Artikels - Pagina 207 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 205 206 207 208 209 497
 Artikels 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Artikels
Met dat negatief eigen vermogen zijn we alleszins niet alleen.

http://static.belgianfootball.be/projec ... _AALST.pdf

12 Apr 2013, 7:54
Freak

Leeftijd: 45
Didjeeken schreef:
El Corredor schreef:
lolo4ever schreef:
http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/de-gefaalde-licentiedossiers-van-de-2e-klassers-onder-loep?category_id=17

Boussu Dour kan niet eens een boekhouding voorleggen.
Brussels en Woluwe hebben zelfs een negatieve kas.Elke boekhouder en controleur weet wat wat dat betekent.
Hallo,El Corredor.
Die mogen binnenkort de bende van Crombez verwachten.
Als die ploegen nog aan een licentie geraken kunnen ze beter heel die handel afschaffen.

een negatieve kas kan nooit hé... ;)

De Eendracht staat er anders ook niet zo rooskleurig voor hoor.

Dit zijn de jaarrekeningen van de afgelopen jaren:
2009
2010
2011
2012

Vorig seizoen werd afgesloten met een negatief eigen vermogen van -640.000€.

uit die jaarrekeningen kan je toch ook niet alles afleiden hé. Je zou vooral de boekingen per 30/06/2012 en 30/06/2013 (vb. voorraad, lonen, schulden, rekening couranten, overlopende rekeningen,...) moeten zien hé hoe ze alles interpreteren en hoe fiscaal vriendelijk ze alles oplossen. Je kan de ratio's berekenen, maar die gaan allemaal slecht zijn. ;)

Die jaarrekeningen zeggen inderdaad dat ze er slecht voor staan, en dat negatief EV gaat niet van het ene jaar op het andere opgelost geraken, maar daar vertel ik niets nieuws mee.

mag Jowwan trouwens die boekhouding controleren? Was dat niet één van die voorwaarden voor storting van die 15.000 euro of ben ik mis?

12 Apr 2013, 8:25
Nationale Ploeg

Didjeeken schreef:
Vorig seizoen werd afgesloten met een negatief eigen vermogen van -640.000€.

Is dat meer of minder dan de seizoenen ervoor?

12 Apr 2013, 9:03
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Citeer:
12/04 Eendracht Aalst ambitieus: 'Met verhoogd budget versterking in elke linie'

Nu het behoud definitief veilig werd gesteld, kan Eendracht Aalst bouwen aan de toekomst. De Ajuinen zijn ambitieuzer dan ooit.

Enkele dagen nadat de club het behoud veilig stelde, kreeg Eendracht ook groen licht van de licentiecommissie. "We zetten alweer een stap in de goede richting", aldus voorzitter Frank De Roose in Het Laatste Nieuws. "We zijn met het nieuwe bestuur anderhalf jaar aan het werk en kunnen in die korte periode niet alles recht trekken wat de voorgaande jaren is scheef gelopen. Toch werd er exploitatiewinst gemaakt en is het negatief eigen vermogen met dertig procent gedaald."

'HALFWEG'

Ook op sportief vlak wil de club stappen vooruit zetten. "Het budget wordt met zeven of acht procent opgekrikt en er zijn middelen voorzien om de ploeg in alle linies te versterken." Eerste klasse is en blijft het einddoel van de Ajuinen. "Daar werken we geleidelijk naar toe. Ik heb vooraf gezegd dat we drie jaar nodig zouden hebben om de club financieel gezond te maken en we zijn dus nu halfweg. Op het vlak van spelerslonen zijn we niet zo ver meer verwijderd van de salarissen van profspelers."

STAANTRIBUNE

En wat gebeurt er nu met de felbesproken staantribune? Het stadion blijft een heikel punt. Gaat de staantribune na de laatste thuismatch tegen Tubeke tegen de vlakte om er een nieuwe te plaatsen? "Ik verwacht dat er op korte termijn hierover met het stadsbestuur zal gepraat worden. Er werd even afgewacht of de club zich sportief zou handhaven en de lienctie zou behalen. Nu aan die voorwaarden is voldaan, kan er een oplossing voor de problemen gevonden worden. De staantribune mag nog één jaar blijven staan van de Bond, anders konden we onze licentie niet halen", weet De Roose.

Bron: nr10.be

De K zou volgens diit artikel nog een jaar mogen blijven staan

12 Apr 2013, 10:57
Freak

Leeftijd: 45
Smetje schreef:
Citeer:
12/04 Eendracht Aalst ambitieus: 'Met verhoogd budget versterking in elke linie'

Nu het behoud definitief veilig werd gesteld, kan Eendracht Aalst bouwen aan de toekomst. De Ajuinen zijn ambitieuzer dan ooit.

Enkele dagen nadat de club het behoud veilig stelde, kreeg Eendracht ook groen licht van de licentiecommissie. "We zetten alweer een stap in de goede richting", aldus voorzitter Frank De Roose in Het Laatste Nieuws. "We zijn met het nieuwe bestuur anderhalf jaar aan het werk en kunnen in die korte periode niet alles recht trekken wat de voorgaande jaren is scheef gelopen. Toch werd er exploitatiewinst gemaakt en is het negatief eigen vermogen met dertig procent gedaald."

'HALFWEG'

Ook op sportief vlak wil de club stappen vooruit zetten. "Het budget wordt met zeven of acht procent opgekrikt en er zijn middelen voorzien om de ploeg in alle linies te versterken." Eerste klasse is en blijft het einddoel van de Ajuinen. "Daar werken we geleidelijk naar toe. Ik heb vooraf gezegd dat we drie jaar nodig zouden hebben om de club financieel gezond te maken en we zijn dus nu halfweg. Op het vlak van spelerslonen zijn we niet zo ver meer verwijderd van de salarissen van profspelers."

STAANTRIBUNE

En wat gebeurt er nu met de felbesproken staantribune? Het stadion blijft een heikel punt. Gaat de staantribune na de laatste thuismatch tegen Tubeke tegen de vlakte om er een nieuwe te plaatsen? "Ik verwacht dat er op korte termijn hierover met het stadsbestuur zal gepraat worden. Er werd even afgewacht of de club zich sportief zou handhaven en de lienctie zou behalen. Nu aan die voorwaarden is voldaan, kan er een oplossing voor de problemen gevonden worden. De staantribune mag nog één jaar blijven staan van de Bond, anders konden we onze licentie niet halen", weet De Roose.

Bron: nr10.be

De K zou volgens diit artikel nog een jaar mogen blijven staan

ik vind het altijd raar dat FDR spreekt van een nieuwe ploeg en schulden uit het verleden...

een deel van die schulden kwam er ook door hem hé zeg.

soit, focussen op het positieve, ttz 30% minder negatief EV. Maar nogmaals alles staat of valt met hoe men dit heeft bereikt. Met wat boekhoudkundige trucs kan je van verlies winst maken...

het verleden heeft ons geleerd dat we aandachtig en kritisch moeten blijven. Dat zal ons een hoop miserie besparen...

12 Apr 2013, 11:07
Reserve

Ja je hebt wel gelijk dat we aandachtig moeten zijn,maar ik lees dit toch veel liever dan dat ze weer meer schulden hebben gemaakt en dat er geen budget is om de ploeg te versterken
Had mijn twijfels over dit bestuur,maar als alles klopt doen ze het zeker niet slecht,het is hier ooit anders geweest.
Mogen toch spreken van een rustig seizoen buiten het ontslag van bvr

12 Apr 2013, 13:22
Reserve

Leeftijd: 37
de verwachting naar volgend seizoen is voor mij:

afbraak van de K
middenmoter maar dan in de linker kolom van de stand
schulden verder afbouwen

de huidige jonge spelers die een meerwaarde zijn kunnen houden

12 Apr 2013, 13:54
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Ik heb dan liever dat ze de K nog een jaar laten staan en vanaf oktober beginnen uitkijken naar een alternatief. Veel zal afhangen van de ploeg en onze start.

12 Apr 2013, 15:48
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
Ik heb al slechtere licentiedossiers (van E. Aalst) gelezen in het verleden in alle geval.
Dat negatief eigen vermogen blijft blijkbaar een belangrijk punt van de licentiecommissie (terecht) maar het zal toch iets zijn waar we nog een aantal jaar mee gaan moet blijven leven. Lijkt mij dus belangrijk om er over te waken dat daar toch belangrijke vorderingen in gemaakt worden. Die spiraal doorbreken en uw cashflow beter krijgen zal de manier zijn richting herstel.
Hopelijk dus voor volgend seizoen nog keer dezelfde injectie van zowel kapitaal, sponsors, investering als spelersmateriaal en we kruipen inderdaad verder uit het dal.

De timing waarop het nu allemaal gebeurd zal zeer belangrijk worden, stadiondossier maar ook de dreigende instorting van de bestaande 2de klasse ...

12 Apr 2013, 16:22
Scholier

Voorzitter benadrukt de ambitie van onze club,spelersbudget met 8% omhoog en op termijn kijken richting eerste klasse.
De stijging van 8% vind ik niet in verhouding met de prijsstijging van ons abonnement (20%)

12 Apr 2013, 22:20
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/eendracht-aalst-ambitieus-met-verhoogd-budget-versterking-in-elke-linie?category_id=17

12 Apr 2013, 23:09
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48

Begint er steeds meer op te lijken dat ook volgend jaar de staantribune nog zal gebruikt worden. Geen probleem, als ze volgend jaar dan maar met een degelijke oplossing komen...

13 Apr 2013, 0:03
Nationale Ploeg

Cornel1 schreef:
Voorzitter benadrukt de ambitie van onze club,spelersbudget met 8% omhoog en op termijn kijken richting eerste klasse.
De stijging van 8% vind ik niet in verhouding met de prijsstijging van ons abonnement (20%)

Die 12% zullen wel gaan naar andere nodige investeringen binnen de club.

13 Apr 2013, 8:12
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Cornel1 schreef:

tja , de centjes moeten van ergens komen en als supporter betaalt ge (of ge dat nu wil of niet) mee ... en die verhoging van het abonnementsgeld is nu ook niet zo danig overdreven ( als staanplaats gezien natuurlijk want voor zitplaatsen weet ik niet wat er veranderd) er komt ong. 20euro bij , ik versta dat dat ineens veel geld kan zijn maar alle beetjes helpen om de club gezond te maken en te houden , als supporter moet ge daar mee kunnen leven (zolang het maar binnen de perken blijft ook) . en aangezien de tribunes niet elke week stampvol zitten de laatste maanden/jaren is het ook direct een groter deel per abo of ticket dat er bij komt... moest iedere supporter die er was tijdens de matchen in eindronde of oefenmatchen tegen anderlecht en zo ( toen het schuiverkeschuif en okselkeplak was op de K) er elke keer opnieuw zijn scheelt hem dat waarschijnlijk ook wel wat op de ticketprijzen achteraf...zoals gezegd in de eerste zin , t geld moet van ergens komen en rekenen begint ge daar (bij het aantal personen in uw stadion)te doen.... langs de andere kant , als een ticket 8 of 10 euro kost ipv 14(staanplaats) gaat er ook tegelijk meer volk komen kijken , brengt ne mens al eens iemand extra mee en zit uw stadion ook wel wat voller,word er meer drank verkocht in de kantines(als ge op een redelijk uur binnen moogt natuurlijk)...(das dan eentje voor het bestuur om over na te denken) :D

13 Apr 2013, 15:00
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Daar ben ik het dan toch niet mee eens.. Ik vind dat ze serieus opslaan want je moet eerlijk zijn, een tweedeklasse match is toch niet zo'n spektakel hé...

14 euro voor een staanplaats in tweede klasse vind ik te véél geld. Zo ga je nog meer geld uit de vaste supporters kloppen en ga je de sporadische "succes"supporter alleen maar wegjagen. En het zijn die laatste die je juist naar je stadion moet lokken... En dan nog gezwegen over de prijs voor een zitplek, dat wordt al helemaal te gek (eerste klasse prijzen m.i.)

Ik vind dat ze het slimmer moeten aanpakken en inzetten om meer geld te verdienen met randactiviteiten (o.a. drankverkoop >> een "fanhouse" dat écht gezellig is en leuk voor de gewone supporter om te blijven plakken. Dat zal potentieel véél meer opleveren). Buiten het restaurant is nu immers zo goed als elke kantine geslotem om 18u / 18u30.

Ik denk dat ze nu het simpel rekensommetje maken waar ze hopen op jaarbasis hun ticketingomzet met 15 / 20% te verhogen, maar zo simpel zal dat niet gaan, vrees ik...

Bovendien mogen ze niet vergeten dat de redelijke goede toeschouwersaantallen én goeie ambiance hét punt is waar we verschillen van elke modale tweedeklasser. Dat moet sponsors overhalen te komen eten / reclame te kopen. En dat dreigt ge dus te verliezen, want dergelijke prijzen gaan in ieder geval niet meer volk naar 't stadion lokken.

13 Apr 2013, 15:26
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 205 206 207 208 209 497