Tweede Klasse 2012-2013 - Pagina 45 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1070 berichten ]  Ga naar pagina 1 43 44 45 46 47 72
 Tweede Klasse 2012-2013 
Auteur Bericht
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Bericht Re: Tweede Klasse 2012-2013
pattaboem schreef:
Volledig mee eens! Dat is de grote waarheid over onze Belgische competitie. Héél pijnlijk voor kleinere steden zoals Aalst en vele anderen: ..maar jamerlijk waarheid ! Zelfs met een groter stadion gevuld met 10.000 tot 15.000 toeschouwers, kom je nooit aan budgetten die eersteklasseploegen in Duitsland, Frankrijk of Engeland hanteren om geen mal figuur te slaan in Europese wedstrijden, of interne confrontaties. De Belgische competitie is financieel te klein met 18 clubs binnen 250 km oppervlakte. Vergelijk met de Luxemburgse competitie met de Belgische....proportioneel vergelijkbaar... Een Beneliga zou al een stuk meer mogelijkheden bieden, gezien het aantal inwoners samen opklimt naar ca.28 miljoen.

Welcome back Pattaboem! :banana:
We dachten allemaal dat je er niet meer was!

15 Mar 2013, 11:07
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
El Corredor schreef:
ajoin54 schreef:
@ el corredor:
dat is het hem juist: maak die kompetitie aantrekkelijker en belangrijker, dus vergroot het voetbalterritorium, minder ploegen per land in eerste, maar neem nederland en Belgie en Luxemburg in 1 kompetitie, de belangstelling wordt groter, de tv-gelden gaan omhoog, er komen betere spelers, meer supporters in de stadions, nieuwe grotere stadions om de bouwval te vervangen, sponsorgelden gaan omhoog want meer kijkers, enz enz ... Dit heet het "sneeuwbaleffect". Laten we alles bij het oude, gaan we nog verder wegzakken binnen Europa, en weldra zijn we zo" belangrijk" als Luxemburg, San Marino, Ijsland, ...

dus jij denkt dat ploegen als Dudelange en Grevenmacher je competitie aantrekkelijker en interessanter gaan maken? :plat: Een sneeuwbaleffect :D

die ploegen spelen voor niet meer dan het gemiddelde in onze eerste klasse aan supporters, dus een surplus of nieuwe stadions ga je niet bekomen...

Tevez en Bale zitten echt wel te wachten tot AS Grevenmacher in een BeNeLuxLiga komt, net als de grootste sponsor (GazProm) in voetballand.

welk deel verstaat ge niet zeg?

In Schotland zijn er 12 ploegen, hoe ver komen die Europees? en wat zijn daar de budgetten?

Ja, vandaag stelt Grevenmacher natuurlijk niks voor, maar betrek die bvb in de Beneliga en dan kan die ploeg ook groter worden en volwaardig meedraaien met de rest. Een beetje minder kortzichtig zijn kan mss ook geen kwaad. Verstaat ge dit deel ? :D

15 Mar 2013, 11:57
Freak

Leeftijd: 45
ajoin54 schreef:
El Corredor schreef:
ajoin54 schreef:
@ el corredor:
dat is het hem juist: maak die kompetitie aantrekkelijker en belangrijker, dus vergroot het voetbalterritorium, minder ploegen per land in eerste, maar neem nederland en Belgie en Luxemburg in 1 kompetitie, de belangstelling wordt groter, de tv-gelden gaan omhoog, er komen betere spelers, meer supporters in de stadions, nieuwe grotere stadions om de bouwval te vervangen, sponsorgelden gaan omhoog want meer kijkers, enz enz ... Dit heet het "sneeuwbaleffect". Laten we alles bij het oude, gaan we nog verder wegzakken binnen Europa, en weldra zijn we zo" belangrijk" als Luxemburg, San Marino, Ijsland, ...

dus jij denkt dat ploegen als Dudelange en Grevenmacher je competitie aantrekkelijker en interessanter gaan maken? :plat: Een sneeuwbaleffect :D

die ploegen spelen voor niet meer dan het gemiddelde in onze eerste klasse aan supporters, dus een surplus of nieuwe stadions ga je niet bekomen...

Tevez en Bale zitten echt wel te wachten tot AS Grevenmacher in een BeNeLuxLiga komt, net als de grootste sponsor (GazProm) in voetballand.

welk deel verstaat ge niet zeg?

In Schotland zijn er 12 ploegen, hoe ver komen die Europees? en wat zijn daar de budgetten?

Ja, vandaag stelt Grevenmacher natuurlijk niks voor, maar betrek die bvb in de Beneliga en dan kan die ploeg ook groter worden en volwaardig meedraaien met de rest. Een beetje minder kortzichtig zijn kan mss ook geen kwaad. Verstaat ge dit deel ? :D

we hebben een waardige vervanger voor Legkip en "seven times eleven".

man man man Grevenmacher, en ge meent het nog ook... :plat:

mijn nominatie voor een oscar heb je alvast!

15 Mar 2013, 12:04
Vaste Waarde

ach man, ga .... :fuck:

15 Mar 2013, 12:05
Vaste Waarde

op andere fora zijn er "rapporteerknoppen" zodat ongepaste berichten kunnen verwijderd worden. Ik heb mij in het verleden ook al laten verleiden tot reakties op zulke "grossiers personnages". Wss heb jij niks anders te doen dan iedereen hier op het forum waarmee je wilt discussieren maar geen gelijk krijgt zo af te knappen en belachelijk te maken. Ik wens je hier verder veel leute, maar reakties ga je na deze van mij niet meer krijgen, sukkel. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. (y)

15 Mar 2013, 12:10
Ancien

Leeftijd: 55
ajoin54 schreef:
op andere fora zijn er "rapporteerknoppen" zodat ongepaste berichten kunnen verwijderd worden. Ik heb mij in het verleden ook al laten verleiden tot reakties op zulke "grossiers personnages". Wss heb jij niks anders te doen dan iedereen hier op het forum waarmee je wilt discussieren maar geen gelijk krijgt zo af te knappen en belachelijk te maken. Ik wens je hier verder veel leute, maar reakties ga je na deze van mij niet meer krijgen, sukkel. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. (y)

Man, man, man, gij schopt altijd en op alles maar wild om u heen, maar als ze iets zeggen tegen u is het kot te klein!! Gij lijkt wel een gefrustreerd, zielig oud manneke...

15 Mar 2013, 12:36
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Kijk, als ge zoals Beerschot 15 miljoen euro in het rood gaat, dan heeft dat niet te maken met een tekort aan inkomsten.
Dan heeft dat enkel iets te maken met een te veel aan uitgaven, en een jarenlang boven de stand leven.
Daar gaat een Beneliga niets aan veranderen. Beerschot had bij wijze van spreken nog in de premier league mogen spelen, als ze op dezelfde manier aan managment deden dan hadden ze daar ook overkop gegaan.
Wat mij hier opvalt, is hoeveel mensen er allemaal wel niet meegaan in die manier van denken, en het uitvluchtgedrag dat er in België wel niet is.

En het erge is, dat je het overal ziet hé. Elke club waar het wat minder gaat zal het als excuus gebruiken. En de supporters dat blijven slikken (en blijkbaar zijn er dat nog meer dan ik dacht) ga je dat probleem niet direkt opgelost krijgen.

Als de daar die bedragen leest die werden uitegeven bij Woluwe (gemiddeld 5.000 - 6.000 euro de maand) voor wat gestamp in 2de klasse. Ja dat ge dan nog altijd niet uit die zelfdestructieve spiraal aan het geraken zijt met het belgische voetbal dat kan ik goed geloven.

15 Mar 2013, 12:49
Ancien

Leeftijd: 46
waly 2 schreef:
Het blijft voetbal, met al zijn onvoorspelbaarheid en grillen. Maar feit is dat vijf van de acht clubs die gaan strijden om de grote Europese voetbalprijzen uit Spanje komen: Barcelona en Real Madrid in de Champions League, Valencia, Athletic Bilbao en Atletico Madrid in de Europa League. Dat is een ongekend sportief succes. Maar ook een succes dat grotendeels gebaseerd blijkt op enorme schulden en ondoorzichtige financiële constructies. .

Zo heeft Real Madrid een schuldenlast van 590 miljoen euro, terwijl Barcelona een schuld van 578 miljoen euro meetorst. Dat de sterrenploegen van trainers José Mourinho en Josep Guardiola geen uitzondering zijn, blijkt uit onderzoeken van de bekende Spaanse sporteconoom José María Gay de Liébana. Hij becijferde dat de Spaanse voetbalclubs samen ruim 3,5 miljard euro aan schulden hebben openstaan.

zo is het niet moeilijk.

Kleine kanttekening - klopt inderdaad wel van die schulden maar anderzijds is het ook wel zo dat als die clubs effectief hun eigendommen zouden verkopen (niet alleen spelers maar ook hun stadion, de gebouwen, hun academieën, enz.) ze een pak meer inkomsten hebben dan schulden. En dat scheelt toch ook een slok op een borrel. En dat hebben we in België dan weer niet, waar heel vaak de stad of de gemeente tussenzit in de stadions, enz. Ook niet vergeten dat het bij die clubs vaak over veel meer dan voetbal gaat - die hebben ook nog een belangrijke basketbalploeg, enz. en dus ook meer middelen op alle gebied.

Over het topic Beneliga en de ontwikkeling van ons voetbal: achterstand op economisch vlak in het voetbal haal je nooit meer in - veel te lang op de lauweren gerust toen er moest ingegrepen worden en daar begon het al. Nederland hinkt evenzeer achterop tov die andere landen maar staat verder tov ons. Maar hoe komt dat: hun nationale ploeg heeft de laatste vijftien jaar telkens toch een voorname rol gespeeld op de grote tornooien... Wij zijn eigenlijk tien jaar nergens meer geweest. In principe zou er een herstelperiode moeten kunnen komen in België als deze generatie van Rode Duivels eenzelfde parcours zou kunnen afleggen... En wie zien dat toch enigzins gebeuren? Pakweg 5 jaar geleden was het nagenoeg onmogelijk dat een coach met staat van dienst in België kwam werken. Vorig jaar was er Daum, nu Garrido, Fernandez, enz.

Uw uithangbord doet weer haar werk waardoor de rest stilaan volgt - België komt op de kaart, andere goede voetballers vinden hun weg ook terug naar ons land... Had De Zeeuw twee jaar geleden naar België afgezakt? Ik denk het niet...

Maken een beetje mee wat in Frankrijk gebeurde na 1990... Tabula rasa binnen nationale ploeg en clubwerking ook helemaal omgedraaid... en resultaten volgden wel...

Feit is dat de ommekeer uit het land zelf moet komen, vandaar dat ik ook niet echt veel heil zie in die Beneliga. Het ene jaar doet België het redelijk in Europa, het andere jaar Nederland, maar echt tot de top schoppen ze het nooit meer... dan gaan ze ook mekaars problemen niet oplossen...

15 Mar 2013, 13:03
Freak

Sjoemelde FC Brussels jarenlang met deel toegekende subsidies?
Wat deed FC Brussels met de aan de club toegekende subsidies? Dat is een vraag waar een aantal politici graag een antwoord op zouden krijgen.

Volgens Le Soir maken burgemeester Françoise Schepmans en schepen van Sport Ahmed El Khannouss van Sint-Jans-Molenbeek zich zorgen over een deel van de 4,61 miljoen euro die sinds 2006 door het Gewest aan FC Brussels werd toegekend. Naar verluidt werd een groot deel van deze som niet gebruikt voor de eerder afgesproken doeleinden.

Een som van 1,36 miljoen euro werd op een correcte manier toegekend aan de jeugdwerking van de club. Maar wat gebeurde er met de resterende 3,25 miljoen euro? "We stellen vast dat de overeengekomen infrastructuurwerken nog niet van start zijn gegaan, laat staan gerealiseerd", aldus twee mandatarissen. "Zo heeft terrein C bijvoorbeeld nog steeds geen afdoende verlichting, iets wat nochtans overeen gekomen was in het seizoen 2007-2008. Sterker nog, voorzitter Johan Vermeersch heeft enkele lichtmasten verkocht aan een privé-onderneming." Verder zou een subsidie van 50.000 euro via een deurwaarder terecht zijn gekomen bij ex-speler Ante Aracic, die nog loon tegoed had van de club.

De lokale overheden zitten dan ook te wachten op een verantwoording van FC Brussels over de besteding van de toegekende subsidies. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

15 Mar 2013, 13:08
Freak

waly 2 schreef:
Sjoemelde FC Brussels jarenlang met deel toegekende subsidies?
Wat deed FC Brussels met de aan de club toegekende subsidies? Dat is een vraag waar een aantal politici graag een antwoord op zouden krijgen.

Volgens Le Soir maken burgemeester Françoise Schepmans en schepen van Sport Ahmed El Khannouss van Sint-Jans-Molenbeek zich zorgen over een deel van de 4,61 miljoen euro die sinds 2006 door het Gewest aan FC Brussels werd toegekend. Naar verluidt werd een groot deel van deze som niet gebruikt voor de eerder afgesproken doeleinden.

Een som van 1,36 miljoen euro werd op een correcte manier toegekend aan de jeugdwerking van de club. Maar wat gebeurde er met de resterende 3,25 miljoen euro? "We stellen vast dat de overeengekomen infrastructuurwerken nog niet van start zijn gegaan, laat staan gerealiseerd", aldus twee mandatarissen. "Zo heeft terrein C bijvoorbeeld nog steeds geen afdoende verlichting, iets wat nochtans overeen gekomen was in het seizoen 2007-2008. Sterker nog, voorzitter Johan Vermeersch heeft enkele lichtmasten verkocht aan een privé-onderneming." Verder zou een subsidie van 50.000 euro via een deurwaarder terecht zijn gekomen bij ex-speler Ante Aracic, die nog loon tegoed had van de club.

De lokale overheden zitten dan ook te wachten op een verantwoording van FC Brussels over de besteding van de toegekende subsidies. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

oei subsidies die voor de jeugd waren gebruikt voor eerste ploeg...

:cool:

15 Mar 2013, 13:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Ja, nu gaan we waarschijnlijk weer massaal veronderwaardigd zijn dat zoiets mogelijk is ? :hmm:

15 Mar 2013, 14:04
Freak

ajoin54 schreef:

geen probleem hoor.

wel steeds gedacht dat die "54" in je nickname een verwijzing was naar je geboortejaar. Blijkt achteraf nu dat je stiekem de uitslag van je IQ-test in je nickname verwerkt hebt. :banana:

15 Mar 2013, 14:27
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bram schreef:
Kijk, als ge zoals Beerschot 15 miljoen euro in het rood gaat, dan heeft dat niet te maken met een tekort aan inkomsten.
Dan heeft dat enkel iets te maken met een te veel aan uitgaven, en een jarenlang boven de stand leven.
Daar gaat een Beneliga niets aan veranderen. Beerschot had bij wijze van spreken nog in de premier league mogen spelen, als ze op dezelfde manier aan managment deden dan hadden ze daar ook overkop gegaan.
Wat mij hier opvalt, is hoeveel mensen er allemaal wel niet meegaan in die manier van denken, en het uitvluchtgedrag dat er in België wel niet is.

En het erge is, dat je het overal ziet hé. Elke club waar het wat minder gaat zal het als excuus gebruiken. En de supporters dat blijven slikken (en blijkbaar zijn er dat nog meer dan ik dacht) ga je dat probleem niet direkt opgelost krijgen.

Als de daar die bedragen leest die werden uitegeven bij Woluwe (gemiddeld 5.000 - 6.000 euro de maand) voor wat gestamp in 2de klasse. Ja dat ge dan nog altijd niet uit die zelfdestructieve spiraal aan het geraken zijt met het belgische voetbal dat kan ik goed geloven.

Dat is het inderdaad. Ik krijg het van die excuses dat we zonder Beneliga niet meer meekunnen of die onnozelheid van teveel clubs, en al zeker als het doel van een Beneliga zou moeten zijn om Grevenmacher naar de top te stuwen :D .
Maar als de clubs nu eens gewoon op hun stand (ipv erboven) zouden leven, zouden we al een stuk verder staan. Als degradatie voor sommige clubs blijkbaar gelijk staat aan faillissement hebt ge uw club toch niet goed beheerd hoor.

15 Mar 2013, 14:46
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 43
WLM: [email protected]
Bartos schreef:
Bram schreef:

Dat is het inderdaad. Ik krijg het van die excuses dat we zonder Beneliga niet meer meekunnen of die onnozelheid van teveel clubs, en al zeker als het doel van een Beneliga zou moeten zijn om Grevenmacher naar de top te stuwen :D .
Maar als de clubs nu eens gewoon op hun stand (ipv erboven) zouden leven, zouden we al een stuk verder staan. Als degradatie voor sommige clubs blijkbaar gelijk staat aan faillissement hebt ge uw club toch niet goed beheerd hoor.

Kunnen we anders eens geen bus inleggen naar Grevenmacher? Ik krijg na het lezen van die posts enorm veel sympathie hiervoor :-)

15 Mar 2013, 15:47
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Deef schreef:
Kunnen we anders eens geen bus inleggen naar Grevenmacher? Ik krijg na het lezen van die posts enorm veel sympathie hiervoor :-)

Wacht nog enkele jaren anders, als den Beneliga er is, spelen die mannen Champions League en hebben ze gegarandeerd mooiere affiches om naar te gaan zien.

15 Mar 2013, 15:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1070 berichten ]  Ga naar pagina 1 43 44 45 46 47 72