|
|
| Pagina 7 van 18 |
[ 260 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 5 6 7 8 9 … 18 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 03 Jan 2009, 20:44 Berichten: 1724 Leeftijd: 35 Locatie: **Oilsjt** |
Bericht Re: voorbereiding 2015 - 2016
witzwet schreef: Wagner en De Man, iemand meer info over die twee?? Yannick Wagner vorig seizoen meestal bankzitters bij Tubeke Hoe was Guusje? _________________ Iendracht Oilsjt getj men ert gestoelen! Mijn hart is wit en zwart ! |
| 22 Jul 2015, 22:07 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
de enige tester die OK was, was De Man. de rest van de testers was matig tot slecht. dus hopelijk denkt men goe na voor men geld uitgeeft. pas op t einde nadat er op het einde een paar eendracht jonkies op het veld kwamen, liep het weer wat beter. die jonge gasten smijten zich volledig, op hun manier zorgden ze voor meer dreiging dan de batterij testers. we ll see. voor mij e vroeg om al te (be)oordelen.
|
| 22 Jul 2015, 22:43 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Davy schreef: de enige tester die OK was, was De Man. de rest van de testers was matig tot slecht. dus hopelijk denkt men goe na voor men geld uitgeeft. pas op t einde nadat er op het einde een paar eendracht jonkies op het veld kwamen, liep het weer wat beter. die jonge gasten smijten zich volledig, op hun manier zorgden ze voor meer dreiging dan de batterij testers. we ll see. voor mij e vroeg om al te (be)oordelen. Ik veronderstel dat Ibricic dan ook geen meevaller was? Hoe speelden Cor en Malick eigenlijk? Berchem speelde blijkbaar zonder zijn nieuwe (gevaarlijke) spits, die nog scoorde tegen Antwerp een paar dagen geleden, en Romeo Van Dessel... |
| 23 Jul 2015, 10:14 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
iendrachter schreef: DT schreef: Davy schreef: de enige tester die OK was, was De Man. de rest van de testers was matig tot slecht. dus hopelijk denkt men goe na voor men geld uitgeeft. pas op t einde nadat er op het einde een paar eendracht jonkies op het veld kwamen, liep het weer wat beter. die jonge gasten smijten zich volledig, op hun manier zorgden ze voor meer dreiging dan de batterij testers. we ll see. voor mij e vroeg om al te (be)oordelen. Ik veronderstel dat Ibricic dan ook geen meevaller was? Hoe speelden Cor en Malick eigenlijk? Berchem speelde blijkbaar zonder zijn nieuwe (gevaarlijke) spits, die nog scoorde tegen Antwerp een paar dagen geleden, en Romeo Van Dessel... Die Ibricic heeft 1 helft meegedaan maar was enorm zwak, het was toen al die testers er samen opstonden in de 2de helft dat we bij momenten echt weggespeeld werden door Berchem. Da Silva speelde als nr 10 maar vond ik ook zwak, al zie je wel dat die iets kan. De Man vond ik nog de beste van al die testers, kleine vinnige speler die een actie kan maken,is allemaal moeilijk te beoordelen op 1 wedstrijd natuurlijk. Wagner die zat er na 1 helft al door, speelde ook centraal, waar we ook al genoeg volk lopen hebben. Ik zou enkel die De Man en Da Silva mss nog eens laten testen. Gillis en Gayé zijn 2 aanwinsten, 2 grote spelers die goed zijn met de kop en rustig aan de bal. Ze gaan ook alle 2 mee op corners en we waren er altijd gevaarlijk mee, vorig seizoen hebben we dacht ik nauwelijks goals op corners gemaakt. Nu nog ne spits en 2 flankspelers en het huiswerk zal ver af zijn. Ok merci! Ik persoonlijk zou qua nog uit te voeren transfers een flankspeler offeren voor een echte centrale middenvelder want dat blijft ons grote probleem: een all-round middenvelder hebben we niet en die erbij en de hele ploeg zal kunnen ademen. Puur voor de flanken (ik kijk zowel naar backs als aanvallende flanken) heb je nu al Martin, Van Impe, de gebroeders Geenens en je kan Bael en de gebroeders Lievens daar ook kwijt als het nodig is. Met 1 extra flankspeler erbij zit je daar dan wel goed denk ik. Goed wetende dat RVA nauwelijks met echte flanken speelt, want de enige echte flankspeler die we vorig jaar in de kern hadden, werd nauwelijks gebruikt... Dus wat mij betreft: 1 flank, 1 centrale middenvelder (pure 8-positie) en een targetspits... |
| 23 Jul 2015, 13:22 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
DT schreef: iendrachter schreef: DT schreef: Ik veronderstel dat Ibricic dan ook geen meevaller was? Hoe speelden Cor en Malick eigenlijk? Berchem speelde blijkbaar zonder zijn nieuwe (gevaarlijke) spits, die nog scoorde tegen Antwerp een paar dagen geleden, en Romeo Van Dessel... Die Ibricic heeft 1 helft meegedaan maar was enorm zwak, het was toen al die testers er samen opstonden in de 2de helft dat we bij momenten echt weggespeeld werden door Berchem. Da Silva speelde als nr 10 maar vond ik ook zwak, al zie je wel dat die iets kan. De Man vond ik nog de beste van al die testers, kleine vinnige speler die een actie kan maken,is allemaal moeilijk te beoordelen op 1 wedstrijd natuurlijk. Wagner die zat er na 1 helft al door, speelde ook centraal, waar we ook al genoeg volk lopen hebben. Ik zou enkel die De Man en Da Silva mss nog eens laten testen. Gillis en Gayé zijn 2 aanwinsten, 2 grote spelers die goed zijn met de kop en rustig aan de bal. Ze gaan ook alle 2 mee op corners en we waren er altijd gevaarlijk mee, vorig seizoen hebben we dacht ik nauwelijks goals op corners gemaakt. Nu nog ne spits en 2 flankspelers en het huiswerk zal ver af zijn. Ok merci! Ik persoonlijk zou qua nog uit te voeren transfers een flankspeler offeren voor een echte centrale middenvelder want dat blijft ons grote probleem: een all-round middenvelder hebben we niet en die erbij en de hele ploeg zal kunnen ademen. Puur voor de flanken (ik kijk zowel naar backs als aanvallende flanken) heb je nu al Martin, Van Impe, de gebroeders Geenens en je kan Bael en de gebroeders Lievens daar ook kwijt als het nodig is. Met 1 extra flankspeler erbij zit je daar dan wel goed denk ik. Goed wetende dat RVA nauwelijks met echte flanken speelt, want de enige echte flankspeler die we vorig jaar in de kern hadden, werd nauwelijks gebruikt... Dus wat mij betreft: 1 flank, 1 centrale middenvelder (pure 8-positie) en een targetspits... Ik volg je zeker wat die 8 betreft. Ewen Verheyden is nooit echt vervangen geweest en was op het laatste zelf al wat minder. In de periode dat Ewen top was op die positie speelden we veel beter voetbal. Langs de andere kant, kom je dan misschien met te veel centrale spelers aangezien je Gayé en Gillis gehaald hebt. Zou Gayé die positie niet kunnen invullen? Kan meeverdedigen, heeft genoeg voetballend vermogen en kan ook opduiken voor de goal en scoren. Ik heb Gillis nog niet zien spelen en zal wel een versterking zijn, maar eigenlijk begrijp ik die transfer niet als je met Gayé een tester had. Hadden beter match tegen Gent afgewacht en dan Gayé een contract gegeven en Gillis dan niet meer. Want als je Gayé/Gillis centraal vanachter zet, moet Lievens al op RB of bank. En dan heb je ook nog Falco en Bogaerts. Als we nu nog een 8 halen, kunnen we Bogaerts misschien beter laten gaan. We hebben hem nu aan zijn contract gehouden, maar als het dan is om op de bank te zitten lijkt me dat ook niet ideaal. Ik juich een meer voetballende speler op het midden zeker toe, want Bogaerts is geen top, maar dan is lijkt het gewoon beter om hem te laten gaan. |
| 23 Jul 2015, 13:59 |
|
|
Vaste Waarde
Smetje schreef: DT schreef: iendrachter schreef: Die Ibricic heeft 1 helft meegedaan maar was enorm zwak, het was toen al die testers er samen opstonden in de 2de helft dat we bij momenten echt weggespeeld werden door Berchem. Da Silva speelde als nr 10 maar vond ik ook zwak, al zie je wel dat die iets kan. De Man vond ik nog de beste van al die testers, kleine vinnige speler die een actie kan maken,is allemaal moeilijk te beoordelen op 1 wedstrijd natuurlijk. Wagner die zat er na 1 helft al door, speelde ook centraal, waar we ook al genoeg volk lopen hebben. Ik zou enkel die De Man en Da Silva mss nog eens laten testen. Gillis en Gayé zijn 2 aanwinsten, 2 grote spelers die goed zijn met de kop en rustig aan de bal. Ze gaan ook alle 2 mee op corners en we waren er altijd gevaarlijk mee, vorig seizoen hebben we dacht ik nauwelijks goals op corners gemaakt. Nu nog ne spits en 2 flankspelers en het huiswerk zal ver af zijn. Ok merci! Ik persoonlijk zou qua nog uit te voeren transfers een flankspeler offeren voor een echte centrale middenvelder want dat blijft ons grote probleem: een all-round middenvelder hebben we niet en die erbij en de hele ploeg zal kunnen ademen. Puur voor de flanken (ik kijk zowel naar backs als aanvallende flanken) heb je nu al Martin, Van Impe, de gebroeders Geenens en je kan Bael en de gebroeders Lievens daar ook kwijt als het nodig is. Met 1 extra flankspeler erbij zit je daar dan wel goed denk ik. Goed wetende dat RVA nauwelijks met echte flanken speelt, want de enige echte flankspeler die we vorig jaar in de kern hadden, werd nauwelijks gebruikt... Dus wat mij betreft: 1 flank, 1 centrale middenvelder (pure 8-positie) en een targetspits... Ik volg je zeker wat die 8 betreft. Ewen Verheyden is nooit echt vervangen geweest en was op het laatste zelf al wat minder. In de periode dat Ewen top was op die positie speelden we veel beter voetbal. Langs de andere kant, kom je dan misschien met te veel centrale spelers aangezien je Gayé en Gillis gehaald hebt. Zou Gayé die positie niet kunnen invullen? Kan meeverdedigen, heeft genoeg voetballend vermogen en kan ook opduiken voor de goal en scoren. Ik heb Gillis nog niet zien spelen en zal wel een versterking zijn, maar eigenlijk begrijp ik die transfer niet als je met Gayé een tester had. Hadden beter match tegen Gent afgewacht en dan Gayé een contract gegeven en Gillis dan niet meer. Want als je Gayé/Gillis centraal vanachter zet, moet Lievens al op RB of bank. En dan heb je ook nog Falco en Bogaerts. Als we nu nog een 8 halen, kunnen we Bogaerts misschien beter laten gaan. We hebben hem nu aan zijn contract gehouden, maar als het dan is om op de bank te zitten lijkt me dat ook niet ideaal. Ik juich een meer voetballende speler op het midden zeker toe, want Bogaerts is geen top, maar dan is lijkt het gewoon beter om hem te laten gaan. Zowel Gillis als Gayé zijn echt wel broodnodig. Een overzicht: Keepers: VDN en Mertens of D'Hauwers Linksback: J. Geenens Centraal (2 plaatsen): Gillis, Bogaerts (of Gayé) en Ardans Rechtsback: F. Geenens en M. Lievens Linksbuiten: Bael en J. Lievens Verdedigende middenvelder (2 plaatsen, want we weten dat Regi het liefst met 2 controlerende middenvelders speelt): Van Damme, Gayé (of Bogaerts) en Coppens Centraal: Janssens en Martin Rechtsbuiten: Van Der Hoeven en Van Impe (maar Martin kan daar ook spelen) Spits: Bokila In het middenveld hebben we m.i. volk genoeg met spelers die op diverse posities kunnen spelen. We missen echt nog een kopbalsterke targetspits die kan kaatsen en waarrond onze offensief ingestelde middenvelders kunnen zwerven + een vervanger/concurrent voor Jelle op de linksbackpositie. Dan hebben we een mooie kern van 20 man, en daar moeten we het mee zien te klaren. Als het dan tegenslaat met blessures en/of schorsingen, moeten we maar weer putten uit onze beloftenkern. |
| 23 Jul 2015, 15:40 |
|
|
Ancien
filip.dhose schreef: Zowel Gillis als Gayé zijn echt wel broodnodig. Een overzicht: Keepers: VDN en Mertens of D'Hauwers Linksback: J. Geenens Centraal (2 plaatsen): Gillis, Bogaerts (of Gayé) en Ardans Rechtsback: F. Geenens en M. Lievens Linksbuiten: Bael en J. Lievens Verdedigende middenvelder (2 plaatsen, want we weten dat Regi het liefst met 2 controlerende middenvelders speelt): Van Damme, Gayé (of Bogaerts) en Coppens Centraal: Janssens en Martin Rechtsbuiten: Van Der Hoeven en Van Impe (maar Martin kan daar ook spelen) Spits: Bokila In het middenveld hebben we m.i. volk genoeg met spelers die op diverse posities kunnen spelen. We missen echt nog een kopbalsterke targetspits die kan kaatsen en waarrond onze offensief ingestelde middenvelders kunnen zwerven + een vervanger/concurrent voor Jelle op de linksbackpositie. Dan hebben we een mooie kern van 20 man, en daar moeten we het mee zien te klaren. Als het dan tegenslaat met blessures en/of schorsingen, moeten we maar weer putten uit onze beloftenkern. Bij het oplijsten van de kern, zou ik toch opteren om de kern "sec" weer te geven of tenminste hoe de trainer ze ziet want als je de kern bekijkt zoals ze hierboven is opgelijst, ben je geneigd te zeggen dat we nog minstens 5 spelers moeten halen om nog maar competitief te zijn. Van der Hoeven als rechtsbuiten, Bael als linksbuiten, Martin centraal,... brrr... Ik zou iedereen dus toch eerst op zijn "echte" positie zetten en van daaruit werken... En dan ga je merken dat een centrale middenvelder die kan voetballen echt wel een must is... Waarom spelen we al jaren met twee brekers denk je? Net omdat we al jaren geen 8 lopen hebben en we met 2 nummers 10 in de ploeg verzuipen en dus uit noodzaak liever het spel van de tegenstander proberen te ontregelen centraal op het midden met 2 "brekers" dan van daaruit zelf voetbal op de mat te brengen... En wie zijn paradoxaal genoeg de grootste slachtoffers van zo'n spelwijze: de brekers zelf... Omdat je altijd wel op een domme manier tegen een goal kan oplopen en brekers pas echt excelleren als ze voelen dat ze - samen met de verdediging en de doelman - oninneembaar zijn... En dat gevoel heb je toch niet... Ik heb Ken Van Damme bijvoorbeeld nog nooit zo weinig ballen zien recupereren dan de afgelopen 2 seizoenen terwijl hij meer dan ooit aan de bal komt om het spel te herlanceren... Dan heb je dus 2 problemen ipv 1 hé en zeg ik: zorg "gewoon" voor een voetballende middenvelder naast hem met Philippe Janssens ervoor - heeft Ken 2 afspeelmogelijkheden direct in zijn buurt en kan hij zich concentreren op wat hij het beste kan: ballen recupereren, tegenstander opjagen en zelfs op gepaste momenten eens aan de vijandelijke zestien verschijnen om hoog te storen... Daar wordt de hele ploeg beter van... Die middenvelder ontlast daarnaast ook Philippe en ook de centrale verdediger die de bal in het spel moet brengen... En doe je het niet voor uw eigen ploeg, doe het dan om het uw tegenstander moeilijk te maken: uw tegenstander zal gedwongen worden om keuzes te maken. Nu is het al een aantal seizoenen de diepe spits afdekken en de nummer 10 aan banden leggen en de tegenstander heeft op zijn minst een punt... Omdat er voetbaltechnisch gewoon te weinig uit het middenveld komt - vier centrale mannen op het middenveld en dus geen echte flanken, twee controlleurs en daarachter geen inschuivende verdedigers... En backs die dan opdrachten meekrijgen die tegen hun natuur zijn of net in hun natuur liggen maar dan wel de gevolgen ervan niet kunnen dragen... Wat nog belangrijker is: puur op papier zijn we op die 2 aanvallende posities niet alleen speltechnisch verzwakt maar ook in effectieve doelpunten: Ratko weg, De Oliveira weg, Shkodra weg... Uw vierde en vijfde beste schutter waren trouwens 1 van uw 2 controllerende middenvelders en uw linksback en die zijn ook weg... En dat is belangrijk om in rekenschap te nemen: als je nu enkel kijkt naar een n° 9 om dat gemis op te vangen, kan je gerust stoppen met zoeken want die vind je niet... De topschutter vorig jaar in tweede had 20 goals (waaronder 6 strafschoppen)... De "echte" topschutter scoort in tweede dus meestal rond de 15 goals. Als je het dus nog meer dan ooit van het collectief moet hebben, lijkt het mij heel duidelijk dat je moet zoeken naar die posities die je collectief kunnen versterken en dat zijn zeker diegene die ik hierboven al heb aangegeven... Mij lijkt hetzelfde euvel op de backs bijvoorbeeld ook de trigger om plots met 3 man achterin te gaan spelen... Sommigen geven dan wel aan op sociale media dat Matthias een dijk van een match speelde op de rechtsachter tegen Moses Simon, maar als je met drie op lijn achterin speelt, komt dat wat bizar over... |
| 23 Jul 2015, 16:09 |
|
|
forumlegende
DT schreef: filip.dhose schreef: Zowel Gillis als Gayé zijn echt wel broodnodig. Een overzicht: Keepers: VDN en Mertens of D'Hauwers Linksback: J. Geenens Centraal (2 plaatsen): Gillis, Bogaerts (of Gayé) en Ardans Rechtsback: F. Geenens en M. Lievens Linksbuiten: Bael en J. Lievens Verdedigende middenvelder (2 plaatsen, want we weten dat Regi het liefst met 2 controlerende middenvelders speelt): Van Damme, Gayé (of Bogaerts) en Coppens Centraal: Janssens en Martin Rechtsbuiten: Van Der Hoeven en Van Impe (maar Martin kan daar ook spelen) Spits: Bokila In het middenveld hebben we m.i. volk genoeg met spelers die op diverse posities kunnen spelen. We missen echt nog een kopbalsterke targetspits die kan kaatsen en waarrond onze offensief ingestelde middenvelders kunnen zwerven + een vervanger/concurrent voor Jelle op de linksbackpositie. Dan hebben we een mooie kern van 20 man, en daar moeten we het mee zien te klaren. Als het dan tegenslaat met blessures en/of schorsingen, moeten we maar weer putten uit onze beloftenkern. Bij het oplijsten van de kern, zou ik toch opteren om de kern "sec" weer te geven of tenminste hoe de trainer ze ziet want als je de kern bekijkt zoals ze hierboven is opgelijst, ben je geneigd te zeggen dat we nog minstens 5 spelers moeten halen om nog maar competitief te zijn. Van der Hoeven als rechtsbuiten, Bael als linksbuiten, Martin centraal,... brrr... Ik zou iedereen dus toch eerst op zijn "echte" positie zetten en van daaruit werken... En dan ga je merken dat een centrale middenvelder die kan voetballen echt wel een must is... Waarom spelen we al jaren met twee brekers denk je? Net omdat we al jaren geen 8 lopen hebben en we met 2 nummers 10 in de ploeg verzuipen en dus uit noodzaak liever het spel van de tegenstander proberen te ontregelen centraal op het midden met 2 "brekers" dan van daaruit zelf voetbal op de mat te brengen... En wie zijn paradoxaal genoeg de grootste slachtoffers van zo'n spelwijze: de brekers zelf... Omdat je altijd wel op een domme manier tegen een goal kan oplopen en brekers pas echt excelleren als ze voelen dat ze - samen met de verdediging en de doelman - oninneembaar zijn... En dat gevoel heb je toch niet... Ik heb Ken Van Damme bijvoorbeeld nog nooit zo weinig ballen zien recupereren dan de afgelopen 2 seizoenen terwijl hij meer dan ooit aan de bal komt om het spel te herlanceren... Dan heb je dus 2 problemen ipv 1 hé en zeg ik: zorg "gewoon" voor een voetballende middenvelder naast hem met Philippe Janssens ervoor - heeft Ken 2 afspeelmogelijkheden direct in zijn buurt en kan hij zich concentreren op wat hij het beste kan: ballen recupereren, tegenstander opjagen en zelfs op gepaste momenten eens aan de vijandelijke zestien verschijnen om hoog te storen... Daar wordt de hele ploeg beter van... Die middenvelder ontlast daarnaast ook Philippe en ook de centrale verdediger die de bal in het spel moet brengen... En doe je het niet voor uw eigen ploeg, doe het dan om het uw tegenstander moeilijk te maken: uw tegenstander zal gedwongen worden om keuzes te maken. Nu is het al een aantal seizoenen de diepe spits afdekken en de nummer 10 aan banden leggen en de tegenstander heeft op zijn minst een punt... Omdat er voetbaltechnisch gewoon te weinig uit het middenveld komt - vier centrale mannen op het middenveld en dus geen echte flanken, twee controlleurs en daarachter geen inschuivende verdedigers... En backs die dan opdrachten meekrijgen die tegen hun natuur zijn of net in hun natuur liggen maar dan wel de gevolgen ervan niet kunnen dragen... Wat nog belangrijker is: puur op papier zijn we op die 2 aanvallende posities niet alleen speltechnisch verzwakt maar ook in effectieve doelpunten: Ratko weg, De Oliveira weg, Shkodra weg... Uw vierde en vijfde beste schutter waren trouwens 1 van uw 2 controllerende middenvelders en uw linksback en die zijn ook weg... En dat is belangrijk om in rekenschap te nemen: als je nu enkel kijkt naar een n° 9 om dat gemis op te vangen, kan je gerust stoppen met zoeken want die vind je niet... De topschutter vorig jaar in tweede had 20 goals (waaronder 6 strafschoppen)... De "echte" topschutter scoort in tweede dus meestal rond de 15 goals. Als je het dus nog meer dan ooit van het collectief moet hebben, lijkt het mij heel duidelijk dat je moet zoeken naar die posities die je collectief kunnen versterken en dat zijn zeker diegene die ik hierboven al heb aangegeven... Mij lijkt hetzelfde euvel op de backs bijvoorbeeld ook de trigger om plots met 3 man achterin te gaan spelen... Sommigen geven dan wel aan op sociale media dat Matthias een dijk van een match speelde op de rechtsachter tegen Moses Simon, maar als je met drie op lijn achterin speelt, komt dat wat bizar over... Ik denk dat Matthias Lievens 'incontournable' is centraal achterin. En terecht. |
| 23 Jul 2015, 18:26 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Smetje schreef: Langs de andere kant, kom je dan misschien met te veel centrale spelers aangezien je Gayé en Gillis gehaald hebt. Zou Gayé die positie niet kunnen invullen? Kan meeverdedigen, heeft genoeg voetballend vermogen en kan ook opduiken voor de goal en scoren. Ik ben eigenlijk eens benieuwd naar het voetballend vermogen van die Gayé, hij bekoorde mij enorm vorige vrijdag, maar ben eens benieuwd hoe zijn passing en uitvoetballen is. Loste het tegen Gent vooral zeer rustig op met een balletje opzij te leggen naar medespelers (die zo rustig niet zijn als hij) waarop de bal weggestampt werd. Uit het duo Gillis / Gayé zal toch één van de 2 iet of wat de rol van uitvoetballende verdediger moeten opnemen, en ben dan wel benieuwd wie dat zal zijn. ps: terug voetbaldiscussies op dit forum _________________ If you never try, you'll never know |
| 23 Jul 2015, 19:16 |
|
|
Vaste Waarde
DT schreef: filip.dhose schreef: Zowel Gillis als Gayé zijn echt wel broodnodig. Een overzicht: Keepers: VDN en Mertens of D'Hauwers Linksback: J. Geenens Centraal (2 plaatsen): Gillis, Bogaerts (of Gayé) en Ardans Rechtsback: F. Geenens en M. Lievens Linksbuiten: Bael en J. Lievens Verdedigende middenvelder (2 plaatsen, want we weten dat Regi het liefst met 2 controlerende middenvelders speelt): Van Damme, Gayé (of Bogaerts) en Coppens Centraal: Janssens en Martin Rechtsbuiten: Van Der Hoeven en Van Impe (maar Martin kan daar ook spelen) Spits: Bokila In het middenveld hebben we m.i. volk genoeg met spelers die op diverse posities kunnen spelen. We missen echt nog een kopbalsterke targetspits die kan kaatsen en waarrond onze offensief ingestelde middenvelders kunnen zwerven + een vervanger/concurrent voor Jelle op de linksbackpositie. Dan hebben we een mooie kern van 20 man, en daar moeten we het mee zien te klaren. Als het dan tegenslaat met blessures en/of schorsingen, moeten we maar weer putten uit onze beloftenkern. Bij het oplijsten van de kern, zou ik toch opteren om de kern "sec" weer te geven of tenminste hoe de trainer ze ziet want als je de kern bekijkt zoals ze hierboven is opgelijst, ben je geneigd te zeggen dat we nog minstens 5 spelers moeten halen om nog maar competitief te zijn. Van der Hoeven als rechtsbuiten, Bael als linksbuiten, Martin centraal,... brrr... Ik zou iedereen dus toch eerst op zijn "echte" positie zetten en van daaruit werken... En dan ga je merken dat een centrale middenvelder die kan voetballen echt wel een must is... Waarom spelen we al jaren met twee brekers denk je? Net omdat we al jaren geen 8 lopen hebben en we met 2 nummers 10 in de ploeg verzuipen en dus uit noodzaak liever het spel van de tegenstander proberen te ontregelen centraal op het midden met 2 "brekers" dan van daaruit zelf voetbal op de mat te brengen... En wie zijn paradoxaal genoeg de grootste slachtoffers van zo'n spelwijze: de brekers zelf... Omdat je altijd wel op een domme manier tegen een goal kan oplopen en brekers pas echt excelleren als ze voelen dat ze - samen met de verdediging en de doelman - oninneembaar zijn... En dat gevoel heb je toch niet... Ik heb Ken Van Damme bijvoorbeeld nog nooit zo weinig ballen zien recupereren dan de afgelopen 2 seizoenen terwijl hij meer dan ooit aan de bal komt om het spel te herlanceren... Dan heb je dus 2 problemen ipv 1 hé en zeg ik: zorg "gewoon" voor een voetballende middenvelder naast hem met Philippe Janssens ervoor - heeft Ken 2 afspeelmogelijkheden direct in zijn buurt en kan hij zich concentreren op wat hij het beste kan: ballen recupereren, tegenstander opjagen en zelfs op gepaste momenten eens aan de vijandelijke zestien verschijnen om hoog te storen... Daar wordt de hele ploeg beter van... Die middenvelder ontlast daarnaast ook Philippe en ook de centrale verdediger die de bal in het spel moet brengen... En doe je het niet voor uw eigen ploeg, doe het dan om het uw tegenstander moeilijk te maken: uw tegenstander zal gedwongen worden om keuzes te maken. Nu is het al een aantal seizoenen de diepe spits afdekken en de nummer 10 aan banden leggen en de tegenstander heeft op zijn minst een punt... Omdat er voetbaltechnisch gewoon te weinig uit het middenveld komt - vier centrale mannen op het middenveld en dus geen echte flanken, twee controlleurs en daarachter geen inschuivende verdedigers... En backs die dan opdrachten meekrijgen die tegen hun natuur zijn of net in hun natuur liggen maar dan wel de gevolgen ervan niet kunnen dragen... Wat nog belangrijker is: puur op papier zijn we op die 2 aanvallende posities niet alleen speltechnisch verzwakt maar ook in effectieve doelpunten: Ratko weg, De Oliveira weg, Shkodra weg... Uw vierde en vijfde beste schutter waren trouwens 1 van uw 2 controllerende middenvelders en uw linksback en die zijn ook weg... En dat is belangrijk om in rekenschap te nemen: als je nu enkel kijkt naar een n° 9 om dat gemis op te vangen, kan je gerust stoppen met zoeken want die vind je niet... De topschutter vorig jaar in tweede had 20 goals (waaronder 6 strafschoppen)... De "echte" topschutter scoort in tweede dus meestal rond de 15 goals. Als je het dus nog meer dan ooit van het collectief moet hebben, lijkt het mij heel duidelijk dat je moet zoeken naar die posities die je collectief kunnen versterken en dat zijn zeker diegene die ik hierboven al heb aangegeven... Mij lijkt hetzelfde euvel op de backs bijvoorbeeld ook de trigger om plots met 3 man achterin te gaan spelen... Sommigen geven dan wel aan op sociale media dat Matthias een dijk van een match speelde op de rechtsachter tegen Moses Simon, maar als je met drie op lijn achterin speelt, komt dat wat bizar over... In een normaal scenario, waarbij we over geld beschikken en voor elke positie de spelers met het juiste profiel kunnen aantrekken, heb je gelijk. Maar wij moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben. Als je dan uitgaat van een streven naar een basiselftal bestaande uit onze beste spelers, en een dubbele bezetting van de posities om schorsingen/kwetsuren op te vangen, dan ga je toch min of meer uitkomen bij het overzicht dat ik gemaakt heb. Een voorbeeld: natuurlijk is Matthias Lievens eigenlijk "incontournable" centraal achterin, maar daar hebben we Gillis/Bogaerts/Gayé/Ardans, terwijl we rechts achteraan alleen maar Falko hebben. Wel, dan heb ik liever dat zowel Gillis als Bogaerts en Gayé toch in de basiself staan, maar dan eventueel op een andere positie die ze ook aankunnen, en dan kom je uit bij Gayé op 2de verdedigende half en Matthias op rechtsback. Wat Janssens betreft: dat is inderdaad eigenlijk geen "patron" op het middenveld. Ik zie hem zelfs liever als een pure linksmidden spelen, maar wie hebben we anders? Zo van die mannen die als een autoritaire generaal op middenmid kunnen spelen, daarvan lopen er niet te veel rond, en dus kosten ze veel geld, hetgeen wij niet hebben, ... Wat veldbezetting betreft: vorig jaar is Regi begonnen met een 4-5-1 met 2 verdedigende middenvelders (Van Damme & De Neve). We haalden toen veel punten. Het is pas wanneer Rodrigo de Oliveira in de ploeg gekomen, omdat hij blijkbaar absoluut moest spelen - niettegenstaande hij op dat moment totaal niet klaar was - dat Regi van dit tactisch concept is afgestapt, en dat we beginnen verliezen zijn! Op papier is dit geen aanvallende opstelling, en ik was aanvankelijk maar een koele minnaar, maar het is wel de opstelling waarmee we vorig seizoen veruit het meeste punten gesprokkeld hebben. Daarvoor heb je vanzelfsprekend een spits nodig van het type Vansimpsen, en die is weg. |
| 24 Jul 2015, 12:36 |
|
|
Ancien
filip.dhose schreef: In een normaal scenario, waarbij we over geld beschikken en voor elke positie de spelers met het juiste profiel kunnen aantrekken, heb je gelijk. Maar wij moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben. Als je dan uitgaat van een streven naar een basiselftal bestaande uit onze beste spelers, en een dubbele bezetting van de posities om schorsingen/kwetsuren op te vangen, dan ga je toch min of meer uitkomen bij het overzicht dat ik gemaakt heb. Een voorbeeld: natuurlijk is Matthias Lievens eigenlijk "incontournable" centraal achterin, maar daar hebben we Gillis/Bogaerts/Gayé/Ardans, terwijl we rechts achteraan alleen maar Falko hebben. Wel, dan heb ik liever dat zowel Gillis als Bogaerts en Gayé toch in de basiself staan, maar dan eventueel op een andere positie die ze ook aankunnen, en dan kom je uit bij Gayé op 2de verdedigende half en Matthias op rechtsback. Wat Janssens betreft: dat is inderdaad eigenlijk geen "patron" op het middenveld. Ik zie hem zelfs liever als een pure linksmidden spelen, maar wie hebben we anders? Zo van die mannen die als een autoritaire generaal op middenmid kunnen spelen, daarvan lopen er niet te veel rond, en dus kosten ze veel geld, hetgeen wij niet hebben, ... Wat veldbezetting betreft: vorig jaar is Regi begonnen met een 4-5-1 met 2 verdedigende middenvelders (Van Damme & De Neve). We haalden toen veel punten. Het is pas wanneer Rodrigo de Oliveira in de ploeg gekomen, omdat hij blijkbaar absoluut moest spelen - niettegenstaande hij op dat moment totaal niet klaar was - dat Regi van dit tactisch concept is afgestapt, en dat we beginnen verliezen zijn! Op papier is dit geen aanvallende opstelling, en ik was aanvankelijk maar een koele minnaar, maar het is wel de opstelling waarmee we vorig seizoen veruit het meeste punten gesprokkeld hebben. Daarvoor heb je vanzelfsprekend een spits nodig van het type Vansimpsen, en die is weg. Kleine kanttekeningen: 1) Het tactisch concept van RVA inzake controlleurs op het middenveld is nooit gewijzigd met de inbreng van De Oliveira: heeft altijd met twee verdedigende middenvelders gespeeld op misschien een paar uitzonderingen na... Heeft met de inbreng van De Oliveira ofwel De Cuyper, Shkodra of P. Janssens geofferd en vaak kwam het goed uit omdat er wel 1 van die spelers eens geblesseerd was... Trouwens: hoeveel matchen heeft Daniel gespeeld? 2) Link tussen behaalde punten en tactiekverandering ga ik dus niet op reageren want die tactiek is nauwelijks veranderd... Op het moment dat de tegenstander onze tactiek door had, dan was er geen alternatief en dat zorgde voor mindere resultaten, samen met de terugval van een flink aantal basisspelers. Nothing more, nothing less -> anders had het vertrek van De Oliveira meteen weer het maximum van de punten moeten opleveren... 3) Stuk in cursief vind ik persoonlijk hilarisch: dat is nochtans de basis van het voetbal hé: dat je de profielen aantrekt die je niet lopen hebt. Jij beweert dus dat we dat niet kunnen wegens onze financiële toestand. Ik zeg: als je met Bael, Bokila en Vanderhoeven drie zwervende spitsen in uw kern hebt, moet je niet aan Gustje vragen om te komen testen (want dat is een vierde hangende spits) maar ga je met dat geld op zoek naar wat je echt nodig hebt. Dat heeft dus niks te maken met uw financiële toestand maar met gezond verstand en het goed aanwenden van uw financiële middelen. Als je uw redenering doortrekt, is de aankoop van zowel Gillis en Gayé immers oerdom, maar daar juich je dan net wel die transfers toe... Begrijpen wie begrijpen kan en beetje consequent zijn toch. Om 2 kwalitatieve centrale verdedigers aan te trekken (moet trouwens nog blijken hé), mogen we de financiële toestand niet inroepen - eens ze er zijn en we leggen de vinger op de wonde waar er wel nog versterking moet komen, komt dan wel de argumentatie van "we hebben het geld niet" dus roeien met de riemen die we hebben... Rare kronkels zenne... En op basis daarvan heeft Smetje dus groot gelijk met zijn opmerking dat het aantrekken van zowel Gayé als Gillis niet echt doordacht was. Het had of Gayé of Gillis moeten zijn (als er echt geen ruimte meer is) en niet: nu ze er toch zijn, gaan we zien hoe we met de rest kunnen schuiven... En dus heeft Smetje nog eens gelijk dat je eigenlijk dan Gayé niet had moeten halen of wel nu Bogaerts nog lozen. Je hebt immers voor 1 vertrekkende CV er twee aangekocht waarbij vorig seizoen er al 1 op de bank verzeilde. Op papier heeft Cor trouwens een voetje voor op Gayé aangezien hij linksvoetig is en vandaar dus waarschijnlijk ook de reden van eerst aangetrokken geweest te zijn. Meer nog: zelfs al speel je iemand van het duo Bogaerts/Gayé op het middenveld uit, daar ben je als ploeg nog geen stap mee verder want eigenlijk zijn Bogaerts, Gayé, Van Damme en Coppens vier quasi dezelfde spelers voor 1 positie... En dat kan je ook inschatten als je uw kern voor aanvang van het seizoen bekijkt... 4) Kwaliteit is niet altijd duur als je kijkt waar je moet kijken. En wie spreekt hier over een patron? Ik spreek over iemand die uw middenveld de balans kan geven die je al 8 jaar kwijt bent... Met al het geld dat in die super n°10s geïnvesteerd is geweest de laatste jaren (K. Janssens, A. Di Gregorio, T. Troch, E. Denys, A. Cerimagic, zelfs P. Janssens) had je voor een fractie van de investering twee degelijke nummers 8... Kijk eens naar wat er bij OHL loopt: Le Postollec, Tapoko, Brouckaert... Maken die 10 potten op een seizoen, nope maar ze dragen hun team wel in zowel aanvallend als verdedigend oogpunt waardoor het collectief aan elkaar klit en het geheel beter voetbalt... Hier denken ze nog altijd dat ze een witte merel gaan vinden op den 10 die er 20 per jaar gaat binnenknallen en 15 assists geeft op een nr 9 die er ook gemiddeld 20 gaat maken... In realiteit moet je uit noodzaak die mannen op de flank gaan zetten of hopen dat ze een rij lager toch nog het team gaan kunnen helpen wat nog niet zo is gebleken... De start bij elk seizoen is in de winterstop van het jaar ervoor, weten wie weggaat en wat je moet gaan zoeken... Alleen schiet men hier veel te laat wakker... |
| 24 Jul 2015, 13:33 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39 Berichten: 1351 Leeftijd: 36 Locatie: 9450 |
Vanavond wordt weer verzamelen geblazen, alle sfeermakers naar de E!
Tot vanavond! _________________ OB17 |
| 29 Jul 2015, 10:40 |
|
|
forumlegende
Tokkie schreef: Vanavond wordt weer verzamelen geblazen, alle sfeermakers naar de E! Tot vanavond! Vedrom e fistjen baân! ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 29 Jul 2015, 13:47 |
|
|
Junior ![]() Lid geworden op: 02 Okt 2011, 9:21 Berichten: 212 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
Na de vertoning tegen Cercle (bij een 1-7 stand kan men moeilijk van match spreken) , hoop ik al bijna dat we in 3e klasse mogen starten....
In het andere geval worden we elke week misschien wel uitgetikt. ![]() _________________ ______________________ Geboeren en getoegen Oilsjteneer |
| 29 Jul 2015, 21:47 |
|
|
Freak
het zwakste in jaren.
|
| 29 Jul 2015, 22:20 |
|
| Pagina 7 van 18 |
[ 260 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 5 6 7 8 9 … 18 Volgende |