oefenwedstrijden seizoen 2014-15 - Pagina 10 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina 1 8 9 10 11 12 15
 oefenwedstrijden seizoen 2014-15 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Bericht Re: oefenwedstrijden seizoen 2014-15
Ik vond Coulibally eigenlijk best ok hoor, was één van de weinige Eendrachters die gisteren iet of wat balvast was. Feit is gewoon dat een aantal jongens voor dit niveau niet meer dan een figurantenrol kunnen ambiëren. Kevin Janssens, Mike Smet,... stonden erbij en keken ernaar.

20 Jul 2014, 14:14
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 35
http://www.eendracht-aalst.be/nieuws/ea ... t-kaa-gent
Hoe zwak kan je verdedigend zijn...

20 Jul 2014, 16:32
Nationale Ploeg

Veel te braafkes, geen duelkracht, zo ga je er dit seizoen nog veel binnen krijgen op corner, vrijschop,...

20 Jul 2014, 21:37
Ancien

Gijzegem Vaneigest schreef:
Veel te braafkes, geen duelkracht, zo ga je er dit seizoen nog veel binnen krijgen op corner, vrijschop,...

Inderdaad, nu zie je pas wat een Ken Van Damme betekent voor de ploeg.
Neem nu Shkodra of Kevin Janssens om enkele op te noemen, mooie technische nummertjes,maar mee verdedigen en zeker bij balverlies, daar gaan die mannen geen meter voor verzetten.
De Cuyper en Martin waren die gekwetst?
Allez, ze hebben nog tijd om de troepen klaar te maken voor het grote werk begint, we gaan nu ook niet te negatief worden door deze offday of match teveel misschien op korte tijd. :EA:

21 Jul 2014, 9:34
Ancien

Een oefenmatchke verloren met 1-6 tegen een eersteklasser die top 5 ambieert, so what....
RVA zal wel gezien hebben wat er fout liep (vooral op verdedigend vlak).
Het is tegen sterke tegenstanders dat zulke pijnpunten blootgelegd worden, tegen Boezinge en Oudenaarde zal dat in principe minder nadrukkelijk zijn wat verdedigen betreft maar hier ligt dan wel de kans om op het middenveld en/of aanvallend iets uit te proberen.

21 Jul 2014, 11:57
Ancien

Leeftijd: 46
jammen schreef:
Een oefenmatchke verloren met 1-6 tegen een eersteklasser die top 5 ambieert, so what....
Het is tegen sterke tegenstanders dat zulke pijnpunten blootgelegd worden, tegen Boezinge en Oudenaarde zal dat in principe minder nadrukkelijk zijn wat verdedigen betreft maar hier ligt dan wel de kans om op het middenveld en/of aanvallend iets uit te proberen.

Ik hoop alleen dat hij stilaan ook door heeft wat er aanvallend fout loopt... Geen flanken = geen aanval + verdedigers die onmogelijke dingen moeten uitrichten om toch tot iets te komen... Met 2 spitsen spelen is allemaal goed en wel, maar dan moet je wel het materiaal hebben om die gevaarlijk te kunnen laten zijn en met Janssens en Janssens + Shkodra blijf ik daaraan twijfelen... Ik blijf erbij dat er van dit trio maximaal 2 samen in de ploeg kunnen en eigenlijk altijd maar 1... Als je Ph. Janssens in de as wil houden, moet je K. Janssens en Donjet idd al op de flanken posteren, maar daar doe je vooral die laatste geen plezier mee, aan K. Janssens besteed ik geen aandacht meer. Donjet achter Vansimpsen zou best kunnen werken maar Ph. Janssens daar dan weer achter lijkt me hetzelfde probleem op te leveren als K. Janssens en Donjet samen in een ploeg op die posities vorig jaar... Groot gemis in de startopstelling blijf ik Tjendo vinden - nochtans de enige in de kern met een versnelling... Ik vrees alleen dat RVA in hem een soort Mertens ziet: gast om in te brengen na 65 min om dan het verschil te proberen maken of een punt uit de brand te slepen...

Nochtans denk ik dat we aanvallend beter zouden zijn met echte flanken zodat Ratko minder moet lopen en meer aanwezig kan zijn in het vijandelijke doelgebied... Is ondertussen al de vierde trainer op rij die van zijn diepe spits alleen maar lopen wil zien blijkbaar... Zoveel matchen al gehad en toch steeds met dezelfde "buitenspelers" startend: raar... Nog dit: Eersteklassers zijn kwalitatief veel sterker, ga ik in mee, maar als tweedeklasser krijg je daartegen in principe wel altijd meer ruimte maar zonder flanken en diepte maak je ook dan niks klaar... Dwongen al bij al toch wel heel weinig af in de matchen tegen de eersteklassers en ondanks goed verdedigend weerwerk tot voor Gent (die met hun reservenploeg naar Aalst waren afgezakt btw), slikten we toch altijd wel een treffer dus hermetisch was het niet... Nota: RVA zou die donderpreken beter binnenskamers houden: op Sinaai was het slecht weer, weinig volk en liep er ook wel het een en ander verkeerd maar kwam toen niet uit zijn dug-out gedurende 90 min...

22 Jul 2014, 9:05
Ancien

DT schreef:
jammen schreef:

Ik hoop alleen dat hij stilaan ook door heeft wat er aanvallend fout loopt... Geen flanken = geen aanval + verdedigers die onmogelijke dingen moeten uitrichten om toch tot iets te komen... Met 2 spitsen spelen is allemaal goed en wel, maar dan moet je wel het materiaal hebben om die gevaarlijk te kunnen laten zijn en met Janssens en Janssens + Shkodra blijf ik daaraan twijfelen... Ik blijf erbij dat er van dit trio maximaal 2 samen in de ploeg kunnen en eigenlijk altijd maar 1... Als je Ph. Janssens in de as wil houden, moet je K. Janssens en Donjet idd al op de flanken posteren, maar daar doe je vooral die laatste geen plezier mee, aan K. Janssens besteed ik geen aandacht meer. Donjet achter Vansimpsen zou best kunnen werken maar Ph. Janssens daar dan weer achter lijkt me hetzelfde probleem op te leveren als K. Janssens en Donjet samen in een ploeg op die posities vorig jaar... Groot gemis in de startopstelling blijf ik Tjendo vinden - nochtans de enige in de kern met een versnelling... Ik vrees alleen dat RVA in hem een soort Mertens ziet: gast om in te brengen na 65 min om dan het verschil te proberen maken of een punt uit de brand te slepen...

Nochtans denk ik dat we aanvallend beter zouden zijn met echte flanken zodat Ratko minder moet lopen en meer aanwezig kan zijn in het vijandelijke doelgebied... Is ondertussen al de vierde trainer op rij die van zijn diepe spits alleen maar lopen wil zien blijkbaar... Zoveel matchen al gehad en toch steeds met dezelfde "buitenspelers" startend: raar... Nog dit: Eersteklassers zijn kwalitatief veel sterker, ga ik in mee, maar als tweedeklasser krijg je daartegen in principe wel altijd meer ruimte maar zonder flanken en diepte maak je ook dan niks klaar... Dwongen al bij al toch wel heel weinig af in de matchen tegen de eersteklassers en ondanks goed verdedigend weerwerk tot voor Gent (die met hun reservenploeg naar Aalst waren afgezakt btw), slikten we toch altijd wel een treffer dus hermetisch was het niet... Nota: RVA zou die donderpreken beter binnenskamers houden: op Sinaai was het slecht weer, weinig volk en liep er ook wel het een en ander verkeerd maar kwam toen niet uit zijn dug-out gedurende 90 min...

Volledig akkoord, ik zie ons ook veel liever spelen met echte flanken die de achterlijn halen en niet altijd naar "binnen" kappen. We hebben een hele goeie op rechts en als Niels Martin zijn niveau haalt van enkele jaren geleden, ook enen op links. Aan K. Janssens verspil ik ook geen woorden meer, heeft vorig seizoen niets opgebracht (behalve enkele opflakkeringen, maar nooit een ganse match).

22 Jul 2014, 11:33
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Het is duidelijk dat de opstelling van tegen Gent allesbehalve de goeie startopstelling is.
P. Janssens, K. Janssens en Shkodra samen in een ploeg, das problemen vragen eigenlijk want dan heb je totaal geen flanken.
Voorts deed Tjendo niet mee en bleven Martin & Van Damme aan de kant wegens lichtgeblesseerd.
Ik zou graag dit eens zien:
VDN
Smet - Lievens - De Greef - Vanbelle
De Cuyper - Van Damme - De Neve - Martin
Philippe Janssens
Vansimpsen

22 Jul 2014, 13:04
Ancien

gweninho schreef:
Het is duidelijk dat de opstelling van tegen Gent allesbehalve de goeie startopstelling is.
P. Janssens, K. Janssens en Shkodra samen in een ploeg, das problemen vragen eigenlijk want dan heb je totaal geen flanken.
Voorts deed Tjendo niet mee en bleven Martin & Van Damme aan de kant wegens lichtgeblesseerd.
VDN
Philippe Janssens
Vansimpsen

Ik vrees dan voor het centrale duo achterin - zowel Lievens als De Greef hebben nood aan coaching en als ze nu elkaar moeten coachen? Ik weet het zo niet... En iedereen wijst na 6 tegendoelpunten natuurlijk weer enkel naar de verdediging maar het grote euvel blijft hem centraal op het midden waar we moeten kiezen tussen puur defensie of louter voetbal waardoor we telkens in een dimensie van het spelletje te kort schieten... De Neve is ook de enige "grote" speler in die zone maar heeft natuurlijk toch nog altijd veel te leren. Ik zou dus eigenlijk op het midden wel eens het duo Bogaerts - Ph. Janssens willen zien... Bogaerts kan breken en heeft gestalte, en dan kan Ph. Janssens wel voor dat voetballende kiezen... Ik zou Lapage eens de kans geven op den tien...

Alternatief met 1 niet-flank op de flank (Donjet op links) kan ook als je Tjendo als tweede spits naast Ratko brengt...

Ik had verwacht/gehoopt dat RVA minstens iedereen een echte kans zou geven maar lijkt het precies ook met 15 spelers te proberen rooien... Goed voor automatismen natuurlijk maar als je bijvoorbeeld de hele voorbereiding met Mike start, hoe weet hij dan of Geenens klaar is voor het grote werk bij een blessure van Smet? Ik zie nog 2 oefenwedstrijden op de kalender en eventueel nog een extra sparring partner nu de match met Zaventem is uitgesteld maar in principe vang je die toch wel aan met uw basisopstelling (zeker die tegen Oudenaarde) dus veel ruimte voor improvisatie is er niet meer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar toch wat op mijn honger ben blijven zitten...

22 Jul 2014, 13:22
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
DT schreef:
gweninho schreef:
VDN
Philippe Janssens
Vansimpsen

Ik vrees dan voor het centrale duo achterin - zowel Lievens als De Greef hebben nood aan coaching en als ze nu elkaar moeten coachen? Ik weet het zo niet... En iedereen wijst na 6 tegendoelpunten natuurlijk weer enkel naar de verdediging maar het grote euvel blijft hem centraal op het midden waar we moeten kiezen tussen puur defensie of louter voetbal waardoor we telkens in een dimensie van het spelletje te kort schieten... De Neve is ook de enige "grote" speler in die zone maar heeft natuurlijk toch nog altijd veel te leren. Ik zou dus eigenlijk op het midden wel eens het duo Bogaerts - Ph. Janssens willen zien... Bogaerts kan breken en heeft gestalte, en dan kan Ph. Janssens wel voor dat voetballende kiezen... Ik zou Lapage eens de kans geven op den tien...

Alternatief met 1 niet-flank op de flank (Donjet op links) kan ook als je Tjendo als tweede spits naast Ratko brengt...

Ik had verwacht/gehoopt dat RVA minstens iedereen een echte kans zou geven maar lijkt het precies ook met 15 spelers te proberen rooien... Goed voor automatismen natuurlijk maar als je bijvoorbeeld de hele voorbereiding met Mike start, hoe weet hij dan of Geenens klaar is voor het grote werk bij een blessure van Smet? Ik zie nog 2 oefenwedstrijden op de kalender en eventueel nog een extra sparring partner nu de match met Zaventem is uitgesteld maar in principe vang je die toch wel aan met uw basisopstelling (zeker die tegen Oudenaarde) dus veel ruimte voor improvisatie is er niet meer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar toch wat op mijn honger ben blijven zitten...
Meent ge dat nu of is dat om te lachen :wadde:

22 Jul 2014, 14:46
Ancien

chunga schreef:

Meent ge dat nu of is dat om te lachen :wadde:

Ik meen dat - tegen krachtige ploegen worden we gewoon overlopen centraal op het midden. Als we daar enkel Van Damme en Ph. Janssens zetten, raken we geen bal. Als Bogaerts strikte mandekking moet spelen op het midden (de regisseur van de tegenstander aan banden leggen) en bij uittrappen van de doelman zien dat hij het duel op het midden wint, dan kan hij op die positie van waarde zijn. Ik hoop dat De Neve die rol kan opnemen maar als je ziet hoe hij door Depoitre weggezet wordt bij die eerste goal, vrees ik dat het niet altijd goed gaat uitpakken.

En als je Ph. Janssens niet als tweede centrale middenvelder gaat opstellen, moest je hem niet halen ook... Als hij als tweede spits moet acteren met het duo Van Damme - De Neve in zijn rug, dan had je Donjet gewoon kunnen laten staan want Donjet is veel doelgerichter...

Ik heb liever twee centrale verdedigers die kunnen voetballen en een minder opbouwende controllerende middenvelder dan in elke linie centraal zo'n mindere voetballer te moeten zetten... Als je achteraan Flippo en Arnaud zet, heb je twee man die een pass kunnen geven en moet de spits van de tegenstander kiezen... Van daaruit kan ook de rest iets vrijer spelen of moet de tegenstander sneller met krachten woekeren. De laatste jaren had je aan 1 beweeglijke aanvaller genoeg om onze opbouw van achteruit te storen en ik heb ook in deze voorbereiding nog geen enkel duo gezien achterin dat dat euvel verhelpt... Arnaud naast Filipovic lijkt mij nog steeds het meest complementair tenzij Gianni voluit uitgespeeld wordt als cv naast Filipovic.

22 Jul 2014, 16:47
forumlegende

Als je 2 centrale verdedigers de bal niet kunnen afleveren aan een voetballende middenvelder. Krijg je snel lange halen snel thuis voetbal. Maar geen probleem, dat spelen we al twee jaar. Altijd de lange bal spelen is ook niet de oplossing. Vandamme, de neve, bogaerts en die Vermistacteur, gewoon allemaal te weinig qua voetbal. Al de rest is echt eindeloos "gooi er een euro in" gelul.

22 Jul 2014, 17:21
Ancien

El Corredor (Light) schreef:
Als je 2 centrale verdedigers de bal niet kunnen afleveren aan een voetballende middenvelder. Krijg je snel lange halen snel thuis voetbal. Maar geen probleem, dat spelen we al twee jaar. Altijd de lange bal spelen is ook niet de oplossing. Vandamme, de neve, bogaerts en die Vermistacteur, gewoon allemaal te weinig qua voetbal. Al de rest is echt eindeloos "gooi er een euro in" gelul.

Mja, die voetballende middenvelder zou Ph. Janssens moeten zijn hé. Maar zet twee Ph. Janssens naast mekaar en je tokt ook geen bal hoor... "Echte" voetballers verhinderen bijvoorbeeld die 3 kopbalgoals van AA Gent niet... Beperkt voetballend vermogen is een handicap maar geen ramp als je de juiste accenten legt en ook al hebben we allemaal onze mening, de kern is bekend dus kunnen we op zijn minst hopen dat de beste keuzes worden gemaakt met het beschikbare materiaal.

Uit nieuwsgierigheid op basis van uw eerste zin: wil dit zeggen dat je het falen van het "voetbal" dus quasi volledig bij het middenveld legt?

22 Jul 2014, 17:37
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
We hebben nu een trainer die eindelijk door heeft dat Bogaerts te weinig is voor nationaal voetbal, laat ons daar blij om zijn. Je zegt dat Bogaerts gestalte heeft en kan breken, maar als groot zijn en in de weg lopen voldoende is om in tweede nationale te voetballen dan kunnen we daar evengoed een baal stro leggen.
Het zal trouwens net worden als Degreef en Flippo moeten inspelen op een middenveld met Van Damme en Bogaerts. Soit ieder zijn mening hé ;)

22 Jul 2014, 18:43
Ancien

chunga schreef:
We hebben nu een trainer die eindelijk door heeft dat Bogaerts te weinig is voor nationaal voetbal, laat ons daar blij om zijn. Je zegt dat Bogaerts gestalte heeft en kan breken, maar als groot zijn en in de weg lopen voldoende is om in tweede nationale te voetballen dan kunnen we daar evengoed een baal stro leggen.
Het zal trouwens net worden als Degreef en Flippo moeten inspelen op een middenveld met Van Damme en Bogaerts. Soit ieder zijn mening hé ;)

Dat is net mijn ingreep hé - ik kies niet voor EN Van Damme EN Bogaerts EN/OF De Neve - ik kies gewoon voor 1 van die drie met Ph. Janssens naast hem... Met De Greef en Filipovic achterin en Ph. Janssens ervoor, kan je uw controllerende middenvelder uit de opbouw laten... Nogmaals: als Ph. Janssens op den tien moet spelen (dus een rij hoger), had je evengoed Donjet voluit zijn kans kunnen blijven geven en gaan we dezelfde problemen als voorgaande seizoenen over ons afroepen... In uw opstelling wil dat immers zeggen dat we weer 2 spelers moeten opstellen om 1 positie (die van controllerende middenvelder) de baas te kunnen...

Kleine kanttekening: Als RVA het door heeft van Jonas, vraag ik me wel af hoe hij naar Kevin Janssens kijkt...

23 Jul 2014, 9:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina 1 8 9 10 11 12 15