|
|
| Pagina 188 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 186 187 188 189 190 … 462 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Bericht Re: Stadion
Bomber schreef: Ilse Uytersprot zegt dat ze dat al eens heeft voorgesteld maar dat VLD en SPA tegen waren. Zou wel de ideale oplossing zijn. Op de tragel bedoel je, is daar nog voldoende ruimte voor een voetbalstadion? Zou inderdaad schitterend zijn, maar ja hier in Oilsjt steken ze liever stokken in de wielen dan iets unieks te realiseren voor de stad. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 15 Jun 2014, 12:31 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
Bomber schreef: Ilse Uytersprot zegt dat ze dat al eens heeft voorgesteld maar dat VLD en SPA tegen waren. Zou wel de ideale oplossing zijn. VLD en SPA zitten NIET in dit stadsbestuur, dus wat houdt het huidige stadsbestuur tegen om alsnog de plannen voor de Tragel een beetje te wijzigen ten voordele van Eendracht Aalst? _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 15 Jun 2014, 12:38 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
Creatief zijn met ruimtegebruik, dat moet het credo zijn voor de Tragel.
Als je functies stapelt, is dat allemaal combineerbaar, zowel EA, Okapi, retail en wonen. De retail (deels) in het stadion, dan is dat ook al ingevuld (goed nieuws voor een projectontwikkelaar zoals Ghelamco -> onmiddellijk al gegarandeerde verhuringen!!) En aangezien het winkelen, basket en voetbal allemaal op verschillende tijdstippen plaatsvinden, wordt de Tragel zeer goed benut. Stadsbestuur, are you listening? _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 15 Jun 2014, 12:41 |
|
|
iendrachter schreef: Ik denk ook dat dit nog de enige mogelijkheid is die er nog rest, Ik denk dat er twee opties zijn: Tragel en naast Colruyt. Er wordt een masterplan ontwikkeld voor de buurt van de Albrechtlaan en ook Colruyt wil nog wat uitbreiden, dus als zij dat mogen, dan kan een voetbalstadion op die plek ook. En technische uitdagingen? Daar zijn ingenieurs voor! _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 15 Jun 2014, 12:59 |
|
|
Scholier
Timoilsjt schreef: Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Vind dat nog geen gek idee, onteigenen van een stuk van H Hartlaan , dan heb je meer mogelijkheden en de tribunes in fases opbouwen zoals stadion van Marseille en je kan er gerust commerciele ruimtes voorzien en op de H Hartlaan en de Bredestraat met tribunes etc ...en ik denk niet dat je vier miljoen euro nodig hebt voor de onteigeningen ....Enige probleem de buren ....maar is dat op de tragel ook geen probleem ??? |
| 15 Jun 2014, 13:03 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
CALIMERO schreef: Timoilsjt schreef: Smetje schreef: Ik denk dat er aan ons stadion wel meer scheelt dan enkel de K. Ik vrees dat er nog een pak andere grote kosten zijn. Als je hoort hoeveel boetes de club al moeten betalen heeft... En dan nog: wie zal dit betalen? Je zal geen investeerders vinden voor ons huidig stadion aangezien ze daar niets bij te winnen hebben. Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Vind dat nog geen gek idee, onteigenen van een stuk van H Hartlaan , dan heb je meer mogelijkheden en de tribunes in fases opbouwen zoals stadion van Marseille en je kan er gerust commerciele ruimtes voorzien en op de H Hartlaan en de Bredestraat met tribunes etc ...en ik denk niet dat je vier miljoen euro nodig hebt voor de onteigeningen ....Enige probleem de buren ....maar is dat op de tragel ook geen probleem ??? Geen optie, is woonzone, dat onteigenen is nog tien keer moeilijker dan een bestemmingswijziging. Dan ben je vertrokken voor 73 jaar juridische strijd. Bovendien is de huidige locatie veel te beperkt om ook maar iets van meerwaarde te creëren. |
| 15 Jun 2014, 13:10 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41 Berichten: 2654 Leeftijd: 69 Locatie: Oilsjt |
Bomber schreef: Er komt begin volgende week een vergadering tussen het CBS en de supporters is ons deze middag beloofd door AVDS. Meer info volgt (zodra we het zelf weten). Niet vergeten dat de beslissing om géén stadion te bouwen unaniem genomen is en dus de zogezegde (eendrachtgezinde politici) ook deze beslissing ondersteunt hebben. Ze gaan ons daar weer met een valse belofte naar huis sturen maar niettemin ga ik daar zeker en vast aanwezig zijn. _________________ Iendracht veroit en nie mier achteroit |
| 15 Jun 2014, 13:49 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07 Berichten: 5751 |
Een multifunctioneel complex met voetbal,basket en evenementenhal is de enige mogelijke oplossing voor alle problemen in een keer. Waarom zou Okapi wel geholpen moeten worden en een club die het potentieel heeft om in de eerste afdeling van de meest bekeken sport in Belgie te spelen niet ?! Niemand spreekt hier ook over de evenementenhal voor de carnavalisten, toch HET uithangbord van de Stad Aalst.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn alles bij elkaar te voegen. Basketzaal onder de grond, voetbalstadion erop, evenementenzaal eraanvast en parking op het dak. Ik zeg maar wat, daar zijn ingenieurs en architecten voor, maar elders in Vlaanderen is zoiets mogelijk maar in de tweede grootste stad van Oost-Vlaanderen niet. Wat er ook van komt, de eerst komende dagen zullen de politiekers kleur moeten bekennen. Als ze dat al niet gedaan hebben vorige week _________________ Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies |
| 15 Jun 2014, 14:47 |
|
|
forumlegende
AlostanA schreef: CALIMERO schreef: Timoilsjt schreef: Das just, eigenlijk zou elke tribune moeten herbouwd worden, en zit je in feite met een compleet nieuw stadion, op de huidige locatie. Helaas moet ik u gelijk,geven als je zegt dat voor zo 'n project veel moeilijker (lees: geen) investeerders zullen gevonden worden. Behalve als je in 1 keer een volledig nieuw stadion neerpoot aan de Bredestraat, hoewel daar de oppervlakte waarschijnlijk niet voorhanden is om het commercieel interessant te maken voor investeerders. nadeel is dat je dan wel minstens 1 vermoedelijk 2 seizoenen op een ander moet gaan spelen, en mijn haar komt al recht als ik denk waar dat zou kunnen zijn... Vind dat nog geen gek idee, onteigenen van een stuk van H Hartlaan , dan heb je meer mogelijkheden en de tribunes in fases opbouwen zoals stadion van Marseille en je kan er gerust commerciele ruimtes voorzien en op de H Hartlaan en de Bredestraat met tribunes etc ...en ik denk niet dat je vier miljoen euro nodig hebt voor de onteigeningen ....Enige probleem de buren ....maar is dat op de tragel ook geen probleem ??? Geen optie, is woonzone, dat onteigenen is nog tien keer moeilijker dan een bestemmingswijziging. Dan ben je vertrokken voor 73 jaar juridische strijd. Bovendien is de huidige locatie veel te beperkt om ook maar iets van meerwaarde te creëren. het stadion en oefenterrein + parking zijn geen woongebied maar zone voor dagrecreatie. Er is dus nog uitbreiding mogelijk in de richting van het oefenterrein. Een parking kan perfect ondergronds want betreffende zone ligt niet in (mogelijk) overstromingsgebied zodat ook geen compenserende maatregelen nodig zijn.. ZOals door iemand hierboven geopperd kan je zelfs het stadion deels ondergornds inwerken zodat je de hinder voor de buren kunt beperken omdat je niet hoog moet bouwen. Trouwens, als je 'maar' 13.000 plaatsen voorziet, hoeft uw stadion helemaal niet hoog te zijn, als je rondomrond bouwt. Onteigenen van alle woningen (en handelszaken) langs de leopoldlaan/mijlbekelaan om langs daar handelsruimte/kantoren te creëren wordt volgens mij financieel inderdaad onhaalbaar wegens te dure onteigeningen. Trouwens, onteigenen kan je maar doen in bepaalde strikt gereglementeerde situaties uit algemeen maatschappelijk belang, veiligheid,... De bouw van een nieuw voetbalstadion valt hier helaas niet onder. Er zijn in (groot) aalst volgens mij nog voldoende open plekken, maar deze dienen allemaal via een RUP herbestemd te worden. Een zeer lange moeilijke procedure (zie het Trageldossier). Op de huidige locatie blijf je van die lijdensweg gespaard maar zit je met het ruimtegebrek om naast een voetbalstadion ook nog andere zaken te integreren en vind je dus moeilijk investeerders. Oilsjt is Oilsjt en schijt is schijt, maar we gaan den tijd nog meemaken dat ze die kermistent gaan stutten met houten balken cfr. Onze K van vroeger ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 15 Jun 2014, 15:16 |
|
|
forumlegende
The Blackwans schreef: Een multifunctioneel complex met voetbal,basket en evenementenhal is de enige mogelijke oplossing voor alle problemen in een keer. Waarom zou Okapi wel geholpen moeten worden en een club die het potentieel heeft om in de eerste afdeling van de meest bekeken sport in Belgie te spelen niet ?! Niemand spreekt hier ook over de evenementenhal voor de carnavalisten, toch HET uithangbord van de Stad Aalst. Het kan toch niet zo moeilijk zijn alles bij elkaar te voegen. Basketzaal onder de grond, voetbalstadion erop, evenementenzaal eraanvast en parking op het dak. Ik zeg maar wat, daar zijn ingenieurs en architecten voor, maar elders in Vlaanderen is zoiets mogelijk maar in de tweede grootste stad van Oost-Vlaanderen niet. Wat er ook van komt, de eerst komende dagen zullen de politiekers kleur moeten bekennen. Als ze dat al niet gedaan hebben vorige week 't voordeel van de tragelsite is dat daar een nieuwe stationsparking(=toren) komt. Deze zal cfr. de huidige pendelparking in 't weekend nagenoeg leeg staan en kan perfect dienen voor basket/voetbal/evenementen/... Tevens vlotte ontsluiting via spoor + de nieuwe ontsluitingsweg die naar de Ring zal aangelegd worden. In die zone is er amper bewoning dus veel buren kunnen er niet klagen Alleen vrees ik dat het RUP Tragel nu al in een veel te ver gevorderd stadium zit om nog te kunnen wijzigen (als onze heren politiekers dit Uberhaupt wel zouden willen) ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 15 Jun 2014, 15:22 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Heb es de fb-reacties bij madam van sport gelezen. Als je het inderdaad goed opvolgt, merk je dat alle locaties (siesegem, Colruyt, Du Parc...) worden als onmogelijk bestemd: woongebied, industriezone, natuurzone,...De tragelssite, daar gaat niks meer aan veranderen.
Het is wel belachelijk dat de TF nu plots komt aandraven met: 'ja maar, eigenlijk was industriegebied onmogelijk om de bestemming te veranderen'. Nu weet men dat, dik een jaar na start van overleg. Dit is natuurlijk het beroemde spreekwoord: 'iemand met een kluitje in het riet sturen'. Er zijn daar rare dingen gebeurt peis ik in de laatste rechte lijn. Ge leest het wel, wij zoeken verder maar kunnen eigenlijk geen geschikte plaats meer vinden. Het hoogst haalbare is een renovatie van huidig stadion peis ik. Maar alleen voetbal brengt niet op. _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 15 Jun 2014, 16:31 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Ik hoop dat er op de CBS vergadering aan het licht komt wie er liegt,FDR of het stadsbestuur en dan pas kunnen we actie ondernemen.
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 15 Jun 2014, 16:44 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37 Berichten: 279 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
Het is toch duidelijk, de stad wil geen stadion waar er retail is. Of dit nu op de huidige locatie is of op een andere locatie, dat maakt hen niet uit, ze willen het gewoon niet.
De reden is omdat dit volgens hen de middenstand in de stad niet ten goede komt, of misschien met andere woorden dat ze schrik hebben dat het project aan de Tragel leeg blijft staan als er een stadion met retail en bureau ruimte komt, want tenslotte volk lokken naar een Ah in een voetbalstadion zal makkelijker gaan dan volk lokken naar een Ah in of aan een zaal en een stinkende Dender, waar er eens basket gespeeld wordt en waar je weinig van merkt als er niets te doen is op die moment. Wie zou er trouwens niet liever naar een Ah gaan aan de snelweg zonder files ten opzichte van een Ah waar je eerst een hele binnenstad door moet die elke dag vast staat door de files. Keuze snel gemaakt lijkt me. Een stadion oogt mooi, mensen kijken ook rond dan, en het is de bekendste sport in België. Is dus de kans ook niet groot dat ze gewoon schrik hadden dat hun project aan de Tragel minder in de smaak zou vallen dan een eventuele (mini) Ghelamco Arena en ja ze hadden nooit verwacht dat FDR de investeerders bij elkaar zou krijgen. En een stadion zonder retail of bureau ruimte vergeet het, geen investeerder vind je nog dan. Of wie weet wint er hier eens ene de Euromillions op het moment dat de pot 100 mil is of meer. |
| 15 Jun 2014, 17:04 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Al een paar keer aangehaald en inderdaad, ik denk ook dat bijna iedereen dacht dat de nodige investeerders niet gingen gevonden worden...
_________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 15 Jun 2014, 18:09 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04 Berichten: 2541 Leeftijd: 61 Locatie: in a kreezie world |
anathema76 schreef: Dé oplossing is het nieuwe stadion van EA integreren in de plannen voor de Tragel. Waarom? - Daar wordt nu al industriegrond omgezet naar recreatiegebied (nieuwe zaal Okapi), dus geen probleem zoals Erembodegem Zuid IV zoals Uyttersprot beweerde. - Geen twee winkelcentra die elkaar de duvel aandoen, wat D'Haese als reden voor het afschieten naar voor schoof - De Aldi, Match, Blokker, Leenbakker etc krijgen sowieso een nieuwe locatie op de Tragel, naast nieuwe commerciële ontwikkelingen, dus Eendracht, Okapi én commerciële ontwikkelingen op één site is het voorbeeld van duurzaam ruimtegebruik. Je kan er zelfs voor zorgen dat EA en Okapi zaken zoals een restaurant, multifunctionele zaal, parking etc delen, weeral plaats gewonnen in het dichtbebouwde Aalst. - Alles wordt 100% efficiënt gebruikt. Winkelen op zaterdag tot 18 uur, daarna basket bij thuismatchen, op andere zaterdagen, zondagochtend en weekdagen zijn evenementen mogelijk (fuiven, rommelmarkt, beurzen,...) en op zondagnamiddag den Iendracht. Enige nadeel: misschien moet rup Tragel een beetje aangepast worden om EA er in te passen. Dat betekent een vertraging van misschien 2 jaar. Verwaarloosbaar als je daarmee je twee Aalsterse sportclubs kan toelaten om een mooie toekomst uit te bouwen. Just my two cents. Graag wat reacties lijkt me realiseerbaar, doch en enkel en alleen als het stadbestuur meewil. Doch jammer, en schandalig, genoeg willen ze niet mee. _________________ Iendracht 4ever. |
| 15 Jun 2014, 18:38 |
|
| Pagina 188 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 186 187 188 189 190 … 462 Volgende |