|
|
| Pagina 187 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 185 186 187 188 189 … 462 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Bericht Re: Stadion
Nosferatu schreef: Antwoord op fusie gedrocht.... Waarom niet out of the box denken.... Wie doet mee? Een stadion ... nieuw dan is het makkelijkste in te plannen ( voor de vergunningen) op het bestaande terrein... Echter we zitten met beperkingen qua hoogte, dit om buurt bewoners niet te veel zonlicht af te pakken. In mexico hebben ze sinds kort een stadion ingegraven... ik weet nu de exacte afmetingen niet van het totale terrein die we nu hebben. Maar mij lijkt het toch mogelijk om het veld te draaien en een stadion te bouwen met onder het stadion nog eens parking voor ong. 100 auto's voor vips, spelers etc. De rest zal wel parkeren zoals het nu is. In luik is er nu ook geen parkeergelegenheid bv. Bovengronds is er enkel een ovaal, niet hoger dan de europatribune. Plaats voor 13000 man is ruim voldoende, want we zen Barcelona nie. Opwaardering voor de buurt, minder geluidsoverlasr door ingegraven stadion en mits de juiste architect, meer lichtinval voor buurtbewoners. Ok tijdens den teim sta je ondergronds een pint teczuipen in ons kantien ,maar na de match met zen allen de cafe in. Iedereen blij... nee toch? Is maar idee, maar wie denkt mee? Alle ideeen, hoe zot ook, zijn misschien haalbaar als we er een architecturaal hoogstandje van maken. Dan blijft de vraag wie dat gaat betalen. Ghelamco of een andere projectontwikkelaar doen dat enkel als er kantoren, winkels,... bij kunnen. |
| 14 Jun 2014, 21:47 |
|
|
forumlegende
zwetzat schreef: Timoilsjt schreef: Blijkbaar ben ik hier de enige die het niet erg vindt dat het Erembodegem-verhaal is afgeschoten. Ik ben steeds voorstander geweest van een renovatie van het huidige PC-stadion in de Bredestraat. Hetgene dat onzen iendracht uniek maakt is de volkse sfeer die je in en rond het stadion hebt, en dit dankzij zijn liging in een volksbuurt. Als je morgen verhuist naar Erembodegem, Siesegem,... dan kom je in het Ghelamco-verhaal terecht: een zielloos stadion dat nog kaler is dan een ziekenhuis. Allemaal beton en een zeer goedkope afwerking. Geen bezieling, niets, nada, noppes. En al even erg als het stadion zelf is de ligging ervan: geen café in de buurt. Gedaan met de gezellige sfeer na de match. Cafeeken in, cafeeken uit,... zal enkel nog terug te vinden zijn als tekst van een carnavalslieke... Een nieuw stadion in the middle of nowhere zal een opflakkering van de supportersaantallen teweeg brengen (net zoals in Gent) maar dat zal van tijdelijke aard zijn. De ziel van onze club zal helaas voorgoed opgeslorpt zijn in het nieuwe ijzige staal en beton Zet een nieuwe K met optie voor uitbreiding: kost niet veel en voorlopig heb je voor onzen iendracht alles wat je moet hebben. Hoe langer je hiermee wacht hoe beter de omwoneneden de verdwenen tribune gewoon zijn en hoe groter de kans op protestacties en buurtcomités bi jde aanvraag voor een nieuwe tribune. get alive man Ik em een leven maat, en nog een goed ook ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 14 Jun 2014, 22:42 |
|
|
forumlegende
Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 14 Jun 2014, 22:49 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 13 Jul 2008, 17:20 Berichten: 1374 Leeftijd: 46 Locatie: hofstade |
Timoilsjt schreef: Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... er zijn nog andere stadions in de geburen he.... of ze kunnen den boel daar nadien ook heropbouwen peizek... ![]() |
| 15 Jun 2014, 8:31 |
|
|
Ancien
Timoilsjt schreef: Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Iedereen heeft hier zijn eigen mening over wat niet meer dan normaal is, nu is het allemaal maar gissen, maar de enigen die nu momenteel de toekomst van EA in hebben handen is FDR en zijn bestuursploeg. Het is nu afwachten hoe zij gaan reageren op deze laffe daad van het stadsbestuur en wat hun plannen voor de toekomst van deze club zullen zijn. Hoe meer ik deze zaak bekijk, hoe meer ik overtuigd ben dat de Okapibelangen een zeer grote rol gespeeld hebben. Die mannen willen gewoon de enige sportclub in Aalst worden en daarvoor moet de oudste club van Aalst verhuizen of liever gewoon verdwijnen. Aalst Anti-Voetbalstad _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 15 Jun 2014, 8:48 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 13 Jul 2008, 17:20 Berichten: 1374 Leeftijd: 46 Locatie: hofstade |
"Iemand voor de zot houden, is een agendapunt laten toevoegen en dan niet komen opdagen"
Karim Van Overmeire Schepen neenee karim, iemand voor de zot houden, is veel beloven en dan volledig het tegenovergestelde doen!! of hoe de zegswijze "veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven" in tegenstelling van wat er al jaren op ons belfort staat de nieuwe slagzin van een stad kan worden he.... |
| 15 Jun 2014, 9:26 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Hugo schreef: Timoilsjt schreef: Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Iedereen heeft hier zijn eigen mening over wat niet meer dan normaal is, nu is het allemaal maar gissen, maar de enigen die nu momenteel de toekomst van EA in hebben handen is FDR en zijn bestuursploeg. Het is nu afwachten hoe zij gaan reageren op deze laffe daad van het stadsbestuur en wat hun plannen voor de toekomst van deze club zullen zijn. Hoe meer ik deze zaak bekijk, hoe meer ik overtuigd ben dat de Okapibelangen een zeer grote rol gespeeld hebben. Die mannen willen gewoon de enige sportclub in Aalst worden en daarvoor moet de oudste club van Aalst verhuizen of liever gewoon verdwijnen. Aalst Anti-Voetbalstad Is er eigenlijk nog een deftig alternatief om een nieuw stadion te zetten? Want als je nu zo ver staat moet iedere optie toch onderzocht worden, desnoods buiten Aalst als die rot politiekers ons toch weeral tegen werken... |
| 15 Jun 2014, 9:34 |
|
|
forumlegende
Josken11 schreef: Hugo schreef: Timoilsjt schreef: Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Iedereen heeft hier zijn eigen mening over wat niet meer dan normaal is, nu is het allemaal maar gissen, maar de enigen die nu momenteel de toekomst van EA in hebben handen is FDR en zijn bestuursploeg. Het is nu afwachten hoe zij gaan reageren op deze laffe daad van het stadsbestuur en wat hun plannen voor de toekomst van deze club zullen zijn. Hoe meer ik deze zaak bekijk, hoe meer ik overtuigd ben dat de Okapibelangen een zeer grote rol gespeeld hebben. Die mannen willen gewoon de enige sportclub in Aalst worden en daarvoor moet de oudste club van Aalst verhuizen of liever gewoon verdwijnen. Aalst Anti-Voetbalstad Is er eigenlijk nog een deftig alternatief om een nieuw stadion te zetten? Want als je nu zo ver staat moet iedere optie toch onderzocht worden, desnoods buiten Aalst als die rot politiekers ons toch weeral tegen werken... Als je buiten Aalst wil gaan is er zelfs een mooi stadion dat klaar staat om de Eendracht te ontvangen. ![]() |
| 15 Jun 2014, 9:57 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Jean schreef: Josken11 schreef: Hugo schreef: Iedereen heeft hier zijn eigen mening over wat niet meer dan normaal is, nu is het allemaal maar gissen, maar de enigen die nu momenteel de toekomst van EA in hebben handen is FDR en zijn bestuursploeg. Het is nu afwachten hoe zij gaan reageren op deze laffe daad van het stadsbestuur en wat hun plannen voor de toekomst van deze club zullen zijn. Hoe meer ik deze zaak bekijk, hoe meer ik overtuigd ben dat de Okapibelangen een zeer grote rol gespeeld hebben. Die mannen willen gewoon de enige sportclub in Aalst worden en daarvoor moet de oudste club van Aalst verhuizen of liever gewoon verdwijnen. Aalst Anti-Voetbalstad Is er eigenlijk nog een deftig alternatief om een nieuw stadion te zetten? Want als je nu zo ver staat moet iedere optie toch onderzocht worden, desnoods buiten Aalst als die rot politiekers ons toch weeral tegen werken... Als je buiten Aalst wil gaan is er zelfs een mooi stadion dat klaar staat om de Eendracht te ontvangen. ![]() Ik heb het over een voetbalstadion en niet over een duiventil die te groot is voor een provencialer. ![]() |
| 15 Jun 2014, 10:14 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02 Berichten: 1333 |
Wat is een politieker zijn gegeven woord waard ??? niks geen kloten GVD, gangsters zijn het van den eersten tot laasten
|
| 15 Jun 2014, 10:32 |
|
|
Ancien
Josken11 schreef: Jean schreef: Josken11 schreef: Is er eigenlijk nog een deftig alternatief om een nieuw stadion te zetten? Want als je nu zo ver staat moet iedere optie toch onderzocht worden, desnoods buiten Aalst als die rot politiekers ons toch weeral tegen werken... Als je buiten Aalst wil gaan is er zelfs een mooi stadion dat klaar staat om de Eendracht te ontvangen. ![]() Ik heb het over een voetbalstadion en niet over een duiventil die te groot is voor een provencialer. ![]() Ik denk als die investeerdergroep afhaakt dat je dan mag blij zijn met Denderleeuw als alternatief ook al is het niet onze eerste keuze, ik weet niet hoeveel andere randgemeenten akkoord zullen zijn om een stadion op hun grondgebied te bouwen en dan van de buurtbewoners nog gezwegen. In Denderleeuw is daar allemaal geen discussie meer over en kan je ook nog uitbreiden aan je stadion. Het is nu eenmaal zo dat FDR die boetes niet zal blijven betalen , volgend jaar kunnen ze beginnen melken dat de zittribune niet meer voldoet aan de veiligheidsregels, waar gaan we dan naar toe? ![]() Begrijp me niet verkeerd maar dit is de allerlaatste denkpiste voor mij, maar als je stad je in de steek laat welk alternatief blijft er dan nog over? _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 15 Jun 2014, 10:34 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Hugo schreef: Josken11 schreef: Jean schreef: Als je buiten Aalst wil gaan is er zelfs een mooi stadion dat klaar staat om de Eendracht te ontvangen. ![]() Ik heb het over een voetbalstadion en niet over een duiventil die te groot is voor een provencialer. ![]() Ik denk als die investeerdergroep afhaakt dat je dan mag blij zijn met Denderleeuw als alternatief ook al is het niet onze eerste keuze, ik weet niet hoeveel andere randgemeenten akkoord zullen zijn om een stadion op hun grondgebied te bouwen en dan van de buurtbewoners nog gezwegen. In Denderleeuw is daar allemaal geen discussie meer over en kan je ook nog uitbreiden aan je stadion. Het is nu eenmaal zo dat FDR die boetes niet zal blijven betalen , volgend jaar kunnen ze beginnen melken dat de zittribune niet meer voldoet aan de veiligheidsregels, waar gaan we dan naar toe? ![]() Begrijp me niet verkeerd maar dit is de allerlaatste denkpiste voor mij, maar als je stad je in de steek laat welk alternatief blijft er dan nog over? Dus gij wilt graag naar FC Denderstreek gaan kijken? Dat ze er voor mij dan maar mee stoppen hoor. En alsof de gevonden investeerders daarin hun geld willen steken.De reden waarom het budget rond was door de kantoorruimte en winkels die voorzien werden. Enkel wanneer dat er kan komen, gaan investeerders met geld over de brug komen. Maar blijkbaar geeft het stadsbestuur voorrang aan Okapi en mogen wij niet realiseren wat zij ook van plan zijn. Onder het mom van "de middenstand gaat er onder lijden". Hypocriete bullshite van D'Haese, die zelf die gronden heeft voorgesteld. Voorwaarde was dat EA hun budget rond kreeg. Ze hebben er gewoon van in het begin op gehoopt dat dat niet zou lukken, dan was het tenminste hun fout niet. Eendracht vindt nu al die investeerders, en dan is meneer de burgemeester verbaasd dat er ook x-aantal m² voor winkels & bureau's worden voorzien. En DAT is het grote probleem, dat heeft hij vrijdag zelf lopen te verkondigen. Ilse Uyttersprot zegt dan weer dat de herbestemming het probleem is. Weten ze het eigenlijk zelf nog? Als je Uytersprot haar facebook post leest dan weet je gewoon dat we op sterven van na dood zijn. Er is absoluut geen plan B, en er is in de verste verte geen grond die geschikt kan zijn op Aalsters grondgebied. Ondanks dat het probleem met de tribune al bekend is van 2002, heeft men na 12 jaar nog geen deftig alternatief. Terwijl het financiële vanuit de club volledig rond is. Het is meer dan de schande voorbij, de show die D'Haese, Uyttersprot en consoorten hebben uitgevoerd de laatste jaren. |
| 15 Jun 2014, 10:38 |
|
|
Ancien
Jeroen schreef: Hugo schreef: Josken11 schreef: Ik heb het over een voetbalstadion en niet over een duiventil die te groot is voor een provencialer. ![]() Ik denk als die investeerdergroep afhaakt dat je dan mag blij zijn met Denderleeuw als alternatief ook al is het niet onze eerste keuze, ik weet niet hoeveel andere randgemeenten akkoord zullen zijn om een stadion op hun grondgebied te bouwen en dan van de buurtbewoners nog gezwegen. In Denderleeuw is daar allemaal geen discussie meer over en kan je ook nog uitbreiden aan je stadion. Het is nu eenmaal zo dat FDR die boetes niet zal blijven betalen , volgend jaar kunnen ze beginnen melken dat de zittribune niet meer voldoet aan de veiligheidsregels, waar gaan we dan naar toe? ![]() Begrijp me niet verkeerd maar dit is de allerlaatste denkpiste voor mij, maar als je stad je in de steek laat welk alternatief blijft er dan nog over? Dus gij wilt graag naar FC Denderstreek gaan kijken? Dat ze er voor mij dan maar mee stoppen hoor. En alsof de gevonden investeerders daarin hun geld willen steken.De reden waarom het budget rond was door de kantoorruimte en winkels die voorzien werden. Enkel wanneer dat er kan komen, gaan investeerders met geld over de brug komen. Maar blijkbaar geeft het stadsbestuur voorrang aan Okapi en mogen wij niet realiseren wat zij ook van plan zijn. Onder het mom van "de middenstand gaat er onder lijden". Hypocriete bullshite van D'Haese, die zelf die gronden heeft voorgesteld. Voorwaarde was dat EA hun budget rond kreeg. Ze hebben er gewoon van in het begin op gehoopt dat dat niet zou lukken, dan was het tenminste hun fout niet. Eendracht vindt nu al die investeerders, en dan is meneer de burgemeester verbaasd dat er ook x-aantal m² voor winkels & bureau's worden voorzien. En DAT is het grote probleem, dat heeft hij vrijdag zelf lopen te verkondigen. Ilse Uyttersprot zegt dan weer dat de herbestemming het probleem is. Weten ze het eigenlijk zelf nog? Als je Uytersprot haar facebook post leest dan weet je gewoon dat we op sterven van na dood zijn. Er is absoluut geen plan B, en er is in de verste verte geen grond die geschikt kan zijn op Aalsters grondgebied. Ondanks dat het probleem met de tribune al bekend is van 2002, heeft men na 12 jaar nog geen deftig alternatief. Terwijl het financiële vanuit de club volledig rond is. Het is meer dan de schande voorbij, de show die D'Haese, Uyttersprot en consoorten hebben uitgevoerd de laatste jaren. Nee, liever niet maar als den Iendracht moet verhuizen,waar gaan ze dan moeten naar toe gaan? Wie zegt dat ik wil fusioneren, wat hebben ze in Brugge al die jaren gedaan. In het geval dat ze de boeken toe doen moet je nergens meer gaan kijken of naar SK Erembodegem misschien. Ik heb nooit gezegd dat ik voorstander ben voor een verhuis, het is de stad die er ons toe verplicht, den basket vinden die mannen sjieker. De geschiedenis herhaalt zich besteken, in 1963-64 was er ook een conflict tussen EA en het stadsbestuur met een mogelijke verhuis naar Erembodegem. De toenmalige burgemeester Boel wou de Eendrachters maar al te graag zien overkomen, het is echter zover niet gekomen. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 15 Jun 2014, 11:37 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
Dé oplossing is het nieuwe stadion van EA integreren in de plannen voor de Tragel.
Waarom? - Daar wordt nu al industriegrond omgezet naar recreatiegebied (nieuwe zaal Okapi), dus geen probleem zoals Erembodegem Zuid IV zoals Uyttersprot beweerde. - Geen twee winkelcentra die elkaar de duvel aandoen, wat D'Haese als reden voor het afschieten naar voor schoof - De Aldi, Match, Blokker, Leenbakker etc krijgen sowieso een nieuwe locatie op de Tragel, naast nieuwe commerciële ontwikkelingen, dus Eendracht, Okapi én commerciële ontwikkelingen op één site is het voorbeeld van duurzaam ruimtegebruik. Je kan er zelfs voor zorgen dat EA en Okapi zaken zoals een restaurant, multifunctionele zaal, parking etc delen, weeral plaats gewonnen in het dichtbebouwde Aalst. - Alles wordt 100% efficiënt gebruikt. Winkelen op zaterdag tot 18 uur, daarna basket bij thuismatchen, op andere zaterdagen, zondagochtend en weekdagen zijn evenementen mogelijk (fuiven, rommelmarkt, beurzen,...) en op zondagnamiddag den Iendracht. Enige nadeel: misschien moet rup Tragel een beetje aangepast worden om EA er in te passen. Dat betekent een vertraging van misschien 2 jaar. Verwaarloosbaar als je daarmee je twee Aalsterse sportclubs kan toelaten om een mooie toekomst uit te bouwen. Just my two cents. Graag wat reacties _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 15 Jun 2014, 12:16 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 13 Mar 2013, 22:48 Berichten: 226 Locatie: Dèremonne |
filip.dhose schreef: Aan alle Iendracht-fans, Ik doe een oproep om het protest waardig te houden. Ik lees hier passionele oproepen, tot en met eieren en tomaten gooien, en ik kan dat begrijpen. Toch even een woordje aan de Iendracht-fans die zelf uit Aalst zijn (want ik denk dat de meeste van die vurige oproepen van hen komen). Ik ben een fan uit Geraardsbergen, en er zijn heel veel fans die niet van het grondgebied Aalst zijn, maar wel uit de ruime Denderstreek. Als Eendracht de ambitie heeft om een volwaardige eersteklasser te worden (en dat potentieel is absoluut aanwezig!!!), dan moeten jullie begrijpen dat de club ook niet zonder die fans kan van buiten Aalst. Welnu, vooraleer jullie op burgemeester D'Haese beginnen te schieten: voor onze huidige beleidsmakers is het verschrikkelijk moeilijk om nog grote projecten zoals een voetbalstadion te realiseren, en dat heeft alles te maken met de blunders inzake ruimtelijke ordening die de politiekers in de jaren 60/70/80 gemaakt hebben. Door die politiek, die gericht was op lintbebouwing, is onze open ruimte heel erg beperkt geworden, en elk nieuw project lokt onmiddellijk heel wat NIMBY-reacties uit: "not in my back yard". Iedereen is voor industrie en werkgelegenheid, maar geen fabriek bij mij in de buurt, hé! Iedereen is voor groene energie, maar geen windmolens in mijn achtertuin, hé! Iedereen is voor meer gevangenissen om de zware gangsters op te sluiten, maar niet in mijn wijk, hé! Iedereen is voor sport en recreatie, maar geen voetbalstadion in mijn buurt, hé, want mijn zondagsrust zou kunnen gestoord worden. Bijgevolg moeten we ons toch weer eens die o zo gevoelige vraag durven stellen, ook rekening houdende met wat ik hierboven reeds schreef, of Eendracht Aalst eigenlijk niet Eendracht Land-van-Aalst zou moeten worden om nog een toekomst te hebben in eerste klasse, en dus moeten we durven nadenken over een overname (ik gebruik heel bewust niet het woord "fusie") van FCV Dender, SK Terjoden-Welle en Meldert, om zo te komen tot een club die ruimer denkt en werkt dan alleen maar het grondgebied van de stad Aalst! Zo'n club, laten we hem even SC Verbroedering Eendracht Denderend Land-van-Aalst noemen, zou in het stadion van Denderleeuw kunnen spelen, en heeft een prachtige toekomst in eerste klasse, met een hinterland en recruteringsgebied tot in Dendermonde, Wetteren, Zottegem,, Geraardsbergen, Asse, .... Denk daar AUB even over na! Ik heb begrip voor de diehards die dit scenario niet zien zitten,... maar rationeel bekeken (als er geen plan B bestaat in Aalst zelf), rest er weinig keuze en biedt dit absoluut toekomstperspectieven. Bepaalde zaken zouden verloren gaan ( trouwe supporters |
| 15 Jun 2014, 12:23 |
|
| Pagina 187 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 185 186 187 188 189 … 462 Volgende |