Voorbereiding seizoen 13-14 - Pagina 19 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 577 berichten ]  Ga naar pagina 1 17 18 19 20 21 39
 Voorbereiding seizoen 13-14 
Auteur Bericht
Junior

Bericht Re: Voorbereiding seizoen 13-14
Vond het geen slechte pot voetbal. Tempo niet heel hoog, maar toch veel positiefs bij Iendracht tegen zowat de A-ploeg van Mons en deugddoende zege voor de moral. Leuke sfeer ook vanaf 2e helft.

Defensie zal niet teveel wijzigen, denk ik, al gaat De Neve idd niet lang in de wachtkamer blijven.
Middenveld heel veel opties. Skodhra vond ik niet zo sterk, eigenlijk. Van Damme certitude, de flanken ook ( Tjendo& Martin).

De 2 zwarte nieuwkomers vielen me ook heel goed mee!

MOTM: jammergenoeg de arbiter. :stom:

26 Jun 2013, 22:34
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
didi schreef:
Vond het geen slechte pot voetbal. Tempo niet heel hoog, maar toch veel positiefs bij Iendracht tegen zowat de A-ploeg van Mons en deugddoende zege voor de moral. Leuke sfeer ook vanaf 2e helft.

Defensie zal niet teveel wijzigen, denk ik, al gaat De Neve idd niet lang in de wachtkamer blijven.
Middenveld heel veel opties. Skodhra vond ik niet zo sterk, eigenlijk. Van Damme certitude, de flanken ook ( Tjendo& Martin).

De 2 zwarte nieuwkomers vielen me ook heel goed mee!

MOTM: jammergenoeg de arbiter. :stom:
Van Damme certitude? Sta me toe dat sterk te betwijfelen

26 Jun 2013, 23:16
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
Een zwak Bergen tegen een experimenterend elftal van onze kant :)

In verdediging hoop ik dat het geen jaartje teveel wordt voor Flippo want gisteren viel de tegengoal toch uit een fout van hem. De 2 jongsters van Gent zou ik misschien eerder de fakkel doorgeven met daarnaast dan Bogaerts. Van Belle lijkt een certitude en Smet heeft misschien tot dusver sjans dat er niemand op zijn positie kan spelen... maar hij deed het gisteren wel goed. Op het middenveld vond ik zowel aanvallend als verdedigend beide posities dubbel bezet waarbij vooral Ken uit zijn pijp zal moeten komen want dinnen van Leuven brengt echt veel gestalte in de ploeg en doet alles zo relaxed precies of hij zit in zijnen hof een balleke te trappen...en dan heb je nog Lander. Ik denk dat Janssens een certitude wordt voor aanvallend middenvelder en de Kosovaar een back-up zal zijn. Op de flanken hebben we dan Niels/ De Cuyper/ Weydish en zal er geschoven worden gelijk vorig jaar. Onze zwart spits kon mij toch bekoren, werkte veel en eiste meer den bal om dan onze Griek... al is dat uiteraard ook verrevan nen tamzak. Het zal blijken wie er het meest in het mandje kan leggen eenmaal in de 16m.

Mununga van Bergen kon gisteren duidelijk zijn ellebogen niet thuishouden maar het zijn wij wel die met 9 de match mogen beëindigen... onbegrijpelijk. De scheids bracht er op zijn eentje meer schwung in, qua regie kan dat wel tellen.

27 Jun 2013, 7:14
Knaap

Leeftijd: 106
ik vond dieje shkodra wel ni slecht ze , en van dieje van leuven was ik ook verschoten... het is mss nog wa vroeg om te zeggen...maar er zit precies wel meer duelkracht in deze groep. den dezen is alvast zeeeeer benieuwd wat jansens hier van gaat maken. En aja... :fuck: you ref...stopt gewoejen me fluiten :)

27 Jun 2013, 8:36
Ancien

Leeftijd: 46
Als uw keeper "rug" roept, kopt uw verdediger een lange bal weg om geen risico te nemen - lijkt me logisch. Dat de enige in Flippo's rug, Bogaerts is, kan Flippo niet weten natuurlijk... Ziet er verschrikkelijk knullig uit maar is gewoon foute (of niet-)coaching...

Voorts inderdaad veel inzet en vooral een centraal verdedigersduo in de tweede helft dat er echt stond, veel presence.

Op het middenveld viel Skhodra het meeste op: bonkige stijl maar kan wel voetballen. Janssens certitude? Misschien wel, maar dan toch niet zoals hij gisteren acteerde. Liet zich in de eerste helft op de tien enkel opmerken met twee zware fouten en kwam voor de rest niet in het stuk voor. In de tweede helft op de linkerflank wel beter, zoals ik eerder al aanhaalde dat dat meer zijn plaats is. Soit, is maar zijn eerste match dus zal nog veel progressie maken. Kabeya deed mij, en met mij nog anderen, vooral denken aan een type Yombo - techniek en voetbalkunsten te over, bij hem ook nog eens gekoppeld aan indrukwekkende fysiek, maar die gedisciplineerd laten voetballen en in positie laten blijven, zal een grote uitdaging zijn...

Vooraan is duidelijk dat den Yves een ambetant manneken is om op te verdedigen en zoekt afwisselend de diepte of de flank op - mooi. Indien een platte twee vooraan, zou ik hem graag eens met Bael naast hem zien. Echt een lefgozertje die laatste...

Qua spelspeil kon je heel weinig zeggen want amper voetbal of combinaties gezien maar wel twee mooie doelpunten... Het veld leek er me weer niet goed bij te liggen ook, wat toch zorgwekkend is...

27 Jun 2013, 8:37
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Hoe zit dat nu voor volgende week? Dinsdag Waregem en Zondag Oostende?
Kben is benieuwd om ze te zien spelen, kon er gisteren niet bij zijn...

27 Jun 2013, 8:57
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Potig matcke waarin vooral Bergen (Mununga op kop) aggressief speelde, maar wij wel met 9 eindigen.

Tackle van Kabaye was wel gestrekt been, maar hij raakt enkel de bal. Fout ok, maar daarvoor direct rood in een vriendenmatch :crazy: Ik ben niet zeker, maar afhankelijk van het scheidsrechtersverslag zou deze directe rode kaart een schorsing voor de eerste competitiespeeldag kunnen opleveren.

Voor de rest een positieve eerste oefenmatch. Kabaye was heel aanwezig, heeft techniek en fysiek. Lievens/De Neve stond er als centraal duo. Bael heeft me ook positief verrast met enkele mooie acties. Ngasseu hard werkend, maar geen kansen gekregen. Skodra deed het ook heel goed. Minst aanwezig in de match leek me Van Eyck, nauwelijks gezien.

27 Jun 2013, 10:14
forumlegende

Leuke eerste wedstrijd gezien met een hele resem gele (10?) en 2 rode kaarten.
De eerste helft werd er heel veel gezocht, wat normaal is. Bergen scoorde door een klein missertje van Flippo. Ok, hij werd mss niet goed gecoacht maar om dan de bal heel zwak en dan nog pardoes in de voeten van de tegenstander te droppen...Voor de rest heel degelijke eerste helft. Skhodra kon me zeer bekoren. Mooi doelpunt van Martin na perfecte voorzet. Stavros heeft weinig getoond vooraan, maar de man kan natuurlijk altijd scoren.
Tweede helft 9 wissels bij ons. En die deden het nog beter, meer techniek en meer agressie.
Onze twee zwartjes waren (heel) goed, daar zit zeker muziek in.
De eerste rode kaart was echt een lachertje. Hij strekte zijn been, had zuiver de bal, maar de tegenstander was niet eens in de buurt. En zo verloor de scheidsrechter de pedalen. Maar er kwam wel sfeer in de tribunes ('hoer van Di Rupo :D ).
Enfin, het was zeker niet slecht voor een eerste match. Hopelijk gaat het zo verder.

27 Jun 2013, 10:32
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
En wie is er zinnes om de verplaatsing naar Waregem voor het oefentreffen tegen Zulte te maken dinsdag (match om 19.30u dacht ik)?
Ik herinner me dat we daar vorig jaar toch met een stuk of 15-20 zaten :EA: En zal normaal ook wel weer gaan.

27 Jun 2013, 11:37

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Lievens, De Neve,Skoda en Van Belle op basis wat we gisteravond zagen, zullen ze heel moeilijk uit de ploeg te zetten zijn.

27 Jun 2013, 11:42
Scholier

de plaatskes zullen duur worden dit seizoen ... in alle linies. De ploeg die gisteren de tweede helft speelden, hadden eigenlijk nog nooit samen gespeeld maar gaven toch geen enkele kans weg en maken ook nog en doelpunt. We hadden vorig jaar al een zeer goede kern maar de lat ligt dit jaar nog hoger, vind ik.
Kan er mij eens iemand uitleggen wat het nut is van zo'n wisselstrategie "à la Scifo"? Met de rust 1 wissel, 10 minuten later 2 wissels, 5 minuten later 3 wissels, 10 minuten later nog een wissel... what the fuck? Zo kun je toch geen ritme maken?

27 Jun 2013, 12:33

Leeftijd: 37
Iendrachtzot schreef:
En wie is er zinnes om de verplaatsing naar Waregem voor het oefentreffen tegen Zulte te maken dinsdag (match om 19.30u dacht ik)?
Ik herinner me dat we daar vorig jaar toch met een stuk of 15-20 zaten :EA: En zal normaal ook wel weer gaan.

Wij gaan met nen otto of 2, allemaal die er vorig jaar ni bij waren...

27 Jun 2013, 13:15
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Ik ga misschien ook wel

27 Jun 2013, 13:17
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Beelden van de match tegen Bergen:
http://www.aalst.tv/artikel/sport/eendracht-wint-van-eersteklasser-bergen

27 Jun 2013, 16:00

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Op die beelden hoor je inderdaad toch duidelijk "rug" roepen opt moment dat Filipovic naar op die bal gaat gaan koppen.

Eigenlijk was het een vrij flauwe wedstrijd, die enkel interessant werd omdat de scheidsrechter zich wat interessant wou maken. Hoewel,ik denk eerder dat die brave mens simpelweg de pedalen kwijt was nadat het er in de eerste helft af en toe wat potig aan toe ging, vooral met de zwartjes van Bergen. Mununga liep al na 2-3 acties gefrustreerd rond en heeft amper aan voetballen gedacht. Maar toch opvallend hoe weinig we weg gaven, op die belachelijke tegengoal na. Janssens speelde in de eerste helft met het A-team zoals ik ze ook had opgesteld, maar die jongens van het B-team (als ik ze zo al mag noemen) lieten in ieder geval zien dat er van die A-ploeg enorm veel zullen zijn die de tenen zullen mogen uitkuisen.
Tijdens de match was Janssens ook altijd maar aan het aanmanen om druk te zetten, wat een verademing die visie ! Wel wat minder gepast vond ik zijn uithaal naar Glouftsis, dan nog juist op het moment dat onze Griek een afgrijselijk slechte pass kreeg en Chris blijkbaar toch wou dat hij daar naartoe ging, tsja... ik had eerder wat geroepen op diegene die die ziekenhuisbal gaf. Je moet een Glouftsis scherp zetten, maar toch ook niet uit het oog verliezen dat zo iemand ook vooral veel vertrouwen nodig heeft.

27 Jun 2013, 16:15
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 577 berichten ]  Ga naar pagina 1 17 18 19 20 21 39