

Ik heb het gewoon niet zo voor al dat professionele psychologische gedoe en die tactische analyses van 20 pagina's over de tegenstander enz...

ALLE voetballers zijn kinderen en om die goed te doen voetballen moet je ervoor zorgen dat die zich amuseren in hun ploeg. Als je daar als trainer kan voor zorgen (wat je deels moet doen door iedereen op de juiste plaats te zetten en deels door er voor te zorgen dat ze maten zijn), zal je al héél ver komen!

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

22 Feb 2013, 18:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10