D Day… 28 04 2015 - Pagina 43 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 916 berichten ]  Ga naar pagina 1 41 42 43 44 45 62
 D Day… 28 04 2015 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: D Day… 28 04 2015
didierdb schreef:
Urban schreef:
Weet je wat mij hier wat tegen de borst stuit? Het gemak waarmee hier over onze schulden en gekoppelde vereffening (in de volksmond een failissement) wordt gepraat. Het aantal financiële slachtoffers dat de club Eendracht Aalst tot op heden al heeft gemaakt, wordt stilaan hallucinant. Als wij als supporters ons nieuwe wedstrijdshirt niet tijdig krijgen of iets dergelijks, staat het kot op zijn kop. "Waar is ons geld naar toe", nietwaar? Als jeugdspelers hun volledig pakket niet krijgen - vernomen dat ze hun voetbal zelfs bij hun pakket niet hebben gekregen en dan maar zelf hun bal moesten meebrengen om te kunnen trainen ... - dan wordt al minder gemord. Dat vindt me al wat normaler. Die gasten moeten zwijgen, ze mogen toch bij Eendracht Aalst spelen, zeker? En als het gaat over kleine zelfstandigen / KMO's waarvan hun facturen niet worden betaald en die nu - opnieuw - de sigaar zullen zijn, dan vinden wij dat stilaan gewoon "normaal". Voor hier iets gezegd wordt: ik ben geen vader van een jeugdspeler en ik ben gene zelfstandige. Maar ik ken iemand die een tegoed heeft van een "kleine" 20.000 euro bij onze club. En voor wie dergelijke praat onaanvaardbaar is. Ik ken er maar eentje ... maar wees gerust dat dit stilaan gemeengoed is. De primaire schulden, daar zijn nu heel wat inspanningen voor gedaan (en zelfs dat blijkt dan ruimschoots onvoldoende te zijn). Ge kunt u gaan voorstellen hoeveel firma's op hun centen zitten te wachten na deze jaren van wanbeleid en het altijd maar harken van centen om een licentie te behalen. Als niet primaire schuldeiser elk jaar een rijtje achteruit. Het zal een aangename ervaring worden als die-hard supporter op zoek naar centjes voor volgend seizoen. Het zal nog leuker worden als je eraan kan toevoegen dat het vertrouwen in het huidige bestuur nog altijd terecht is en dat ze nog altijd de lijnen uitzetten ... Pfff ... Dit kan enkel als je iemand een team vindt die dat vertrouwen wel rechtvaardigt, mensen met verstand van zaken doen, mensen die zich sportief goed laat omringen en mensen met voldoende centen. En dan kan dat op lager niveau, op termijn bouwend naar een gezonde club. Misschien krijg je dan nog iets gedaan, ook van de stad. Maar wat de situatie NU betreft: het draagvlak voor onze club is nog nooit in de geschiedenis zo klein geweest. Als supporter hard om te zeggen en te accepteren, maar het is niet anders.

Uiteraard heb je gelijk maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Het zal integraal afhangen van de houding van de nieuwe bestuurders. Zij hebben de optie uit 2 handelswijzen :
1) ze vinden dat zij niet moeten opdraaien voor de fouten van vorige bestuurders en sturen dus alle gewone schuldeisers met een kluitje in het riet. In se kan dat maar dan vereenzelvig je je niet met de club an sich en start met je met de foute houding. Ga op die manier trouwens maar eens op "sponsorronde".
2) je maakt een onderscheid tussen de schuldeisers na analyse. Je hebt de Belgische staat (RSZ, BTW, directe belastingen), je hebt de leveranciers die uit eigenbelang meehielpen de put groter te maken en je hebt de onschuldige leveranciers. Je kan de visie onder 1) voor de 1ste 2 categorieën gaan volgen en gaan samenzitten met categorie 3. Een oplossing kan hier onder vele manieren bestaan : je gaat de schuld afbouwen, je sluit een exclusiviteitscontract af of je negocieert voorafbetaling tot het vertrouwen terug is. Een typisch voorbeeld hiervan zijn de lokale biermarchands : vaak staan zij nog duizenden euro's open.

Uiteraard bestaat er geen snel-snel-oplossing en ligt dat allemaal gevoelig maar hoe je daar mee omgaat, zal afhangen van de mensen die overnemen. Hun beslissing zal ook effect hebben op hoe de minder gebonden persoon naar het instituut E. Aalst kijkt. Alles staat of valt dus met bekwame bestuurslui.

Analyse ten gronde mijn waarde - tweede keer vandaag. Klasse. (y)

11 Mei 2015, 21:41
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Wat brengt een gewezen Sottegem supporter ertoe om dit alles zo uit de doeken te doen ?
Beroepsmisvorming of supporter van E. Aalst geworden na de vorige passage tegen Sottegem ? :)

11 Mei 2015, 22:00
forumlegende

Bram schreef:
Wat brengt een gewezen Sottegem supporter ertoe om dit alles zo uit de doeken te doen ?
Beroepsmisvorming of supporter van E. Aalst geworden na de vorige passage tegen Sottegem ? :)

:cool:

11 Mei 2015, 22:20
forumlegende

ik vind het qua moddergooien en beerputje opentrekken momenteel nog best meevallen.

ik schat dat dat binnen dit en veertien dagen anders gaat zijn.

11 Mei 2015, 22:28
toevallige voorbijganger

Niemand die reageert op het artikel dat in de krant Het Nieuwsblad verschenen is?
Ik citeer : een mogelijke vereffening wordt door het eendracht bestuur naar fabeltjesland verwezen.
Als ik het goed begrijp wil het huidige bestuur van geen wijken weten, en volgend seizoen starten met de schulden in 3de nationale.

12 Mei 2015, 0:29
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Geo 2 schreef:
Niemand die reageert op het artikel dat in de krant Het Nieuwsblad verschenen is?
Ik citeer : een mogelijke vereffening wordt door het eendracht bestuur naar fabeltjesland verwezen.
Als ik het goed begrijp wil het huidige bestuur van geen wijken weten, en volgend seizoen starten met de schulden in 3de nationale.

Dan is het een jaartje langer wachten op het faillissement

12 Mei 2015, 8:11
Ancien

Leeftijd: 46
mamananeto schreef:
DT schreef:
Urban schreef:
Sorry mannen, had hier per ongeluk aan de post van DT iets toegevoegd ... ik ben geen ancien :-) Wat ik wou toevoegen aan DT zijn quote inzake toch met FDR doorgaan omdat het blijkbaar niet anders kan:

Dus no matter what, de club gaat voor op alles? In de eerste plaats ben ik een mens met normen en waarden, in de tweede plaats EA supporter. Ik weiger met dergelijke mensen vereenzelvigd te worden. Ik ben geen bedrieger. Dan houdt het voor mij gewoon op. Moraal van het verhaal: je steekt geld in een club, je maakt er een wanboel van, je laat mensen voor jouw falen betalen en je blijft vrolijk rondhuppelen, verder de mensen bedriegen en sprookjes verzinnen. Sorry, van dergelijke klucht maak ik geen deel uit. Ik, mijn vrienden - in tegendeel tot de kliek FDR - wil graag nog wel elke dag in de spiegel kijken.

Met alle respect, maar dit is toch allesbehalve de kern van de discussie?

Nu even moraalridder komen uithangen maar wat had je dan gepost als we miraculeus wel de licentie hadden gehad? Had je dan hetzelfde komen posten? Want in de kern is er door het missen van de licentie niks veranderd hoor...

De discussie hier gaat over het voortbestaan van de club, niet over wat dat losmaakt bij iemand of wat dat zegt over iets of iemand... Het enige wat ik aangeef, is dat iedereen hier met "oplossingen" komt aandraven waar FDR compleet buiten the picture wordt gelaten en dat dat simpelweg niet kan, hoeveel moraal en waarden je ook in de schaal gaat leggen...

Hallo DT. Sorry beste - maar ik volg jou eerlijk gezegd niet hoor…
"Moraal en waarden " kunnen FDR niet buiten the picture houden ?
Tja… Dan vraag ik mij af of jij überhaupt wel weet wat " normen en waarden " betekenen ?
Ik heb de indruk dat jij gewoon geen bal snapt van hoe je als zakenman een business dient aan te sturen.. ( don't take it personal he.. :D )
Ethiek zorgt in de zakenwereld namelijk voor vertrouwen. :crazy:
Als er op dit moment niemand/nobody/geen kat is die nog iets met het huidige EA wil te maken hebben, laat staan erin te investeren, dan mag jij 2 wat mij betreft 2 keer raden hoe dat komt my friend…... :hmm:

Oh, that hurts my friend... Zeker van een zelfverklaarde business goeroe zoals u. Valt me wel wat tegen dat je net 1 post wenst te quoten in een rits van andere. Als "man van de groepsdynamiek" zou je verwachten dat die persoon dan wel in staat is te lezen wat er staat, bepaalde verbanden te leggen en wat nuances te detecteren, maar helaas... Ik dacht ook dat volledig leiden door emotie uit den boze was voor een zakenman? Helaas blink je op de voorgaande pagina's in deze topic ook enkel uit in deze emo-cries zonder meer, af en toe doorspekt met het typische "draaien met de wind-gedrag" ... Laat me dus toe te concluderen dat je van zaken aansturen evenveel kaas lijkt te hebben gegeten dan de persoon die tot nader orde nog steeds voorzitter is van de club Eendracht Aalst (maar neem dat laatste niet persoonlijk op uiteraard)...

Bottomline is dat velen hier en op de sociale media de mond vol hebben van enerzijds de verontwaardiging die ze voelen bij de gang van zaken en anderzijds een fantastisch plan hebben voor de toekomst (net zoals Garré dat plan had, en Schots, en De Bruecker, en Gerd VE en FDR)... Maar als de vraag wordt gesteld hoe van de huidige situatie naar dat fantastische plan te geraken, dan blijft het akelig stil... Als je de easy fix hebt, kom er mee naar buiten. Maar weet wel 1 ding hoe het er in de "echte" businesswereld aan toe gaat: ethiek is belangrijk, geld is belangrijker. En dat geldt voor alle betrokken partijen bij een "deal"... Je kan dus de mond vol hebben van mogelijke constructies, goeie ideëen en managen als een goeie huisvader - in the end, it's all about one thing. En als dat geld er in voldoende mate was geweest, had het BAS de licentie toegekend, hoe onethisch FDR ook zou hebben gehandeld...

Soms een beetje afstand bewaren van de dingen om er nuchter naar te kunnen kijken ipv alles te linken aan de persoon van de fixatie...

Laatst gewijzigd door DT op 12 Mei 2015, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.

12 Mei 2015, 9:04
Vaste Waarde

Zienaa schreef:
Geo 2 schreef:

Dan is het een jaartje langer wachten op het faillissement

Dat verhaal uit het nieuwsblad zal wel kloppen vrees ik... :hmm:
En indien het klopt is dat eigenlijk een soort rampscenario met als enige toekomst een uitgestelde faling...
De huidige RVB zou wel totaal van de pot gerukt moeten zijn om zelf hun faillissement aan te vragen..( Wat zou willen zeggen dat ze hun geïnvesteerde poen eigenlijk simpelweg weggooien…)
No future mannekes…. :( (n)

12 Mei 2015, 9:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
ze willen verder doen in derde met die berg schulden ?
KBVB zou dit gewoon moeten verhinderen want dan is het zeker einde verhaal einde volgend seizoen, of zelfs nog eerder.
Van een troep, nest gesproken zeg . Ben benieuwd wat FDR vandaag gaat vertellen aan de afgevaardigde(n) van de supps. :crazy:

12 Mei 2015, 9:33
Duivelke

Bram schreef:

Ten eerste ben ik geen GEWEZEN KSVS supporter maar nog altijd betrokken bij de werking van de club. Ten tweede heb ik al heel mijn leven sympathie voor den Iendracht (in de jaren 90 vaak komen kijken in 1ste, de derbies tegen Gent en de Europese wedstrijden staan nog altijd met stip als het beste wat ik ooit zag qua beleving). Ten derde, als je zelf in die situatie hebt gezeten en er met horten en stoten uitgekropen bent (met de nodige gevolgen), dan weet je hoe de gemiddelde supporter van een andere club zich voelt. Je wenst het niemand toe en al zeker geen traditionsverein. Ten vierde : aangezien we zelf door heel die mallemolen moeten gaan zijn, heb je een zekere expertise en ervaring in de problematiek opgebouwd. Je wil de uren niet weten die wij met de KSVS-leveranciers aan tafel zijn moeten gaan zitten om het vertrouwen te herstellen.

12 Mei 2015, 10:13
Vaste Waarde

DT schreef:
mamananeto schreef:
DT schreef:

Met alle respect, maar dit is toch allesbehalve de kern van de discussie?

Nu even moraalridder komen uithangen maar wat had je dan gepost als we miraculeus wel de licentie hadden gehad? Had je dan hetzelfde komen posten? Want in de kern is er door het missen van de licentie niks veranderd hoor...

De discussie hier gaat over het voortbestaan van de club, niet over wat dat losmaakt bij iemand of wat dat zegt over iets of iemand... Het enige wat ik aangeef, is dat iedereen hier met "oplossingen" komt aandraven waar FDR compleet buiten the picture wordt gelaten en dat dat simpelweg niet kan, hoeveel moraal en waarden je ook in de schaal gaat leggen...

Hallo DT. Sorry beste - maar ik volg jou eerlijk gezegd niet hoor…
"Moraal en waarden " kunnen FDR niet buiten the picture houden ?
Tja… Dan vraag ik mij af of jij überhaupt wel weet wat " normen en waarden " betekenen ?
Ik heb de indruk dat jij gewoon geen bal snapt van hoe je als zakenman een business dient aan te sturen.. ( don't take it personal he.. :D )
Ethiek zorgt in de zakenwereld namelijk voor vertrouwen. :crazy:
Als er op dit moment niemand/nobody/geen kat is die nog iets met het huidige EA wil te maken hebben, laat staan erin te investeren, dan mag jij 2 wat mij betreft 2 keer raden hoe dat komt my friend…... :hmm:

Oh, that hurts my friend... Zeker van een zelfverklaarde business goeroe zoals u. Valt me wel wat tegen dat je net 1 post wenst te quoten in een rits van andere. Als "man van de groepsdynamiek" zou je verwachten dat die persoon dan wel in staat is te lezen wat er staat, bepaalde verbanden te leggen en wat nuances te detecteren, maar helaas... Ik dacht ook dat volledig leiden door emotie uit den boze was voor een zakenman? Helaas blink je op de voorgaande pagina's in deze topic ook enkel uit in deze emo-cries zonder meer, af en toe doorspekt met het typische "draaien met de wind-gedrag" ... Laat me dus toe te concluderen dat je van zaken aansturen evenveel kaas lijkt te hebben gegeten dan de persoon die tot nader orde nog steeds voorzitter is van de club Eendracht Aalst (maar neem dat laatste niet persoonlijk op uiteraard)...

Bottomline is dat velen hier en op de sociale media de mond vol hebben van enerzijds de verontwaardiging die ze voelen bij de gang van zaken en anderzijds een fantastisch plan hebben voor de toekomst (net zoals Garré dat plan had, en Schots, en De Bruecker, en Gerd VE en FDR)... Maar als de vraag wordt gesteld hoe van de huidige situatie naar dat fantastische plan te geraken, dan blijft het akelig stil... Als je de easy fix hebt, kom er mee naar buiten. Maar weet wel 1 ding hoe het er in de "echte" businesswereld aan toe gaat: ethiek is belangrijk, geld is belangrijker. En dat geldt voor alle betrokken partijen bij een "deal"... Je kan dus de mond vol hebben van mogelijke constructies, goeie ideëen en managen als een goeie huisvader - in the end, it's all about one thing. En als dat geld er in voldoende mate was geweest, had het BAS de licentie toegekend, hoe onethisch FDR ook zou hebben gehandeld...

Soms een beetje afstand bewaren van de dingen om er nuchter naar te kunnen kijken ipv alles te linken aan de persoon van de fixatie...

:D Ken jij mij dan ? Ik denk het niet he - want mijn zaken zijn anders best succesvol... :D
Je bent dus niet in een positie om me feedback te geven over " hoe ik mijn onderneming leid " dacht ik..
Verder lijkt het met dat je niet vies bent van een " pot verwijt de keteltje" ( cfr je mail hierboven ) en lijk je me wel een héél kort lontje te hebben…
Ik heb zelden een post gelezen die zo bol staat van emo/frustratie dan die van jou hierboven... :hmm:
Laat me het dus op het volgende houden :
Ik heb geen zin in een discussie/polemiek met iemand die zo vol is van zichzelf als jij.
Mensen die het nodig vinden om " halve boeken" te posten op een forum doen dat over het algemeen alleen omdat ze in hun echte leven niet interessant genoeg zijn om de aandacht te trekken…. :crazy:
Dus ga ik vanaf nu niet meer reageren op jouw onzin - no hard feelings furthermore.. :hmm:

12 Mei 2015, 10:45
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
mamananeto schreef:
:D Ken jij mij dan ? Ik denk het niet he - want mijn zaken zijn anders best succesvol... :D
Je bent dus niet in een positie om me feedback te geven over " hoe ik mijn onderneming leid " dacht ik..
Verder lijkt het met dat je niet vies bent van een " pot verwijt de keteltje" ( cfr je mail hierboven ) en lijk je me wel een héél kort lontje te hebben…
Ik heb zelden een post gelezen die zo bol staat van emo/frustratie dan die van jou hierboven... :hmm:
Ik heb geen zin in een discussie/polemiek met iemand die zo vol is van zichzelf als jij.
Mensen die het nodig vinden om " halve boeken" te posten op een forum doen dat over het algemeen alleen omdat ze in hun echte leven niet interessant genoeg zijn om de aandacht te trekken…. :crazy:
Dus ga ik vanaf nu niet meer reageren op jouw onzin - no hard feelings furthermore.. :hmm:

Grapjas.

12 Mei 2015, 10:53
forumlegende

regel dat eens privé jongens, en on topic graag.

12 Mei 2015, 11:01
Ancien

Leeftijd: 46
mamananeto schreef:

Rustig jongen - als jij het vuur aan de lont steekt, mag ik op zijn minst wel reageren zeker? Of mag dat niet in uw ethische wereld? Ik reageerde simpelweg op aantijgingen die jij maakt - dus vooraleer je verontwaardigd geraakt over wat ik over uw skills zeg, kijk gewoon eens rustig naar uw initiële post... Wie de bal kaatst, mag hem verwachten ook...

En al dat gezaag over de lengte van een post - je kan zoals jij ook telkens als het u invalt in drie zinnen tegen de schenen komen schoppen en vol smileys proppen... Ik reageer liever iets genuanceerder in een post... Deal with it...

En zakenmensen die elke keer op een forum van een voetbalploeg wanneer hun kennis gechallenged wordt, zich moeten verdedigen met te zeggen hoe goed ze het wel doen, da wekt vanuit mijn professionele achtergrond idd niet het grootste vertrouwen moet ik zeggen...

Maar ach, de wereld draait door en ga er ook geen woorden meer aan verspillen... Had het leuker gevonden, moest je u - net zoals ik - engageren om mee te denken met mogelijke oplossingen rond de vzw...

12 Mei 2015, 11:02
Nationale Ploeg

Atijd gezellig ... verscholen achter een weinig zeggende nickname op een forum verbaal om zich heen slaan. Er zitten er hier wel meer zo.

12 Mei 2015, 11:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 916 berichten ]  Ga naar pagina 1 41 42 43 44 45 62