|
|
| Pagina 48 van 62 |
[ 916 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 46 47 48 49 50 … 62 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Junior
Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37 Berichten: 279 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
Bericht Re: D Day… 28 04 2015
El Corredor (Light) schreef: tigers schreef: DT schreef: Daar moet je bij de RvB voor zijn lijkt me, niet bij de vzw van de supporters... Ik dacht dat je zin had om toe te treden en mee te zoeken naar eventuele oplossingen? Idd, maar ook een vzw heeft een boekhouding neer te leggen. Misschien dat ik dan wel wil toetreden. nog rekening openstaan zeker? Bij jou? Nee |
| 13 Mei 2015, 23:03 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37 Berichten: 279 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
El Corredor (Light) schreef: tigers schreef: DT schreef: Daar moet je bij de RvB voor zijn lijkt me, niet bij de vzw van de supporters... Ik dacht dat je zin had om toe te treden en mee te zoeken naar eventuele oplossingen? Idd, maar ook een vzw heeft een boekhouding neer te leggen. Misschien dat ik dan wel wil toetreden. nog rekening openstaan zeker? Bij jou? Nee |
| 13 Mei 2015, 23:03 |
|
|
forumlegende
tigers schreef: El Corredor (Light) schreef: tigers schreef: Idd, maar ook een vzw heeft een boekhouding neer te leggen. Misschien dat ik dan wel wil toetreden. nog rekening openstaan zeker? Bij jou? Nee ik heb de indruk bij EA ![]() _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 13 Mei 2015, 23:04 |
|
|
Junior
El Corredor (Light) schreef: tigers schreef: El Corredor (Light) schreef: nog rekening openstaan zeker? Bij jou? Nee ik heb de indruk bij EA ![]() Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. |
| 13 Mei 2015, 23:07 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Tuurlijk niet, DT heeft hier al wat info door de jaren heen gegeven, indien je meer info wenst en wil meehelpen zoeken naar oplossingen moet je mij maar een PB sturen..
![]() _________________ eendrachter ben je niet voor heel even, maar voor je hele leven! |
| 13 Mei 2015, 23:27 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
tigers schreef: El Corredor (Light) schreef: tigers schreef: Bij jou? Nee ik heb de indruk bij EA ![]() Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Ipv de Calimero/vzw-controleur uit te hangen misschien wat krediet geven aan mensen die er hun vrije tijd insteken om mee te denken aan oplossingen en in dialoog te treden... Aangezien je geregistreerd bent hier van rond het tijdstip van de opzet van de vzw, is het dan abnormaal dat we het op zijn minst bizar vinden dat je 3,5 jaar na dato vragen stelt over de oprichting ervan? En omdat je niet te horen krijgt wat je wil, voel je u aangevallen? Straf... |
| 13 Mei 2015, 23:27 |
|
|
Junior
Waarom zou ik me aangevallen voelen, helemaal niet. Nogmaals wat open informatie is altijd welkom naar iedereen of niet. Dat verwachten jullie toch ook
![]() |
| 13 Mei 2015, 23:31 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
tigers schreef: Waarom zou ik me aangevallen voelen, helemaal niet. Nogmaals wat open informatie is altijd welkom naar iedereen of niet. Dat verwachten jullie toch ook ![]() Euh? Hierom misschien? tigers schreef: Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Soit, we horen het wel zeker als hier nog iets relevant uit deze volstrekt nutteloze discussie voortvloeit? Laatst gewijzigd door DT op 13 Mei 2015, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 13 Mei 2015, 23:35 |
|
|
Junior
DT schreef: tigers schreef: Waarom zou ik me aangevallen voelen, helemaal niet. Nogmaals wat open informatie is altijd welkom naar iedereen of niet. Dat verwachten jullie toch ook ![]() Euh? Hierom misschien? tigers schreef: Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Ik vroeg idd wat info over de vzw, maar was blijkbaar slechte vraag. |
| 13 Mei 2015, 23:37 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Citeer: Bosman-advocaat: "Licentiesysteem is niet wettig" Derdeklasser Sporting Hasselt zet de grote middelen in om een licentie voor tweede klasse te bemachtigen. De bekende advocaat Luc Misson, die met het Bosman-arrest de voetbalwereld op zijn grondvesten deed daveren, spreekt meteen ook oorlogstaal. "De voetbalbond eigent zich macht toe die de wet niet toelaat." Hasselt, de club van voorzitter Stijn Stijnen (foto), kreeg van de Licentiecommissie van de bond geen licentie voor tweede klasse en greep in beroep bij het BAS, het Belgisch Arbitragehof van de Sport, ook naast het begeerde kleinood. Hasselt daagt nu de bond en het BAS voor de rechter. Via de rechtbank wil de club alsnog een licentie om volgend jaar in tweede klasse te mogen spelen. "Hasselt kreeg geen licentie omdat er geen verslag van een boekhouder in het dossier was opgenomen. Maar dat is geen verplichting voor een vzw", legt advocaat Luc Misson uit aan Sporza. "De voetbalbond wou dat we naar het BAS zouden stappen, maar dat is een privérechtbank. Wij vinden niet dat de KBVB ons dit kan opleggen." Hasselt wil daarom via de burgerrechter zijn plaatsje in tweede klasse bemachtigen. Het wil in kort geding afdwingen dat de competitie in tweede en derde wordt bevroren tot er een uitspraak ten gronde is. Per dag dat er niet wordt ingegaan op zijn verzoek, eist Hasselt een dwangsom van 100.000 euro. "Enkel de wetgever kan een licentiesysteem op poten zetten" Maar het belang van de zaak dreigt dat van Hasselt te overstijgen. "We hebben fundamentele kritiek op het licentiesysteem", zegt meester Misson. We willen dat de wet gerespecteerd wordt. Maar het probleem is dat sportbonden zich steeds boven de wet wanen. "Enkel de wetgever kan een licentiesysteem op poten zetten. De voetbalbond eigent zich macht toe die de wet niet toelaat. Ze kunnen niet als een soort fiscale politieagent optreden." "De licentiecommissie wil de rekeningen van de clubs doorlichten, maar dat is een inbreuk op de privacy. Zoiets kan enkel door de fiscus gebeuren." Leggen Hasselt en meester Misson hiermee geen bom onder het hele systeem van de licenties? "We willen gewoon dat de wet gerespecteerd wordt. Maar het probleem is dat sportbonden zich steeds boven de wet wanen." Misson won zaak-Bosman en zaak-Dahmane Misson verdedigde in de jaren 90 niet alleen de zaak van Jean-Marc Bosman met succes, maar vorig jaar ook die van Mohamed Dahmane tegen Genk (zie Lees ook). In beide "historische" gevallen haalde hij met succes een belemmering van het vrije verkeer van werknemers aan om transferprocedures in de voetbalwereld te counteren. Bron: sporza.be Kan misschien nog interessant zijn voor ons ook... |
| 13 Mei 2015, 23:38 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Smetje schreef: Citeer: Bosman-advocaat: "Licentiesysteem is niet wettig" Derdeklasser Sporting Hasselt zet de grote middelen in om een licentie voor tweede klasse te bemachtigen. De bekende advocaat Luc Misson, die met het Bosman-arrest de voetbalwereld op zijn grondvesten deed daveren, spreekt meteen ook oorlogstaal. "De voetbalbond eigent zich macht toe die de wet niet toelaat." Hasselt, de club van voorzitter Stijn Stijnen (foto), kreeg van de Licentiecommissie van de bond geen licentie voor tweede klasse en greep in beroep bij het BAS, het Belgisch Arbitragehof van de Sport, ook naast het begeerde kleinood. Hasselt daagt nu de bond en het BAS voor de rechter. Via de rechtbank wil de club alsnog een licentie om volgend jaar in tweede klasse te mogen spelen. "Hasselt kreeg geen licentie omdat er geen verslag van een boekhouder in het dossier was opgenomen. Maar dat is geen verplichting voor een vzw", legt advocaat Luc Misson uit aan Sporza. "De voetbalbond wou dat we naar het BAS zouden stappen, maar dat is een privérechtbank. Wij vinden niet dat de KBVB ons dit kan opleggen." Hasselt wil daarom via de burgerrechter zijn plaatsje in tweede klasse bemachtigen. Het wil in kort geding afdwingen dat de competitie in tweede en derde wordt bevroren tot er een uitspraak ten gronde is. Per dag dat er niet wordt ingegaan op zijn verzoek, eist Hasselt een dwangsom van 100.000 euro. "Enkel de wetgever kan een licentiesysteem op poten zetten" Maar het belang van de zaak dreigt dat van Hasselt te overstijgen. "We hebben fundamentele kritiek op het licentiesysteem", zegt meester Misson. We willen dat de wet gerespecteerd wordt. Maar het probleem is dat sportbonden zich steeds boven de wet wanen. "Enkel de wetgever kan een licentiesysteem op poten zetten. De voetbalbond eigent zich macht toe die de wet niet toelaat. Ze kunnen niet als een soort fiscale politieagent optreden." "De licentiecommissie wil de rekeningen van de clubs doorlichten, maar dat is een inbreuk op de privacy. Zoiets kan enkel door de fiscus gebeuren." Leggen Hasselt en meester Misson hiermee geen bom onder het hele systeem van de licenties? "We willen gewoon dat de wet gerespecteerd wordt. Maar het probleem is dat sportbonden zich steeds boven de wet wanen." Misson won zaak-Bosman en zaak-Dahmane Misson verdedigde in de jaren 90 niet alleen de zaak van Jean-Marc Bosman met succes, maar vorig jaar ook die van Mohamed Dahmane tegen Genk (zie Lees ook). In beide "historische" gevallen haalde hij met succes een belemmering van het vrije verkeer van werknemers aan om transferprocedures in de voetbalwereld te counteren. Bron: sporza.be Kan misschien nog interessant zijn voor ons ook... Inderdaad! Maar daarvoor is precies de motivatie nodig, van het BAS over de weigering van de licentie, dat zo van enorm belang is, om naar de burgerlijke rechtbank te stappen. Misschien moeten de hoofden eens bij elkaar worden geschoven met sporting Hasselt... In andere landen kunnen grote voetbalclubs gewoon verder blijven bestaan in de hoogste afdeling, met miljoenen schulden, zonder dat er iets wordt ondernomen met betrekking tot hun licentie.... Waarom krijgen Antwerp, en andere clubs in tweede klasse, wél hun licentie??? Waarom mag BAS zomaar om economische redenen? en naar eigen willekeur en eigen normen onderscheid maken tussen clubs? En Fiscaal rechter spelen.... Niet dat het zo schitterend loopt, bij onze eendracht, Maar rechtvaardigheid gevraagd voor ALLE clubs! _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 14 Mei 2015, 10:58 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
DT schreef: tigers schreef: El Corredor (Light) schreef: ik heb de indruk bij EA ![]() Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Ipv de Calimero/vzw-controleur uit te hangen misschien wat krediet geven aan mensen die er hun vrije tijd insteken om mee te denken aan oplossingen en in dialoog te treden... Aangezien je geregistreerd bent hier van rond het tijdstip van de opzet van de vzw, is het dan abnormaal dat we het op zijn minst bizar vinden dat je 3,5 jaar na dato vragen stelt over de oprichting ervan? En omdat je niet te horen krijgt wat je wil, voel je u aangevallen? Straf... Daar twijfel ik niet aan,als ik verder ga op zijn vorige post tigers schreef: Kan je het beter? Wel doe het dan zelf en anders steek je je boekhouding maar in u gat waar de zon nooit schijnt. Veel bla bla en afgeven op een ander maar met een oplossing komen no way. _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 14 Mei 2015, 13:22 |
|
|
Vaste Waarde
tigers schreef: DT schreef: tigers schreef: Waarom zou ik me aangevallen voelen, helemaal niet. Nogmaals wat open informatie is altijd welkom naar iedereen of niet. Dat verwachten jullie toch ook ![]() Euh? Hierom misschien? tigers schreef: Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Ik vroeg idd wat info over de vzw, maar was blijkbaar slechte vraag. De statuten van onze VZW zijn gemakkelijk terug te vinden in het Staatsblad. Ik heb ze onlangs nog afgeprint. Je moet wel zoeken onder de juiste benaming natuurlijk: Supporters Eendracht Aalst |
| 14 Mei 2015, 14:23 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
parol schreef: tigers schreef: DT schreef: Euh? Hierom misschien? tigers schreef: Ook niet, wou gewoon wat informatie, want er wordt zoveel gezeverd niet waar, maar blijkbaar wordt je hier dan aangevallen als je meer info over de vzw vraagt. Ik vroeg idd wat info over de vzw, maar was blijkbaar slechte vraag. De statuten van onze VZW zijn gemakkelijk terug te vinden in het Staatsblad. Ik heb ze onlangs nog afgeprint. Je moet wel zoeken onder de juiste benaming natuurlijk: Supporters Eendracht Aalst geef eens een link aub _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 14 Mei 2015, 14:36 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
|
http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 303045.pdf is de enige publicatie van de vzw in het staatsblad.
|
| 14 Mei 2015, 15:03 |
|
| Pagina 48 van 62 |
[ 916 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 46 47 48 49 50 … 62 Volgende |