|
|
| Pagina 261 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 259 260 261 262 263 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht Re: Artikels
Bram schreef: Gohja, in de geschiedenis schrijven de winnaars altijd het verhaal hé. Maar het geklungel en getreuzel van die taskforce zal ik toch ook niet te snel vergeten. Amateurisme op onze club, zeker wel. Maar die op ons stadhuis, waar je toch wel meer mag verwachten? Kan anders ook wel tellen. En laat duidelijk zijn dat mijn mening zeker niet te maken heeft met politieke strekking! Ben trouwens eens benieuwd hoeveel details nog gaan lekken van heel dat Erembodegem IV project. Ik denk dat de tijd er nu wel rijp voor is ? Het valt eigenlijk op hoe - in tegenstelling tot het verleden - het voorlopig nog beperkt is qua vuile was. Nog even wachten tot ongeveer een jaartje voor de volgende verkiezingen |
| 09 Apr 2015, 21:34 |
|
|
forumlegende
luque schreef: El Corredor (Light) schreef: luque schreef: Allerminst Elco. Wat was het risico in deze voor de Stad? De gronden zouden worden aangekocht aan marktwaarde door externe partners en voor de bouw van het stadion werd aan de Stad ook al geen inbreng gevraagd/verwacht. Zeg dan eens waarom men beslist de grond, aan dezelfde prijs als door Eendracht en/of zijn partners geboden, te verkopen aan Movianto? Omwille van de enorme boost dat dit op de lokale arbeidersmarkt teweegbrengt ? Enig idee wat een nieuw multifunctioneel stadion op zich heden ten dage opbrengt? In Gent spreken ze van 24 miljoen, elk jaar opnieuw. Maar juist, Gent is Aalst niet hé ...een voetbalploeg met een pak schulden en met een beleid dat niet echt professioneel is of een bedrijf dat mensen tewerkstelt. het risico? tja, stel dat onze ploeg op de fles gaat, kan dat qua gezichtsverlies anders wel tellen voor een stad. het had ons redding kunnen betekenen? kan best, maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat we opeens goed gaan beginnen werken met de vinger op de knip? Hoeveel voorbeelden heb je nodig om je te kunnen overtuigen dat nieuwe bedrijven of uitbreidingen hiervan geen waterdichte garanties bieden op (ik zal het zacht uitdrukken) langdurige werkzekerheid ? Mocht je deze materie al puur economisch bekijken vanuit het oogpunt van het schepencollege... dan vraag ik mij af of er daar éne tussen zit met een beetje gezond verstand. Zo'n stadionproject geeft een blijvende BOOST in de regio hé! Niet in het minst ook voor de stadskas interessant. goh ja, daar heb je zeker een punt, maar had de stad dan voor ons MOETEN kiezen? dat heeft een reden hé waarom ze niet voor ons kozen?? ![]() ik meen mij toch wat ambras te herinneren omtrent een subsidie dossier en dergelijke tussen ons bestuur en het stadsbestuur. soit, ik ben er helemaal niet van overtuigd dat als we die gronden zouden gehad hebben, dat we er dan "uit" waren. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 09 Apr 2015, 21:34 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
El Corredor (Light) schreef: luque schreef: El Corredor (Light) schreef: een voetbalploeg met een pak schulden en met een beleid dat niet echt professioneel is of een bedrijf dat mensen tewerkstelt. het risico? tja, stel dat onze ploeg op de fles gaat, kan dat qua gezichtsverlies anders wel tellen voor een stad. het had ons redding kunnen betekenen? kan best, maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat we opeens goed gaan beginnen werken met de vinger op de knip? Hoeveel voorbeelden heb je nodig om je te kunnen overtuigen dat nieuwe bedrijven of uitbreidingen hiervan geen waterdichte garanties bieden op (ik zal het zacht uitdrukken) langdurige werkzekerheid ? Mocht je deze materie al puur economisch bekijken vanuit het oogpunt van het schepencollege... dan vraag ik mij af of er daar éne tussen zit met een beetje gezond verstand. Zo'n stadionproject geeft een blijvende BOOST in de regio hé! Niet in het minst ook voor de stadskas interessant. goh ja, daar heb je zeker een punt, maar had de stad dan voor ons MOETEN kiezen? dat heeft een reden hé waarom ze niet voor ons kozen?? ![]() ik meen mij toch wat ambras te herinneren omtrent een subsidie dossier en dergelijke tussen ons bestuur en het stadsbestuur. soit, ik ben er helemaal niet van overtuigd dat als we die gronden zouden gehad hebben, dat we er dan "uit" waren. Tja, daar zullen we helaas nooit achter komen zeker? Maar als -en ik zeg uitdrukkelijk ALS- Ghelamco effectief bereid was om te bouwen waren we ongetwijfeld op weg naar mooie tijden met deze club. Zo'n nieuw stadion kent gewoon ongekende mogelijkheden qua exploitatie. Het maakt het aantrekken van financiële partners er zoveel doenbaarder op. Simpel gesteld: als iemand een club kent die het zich heeft beklaagd te verhuizen naar een nieuwe voetbaltempel, let me know. |
| 09 Apr 2015, 21:53 |
|
|
Vaste Waarde
Smetje schreef: luque schreef: voetbal op het hoogste niveau dmv samenwerking met 'anderen' (géén Iéndracht Oilsjt meer) Zoals ik hierboven ook al gezegd heb, zou het in dit scenario volledig van ons, supporters, afhangen. Ik ben ook anti-fusie, maar als zo een scenario er komt en wij als supporters scharen ons hier achter, ben ik ervan overtuigd dat je op heel korte termijn terug gewoon Eendracht Aalst en onze eigenheid hebt en dat de anderen in de fusie snel vergeten zullen zijn (zoals bij Lommel, Geel en niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar Okapi). Met de op til zijnde hervormingen vrees ik ook dat je nooit meer terugkomt als je nu wegzakt. Verder sluit ik me aan bij je punt betreffende de gronden in Erembodegem. We kunnen hier niet alles op steken, maar dit was zeker een keerpunt. Met deze gronden zag alles er nu heel anders uit. Voor de zoveelste keer: die gronden waren niet de bevoegdheid van de stad Aalst, maar van de intercommunale SOLVA, en daar zitten een heleboel andere gemeenten in (Ninove, Haaltert, Geraardsbergen, Denderleeuw, Erpe-Mere, ...). Blijkbaar vond de intercommunale het een betere keuze om die gronden toe te wijzen aan een "risicoloos" bedrijf dat garantie bood op maximale tewerkstelling. Stop nu eens AUB om het huidige Aalsterse gemeentebestuur hiervoor verantwoordelijk te stellen, want zij hadden slechts een beperkte invloed op de uiteindelijke beslissing! |
| 09 Apr 2015, 21:56 |
|
|
forumlegende
nog zoiets, Ghelamco, ooit die mensen horen communiceren over hun plannen? Die kerel die op die laatste supportersvergadering was, was niet van Ghelamco, maar het werd zo wel voorgesteld.
_________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 09 Apr 2015, 21:57 |
|
|
Vaste Waarde
El Corredor (Light) schreef: luque schreef: El Corredor (Light) schreef: een voetbalploeg met een pak schulden en met een beleid dat niet echt professioneel is of een bedrijf dat mensen tewerkstelt. het risico? tja, stel dat onze ploeg op de fles gaat, kan dat qua gezichtsverlies anders wel tellen voor een stad. het had ons redding kunnen betekenen? kan best, maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat we opeens goed gaan beginnen werken met de vinger op de knip? Hoeveel voorbeelden heb je nodig om je te kunnen overtuigen dat nieuwe bedrijven of uitbreidingen hiervan geen waterdichte garanties bieden op (ik zal het zacht uitdrukken) langdurige werkzekerheid ? Mocht je deze materie al puur economisch bekijken vanuit het oogpunt van het schepencollege... dan vraag ik mij af of er daar éne tussen zit met een beetje gezond verstand. Zo'n stadionproject geeft een blijvende BOOST in de regio hé! Niet in het minst ook voor de stadskas interessant. goh ja, daar heb je zeker een punt, maar had de stad dan voor ons MOETEN kiezen? dat heeft een reden hé waarom ze niet voor ons kozen?? ![]() ik meen mij toch wat ambras te herinneren omtrent een subsidie dossier en dergelijke tussen ons bestuur en het stadsbestuur. soit, ik ben er helemaal niet van overtuigd dat als we die gronden zouden gehad hebben, dat we er dan "uit" waren.[/quote] Vind ik zelfs nog een understatement.. Blijkbaar beseft nog niet iedereen hier hoe ongelooflijk goor FDR ons de laatste jaren heeft voorgelogen.. Het aantal keren dat die vent bij hoog en laag beweerde dat " de schuldenberg gestaag werd afgebouwd" kan je op beide handen niet tellen… Wat betreft stadion, investeerders, etc dienden we ons echt geen zorgen te maken…etc…etc…. Dus inderdaad. Ik keur de apathie en onwil van ons stadsbestuur nog steeds niet goed, maar begin hun wantrouwen nu wel héél erg goed te begrijpen…... |
| 09 Apr 2015, 21:59 |
|
|
Vaste Waarde
Bomber schreef: filip.dhose schreef: Smetje schreef: Zoals ik hierboven ook al gezegd heb, zou het in dit scenario volledig van ons, supporters, afhangen. Ik ben ook anti-fusie, maar als zo een scenario er komt en wij als supporters scharen ons hier achter, ben ik ervan overtuigd dat je op heel korte termijn terug gewoon Eendracht Aalst en onze eigenheid hebt en dat de anderen in de fusie snel vergeten zullen zijn (zoals bij Lommel, Geel en niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar Okapi). Met de op til zijnde hervormingen vrees ik ook dat je nooit meer terugkomt als je nu wegzakt. Verder sluit ik me aan bij je punt betreffende de gronden in Erembodegem. We kunnen hier niet alles op steken, maar dit was zeker een keerpunt. Met deze gronden zag alles er nu heel anders uit. Voor de zoveelste keer: die gronden waren niet de bevoegdheid van de stad Aalst, maar van de intercommunale SOLVA, en daar zitten een heleboel andere gemeenten in (Ninove, Haaltert, Geraardsbergen, Denderleeuw, Erpe-Mere, ...). Blijkbaar vond de intercommunale het een betere keuze om die gronden toe te wijzen aan een "risicoloos" bedrijf dat garantie bood op maximale tewerkstelling. Stop nu eens AUB om het huidige Aalsterse gemeentebestuur hiervoor verantwoordelijk te stellen, want zij hadden slechts een beperkte invloed op de uiteindelijke beslissing! Aub he, en wie is er voorzitter van Solva? Ilse Uyttersprot, maar een voorzitter is geen dictator. Enkel bij staking van stemmen is de stem van de voorzit(s)ter doorslaggevend. |
| 09 Apr 2015, 22:09 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Euh, misschien toch eens opmerken dat SOLVA geen voorkeur heeft uitgedrukt ?
Het is het CVS van de stad Aalst die uiteindelijk de beslissing (zijnde unaniem) heeft genomen. Dus Ninove en andere burenparochies hadden daar helemaal niets mee te zien. En het was dus wel ons eigen stadsbestuur die de beslissing nam. _________________ If you never try, you'll never know |
| 09 Apr 2015, 22:11 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
luque schreef: Bram schreef: Gohja, in de geschiedenis schrijven de winnaars altijd het verhaal hé. Maar het geklungel en getreuzel van die taskforce zal ik toch ook niet te snel vergeten. Amateurisme op onze club, zeker wel. Maar die op ons stadhuis, waar je toch wel meer mag verwachten? Kan anders ook wel tellen. En laat duidelijk zijn dat mijn mening zeker niet te maken heeft met politieke strekking! Ben trouwens eens benieuwd hoeveel details nog gaan lekken van heel dat Erembodegem IV project. Ik denk dat de tijd er nu wel rijp voor is ? Het valt eigenlijk op hoe - in tegenstelling tot het verleden - het voorlopig nog beperkt is qua vuile was. Nog even wachten tot ongeveer een jaartje voor de volgende verkiezingen Wel even vermelden dat in 2007-2008 er gesprekken geweest zijn tussen de toenmalige CDV schepen van sport en burgemeester(es) en Guy Valckenier voor een stadion op Erembodegem 4 ( sktw - Valckenier - en stadsbestuur ) hebben toen samengezeten. Guy V. Heeft mij dit 2 x bevestigd. Ook al was er toen een "wankel" iendracht bestuur , toch beschouw ik dat DE gemiste kans.....men moet dus niet Doszje de volledige zwarte piet toeschuiven. |
| 09 Apr 2015, 22:34 |
|
|
Junior
Ik wil niet gaan vooruit lopen op de feiten maar hoeveel 'die hards' zouden 4de provenciale accepteren? Ik bedoel daarmee hoeveel mensen zou dit trekken? Persoonlijk zou ik het moeilijk hebben met een beerschot scenario ook al wil dit zeggen dat we nooit meer in het topvoetbal aanwezig zullen zijn. Een fusie is en blijft een fusie!
|
| 10 Apr 2015, 20:30 |
|
|
forumlegende
4e provinciale ok voor mij.
|
| 11 Apr 2015, 20:03 |
|
|
Vaste Waarde
tympanum2 schreef: 4e provinciale ok voor mij. Awel, voor mij niet okee! Dan ga ik liever met de fiets hier in Geraardsbergen naar Ophasselt-Zandbergen of Moerbeke-Idegem kijken. Mensen, snap nu toch eens dat alles wat lager is dan 3de klasse enkel interessant is voor die hards uit Aalst! EA heeft echter duizenden supporters van buiten Aalst. Die hebben niets te zeggen, of wat? Of gaan we de EA-supporters weer opdelen in eersterangs- (grondgebied Aalst) en tweederangssupporters (van buiten Aalst)? |
| 11 Apr 2015, 20:30 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
filip.dhose schreef: EA heeft echter duizenden supporters van buiten Aalst. Amai, waar zitten die elke week dan? dan gaan we dringend wegwijzers moeten zetten. Ik vrees dat sommigen onder ons de huidige supportersclan een beetje overschatten. die dilemma's over 4e provinciale of derde klasse is ook zo ook weer een symbool waar je je blind op kunt staren, net zoals dat fetisj over dat stamnummer trouwens. bon, als je de beperkte steekproef op het forum wil maken... eendracht aalst verliest pas echt zijn eigenheid als je 't in 4e provinciale stampt. als ge daar zit dan mag je echt wel alle ambities opbergen hoor. dus ook voor mij geen vierde provinciale. voor mij zijn er drie essentiele zaken die maken dat we vandaag geen alternatieven of oplossingen zien : 1) het ontbreekt ons (al decennia lang) aan een degelijk bestuur, een project gedragen door bekwame mensen die ook handelen naar hun uitspraken (schuldenafbouw?), een bestuur dat vertrouwen schept, en geloof in een toekomst zowel naar supporters, 'slapende supporters' als jeugdig supporterspotentieel. de goede bedoelingen ten spijt. 2) daarnaast ontbreekt het aan interesse vanuit de politiek. de burgemeester die absoluut vond dat er snel duidelijkheid moest komen over de huisvesting van Eendracht Aalst, en die destijds niet te beroerd was om dat in alle camera's en microfoontjes van de regionale pers te roepen, heeft nu blijkbaar betere dingen te doen, zoals onder andere zijn driedubbele onderkin gaan cultiveren in dat pop-up restaurant, want dààr staan tegenwoordig de spotlights, daar even voorspiegelen dat het typisch Aalsters is "dat iedereen aan hetzelfde Zjiël" trekt. Zijn "inbreng" voor de voor hem zo belangrijke vereniging Eendracht Aalst tot op heden: de "infrastructuur" bewust downsizen en elke hoop op een oplossing, zij het met handige politieke omweggetjes en truukjes, de kop indrukken. in plaats van de club bewust te laten doodbloeden zouden ze een klimaat moeten scheppen waarin de club ten minste kàn overleven. het stadsbestuur kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor het continue financiele wanbeheer, maar wél voor de infrastructuur. 3) er zijn geen andere investeerders die klaarstaan om te realiseren wat wij allemaal hopen (top 8 en meeglippen in de selecte club van professionele voetbalclubs), misschien is dit ook te wijten aan de 2 voorgaande struikelblokken. zolang er op die drie vlakken/struikelblokken niets drastisch bougeert, blijven we staan waar we nu staan, namelijk nergens. en of het dan volgend jaar in derde klasse is, of in 4e provinciale ... nergens is nergens. |
| 11 Apr 2015, 21:21 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 13 Jul 2008, 17:20 Berichten: 1374 Leeftijd: 46 Locatie: hofstade |
voor mij is 't vrij simpel , zolang eendracht bestaat en speelt sta ik daar elke thuismatch....en alst kan uitmatch , gelijk in welke reeks dat is. k heb al dikwijls eens bijna mijne sjaal opgefret van pure miserie en wanhoop maar ik kan mij gewoon niet voorstellen (moest ea er niet meer zijn) dat ik de week nadien al op een andere tribune zal te vinden zijn , iets waar er velen niet zo veel moeite mee (zullen) hebben blijkbaar als ge ziet hoe fier ze allemaal zijn om eendracht supporter te zijn als de ploeg in den top meedraait , maar er niet meer staan als't minder gaat....behalve half het forum vol te zagen...met weg te blijven helpt ge niemand...
|
| 11 Apr 2015, 21:47 |
|
|
Vaste Waarde
Davy schreef: filip.dhose schreef: EA heeft echter duizenden supporters van buiten Aalst. Amai, waar zitten die elke week dan? dan gaan we dringend wegwijzers moeten zetten. Ik vrees dat sommigen onder ons de huidige supportersclan een beetje overschatten. die dilemma's over 4e provinciale of derde klasse is ook zo ook weer een symbool waar je je blind op kunt staren, net zoals dat fetisj over dat stamnummer trouwens. bon, als je de beperkte steekproef op het forum wil maken... eendracht aalst verliest pas echt zijn eigenheid als je 't in 4e provinciale stampt. als ge daar zit dan mag je echt wel alle ambities opbergen hoor. dus ook voor mij geen vierde provinciale. voor mij zijn er drie essentiele zaken die maken dat we vandaag geen alternatieven of oplossingen zien : 1) het ontbreekt ons (al decennia lang) aan een degelijk bestuur, een project gedragen door bekwame mensen die ook handelen naar hun uitspraken (schuldenafbouw?), een bestuur dat vertrouwen schept, en geloof in een toekomst zowel naar supporters, 'slapende supporters' als jeugdig supporterspotentieel. de goede bedoelingen ten spijt. 2) daarnaast ontbreekt het aan interesse vanuit de politiek. de burgemeester die absoluut vond dat er snel duidelijkheid moest komen over de huisvesting van Eendracht Aalst, en die destijds niet te beroerd was om dat in alle camera's en microfoontjes van de regionale pers te roepen, heeft nu blijkbaar betere dingen te doen, zoals onder andere zijn driedubbele onderkin gaan cultiveren in dat pop-up restaurant, want dààr staan tegenwoordig de spotlights, daar even voorspiegelen dat het typisch Aalsters is "dat iedereen aan hetzelfde Zjiël" trekt. Zijn "inbreng" voor de voor hem zo belangrijke vereniging Eendracht Aalst tot op heden: de "infrastructuur" bewust downsizen en elke hoop op een oplossing, zij het met handige politieke omweggetjes en truukjes, de kop indrukken. in plaats van de club bewust te laten doodbloeden zouden ze een klimaat moeten scheppen waarin de club ten minste kàn overleven. het stadsbestuur kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor het continue financiele wanbeheer, maar wél voor de infrastructuur. 3) er zijn geen andere investeerders die klaarstaan om te realiseren wat wij allemaal hopen (top 8 en meeglippen in de selecte club van professionele voetbalclubs), misschien is dit ook te wijten aan de 2 voorgaande struikelblokken. zolang er op die drie vlakken/struikelblokken niets drastisch bougeert, blijven we staan waar we nu staan, namelijk nergens. en of het dan volgend jaar in derde klasse is, of in 4e provinciale ... nergens is nergens. Je hebt verschillende gradaties in supporteren: 1) supporters die elke week gaan kijken, thuis en uit; 2) supporters die elke week thuis gaan zien (bv. met abo); 3) supporters die occasioneel een wedstrijd meepikken; 4) supporters die zelden of nooit gaan kijken, maar de ploeg wel volgen. Het zijn de groepen 3 en 4, die inderdaad geen die-hards zijn maar daarom niet minder waardevol voor de club, en die kunnen "geactiveerd" worden mits aantrekkelijk spel in 2de klasse of aantrekkelijke affiches tegen topclubs in 1ste klasse. De potentiële visvijver voor deze 4 categorieën van supporters is vrij groot: de volledige Denderstreek, dus een 300.000 mensen. Dus ja, EA beschikt over duizenden supporters, ook van buiten Aalst, maar inderdaad niet altijd van categorieën 1 en 2. |
| 12 Apr 2015, 3:00 |
|
| Pagina 261 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 259 260 261 262 263 … 497 Volgende |