Tweede klasse '13-'14 - Pagina 69 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 67 68 69 70 71 76
 Tweede klasse '13-'14 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
Bericht Re: Tweede klasse '13-'14
De kans dat tweedeklasser Dessel Sport haar licentie krijgt voor volgend seizoen is nagenoeg onbestaande. De club voldoet niet aan de strengere eisen, maar roept op tot een onmiddellijke opschorting van de strengere licentievoorwaarden. Althans tot na de competitiehervormingen zijn doorgevoerd.

"Dessel Sport is een financieel gezonde club die investeert in de jeugd", aldus voorzitter Willy Mermans in een reactie aan Nr10. "Als voorbeeld daarvan het nagelnieuwe jeugdgebouw dat we gezet hebben voor onze jeugdploegen. Waarom zouden wij nu echter nutteloze energie en geld steken in overbodige licentievoorwaarden? Er zit toch een nieuwe competitieformule aan te komen en dan zouden die strengere voorwaarden niet meer gelden. Een beetje nutteloos, toch? Daarom vragen - eisen wij eigenlijk - de onmiddellijke opschorting van de strengere licentievoorwaarden."

En dat er een hervorming zit aan te komen, dat klopt helemaal. Gedelegeerd bestuurder Johan Plancke van KSV Roeselare deed onlangs een revolutionair voorstel dat komend weekend op tafel ligt bij de Pro League. "Wij als kleine club staan volledig en honderd procent achter het voorstel van Johan Plancke. Ik moet daar wel aan toevoegen dat het voorstel dat vandaag in de kranten is verschenen eigenlijk onvolledig is. Die acht clubs zouden immers niet in een tweede klasse aantreden, maar eerder in een 1B. De overige tweedeklassers zouden dan in een reeks spelen met minder strenge licentievoorwaarden en tijd krijgen om hun schulden af te betalen en opnieuw financieel gezond te worden. Bovendien zouden er financiële compensaties zijn voor die ploegen."

"We vragen aan de licentiecommissie om de strengere voorwaarden (tijdelijk) op te schorten tot na de hervorming. Voor ons zouden die voorwaarden immers de doodsteek betekenen."

03 Mar 2015, 17:27
forumlegende

kheiremans schreef:
Dani schreef:
waly 2 schreef:
niemand degradeert uit 2e.dan kan er niemand uit 3e stijgen?

Jawel, indien ze voldoen aan de licentievoorwaarden qua infrastructuur maar ook een budget van minimaal 2,5 miljoen euro.

Als dit voorstel wordt aanvaard, dan krijgt elke tweedeklasser (de volle 8) een jaarlijks TV geld van 500.000€.

dus er kan iemand stijgen uit 3de , maar niet zakken uit 2de?

Binnen 10 jaar zitten we dan met 30 ploegen in 2de ofzo?

Als je ziet dat er nu nauwelijks 8 ploegen een aanvraag indienden dan zal dat na die hervormingen (als die er gaan doorkomen) nog een pak minder zijn. Welke ploeg kan een budget samenbrengen van 2,5 mio euro? Tweede wordt dan een gesloten competitie (geen dalers).

03 Mar 2015, 18:50
forumlegende

Leeftijd: 61
Dani schreef:
waly 2 schreef:

Jawel, indien ze voldoen aan de licentievoorwaarden qua infrastructuur maar ook een budget van minimaal 2,5 miljoen euro.

Als dit voorstel wordt aanvaard, dan krijgt elke tweedeklasser (de volle 8) een jaarlijks TV geld van 500.000€.

het gedoe met die tv-gelden lijkt toch nergens op ? De 8 tweedeklassers ontvangen elk 500.000.
Vijfhonderdduizend x 8 = bij mij nog altijd 4 miljoen. Dat het beter is dan niks, zoals het nu is, ga je mij niet horen zeggen, doch de eersteklassers kunnen op die manier nog altijd het grootste deel van de tv-pot onder elkaar verdelen. Schande. Ze zouden de acht tweedeklassers evenveel moeten geven als de eersteklassers. Indien niet zou ik er niet mee akkoord gaan.

03 Mar 2015, 21:03
Ancien

Leeftijd: 47
De voorwaarden opschorten zou ook de oplossing zijn om in aalst te blijven hé! Trouwens deze voorwaarden wwaren al gekoppeld aan een nieuwe competitieformule. Mits er geen nieuwe competitieformule is, snap ik niet waar al die voetbaljuristen en advocaten zitten om de opgelegde voorwaarden gerechtelijk aan te vechten!!

03 Mar 2015, 21:26
Vaste Waarde

Tweede klasse met acht kan al volgend seizoen

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... _01560183/

04 Mar 2015, 9:53
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
kreezie nonkeltje schreef:
Dani schreef:
waly 2 schreef:

het gedoe met die tv-gelden lijkt toch nergens op ? De 8 tweedeklassers ontvangen elk 500.000.
Vijfhonderdduizend x 8 = bij mij nog altijd 4 miljoen. Dat het beter is dan niks, zoals het nu is, ga je mij niet horen zeggen, doch de eersteklassers kunnen op die manier nog altijd het grootste deel van de tv-pot onder elkaar verdelen. Schande. Ze zouden de acht tweedeklassers evenveel moeten geven als de eersteklassers. Indien niet zou ik er niet mee akkoord gaan.

Jawat, zo een aanbieding gaan de "lucky few" die overblijven in 2de klasse nooit of te nimmer meer krijgen.

de Proliga heeft hun bij het vorige akkoord al eens een reddingsboei gesmeten die ze toen geaccepteerd hebben met de voorwaarde infastructuur up te graden.

Nu komen die voorwaarden natuurlijk als een strop ronde de nek terug en zal de proliga terug een reddingsboei uitgooien, maar je merkt duidelijk dat er een bedoeling achter zit. De kleintjes moeten er van tussen. Vanuit een macro-oogpunt kan ik dit best verstaan. En ook vanuit proliga zeker te begrijpen.
2de, 3de en grotendeels 4de klasse zijn kunstmatige competities. Een groot verschil ook met onze buurlanden waar je voor voetbal op "pottenstamp" niveau zeker en vast niet het geld gaat rappen dat je bij ons kan rapen in provenciale.

Met een volgende competitiehervorming zie ik dus ook de lagere reeksen zwaar "getroffen" worden. Al het kunstmatige instandhouden van niet professioneel voetbal heeft in België al jaren gelukt, maar ik denk dat men tot inziens gekomen is dat dit fiscaal niet langer rechtvaardig is, en ook naar sportief beleid toe amper bevorderlijk is.
Wat wel nodig gaat worden in mijn ogen is een re-organisatie van jeugdvoetbal want als de provenciale clubs in de beginperiode te kampen gaan krijgen van de weerslag van deze beslissing zullen er veel hun eerste ploegen opdoeken. De vraag is dan wat ze met het jeugdvoetbal gaan doen in afwachting van een "herstel" van het provenciaal voetbal.

En dan terug komend op de weerslag voor ons: als we er bij zijn, zeer hoog springen en content zijn. Zeker en vast niet aarzelen om hiermee akkkoord te gaan.
En om terug te komen op de reactie van El Corredor; misschien is dit nog de meest realistische manier van fondsen te verwerven voor de licentie.

PS: uit het interview van Louwagie maak ik trouwens op dat de licentiecommisie in de toekomst ook een soort van "curratele" zal kunnen plaatsen en buiten een repressief beleid te voeren zullen ze ook een ondersteunende en opbouwende functie kunnen spelen. Het zal de doodsteek betekenen voor een kransje voetbalclubs die nu semi-professioneel zijn en zeer waarschijnlijk volledig uit de boot vallen (waar misschien bij zijn, samen met een club of 6 à 7) maar persoonlijk denk ik toch wel objectief dat dit een postieve wending kan zijn voor het voetbal in België. En tot slot subjectief: dit gaat er mijns inziens effectief doorkomen, de krachten die spelen zijn al weken de druk aan het opvoeren, tegelijkertijd zijn er heel wat 2de klassers vragende partij omwille van de financiële noodzaak. Hier MOETEN we bij zijn, zoniet is het over en uit voor voetbal in Aalst op nationaal niveau.

04 Mar 2015, 14:15
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Bram schreef:
Hier MOETEN we bij zijn, zoniet is het over en uit voor voetbal in Aalst op nationaal niveau.

Maar kunnen we hier bij zijn? Want momenteel voldoen we toch op geen enkel gebied.

Gaan ze rekening houden met de belofte van een nieuw stadion binnen x-aantal jaar? En wat met ons cash tekort?

Hoe gaan ze die 8 ploegen kiezen? De eerste 8 uit de stand die voldoen aan de eisen? Een Roeselare bvb is voorstander, maar die staan toch achter ons?

04 Mar 2015, 14:37
Nationale Ploeg

Smetje schreef:
Bram schreef:
Hier MOETEN we bij zijn, zoniet is het over en uit voor voetbal in Aalst op nationaal niveau.

Maar kunnen we hier bij zijn? Want momenteel voldoen we toch op geen enkel gebied.

Gaan ze rekening houden met de belofte van een nieuw stadion binnen x-aantal jaar? En wat met ons cash tekort?

Hoe gaan ze die 8 ploegen kiezen? De eerste 8 uit de stand die voldoen aan de eisen? Een Roeselare bvb is voorstander, maar die staan toch achter ons?

Eén van die voorwaarden is toch een budget van 2.5 mio euro? Zelfs al lost de stadionproblematiek zich plots op, dan nog lijkt me dat onhaalbaar.

04 Mar 2015, 17:02
forumlegende

We zitten dacht ik rond de 2 miljoen. Plus die 500.000 euro komen we er toch.

Daarbij dat is voor onze club geen probleem.

04 Mar 2015, 17:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Zonder stadion zijn we er zeker niet bij....

04 Mar 2015, 17:19
Freak

Het Belgische profvoetbal staat voor ingrijpende veranderingen. De Pro League heeft enkele ogenblikken beslist om het aantal profclubs in ons land terug te dringen van 34 naar 24.

De broodnodige competitiehervorming leek de voorbije maanden aan te slepen, maar de kogel lijkt eindelijk door de kerk. De Pro League is het erover eens dat het aantal profclubs in België moet dalen.

Concreet gaan we van 34 naar 24 clubs. Dat laat Sporza weten. Momenteel is nog niet duidelijk hoe de ploegen zullen worden verdeeld, maar de voorbije dagen lag al een concreet voorzet op tafel.
Naar 16 en 8?

Het zou gaan om een eerste klasse met zestien clubs en een tweede klasse met amper acht clubs. Uiteraard blijft het play-offsysteem - in een licht gewijzigde vorm weliswaar - behouden.

"De scheiding tussen prof- en amateurclubs moet zuurstof geven aan de 24 resterende professionele clubs", aldus Ludwig Sneyers. "Het is belangrijk dat de eerste- en tweedeklassers nu zo snel mogelijk tot een akkoord komen."

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... z3TdNkvXr4

06 Mar 2015, 21:10
forumlegende

waly 2 schreef:
Het Belgische profvoetbal staat voor ingrijpende veranderingen. De Pro League heeft enkele ogenblikken beslist om het aantal profclubs in ons land terug te dringen van 34 naar 24.

De broodnodige competitiehervorming leek de voorbije maanden aan te slepen, maar de kogel lijkt eindelijk door de kerk. De Pro League is het erover eens dat het aantal profclubs in België moet dalen.

Concreet gaan we van 34 naar 24 clubs. Dat laat Sporza weten. Momenteel is nog niet duidelijk hoe de ploegen zullen worden verdeeld, maar de voorbije dagen lag al een concreet voorzet op tafel.
Naar 16 en 8?

Het zou gaan om een eerste klasse met zestien clubs en een tweede klasse met amper acht clubs. Uiteraard blijft het play-offsysteem - in een licht gewijzigde vorm weliswaar - behouden.

"De scheiding tussen prof- en amateurclubs moet zuurstof geven aan de 24 resterende professionele clubs", aldus Ludwig Sneyers. "Het is belangrijk dat de eerste- en tweedeklassers nu zo snel mogelijk tot een akkoord komen."

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... z3TdNkvXr4

vooral belangrijk welke licentievoorwaarden dat ze daar aan koppelen toch.

in de wandelgangen hoor je dat we Dender geen proces gaan aandoen ivm onze stadioneis, maar in onze licentie staat wel Dender als stadion aangegeven.

Onze club zal nu wel hopen dat we nog een jaartje in ons krot kunnen blijven spelen ...

Als we meer geld aan tv gelden zouden krijgen, hoop ik dat ze eindelijk eens werk maken van de schuldafbouw, en niet nog meer investeren in deze (gemiddelde) spelersgroep.

1 miljoen aan lonen voor Smet, Bogaerts, De Neve, Lievens, De Cuyper en dergelijke :crazy:

06 Mar 2015, 21:13
forumlegende

Lievens speelt de laatste tijd zeer zeker verdedigend prima, voetballend wel een ramp.

Maar soit daar hebben we nu De Greef voor. Ook geen toeval sedert die twee aan elkaar gekoppeld worden dat vooral Lievens een stap voorwaarts heeft gezet. Hij kan de bal kwijt aan enen die tenminste ne deftige bal kan vooruit spelen.

Voorheen was die optie Bogaerts, dan weet je het wel.

Lievens moet zich op zijn man concentreren en voor de rest de bal zo snel mogelijk aan De Greef geven. ;-)

06 Mar 2015, 22:39
forumlegende

Tweedeklasser Lommel United heeft een verrassende transfer gerealiseerd. De Limburgers bereikten volgens verschillende bronnen een akkoord met Ben Santermans van reeksgenoot ASV Geel.

De 22-jarige verdediger is einde contract bij de Zotten en zou een aanbieding gekregen hebben van Lommel United. De gewezen Belgische jeugdinternational genoot zijn jeugdopleiding bij Racing Genk en maakte het voorbije seizoen het mooie weer op de Leunen bij ASV Geel waar zijn contract nu ten einde loopt.

Met de transfer anticipeert Lommel United op een mogelijk langer verblijf in tweede klasse. De promotie is allesbehalve binnen en de club wil niets aan het toeval overlaten en overal achter het net vissen.

bron nr 10

had voor ons iets geweest, maar nee, hier verlengen ze liever contracten. :stom:

06 Mar 2015, 23:22
Vaste Waarde

Bram schreef:
kreezie nonkeltje schreef:
Dani schreef:

Jawat, zo een aanbieding gaan de "lucky few" die overblijven in 2de klasse nooit of te nimmer meer krijgen.

de Proliga heeft hun bij het vorige akkoord al eens een reddingsboei gesmeten die ze toen geaccepteerd hebben met de voorwaarde infastructuur up te graden.

Nu komen die voorwaarden natuurlijk als een strop ronde de nek terug en zal de proliga terug een reddingsboei uitgooien, maar je merkt duidelijk dat er een bedoeling achter zit. De kleintjes moeten er van tussen. Vanuit een macro-oogpunt kan ik dit best verstaan. En ook vanuit proliga zeker te begrijpen.
2de, 3de en grotendeels 4de klasse zijn kunstmatige competities. Een groot verschil ook met onze buurlanden waar je voor voetbal op "pottenstamp" niveau zeker en vast niet het geld gaat rappen dat je bij ons kan rapen in provenciale.

Met een volgende competitiehervorming zie ik dus ook de lagere reeksen zwaar "getroffen" worden. Al het kunstmatige instandhouden van niet professioneel voetbal heeft in België al jaren gelukt, maar ik denk dat men tot inziens gekomen is dat dit fiscaal niet langer rechtvaardig is, en ook naar sportief beleid toe amper bevorderlijk is.
Wat wel nodig gaat worden in mijn ogen is een re-organisatie van jeugdvoetbal want als de provenciale clubs in de beginperiode te kampen gaan krijgen van de weerslag van deze beslissing zullen er veel hun eerste ploegen opdoeken. De vraag is dan wat ze met het jeugdvoetbal gaan doen in afwachting van een "herstel" van het provenciaal voetbal.

En dan terug komend op de weerslag voor ons: als we er bij zijn, zeer hoog springen en content zijn. Zeker en vast niet aarzelen om hiermee akkkoord te gaan.
En om terug te komen op de reactie van El Corredor; misschien is dit nog de meest realistische manier van fondsen te verwerven voor de licentie.

PS: uit het interview van Louwagie maak ik trouwens op dat de licentiecommisie in de toekomst ook een soort van "curratele" zal kunnen plaatsen en buiten een repressief beleid te voeren zullen ze ook een ondersteunende en opbouwende functie kunnen spelen. Het zal de doodsteek betekenen voor een kransje voetbalclubs die nu semi-professioneel zijn en zeer waarschijnlijk volledig uit de boot vallen (waar misschien bij zijn, samen met een club of 6 à 7) maar persoonlijk denk ik toch wel objectief dat dit een postieve wending kan zijn voor het voetbal in België. En tot slot subjectief: dit gaat er mijns inziens effectief doorkomen, de krachten die spelen zijn al weken de druk aan het opvoeren, tegelijkertijd zijn er heel wat 2de klassers vragende partij omwille van de financiële noodzaak. Hier MOETEN we bij zijn, zoniet is het over en uit voor voetbal in Aalst op nationaal niveau.

Ik ben een grote voorstander van een profliga met 24 ploegen, er is in België immers niet meer draagvlak voor 24. Maar toch 2 bedenkingen:
1) Dit mogen/kunnen ze enkel invoeren vanaf het seizoen 2016-2017, want voor het begin van dit seizoen was de hervorming niet bekend. Je moet aan alle ploegen de mogelijkheid bieden om het cruciale seizoen 2015-2016 voor te bereiden. Drukken ze dit nu al door, en gaat er één ploeg naar de rechtbank, dan krijgt die gegarandeerd gelijk van de rechter.
2) De 16+8-formule is te gek voor woorden, om 3 redenen:
* De rechtstreekse daler uit eerste en de rechtstreekse stijger uit tweede mogen dan vanaf maart met hun vingers draaien;
* Playoff-2 zou dan gespeeld worden met 9 eersteklassers en 3 tweedeklassers: die eersteklassers zouden dan 30 + 22 = 52 matchen moeten spelen!!!!!
* Een tweedeklasser die niet kampioen is zou Europees voetbal kunnen afdwingen via Playoff-2 en de finale met de vierde van Playoff-1, de kampioen zelf echter niet!
De enige formule die rechtvaardig is voor de 24 ploegen is de 12+12-formule, waarbij ze allemaal eerst 22 matchen spelen in een A- en een B-reeks, en vervolgens 14 wedstrijden in een Playoff-1,2 en 3.

07 Mar 2015, 14:13
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 67 68 69 70 71 76