Stadion - Pagina 191 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 189 190 191 192 193 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Bericht Re: Stadion
Ilse Uytersprot op facebook, Ann VDS op facebook... dat is toch ook allemaal allesbehalve professioneel . Café-politiek van de bovenste plank.

16 Jun 2014, 11:33
Vaste Waarde

Jeroen schreef:
Gohja, zo kan je alles oplossen, maar zoiets heeft ook een serieuze kostprijs hé. Ik denk niet dat Colruyt een optie is.

Volgend jaar wordt gestart met de bouw van een nieuwe sluis. Die komt ongeveer aan Schotte. Daardoor verlaagt de waterstand van de Dender met één meter, dus dat vermindert de kans op overstromingen aanzienlijk.
Logisch ook, want de stad ontwikkelt aan de overzijde van de Dender een rup met plaats voor 350 woningen die bijna met hun voeten in de Dender staan. Dat kan ook alleen maar omdat die waterstand verlaagd wordt door de nieuwe sluis.
Dus waarom zou een voetbalstadion op de andere oever niet kunnen?

16 Jun 2014, 11:44
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
anathema76 schreef:
Jeroen schreef:
Gohja, zo kan je alles oplossen, maar zoiets heeft ook een serieuze kostprijs hé. Ik denk niet dat Colruyt een optie is.

Volgend jaar wordt gestart met de bouw van een nieuwe sluis. Die komt ongeveer aan Schotte. Daardoor verlaagt de waterstand van de Dender met één meter, dus dat vermindert de kans op overstromingen aanzienlijk.
Logisch ook, want de stad ontwikkelt aan de overzijde van de Dender een rup met plaats voor 350 woningen die bijna met hun voeten in de Dender staan. Dat kan ook alleen maar omdat die waterstand verlaagd wordt door de nieuwe sluis.
Dus waarom zou een voetbalstadion op de andere oever niet kunnen?

Wij zijn de Hollanders niet é, ginder is dat geen probleem maar bij ons kan dat blijkbaar allemaal niet.

16 Jun 2014, 11:48
Vaste Waarde

Zienaa schreef:
Wij zijn de Hollanders niet é, ginder is dat geen probleem maar bij ons kan dat blijkbaar allemaal niet.

Juist wel, het kan blijkbaar op de ene oever van de Dender, maar aan de overkant niet??

16 Jun 2014, 11:54
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
anathema76 schreef:
Zienaa schreef:

Juist wel, het kan blijkbaar op de ene oever van de Dender, maar aan de overkant niet??

Da terrein droog houden is één ding, maar voorkomen dat ge bij 't minste regenweer met een verzopen grasmat zit is iets anders denk ik.

16 Jun 2014, 11:56
Vaste Waarde

Zienaa schreef:
Da terrein droog houden is één ding, maar voorkomen dat ge bij 't minste regenweer met een verzopen grasmat zit is iets anders denk ik.

Drie woorden: een goede drainage :-)

16 Jun 2014, 12:18
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
anathema76 schreef:
jowwan schreef:
In de Colruyt -piste geloof ik minder -> moerasgebied

Groot bufferbekken voorzien, desnoods onder het stadion. Is allemaal al eens gedaan, je moet alleen met open blik kijken naar de mogelijkheden en niet onmiddellijk "gaat niet" zeggen ;)

waterwegen en zeekanaal (of iet in die aard) gaan tussen brug erembodegem en de zeebergbrug een nieuwe sluis steken waardoor het water van den dender tot 2 meter zal zakken (in dat stuk tot die mottige betonnen sluis die nu naast syral ligt te verrotten) , stond dit jaar eens in denderend aalst....enig idee of de grond achter de colruyt dan nog overstomingsgebied zal zijn ? t is waarschijnlijk net daarom dat ze die sluis daar gaan steken om GEEN overstromingsgebied meer te hebben....k vraag mij af op welken bunker colruyt dan moet gebouwd zijn , die hun gebouwen staan toch op dezelfde (moeras)grond dan?

16 Jun 2014, 12:38
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
en moest ik eerst alles eens gelezen hebben zou ik gezien hebben dat dit al eens eerder werd gepost .... sorry voor wie hem daar ambetant in maakt he :D

16 Jun 2014, 12:40
Nationale Ploeg

Smetje schreef:
anathema76 schreef:
Nog even doorbomen over de piste-Tragel:

Ik heb wat opzoekingswerk gedaan en de Tragel-site blijkt 20,4 hectare groot te zijn.
Voor een voetbalstadion wordt gezegd dat er 5 hectare nodig is.
Plaats genoeg, lijkt me (zelfs met aftrek van wegenis en ruimte voor woningen).

Hoe kan er nog plaats gewonnen worden?
- Integreer dat winkelcentrum/kantoren volledig in de nieuwe infrastructuur voor EA en Okapi.
- Kies niet voor parkeerplaatsen op maaiveldniveau (dat neemt enorm veel plaats in), maar zet een parkeertoren naast de nieuwe ontwikkelingen (misschien esthetisch geen mooi gebouw, maar zet dat dan vlak tegen het viaduct, dan is het wat weggestopt op de site. Of nog beter: werk een parkeergebouw uit onder het viaduct, dat is daar toch verloren ruimte).

Eén zaak is zeker: als de stad ZELF geen nieuw stadion wil bekostigen (wat ik begrijp), dan kan een nieuw stadion enkel en alleen als het mag gecombineerd worden met retail of kantoren. En als de stad zegt dat ze geen twee nieuwe winkelcentra willen, dan kan een nieuw stadion enkel op de Tragel Dus, als de stad het echt goed meent met onze club, huiswerk opnieuw maken, plannen hertekenen en voor de Tragel kiezen.

De Colruyt-piste is voor mij ook ok, maar ook daar: retail is noodzakelijk om het hele project door een privépartner te laten betalen.

Tragel lijkt me idd de beste optie. Maar Ann VDS blijft op facebook zeggen dat het niet mogelijk is, terwijl Ilse blijkbaar wel voor is (zegt dat ze het zelf voorstelde als burgemeester). Volgens AVDS heeft een studie aangetoond dat het niet kon, maar waarom niet antwoord ze niet op.

Ik geloof er sowieso niet in dat ze die plannen nog gaan herzien, aangezien dat weer een uistel van minstens een jaar of 2 zal meebrengen.

les excuses sont faites pour s'en servir hein...

16 Jun 2014, 12:51
Vaste Waarde

Laatste (beloofd :) ) piste die ik lanceer. herbestemming van onderstaande zone in Hofstade

Afbeelding

Wat?
De site omvat vandaag de stelplaats van De Lijn én een betoncentrale van Holcim

Waarom hier?
Site komt vrij, want:
1. Betoncentrale sluit de deuren
2. Stelplaats De Lijn staat overvol en de vervoersmaatschappij onderzoekt een verhuis naar de site van De Dijcker in Vlierzele

Ideale locatie langs invalsweg N41, commercieel interessant, maar misschien eerst ook eens gaan praten met buur Jan De Nul (hun parking grenst aan deze site (zie onderaan) om te zien of een gezamenlijk project niet mogelijk is.

En nu is het aan een ander :lol:

Laatst gewijzigd door anathema76 op 16 Jun 2014, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

16 Jun 2014, 14:34
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Goeie locatie, maar is dat groot genoeg? Parking zal dan ondergronds ofzo moeten?

Is dat stukje naast De Lijn ook niet van De Nul?

Hier zal natuurlijk ook geen retail mogen, want is vlakbij het tragelcomplex.

16 Jun 2014, 14:39
Vaste Waarde

Een stadion zonder retail, maar met ENKEL kantoren en bedrijven, het kan.
Goed voorbeeld is Galgenwaard, het stadion van Utrecht.
Zie onderstaande link voor een opsomming van alle bedrijven die daar zitten. En het zijn GEEN winkels!!

http://www.tenhag.nl/bedrijfshuisvesting/zoek-bedrijfspand?call=view&id=F1736D7766414BB8B9CD9E08C31E6697

16 Jun 2014, 14:44
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
man, man, man ... wat zijn er hier toch dromers :zzz:

16 Jun 2014, 15:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
zwetzat schreef:

Man, man, man, komt tein zelf isj mé iet veeren de pinnen, goi brekt alles af, mor iet constructief komt er nie oit !

16 Jun 2014, 15:08
Vaste Waarde

zwetzat schreef:

Wij doen ten minste iets, wat heb jij al voor positiefs gedaan in je leven? :haha: :wave:

16 Jun 2014, 15:08
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 189 190 191 192 193 462