|
|
| Pagina 821 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 819 820 821 822 823 … 885 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht Re: Nooit Off-topic
Zienaa schreef: Zoals het met de kwaliteit van het onderwijs evolueert, zeker ten gevolgde van de hoge aantal anderstaligen waardoor de rest ook achterstand oploopt ziet het er naar uit dat het onderwijs in zijn geheel achteruit gaat. De hervormingen die Pascal Smet wil doorvoeren zijn ook volledig op maat van leerlingen met een achterstand. Ik denk dat er in de toekomst meer en meer mensen die het kunnen betalen hun kinderen naar privé of meer elitaire scholen zullen sturen. De rest zal noodgedwongen in andere klassen moeten zitten. Inderdaad. Ik heb al meermaals overwogen om over te schakelen op privé onderwijs, maar zeg nu zelf: dat is ook niet makkelijk hé. En zeker ook niet perfect. Beter zou bijvoorbeeld zijn moest je met een hoop gelijk gezinden (als het kan vrienden) over schakelt op privé onderwijs. Als je helemaal alleen uw kinderen alles moet aanleren ... . Het is natuurlijk wel een feit dat de rode honden er ook in slagen het onderwijs, één der belangrijkste schakels in onze maatschappij, helemaal naar de kloten te helpen. Ze hanteren hierbij dezelfde filosofie/strategie als ze in andere zaken hanteren. Steun de zwakkeren, laat de sterksten er mee voor opdraaien en maak op die manier de ketting zo sterk als de zwakste schakel. Zwakker en zwakker dus. |
| 11 Sep 2013, 14:19 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 55 Locatie: Herzele |
Kielse Rat schreef: Je moet je daar geen zorgen over maken. Het is heel duidelijk eigenlijk. Het zijn feiten en het gaat er alleen maar slechter op worden. Bovendien trekt het Onderwijs, een departement dat al een uiterst links bolwerk is, de kaart van de spreiding waardoor je rond het probleem niet meer omheen kan. Mijn kindjes gaan nu naar een dorpsschool (en ééntje naar de onthaalmoeder) op den buiten. Daar valt dat voorlopig nog mee. In het secundair sta je voor dillemma's: In de hoop dat ze capabel zijn de humaniora aan te vatten moet je kiezen tussen een vrij elitaire school zoals het Sint-Jozefscollege (waar ik mijn kinderen niet echt zie in passen), het Sint-Maartenscollege of de Dams (beiden naar verluidt al redelijk gekleurd - en dat verbetert niet met de jaren hé), in Aalst. Dan heb je nog het college in Ninove en het IKSO in Denderleeuw (ook redelijk gekleurd), en dan heb je nog de pistes Zoutehem en Iejzel (quasi onmogelijk gezien de culturele - en beschavingsbarrière tussen de Denderstreek en de Vlaamse Ardennen), alsook de pistes Mere en Gijzegem. Maar deze laatsten zijn eigenlijk grote dorpsscholen, wat ook een nadeel is vind ik. Als ze hun manieren niet houden kan ik ze nog altijd op internaat sturen naar Limburg ook natuurlijk. ![]() Mijn dochter gaat hier naar het Sint-Paulusinstituut te Herzele, Qua "gekleurd" valt dat hier heel goed mee. En diverse mensen uit het (Aalsterse) onderwijs, die ik ken vertelden me toch dat we een goede keuze maakten met haar hier laten school te lopen. _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 11 Sep 2013, 15:16 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Sint-Paulus valt heel goed mee qua gekleurdheid natuurlijk. Ik heb het dan weer wat moeilijker met de algemene mentaliteit van Herzele, Zottegem, Brakel, Lierde en dergelijke (voor alle duidelijkheid, uitzonderingen bevestigen de regel, en het feit dat u een Eendracht Aalst supporter bent, maakt de kans vrij groot dat u een uitzondering op die regel bent). Het is duidelijk hé: Hoe ruraler de streek, hoe minder gekleurdheid in de straten en de scholen. Dat is logisch. Maar anderzijds hebben die streken ook weer andere nadelen, waar ik niet goed mee overweg kan.
Dat is zoiets wat ik een dillemma noem: Moet je kiezen voor de stad, die uw kinderen een bredere kijk geeft op de wereld (en haar bijhorende decadentie), of moet je uw kind laten opgroeien op het platteland, waar er meer veiligheid, geborgenheid en minder decadentie is? Mijn ervaring leert mij dat het dikwijls diegene zijn, die lang in die vrijheid en geborgenheid zijn opgegroeid, het minst overweg kunnen met de hardere realiteit en bijhorende decadente verlokkingen, op latere leeftijd. In ieder geval een interessante discussie, waar veel waarheden over zijn, maar je weet nooit 100% zeker welke keuze achteraf de beste zal blijken. |
| 11 Sep 2013, 15:34 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
Je kan perfect ergens op den buiten opgroeien en/of er school lopen maar wel genoeg in de steden komen om een ruime kijk op de samenleving te hebben e. De kerktorenmentaliteit is er toch al een goeie twintig jaar uit en het internet zorgt er ook voor dat mensen veel beter geïnformeerd zijn. Wanneer ze naar een hogeschool of de universiteit gaan komen ze hoe dan ook toch in grote steden en in aanraking met de problematiek aldaar.
Trouwens in zo een dunbevolkte regio als Vlaanderen moet je echt al moeite doen om ergens in een hol van Pluto te gaan kruipen. |
| 11 Sep 2013, 15:40 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Zienaa schreef: Je kan perfect ergens op den buiten opgroeien en/of er school lopen maar wel genoeg in de steden komen om een ruime kijk op de samenleving te hebben e. De kerktorenmentaliteit is er toch al een goeie twintig jaar uit en het internet zorgt er ook voor dat mensen veel beter geïnformeerd zijn. Wanneer ze naar een hogeschool of de universiteit gaan komen ze hoe dan ook toch in grote steden en in aanraking met de problematiek aldaar. Trouwens in zo een dunbevolkte regio als Vlaanderen moet je echt al moeite doen om ergens in een hol van Pluto te gaan kruipen. Ergens heb je gelijk, maar je zou er toch serieus van verschieten. Bovendien vind ik het een slecht uitganspunt de wereld te kunnen verkennen vanuit het internet. Vele zaken bewijzen trouwens dat die kerktorenmentaliteit ook in een lokale scholengemeenschap doordrongen zit (ik spreek dan van secuncaire scholen vooral). Ik ging vroeger in een klein dorp naar school. We zaten met 6 in de klas, 3 daarvan gingen naar Herzele, 1 naar Grotenberge, 1 naar Zottegem en 1 naar Aalst (vanaf het zesde studiejaar). Ik ben die laatste natuurlijk: Als ik later iemand van die andere vijf tegen kwam (en dan heb ik het niet over een paar maanden later), dan waren dat gewoon totaal andere mensen. Dan wil ik de woorden beter of slechter niet gebruiken, gewoon helemaal anders. Qua algemene ontwikkeling, beleefdheid, maatschappijvisie, keldingsstijl, ... keuze van voetbalclubs , ... . Gewoon een beetje wereldvreemd. Ik kan hier heel veel voorbeelden van geven.PS. Je bedoelt waarschijnlijk: dichtbevolkte regio |
| 11 Sep 2013, 15:50 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Kielse Rat schreef: Sint-Paulus valt heel goed mee qua gekleurdheid natuurlijk. Ik heb het dan weer wat moeilijker met de algemene mentaliteit van Herzele, Zottegem, Brakel, Lierde en dergelijke (voor alle duidelijkheid, uitzonderingen bevestigen de regel, en het feit dat u een Eendracht Aalst supporter bent, maakt de kans vrij groot dat u een uitzondering op die regel bent). Het is duidelijk hé: Hoe ruraler de streek, hoe minder gekleurdheid in de straten en de scholen. Dat is logisch. Maar anderzijds hebben die streken ook weer andere nadelen, waar ik niet goed mee overweg kan. Dat is zoiets wat ik een dillemma noem: Moet je kiezen voor de stad, die uw kinderen een bredere kijk geeft op de wereld (en haar bijhorende decadentie), of moet je uw kind laten opgroeien op het platteland, waar er meer veiligheid, geborgenheid en minder decadentie is? Mijn ervaring leert mij dat het dikwijls diegene zijn, die lang in die vrijheid en geborgenheid zijn opgegroeid, het minst overweg kunnen met de hardere realiteit en bijhorende decadente verlokkingen, op latere leeftijd. In ieder geval een interessante discussie, waar veel waarheden over zijn, maar je weet nooit 100% zeker welke keuze achteraf de beste zal blijken. Dat is nu eenmaal de weerspiegeling van de maatschappij hé het onderwijs... Het is duidelijk nooit ideaal in uw ogen. Platteland bij de "domme boeren" geraak je niet aan een klare kijk op de wereld, in de steden te veel "bruine". Ik zou je kinderen inschrijven in het Sint-Jan Berghmanscollege in Brussel. Maar ja daar zitten leden van de koninklijke familie ook, zal ook wel ni goed zijn zeker? ![]() _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 11 Sep 2013, 16:01 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Gio schreef: Kielse Rat schreef: Sint-Paulus valt heel goed mee qua gekleurdheid natuurlijk. Ik heb het dan weer wat moeilijker met de algemene mentaliteit van Herzele, Zottegem, Brakel, Lierde en dergelijke (voor alle duidelijkheid, uitzonderingen bevestigen de regel, en het feit dat u een Eendracht Aalst supporter bent, maakt de kans vrij groot dat u een uitzondering op die regel bent). Het is duidelijk hé: Hoe ruraler de streek, hoe minder gekleurdheid in de straten en de scholen. Dat is logisch. Maar anderzijds hebben die streken ook weer andere nadelen, waar ik niet goed mee overweg kan. Dat is zoiets wat ik een dillemma noem: Moet je kiezen voor de stad, die uw kinderen een bredere kijk geeft op de wereld (en haar bijhorende decadentie), of moet je uw kind laten opgroeien op het platteland, waar er meer veiligheid, geborgenheid en minder decadentie is? Mijn ervaring leert mij dat het dikwijls diegene zijn, die lang in die vrijheid en geborgenheid zijn opgegroeid, het minst overweg kunnen met de hardere realiteit en bijhorende decadente verlokkingen, op latere leeftijd. In ieder geval een interessante discussie, waar veel waarheden over zijn, maar je weet nooit 100% zeker welke keuze achteraf de beste zal blijken. Dat is nu eenmaal de weerspiegeling van de maatschappij hé het onderwijs... Het is duidelijk nooit ideaal in uw ogen. Platteland bij de "domme boeren" geraak je niet aan een klare kijk op de wereld, in de steden te veel "bruine". Ik zou je kinderen inschrijven in het Sint-Jan Berghmanscollege in Brussel. Maar ja daar zitten leden van de koninklijke familie ook, zal ook wel ni goed zijn zeker? ![]() Het is inderdaad nooit ideaal. Vandaar het woordje dilemma trouwens. En laat dat nu net mijn punt zijn, dat het onderwijs inderdaad de spiegel van de maatschappij is. En dat ik dat niet echt positief vind. Ik ben opgegroeid in een maatschappij waar ik mezelf niet meer thuis voel en waar ik mij vragen stel bij de toekomst die ze mijn kinderen kan bieden. En ja, ik weet het, ik kan nog altijd verhuizen naar de andere kant van de wereld, maar ik ben er mij bewust van dat dat ook iets zal zijn. |
| 11 Sep 2013, 16:12 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
klagen van weelde...zou mijn inmiddels 88-jarige grootmoe zeggen...
_________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 13 Sep 2013, 11:55 |
|
|
Junior Lid geworden op: 21 Jan 2011, 13:19 Berichten: 229 Leeftijd: 36 Locatie: Aalst |
das nog ne keer een goeie manier voor supporters te lokken
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... kken.dhtml |
| 13 Sep 2013, 12:06 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
Costa Concordia wordt rechtgetrokken, kan je live volgen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130916_00743527&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 16 Sep 2013, 10:19 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... alst.dhtml
jepla Op zich wel de moeite ook, ik passeerde daar deze morgen en eerst stond onze burgemeester er met een paar mensen polshoogte te nemen. Iets nadien passeer ik weer, en staat daar geen kat terwijl de horloges nog open op de grond lagen... ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 17 Sep 2013, 12:19 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Bram schreef: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1705918/2013/09/17/Ramkraak-op-juwelier-in-Aalst.dhtml jepla Op zich wel de moeite ook, ik passeerde daar deze morgen en eerst stond onze burgemeester er met een paar mensen polshoogte te nemen. Iets nadien passeer ik weer, en staat daar geen kat terwijl de horloges nog open op de grond lagen... ![]() Ramptoerist... ![]() _________________ oilsjt, goi alien... |
| 17 Sep 2013, 15:22 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
_________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 17 Sep 2013, 15:31 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
_________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 17 Sep 2013, 15:31 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Azoi iet zollek oeik nog willen.
http://n.newsletter.clint.be/HS?a=ENX7C ... _Hhe-hS1Pw _________________ oilsjt, goi alien... |
| 18 Sep 2013, 8:41 |
|
| Pagina 821 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 819 820 821 822 823 … 885 Volgende |