Stadion - Pagina 293 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 291 292 293 294 295 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Stadion
Timoilsjt schreef:
Hugo schreef:
Timoilsjt schreef:

Ola, we zijn al met 3.
nog enen en we kunnen zondagachternoeng kaarten ipv nor de voetbal te gaan zien in Denjerlië. :lol:

In het park van Aalst is ook nog een kaarthuisje, geef eens de oplossing volgens jullie waar ze moeten gaan spelen? :EA:

Hey Hugo, je hebt gelijk hoor. Een oplossing is er op dit moment niet. Er is enkel een zuursmakend alternatief in Denderleeuw. Net zo goed ik begrip heb voor uw beslissing om naar den iendracht te gaan zien als ze in Denderleeuw spelen, hoop ik dat jij begrip kunt opbrengen voor mij (en nog anderen) die de verhuis naar Denderleeuw niet mee doen, zolang de eerste steen van ons nieuwe stadion er niet ligt. Het is niet da twij geen eendrahctsupporters meer zijn, maar vertrouwen op (loze) beloftes van stads- en clubbestuur dat er binnen 4-5jaar een nieuw stadion uit de grond zal rijzen, lukt mij niet. Als ik in Denderleeuw naar den iendracht ga kijken is 't als ik nen afscheurkalender aan mijne muur kan hangen waar ik nog maximum 2 jaar blaadjes moet van afscheuren om dan definitief intrek te kunnen nemen in een nieuw (hopelijk Aalsters) stadion. :EA:

Je weet ook wel besteken, dat een nieuw stadion bouwen zeker een jaar of vier of meer in beslag zal nemen, ga jij je geliefde club zolang de rug toekeren en financieel benadelen en op verplaatsing ga je andere ploegen hun kassa vullen, nee dat begrijp ik niet.
't Zal misschien met mijn leeftijd te maken hebben. :D
Enfin, als er ooit een verhuis komt hé besteken, je ziet we zijn daar ook al niet welkom, misschien is het verhaal Eendracht Aalst binnenkort afgelopen en moeten we ons nergens meer druk over maken. :wadde:

02 Mar 2015, 10:23
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
Fusioneren is geen heilige koe, zoals sommigen hier nochtans willen laten uitschijnen. Een bekwaam, gemotiveerd clubbestuur, een betrokken stadsbestuur (en bekwaam)
en een deftifg stadion is voldoende. Helaas mankeren we er hiervan al minstens 2...

(y)

02 Mar 2015, 10:31
Nationale Ploeg

feit is dat we (de supps) het niet zelf in de hand hebben en dat we zullen moeten afwachten en ondergaan.

naar mijn mening is een van de belangrijkste 'tragedies' van EA dat je in deze stad en omgeving bedrijven en zakenmensen hebt van kaliber Callebaut, Amylum/Syral, De Nul, Brantano (van Lede voor wie het niet wist), Paradisio, Dreamland,... maar dat in tegenstelling tot bij veel andere clubs geen van die lokale bedrijven of zakenmensen ooit een hart voor de club heeft gehad en/of er money in wou steken.

dat in combinatie met stadsbesturen die zelden tot nooit echt voetbalminded waren (onterecht voor mij: samen met den basket zou onze club een echt uithangbord kunnen en moeten zijn voor onze regio) had al heel veel verschil gemaakt. Zie eens hoe den burgemeester van Beveren hem persoonlijk achter de club gezet heeft om ze terug in het zadel te krijgen ? hoeveel burgemeesters hebben wij al gehad die 'echte zwartwitten' waren... maar alleen in verkiezingstijd ?

het hangt trouwens nogal eens samen: zie in den basket de combinatie Oostende/VandeLanotte ? als een bedrijf iets wil gedaan krijgen waarvoor ze de lokale overheid nodig hebben dan moe(s?)ten ze in Oostende op 1 of andere manier een duit in het basketzakje doen... de geroemde Ghelamco arena in Gent: er stond eens in de krant wat de stad ginder meebetaald heeft en dan spreken we nog niet van logistieke steun.

om maar te zeggen: hadden de 'randomstandigheden' hierboven beschreven meegezeten dan hadden we nooit die fusie- of hinterlanddiscussies hier moeten houden, ondanks alle Orlansen of Garrés...

enfin, vijgen na Pasen. we kunnen er alleen maar het beste van hopen nu.

Laatst gewijzigd door Still standing ! op 02 Mar 2015, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

02 Mar 2015, 10:37
Freak

Zoals Elco reeds aangaf in de wedstrijdtopic van Roeselare heeft iedereen een andere mening over hoe we uit deze levensbedreigende situatie voor de club moeten geraken en over de verdere toekomst van onze club. Eigenaardig, althans voor mij, is dat je amper iemand kan vinden op de supportersbus, tribune of op dit forum die voor 100% dezelfde mening is toegedaan als jezelf. Ik heb ook de indruk dat de mening van sommigen, met alle respect, meer een droom is dan een mening.

Zo zijn er mensen die graag naar Denderleeuw willen gaan als dat van op voorhand een voorlopige oplossing blijkt te zijn doordat er een garantie is op een nieuw stadion binnen de stadsgrenzen. Ilse Uytersprot zegt vlakaf dat daar geen sprake van kan zijn, Ann VandenSteen blinkt uit in zelfbescherming op sociale media en afwezigheid wanneer het er echt op aan komt en onze burgemeester maakt de ene loze belofte na de andere. Laat dat nu net de mensen zijn die ons van de stad uit zouden moeten helpen. Mijn conclusie is dan ook dat je van de stad Aalst niets moet verwachten op 25.000 euro na waarmee je met moeite de boxen in onze tent kan herstellen. Kijk even 20jaar terug in de tijd en die geschiedenis zal mijn vermoeden toch bevestigen. Vergeet die steun, die komt er niet. Schiet in nu een droom kapot ? Ik zal even een lichtje aan het einde van de tunnel laten branden, misschien komt die steun er wel wanneer Eendracht Aalst een gezonde club is met een degelijk bestuur. Lees dus gerust nog even verder.

Terug naar Aalst dan.Waarom je dan ook kost wat kost in Aalst wil spelen is mij een raadsel. Multifunctioneel complex dan maar opgetrokken door onze voorzitter mijn zijn investeerders ergens net buiten Aalst, dat lijkt mij prachtig. Al blijven die investeerders voorlopig toch wel lang weg evenals de gronden die onze voorzitter bleek te hebben (of toch bijna bleek te gaan hebben). Mag ik dit dan ook voorlopig klasseren onder 'dromen'?! Zonder de huidige bestuursploeg was er geen Eendracht Aalst meer, maar zonder toevoeging van bekwame mensen zal er, volgens mij, binnenkort ook geen Eendracht Aalst meer zijn.

Als lid van de VZW ben ik van dichtbij betrokken geweest bij de gesprekken met de stad, ons bestuur en andere partijen. Geloof me op mijn woord dat jullie weten wat wij weten. Het enige wat mij aan deze post deed beginnen was een buikgevoel van die gesprekken. Daarop fundeer ik mijn mening, of misschien ook mijn droom. En dat is de volgende ;

De sleutel ligt volgens mij bij Guy Valckenier. Dat bleek trouwens al doordat we via hem met de VZW van Terjoden toch een (water)kans maken op een stadion, dat van Denderleeuw. Die man is in mijn ogen iemand die puur zakelijk een voetbalclub kan leiden en ook dat weer blijkt toch uit de geschiedenis van Terjoden. Wat hij daar te kort kwam was volgens mij een achterban en een stadion, als hij zich wil engageren binnen Eendracht Aalst (op Denderleeuw) heeft hij plots beide.

Uit dat gesprek, en uit een interview op TV Oost blijkt ook dat hij een fusie tussen Eendracht Aalst en Denderleeuw niet meteen genegen is. Als hij spreekt van een grote club dan denk en hoop ik dat hij het over Eendracht Aalst heeft. Dat we met Valckenier recht op een fusie zouden afstevenen is volgens mij dan ook geen zekerheid. De man zou zich, en dat zijn zijn woorden, eventueel willen engageren binnen een club als Aalst als ze of een stadion hadden of een gezonde structuur hadden. Als we op Denderleeuw kunnen spelen hebben we al een van beide, mijn hoop is dus dat hij met bekwame mensen werkt maakt van het andere. Daarbij moet ons bestuur niet vertrekken, maar aangevuld worden met die bekwamen mensen.

Iemand als Valckenier, een ondernemer/zakenman weet ook dat spelen op Denderleeuw de club kan redden maar dat je daar over 10jaar opnieuw in dezelfde situatie komt te staan. Zijnde een verouderd stadion en een dorp (in dit geval) waarvan je weinig of geen steun zal moeten verwachten. Maar als Eendracht Aalst op dat moment een gezonde club is in tweede klasse met doelstelling eerste klasse zie ik een mediageil stadsbestuur van Eendracht Aalst wel ergens plotseling een grond en een vetpotje vinden.
Als ze maar in de belangstelling kunnen staan zoals wekelijks in het forum het geval is.

Mijn mening dus ; naar Dender als zelfstandig Eendracht Aalst ( en dat mag gerust nog even doorgestoken worden aan eventuele redders als Valckenier) lijkt mij de enige haalbare oplossing. Om op termijn toch werk te gaan maken van dat multifunctioneel complex hetgeen een club leefbaar maakt. Liever ook meteen ook in Ghemlaco Aalst binnen die drie jaar maar hadden we dat daarnet al niet in het bakje 'dromen' gestoken ?!

Soit, ieder zijn mening.
Bang afwachten is momenteel de boodschap ... en misschien toch een beetje dromen :EA:

02 Mar 2015, 10:45
Nationale Ploeg

filip.dhose schreef:
Timoilsjt schreef:
AlostanA schreef:

Sorry, ik ga niet mee in uw discours. Ik supporter voor Eendracht Aalst, omdat die club mijn stad vertegenwoordigt, omdat ik als kind in een rokerige Safir-kantine stond te wachten op een handtekening van Chunga, omdat ik De Bilde alle topclubs zien belachelijk maken heb, omdat ik er ook stond in vierde klasse. De sfeer die deze club uitademDE was gewoon uniek, daar schreven zelfs de tegenstanders hele epistels over. Met een fusie maak je daar een einde aan. In se heb je gelijk over dat economisch draagvlak, maar anderzijds heeft de helft van eerste klasse dan geen draagvlak (denk even Roger Lambrecht of Marc Coucke weg) en zouden Antwerpen en Gent absolute topclubs zijn ipv pakweg... Brugge :D .

The same here!

Ik deel de analyse van Timoiljst en AlostanA. Voor alle duidelijkheid herhaal ik het nog eens (omdat ik hier ook al een paar keer verweten ben): het liefst van al zou ik hebben dat Eendracht Aalst onder stamnummer 90 in Aalst blijft spelen. Tot zover de emotie. Nu de ratio. Eén: we zitten zonder stadion, en de kans dat we er ooit nog één zullen hebben op grondgebied Aalst is heel klein. En wel om 2 simpele redenen: Eendracht heeft niet de middelen om het zelf te bouwen, en moet dus een beroep doen op een ontwikkelaar zoals Ghelamco. Maar die wil dat enkel doen als hij een multifunctioneel complex mag neerpoten met ook retailfunctie. En aangezien de verenigde Aalsterse middenstand daar zwaar tegen is, ...
Twee: alle sporteconomen zijn het erover dat je een voldoende grote visvijver nodig hebt om te overleven in eerste/tweede klasse. Sorry, mensen van Aalst: 80.000 Aalstenaars is niet voldoende! Ik las hier eerder dat voetbal niet mag herleid worden tot economie. Voetbal is inderdaad emotie ... maar enkel voor de supporters. Voor de clubdirigenten is het keiharde business, en een harde economische strijd om de rekeningen te laten kloppen. De tijd van het groot vertier en de bodemloze putten is voorbij, elk jaar moeten de facturen betaald zijn zodat de licentie behaald kan worden.
In België zijn er 3 clubs die nationale uitstraling hebben: Anderlecht, Club Brugge en Standard, toevallig (?) één in elk gewest. Verder heb je clubs, gelegen in provinciehoofdsteden, waar elke inwoner van die provincie zich min of meer kan mee vereenzelvigen: AA Gent, FC Antwerp, AEC Mons, OH Leuven, ... En dan heb je regioclubs zoals KV Kortrijk, RC Genk (alhoewel eerder categorie 2 ofschoon geen provinciehoofdstad), VC Westerlo, STVV, KV Mechelen, ... die moeten opboksen tegen de grote 3, en soms zelfs tegen de club in de provinciehoofdplaats. Vechten en worstelen om supporters, marktaandeel, merchandising, sponsors, TV-gelden, spelers voor de eigen jeugdwerking, ... Ik kan me moeilijk voorstellen dat den Iendracht veel supporters heeft in Eeklo, Aalter, Beveren, Waasmunster, Kruishoutem, Kluisbergen. Neen, Aalst zal enkel overleven als profclub als het de regioclub wordt van de Dendervallei. Maar dan blijft de eeuwige vraag: hoeveel supporters willen dat, en hoeveel supporters zien Eendracht Aalst liever in derde/vierde klasse op het veld van TK Meldert spelen?

wie zegt dat ? dat ne schoenenhandelaar of herbergier in het centrum denkt dat zijnen business kapot ga gaan als er aan den E40 een stadion met retail verschijnt ? en dat ze tegen een baskettempel met handel aan den Tragel dan niets op tegen hadden ? is er toen een mening gevraagd ? geloof jij dat ?

ik denk dat het een beetje dat van dienen stok en dienen hond is he...

02 Mar 2015, 10:48
forumlegende

Denk ik ook. Al eens de leegstand bekeken in de Zoutstraten??
En wiens schuld is dat dan? De Pieter Van Aelst-doorgang? Zo blijf je bezig natuurlijk en beweegt er niets.
Kijk naar Uplace, ook daar enorm veel tegenstand van baronnetjes en hertogen die niet verder kijken dan hun al leegstaande dorpskern. Iemand die vooruit wil in België en die mee wil zijn, die heeft het vlaggen want voor het eerste plan nog maar getekend is liggen er al 50 bezwaren op zijn bureau.
En zo glijden we langzaam maar zeker af naar een bedroevend niveau, een land waarin met GAS-boetes gezwaaid wordt voor het parkeren van twee autowielen in de stationsbeplanting, waar alles stilstaat omdat niemand nog iets durft te doen, waar de moeilijke zaken achteraan in de dossierkast weggemoffeld worden.

02 Mar 2015, 11:49
forumlegende

Bakkie schreef:
Afbeelding

Een gepaste sanctie voor Dender: een wedstrijd zonder publiek!

02 Mar 2015, 13:17
Nationale Ploeg

Dani schreef:

:D

02 Mar 2015, 13:18
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
De Jean schreef:
Dani schreef:

Gelijk elk ander match daar dus :D

02 Mar 2015, 13:56
Freak

Fanatix schreef:
De Jean schreef:
Dani schreef:

Een fusieverbod voor de komende 10jaar zou hen meer treffen.

02 Mar 2015, 14:02
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
tympanum2 schreef:
Denk ik ook. Al eens de leegstand bekeken in de Zoutstraten??
En wiens schuld is dat dan? De Pieter Van Aelst-doorgang? Zo blijf je bezig natuurlijk en beweegt er niets.
Kijk naar Uplace, ook daar enorm veel tegenstand van baronnetjes en hertogen die niet verder kijken dan hun al leegstaande dorpskern. Iemand die vooruit wil in België en die mee wil zijn, die heeft het vlaggen want voor het eerste plan nog maar getekend is liggen er al 50 bezwaren op zijn bureau.
En zo glijden we langzaam maar zeker af naar een bedroevend niveau, een land waarin met GAS-boetes gezwaaid wordt voor het parkeren van twee autowielen in de stationsbeplanting, waar alles stilstaat omdat niemand nog iets durft te doen, waar de moeilijke zaken achteraan in de dossierkast weggemoffeld worden.

Mijn gedacht ook toen onze burgemeester indertijd verklaarde de "Decathlons" en "Kinepolissen"l (al moest het hij zelf doen) te kunnen herhinderen van zich te vestigen in Aalst.

Mijn mond viel open van zoveel proteconisme, dat is socioalisme Frans model van de jaren 80 en 90... je weet wel die van het soort wat hun nu zoveel succes aan het opleveren is. Ik vraag mij eigenlijk af hoe zijn partij tegen dit soort uitspraken staat. Lijkt mij lijnrecht te staan tegenover alles waar NVA eigenlijk voor staat. En dit is geen inhoudloze kritiek als "de Niet Voor Aalst" spandoek enkele maanden geleden die in het verkeerde keelgat schoot. Dit is 100% inhoud en als hij eerlijk is t.o.v. zichzelf zal hij wel toegeven dat ik hier een punt heb.
Tenzij het inderdaad dat gezegde met die stok en die hond is, maar ik vraag mij dan af welke reden het ergste is.

02 Mar 2015, 14:07
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
The Blackwans schreef:
Fanatix schreef:
De Jean schreef:

Een fusieverbod voor de komende 10jaar zou hen meer treffen.

(y) :D

02 Mar 2015, 14:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Bram schreef:
Mijn gedacht ook toen onze burgemeester indertijd verklaarde de "Decathlons" en "Kinepolissen"l (al moest het hij zelf doen) te kunnen herhinderen van zich te vestigen in Aalst.

Dan moet ge de Gentsesteenweg eens bezien, das al een shoppingcentrum op zich. Maar zijn partij steunt dan wel Uplace als ik me niet vergis?

02 Mar 2015, 17:26
forumlegende

De Denderleeuwse supporters reageren op een weinig originele manier op de mogelijke komst van Eendracht Aalst. Zo kopieerden ze het spandoek van de Standard supporters en maakten hun eigen versie. Het bestuur van de club lijkt er niet te zwaar aan te tillen. In ieder geval geeft het aan dat Eendracht of mogelijke inititiefnemers er niet welkom zijn. De kans om in de regio een topclub uit te bouwen wordt hier waarschijnlijk nog maar eens gemist", zeggen voorstanders. De Aalsterse supporters reageren verdeeld, sommigen ook scherp.

De waarheid zal altijd in het midden liggen, feit is dat deze stad de club wil helpen, zij het met slechts 25.000 euro per jaar. De club heeft echter heel snel veel meer geld nodig. Dat de financiële put er is, is natuurlijk niet de schuld van de stad. Het bestuur pleit ook onschuldig want het was een erfenis van vorige besturen. Maar feits is wel dat de schuld nog steeds niet is verminderd. Eendracht blijft een club met meer emotie dan zakelijk vernuft. Enkel Orlans had dit en het leverde geen windeieren op, maar op het einde ontspoorde ook de commerciële denker. Het huidig bestuur zit met de gebakken peren. Wie het oplost is een volksheld.

bron: aalstnieuws

02 Mar 2015, 19:14
Ancien

Dani schreef:
Bakkie schreef:
Afbeelding

We're not welcome, wel om te fusioneren bende hypocrieten. :kots: :fuck:

02 Mar 2015, 20:15
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 291 292 293 294 295 462