Artikels - Pagina 270 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 268 269 270 271 272 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
Bericht Re: Artikels
waly 2 schreef:
te traag en wint geen enkel kopduel.ik ben niet de grootste fan van van damme maar die is 10 keer beter.

na niet overdrijven hé ;)

24 Apr 2015, 9:17
Freak

alle,5 keer dan. :cool:

24 Apr 2015, 9:19
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor (Light) schreef:
Jean schreef:

ga dan toch lekker naar Deinze kijken man. Die De Neve speelt net als Philippe Janssens als een drol eigenlijk, of heb je nog geen match gezien dit jaar?

Ik heb al veel matchen gezien zowel van Eendracht als in Belgie en buitenland en de enige twee die kunnen voetballen bij Aalst zijn Skhodra en De Neve maar jij zal het beter weten zeker hé!
In Aalst ben je de kenner waarschijnlijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Skhodra kan zeker voetballen, maar zou misschien wat meer de makkelijkste oplossing kunnen zoeken.

De Neve kan er geen kut van. Ongelooflijk eigenlijk dat voor jou dat een goede voetballer is. Dienen zijn functie in ons elftal ontgaat mij eigenlijk volledig.

en altijd die smileys, onnozelaar.

Is nochtans simpel hoor: balans creëren omdat we simpelweg al jaren geen voldoende sterk centrale middenveld kunnen opstellen dat zowel aanvallend als verdedigend kan denken/uitvoeren... Is ook een reden waarom onze flanken geen echte flank mogen/kunnen zijn omdat ze steeds steun moeten verlenen centraal...

Dat De Neve er geen bal van kan, is natuurlijk ook quatsch - gast staat aan het begin van zijn carrière maar heeft er wel al 40 tweedeklassematchen opzitten... Heeft de kwaliteit om heel vaak op de juiste plaats te staan, gaat van box to box, heeft een afstandschot in de benen, kan de rust en organisatie bewaken en kan het spel verdelen: bij dat laatste ben je echter ook afhankelijk van de spelers rondom u - vorig jaar kon hij af en toe nog iemand op de flank aanspelen, maar nu?

Probleem is dat in principe je of met Gianni of met Ken zou moeten spelen, maar je bij gebrek aan beter ze alletwee moet opstellen... En is puur een tactische keuze vaak: als Ken of Gianni niet speelt, door wie worden ze vervangen? Telkens toch door een verdedigend ingestelde speler: Lievens, Bogaerts, Smet, De Greef... allemaal zijn ze de revue al gepasseerd daar...

En gezien de positie op het veld en het gebrek aan creativeit tout cours, wordt er ook teveel verwacht van die mannen. In principe staat centraal op het midden uw beste voetballer, maar bij den Iendracht is dat al jaren niet meer zo... Heeft ook te maken met de aankoopstrategie hé: ipv altijd de pijlen te richten op een tien (Shkodra, Di Gregorio, P. Janssens, K. Janssens) zou je beter op zoek gaan naar een voetballende 6 of een echte 8 met of Gianni of Ken in steun.. Dan zal uw tien of uw tweede spits ook niet alle druk op zijn schouders krijgen en mogen de flanken misschien ook eens tot aan de achterlijn komen... Ga je flink wat meer variatie in uw spel kunnen steken ook ipv dat voorspelbaar gebal...

Het allergrootste probleem dat zich nu stelt hé, is dat je ziet dat zowel Ken als Gianni's grootste kwaliteit eigenlijk het ontregelen is van de spelmaker van de tegenpartij. Als je een tegenstander hebt, die zo speelt zoals Antwerp, OHL, enz. dan haal je punten. Als je tegen een linie speelt zoals Lommel dan kom je in de problemen, zeker omdat de grootste troef van Van Damme al twee seizoenen niet meer gebruikt wordt: ballen recupereren... Slotsom: aan de capaciteiten van de spelers op het midden te zien, zit je met een versterkte burcht die de tegenstander zou moeten beletten om in hun spel te komen. Alleen kunnen wij niet op de nul spelen waardoor we die burcht niet kunnen optrekken en hebben we geen capaciteiten genoeg om het gebrek aan voetballend vermogen daar aanvallend te compenseren...

Zolang je geen oplossing vindt voor uw voetballend probleem op het centrale middenveld, gaat er niemand een voldoende krijgen daar: Pietermaat werd erop afgerekend, Di Gregorio en Cerimagic uiteindelijk ook...

Daarom herhaal ik: haal een trainer in huis die modern voetbal speelt en eerder kijkt naar de dynamiek die hij kan creëren tussen zijn spelersmateriaal ipv altijd op zoek te gaan naar die ene witte merel, die super 10 waarvan je sowieso weet dat hij geen volledig seizoen top zal zijn... Mercier werd de laan uitgestuurd bij Seraing, Brogno zoekt een job, tijd voor een nieuwe wind en een andere stijl van voetbal...

Ik treed Jean dus wel bij - Deinze ziet het goed. Laten Declercq vertrekken en denken aan Gianni als vervanger omdat er met Schamp, Vande Velde, Mezine, Geryl, Ben Liou genoeg aanvallend geweld voor handen is errond. Daar Shkodra bij en Staelens / Naudts nog een seizoen huren van Cercle en die hebben een goeie ploeg met een van de beste keepers in derde/tweede er bovenop.

Laatst gewijzigd door DT op 24 Apr 2015, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.

24 Apr 2015, 9:53
forumlegende

@DT: Trainer buiten ???

hallokes :-)

24 Apr 2015, 9:58
Ancien

Zal nooit gebeuren, weet ik ook wel maar RVA ging het voetballend probleem toch ook gewoon eens vlugvlug oplossen met zijn witte merel P. Janssens? Net zoals CJ dat ging doen met K. Janssens en BVR met Di Gregorio.

Ik blijf erbij, de club heeft niet alleen een nieuw elan nodig naast het veld, maar ook erop... Supporters lopen weg van dat oeverloos gebrei en kijk maar eens hoe uw diepe spits er de laatste maand bijloopt... Is zoals Tom De Sutter gisteravond en krijgt te maken met het lot van Depoitre, Van Belle, Glouftsis, enz. Een gans seizoen zonder deftige aanvoer en de druk om die ene kans ook nog eens te moeten maken, dat trek je niet in tweede... Start je volgend seizoen op de manier waarop je de laatste maand speelt nu, gaat Ratko zich zijn dagelijkse tochtjes uit Eindhoven dik beklagen zelle...

24 Apr 2015, 10:05
forumlegende

DT schreef:

Zal nooit gebeuren, weet ik ook wel maar RVA ging het voetballend probleem toch ook gewoon eens vlugvlug oplossen met zijn witte merel P. Janssens? Net zoals CJ dat ging doen met K. Janssens en BVR met Di Gregorio.

Ik blijf erbij, de club heeft niet alleen een nieuw elan nodig naast het veld, maar ook erop... Supporters lopen weg van dat oeverloos gebrei en kijk maar eens hoe uw diepe spits er de laatste maand bijloopt... Is zoals Tom De Sutter gisteravond en krijgt te maken met het lot van Depoitre, Van Belle, Glouftsis, enz. Een gans seizoen zonder deftige aanvoer en de druk om die ene kans ook nog eens te moeten maken, dat trek je niet in tweede... Start je volgend seizoen op de manier waarop je de laatste maand speelt nu, gaat Ratko zich zijn dagelijkse tochtjes uit Eindhoven dik beklagen zelle...

hiermee ben ik wel akkoord, met uw analyse over De Neve "ietsje" minder :-)

24 Apr 2015, 10:27
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
DT schreef:

de trainer elke keer vervangen gaat de oplossing niet zijn, maar wel de sportief verantwoordelijke die niet weet waar hij mee bezig is.
als je een mike smet nog niet kunt vervangen en van armoede hem een nieuw contract geeft , dan zit je niet op de juiste plaats, op die plaats moet verjonging en iemand met visie komen.

24 Apr 2015, 10:27
Ancien

DT schreef:

Ieder zijn eigen mening hé maar ik vind het vooral voorbarig om iemand van 20 jaar al compleet af te breken, zeker als het gaat om zogezegd de voetballende kwaliteiten... Voetbal is veel meer dan dat - ik durf stellen dat de goals van De Neve ons al meer hebben opgebracht dan het gepingel van een K. Janssens bijvoorbeeld en heeft alvast al veel meer getoond op twee seizoenen dan "Lander auw mijn rug" voor een lager prijsje... Dat zijn ook allemaal elementen die je in ogenschouw dient te nemen als je iemand kwaliteiten toedicht... Aan De Neve kan bijvoorbeeld nog bijgestuurd/gewerkt worden...

Maar er is nog hoop hé voor Gianni - Ken kon voor u in zijn eerste seizoenen ook niks goed doen en schoot ook overal te kort en nu zouden we er een standbeeld moeten voor opzetten, terwijl hij puur op prestaties bekeken minder goed bezig is dan vroeger me dunkt...

@ witteken: totally agree - alleen heb ik de indruk dat de trainer de sportief verantwoordelijke leidt ipv omgekeerd en dat toch al een aantal jaar . In die zin is veranderen van trainer wel een oplossing... Ik herhaal het: de passage van CJ heeft de club opgezadeld met een zware kater...

24 Apr 2015, 11:02
Nationale Ploeg

Idem. De analyse van DT is in dit geval 'omring speler X met goeie spelers en dan rendeert hij wel'. Zet Mike Smet in een topverdediging met een rechtsmid die hem steunt, en hij kan ook mee in tweede he.

24 Apr 2015, 11:22
Ancien

De Jean schreef:

Idem. De analyse van DT is in dit geval 'omring speler X met goeie spelers en dan rendeert hij wel'. Zet Mike Smet in een topverdediging met een rechtsmid die hem steunt, en hij kan ook mee in tweede he.

Ja, dan moet je beter lezen hé...

Of klopt het niet misschien dat de kern van ons voetballend probleem zich centraal op het midden bevindt? Daar lig je al jaren te schipperen met twee identiek dezelfde spelers (qua type) omdat je eveneens al jaren dat gat niet opgevuld krijgt... Op basis van uw opmerking en die van ElCo zou dat dus enkel te wijten zijn aan de kwaliteit van Gianni ( a ja want degelijk of accuraat omringen mag niet want da's een excuus) en dat betwist ik...

Ik vind dat je niet kan verwachten van een speler dat hij zaken gaat doen die niet in zijn spel liggen, puur en alleen omdat hij op die positie staat... En dat je daarbij ook moet kijken naar de dynamiek errond... En dat is iets wat de trainer opzet...

Maar mij niet gelaten hoor: laat gasten zoals De Neve, Lievens en consoorten vertrekken (allemaal jonge gasten met progressiemarge die binnen 3-4 jaar op hun top zijn) en trek mannen aan zoals Lander, K. Janssens en consoorten... Die zijn op papier allemaal veel beter, met inhoud, echte voetballers,... alleen komt het er niet uit eens ze het Eendracht-shirt dragen... En dan ook allemaal op de achterste poten als er gekrabt moet worden om de licentie te halen... Kijk hé - K. Janssens mag dan globaal bekeken een degelijk seizoen hebben gedraaid, naar het aantal minuten dat hij heeft meegedaan, is het ongeveer de minst rendabele flankspeler die we sinds derde klasse in onze rangen hebben gehad... Dat zijn dus de mannen die je met de vinger moet wijzen... Zij werden binnengehaald om de boel te doen draaien maar als de ploeg niet draait, zijn ze bij de eerste om te verzuipen of zich weg te steken... Maar wel blijven vitten op kerels als Smet en De Neve...

En je kan Mike dan wel weer door de mangel halen, maar de slechtste back dit seizoen staat wel op links hé...

Dus zoals steeds - beetje consequent zijn...

Laatst gewijzigd door DT op 24 Apr 2015, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

24 Apr 2015, 11:25
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
ik vraag mij echt af of jullie de voorbije 14 dagen op Mars gezeten hebben .

24 Apr 2015, 12:01
Ancien

zwetzat schreef:

Oei, mogen we hier enkel maar posten over de precaire financiële toestand of wa?

24 Apr 2015, 12:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bij het behalen van de licentie zou Genk twee spelers aan Aalst verhuren,Thevanage en Moerman ;)

24 Apr 2015, 12:24
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
DT schreef:
zwetzat schreef:

Oei, mogen we hier enkel maar posten over de precaire financiële toestand of wa?

Zeer hoogstwaarschijnlijk zal deze discussie hier binnen exact 4 dagen totaal overbodig en nutteloos zijn, vandaar mss even wachten en zich beter toespitsen op wat er gaat gebeuren na dinsdag as of wa ....

24 Apr 2015, 12:26
Freak

Leeftijd: 42
DT schreef:
zwetzat schreef:

Kiest iedereen zelf maar gezien de toestand is het sportieve toch ook het laatste van mijn zorgen.
Een onoverzienlijke poef, geen licentie, uitstel bij het BAS, de beste spelers tekenen al op een ander.
Hoe ge dan over het sportieve kunt discussiëren, begrijp ik ook niet al te goe

24 Apr 2015, 12:26
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 268 269 270 271 272 497