Tweede klasse '13-'14 - Pagina 70 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 68 69 70 71 72 76
 Tweede klasse '13-'14 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: Tweede klasse '13-'14
iendrachter schreef:
El Corredor (Light) schreef:
waly 2 schreef:
Het Belgische profvoetbal staat voor ingrijpende veranderingen. De Pro League heeft enkele ogenblikken beslist om het aantal profclubs in ons land terug te dringen van 34 naar 24.

De broodnodige competitiehervorming leek de voorbije maanden aan te slepen, maar de kogel lijkt eindelijk door de kerk. De Pro League is het erover eens dat het aantal profclubs in België moet dalen.

Concreet gaan we van 34 naar 24 clubs. Dat laat Sporza weten. Momenteel is nog niet duidelijk hoe de ploegen zullen worden verdeeld, maar de voorbije dagen lag al een concreet voorzet op tafel.
Naar 16 en 8?

Het zou gaan om een eerste klasse met zestien clubs en een tweede klasse met amper acht clubs. Uiteraard blijft het play-offsysteem - in een licht gewijzigde vorm weliswaar - behouden.

"De scheiding tussen prof- en amateurclubs moet zuurstof geven aan de 24 resterende professionele clubs", aldus Ludwig Sneyers. "Het is belangrijk dat de eerste- en tweedeklassers nu zo snel mogelijk tot een akkoord komen."

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... z3TdNkvXr4

vooral belangrijk welke licentievoorwaarden dat ze daar aan koppelen toch.

in de wandelgangen hoor je dat we Dender geen proces gaan aandoen ivm onze stadioneis, maar in onze licentie staat wel Dender als stadion aangegeven.

Onze club zal nu wel hopen dat we nog een jaartje in ons krot kunnen blijven spelen ...

Als we meer geld aan tv gelden zouden krijgen, hoop ik dat ze eindelijk eens werk maken van de schuldafbouw, en niet nog meer investeren in deze (gemiddelde) spelersgroep.

1 miljoen aan lonen voor Smet, Bogaerts, De Neve, Lievens, De Cuyper en dergelijke :crazy:

En dan gaan ze het contract van Smet nog verlengen ook, dat is echt compleet onbegrijpelijk en met de supporters lachen.
Ik heb die jongen echt nog geen enkele degelijke match zien spelen, dat je in de jeugd zoiets niet lopen hebt die even slecht of beter is dat kan gewoon niet.
Volgens mij geven ze hiermee wel aan dat we niet bij de profclubs horen,met zulke contractverlengingen.
Nu nog De Neve,Bogaerts,Lapage houden en we gaan in die amateurafdeling zeker niet mis staan,
en dan kan Van Acker ook stoppen met zijn gebleit over tegen profploegen spelen.
Lievens vindt ik al enkele matchen zeer sterk spelen eigenlijk.

Ik snap de lacherige reacties op dit forum bij de contractverlenging van Smet niet. Zowel vorig jaar als dit jaar slaagt ons bestuur er in moeilijke omstandigheden in om de ploeg bijeen te houden, en zelfs te versterken. En dit in een periode dat we schulden moeten afbouwen! Hoed af voor ons bestuur! Nu nog Kevin Janssens, Shkodra en De Cuyper verlengen, dan moeten we slechts één goede spits ter vervanging van Rodrigo de Oliveira vinden, en dan kunnen we met een ploeg die barst van de automatismen het cruciale seizoen 2015-2016 aanvatten.

07 Mar 2015, 14:20
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
filip.dhose schreef:
iendrachter schreef:

vooral belangrijk welke licentievoorwaarden dat ze daar aan koppelen toch.

in de wandelgangen hoor je dat we Dender geen proces gaan aandoen ivm onze stadioneis, maar in onze licentie staat wel Dender als stadion aangegeven.

Onze club zal nu wel hopen dat we nog een jaartje in ons krot kunnen blijven spelen ...

Als we meer geld aan tv gelden zouden krijgen, hoop ik dat ze eindelijk eens werk maken van de schuldafbouw, en niet nog meer investeren in deze (gemiddelde) spelersgroep.

1 miljoen aan lonen voor Smet, Bogaerts, De Neve, Lievens, De Cuyper en dergelijke :crazy:

En dan gaan ze het contract van Smet nog verlengen ook, dat is echt compleet onbegrijpelijk en met de supporters lachen.
Ik heb die jongen echt nog geen enkele degelijke match zien spelen, dat je in de jeugd zoiets niet lopen hebt die even slecht of beter is dat kan gewoon niet.
Volgens mij geven ze hiermee wel aan dat we niet bij de profclubs horen,met zulke contractverlengingen.
Nu nog De Neve,Bogaerts,Lapage houden en we gaan in die amateurafdeling zeker niet mis staan,
en dan kan Van Acker ook stoppen met zijn gebleit over tegen profploegen spelen.
Lievens vindt ik al enkele matchen zeer sterk spelen eigenlijk.

Ik snap de lacherige reacties op dit forum bij de contractverlenging van Smet niet. Zowel vorig jaar als dit jaar slaagt ons bestuur er in moeilijke omstandigheden in om de ploeg bijeen te houden, en zelfs te versterken. En dit in een periode dat we schulden moeten afbouwen! Hoed af voor ons bestuur! Nu nog Kevin Janssens, Shkodra en De Cuyper verlengen, dan moeten we slechts één goede spits ter vervanging van Rodrigo de Oliveira vinden, en dan kunnen we met een ploeg die barst van de automatismen het cruciale seizoen 2015-2016 aanvatten.

:? :D

07 Mar 2015, 14:40
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Akkoord voor hervorming naar 8 tweedeklassers goedgekeurd door de tweedeklassers met 11 voor- tegen 6 tegenstemmers. RC Mechelen mocht niet stemmen.

Zouden wij voor of tegen gestemd hebben? Kunnen toch enkel voorgestemd hebben als we vrij zeker zijn dat we erbij zijn.

07 Mar 2015, 16:08
forumlegende

Smetje schreef:
Akkoord voor hervorming naar 8 tweedeklassers goedgekeurd door de tweedeklassers met 11 voor- tegen 6 tegenstemmers. RC Mechelen mocht niet stemmen.

Zouden wij voor of tegen gestemd hebben? Kunnen toch enkel voorgestemd hebben als we vrij zeker zijn dat we erbij zijn.

Wil dus zeggen dat er een aantal hun eigen doodvonnis hebben getekend...

07 Mar 2015, 17:02
Duivelke

Leeftijd: 48
Wij hebben voor gestemd!!!een als wa als we er niet bij zijn?ons eigen doodsvonnis getekend????

07 Mar 2015, 17:06
Iendracht.be - beheer

Smetje schreef:

Wil dus zeggen dat er een aantal hun eigen doodvonnis hebben getekend...

Kunnen ook ploegen als Woluwe Zaventem zijn die weten dat ze toch geen toekomst in tweede hebben en misschien een compensatie krijgen.

Eerste en tweede klasse hebben goedgekeurd, maar wat met de lagere reeksen? Want dit betekent dat er niemand uit derde zal promoveren. En ik vermoed dat een ploeg als Beerschot Wilrijk op termijn er ook wel wil bijhoren. Maar kan dit nog als de reeksen vergrendeld zijn?

07 Mar 2015, 18:16
forumlegende

Antwerp, Eupen, Lommel, Bergen, E. Aalst, Roeselare, OHL, STVV zijn er acht.

wat doe je dan met Seraing, Tubize, Geel en bijvoorbeeld WS Woluwe (profclub)?

stel dat je daar eens toevallig vierde zou worden, mag je je opmaken voor matchen tegen de eersteklassers. er moet maar eens een grote club uit de playoffs vallen (genre Gent, Lokeren, Genk, Standard)

07 Mar 2015, 18:31
Nationale Ploeg

stel dat je daar eens toevallig vierde zou worden, mag je je opmaken voor matchen tegen de eersteklassers. er moet maar eens een grote club uit de playoffs vallen (genre Gent, Lokeren, Genk, Standard)

STVV stijgt toch als kampioen?

07 Mar 2015, 18:40
forumlegende

AlostanA schreef:

ja dat wel uiteraard, maar dan vervang je ze door pakweg Lierse he.

07 Mar 2015, 18:56
Iendracht.be - beheer

AlostanA schreef:

ja dat wel uiteraard, maar dan vervang je ze door pakweg Lierse he.

Zal wel Moeskroen zijn. Die winnen nooit PO3

07 Mar 2015, 19:42
forumlegende

eerlijk gezegd zou ik het van de Pro League niet echt logisch vinden dat ze eerst de boel beperken en vervolgens de licentievoorwaarden versoepelen. Dan kan je beter alles bij het oude laten...

ik ben echt eens curieus naar die acht tweedeklassers. Een ploeg als Virton is de pest voor de tweede klasse wegens heel ver, maar die maken nu wel een boerenjaar door natuurlijk.

07 Mar 2015, 19:57
Vaste Waarde

iendrachter schreef:
Hoe gaan wij in godsnaam bij die 8 ploegen kunnen behoren?
We zitten zonder stadion,zonder geldschieter en zonder stadsbestuur dat wil meewerken.
Van supporters en traditie moeten we altijd bij die 8 ploegen zijn maar dit zal spijtig genoeg niet meespelen.
Ik zie dat ze op het nieuws zeggen dat dit wel maar vanaf het seizoen 2016-2017 zal zijn maar ik veronderstel dat ze ons op een jaar geen nieuw stadion gaan zetten toch, laat staan binnen 5 jaar.
Ik vind dat ze met die competitiehervorming het voetbal gewoon kapot maken, met 8 ploegen in 2de klasse en als je niet bij die 8 bent voor wat speel je dan nog?
In die amateurreeks van 3de klasse speel je dan eigenlijk zonder uitzicht op iets, overgaan kan je toch niet.
Er moest zeker iets gebeuren maar deze hervorming trekt op niets, waarom niet 2 reeksen van 12 ploegen?
Laat ons hopen op een mirakel dat we er toch bij zijn, en moeten we dan enkele jaren op Dender gaan spelen dan is het maar zo, hoe minder welkom we daar zijn hoe liever ik naar daar zal gaan.
Ik heb trouwens gehoord dat het logo van dender in hun zogenaamde sfeervak zou beklad zijn in grafitti met ons oprichtingsnummer 1919 in, de sfeer zit dus zeker goed tussen beide clubs ;) .

Je kan wél overgaan vanuit de amateurliga als je voldoet aan de eisen.
De enige kans om bij die 8 te behoren is een paar jaar op Dender gaan spelen.

07 Mar 2015, 22:45
Iendracht.be - beheer

filip.dhose schreef:

Als het een gesloten systeem zonder degradanten is, kan dat normaal niet. Tenzij er één van de 24 ploegen niet meer aan de eisen kan voldoen.

07 Mar 2015, 22:55
forumlegende

filip.dhose schreef:
iendrachter schreef:
Hoe gaan wij in godsnaam bij die 8 ploegen kunnen behoren?
We zitten zonder stadion,zonder geldschieter en zonder stadsbestuur dat wil meewerken.
Van supporters en traditie moeten we altijd bij die 8 ploegen zijn maar dit zal spijtig genoeg niet meespelen.
Ik zie dat ze op het nieuws zeggen dat dit wel maar vanaf het seizoen 2016-2017 zal zijn maar ik veronderstel dat ze ons op een jaar geen nieuw stadion gaan zetten toch, laat staan binnen 5 jaar.
Ik vind dat ze met die competitiehervorming het voetbal gewoon kapot maken, met 8 ploegen in 2de klasse en als je niet bij die 8 bent voor wat speel je dan nog?
In die amateurreeks van 3de klasse speel je dan eigenlijk zonder uitzicht op iets, overgaan kan je toch niet.
Er moest zeker iets gebeuren maar deze hervorming trekt op niets, waarom niet 2 reeksen van 12 ploegen?
Laat ons hopen op een mirakel dat we er toch bij zijn, en moeten we dan enkele jaren op Dender gaan spelen dan is het maar zo, hoe minder welkom we daar zijn hoe liever ik naar daar zal gaan.
Ik heb trouwens gehoord dat het logo van dender in hun zogenaamde sfeervak zou beklad zijn in grafitti met ons oprichtingsnummer 1919 in, de sfeer zit dus zeker goed tussen beide clubs ;) .

De enige kans om bij die 8 te behoren is een paar jaar op Dender gaan spelen.

lees eens wat er op tafel ligt hé. een gesloten systeem, GESLOTEN met 24 PROFclubs.

daaronder iets wat jij goed moet kennen, een AMATEURliga. ;-)

precies wel een natte droom van jou dat spelen op Dender zeg... met ons ploeg vol automatismen.

07 Mar 2015, 22:57
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
2 bezoekers en 3 stewards op stvv - woluwe-zaventem :hmm:
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.2262686

08 Mar 2015, 0:20
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 68 69 70 71 72 76