Transfers volgend seizoen - Pagina 127 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 125 126 127 128 129 515
 Transfers volgend seizoen 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
El Corredor (Light) schreef:

inderdaad, met die spelers heb je een basis. al heb ik de laatste weken enorm veel twijfels gekregen rond De Neve. Werd er zaterdag op sommige momenten kinderlijk uitgelopen. en let eens op hoeveel ballen vooruit geeft die op een match? Balletje breed, tikje terug, ... centraal mag het toch iets meer zijn toch?

Weet ik en daar verschillen we historisch van mening want jij had dezelfde kritiek op Pietermaat vorig seizoen omdat je baalt van dat tikkie terug... Ik bekijk dat iets anders: ik hou liever de bal in de ploeg dan - omdat iemand centrale middenvelder is - hij redelijk verplicht is om minstens de helft van zijn passing vooruit te geven... Om een vergelijking te maken: die kritiek heb je tov Van Damme laten varen terwijl die vaker vooruit speelde, maar ook veel meer tot balverlies leidde. Gianni en Tom fungeerden meer als een soort Biglia maar met dat tikkie terug hou je tenminste de bal in Eigen ploeg.

Pas op hé, ik zie ook liever een centrale middenvelder die zelf de ploeg op sleeptouw neemt, maar dan boor je meteen een ander probleem aan... Die functie in de ploeg hangt ook af van wie er voor en achter u speelt natuurlijk... Heb je een inschuivende verdediger die niet bang is om mee te voetballen, dan kan je uw centrale middenvelder wat vrijer laten acteren... Als je op de tien meer een spits dan een middenvelder staan hebt, kan uw centrale middenvelder ook weer meer doen op aanvallend vlak... Vandaar bijvoorbeeld dat de aanvallend meest renderende controllerende middenvelder van de laatste jaren Ewen Verheyden was die zowel met Troch als Moreels voor zich voetballend mee kon doen... Anderzijds, slikten we in die seizoenen ook altijd veel goals omdat we veel meer balverlies leden en de verdedigende organisatie ook niet altijd op punt stond in de actie...

Nu is uw tweede spits/nummer tien voor het tweede jaar op rij echt iemand die de bal constant moet voelen om "mee te doen"... Di Gregorio eerst, nu Skhodra... Reken daar dan op links ook steeds naar binnen komende mensen bij, waardoor het speelveld van uw controllerende middenvelder wel heel beperkt wordt... En dat vind ik met name voor De Neve heel jammer want heeft de beste "verdeelpass" van de kern... Zet die in een middenveldsruit in de punt naar achter, tegen de achterste vier geplakt en hij verdeelt het spel zoals het moet - ben ik zeker van...

Maar who am I? Mijn ploeg zou er ook compleet anders uitzien...

31 Mar 2014, 12:08
forumlegende

DT schreef:

inderdaad, met die spelers heb je een basis. al heb ik de laatste weken enorm veel twijfels gekregen rond De Neve. Werd er zaterdag op sommige momenten kinderlijk uitgelopen. en let eens op hoeveel ballen vooruit geeft die op een match? Balletje breed, tikje terug, ... centraal mag het toch iets meer zijn toch?

Weet ik en daar verschillen we historisch van mening want jij had dezelfde kritiek op Pietermaat vorig seizoen omdat je baalt van dat tikkie terug... Ik bekijk dat iets anders: ik hou liever de bal in de ploeg dan - omdat iemand centrale middenvelder is - hij redelijk verplicht is om minstens de helft van zijn passing vooruit te geven... Om een vergelijking te maken: die kritiek heb je tov Van Damme laten varen terwijl die vaker vooruit speelde, maar ook veel meer tot balverlies leidde. Gianni en Tom fungeerden meer als een soort Biglia maar met dat tikkie terug hou je tenminste de bal in Eigen ploeg.

Pas op hé, ik zie ook liever een centrale middenvelder die zelf de ploeg op sleeptouw neemt, maar dan boor je meteen een ander probleem aan... Die functie in de ploeg hangt ook af van wie er voor en achter u speelt natuurlijk... Heb je een inschuivende verdediger die niet bang is om mee te voetballen, dan kan je uw centrale middenvelder wat vrijer laten acteren... Als je op de tien meer een spits dan een middenvelder staan hebt, kan uw centrale middenvelder ook weer meer doen op aanvallend vlak... Vandaar bijvoorbeeld dat de aanvallend meest renderende controllerende middenvelder van de laatste jaren Ewen Verheyden was die zowel met Troch als Moreels voor zich voetballend mee kon doen... Anderzijds, slikten we in die seizoenen ook altijd veel goals omdat we veel meer balverlies leden en de verdedigende organisatie ook niet altijd op punt stond in de actie...

Nu is uw tweede spits/nummer tien voor het tweede jaar op rij echt iemand die de bal constant moet voelen om "mee te doen"... Di Gregorio eerst, nu Skhodra... Reken daar dan op links ook steeds naar binnen komende mensen bij, waardoor het speelveld van uw controllerende middenvelder wel heel beperkt wordt... En dat vind ik met name voor De Neve heel jammer want heeft de beste "verdeelpass" van de kern... Zet die in een middenveldsruit in de punt naar achter, tegen de achterste vier geplakt en hij verdeelt het spel zoals het moet - ben ik zeker van...

was ook volledig terecht. Kon geen ploeg dragen in tweede klasse, en werd dan ook op de rechtsback geposteerd bij Racing Mechelen. Wat die verdeelpasses van De Neve betreft. Die ballen over 5 à 10 meter wil ik ook nog geven hoor.

Soit, een wereldploeg hebben we niet, maar zonder inzet spelen zoals zaterdag daar kan ik nie tegen.

VDN, De Greef, Filipovic, Van Damme, Wesley Van Belle, De Cuyper is de basis en voor de rest gaan je transfers er weer "bosj op" moeten zijn.

31 Mar 2014, 12:20
Ancien

willempie schreef:
Veel gaan we niet mogen verwachten denk ik als je het verslag in het laatste nieuws leest van roland vdb
Eendracht ambieert de top in tweede,maar als er onderhandelt word met spelers die een meerwaarde kunnen betekenen dan moet er om financiele redenen afgehaakt worden,zo blijf je in de middenmoot hangen

Spelers met een hoog maandloon zijn voor ons niet haalbaar,het bestuur wil dat de club financieel gezond word,en hierdoor kunnen we dat niet betalen aldus RVDB

En daar ga ik dus niet mee akkoord... Het is niet omdat een speler duur is dat hij ook een meerwaarde gaat brengen. Voor een spits wil ik daar nog inkomen, maar van een centrale middenvelder is die meerwaarde al veel meer afhankelijk van wie er achter, naast en voor hem staat... Merir indertijd was een prachtige speler om naar te kijken, maar haalde maar 2 seizoenen rendement: bij Peruwelz toen hij iemand als Sakanoko voor zich had...

Startbasis moet aangeven zijn wat uw vijfjarenplan is en welk soort voetbal je wil spelen, in samenspraak met uw trainer. Dan werk je samen uit welke spelers je nodig hebt om die visie te verwezenlijken en kijk je jaar na jaar wie er vrijkomt op de markt en wie in uw filosofie past... Investeer je in Ken Van Damme bijvoorbeeld, wel dan weet je dat je met een puur aanvallende middenvelder die het werk schuwt, niets gaat opschieten... Kan je een topspits vastleggen die 95% van zijn doelpunten met het hoofd maakt, wel dan moet je die laten lopen want gaat niet renderen in een kern waarvan er maar een flankspeler de achterlijn kan halen... En inspraak van een trainer wil niet zeggen dat hij alles te beslissen heeft... Wat mij betreft, mag je als club gerust een Kompany, Kabeya en De Neve binnenhalen als je gelooft dat die mannen een meerwaarde kunnen geven - als echter uw dure aankopen, ook de mist ingaan dan weet je echter dat het aantrekken van enkele mindere goden ook in een ander daglicht gaan worden geplaatst...

Vind het jammer voor RVDB dat hij ook zo denkt... Ik had gehoopt dat hij die meerwaarde zou willen creëren door goede goedkopere spelers te halen uit lagere klassen ipv dezelfde weg op te gaan als vorig seizoen waar er maar 1 echte aankoop heeft gerendeerd, namelijk Wesley Van Belle...

31 Mar 2014, 12:27
Ancien

DT schreef:

was ook volledig terecht. Kon geen ploeg dragen in tweede klasse, en werd dan ook op de rechtsback geposteerd bij Racing Mechelen. Wat die verdeelpasses van De Neve betreft. Die ballen over 5 à 10 meter wil ik ook nog geven hoor.

Soit, een wereldploeg hebben we niet, maar zonder inzet spelen zoals zaterdag daar kan ik nie tegen.

VDN, De Greef, Filipovic, Van Damme, Wesley Van Belle, De Cuyper is de basis en voor de rest gaan je transfers er weer "bosj op" moeten zijn.

Dat vind ik dan die brug te ver: waarom moet dat op die leeftijd en meteen op dat moment??? Je haalt een kerel van 21 en geeft hem de kans hem te bewijzen in tweede klasse, op een positie waar het jaar voordien iemand van 33 speelde? Moet die dan al dragende speler zijn in een ploeg met Filipovic, Di Gregorio en Glouftsis? Die vereiste snap ik dus niet... Dat hij het jaar erop rechtsback is bij Racing Mechelen doet weinig ter zake... Racing Mechelen zocht rechtsback en Tom speelde die positie bij Boom... CJ wilde als centrale as Lander - Janssens, logisch toch dat Tom dan eieren voor zijn geld kiest...

Ik vind dat je met zo'n instelling en in de situatie dat je maar weinig financiële middelen hebt, nooit een ploeg kan bouwen hoor El Co als elke transfer van een prille twintiger meteen een knaller moet zijn. Kijk naar Hans Vanaken, als ik me niet vergis hier thuis bij ons twee jaar geleden met Lommel geen bal geraakt tegen Gigli Ndefe... Je moet mensen ook kansen durven geven... Niet alleen diegene die je met grote trom binnenhaalt want die zijn vaak de grootste tegenvallers...

Vrees dat je in de voorbereiding Gianni niet goed in de gaten hebt gehouden dan wat die verdeelpasses betreft... Wat mij betreft, moet je Gianni evalueren op zijn ontwikkeling sinds de start van het seizoen en wat de beoogde doelstellingen waren van de club tov hem. Op basis van hoe hij zich staande heeft gehouden in de kern/ploeg, blijkt dat hij veruit de meest constante centrale middenvelder is geweest, in een ploeg waar hij de eerste maanden eigenlijk geen deel van uitmaakte... Gezien zijn leeftijd is dat voorlopig het enige evaluatiecriterium voor komend seizoen. Kan het beter? Uiteraard, maar is het slechter dan wat er gemiddeld op die positie in tweede loopt? Vind ik niet.

Op het moment dat hij een dip kende, zou hij er even naast moeten gezet zijn, maar dat kon niet omdat de grote transfer voor dat compartiment al een heel seizoen in de lappenmand ligt... Dat zijn de feiten en dat zijn de evaluatiecriteria... Naar volgend jaar toe, wordt de lat dan weer iets hoger gelegd en wordt de situatie herbekeken...

Je vraagt enerzijds dat de club moet handelen als gezonde club, maar anderzijds krijgen gasten van 20 jaar wel maar 1 seizoen de kans om zich te bewijzen? Meer nog, als het drie opeenvolgende weken minder gaat, valt zo'n speler ook uit de boot... Er moet gewoon op langere termijn durven gekeken worden...

31 Mar 2014, 12:41
Knaap

Leeftijd: 106
DT u zouden ze beter een functie binnen de club geven ;)
En dat is niet sarcastisch bedoeld he :p

31 Mar 2014, 13:02
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Jozefken1919 schreef:
DT u zouden ze beter een functie binnen de club geven ;)
En dat is niet sarcastisch bedoeld he :p

En een eigen topic ook: "De epistels van DT". :D ;)

31 Mar 2014, 14:20
forumlegende

Leeftijd: 61
Ngasseu, Kabeya en Kompany mogen vertrekken, bron Het Nieuwsblad.

03 Apr 2014, 20:36
forumlegende

kreezie nonkeltje schreef:
Ngasseu, Kabeya en Kompany mogen vertrekken, bron Het Nieuwsblad.

edit sponsored by Bomber

Laatst gewijzigd door El Corredor (Light) op 03 Apr 2014, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

03 Apr 2014, 20:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Kompany, dat was volledig logisch.
Ngassu en Kabeya, dat is minder duidelijk. Te duur?
en te vervangen door betere spelers en minder duur?

03 Apr 2014, 21:55
Ancien

pattaboem schreef:
Kompany, dat was volledig logisch.
Ngassu en Kabeya, dat is minder duidelijk. Te duur?
en te vervangen door betere spelers en minder duur?

Inderdaad, weg met aal die destjereers, diegene die dergelijke spelers heeft aangekocht heeft ook zijn examen gelukt moet ik zeggen. :hmm:

04 Apr 2014, 8:52
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
In een artikel over RC Mechelen in HLN zegt Weydisch dat hij niet staat te springen voor een terugkeer naar Aalst en liever vertrekt als er niets veranderd is.

04 Apr 2014, 9:49
Ancien

Smetje schreef:
In een artikel over RC Mechelen in HLN zegt Weydisch dat hij niet staat te springen voor een terugkeer naar Aalst en liever vertrekt als er niets veranderd is.

Is niet de eerste keer dat ik dat hoor - na de match tegen RWDM ook stellige beweringen gehoord van enkele mannen die al jaar en dag naar den Iendracht komen zien dat Thomas zou hebben aangegeven sowieso niet terug te keren. Zwakt dit blijkbaar een beetje af nu in de krant, maar de teneur van de zaak is duidelijk me dunkt... Langs de andere kant bekeken: Thomas moet ook wel durven toegeven dat we in anderhalf jaar EA, de echte Weydisch van bij Deinze en Racing Mechelen nooit hebben gezien... Was voor mij persoonlijk een van de grootste teleurstellingen globaal bekeken op enkele opflakkeringen na...

04 Apr 2014, 9:56
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
DT schreef:
Smetje schreef:

Is niet de eerste keer dat ik dat hoor - na de match tegen RWDM ook stellige beweringen gehoord van enkele mannen die al jaar en dag naar den Iendracht komen zien dat Thomas zou hebben aangegeven sowieso niet terug te keren. Zwakt dit blijkbaar een beetje af nu in de krant, maar de teneur van de zaak is duidelijk me dunkt... Langs de andere kant bekeken: Thomas moet ook wel durven toegeven dat we in anderhalf jaar EA, de echte Weydisch van bij Deinze en Racing Mechelen nooit hebben gezien... Was voor mij persoonlijk een van de grootste teleurstellingen globaal bekeken op enkele opflakkeringen na...
Is ook wel serieus geremd geweest dit seizoen door een ernstige blessure waarna hij door topcoach CJ iets te vroeg weer in de ploeg werd gebracht en weer hervallen is. Blijft toch een speler die qua voetballend vermogen ons nog diensten zou kunnen bewijzen als hij weer topfit zou zijn. Denk dat de tijd gewoon voorbij is dat spelers stonden te springen om voor ons te spelen en dit om de redenen ons aller bekend. Verbaasd me wel dat een echte voetballer als Thomas weer in twijfel getrokken word maar die badmeester centraal achteraan die nog liever van een brug zou springen dan een bal vooruit in de voet te spelen dan wel een contractverlenging krijgt, voor mij toch een teken dat ze in de bestuurskamer nog altijd niet het licht hebben gezien.

04 Apr 2014, 10:16
Ancien

chunga schreef:
DT schreef:
Smetje schreef:

Is ook wel serieus geremd geweest dit seizoen door een ernstige blessure waarna hij door topcoach CJ iets te vroeg weer in de ploeg werd gebracht en weer hervallen is. Blijft toch een speler die qua voetballend vermogen ons nog diensten zou kunnen bewijzen als hij weer topfit zou zijn. Denk dat de tijd gewoon voorbij is dat spelers stonden te springen om voor ons te spelen en dit om de redenen ons aller bekend. Verbaasd me wel dat een echte voetballer als Thomas weer in twijfel getrokken word maar die badmeester centraal achteraan die nog liever van een brug zou springen dan een bal vooruit in de voet te spelen dan wel een contractverlenging krijgt, voor mij toch een teken dat ze in de bestuurskamer nog altijd niet het licht hebben gezien.

Klopt Chunga maar is dat ook niet een deel van het probleem? Weydisch is in zijn 1,5 jaar bij EA nauwelijks topfit geweest en voor een flitsenvoetballer is dat natuurlijk nefast hé. Intrinsiek is het waarschijnlijk de beste voetballer die er in de kern zit, maar hoeveel keer is het echt tot uiting gekomen in het veld? Zeker niet qua rendement: vorig seizoen 1 assist (als invaller de aangever van de kopbalgoal van Glouftsis tegen STVV thuis) en 1 doelpunt op Heist dit seizoen? Onder BVR was hij veel beter als invaller dan als basisspeler (ongeacht op welke positie hij zijn kans kreeg en hoe de ploeg ook draaide of niet draaide) en op het moment dat CJ overnam, sukkelde hij al met zijn buikspieren... Werd dan idd veel te vroeg gebracht maar eens redelijk wedstrijdfit vroeg hij daarna zelf een transfer aan...

Ook dat van de contractverlenging is niet helemaal correct hé want ondanks alle blessureleed hebben ze het contract van Thomas wel verlengd afgelopen zomer met een extra jaar... Ik kan mis zijn maar Thomas leek me gewoon nooit helemaal gelukkig in de Aalsterse kleedkamer. Was echt maar een schim van zichzelf bij ons - bij Deinze was hij een constant gevaar, nauwelijks af te stoppen - bij ons maakte hij vaak een actie vanop de middenlijn om dan keer op keer naar binnen te komen en telkens voor de zestien gestuit te worden... Pas op, wat er nu loopt, is geen haar beter hé maar je kan moeilijk zeggen dat hij ooit zijn stempel heeft kunnen drukken om hem tien matchen na elkaar te laten staan... En in de matchen die hij altijd vol zijn kans kreeg in de basis, heeft hij die nooit gegrepen, zoals een Tjendo of een Niels Martin bijvoorbeeld wel deed... Is - denk ik - net zoals Kevin Janssens iemand die enkel in een ander systeem tot ontplooiing zou kunnen komen bij ons... Zoals bij de Racing eerder als tweede spits, eerder dan als middenvelder...

04 Apr 2014, 10:38
forumlegende

Leeftijd: 43
De vraag is wat hij precies bedoeld met "als er niets veranderd is".

04 Apr 2014, 14:09
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 125 126 127 128 129 515