VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 35 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 33 34 35 36 37 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Jij je mening, pattaboem, ik de mijne.
Ik steek geen energie in een fusieclub, simpel.

29 Okt 2015, 12:32
Freak

pattaboem schreef:
anathema76 schreef:
't Is heel simpel voor mij hoor: geen EA = geen voetbal

Waarom zou ik in godsnaam naar een andere club gaan kijken?

Dit zeg je wel, maar dit overtuigt me niet echt.
De meeste EA-Supporters zijn hoofdzakelijk vooral voetballiefhebbers. Waarom organiseerde men een groot TV-scherm in het PC-Stadion tijdens het WK ?
Juist: omdat EA-supporters van voetbal houden. En liefst een winning team zien ....van eigen bodem / van eigen streek...Wij supporteren dan zelfs voor de Waalse Rode Duivels...
De eerste jaren zal je wellicht nooit gaan kijken naar de fusieclub, Maar ik verwed er mijn hoofd op dat, er na enkele jaren de fusie-frustratie te hebben verwerkt, er vele oud-eendrachtsupporters naar de fusieclub gaan kijken, op voorwaarde dat er ook voetbalspectakel wordt gebracht...

ver moi zedde ten anne kop kwoit..mé petjen ging nor n iendracht en menne pa oeik en ik al 45 joor. tein nor d ien of d ander fusiegedrocht gon zing?trekter eire plang mei.ik oep dadde alle weiken op eir kl...ten kroigt. :wave:

29 Okt 2015, 12:40
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
anathema76 schreef:
Jij je mening, pattaboem, ik de mijne.
Ik steek geen energie in een fusieclub, simpel.

Ik respecteer je mening volledig. Ik zeg absoluut nooit dat je ongelijk hebt.
En dat geldt voor jou, en ook voor sommige anderen op dit forum.

Maar mijn voorspellingen zijn voor het gros van voetbalsupporters; nl. in t algemeen.
Bekijk maar eens hoe groot het supporterslegioen van "FUSIEclub" RC Genk is?
De organisatoren bekijken enkel "de rendabiliteit" van een club; En op welke wijze men in een regio de meeste volgelingen kan produceren.
De attractiviteit is altijd belangrijkste. Vergelijk de Rode Duivels: supporters vroeger en nu...
Eendracht Aalst vroeger en nu...
De passie, nationaliteits/lokaal gevoel, en oude glorie tellen zeer weinig mee, als rendabiliteit maar het belangrijkste is.
Dus wel de aantrekkelijkheid en de winning mood van een club én de omgevingsfactoren (prospectie)

29 Okt 2015, 13:15
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
Voor mij ook geen fusie...
Als ik als 'voetballiefhebber' dan voetbal wil zien, zal ik mij wel een abonnement op telenet pakken en zie ik topvoetbal uit alle competities.

Pas op, ik betwijfel niet dat het stadion van dender aardig gevuld zou zijn mochten ze ooit terugkeren naar het hoogste niveau of er de ambitie voor hebben. Maar het zal dan eerder met voetballiefhebbers uit de streek rond denderleeuw zijn dan met rasechte ajuinen denk ik.

29 Okt 2015, 13:18
Ancien

Leeftijd: 46
Weet je wat het allerjammerste is aan deze zaak? Dat je zelf zodanig diep in de "tuuut" zit, dat je dergelijke discussies en overwegingen inzake fusies, opslorpingen, samenwerkingen, ed. moet voeren/maken terwijl dit pakweg anderhalf jaar geleden compleet uit den boze was... Dat zegt alles.

Bovendien had je, mits een degelijk beleid van zowel stad als club na het eerste faillissement, deze discussie niet moeten voeren en dan had ook het "economisch-rendabiliteitsdenken" er niet toe gedaan omdat Dender simpelweg geen plaats had gehad in de hogere regionen van het voetballandschap van de Denderstreek... Dan was er geen reden voor sponsors om hun bijdrages op te splitsen zoals nu het geval is... En laat dat nu net een van de elementen zijn die nu telkens de kop op steken om eventuele samenwerkingen aan te prijzen...

Puur economisch klopt die schaalvergroting en dat samengaan allemaal wel, maar in voetbal heerstte op dat gebied net nog iets meer de survival van de fittest... Ik denk daarbij aan Gent - als we alle elementen die nu tegen onze club spelen toepassen op de terminale patiënt die AA Gent was pakweg 10-15 jaar geleden, hadden zij ook geen reden van bestaan meer... Nu worden ze als voorbeeld aanzien... En dergelijke elementen vind ik belangrijk om in het achterhoofd te houden als er weer eens op de samenwerking-kar wordt gesprongen...

We bestaan sinds 1919 en op basis van quasi 1,5 jaar zouden we dat allemaal over boord gooien? Not my style... Ter verduidelijking: is zuiver mijn persoonlijke mening - heeft niks met een of ander standpunt van de vzw vandoen... Samenwerkingen, overnames lukken enkel als je minstens 1 sterke kracht hebt met een visie, een idee: als je er uw toevlucht in zoekt omdat je zelf niet anders meer kan (en het andere kamp eigenlijk dezelfde mening is toegedaan), dan heeft zo'n verhaal heel weinig kans op slagen... Ook al beweren alle economische parameters het tegendeel op dat moment...

Laatst gewijzigd door DT op 29 Okt 2015, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.

29 Okt 2015, 13:47
Nationale Ploeg

ajoin_bart schreef:
Als ik als 'voetballiefhebber' dan voetbal wil zien, zal ik mij wel een abonnement op telenet pakken en zie ik topvoetbal uit alle competities.

Pas op, ik betwijfel niet dat het stadion van dender aardig gevuld zou zijn mochten ze ooit terugkeren naar het hoogste niveau of er de ambitie voor hebben. Maar het zal dan eerder met voetballiefhebbers uit de streek rond denderleeuw zijn dan met rasechte ajuinen denk ik.

Het kijkerspubliek voor FC Dender was ook niet zo schitterend toen zij in eredivisie speelden. Eerder ongeinteresseerd. (Wat wil je...in zo'n boerengemeente.!)
Er was bij momenten meer volk in het PC-stadion, in lagere reeksen dan in Denderleeuw.
Daarentegen toen Eendracht TOP tot middenmoot in eerste klasse speelde; was er wel aanzienlijk meer volk voor Den Eendracht.
Bewijs dus dat Eendracht AALST wel leefbaar is in ereklasse, en Dender NIET. En dat publiek uit AALST absoluut noodzakelijk is; als een eventuele fusieclub wil slagen!
En reden temeer dat de VZW zich best adviserend inmengt in eventuele onvermijdelijke fusiegesprekken... EA heeft de beste kaarten in handen voor en fusieclub én NIET Dender, ondanks hun stadion.

Laatst gewijzigd door pattaboem op 29 Okt 2015, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

29 Okt 2015, 13:54
Ancien

pattaboem schreef:
ajoin_bart schreef:

Het kijkerspubliek voor FC Dender was ook niet zo schitterend toen zij in eredivisie speelden. Eerder ongeinteresseerd. (Wat wil je...in zo'n boerengemeente.!)
Er was bij momenten meer volk in het PC-stadion, in lagere reeksen dan in Denderleeuw.
Daarentegen toen Eendracht TOP tot middenmoot in eerste klasse speelde; was er wel aanzienlijk meer volk voor Den Eendracht.
Bewijs dus dat Eendracht AALST wel leefbaar is in ereklasse, en Dender NIET. En dat publiek uit AALST absoluut noodzakelijk is; als een eventuele fusieclub wil slagen!
[i]En reden temeer dat de VZW zich best adviserend inmengt in eventuele onvermijdelijke fusiegesprekken...[/
quote][/i]

Hola Pola, dit gaat wel redelijk hard moet ik zeggen.

Niet vergeten: de vzw krijgt zijn mandaat van de volledige achterban hé - wij brengen als vzw die boodschap over naar andere partijen... That's all... Wij zijn geen beweging die onszelf ziet als een apart luik van de Eendracht supporters hé... Wij zijn een delegatie van alle Eendrachtsupporters, van en met Eendracht-supporters... Laat dat even duidelijk zijn...

Bovendien zit er serieus wat ruis op een samenstelling tussen "eventueel" en "onvermijdelijke" in uw laatste zin...

Laatst gewijzigd door DT op 29 Okt 2015, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

29 Okt 2015, 14:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Hun stamnummer opslorpen en een een nieuw stadion in Aalst :D

29 Okt 2015, 14:07
Scholier

@DT

Uw vergelijking met KAA Gent klopt - misschien was Gent er nog slechter aan toe - maar er is m.i. 1 groot verschil.Gent speelde in Eerste Klasse en had de mogelijkheid om een aantal lucratieve transfers te doen als bv Lombaerts,Arts,Lukunku,Dragontinovic,iets wat voor een 2e en 3e klasser veel moeilijker al dan niet onbestaande is.

29 Okt 2015, 14:12
Nationale Ploeg

DT schreef:
pattaboem schreef:
ajoin_bart schreef:

[i]En reden temeer dat de VZW zich best adviserend inmengt in eventuele onvermijdelijke fusiegesprekken...[/
quote][/i]

Hola Pola, dit gaat wel redelijk hard moet ik zeggen.

Niet vergeten: de vzw krijgt zijn mandaat van de volledige achterban hé - wij brengen als vzw die boodschap over naar andere partijen... That's all... Wij zijn geen beweging die onszelf ziet als een apart luik van de Eendracht supporters hé... Wij zijn een delegatie van alle Eendrachtsupporters, van en met Eendracht-supporters... Laat dat even duidelijk zijn...

Bovendien zit er serieus wat ruis op een samenstelling tussen "eventueel" en "onvermijdelijke" in uw laatste zin...

Dat is waar. De VZW heeft geen beslissingsrecht en vertegenwoordigt de supporters als delegatie.
Maar mijn voorstel is enkel bij een : "als"-situatie.
Momenteel zijn er bij mijn weten nog geen fusiegesprekken aan de gang, tenzij binnenskamers waarvan wij niks offcieel weten. Wel zitten wij in de veronderstelling, dat een fusie officieus "in gesprek" is, als mogelijke oplossing van de ondergang voor beide clubs, maar waarvan de situatie het meest acuut is bij EA.
Maar als er bepaalde druk moet uitgeoefend worden op de fusie-organisatoren, uitgaande van de eendrachtsupporters dan komt de inmenging best van 1 gesprekspartner, en niet van verschillende supportersclubs of enkelingen, die wellicht verschillende versies zullen aanbrengen.
Daarvoor is een delegatie nodig die een eenduidig standpunt verkondigt. Allemaal op één lijn.
Dus enkel ingeval van fusie, wat de verwachtingen zijn van de Eendrachtsupporters. GEEN FUSIE is in dit specifiek geval GEEN OPTIE,
WAT als de fusiegesprekken toch op gang zijn en onvermijdelijk geworden zijn?
Dus antwoord op de vraag " Als deze fusie doorgaat: welke zijn de verwachtingen van de Eendrachtsupporters van de nieuw gestichte club? (naam, kleuren, clublied, bestemming stadion..enz)
En zo aan de gestelde voorwaarden niet wordt beantwoordt: Welke advies zal door het verbond algemeen worden verspreid aan de supporters?

Laatst gewijzigd door pattaboem op 29 Okt 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

29 Okt 2015, 14:35
Ancien

Cornel1 schreef:
@DT

Uw vergelijking met KAA Gent klopt - misschien was Gent er nog slechter aan toe - maar er is m.i. 1 groot verschil.Gent speelde in Eerste Klasse en had de mogelijkheid om een aantal lucratieve transfers te doen als bv Lombaerts,Arts,Lukunku,Dragontinovic,iets wat voor een 2e en 3e klasser veel moeilijker al dan niet onbestaande is.

Klopt maar het gaat me om de kanttekening, het nadenken zelf...

Ik vind dat de meningen veel te snel de andere kant opvliegen, enkel en alleen omdat op dit moment de situatie er niet rooskleurig uitziet... Er wordt te veel vanuit het standpunt uitgegaan dat "het toch niet meer slechter kan worden dan nu" en ik ben daar niet van overtuigd... Je kan in een strontperiode geleid door paniek nog veel slechtere beslissingen gaan maken die achteraf nog veel verregaandere effecten kunnen hebben. Zie mijn post van eerder vandaag in deze.

Bovendien kan je dat aangehaalde verschil tussen Aalst en AA Gent ook omdraaien: we zijn momenteel maar een derdeklasser, dus moeten we geen maatregelen nemen als zouden we een eersteklasser zijn ook... Gewoon stap voor stap bekijken, is al moeilijk genoeg.

@ pattaboem: als die fusiegesprekken momenteel achter onze rug zouden lopen, is het toch redelijk naïef om te denken dat we op een gegeven moment als vzw plots wel in de debatten zullen worden betrokken...

En mocht zo'n fusie toch de oplossing zijn, dan is het simpel hé: dat de mensen die dat als de oplossing zien, het even in the open zeggen hé...

En daar blijf ik hier tot vervelens toe de nadruk op leggen: probeer de vzw of de supporters in het algemeen niet in rollen te manoevreren of gevechten te laten uitvechten die (i) niet aan de orde zijn of (ii) misschien wel aan de orde zijn maar waar niemand de moed heeft om er voor uit te komen... Case is simpel: als "de Aalsterse bedrijfswereld" enkel maar interesse heeft om iets te doen voor de club Eendracht Aalst als ook Dender in het verhaal wordt betrokken, dat iemand van de "Aalsterse bedrijfswereld" dat dan ook zegt. Hetzelfde geldt voor alle andere mogelijk betrokken partijen...

Maar hier lijkt het alsof wij, de supporters, al kleur moeten bekennen terwijl er concreets niks, maar dan ook niks op tafel ligt... Laat staan dat we ons nog zouden moeten mengen in een debat voor of tegen een fusie of zelfs al een positie in te nemen dienaangaande... Je gaat nu toch ook niet naar de politierechtbank voor een snelheidsovertreding die je misschien in de toekomst gaat begaan?

Zoals gezegd in de laatste vergadering: de vzw, en dus bij uitbreiding de supportersschare van de club, is niet aan zet... Zolang dat er dus niks concreets op tafel komt, kunnen we als supporter enkel maar meer verliezen door ons onderling te verdelen door posities in te nemen op basis van geruchten, veronderstellingen, enz. of zoals jij het noemt Pattaboem - "als"-scenarios.

Wat de vzw en dus de supporters moeten doen "als" zo'n scenario concreet wordt, dat is duidelijk en daar zijn we klaar voor, no worries... Maar je kan moeilijk beginnen discussiëren over posities, wat te doen indien..., als je op dit moment net hetzelfde weet als een maand geleden hé... En dan vind ik het eerlijk gezegd zeer verontrustend dat we op een supportersforum van de club Eendracht Aalst als individuele supporters zelf onderling al zeer gematigde uitspraken beginnen te doen over fusies met een mogelijk andere club uit de regio daar waar we een jaar geleden voor een bekermatch tegen Club Brugge absoluut nog wilden wegblijven daar... Dan herhaal ik: schrik en paniek zijn zeer slechte raadgevers...

29 Okt 2015, 14:44
Vaste Waarde

pattaboem schreef:
Een fusieclub is voor mij ook dé meest ongewenste optie.
Het meest walgelijke is dan nog een fusie met Denderbrol
Het behoud van de oude EA-waarden is het liefste wat ik zou wensen.
Maar als het niet anders kan, zullen wij dit toch moeten ondergaan, willen of niet.
Natuurlijk zijn de hoofdschuldigen het stadsbestuur en de onbekwaam bestuursploegen uit het heden en het verleden? vooral door de apathie van de stadsbesturen. Maar wat kan men daaraan veranderen? Het enigste wat wij kunnen doen is de schuldige 'politici' wegstemmen bij de volgende lokale gemeenteraadsverkiezingen.
Welnu : stellen dat wij nooit meer naar een fusieploeg zullen gaan kijken; is ook onrealistisch.
Als uit de fusieploeg een voetbalteam op het veld staat die mooi voetbal brengt voor de voetbalsupporter en progressief groeit naar topvoetbal; Zou ik eens willen zien dat er dan weinig toeschouwers zouden komen kijken...In tegendeel: Oude eendrachtsupporters éN nieuwe supporters.
Wij oude EA-Supporters zullen dan met heimwee verwijzen naar de oude gloriën en nostalgie boven halen. Maar diegenen die vandaag beweren dat het voor hen gedaan is; als het oude EA niet meer bestaat, wil ik toch eens zien of zij liever naar Lokeren, Beveren of AA Gent zouden gaan kijken; ... In plaats van de dicht bijgelegen fusieclub. Hoe groot de EA-spijt in het hart ook is; Toch zullen wij ons moeten neerleggen bij het finaal verdict.
Als wij in 4de provinciale moeten spelen, komt er ook geen kat meer kijken, tenzij familieleden van de spelers....

Wijze woorden: iedereen wenst vurig dat het met onze geliefde club Eendracht Aalst KAN verdergaan.
Maar als het écht niet meer kan, dan liever een samenwerking/fusie met één of meerdere andere regioclubs tot een Denderclub met potentieel voor 1A of 1B van het nationale voetbal, waarin wij minstens een groot deel van onze eigenheid kunnen overplanten. Want het alternatief is niets of provinciaal voetbal. En zoals ik al eerder schreef: ik WIL NIET naar Anderlecht of AA Gent, ik heb met die clubs GEEN ENKELE binding. En mocht zo'n nieuwe club dan sportief succesvol worden, dan keren veel supporters wellicht terug (natuurlijk niet alle, en alle respect voor hun keuze, dan). En bovendien mogen we de nieuwe generaties niet vergeten die zich door zo'n club aangetrokken zouden kunnen voelen.

29 Okt 2015, 15:10
Vaste Waarde

DT schreef:
Cornel1 schreef:
@DT

Klopt maar het gaat me om de kanttekening, het nadenken zelf...

Ik vind dat de meningen veel te snel de andere kant opvliegen, enkel en alleen omdat op dit moment de situatie er niet rooskleurig uitziet... Er wordt te veel vanuit het standpunt uitgegaan dat "het toch niet meer slechter kan worden dan nu" en ik ben daar niet van overtuigd... Je kan in een strontperiode geleid door paniek nog veel slechtere beslissingen gaan maken die achteraf nog veel verregaandere effecten kunnen hebben. Zie mijn post van eerder vandaag in deze.

Bovendien kan je dat aangehaalde verschil tussen Aalst en AA Gent ook omdraaien: we zijn momenteel maar een derdeklasser, dus moeten we geen maatregelen nemen als zouden we een eersteklasser zijn ook... Gewoon stap voor stap bekijken, is al moeilijk genoeg.

@ pattaboem: als die fusiegesprekken momenteel achter onze rug zouden lopen, is het toch redelijk naïef om te denken dat we op een gegeven moment als vzw plots wel in de debatten zullen worden betrokken...

En mocht zo'n fusie toch de oplossing zijn, dan is het simpel hé: dat de mensen die dat als de oplossing zien, het even in the open zeggen hé...

En daar blijf ik hier tot vervelens toe de nadruk op leggen: probeer de vzw of de supporters in het algemeen niet in rollen te manoevreren of gevechten te laten uitvechten die (i) niet aan de orde zijn of (ii) misschien wel aan de orde zijn maar waar niemand de moed heeft om er voor uit te komen... Case is simpel: als "de Aalsterse bedrijfswereld" enkel maar interesse heeft om iets te doen voor de club Eendracht Aalst als ook Dender in het verhaal wordt betrokken, dat iemand van de "Aalsterse bedrijfswereld" dat dan ook zegt. Hetzelfde geldt voor alle andere mogelijk betrokken partijen...

Maar hier lijkt het alsof wij, de supporters, al kleur moeten bekennen terwijl er concreets niks, maar dan ook niks op tafel ligt... Laat staan dat we ons nog zouden moeten mengen in een debat voor of tegen een fusie of zelfs al een positie in te nemen dienaangaande... Je gaat nu toch ook niet naar de politierechtbank voor een snelheidsovertreding die je misschien in de toekomst gaat begaan?

Zoals gezegd in de laatste vergadering: de vzw, en dus bij uitbreiding de supportersschare van de club, is niet aan zet... Zolang dat er dus niks concreets op tafel komt, kunnen we als supporter enkel maar meer verliezen door ons onderling te verdelen door posities in te nemen op basis van geruchten, veronderstellingen, enz. of zoals jij het noemt Pattaboem - "als"-scenarios.

Wat de vzw en dus de supporters moeten doen "als" zo'n scenario concreet wordt, dat is duidelijk en daar zijn we klaar voor, no worries... Maar je kan moeilijk beginnen discussiëren over posities, wat te doen indien..., als je op dit moment net hetzelfde weet als een maand geleden hé... En dan vind ik het eerlijk gezegd zeer verontrustend dat we op een supportersforum van de club Eendracht Aalst als individuele supporters zelf onderling al zeer gematigde uitspraken beginnen te doen over fusies met een mogelijk andere club uit de regio daar waar we een jaar geleden voor een bekermatch tegen Club Brugge absoluut nog wilden wegblijven daar... Dan herhaal ik: schrik en paniek zijn zeer slechte raadgevers...

De houding van de heer Valckenier lijkt me een beetje dubbelzinnig: enerzijds zou hij aan de vzw gezegd hebben dat hij een club in Aalst wil steunen, anderzijds heeft hij vroeger klaar en duidelijk gezegd dat hij zijn geld en energie wil stoppen in één grote club in de Denderstreek. Enkele van onze supporters hebben toen zelfs nog een boze banner aan het hek van zijn garage gehangen, remember?

29 Okt 2015, 15:16
Nationale Ploeg

@DT;
Je hebt gelijk als je stelt dat we het vel van de beer niet moeten verkopen, nog voor die geschoten is.
En ook niet geruzie moeten uitlokken onder de supporters vooraleer concrete feiten (fusie?) aan de orde is.

Maar het mag wel denkvoer zijn voor de VZW. én de supporters bij belangrijke vragen.... " WAT?ALS?".
Een juiste reactie zou wel eens snel noodzakelijk kunnen zijn.
Net zoals zakenmensen 'secret" binnenskamers gesprekken voeren over allerlei oplossingen voor beide clubs; moeten dergelijke vertrouwelijke gesprekken ook kunnen onder een supportersdelegatie.
Goed voorbereid...is half werk...

29 Okt 2015, 15:23
Ancien

filip.dhose schreef:
pattaboem schreef:
Een fusieclub is voor mij ook dé meest ongewenste optie.
Het meest walgelijke is dan nog een fusie met Denderbrol
Het behoud van de oude EA-waarden is het liefste wat ik zou wensen.
Maar als het niet anders kan, zullen wij dit toch moeten ondergaan, willen of niet.
Natuurlijk zijn de hoofdschuldigen het stadsbestuur en de onbekwaam bestuursploegen uit het heden en het verleden? vooral door de apathie van de stadsbesturen. Maar wat kan men daaraan veranderen? Het enigste wat wij kunnen doen is de schuldige 'politici' wegstemmen bij de volgende lokale gemeenteraadsverkiezingen.
Welnu : stellen dat wij nooit meer naar een fusieploeg zullen gaan kijken; is ook onrealistisch.
Als uit de fusieploeg een voetbalteam op het veld staat die mooi voetbal brengt voor de voetbalsupporter en progressief groeit naar topvoetbal; Zou ik eens willen zien dat er dan weinig toeschouwers zouden komen kijken...In tegendeel: Oude eendrachtsupporters éN nieuwe supporters.
Wij oude EA-Supporters zullen dan met heimwee verwijzen naar de oude gloriën en nostalgie boven halen. Maar diegenen die vandaag beweren dat het voor hen gedaan is; als het oude EA niet meer bestaat, wil ik toch eens zien of zij liever naar Lokeren, Beveren of AA Gent zouden gaan kijken; ... In plaats van de dicht bijgelegen fusieclub. Hoe groot de EA-spijt in het hart ook is; Toch zullen wij ons moeten neerleggen bij het finaal verdict.
Als wij in 4de provinciale moeten spelen, komt er ook geen kat meer kijken, tenzij familieleden van de spelers....

Wijze woorden: iedereen wenst vurig dat het met onze geliefde club Eendracht Aalst KAN verdergaan.
Maar als het écht niet meer kan, dan liever een samenwerking/fusie met één of meerdere andere regioclubs tot een Denderclub met potentieel voor 1A of 1B van het nationale voetbal, waarin wij minstens een groot deel van onze eigenheid kunnen overplanten. Want het alternatief is niets of provinciaal voetbal. En zoals ik al eerder schreef: ik WIL NIET naar Anderlecht of AA Gent, ik heb met die clubs GEEN ENKELE binding. En mocht zo'n nieuwe club dan sportief succesvol worden, dan keren veel supporters wellicht terug (natuurlijk niet alle, en alle respect voor hun keuze, dan). En bovendien mogen we de nieuwe generaties niet vergeten die zich door zo'n club aangetrokken zouden kunnen voelen.

Wel 1 grote kanttekening: dat mooie "verhaal" is even concreet als dat het vierde provinciale wordt hé... Bovendien gaan al de fusie-adepten er plots wel heel makkelijk vanuit dat het hier bij ons veel precairder is dan aan het stinkkot. Voor de schuld van EUR 750 K van Dender beroepen jullie zich op het verslag van het BAS dacht ik. Ter info: bij de club Eendracht Aalst stond zo'n bedrag zelfs niet vermeld. Wie zegt dat het bij Denderleeuw nog niet veel meer stinkt dan bij ons nu? Omdat ze bovenaan meedraaien in de reeks?

Bovendien zakt echt mijn broek af hoe er hier met de wind wordt gedraaid - mannen die tot drie weken geleden het volledige beleid van FDR zitten te verdedigen, dromen nu al luidop van een groot Denderproject... Met alle respect, maar een grotere kaakslag voor de inspanningen van de vzw bestaat er niet denk ik...

@ Pattaboem: Je haalt het zelf aan: de business folks doen "secret" gesprekken terwijl de supporters het hier open en bloot op een publiek toegankelijk forum doen... Wie bereid je dan voor vraag ik me af... Je lost immers problemen op voor partijen die zelf nog niks van kleur hebben bekend... En dat vind ik de brug te ver... Bovendien is het wel heel verrassend dat er nu opgeroepen wordt tot het voeren van een debat met de supporters als er bij ons vorig infomoment nog amper 40 aanwezigen waren...

@ Filip: ik volg niet goed waar je naartoe wilt met de reactie inzake Valckenier op mijn post? Trek je gewoon de positie van Valckenier in twijfel daarmee of wil je aangeven dat er reactie volgt van supporters als iemand zijn nek uitsteekt?

Laatst gewijzigd door DT op 29 Okt 2015, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.

29 Okt 2015, 15:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 33 34 35 36 37 152