Artikels - Pagina 301 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 299 300 301 302 303 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Reserve

Bericht Re: Artikels
VOETBAL3DE KLASSEEENDRACHT AALST - RC MECHELEN - Voorzitter Frank De Roose gooit de handdoek niet

“Geloven in de toekomst”

Frank De Roose: “De eerste amateurliga halen is de opdracht.”

Aalst - Traditieclubs Aalst en RC Mechelen kruisen de degens in het Cornelisstadion. Naast een sportieve strijd leveren beide clubs de jongste jaren ook een gevecht om te overleven. Voorzitter Frank De Roose gaat nog steeds voorop in de strijd.

Rond Allerheiligen werd witte rook verwacht uit de bestuurskamer, maar ondertussen is er nog altijd geen nieuws?

Frank De Roose: “Ik dacht sneller uitsluitsel te hebben, maar voer nog steeds gesprekken over serieuze pistes. Ik zet alle zeilen bij om voor de club de beste oplossing te vinden. De toekomst van Eendracht ligt niet in mijn handen. Ik ben geen bedrijfsleider met allures als Marc Coucke en Roland Duchatelet. Voor hen betekent een club redden peanuts. Bij mij gaat Eendracht ten koste van mijn bedrijf en gezin. Ik spendeer gemiddeld zes uur per dag aan de club. Een standbeeld zal me dat niet opleveren, maar ik mopper daar niet over.”

Maakte je inschattingsfouten sinds je de club overnam?

“Vijf jaar geleden maakte ik een strategische fout door de club niet failliet te laten gaan. Ik probeerde de club recht te trekken met de schuldenberg en een stokoud stadion als een molensteen om de hals. Ik wilde een gezonken schip weer zeewaardig maken in plaats van met een nieuwe boot te starten. Ik blijf geloven in een mooie toekomst voor Eendracht, maar alleen met een groep investeerders kunnen we de club uit het moeras trekken.”

De supporters nemen jou de degradatie naar derde klasse nog steeds kwalijk. Ook de vertrokken coach Regi Van Acker geloofde jouw verhaal niet meer?

“Ik blijf ijveren voor een nieuwe doorstart, maar ook een faillissement behoort tot de mogelijkheden. De uitkomst kan ook tussenin liggen. Het kan nog alle kanten uit. De geweigerde licentie voor tweede klasse was een mokerslag. In eerste aanleg kregen we gelijk en in beroep werd onbegrijpelijk alles van tafel geveegd. Op sportief vlak blijft de top zes de opdracht voor coach Dirk Geeraerd. De eerste amateurliga halen is de opdracht.”

21 Nov 2015, 13:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
BDS schreef:
VOETBAL3DE KLASSEEENDRACHT AALST - RC MECHELEN - Voorzitter Frank De Roose gooit de handdoek niet

“Geloven in de toekomst”

Frank De Roose: “De eerste amateurliga halen is de opdracht.”

Aalst - Traditieclubs Aalst en RC Mechelen kruisen de degens in het Cornelisstadion. Naast een sportieve strijd leveren beide clubs de jongste jaren ook een gevecht om te overleven. Voorzitter Frank De Roose gaat nog steeds voorop in de strijd.

Rond Allerheiligen werd witte rook verwacht uit de bestuurskamer, maar ondertussen is er nog altijd geen nieuws?

Frank De Roose: “Ik dacht sneller uitsluitsel te hebben, maar voer nog steeds gesprekken over serieuze pistes. Ik zet alle zeilen bij om voor de club de beste oplossing te vinden. De toekomst van Eendracht ligt niet in mijn handen. Ik ben geen bedrijfsleider met allures als Marc Coucke en Roland Duchatelet. Voor hen betekent een club redden peanuts. Bij mij gaat Eendracht ten koste van mijn bedrijf en gezin. Ik spendeer gemiddeld zes uur per dag aan de club. Een standbeeld zal me dat niet opleveren, maar ik mopper daar niet over.”

Maakte je inschattingsfouten sinds je de club overnam?

“Vijf jaar geleden maakte ik een strategische fout door de club niet failliet te laten gaan. Ik probeerde de club recht te trekken met de schuldenberg en een stokoud stadion als een molensteen om de hals. Ik wilde een gezonken schip weer zeewaardig maken in plaats van met een nieuwe boot te starten. Ik blijf geloven in een mooie toekomst voor Eendracht, maar alleen met een groep investeerders kunnen we de club uit het moeras trekken.”

De supporters nemen jou de degradatie naar derde klasse nog steeds kwalijk. Ook de vertrokken coach Regi Van Acker geloofde jouw verhaal niet meer?

“Ik blijf ijveren voor een nieuwe doorstart, maar ook een faillissement behoort tot de mogelijkheden. De uitkomst kan ook tussenin liggen. Het kan nog alle kanten uit. De geweigerde licentie voor tweede klasse was een mokerslag. In eerste aanleg kregen we gelijk en in beroep werd onbegrijpelijk alles van tafel geveegd. Op sportief vlak blijft de top zes de opdracht voor coach Dirk Geeraerd. De eerste amateurliga halen is de opdracht.”

Ik zou eens een vlieg willen zijn ,om te zien wat er nu echt achter de schermen aan het gebeuren is .

21 Nov 2015, 14:35
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Er zijn op dit moment nog 3 kandidaat overnemers in de running,er zijn wel degelijk alternatieven.

21 Nov 2015, 15:45
forumlegende

Gisteren zat er in De Zondag een hele bijlage over Aalst.
Interviews met alle schepenen, de burgemeester enz...
De naam Eendracht Aalst is geen enkele keer gevallen.
De schepen van sportpoeperij haar voornaamste doelstelling is : een nieuw zwembad.
Verder een aantal keren de oerdomme uitspraak gelezen dat de Aalstenaar wat trotser mag zijn op zijn stad...
Met zo een mensen aan het beleid (en doe daar het zootje van de voorbije 20/30 jaar ook maar bij) gaan we nog lachen.

23 Nov 2015, 11:37
Nationale Ploeg

tympanum2 schreef:
Gisteren zat er in De Zondag een hele bijlage over Aalst.
Interviews met alle schepenen, de burgemeester enz...
De naam Eendracht Aalst is geen enkele keer gevallen.
De schepen van sportpoeperij haar voornaamste doelstelling is : een nieuw zwembad.
Verder een aantal keren de oerdomme uitspraak gelezen dat de Aalstenaar wat trotser mag zijn op zijn stad...
Met zo een mensen aan het beleid (en doe daar het zootje van de voorbije 20/30 jaar ook maar bij) gaan we nog lachen.

maak ons fier, zou ik zo zeggen :D

23 Nov 2015, 13:01
forumlegende

Leeftijd: 69
Vooral de laatste zin!!! Ze blijven maar lachen met ons.

Eendracht-tribune dicht door wateroverlast

Water sijpelt langs alle kanten de tribune binnen. - Foto Rutger Lievens
Water sijpelt langs alle kanten de tribune binnen. - Foto Rutger Lievens
Tribune H in het Pierre Cornelisstadion van Eendracht Aalst is door wateroverlast niet bruikbaar. Afgelopen weekend konden bezoekende supporters van Racing Mechelen daar niet plaatsnemen door het lekkende water.
Daardoor moesten ze verhuizen naar tribune G, vlakbij de Eendracht-supporters die in vak A zaten. "De stewards en spotters hebben de Racing-supporters één keer tot bedaren moeten brengen toen Eendracht op voorsprong kwam. Door de hevige regenval zaterdagnacht stond de volledige H-tribune onder water en bleef het binnen regenen. Zondagvoormiddag werd in samenspraak met de politie beslist om de bezoekende supporters in vak G onder te brengen. Het gaat om lekken die anderhalf jaar geleden voor het eerst aan de stad gemeld werden", aldus Eendracht Aalst.

Noodoplossing
"Dit was een noodoplossing. Vak I was niet mogelijk omdat er daar geen drankvoorziening meer kon gerealiseerd worden. Het werd nogmaals duidelijk dat we moeten werken in een vreselijke infrastructuur", zegt Yannick Van Aken van Eendracht Aalst nog.

Nieuw stadion
Het ziet ernaar uit dat Eendracht met dit soort problemen zal blijven kampen zolang er geen nieuw stadion wordt gezet. "Het is geweten dat de fameuze 'Europatribune' in geen al te beste staat meer is", zegt schepen van Openbare Werken Ann Van de Steen (SD&P). "Door de jaren heen is er wel wat oplapwerk gebeurd en onze stadsmedewerkers zijn deze week opnieuw gaan kijken wat er kan gebeuren. Maar om er echt een toptribune van te maken, dat kan niet op 1, 2, 3. Dan moeten we het totaalplaatje bekijken", zegt Van de Steen. (RLA)

25 Nov 2015, 10:25
Nationale Ploeg

iendracht mèn 2de vraa schreef:
Vooral de laatste zin!!! Ze blijven maar lachen met ons.

Eendracht-tribune dicht door wateroverlast

Water sijpelt langs alle kanten de tribune binnen. - Foto Rutger Lievens
Water sijpelt langs alle kanten de tribune binnen. - Foto Rutger Lievens
Tribune H in het Pierre Cornelisstadion van Eendracht Aalst is door wateroverlast niet bruikbaar. Afgelopen weekend konden bezoekende supporters van Racing Mechelen daar niet plaatsnemen door het lekkende water.
Daardoor moesten ze verhuizen naar tribune G, vlakbij de Eendracht-supporters die in vak A zaten. "De stewards en spotters hebben de Racing-supporters één keer tot bedaren moeten brengen toen Eendracht op voorsprong kwam. Door de hevige regenval zaterdagnacht stond de volledige H-tribune onder water en bleef het binnen regenen. Zondagvoormiddag werd in samenspraak met de politie beslist om de bezoekende supporters in vak G onder te brengen. Het gaat om lekken die anderhalf jaar geleden voor het eerst aan de stad gemeld werden", aldus Eendracht Aalst.

der zitten er nu aant stad die gewoon op een ander planeet leven.
Noodoplossing
"Dit was een noodoplossing. Vak I was niet mogelijk omdat er daar geen drankvoorziening meer kon gerealiseerd worden. Het werd nogmaals duidelijk dat we moeten werken in een vreselijke infrastructuur", zegt Yannick Van Aken van Eendracht Aalst nog.

Nieuw stadion
Het ziet ernaar uit dat Eendracht met dit soort problemen zal blijven kampen zolang er geen nieuw stadion wordt gezet. "Het is geweten dat de fameuze 'Europatribune' in geen al te beste staat meer is", zegt schepen van Openbare Werken Ann Van de Steen (SD&P). "Door de jaren heen is er wel wat oplapwerk gebeurd en onze stadsmedewerkers zijn deze week opnieuw gaan kijken wat er kan gebeuren. Maar om er echt een toptribune van te maken, dat kan niet op 1, 2, 3. Dan moeten we het totaalplaatje bekijken", zegt Van de Steen. (RLA)

der zitten er aant stad die gewoon op een ander planeet leven.

25 Nov 2015, 10:51
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
mss wachten ze totdat we onze poef aan 't stad betaald hebben om te herstellen .
Trouwens algehele stilte in dit verband precies. Moest toch eerstdaags betaald zijn volgens den Berremiester
:D . Waarom zou je huishuur betalen voor een bouwval, een krot ? :crazy: :D

25 Nov 2015, 10:56
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
zwetzat schreef:
mss wachten ze totdat we onze poef aan 't stad betaald hebben om te herstellen .
Trouwens algehele stilte in dit verband precies. Moest toch eerstdaags betaald zijn volgens den Berremiester

Waarom zou je investeren in een huis waarvoor de huurder niet wil betalen?

Is een verhaal vd kip eh ei ...

25 Nov 2015, 11:12
forumlegende

"VOETBAL3DE KLASSEEENDRACHT AALST - RC MECHELEN - Voorzitter Frank De Roose gooit de handdoek niet "

Zijn handdoek zou beter die lekken gestopt hebben...

De reactie van de stad is niet verrassend. Totaal geen interesse voor ons, de supporter, het plebs, de sukkels die in weer en wind en tot hun knieën in de modder naar hun ploeg komen kijken.
Het is een klein mirakel dat er nog 1000 man komt kijken.

25 Nov 2015, 11:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
Tokkie schreef:
zwetzat schreef:

De roose betaald een jaar geen huurgeld, maar het stadion is wel al 10 jaar versleten .
uitvluchten ,tis gewoon degoutant :kots:

25 Nov 2015, 12:03
forumlegende

Ik denk dat de historie mbt onbetaalde of achterstallige huurgelden al een tijdje langer dan 1 jaar lopende is. Maak er maar 10 van.

25 Nov 2015, 16:17
Junior

Leeftijd: 54
De oplossing zal er snel zijn hoor, afbreken en een extra partytent :lol: :lol:

25 Nov 2015, 19:18
Ancien

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aals ... -a2535813/

Oe noemde zoi iet: Wel bestédj? Schoein dingen? Loeintje komt om zèn boeintje? Van 't zelfste lauken een broek? :D

25 Nov 2015, 19:24
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
witteken schreef:
Tokkie schreef:
zwetzat schreef:

De roose betaald een jaar geen huurgeld, maar het stadion is wel al 10 jaar versleten .
uitvluchten ,tis gewoon degoutant :kots:

Het stadsbestuur zoekt al veel langer dan 20 jaar uitvluchten. 20 JAAR GELEDEN speelden wij in 1ste klasse; ...en ook Europees, zodanig dat wij moesten uitwijken naar het stadion van Anderlecht om tegen AS ROMA te kunnen spelen.
En toch werd er door het stadsbestuur nog niks ondernomen om een grondige renovatie of om nieuw stadion te overwegen...HET WAS TOEN HEEL DUIDELIJK hoe men DUIZENDEN voetballiefhebbers kon tevreden stellen in Aalst. En men de club economisch en sportief kon laten groeien.
Ik walg van de Aalsterse politici !! Het zijn allemaal dezelfde schijnheilige prutsers;... als het over de aller-populairste sport in dit land gaat. Nu EA veel moeite heeft om haar huishuur te betalen, komt het stadsbestuur de schuld aanwrijven aan de onbekwaamheid van de bestuursmensen; -wat ik zeker niet te ontkennen is.
Maar met een prestisieus project of plan in het visier en het bijkomend stellen van concrete voorwaarden; had het huidige clubbestuur er ook totaal anders kunnen uitzien.
Maar de stad is al "even onbekwaam" ; en heeft ook nooit of nooit iets ondernomen om de infrastructuur ter beschikking te stellen binnen een stad die de 10°grootste stad is , in Belgie met genoeg economische mogelijkheden!
Het is NU zéér gemakkelijk om de schuld op de huidige klungelaars bij Eendracht te schuiven. Om dan de decennia lange "enpathie" van Aalsterse politici voor Eendracht AALST ...geniepig onder de tafel te moffelen.....
...Het verhaal van de pot en de ketel! ..... Maar handig gemanipuleerd !....

26 Nov 2015, 11:15
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 299 300 301 302 303 497