Stadion - Pagina 139 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 137 138 139 140 141 462
 Stadion 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Stadion
Pauter schreef:

Met andere woorden; oei, wa hadden ze een belofte gedaan om voor nieuwjaar met een oplossing te komen en we hebben nog niks. Kom we zetten er iets op dat iedereen al wist en zo lijkt het toch dat we iets gedaan hebben. Dan blijven die "hooligans" van den iendracht wel kalm want ze weten toch ni beter....

sorry voor mijn kritische kijk op dit artikel maar ik begin ( ja nu pas) te beseffen dak nog lang in de tent ga mogen staan ;)

Ze spreken in de artikels die hier verschenen zijn van deadlines (indienen dossiers) van midden Januari 2014. Bon ja, ge kunt dat interpreteren hoe ge wilt, maar ik had in ieder geval nooit verwacht toen er vorig jaar (deze periode ? ) echt sprake was van afbreken tribune K, dat we 1 jaar later een tijdelijke oplossing zouden hebben en binnen hetzelfde jaar voor het grotere pakket ook zicht hadden op een permanente oplossing.
Binnen 3-4 weken als de officiële plannen zijn ingediend zullen we waarschijnlijk snel meer weten.

't zou trouwens ook belachelijk zijn qua strategie hé, als het effectief over een vertragingsmechanisme ging ? Dan zouden ze toch gewoon de beslissing met 6 maand of een jaar voor zicht uitgeschoven hebben ? ... my 2 cents

26 Dec 2013, 18:26

Leeftijd: 37
Inderdaad, dat denk ik ook.. maar als we nu naast die subsidie pakken, en er zyn ook nog geen mede investeerders gevonden, wat gaan ze dan doen? Er is geen geld voorzien in de begroting van volgend jaar, en het enige wat nu uit het stadsbestuur weerklinkt is besparen besparen en besparen.

Daarom vond ik het echt jammer dat we die 2e periode niet hebben gewonnen, dan hadden ze pas duidelijkheid moeten brengen.. nu, tjah, weten we eigenlijk nog steeds niets!

26 Dec 2013, 23:40
Iendracht.be - beheer

Die subsidie is gewoon een tof extraatje hé. Dat is maximum 10% van het investeringsbedrag. Als een tribune dus 1 miljoen euro kost, dan moet ge voor 900.000 privé investeerders vinden. Dat zal het grote probleem zijn denk ik...

26 Dec 2013, 23:57
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Als er al een nieuw stadion komt, zal het geld toch van privé-investeerders moeten komen. Zelfs het nieuwe nationaal stadion in Brussel zou amper overheidsgeld krijgen, dus moeten we daar in Aalst zeker geen heil van verwachten. Maak een stadion met genoeg bureauruimte en speel een onuitgespeelde troef uit van een stad als Aalst: prima verbinding met Brussel en veel goedkoper dan de hoofdstad.

27 Dec 2013, 11:17
Ancien

Jeroen schreef:
Die subsidie is gewoon een tof extraatje hé. Dat is maximum 10% van het investeringsbedrag. Als een tribune dus 1 miljoen euro kost, dan moet ge voor 900.000 privé investeerders vinden. Dat zal het grote probleem zijn denk ik...

Van dat "tof extraatje" van 10% zou ik toch wel gebruik maken, het is nu dat we een nieuwe tribune, laat staan nieuw stadion, nodig hebben en niet binnen 5 jaar, want dan zullen die subsidies er niet meer zijn.

27 Dec 2013, 13:11
Iendracht.be - beheer

jammen schreef:
Jeroen schreef:

Van dat "tof extraatje" van 10% zou ik toch wel gebruik maken, het is nu dat we een nieuwe tribune, laat staan nieuw stadion, nodig hebben en niet binnen 5 jaar, want dan zullen die subsidies er niet meer zijn.

Ik zeg niet dat ze er geen gebruik van moeten maken hé. Maar ze gaan wel voor 90% privé kapitaal moeten gaan halen, en dat zal niet zo evident zijn neem ik aan.

27 Dec 2013, 14:20
Iendracht.be - beheer

malder schreef:
Als er al een nieuw stadion komt, zal het geld toch van privé-investeerders moeten komen. Zelfs het nieuwe nationaal stadion in Brussel zou amper overheidsgeld krijgen, dus moeten we daar in Aalst zeker geen heil van verwachten. Maak een stadion met genoeg bureauruimte en speel een onuitgespeelde troef uit van een stad als Aalst: prima verbinding met Brussel en veel goedkoper dan de hoofdstad.

Als je over bureauruimte spreekt dan heb je het over een nieuw stadion, en dat zie ik écht niet gebeuren, of gaan ze ons nog 10 jaar onder dat zeil laten staan?

Een gloednieuwe zittribune aan de overkant met voldoende ruimte voor restaurant en evenementen, maar plek om nog bureauruimte te gaan realiseren heb je echt wel niet (en ook geen parking).

PS: Zie de gloednieuwe kantoren in Erembodegem waar de Gates 2 verdiepen heeft. Staat voor de rest akelig leeg en men heeft niet direct veel bedrijven op't oog..

27 Dec 2013, 14:24
Nationale Ploeg

eh... ging er voor 31/12 niet een beslissing vallen of heb ik dat gedroomd ? :?

31 Dec 2013, 16:02
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Still standing ! schreef:
eh... ging er voor 31/12 niet een beslissing vallen of heb ik dat gedroomd ? :?

Enkele weken uitgesteld ;)

31 Dec 2013, 16:40
Ancien

Leeftijd: 65
Als ik ons, Eendracht supporters iets toewens voor 2014 dan is het dat er dit jaar een doorbraak komt in het stadion dossier. Zou prachtig zijn... maar soms zijn nieuwjaarswensen eerder dromen!

31 Dec 2013, 18:15
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
salvador schreef:
Als ik ons, Eendracht supporters iets toewens voor 2014 dan is het dat er dit jaar een doorbraak komt in het stadion dossier. Zou prachtig zijn... maar soms zijn nieuwjaarswensen eerder dromen!

Dat Oiljsteneers niet meer geloven in beloftes en vooruitzichten is in onze stad, vandaag de dag, normaal.
Hoe vaak hebben politici al grootse plannen voor onze stede bekend gemaakt?
-"de noodzakelijke nieuwe evenementenzool" waarbij de afbraak van de keizershallen nooit werd vervangen? Dit probleem sleept al decennia aan...
- het verouderd eendrachtstadion dat al decenia wordt aangeklaagd bij de gemeenteraad, maar waarvan men pas nu, begin 2014 "een werkgroep" ("taskforce") creeert? Een oudgekend probleem waar politici nooit iets aan deden.
- het mobiliteitsplan voor Aalst, waarvoor het ellendige fileleed in Aalst minstens de komende 30 jaar nog wordt gehypothekeerd , omdat men de 2de ring rond Aalst niet tijdig heeft voorzien.
- de miskleun van het "nieuwe" stedelijk zwembad : dat absoluut geen recreatiebad mocht zijn?
- En dan zwijgen we nog over alle mislukte plannen om Aalst recreatief of economisch aantrekkelijk te maken ( "het Oiljsters strand "; "de helikopterhaven", "het ontbreken van een indoorshoppingcentrum, .... enz..
Oiljst blijft Oiljst. En dat beleidsprobleem is eigen aan onze stad.
Dat is zo op alle vlakken. Zowel economisch als op sportief vlak. En blijven wij de onderknie ten opzichte van gelijkwaardige steden als Mechelen, Oostende, Waregem enz

02 Jan 2014, 14:15

Kijk dan toch maar eens naar okapi, draaien nu toch al enkele jaren mee in de top van het Belgische basketbal..

02 Jan 2014, 19:20
Iendracht.be - beheer

hansken schreef:
Kijk dan toch maar eens naar okapi, draaien nu toch al enkele jaren mee in de top van het Belgische basketbal..

Maar dat is allebehalve de verdienste van het bestuur van de stad hé

02 Jan 2014, 20:19

Tuurlijk, kwil maar zeggen dat qua beleid den eendracht nog heel veel kan leren van okapi..

03 Jan 2014, 9:14

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
geen appels met peren vergelijken ook hé.

03 Jan 2014, 9:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 137 138 139 140 141 462