Tweede Klasse 2012-2013 - Pagina 62 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1070 berichten ]  Ga naar pagina 1 60 61 62 63 64 72
 Tweede Klasse 2012-2013 
Auteur Bericht
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Tweede Klasse 2012-2013
Stijn schreef:
De Jean schreef:
Ik wist niet dat die mannen echt al getekend hadden, dacht dat ze enkel hadden duidelijk gemaakt dat ze weg zouden gaan. als ze al getekend hebben dan zal de toekomstige werkgever dat waarschijnlijk niet toelaten, dat lijkt mij evident ^^

Ik denk niet dat ze al elders getekend hebben. Als je x aantal maanden niet uitbetaald bent kan je je vrijheid bekomen als speler. Ik denk eerder dat ze dit gedaan hebben. Ze zullen in elk geval niet meer spelen voor Woluwe.

Inderdaad. Ze hebben nog niet elders getekend (of toch niet dat het al bekend is), maar ze hebben wel reeds hun vrijheid aangevraagd en zijn nu dus gewoon vrije spelers.

22 Apr 2013, 11:48
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Stijn schreef:
De Jean schreef:
Ik wist niet dat die mannen echt al getekend hadden, dacht dat ze enkel hadden duidelijk gemaakt dat ze weg zouden gaan. als ze al getekend hebben dan zal de toekomstige werkgever dat waarschijnlijk niet toelaten, dat lijkt mij evident ^^

Ik denk niet dat ze al elders getekend hebben. Als je x aantal maanden niet uitbetaald bent kan je je vrijheid bekomen als speler. Ik denk eerder dat ze dit gedaan hebben. Ze zullen in elk geval niet meer spelen voor Woluwe.

ik denk, ik denk, ja, ... zo kan ik het ook hoor ...

22 Apr 2013, 18:02
Freak

Leeftijd: 45
zwetzat schreef:
Stijn schreef:
De Jean schreef:

doet u gene pijn hé ajuin54

22 Apr 2013, 18:23
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
El Corredor schreef:
zwetzat schreef:
Stijn schreef:

:D :lol:

22 Apr 2013, 18:32
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
El Corredor schreef:
zwetzat schreef:
Stijn schreef:

(y)

22 Apr 2013, 19:31
Nationale Ploeg

Schepper schreef:
El Corredor schreef:
zwetzat schreef:

:D :lol:

:plat:

22 Apr 2013, 23:00
Freak

Boussu Dour kreeg ook in beroep rood licht van de licentiecommissie. De Henegouwse tweedeklasser trekt nu naar het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS).

Dat zal oordelen of het licentiedossier van de club alsnog voldoet aan de gestelde voorwaarden voor het seizoen 2013-2014. Manager Geoffrey Brion is er van overtuigd dat alles in orde komt. "We wachten momenteel op een uitnodiging om een datum te bespreken waarop we ons dossier moeten indienen", klinkt het in La Dernière Heure. "Tot dan verzamelen we de benodigde stukken. Ik heb vertrouwen in een goede afloop aangezien we de voorbije week veel vooruitgang hebben geboekt."

Naar verluidt zou gewezen voorzitter André Arbonnier zich geëngageerd hebben om als sponsor bepaalde facturen te betalen. "We hebben schulden bij de BTW-dienst omdat bepaalde sponsors hun verplichtingen ten aanzien van ons nog niet zijn nagekomen. Met de hulp van Bob Di Antonio en enkele andere partners, hopen we tegen het einde van de week alles in orde te krijgen om onze licentie binnen te halen." Wordt vervolgd...

23 Apr 2013, 15:53
Ancien

Leeftijd: 65
waly 2 schreef:
Boussu Dour kreeg ook in beroep rood licht van de licentiecommissie. De Henegouwse tweedeklasser trekt nu naar het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS).

Dat zal oordelen of het licentiedossier van de club alsnog voldoet aan de gestelde voorwaarden voor het seizoen 2013-2014. Manager Geoffrey Brion is er van overtuigd dat alles in orde komt. "We wachten momenteel op een uitnodiging om een datum te bespreken waarop we ons dossier moeten indienen", klinkt het in La Dernière Heure. "Tot dan verzamelen we de benodigde stukken. Ik heb vertrouwen in een goede afloop aangezien we de voorbije week veel vooruitgang hebben geboekt."

Naar verluidt zou gewezen voorzitter André Arbonnier zich geëngageerd hebben om als sponsor bepaalde facturen te betalen. "We hebben schulden bij de BTW-dienst omdat bepaalde sponsors hun verplichtingen ten aanzien van ons nog niet zijn nagekomen. Met de hulp van Bob Di Antonio en enkele andere partners, hopen we tegen het einde van de week alles in orde te krijgen om onze licentie binnen te halen." Wordt vervolgd...

Allez, het wordt daar druk bij het BAS...

23 Apr 2013, 18:17
Nationale Ploeg

salvador schreef:
waly 2 schreef:

Allez, het wordt daar druk bij het BAS...

Biens à signaler , heuheu, (dichterlijke vrijheid niewaar ...)

23 Apr 2013, 20:48
Junior

T'is eigenlijk duidelijk nu.

Krijgt Woluwe van bond licentie, en krijgen Beerschot en Boussu Dour hun licentie na uitspraak van het beroep van het BAS, dan wordt het klassement gewoon gerespecteerd.

Dan dalen 17 en 18, en speelt 16de eindronde.

Krijgt er 1 van de 3 geen licentie dan is 16 gered, 17 eindronde, 18 degradatie

Krijgen er 2 van de 3 geen licentie dan zijn 16 en 17 gered en speelt 18 eindonde

Krijgen ze alle 3 geen licentie dan zijn 16, 17 en 18 gered.

Woluwe krijgt mogelijk vandaag zijn licentie van de bond en het BAS is van plan de beroepen van Beerschot en Boussu Dour heel snel te behandelen, voor 5 mei verwachten ze de uitslag.

Dan is er de uitleg van nr10.be nog

http://www.nr10.be/tweedeklasse/nieuws/ ... gory_id=17

Code:
Voor FC Brussels behoort zelfs een rechtstreekse degradatie nog tot de mogelijkheden (foto: Jean-Paul Vanbuel)

Met enkel nog de slotspeeldag op het programma, is de degradatiestrijd in tweede klasse spannender dan ooit tevoren. Nog vier ploegen moeten tot het bittere einde knokken om lijfsbehoud.

Indien we veronderstellen dat Beerschot, Boussu Dour en White Star Woluwe alsnog hun licentie bekomen, degraderen de 17de en 18de uit het eindklassement rechtstreeks naar derde klasse. De 16de krijgt een herkansing in de felgevreesde eindronde met de derdeklassers.

De situatie in de bodem van het klassement wordt weergegeven in onderstaande tabel. Merk op dat de 5-0 forfaitzege van KSV Oudenaarde en FC Brussels tegen White Star Woluwe, dat aantrad met een niet speelgerechtigde speler, in de stand werd verrekend.

NR   CLUB   W   W   G   V   DS   PTN
15.    FC Brussels    33    9    5    15    -15    32
16.    KSV Oudenaarde    33    7    9    18    -25    30
17.    KSK Heist    33    8    5    20    -18    29
18.    SK Sint-Niklaas    33    6    9    18    -31    27
De slotspeeldag van de degradatiekandidaten ziet er als volgt uit:

- FC Brussels - KSK Heist
- KSV Roeselare - KSV Oudenaarde
- SK Sint-Niklaas - STVV

Voor FC Brussels is de opdracht duidelijk: de jongens van trainer Beelen hebben genoeg aan een gelijkspel tegen KSK Heist. Ook een nederlaag met één doelpunt verschil volstaat, tenzij Oudenaarde met de volle buit gaan lopen in Roeselare. In het slechtste geval zakt Brussels nog rechtstreeks, op voorwaarde dat Heist met minstens twee goals verschil komt winnen in het Edmond Machtensstadion en Oudenaarde het haalt bij Roeselare.

KSV Oudenaarde is gered indien het wint op Schiervelde en Brussels onderuit gaat tegen Heist. En mocht KSVO zich dan toch niet rechtstreeks kunnen redden volstaat een even goed resultaat als achtervolgers Heist en SK Sint-Niklaas. In dat geval mag het team van Leleu zijn kans gaan in de fel gevreesde eindronde.

Indien KSK Heist met twee doelpunten verschil wint in het Edmond Machtensstadion, klimt het over FC Brussels. Om het behoud te vieren mag KSV Oudenaarde dan wel niet winnen in Roeselare. Een gelijkspel volstaat voor de eindronde indien KSVO de boot in gaat op Schiervelde.

Het behoud rechtstreeks veilig stellen zit er niet meer in voor SK Sint-Niklaas. Een barrageplaats kan nog indien de Klaasjes, liefst met met ruim verschil, winnen van STVV, Heist onderuit gaat bij Brussels en Oudenaarde liefst met groot verschil verliest bij Roeselare.

Het belooft dus een bijzonder spannende zondagnamiddag te worden. Tenzij de licentiedossiers van Beerschot, White Star Woluwe en Boussu Dour definitief worden afgewezen. Is dat het geval voor de drie clubs, kent tweede klasse dit seizoen mogelijk geen enkele zakker en is al ons rekenwerk voor niets geweest.

In principe krijgt Oudenaarde die 3 punten er bij ten zij er beroep aangetekend wordt van bijvoorbeeld Heist of Sint-Niklaas die hierdoor achter Oudenaarde komen te staan. Dan moet er een nieuwe uitspraak volgen.

De stand zonder de 3 punten van Oudenaarde ziet er immers zo uit.

15.Brussels 33 9 19 5 31-48 32
16.Heist-o/d-Berg 33 8 20 5 38-56 29
17.Sint-Niklaas 33 6 18 9 31-62 27
18.Oudenaarde 33 6 18 9 30-61 27

24 Apr 2013, 16:44
Iendracht.be - beheer

Klodde schreef:

Krijgt Woluwe van bond licentie, en krijgen Beerschot en Boussu Dour hun licentie na uitspraak van het beroep van het BAS, dan wordt het klassement gewoon gerespecteerd.

Krijgen er 2 van de 3 geen licentie dan zijn 16 en 17 gered en speelt 18 eindonde

Dat is toch altijd zo geweest :wadde: .

24 Apr 2013, 20:09
Junior

Bartos schreef:
Klodde schreef:

Wou er gewoon op wijzen dat BAS snel beslissingen zal nemen waardoor er geen 19 of 20 ploegen zullen spelen in tweede klasse volgend seizoen, alles zal normaal voor de eindronde geweten zijn.
Stel dat BAS maar na de eindronde Beerschot en Borains hun uitspraak zou doen en de 18de heeft einronde gespeeld dan zouden Beerschot en Borains als 19de of 20ste ploeg in tweede klasse spelen als het BAS hen een gunstig advies geeft voor een licentie.

24 Apr 2013, 20:37
Iendracht.be - beheer

Klodde schreef:
Bartos schreef:
Klodde schreef:

Wou er gewoon op wijzen dat BAS snel beslissingen zal nemen waardoor er geen 19 of 20 ploegen zullen spelen in tweede klasse volgend seizoen, alles zal normaal voor de eindronde geweten zijn.
Stel dat BAS maar na de eindronde Beerschot en Borains hun uitspraak zou doen en de 18de heeft einronde gespeeld dan zouden Beerschot en Borains als 19de of 20ste ploeg in tweede klasse spelen als het BAS hen een gunstig advies geeft voor een licentie.

Dat is dan verondersteld dat ze niet voortgaan naar de burgerlijke rechtbank natuurlijk. Want daar hebben er in het verleden nog al hun plaats in tweede (of derde) afgedwongen.

24 Apr 2013, 20:52
Junior

Dat was omdat Geel op het moment dat het de eindronde speelde over geen licentie beschikte. Het won die eindronde, Namen stapte naar de rechter omdat in het reglement van de KBVB staat dat een club zonder licentie niet mag deelnemen aan de eindronde. Over het toekennen van een licentie is men tot op heden nog niet naar de burgerlijke rechtbank geweest denk ik. Al kunnen Beerschot en Boussu hiermee inderdaad mogelijk voor deze zielige primeur zorgen.

24 Apr 2013, 21:16
Freak

Het Nieuwsblad meldt dat van de achttien clubs die hun financiële situatie onder de loop genomen werd, er vijftien in het rood draaien. Alleen Boussu-Dour, Dessel Sport en Eendracht Aalst zouden winst maken. Al is de situatie van Boussu-Dour twijfelachtig, aangezien ze geen licentie kregen.

“Voorzitter Yves Lejaeghere moet elk seizoen uit zijn eigen zak geld bijstoppen om KV Oostende draaiende te houden”, zei FC Brussels-voorzitter Johan Vermeersch. “Als ik je vertel dat wij zondag in Lommel voor 350 man zijn gaan spelen, in Boussu-Dour voor 250 en in Visé voor 173, moet ik er geen tekening bij maken.”

De tv-pot van eerste klasse zou 55 miljoen euro bedragen, maar daarvan gaat geen euro naar tweede. “Hier krijgt elke club 25.000 euro van ­Belgacom. Voetballen in tweede is simpelweg onleefbaar. Zelfs de kampioen scheurt er zijn broek aan”, aldus Vermeersch.

"Er is maar plaats voor 25 ploegen"

“Je mag niemand uitsluiten maar eigenlijk zijn er te veel profclubs in België”, stelde Jean-Pierre Van Droogenbroeck, de secretaris van de Liga Tweedeklassers.

“Zestien eerste- en achttien tweedeklassers maakt samen 34, terwijl er misschien maar plaats is voor 25. Op termijn willen we tweede klasse hervormen. Met de eersteklassers zijn daarover al voorzichtige gesprekken begonnen.”

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... z2RSCmQ8pk

25 Apr 2013, 8:27
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1070 berichten ]  Ga naar pagina 1 60 61 62 63 64 72