Stadion - Pagina 74 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 72 73 74 75 76 462
 Stadion 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Bericht Re: Stadion
jammen schreef:
Ik hoop dat de voorzitter en de burgemeester goed beseffen wat hun woorden teweeg gebracht hebben bij vele Iendracht-supporters. Indien ze zich niet aan hun beloftes houden gaan ze daar serieus op afgerekend worden.
Soit, de kogel is door de kerk en er zijn duidelijke afspraken gemaakt, ik ben benieuwd naar de opvolging van deze doelstellingen.

same here! :)

Nu is het toch echt wel aftellen naar het nieuwe seizoen he seg! Ik koop mij nu zeker opnieuw een abbo! Al ist maar voor die 15euro drankbonnekes! ;-)

17 Mei 2013, 12:02
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
Jeroen schreef:
chunga schreef:
@Bart Van Den Neste, dit dossier ligt al jaren te rotten waar waren jullie toen jullie in de meerderheid zaten????

Tja, de CD&V en de sp.a waren er dan eveneens hé? Het lijkt me duidelijk dat het vorige stadsbestuur, onder leiding van de tsjeven, geen goed werk heeft geleverd. Maar politieke klimaten veranderen nu immers, ik heb de indruk dat nu (ondanks de nationale kritiek) er héél duidelijke afspraken van bij het begin worden gemaakt, en dat er daardoor makkelijker zaken gerealiseerd kunnen worden. Dat lijkt me een grote verdienste van de N-VA.

Maar wie weet zitten we binnen 2 jaar hier weer te zagen op de huidige coalitie... De sossen met hun extreem linkse zotten die verkozen zijn zullen alvast geen goed doen aan deze coalitie (Van Den Steen en Casaer lijken me vrij "rechtse" sossen, voor zover dat bestaat :-) )

Ik heb deze problematiek regelmatig naar boven gebracht binnen mijn partij (en ik kan alleen maar zeggen dat er nog mensen zijn bij wie dit nauw aan het hart lag), maar ik heb nooit in de uitvoerende macht gezeten, laat staan dat ik dan al verkozen was. Ik betreurde dit dikwijls evenveel als jullie. Maar moet ik hier altijd verantwoording afleggen voor niet realisaties en fouten door een geblokkeerde meerderheid waar ikzelf nooit heb ingezeten. Ja sorry mannekes maar dan kan ik mij nooit weren, want ik was zelf alles behalve gelukkig met de stroefheid waarmee de laatste meerderheid de afgelopen 6 jaar werkte. Heb dat ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Aan het verleden kan ik weinig veranderen, ik probeer positief mee naar voren te kijken. Al ben ik als lid van de oppositie ook genoodzaakt om ook wel kritisch te reageren, maar ik wil ook vooral constructief meewerken.

Je kan dan wel zeggen waarom verander je dan niet, maar ik kies een partij uit overtuiging (dat is mijn persoonlijke mening) En ik kan u alleen maar zeggen, dat het in elke partij wel iets is hoor. (Heb in elke partij vrienden zitten, en ik hoor overal wel eens dezelfde verhalen. Veranderen, haalt weinig uit vind ik. Het is zoals Jeroen zegt "duidelijke afspraken" is een belangrijke stap, als ze zich daar aan kunnen houden dan is er veel mogelijk naar mijn aanvoelen.

17 Mei 2013, 12:15
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Bart Van den Neste schreef:
Jeroen schreef:
chunga schreef:
@Bart Van Den Neste, dit dossier ligt al jaren te rotten waar waren jullie toen jullie in de meerderheid zaten????

Tja, de CD&V en de sp.a waren er dan eveneens hé? Het lijkt me duidelijk dat het vorige stadsbestuur, onder leiding van de tsjeven, geen goed werk heeft geleverd. Maar politieke klimaten veranderen nu immers, ik heb de indruk dat nu (ondanks de nationale kritiek) er héél duidelijke afspraken van bij het begin worden gemaakt, en dat er daardoor makkelijker zaken gerealiseerd kunnen worden. Dat lijkt me een grote verdienste van de N-VA.

Maar wie weet zitten we binnen 2 jaar hier weer te zagen op de huidige coalitie... De sossen met hun extreem linkse zotten die verkozen zijn zullen alvast geen goed doen aan deze coalitie (Van Den Steen en Casaer lijken me vrij "rechtse" sossen, voor zover dat bestaat :-) )

Ik heb deze problematiek regelmatig naar boven gebracht binnen mijn partij (en ik kan alleen maar zeggen dat er nog mensen zijn bij wie dit nauw aan het hart lag), maar ik heb nooit in de uitvoerende macht gezeten, laat staan dat ik dan al verkozen was. Ik betreurde dit dikwijls evenveel als jullie. Maar moet ik hier altijd verantwoording afleggen voor niet realisaties en fouten door een geblokkeerde meerderheid waar ikzelf nooit heb ingezeten. Ja sorry mannekes maar dan kan ik mij nooit weren, want ik was zelf alles behalve gelukkig met de stroefheid waarmee de laatste meerderheid de afgelopen 6 jaar werkte. Heb dat ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Aan het verleden kan ik weinig veranderen, ik probeer positief mee naar voren te kijken. Al ben ik als lid van de oppositie ook genoodzaakt om ook wel kritisch te reageren, maar ik wil ook vooral constructief meewerken.

Je kan dan wel zeggen waarom verander je dan niet, maar ik kies een partij uit overtuiging (dat is mijn persoonlijke mening) En ik kan u alleen maar zeggen, dat het in elke partij wel iets is hoor. (Heb in elke partij vrienden zitten, en ik hoor overal wel eens dezelfde verhalen. Veranderen, haalt weinig uit vind ik. Het is zoals Jeroen zegt "duidelijke afspraken" is een belangrijke stap, als ze zich daar aan kunnen houden dan is er veel mogelijk naar mijn aanvoelen.

Bart, wat de meesten hier bedoelen is dat er in 't verleden weinig of geen rekening is gehouden met 'n Iendracht. Toevallig zit jij in een partij die jaren aan de macht geweest is. Ik denk niet dat er hier iemand is die u iets persoonlijk kwalijk neemt. Alleen heb je nu wél de kans om actief mee te werken aan allerhande (stadion)dossiers. En hopelijk werken coalitie én oppositie nu eens samen.

17 Mei 2013, 12:29
nieuw in de eerste ploeg

Heb het artikel nog niet gelezen, maar op basis van de locaties, en zonder diepgaand op de hoogte te zijn van de locaties, zijn dit mijn persoonlijke meningen:

11 mogelijke locaties voor een nieuw stadion...

- Hoezekouter en omgeving langs E40 (Nieuwerkerken)
gevaar voor actiecomité (remember crematorium), maar zou een mooie locatie zijn
(Al had ik daar liever een crematorium gezien :D )

- Perceel achter colruyt (Aalst)
Verdient ondanks parkgebied en overstromingsgebied een onderzoek naar wat mogelijk is, Club Brugge (en ook de Vlaamse Overheid is daar voorstander van) wil nog altijd naar Chartreuse, wel dat ligt ook in parkgebied en is ook overstromingsgebied) Alles hangt natuurlijk af van welk budget er voorhanden is.

- ont hoilig hert (Aalst)
Mogelijkheid die zoals gesteld moet onderzocht worden

- De siesegemkouter (Aalst)
als de huidige plannen rond crematorium en bedrijventerrein realiteit worden dan is er geen plaats meer daar er een verplichting is om groen te behouden

- Oud terrein SK Terjoden (Erembodegem)
Daar komt industriezone

- Tragel (Aalst)
Te weinig plek om een degelijk stadion op te zetten, en al zeker niet met de huidige plannen die voor liggen.

- Nederhase, naast het waterzuiverings­station (Hofstade)
Een te onderzoeken mogelijkheid, maar ook daar de problematiek rond overstromingsgebied.

- Heuvelpark (Aalst)
Daar komt een parkgebied en woonproject, weet dus niet in hoeverre er nog plek is om een stadion toe te voegen, ligt ook al in te veel woongebied naar mijn aanvoelen dus opnieuw gevaar voor actiecomités

- Industrieterrei­n (Erembodegem)
Is dergelijke ontwikkeling wel toegesaan in industriegebied?

- Open ruimtes langs de Moorselbaan (Aalst)
Al weet ik niet over dewelke het gaat, maar kan een mogelijkheid zijn

- Jeugdcentrum Zandberg (Aalst)
Waar gaat men dan met de jeugdwerking naartoe? Er is nu al te weinig plek op de zandberg waardoor er geen regio jeugdploegen meer mogelijk zijn. Jeugdopleiding is toch een te belangrijk gegeven vind ik. Ook zoals hier al gezegd zijn de buurtbewoners nu al niet opgezet met een jumping, dus gevaar voor actiecomités.

Bron: HLN[/quote]

Laatst gewijzigd door Bart Van den Neste op 17 Mei 2013, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

17 Mei 2013, 12:37
nieuw in de eerste ploeg

Schepper schreef:
Jeroen schreef:

Bart, wat de meesten hier bedoelen is dat er in 't verleden weinig of geen rekening is gehouden met 'n Iendracht. Toevallig zit jij in een partij die jaren aan de macht geweest is. Ik denk niet dat er hier iemand is die u iets persoonlijk kwalijk neemt. Alleen heb je nu wél de kans om actief mee te werken aan allerhande (stadion)dossiers. En hopelijk werken coalitie én oppositie nu eens samen.

Dat hoop ik ook, vandaar ook mijn opmerking over inspraak vanuit de oppositie, die los van de inhoud stond. ;-)

17 Mei 2013, 12:40
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 47
El Corredor schreef:
davy1919 schreef:
11 mogelijke locaties voor een nieuw stadion...
- Hoezekouter en omgeving langs E40 (Nieuwerkerken)
- Perceel achter colruyt (Aalst)
- ont hoilig hert (Aalst)
- De siesegemkouter (Aalst)
- Oud terrein SK Terjoden (Erembodegem)
- Tragel (Aalst)
- Nederhase, naast het waterzuiverings­station (Hofstade) - Heuvelpark (Aalst)
- Industrieterrei­n (Erembodegem)
- Open ruimtes langs de Moorselbaan (Aalst)
- Jeugdcentrum Zandberg (Aalst)

Bron: HLN

die mannen lezen dat forum hier zeker? :D

Dat in Hofstade kan je al schrappen denk ik, want daar zou een nieuwe gevangenis komen...

17 Mei 2013, 12:43
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
die nieuwe gevangenis komt in dendermonde zelf. Daar is trouwens al grond voor onteigend
laatste 2 voorstellen lijken mij trouwens niet haalbaar naar bereikbaarheid toe.

17 Mei 2013, 12:51
Knaap

Leeftijd: 107
en in herdersem...? daar waar herdersem speelt hebde ook nog grote stukken grond hoor... . tis maar een gedacht he don't shoot me ! :D

17 Mei 2013, 12:56
forumlegende

chunga schreef:
Er beweegt iets dat is duidelijk dikke proficiat daarvoor aan het eendracht-en stadsbestuur.
Toch blijkt nogmaals dat de politiek pas echt in beweging komt als het met de rug tegen de muur staat.
De grootste hindernis voor een nieuw stadion zal echter niet de financiering en locatie zijn maar de buurt-en actiecomitees vrees ik.

Mei 2008 : tijdens de eindronde thuis tegen Visé werden we in vak K verzocht door te schuiven "naar het midden " ; bij mijn vraagstelling in de Gemeenteraad , toen, was het van "we weten van de problemen en jaarlijks wordt het stadion goedgekeurd" ; of anders gezegd : "we zullen wel zien wanneer het afgekeurd wordt." Nu is het alle hens aan dek ;

17 Mei 2013, 13:05
toevallige voorbijganger

Leeftijd: 32
Ik zou et liefst oant hoilig hert blijven ! :EA:

17 Mei 2013, 13:22
forumlegende

Dat is al jaren de politiek in Aalst, Vlaanderen en België : als er geen probleem is wordt er niet vooruit gekeken. Geen visie op de toekomst, korte termijn-denken en de problemen oplossen als ze zich stellen.
Vertaald naar ons stadion : 'als die supporterkes door die tribune zakken, dan zullen we eens bijeenzitten en jammeren hoe dat toch is kunnen gebeuren.'
Voeg daarbij de overdonderde vloedgolf aan regeltjes en mogelijkheden tot protest als er iets gerealiseerd moet worden (nog niet zo lang geleden werd er een nieuw sportcomplex afgeblazen omdat er rode BOSMIEREN op die plek zaten!) en heel het spel staat voor jaren stil.
Ik hoop dat de huidige beleidsploeg van Aalst er echt werk van maakt, en ook beslissingen neemt. En geen jarenlange ruzie maakt over van alles en nog wat, zoals de voorbije tientallen jaren. Het is hallucinant dat er in Aalst nog geen deftige zaal is voor evenementen, dat de miserie rond het crematorium ellenlang bleef aanslepen, dat er intussen maar opgepot en opgepot werd en er geen enkele vernieuwing werd doorgevoerd op geen enkel gebied.
Om dan als Open VLD-er te komen klagen dat je niet gehoord wordt...een beetje ootmoed zou best op zijn plaats zijn hier. Je kan dan wel zeggen dat je tegen de gang van zaken was maar waarom blijf je dan waar je bent zonder er iets aan (proberen) te veranderen??? Ik zeg niet dat het bij de NVA beter is, ze zijn nog heel onhandig in hun communicatie (kijk maar naar het Sinksenfoor-geval in Antwerpen), maar er gebeurt tenminste iets. En hopelijk houden ze woord en komt er ook daadwerkelijk iets moois tot stand voor onze ploeg.

17 Mei 2013, 13:26
Nationale Ploeg

De Jean schreef:
Ben zeer blij dit filmpje te zien, het zal een zware uitdaging worden. Maar dat de wil er is juich ik al ten zeerste toe. Ik wil hier heel graag pro actief aan meewerken vanuit de oppositie.

Het enige wat ik enorm betreur, en dat staat in wezen los van de inhoud, dat is dat wij als raadslid altijd maar achteraf op de hoogte gebracht worden (zeker omdat zowel Johan als ikzelf al meermaals naar een commissie (Johan via zijn vraagstelling in de GRaad, ikzelf na de afkeuring van de zittribune, bij de voorzitter van de raad) gevraagd hebben) en dus ook alles eerst mogen lezen in de pers. Op deze manier zit je op den duur maar weinig te doen in een Gemeenteraad, en is het niet gemakkelijk om constructief uit de hoek te komen vanuit de oppositie.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga toch niet volledig akkoord. De rol van de oppositie is om de meerderheid onder druk te zetten. Doordat jullie aanwezig zijn/waren in de discussie rond het stadion kon de meerderheid de zaak niet zomaar in de vergeetput gooien.

Dat jullie niet zijn afgekomen met 'de oplossing' is misschien spijtig voor jullie, maar voor het algemene belang maakt dat dus eigenlijk geen fluit uit.

Veel in debat zijn we niet kunnen gaan hé, als de commissies steeds na de akkoorden gaan komen (maw dan kunnen we enkel nog ja of nee zeggen op de GR), en voor de pluimen op mijn hoed te steken zeg ik dit niet, die eer mag van mij gerust naar de meerderheid gaan zij moeten het immers waar maken (het is immers pas dan dat de pluimen naar boven kunnen komen). Maar als men ons vraagt om costructief mee te werken, ja dan zou ik daar ook graag de kans voor willen krijgen. Als we nu nog vragen gaan stellen dan gaan ze steeds negatief overkomen, terwijl dit bij velen toch ook alleen maar over bezorgdheden zal gaan die men mee wil geven en die de meerderheid alleen maar kan verrijken, deze meerderheid mag daar toch geen schrik van hebben, ze staan immers zo sterk dat ze nooit hoeven rekening te houden met de meningen van de oppositie als ze niet akkoord gaan.

Maar nogmaals dat staat voor mij los van de inhoud, want dit juich ik alleen maar toe.

dus de open vld-fractie stemt voor.

17 Mei 2013, 13:52
nieuw in de eerste ploeg

Citeer:

Ik spreek hier enkel voor mijzelf, de fractie moet immers nog bij elkaar komen, het zou dus totaal niet fair zijn om hier zonder de meningen van mijn colleg's voor een voltallige fractie te spreken.

Ook ikzelf zou wel graag eerst eens de commissie willen horen, om eens te luisteren hoe dit allemaal concreet in elkaar zit.
Maar laat ons zeggen dat ik positief ingesteld ben, en ik dit dossier heel graag zou steunen.

P.S.: Nog een kleine rechtzetting, ik had mijn vraag tot samenroepen commissie logischerwijze gericht tot de voorzitter van de raad (zij heeft dit meermaals doorgegeven), maar de verantwoordelijkheid tot plaatsvinden van een commissie ligt natuurlijk niet bij haar, dus was niet negatief bedoeld tegenover de Graadsvoorzitter ;-)

17 Mei 2013, 14:50
Nationale Ploeg

Citeer:

Ik spreek hier enkel voor mijzelf, de fractie moet immers nog bij elkaar komen, het zou dus totaal niet fair zijn om hier zonder de meningen van mijn colleg's voor een voltallige fractie te spreken.

Ook ikzelf zou wel graag eerst eens de commissie willen horen, om eens te luisteren hoe dit allemaal concreet in elkaar zit.
Maar laat ons zeggen dat ik positief ingesteld ben, en ik dit dossier heel graag zou steunen.

P.S.: Nog een kleine rechtzetting, ik had mijn vraag tot samenroepen commissie logischerwijze gericht tot de voorzitter van de raad (zij heeft dit meermaals doorgegeven), maar de verantwoordelijkheid tot plaatsvinden van een commissie ligt natuurlijk niet bij haar, dus was niet negatief bedoeld tegenover de Graadsvoorzitter ;-)

rechtzetting was niet nodig hoor ... ik ken die voorzitter een beetje, die valt wel mee. Maar ik kon mij het steekje-terug niet laten ;)

17 Mei 2013, 15:14
forumlegende

Leeftijd: 69
Ik stel enkel vast dat politiek en pro-actief werken absoluut niet samengaan!
Eerst moet het mes op de keel vooraleer er daadwerkelijk opgetreden wordt.
Toch ben ik enthousiast wat de toekomst betreft maart toch ook met een gezonde portie achterdocht.
Het is nu aan deze mensen om te bewijzen dat het opnieuw geen losse flodders zijn.
:EA:

17 Mei 2013, 15:57
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 72 73 74 75 76 462