Nooit Off-topic - Pagina 842 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 840 841 842 843 844 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Bericht Re: Nooit Off-topic
waly 2 schreef:
De Leuvense brouwerij AB Inbev stopt eind deze maand met de productie van Safir-pilsbier. Vorig jaar stopte de brouwerij al met de productie van vaten pils voor de cafés, maar eind deze maand zullen er ook geen flesjes Safir meer te verkrijgen zijn. Dat meldt OPA, de Aalsterse bierproevers.

Safir werd in 1939 gelanceerd door brouwerij De Gheest in Aalst en werd na de Tweede Wereldoorlog een groot merk. In 1979 werd De Gheest overgenomen door browuerij Artois en in 1988 verhuisde de productie naar Leuven. Volgens persverantwoordelijke Karen Couck van Inbev werd in de eerste helft van 2013 nog maar 120 hectoliter Safir verkocht aan zeven bierhandelaars en een dertiental cafés. In de grootwarenhuizen werd 300 hectoliter omgezet.

De complete ingesorte verkoop van Safir is dan ook de belangrijkste reden waarom de productie wordt stopgezet.

Ik drink het niet maar velen gaan het missen !! :x

:cry: :cry:

03 Dec 2013, 16:25

Leeftijd: 11
:cry: :cry: :cry:

03 Dec 2013, 17:31
Ancien

En ik dronk zu geeren Safir, dès tenminsjte goe bier.....

03 Dec 2013, 17:48
Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Zienaa schreef:
waly 2 schreef:
De complete ingestorte verkoop van Safir is dan ook de belangrijkste reden waarom de productie wordt stopgezet.

Tja wat wilt ge als ze in het overgrote deel van Vlaanderen enkel en alleen Jupiler promoten? In het Leuvense hebben ze nog geluk met hun Stella dat het een wereldbier is. Als je richting West-Vlaanderen ofzo trekt dan zie je wel dat ze daar hun eigen pilsbieren nog volop op vat leveren aan de café's.

Heel jammer is dit. Hopelijk kan een plaatselijke brouwer Safir overnemen en in ere herstellen.

Die dalende verkoop is het resultaat van hun eigen ingrepen, eerst de café's verplichten over te schakelen naar andere pils en de prijs van de bakken stilaan zo duur maken dat bijna iedereen overschakelt... Spijtige zaak, e Safirken ging er altijd goed in. :x

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

03 Dec 2013, 21:20
Vaste Waarde

Gio schreef:
Zienaa schreef:
waly 2 schreef:
De complete ingestorte verkoop van Safir is dan ook de belangrijkste reden waarom de productie wordt stopgezet.

Tja wat wilt ge als ze in het overgrote deel van Vlaanderen enkel en alleen Jupiler promoten? In het Leuvense hebben ze nog geluk met hun Stella dat het een wereldbier is. Als je richting West-Vlaanderen ofzo trekt dan zie je wel dat ze daar hun eigen pilsbieren nog volop op vat leveren aan de café's.

Heel jammer is dit. Hopelijk kan een plaatselijke brouwer Safir overnemen en in ere herstellen.

Die dalende verkoop is het resultaat van hun eigen ingrepen, eerst de café's verplichten over te schakelen naar andere pils en de prijs van de bakken stilaan zo duur maken dat bijna iedereen overschakelt... Spijtige zaak, e Safirken ging er altijd goed in. :x

spijtig, ik kocht - ondanks de nogal hoge prijs- altijd Safir.

03 Dec 2013, 23:16
nieuw in de eerste ploeg

waly 2 schreef:
De Leuvense brouwerij AB Inbev stopt eind deze maand met de productie van Safir-pilsbier. Vorig jaar stopte de brouwerij al met de productie van vaten pils voor de cafés, maar eind deze maand zullen er ook geen flesjes Safir meer te verkrijgen zijn. Dat meldt OPA, de Aalsterse bierproevers.

Safir werd in 1939 gelanceerd door brouwerij De Gheest in Aalst en werd na de Tweede Wereldoorlog een groot merk. In 1979 werd De Gheest overgenomen door browuerij Artois en in 1988 verhuisde de productie naar Leuven. Volgens persverantwoordelijke Karen Couck van Inbev werd in de eerste helft van 2013 nog maar 120 hectoliter Safir verkocht aan zeven bierhandelaars en een dertiental cafés. In de grootwarenhuizen werd 300 hectoliter omgezet.

De complete ingesorte verkoop van Safir is dan ook de belangrijkste reden waarom de productie wordt stopgezet.

:cry: :cry:

Een dertiental café's (waar ze Safir van 't flesken verkochten). Welke waren dat dan zoal?? In ieder geval een stuk cultureel erfgoed dat verdwijnt. Maar als fan van Stella is het voor mij maar een kleine ramp :D

04 Dec 2013, 9:31

Leeftijd: 11
zotvawies schreef:
Gio schreef:
Zienaa schreef:

spijtig, ik kocht - ondanks de nogal hoge prijs- altijd Safir.

Was in Ninove ook nog altijd te vinden (id drankencentrale) en ik ga mij rap nog ne voorraad aanleggen

04 Dec 2013, 9:43
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Wieze heeft toch ook een nieuw leven gekregen? Waarom hier in de streek onze Safir ook geen nieuw leven inblazen, brouwers genoeg me dunkt.

04 Dec 2013, 10:14
Nationale Ploeg

Zienaa schreef:
Wieze heeft toch ook een nieuw leven gekregen? Waarom hier in de streek onze Safir ook geen nieuw leven inblazen, brouwers genoeg me dunkt.

Volgens mij gaat Inbev nooit die licentie nog vrijgeven, bovendien is het overgrote deel van de cafés rechtstreeks of onrechtstreeks in handen van Inbev, dus ze gaan nooit meewerken aan een concurrentieverhaal -hoe klein ook- dat hen mogelijk een paar euro's afsnoept.

04 Dec 2013, 12:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
http://www.zita.be/nieuws/binnenland/29 ... sades.html

pfft, daar gaan we weer, Abu Tabboard :?

05 Dec 2013, 11:49
Freak

De Aalsterse ziekenhuizen genieten in heel de wereld een stevige reputatie. Het OLV-ziekenhuis behandelt jaarlijks 200 buitenlandse patiënten, vaak voor hartoperaties. Momenteel verblijven tien Libische patiënten in het ziekenhuis. Opvallend: patiënten die dat vragen kunnen een kamer krijgen zonder kruisbeeld en zelfs een kamer met een raam richting Mekka behoort tot de mogelijkheden. Er zijn ook drie Arabische verpleegsters in dienst.

Het OLV totaliseert elk jaar 85.000 opnames. De buitenlanders - die de volle pot betalen - vormen dus slechts een zeer minieme onderdeel van dat totaal.

Het volledige verhaal staat vandaag in Het Laatste Nieuws.

05 Dec 2013, 13:54
Nationale Ploeg

Zolang het rijke zijn die hier uit eigen zak de volle pot betalen trek ik het mij ni aan.

05 Dec 2013, 14:16
Ancien

Zienaa schreef:

Zolang het rijke zijn die hier uit eigen zak de volle pot betalen trek ik het mij ni aan.

En een pagina eerder:

"Mijn vader heeft vandaag twee vreemdelingen betrapt die naar mijn camionette stonden te kijken. Aangezien er hier in de buurt wekelijks inbraken zijn in woningen, bestelwagens en zelfs diefstal van wagens toe is dit wel iets om me zorgen over te maken. Hij heeft de nummerplaat genoteerd en dit doorgegeven aan de politie, meer kunnen we niet doen. Probleem is wel dat ik 's nachts de hele tijd wakker ga liggen hierdoor en overdag op mijn werk er ook de hele tijd mee in mijn hoofd gaan zitten.

Die inbraken zijn tevens een echte plaag, het begint tijd te worden dat het gerecht eindelijk eens haar werk doet en al dat vuil smerig krapuul gaat opsluiten of manu militari het land gaat uitzetten."

Consequent op Belgische wijze zeker?

05 Dec 2013, 17:21
Ancien

DT schreef:
Zienaa schreef:

En een pagina eerder:

"Mijn vader heeft vandaag twee vreemdelingen betrapt die naar mijn camionette stonden te kijken. Aangezien er hier in de buurt wekelijks inbraken zijn in woningen, bestelwagens en zelfs diefstal van wagens toe is dit wel iets om me zorgen over te maken. Hij heeft de nummerplaat genoteerd en dit doorgegeven aan de politie, meer kunnen we niet doen. Probleem is wel dat ik 's nachts de hele tijd wakker ga liggen hierdoor en overdag op mijn werk er ook de hele tijd mee in mijn hoofd gaan zitten.

Die inbraken zijn tevens een echte plaag, het begint tijd te worden dat het gerecht eindelijk eens haar werk doet en al dat vuil smerig krapuul gaat opsluiten of manu militari het land gaat uitzetten."

Ze hadden die camionette nodig om naar 't OLV te rijden.... :D

05 Dec 2013, 17:25
Nationale Ploeg

DT schreef:
Zienaa schreef:

En een pagina eerder:

Ik spreek mezelf toch niet tegen? Dat rijke buitenlanders zich hier in België laten opereren en de volle pot betalen (dus niet onze sociale zekerheid) daar kan ik toch niets tegen hebben. Ik verbloem mijn mening niet meer.

05 Dec 2013, 17:26
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 840 841 842 843 844 885