Rode Duivels - Pagina 193 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 191 192 193 194 195 242
 Rode Duivels 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Rode Duivels
inderdaad, 7000 man wilt een ticket (voor Macedonie), zijn er maar 3000 beschikbaar.
Als ge ze het komende jaar wilt bezig zien kunde beter al boeken voor Brazilie

Ik hoop op vrijkaarten voor tegen tegen Servie

28 Mar 2013, 14:37
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Verbechio schreef:
Ik vond het op zich een goeie overwinning voor deze kwalificatieronde.
Uit een goede organisatie druk zetten en als er daar dan spelers zoals Hazard rondlopen die met een flits heel den boel kunnen openbreken, komt dat vaak goed.
Vroeger misten we dat extra talent om de opening te creëren EN af te werken.

Vooraf dachten er velen dat er punten verloren gingen worden tegen Macedonië maar ge staat daar nu wel met 6/6. (en quasi zekerheid van top 2)

Het spel zelf was niet te aantrekkelijk maar dat begint er stilaan minder en minder om te doen.
De matchen van de waarheid komen en ons kwalificeren is het enige doel.

Het zijn ook geen oefenmatchen tegen Zambia waar ge show kunt verkopen e (al is Zambia ook zo slecht niet meer :p)

ps zijn er hier ideëen om (liefst met ticket ;-)) af te reizen naar Schotland op 06/09?

Nu hebben we gewoon geluk gehad dat Hazard wel eens zijn klasse liet zien, waardoor de drie punten gehaald worden, maar echt veelbelovend was die wedstrijd dan niet. Als ge dan sommige onnozelaars hoort praten over de halve finale op het WK... Als we er gewoon al geraken zal't voor mij geslaagd zijn, toch met deze coach die m.i. tactisch veel te beperkt is:
- Tegen een ploeg zoals Macedonië met Hazard & Mertens spelen, die altijd naar binnen knijpen, maar uw backs wel duidelijke orders geven dat ze vanachter moeten blijven. Zo kan je geen openingen gaan creëeren.
- Ganse match tout court veel te gesloten gespeeld. De tweede helft, wanneer Macedonië vermoeid raakte, stond daar de helft van de tijd geen mens op de rechterflank, terwijl daar toch wel alle ruimte lag..
- Op Macedonië vreemde wissels
- Thuis tegen Macedonië een zwakke Benteke, maar kan begrijpen dat hij niet gewisseld werd omdat Kompany last leek te hebben aan zijn kuit. Maar thuis tegen Macedonië had ik de laatste 10 minuten toch zeker Fellaini ingebracht, die rust kan brengen en als geen ander een bal kan bijhouden... Want in vorige kwalificatierondes, waar we een pak minder geluk kenden, kregen we garanti nog een goal thuis tegen.

28 Mar 2013, 15:02
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Bram schreef:
inderdaad, 7000 man wilt een ticket (voor Macedonie), zijn er maar 3000 beschikbaar.
Als ge ze het komende jaar wilt bezig zien kunde beter al boeken voor Brazilie

Ik hoop op vrijkaarten voor tegen tegen Servie

Ik ben thuis tegen Kroatië gaan kijken, maar ondanks dat nu het kot daar altijd vol zit, vind ik een thuismatch van de Belgen niks speciaal..

Ge zit daar nog altijd in een trekgat, en ge kunt onmogelijk de match deftig volgen vanop zo'n afstand. Een pintje voor of na de match drinken is ook een zottenwerk... Nee, het zegt mij echt weinig. Bovendien zit het daar vol met verklede zotten die echt niet weten wat supporteren inhoudt, ze maken er eerder nen tweede carnaval van, waarbij ze 500 keer die Mexican Wave willen starten terwijl de match nog een halfuur duurt en het 1-1 gelijk staat...

Vorig jaar er op Wembley bij geweest en dat was wél een fantastische ervaring, subliem gewoon hoe goed alles daar geregeld wordt. Daar moet ge niet in de regen aan een jupiler barak gaan aanschuiven hoor, op 2 minuten hebt ge daar nen halve liter Carlsberg (en dus géén afkooksel van Jupiler, want evenveel alcohol zit er toch niet in de pintjes de ge in het KBS krijgt.)

De enige match in de kwalificatieronde die mij écht interesseert is de match op Schotland, maar zo zot om 2.000km te gaan rijden ben ik niet, en de vluchten naar daar zijn vrij duur + je moet al van donderdag tot zondag gaan...

Als ze naar Brazilië gaan zou ik wel is willen meegaan. 2 weken congé gecombineerd met enkele WK-matchen, 't zal wat geld kosten maar 't is wel een unieke ervaring...

28 Mar 2013, 15:09
Ancien

Leeftijd: 46
Jeroen schreef:

Nu hebben we gewoon geluk gehad dat Hazard wel eens zijn klasse liet zien, waardoor de drie punten gehaald worden, maar echt veelbelovend was die wedstrijd dan niet. Als ge dan sommige onnozelaars hoort praten over de halve finale op het WK... Als we er gewoon al geraken zal't voor mij geslaagd zijn, toch met deze coach die m.i. tactisch veel te beperkt is:
- Tegen een ploeg zoals Macedonië met Hazard & Mertens spelen, die altijd naar binnen knijpen, maar uw backs wel duidelijke orders geven dat ze vanachter moeten blijven. Zo kan je geen openingen gaan creëeren.
- Ganse match tout court veel te gesloten gespeeld. De tweede helft, wanneer Macedonië vermoeid raakte, stond daar de helft van de tijd geen mens op de rechterflank, terwijl daar toch wel alle ruimte lag..
- Thuis tegen Macedonië een zwakke Benteke, maar kan begrijpen dat hij niet gewisseld werd omdat Kompany last leek te hebben aan zijn kuit. Maar thuis tegen Macedonië had ik de laatste 10 minuten toch zeker Fellaini ingebracht, die rust kan brengen en als geen ander een bal kan bijhouden... Want in vorige kwalificatierondes, waar we een pak minder geluk kenden, kregen we garanti nog een goal thuis tegen.

Goh, vind de kritiek toch wel wat overdreven allemaal - het is niet omdat het publiek vindt dat je met 3-0 moet winnen van Macedonië dat je dat ook even gaat doen hé...

Hebben misschien geen tactische kraan als coach maar hij doet wel wat die 28 voor hem niet konden: resultaat halen, ploeg meer dan in de running houden voor rechtstreekse kwalificatie en daar gaat het wel om natuurlijk. Enkel punten verloren tegen Kroatië en 1 tegendoelpunt. Dat kon Dickie niet, Vandereycken niet, Vercauteren niet, Leekens niet, enz. Laat het net onder de minst tactische breinen zijn dat we de laatste twintig jaar nog enig succes haalden (Waseige, Antheunis zelfs even). Wilmots doet toch wel iets met die jongens en daarvoor alleen al respect. En verwijzen naar geluk - Chelsea speelde vorig jaar finale Champions' League met geluk... Italië wordt op het laatste EK twintig minuten lang zoek gespeeld door Duitsland en bij de eerste tegenstoot is het bingo... Sorry hé, maar is wel iets meer dan enkel geluk hebben denk ik. Snap ook niet dat we ons plots moeten schamen dat we iemand hebben die met een flits een match kan beslissen? Spanje is zo tot in de finale van het EK geraakt vorig jaar, nagenoeg uit het tornooi geknikkerd door - toevallig - Kroatië... Daar is dat klasse, bij ons is dat geluk...

Ik vond ook voor de match wel dat de spelers de juiste waren, al had ik De Bruyne en Hazard omgedraaid. Lukaku is voetballend een pak minder dan Benteke, die had dus tegen Macedonië helemaal geen plaats. Discussie over Fellaini gaat er altijd zijn en feit is dat als je met hem speelt, je beter zonder middenveld aantreedt want dan is het lange ballen pompen geblazen. Maakt vaak nog al eens een domme fout ook (op Macedonië kon hij evenzeer rood gekregen hebben) en heeft de laatste twee jaar nauwelijks iets geforceerd bij de Rode Duivels... Je wist dat Macedonië massaal ging terugplooien en dan snap ik zeker de keuze voor Mertens, Hazard en De Bruyne: het enige gevaar kwam door mooie korte combinaties tussen deze heren. Wat Mirallas heel goed deed was diepgang brengen, niet puur geplakt tegen zijn flank maar bij het minste gat, wel de ruimte induiken. Die diepgang zorgt voor extra ruimte voor de middenvelders en zet de Macedonische verdediging voor keuzes, die je niet noodzakelijk afdwingt met twee echte buitenspelers...

En dat de backs niet durfden komen, had te maken met de heenmatch. Wat ben je met een open match als je evenveel goals slikt als je er maakt. Dat doen we ondertussen al meer dan 10 jaar. Dan liever iets geslotener en rekenen op de klasse van een paar individuen. Ploegen als Frankrijk en Griekenland doen net hetzelfde hoor. Zijn dat de referenties voor het voetbal: neen, maar zij gaan wel naar de tornooien, iets wat wij al sinds 2002 niet meer kunnen. Dus gewoon in stapjes kijken en we zijn op de goeie weg. Alleen jammer dat de supporters blijkbaar meteen drie niveaus meer vereisen... Op Wales en Servië had de natie nog schrik van de nederlaag en tegen Macedonië zou er plots met 3-0 moeten gewonnen worden? Sorry mannen, maar zo snel keert alles niet hoor. Of toch: als die bal van Hazard erin gaat die op de lat valt, de knal van De Bruyne in de eerste helft langs de juiste kant van de paal valt en Chadli scoort zijn open kans, is het 3-0/4-0 en hoor je niemand klagen. Nu was het allemaal te weinig... zo simpel ligt het...

"Kansen" van Macedonië kwamen er trouwens telkens nadat iedereen voor de bal ging lopen en Witsel er centraal alleen voor stond in de recuperatie. De Bruyne was te veel bezig met de subtiele laatste bal te willen geven, Hazard verviel net weer in zijn nonchalant acteren en alleen Chadli bracht rust aan de bal. Anders had je weer een Oostenrijk scenario kunnen krijgen en nu zijn de punten tenminste daar ipv na 6 matchen alweer te moeten gaan beginnen rekenen, gokken op verlies van een aantal ploegen en dan uzelf wijsmaken dat je wel een topfavoriet in eigen huis zal kunnen verslaan zoals Duitsland in de vorige campagne. Trouwens, die dreiging van Macedonië wordt ook wel serieus uitvergroot hoor - kijk eens naar matchen in vorige campagnes met min of meer dezelfde spelers, daar kregen we pas echt kansen tegen en ook niet alleen tegen de toppers... Mensen vergeten snel precies en nemen te vaak hun eigen dromen voor realiteit...

Zoals het nu staat hé, heb je aan 1 punt genoeg in Kroatië en kan je daar ook rekenen op een flits van een speler dat het er zelfs drie kunnen worden... En dat is een luxe die we lang niet meer gekend hebben...

Laatst gewijzigd door DT op 28 Mar 2013, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

28 Mar 2013, 16:05
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 47
DT schreef:
Jeroen schreef:

Goh, vind de kritiek toch wel wat overdreven allemaal - het is niet omdat het publiek vindt dat je met 3-0 moet winnen van Macedonië dat je dat ook even gaat doen hé...

Hebben misschien geen tactische kraan als coach maar hij doet wel wat die 28 voor hem niet konden: resultaat halen, ploeg meer dan in de running houden voor rechtstreekse kwalificatie en daar gaat het wel om natuurlijk. Enkel punten verloren tegen Kroatië en 1 tegendoelpunt. Dat kon Dickie niet, Vandereycken niet, Vercauteren niet, Leekens niet, enz. Laat het net onder de minst tactische breinen zijn dat we de laatste twintig jaar nog enig succes haalden (Waseige, Antheunis zelfs even). Wilmots doet toch wel iets met die jongens en daarvoor alleen al respect. En verwijzen naar geluk - Chelsea speelde vorig jaar finale Champions' League met geluk... Italië wordt op het laatste EK twintig minuten lang zoek gespeeld door Duitsland en bij de eerste tegenstoot is het bingo... Sorry hé, maar is wel iets meer dan enkel geluk hebben denk ik. Snap ook niet dat we ons plots moeten schamen dat we iemand hebben die met een flits een match kan beslissen? Spanje is zo tot in de finale van het EK geraakt vorig jaar, nagenoeg uit het tornooi geknikkerd door - toevallig - Kroatië... Daar is dat klasse, bij ons is dat geluk...

Ik vond ook voor de match wel dat de spelers de juiste waren, al had ik De Bruyne en Hazard omgedraaid. Lukaku is voetballend een pak minder dan Benteke, die had dus tegen Macedonië helemaal geen plaats. Discussie over Fellaini gaat er altijd zijn en feit is dat als je met hem speelt, je beter zonder middenveld aantreedt want dan is het lange ballen pompen geblazen. Maakt vaak nog al eens een domme fout ook (op Macedonië kon hij evenzeer rood gekregen hebben) en heeft de laatste twee jaar nauwelijks iets geforceerd bij de Rode Duivels... Je wist dat Macedonië massaal ging terugplooien en dan snap ik zeker de keuze voor Mertens, Hazard en De Bruyne: het enige gevaar kwam door mooie korte combinaties tussen deze heren. Wat Mirallas heel goed deed was diepgang brengen, niet puur geplakt tegen zijn flank maar bij het minste gat, wel de ruimte induiken.

En dat de backs niet durfden komen, had te maken met de heenmatch. Wat ben je met een open match als je evenveel goals slikt als je er maakt. Dat doen we ondertussen al meer dan 10 jaar. Dan liever iets geslotener en rekenen op de klasse van een paar individuen. Ploegen als Frankrijk en Griekenland doen net hetzelfde hoor. Zijn dat de referenties voor het voetbal: neen, maar zij gaan wel naar de tornooien, iets wat wij al sinds 2002 niet meer kunnen. Dus gewoon in stapjes kijken en we zijn op de goeie weg. Alleen jammer dat de supporters blijkbaar meteen drie niveaus meer vereisen... Op Wales en Servië had de natie nog schrik van de nederlaag en tegen Macedonië zou er plots met 3-0 moeten gewonnen worden? Sorry mannen, maar zo snel keert alles niet hoor.

"Kansen" van Macedonië kwamen er trouwens telkens nadat iedereen voor de bal ging lopen en Witsel er centraal alleen voor stond in de recuperatie. De Bruyne was te veel bezig met de subtiele laatste bal te willen geven, Hazard verviel net weer in zijn nonchalant acteren en alleen Chadli bracht rust aan de bal. Anders had je weer een Oostenrijk scenario kunnen krijgen en nu zijn de punten tenminste daar ipv na 6 matchen alweer te moeten gaan beginnen rekenen, gokken op verlies van een aantal ploegen en dan uzelf wijsmaken dat je wel een topfavoriet in eigen huis zal kunnen verslaan zoals Duitsland in de vorige campagne.

Zoals het nu staat hé, heb je aan 1 punt genoeg in Kroatië en kan je daar ook rekenen op een flits van een speler dat het er zelfs drie kunnen worden... En dat is een luxe die we lang niet meer gekend hebben...

Sire, er zijn nog Belgen :worship:

28 Mar 2013, 16:40

Over de vergelijking met vorige trainers wil ik het zelfs niet hebben. De kwaliteit die Wilmots heeft t.ov. die van ieder die hem voorging is zelfs de discussie niet waard.
Maar vooral met die 2de alinea ben ik het grondig oneens. Uw backs waren vrijdag misschien een paar keer uit positie, klopt maar dinsdag evenzeer. Het is niet omdat ge lager staat te verdedigen dat ge daarom niet uit positie kunt staan. De backs waren dinsdag dan ook een ramp. Ik stel voor om het laatste half uur nog eens te bekijken, toen rolden de Macedoniers geregeld onze flank op ! Ipv minder ruimte te geven tegenover vrijdag heb je zelfs nog meer ruimte weggegeven. Een uittrap van Pavovski mocht steevast aangenomen worden (zonder tegenstand) door het middenveld van Macedonie ! Dat je zelfs een paar keer enorm veel geluk hebt dat Kompany zijn gebrek aan wedstrijdritme u niet zuur opbreekt. Want inderdaad zoals Boskamp ook aanhaalde stonden ze bij momenten met 4 de Macedoniers op te wachten waarvan er geen enkele uitstapte.

Absoluut akkoord trouwens met zijn (Wilmots) intenties (Mertens voor Felliane) vooraf om meer voetbal te brengen, maar het kwam er gewoon niet uit. En wat Mirallas betreft, is welgeteld 3 keer (alle acties die ze toonden) het gat ingedoken, en heeft 3 keer zelf een actie gemaakt en vervolgens een pisbal afgeleverd... ik denk echt niet dat je Macedonie daarmee pijn hebt gedaan. Voor de rest was Mirallas in mijn ogen trouwens zeer plat en amper beter dan Mertens.
Ik schat de impact van Chadli op de kentering vd 2de helft dan ook veel hoger in. Al zou fysiek er ook wel wat mee te maken kunnen gehad hebben.

Zoals gezegd, ik kan verstaan dat je zekerheid in bouwt, maar dan moet ge ook zekerheid hebben in de match hé, en die was er niet. De enige keren waarbij Macedonie echt op breken stond waren de paar keer waarbij Kompany de boel mee naar voor joeg en bij de goal. Wat er meer had moeten gebeuren was achterlijn halen door Vertongen en Alderwerld. Elk hebben ze misschien 2 keer daarin gelukt maar die 4 voorzetten trokken nergens op.

Wat Frankrijk en alle andere landen doen kan mij trouwens niets schelen. De kans dat ze er trouwens niet zullen bij zijn in Brazilie groeit met de dag (wedstrijd).
Met het voetbal en de tactiek van tegen Macedonie ga je tegen de volgende tegenstanders met de billen bloot, das al wat ik zeg. De punten mogen dan wel het belangrijkste zijn maar ik snap absoluut niet het overdreven optimisme à la : we zijn beter dan Brazilie en Frankrijk want we zijn er voorbij in de fifa ranking of het speculeren of het kwart-finale, halve finale of finale zijn waar we zullen stranden.
Niet dat ik trouwens niet geloof in deze groep, integendeel. Maar je mag het toch zeggen gelijk het is ?

28 Mar 2013, 16:46
Ancien

Leeftijd: 46
Bram schreef:
Over de vergelijking met vorige trainers wil ik het zelfs niet hebben. De kwaliteit die Wilmots heeft t.ov. die van ieder die hem voorging is zelfs de discussie niet waard.
Maar vooral met die 2de alinea ben ik het grondig oneens. Uw backs waren vrijdag misschien een paar keer uit positie, klopt maar dinsdag evenzeer. Het is niet omdat ge lager staat te verdedigen dat ge daarom niet uit positie kunt staan. De backs waren dinsdag dan ook een ramp. Ik stel voor om het laatste half uur nog eens te bekijken, toen rolden de Macedoniers geregeld onze flank op ! Ipv minder ruimte te geven tegenover vrijdag heb je zelfs nog meer ruimte weggegeven. Een uittrap van Pavovski mocht steevast aangenomen worden (zonder tegenstand) door het middenveld van Macedonie ! Dat je zelfs een paar keer enorm veel geluk hebt dat Kompany zijn gebrek aan wedstrijdritme u niet zuur opbreekt. Want inderdaad zoals Boskamp ook aanhaalde stonden ze bij momenten met 4 de Macedoniers op te wachten waarvan er geen enkele uitstapte.

Absoluut akkoord trouwens met zijn (Wilmots) intenties (Mertens voor Felliane) vooraf om meer voetbal te brengen, maar het kwam er gewoon niet uit. En wat Mirallas betreft, is welgeteld 3 keer (alle acties die ze toonden) het gat ingedoken, en heeft 3 keer zelf een actie gemaakt en vervolgens een pisbal afgeleverd... ik denk echt niet dat je Macedonie daarmee pijn hebt gedaan. Voor de rest was Mirallas in mijn ogen trouwens zeer plat en amper beter dan Mertens.
Ik schat de impact van Chadli op de kentering vd 2de helft dan ook veel hoger in. Al zou fysiek er ook wel wat mee te maken kunnen gehad hebben.

Zoals gezegd, ik kan verstaan dat je zekerheid in bouwt, maar dan moet ge ook zekerheid hebben in de match hé, en die was er niet. De enige keren waarbij Macedonie echt op breken stond waren de paar keer waarbij Kompany de boel mee naar voor joeg en bij de goal. Wat er meer had moeten gebeuren was achterlijn halen door Vertongen en Alderwerld. Elk hebben ze misschien 2 keer daarin gelukt maar die 4 voorzetten trokken nergens op.

Wat Frankrijk en alle andere landen doen kan mij trouwens niets schelen. De kans dat ze er trouwens niet zullen bij zijn in Brazilie groeit met de dag (wedstrijd).
Met het voetbal en de tactiek van tegen Macedonie ga je tegen de volgende tegenstanders met de billen bloot, das al wat ik zeg. De punten mogen dan wel het belangrijkste zijn maar ik snap absoluut niet het overdreven optimisme à la : we zijn beter dan Brazilie en Frankrijk want we zijn er voorbij in de fifa ranking of het speculeren of het kwart-finale, halve finale of finale zijn waar we zullen stranden.
Niet dat ik trouwens niet geloof in deze groep, integendeel. Maar je mag het toch zeggen gelijk het is ?

Euh wat de backs betreft, reageer ik enkel op het statement van Jeroen dat ze niet mee opkwamen. En ik geef aan dat dat een uitloper is van vrijdag. Voor de rest zie ik weinig staan over de prestatie van de backs, positief of negatief. Je hebt gelijk dat ze positioneel niet bijster sterk acteerden, maar denk je niet - net doordat ze zo rampzalig waren - dat als ze dinsdag zoals vrijdag hadden gespeeld met continue oprukken, we niet eerder afgestraft zouden worden dan dat we Macedonië pijn zouden hebben gedaan?? Ze konden het in hun meer verdedigende rol nog niet opvangen, wat dan als ze nog eens moesten aanvallen ook?

Wat ik niet snap, is dat je zegt dat er teveel ruimte werd weggegeven verwijzend naar het laatste halfuur maar dat je er toch voor pleit dat er nog meer voor de aanval moest worden gekozen. Het is net doordat er in het laatste halfuur te veel mannen voor de bal stonden (Hazard, Chadli, Benteke, De Bruyne, Mirallas) dat het alsnog fout dreigde te lopen want er was nauwelijks nog druk op de bal. Witsel stond te zwemmen centraal en wegens het niet bijster goed positie kiezen van de twee backs, kwamen die heel vaak 1 tegen 2 te staan... Dus ook voor mij nogmaals reden temeer dat Dembele wel goed werk leverde in de eerste helft. De grootste "kansen" van Macedonië kwamen er net doordat er enkel nog aan aanvallen werd gedacht. Het laatste kwartier leek verdacht veel op Oostenrijk thuis van de vorige campaigne - Hazard en De Bruyne die op de middenlijn hun bal meteen verloren bijvoorbeeld...

Tactisch vond ik dus de startopstelling wel ok - dat het er niet uitkwam, heeft niet alleen met de tactiek te maken maar met de vorm van de spelers ook. Hazard wordt achteraf bejubeld maar deed 25 min in de eerste helft niet mee. Maar dat weet je pas achteraf - en als je het laatste kwartier zag, leek mij dat een nog aanvallender aanpak tegen zelfs maar Macedonië zelfmoord had geweest want dan was je misschien al na 20 minuten op een gevaarlijke counter gelopen.

Nog een belangrijk element - in interlandvoetbal is de afrekening met de vorige match belangrijk maar zegt dat nauwelijks iets over wat er de volgende keer staat te gebeuren. Volgende opdracht is in juni, kan zijn dat de helft van de ploeg die dinsdag startte geblesseerd is en je andere spelers moet inpassen. Kan echter wel zijn dat in dezelfde veldbezetting Vertonghen en Alderweireld wel weer hun ding doen. Is niet zoals in een competitie die week na week loopt dat er snel conclusies getrokken moeten worden. En dat is ook mijn reactie op de kritiek - niet te lang stilstaan bij de match van dinsdag want er zijn verschillende indrukken te zien... Indrukken die in het verleden al werkten en nu niet, maar waar niet definitief vanaf moet worden gestapt omdat je in interlandvoetbal nu eenmaal tegen totaal uiteenlopende tegenstanders uitkomt... Ik vind dan ook niet dat er veel aandacht moet gaan naar de wissel Mertens - Mirallas... Was zuiver tactische wissel die wel goed uitpakte want Hazard kwam daardoor echt goed in de match. Mertens deed ook niks met de stilstaande fases en ook dat was een belangrijk gegeven. Speelde op de positie die hij bij zijn ploeg speelt (ondanks mindere linkerbeen) en je wist dat als het 0-0 ging zijn bij rust er iemand van het trio Mertens-Hazard- De Bruyne geslachtofferd ging worden. Meningen over Mirallas zijn blijkbaar verdeeld, maar vond die echt niet slap acteren. Was misschien inderdaad maar bij goed 6 acties betrokken maar dat was heus wel dreiging, waar Mertens veel minder dwingend was ondanks dat hij veel meer aan de bal kwam dan Kevin...

Ik vond dat we in de eerste helft geen kansen konden afdwingen, maar dat we eigenlijk niks weggaven defensief (buiten de slipper van Kompany) en dat we in het laatste kwartier van de match toen we te aanvallend stonden, veel te kwetsbaar waren.

28 Mar 2013, 17:25

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Mancini kwaad op Wilmots na wederoptreden Kompany.

"Bondscoaches begrijpen niet dat het de clubs zijn die de spelers moeten betalen"

28 Mar 2013, 18:12

@DT: k ben al content met de verduidelijking die je brengt in je 2de post, want afgaande op de eerste dacht ik echt wel dat we naar een andere wedstrijd gekeken haddden.

28 Mar 2013, 18:56
Ancien

Leeftijd: 65
Bakkie schreef:
Mancini kwaad op Wilmots na wederoptreden Kompany.

"Bondscoaches begrijpen niet dat het de clubs zijn die de spelers moeten betalen"

En clubtrainers begrijpen niet dat er spelers zijn die graag voor hun land spelen, niet eens in de eerste plaats uit vaderlandsliefde maar om op grote tornooien te kunnen spelen, en het EK en vooral het WK, dat zijn en blijven de grote tornooien in het voetbal...

28 Mar 2013, 21:48
forumlegende

Voor mij is het succes van Wilmots het zoveelste bewijs dat je niet een groot tacticus moet zijn om resultaten te halen met een ploeg. Het enige minpunt aan deze campagne is de 1-1 tegen Kroatië. In de vorige campagnes was zo een uitslag nog een hoogtepunt. Dag Georges, Dick en consoorten.

29 Mar 2013, 12:00
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
tympanum2 schreef:
Voor mij is het succes van Wilmots het zoveelste bewijs dat je niet een groot tacticus moet zijn om resultaten te halen met een ploeg. Het enige minpunt aan deze campagne is de 1-1 tegen Kroatië. In de vorige campagnes was zo een uitslag nog een hoogtepunt. Dag Georges, Dick en consoorten.

Hola hola, niet vergeten dat de uitslagen nu voor 90% aan de Georges te danken zijn ;)

29 Mar 2013, 12:13
Nationale Ploeg

Stel u voor dat we deze campagne moesten doen met René Vandereycken.

29 Mar 2013, 12:16
Nationale Ploeg

Citeer:
België is op de donderdag gepubliceerde wereldranglijst van de Wereldvoetbalbond FIFA van de negentiende naar de zestiende plaats gestegen. De Rode Duivels wippen in de stand over Brazilië, Frankrijk en Uruguay.
België evenaart zo zijn beste klassering ooit, behaald in 2003 en 2004. De Belgische nationale ploeg speelde sinds de publicatie van de vorige klassering in maart tweemaal tegen Macedonië in WK-kwalificatiegroep A.

De Rode Duivels wonnen op 22 maart met 0-2 in Skopje, vier dagen later was België met 1-0 te sterk voor de Macedoniërs. In de top drie wijzigt er niets. Wereld- en Europees kampioen Spanje blijft het beste voetballand ter wereld voor Duitsland en Argentinië. Kroatië blijft de best gerangschikte natie in WK-kwalificatiegroep A. De selectie van Igor Stimac boekt vijf plaatsen winst en staat nu vierde. Servië is 40e (-5), Wales 49e (+22), Schotland 77e (-11) en Macedonië 83e (-10).

De volgende WK-kwalificatiewedstrijd voor de selectie van bondscoach Marc Wilmots vindt plaats op 7 juni in Brussel, wanneer de Rode Duivels Servië ontvangen. Voordien staat op 29 mei in Cleveland nog een vriendschappelijk duel tegen de Verenigde Staten op het programma. Het volgende klassement wordt op 9 mei vrijgegeven.

Dat zegt toch ook iets...

11 Apr 2013, 11:48
forumlegende

Sterke prestatie alweer van de Belgen. 2-4 gaan winnen in de VS...

30 Mei 2013, 9:35
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 191 192 193 194 195 242