|
|
| Pagina 833 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 831 832 833 834 835 … 885 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Nooit Off-topic
Fillou schreef: Zienaa schreef: Maar wat is dan de oplossing volgens u? gewoon alles afgeven. Eerst al je taksen betalen (drijfkracht, ingenomen bedrijfsoppervlakte, afvalwaterheffing, verkeersvignetten, taks op reclameborden, ....), dan je belasting op je winst, dan een taks op het geld dat je nog zou overhouden (in de vorm van een variant op roerende voorheffing, dan een taks op al die voordelen die je privé hebt, maar eigenlijk uit je bedrijf kopen (voordelen alle aard op bijvoorbeeld de auto waarmee je rijdt) en als je sterft en je hebt het geluk dat je nog iets over houdt, dan mogen je erfgenamen daar ook nog eens een dikke twintig percent van af geven. Leuk systeem. ge krijgt toch ne geboortepremie ook... ![]() _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 25 Okt 2013, 15:17 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Die dan omgekeerd evenredig is tov je inkomen, kwestie van kansarmoede te subsidiëren.
_________________ If you never try, you'll never know |
| 25 Okt 2013, 16:54 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bram, je zegt wat ik denk.
|
| 25 Okt 2013, 17:25 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Zienaa schreef: http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carriere/Accountants_hebben_handen_vol_met_omstreden_liquidatiebonus.9404892-2211.art http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carr ... 5-2211.art Alé het heeft lang geduurd alvorens ze de vennootschappen eens hard gingen aanpakken, verhogen van de onroerende voorheffing van 10 naar 25%. Wanneer een zelfstandige op pensioen gaat of stopt met zijn zaak mag hij 25% afdragen. De vennootschappen zijn het laatste bastion om ondernemerschap in België nog iet of wat aantrekkelijk te maken. Nu ze dit hard gaan aanpakken heeft het in België geen enkele zin meer om nog iets op te starten. Anderzijds moet ge ook durven stellen dat 1 op 6 zelfstandigen zichzelf het minimumloon uitkeert om de wel gekende redenen. Het is natuurlijk een enorm cliché geworden, maar daarom niet minder waar. Alle aankopen die ze verrichten en op naam van de zaak zetten kunnen ze de BTW aftrekken, wat dus neerkomt op een korting van 21%. Kijk, een goede zelfstandige heeft het zeker niet slecht want de slechte, die gaat failliet, de rest rijdt niet in een fiatje en woont niet in een simpel rijhuisje. Natuurlijk, het is jammer dat men nog steeds de grote bedrijven, sommige met zelfs 0,0 belastingen nog steeds buiten schot houdt, maar ja, die hebben het gemakkelijker. Ze hoeven maar wat dreigende taal te spreken over verhuizen naar lageloon landen en voila... En ja, België is nu eenmaal een land dat kickt op belastingen en vooral, de burger hard in de portemonnee raken. Dat zal nooit veranderen zolang we voor de minste scheet kunnen thuisblijven en geld trekken, zolang we onbeperkt werkloos kunnen blijven en trekken. Maar vooral de sociale zekerheid, die eigenlijk onbetaalbaar is geworden (lees sociaal profitariaat), maar waar niemand durft aan te komen. _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 27 Okt 2013, 12:06 |
|
|
Iendracht.be - beheer
witzwet schreef: Zienaa schreef: http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carriere/Accountants_hebben_handen_vol_met_omstreden_liquidatiebonus.9404892-2211.art http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carr ... 5-2211.art Alé het heeft lang geduurd alvorens ze de vennootschappen eens hard gingen aanpakken, verhogen van de onroerende voorheffing van 10 naar 25%. Wanneer een zelfstandige op pensioen gaat of stopt met zijn zaak mag hij 25% afdragen. De vennootschappen zijn het laatste bastion om ondernemerschap in België nog iet of wat aantrekkelijk te maken. Nu ze dit hard gaan aanpakken heeft het in België geen enkele zin meer om nog iets op te starten. Anderzijds moet ge ook durven stellen dat 1 op 6 zelfstandigen zichzelf het minimumloon uitkeert om de wel gekende redenen. Het is natuurlijk een enorm cliché geworden, maar daarom niet minder waar. Alle aankopen die ze verrichten en op naam van de zaak zetten kunnen ze de BTW aftrekken, wat dus neerkomt op een korting van 21%. Kijk, een goede zelfstandige heeft het zeker niet slecht want de slechte, die gaat failliet, de rest rijdt niet in een fiatje en woont niet in een simpel rijhuisje. Natuurlijk, het is jammer dat men nog steeds de grote bedrijven, sommige met zelfs 0,0 belastingen nog steeds buiten schot houdt, maar ja, die hebben het gemakkelijker. Ze hoeven maar wat dreigende taal te spreken over verhuizen naar lageloon landen en voila... En ja, België is nu eenmaal een land dat kickt op belastingen en vooral, de burger hard in de portemonnee raken. Dat zal nooit veranderen zolang we voor de minste scheet kunnen thuisblijven en geld trekken, zolang we onbeperkt werkloos kunnen blijven en trekken. Maar vooral de sociale zekerheid, die eigenlijk onbetaalbaar is geworden (lees sociaal profitariaat), maar waar niemand durft aan te komen. Als ge uw eigen het minimumloon uitkeert, dan blijft dat geld in de vennootschap zitten hoor en kunt ge daar dus enkel beroepsuitgaven mee financieren. Wilt ge dat uit uw vennootschap krijgen dan gaat de staat nog is langs de kassa passeren hoor. En uw BTW kunt ge dus recupereren van die beroepsaankopen, maar enkel van die. Bij een auto is er al een plafond van 50% daarvoor sinds kort. Een goed verdienende zelfstandige zal misschien niet in een rijhuisje wonen, maar voor elke goed verdienende hebt ge énen die al failliet is gegaan en énen die met moeite rondkomt. Het zijn al die vennootschappen die trouwens de motor van de economie zijn, maar als ik is rond hoor bij ondernemers die 20 jaar of langer bezig zijn, dan hoor ik dikwijls dat ze het anders zouden aanpakken: niet blind blijven groeien (en personeel aannemen) maar met minder volk minder werk aannemen. Want vanaf het wat minder gaat wordt je een slaaf van je bedrijf. Werknemers hebben is enorm duur en bovendien worden ze overbeschermd door allerhande maatregelen... Inderdaad dan nog gezwegen over de sociale zekerheid, als we is zouden weten hoeveel mensen onterecht steun krijgen... Ge zou achterover vallen denk ik. |
| 27 Okt 2013, 12:24 |
|
|
forumlegende
Jeroen schreef: witzwet schreef: Zienaa schreef: http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carriere/Accountants_hebben_handen_vol_met_omstreden_liquidatiebonus.9404892-2211.art http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/carr ... 5-2211.art Alé het heeft lang geduurd alvorens ze de vennootschappen eens hard gingen aanpakken, verhogen van de onroerende voorheffing van 10 naar 25%. Wanneer een zelfstandige op pensioen gaat of stopt met zijn zaak mag hij 25% afdragen. De vennootschappen zijn het laatste bastion om ondernemerschap in België nog iet of wat aantrekkelijk te maken. Nu ze dit hard gaan aanpakken heeft het in België geen enkele zin meer om nog iets op te starten. Anderzijds moet ge ook durven stellen dat 1 op 6 zelfstandigen zichzelf het minimumloon uitkeert om de wel gekende redenen. Het is natuurlijk een enorm cliché geworden, maar daarom niet minder waar. Alle aankopen die ze verrichten en op naam van de zaak zetten kunnen ze de BTW aftrekken, wat dus neerkomt op een korting van 21%. Kijk, een goede zelfstandige heeft het zeker niet slecht want de slechte, die gaat failliet, de rest rijdt niet in een fiatje en woont niet in een simpel rijhuisje. Natuurlijk, het is jammer dat men nog steeds de grote bedrijven, sommige met zelfs 0,0 belastingen nog steeds buiten schot houdt, maar ja, die hebben het gemakkelijker. Ze hoeven maar wat dreigende taal te spreken over verhuizen naar lageloon landen en voila... En ja, België is nu eenmaal een land dat kickt op belastingen en vooral, de burger hard in de portemonnee raken. Dat zal nooit veranderen zolang we voor de minste scheet kunnen thuisblijven en geld trekken, zolang we onbeperkt werkloos kunnen blijven en trekken. Maar vooral de sociale zekerheid, die eigenlijk onbetaalbaar is geworden (lees sociaal profitariaat), maar waar niemand durft aan te komen. Als ge uw eigen het minimumloon uitkeert, dan blijft dat overblijvende geld in de vennootschap zitten hoor en kunt ge daar dus enkel beroepsuitgaven mee financieren. Wilt ge dat uit uw vennootschap krijgen dan gaat de staat nog is langs de kassa passeren hoor. En uw BTW kunt ge dus recupereren van die beroepsaankopen, maar enkel van die. Bij een auto is er al een plafond van 50% daarvoor sinds kort. Een goed verdienende zelfstandige zal misschien niet in een rijhuisje wonen, maar voor elke goed verdienende hebt ge énen die al failliet is gegaan en énen die met moeite rondkomt. Het zijn al die vennootschappen die trouwens de motor van de economie zijn, maar als ik is rond hoor bij ondernemers die 20 jaar of langer bezig zijn, dan hoor ik dikwijls dat ze het anders zouden aanpakken: niet blind blijven groeien (en personeel aannemen) maar met minder volk minder werk aannemen. Want vanaf het wat minder gaat wordt je een slaaf van je bedrijf. Werknemers hebben is enorm duur en bovendien worden ze overbeschermd door allerhande maatregelen... Inderdaad dan nog gezwegen over de sociale zekerheid, als we is zouden weten hoeveel mensen onterecht steun krijgen... Ge zou achterover vallen denk ik. als je jezelf een loon uitkeert uit een vennootschap, blijft de kost in je vennootschap, maar het geld gaat naar je privé, om privé-uitgaven met te doen, dus net geen beroepsuitgaven. en de 50%aftrek op personenwagens is er al eventjes hoor. en eigenlijk zou je het nog verder moeten beperken, maar die nieuwe regel ga ik hier niet uit de doeken doen. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 27 Okt 2013, 12:33 |
|
|
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
kies daar maar beter voor de semi-forfait
Soit, in de post van witzwet zijn wel alle misvattingen over hoe het er aan toe gaat op één hoop gesmeten kwestie van het clichédenken op dat vlak nog meer in de hand te werken. Moest ik niet beter weten ik dacht dat het een post van John Crombé was. _________________ If you never try, you'll never know |
| 27 Okt 2013, 12:36 |
|
|
Iendracht.be - beheer
El Corredor (Light) schreef: Jeroen schreef: witzwet schreef: Anderzijds moet ge ook durven stellen dat 1 op 6 zelfstandigen zichzelf het minimumloon uitkeert om de wel gekende redenen. Het is natuurlijk een enorm cliché geworden, maar daarom niet minder waar. Alle aankopen die ze verrichten en op naam van de zaak zetten kunnen ze de BTW aftrekken, wat dus neerkomt op een korting van 21%. Kijk, een goede zelfstandige heeft het zeker niet slecht want de slechte, die gaat failliet, de rest rijdt niet in een fiatje en woont niet in een simpel rijhuisje. Natuurlijk, het is jammer dat men nog steeds de grote bedrijven, sommige met zelfs 0,0 belastingen nog steeds buiten schot houdt, maar ja, die hebben het gemakkelijker. Ze hoeven maar wat dreigende taal te spreken over verhuizen naar lageloon landen en voila... En ja, België is nu eenmaal een land dat kickt op belastingen en vooral, de burger hard in de portemonnee raken. Dat zal nooit veranderen zolang we voor de minste scheet kunnen thuisblijven en geld trekken, zolang we onbeperkt werkloos kunnen blijven en trekken. Maar vooral de sociale zekerheid, die eigenlijk onbetaalbaar is geworden (lees sociaal profitariaat), maar waar niemand durft aan te komen. Als ge uw eigen het minimumloon uitkeert, dan blijft dat geld in de vennootschap zitten hoor en kunt ge daar dus enkel beroepsuitgaven mee financieren. Wilt ge dat uit uw vennootschap krijgen dan gaat de staat nog is langs de kassa passeren hoor. En uw BTW kunt ge dus recupereren van die beroepsaankopen, maar enkel van die. Bij een auto is er al een plafond van 50% daarvoor sinds kort. Een goed verdienende zelfstandige zal misschien niet in een rijhuisje wonen, maar voor elke goed verdienende hebt ge énen die al failliet is gegaan en énen die met moeite rondkomt. Het zijn al die vennootschappen die trouwens de motor van de economie zijn, maar als ik is rond hoor bij ondernemers die 20 jaar of langer bezig zijn, dan hoor ik dikwijls dat ze het anders zouden aanpakken: niet blind blijven groeien (en personeel aannemen) maar met minder volk minder werk aannemen. Want vanaf het wat minder gaat wordt je een slaaf van je bedrijf. Werknemers hebben is enorm duur en bovendien worden ze overbeschermd door allerhande maatregelen... Inderdaad dan nog gezwegen over de sociale zekerheid, als we is zouden weten hoeveel mensen onterecht steun krijgen... Ge zou achterover vallen denk ik. als je jezelf een loon uitkeert uit een vennootschap, blijft de kost in je vennootschap, maar het geld gaat naar je privé, om privé-uitgaven met te doen, dus net geen beroepsuitgaven. en de 50%aftrek op personenwagens is er al eventjes hoor. en eigenlijk zou je het nog verder moeten beperken, maar die nieuwe regel ga ik hier niet uit de doeken doen. Ja, is verkeerd verwoord. Het overblijvende geld blijft in de vennootschap zitten bedoel ik. Ik heb een auto op de zaak en mijn kilometers voor het werk zijn zeker 70% van het totaal. |
| 27 Okt 2013, 12:42 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Bram schreef: kies daar maar beter voor de semi-forfait Soit, in de post van witzwet zijn wel alle misvattingen over hoe het er aan toe gaat op één hoop gesmeten kwestie van het clichédenken op dat vlak nog meer in de hand te werken. Moest ik niet beter weten ik dacht dat het een post van John Crombé was. Goh, zijn pré zou ik alvast willen. En 't is niet omdat cliché is dat het niet klopt he. Tuttut, ne goeie zelfstandigen verdient méér dan goe zijnen boterham. (Wat geen pleidooi is om die dan ook te gaan leegzuigen en extra belasten). _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 27 Okt 2013, 18:35 |
|
|
Nationale Ploeg
witzwet schreef: Bram schreef: kies daar maar beter voor de semi-forfait Soit, in de post van witzwet zijn wel alle misvattingen over hoe het er aan toe gaat op één hoop gesmeten kwestie van het clichédenken op dat vlak nog meer in de hand te werken. Moest ik niet beter weten ik dacht dat het een post van John Crombé was. Goh, zijn pré zou ik alvast willen. En 't is niet omdat cliché is dat het niet klopt he. Tuttut, ne goeie zelfstandigen verdient méér dan goe zijnen boterham. (Wat geen pleidooi is om die dan ook te gaan leegzuigen en extra belasten). Het probleem is tegenwoordig dat dat precies niet mag. We groeien naar een maatschappij waar het verboden lijkt om beloond te worden voor je inspanningen. Verdien je meer dan iemand anders, dan ga je daar ook veel meer van afgeven. Want we moeten solidair zijn. Op die manier zorg je er echter voor dat niemand nog zin heeft om méér te doen, want je moet het grootste deel van je extra inkomsten die je krijgt door misschien ietsjes harder te werken, meer druk op de ketel te hebben en vooral véél meer risico te nemen dan iemand anders, toch afgeven. Waarom moet je het dan nog doen? Ik twijfel er zelf heel vaak over hoor. En velen met mij. Gisteren nog iemand gehoord die er mee stopt. Geen zin meer, te veel gezever en te weinig rendement uit wat hij er moet voor doen.Toen hij het nieuws aan zijn boekhouder ging vertellen, wist die hem te zeggen dat er elke dag mensen melden dat het gedaan is. Het kaat koed! |
| 28 Okt 2013, 9:23 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
Het is inderdaad schandalig hoe men tegenwoordig met zelfstandigen om gaat. In mijn branche (loodgieterij) kom ik regelmatig zaken tegen waar ik razend van word. Klanten die vragen om installaties te doen met goedkoop materiaal dat ze zelfs ergens online hebben aangekocht enzo, en dan verbolgen reageren omdat gij enkel installaties doet met materiaal dat ge zelf aanlevert. Het is precies verboden om nog iets te verdienen precies, of ge zijt de grootste bandiet die er bestaat.
Maar voetballers die 70 000 per week scheppen dat is blijkbaar geen enkel probleem. |
| 28 Okt 2013, 12:48 |
|
|
witzwet schreef: [En 't is niet omdat cliché is dat het niet klopt he. Tuttut, ne goeie zelfstandigen verdient méér dan goe zijnen boterham. (Wat geen pleidooi is om die dan ook te gaan leegzuigen en extra belasten). Mja, sta mij toe maar dat "dreigement" waar gij daar van klapt om naar het buitenland te verhuizen omwille van de druk is ook absoluut geen "simpel excuus" hé. Dat is de realiteit, maar de realiteit moet blijkbaar zoveel mogelijk verzwegen worden onder het motto "het gaat allemaal zeer goed" Bedrijven zullen inderdaad steeds klagen dat de druk te groot is, maar als ze ALLEMAAL hetzelfde probleem melden dan zou ge toch al eens mogen beseffen dat er fundamenteel toch iets fout zit. Maar inderdaad, het is slechts een excuus dat onze loonlast 16% hoger is dan de buurlanden... louter een excuus ^^. En kom nu niet af met de mini-jobs in Duitsland hé. We vergelijken met Nederland en Frankrijk waar de nettolonen nu niet direkt pakken lager liggen dan bij ons. _________________ If you never try, you'll never know |
| 28 Okt 2013, 13:16 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 23 Okt 2006, 10:38 Berichten: 1202 Locatie: Oilsjt!! |
Bram schreef: witzwet schreef: [En 't is niet omdat cliché is dat het niet klopt he. Tuttut, ne goeie zelfstandigen verdient méér dan goe zijnen boterham. (Wat geen pleidooi is om die dan ook te gaan leegzuigen en extra belasten). Mja, sta mij toe maar dat "dreigement" waar gij daar van klapt om naar het buitenland te verhuizen omwille van de druk is ook absoluut geen "simpel excuus" hé. Dat is de realiteit, maar de realiteit moet blijkbaar zoveel mogelijk verzwegen worden onder het motto "het gaat allemaal zeer goed" Bedrijven zullen inderdaad steeds klagen dat de druk te groot is, maar als ze ALLEMAAL hetzelfde probleem melden dan zou ge toch al eens mogen beseffen dat er fundamenteel toch iets fout zit. Maar inderdaad, het is slechts een excuus dat onze loonlast 16% hoger is dan de buurlanden... louter een excuus ^^. En kom nu niet af met de mini-jobs in Duitsland hé. We vergelijken met Nederland en Frankrijk waar de nettolonen nu niet direkt pakken lager liggen dan bij ons. _________________ Weir zen anti fusieclub!! |
| 28 Okt 2013, 15:00 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Das bij ons minstens 6 maand SV http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... egen.dhtml
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 28 Okt 2013, 16:14 |
|
|
Freak
|
| 28 Okt 2013, 18:31 |
|
| Pagina 833 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 831 832 833 834 835 … 885 Volgende |