Derde klasse 2015-2016 - Pagina 21 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 524 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23 35
 Derde klasse 2015-2016 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Derde klasse 2015-2016
Tokkie schreef:
Met huidige standen is dit Eerste Amateur volgend seizoen:

Seraing Utd
Lierse
Virton
Dessel Sp.
ASV Geel
Deinze
Patro Maasmechelen
Heist
Koksijde
FCV Dender
La Louvière C.
Oosterzonen
Beerschot-Wilr.
Oudenaarde /Temse / E. Aalst / Hamme
Bocholt /Walhain /Cappellen / Sp. Hasselt

3 van de laatste acht dan...

01 Feb 2016, 17:19
Ancien

Leeftijd: 47
Jean schreef:
Tokkie schreef:
Met huidige standen is dit Eerste Amateur volgend seizoen:

Seraing Utd
Lierse
Virton
Dessel Sp.
ASV Geel
Deinze
Patro Maasmechelen
Heist
Koksijde
FCV Dender
La Louvière C.
Oosterzonen
Beerschot-Wilr.
Oudenaarde /Temse / E. Aalst / Hamme

3 van de laatste acht dan...

Duimen maar...

01 Feb 2016, 17:28
Ancien

Wat dacht je van zo een eindstand, da zo de max zen! :love:

Seraing Utd
Lierse
Virton
Dessel Sp.
ASV Geel
Deinze
Patro Maasmechelen
Heist
Koksijde
E. Aalst :EA:
La Louvière C.
Oosterzonen
Beerschot-Wilr.
Oudenaarde /Temse /FCV Dender / Hamme

01 Feb 2016, 17:36
Freak

beerschot-Wilrijk kondigde op zijn website aan dat de licentie voor de amateurliga voor volgend seizoen in orde is. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ze de superprofliga opgegeven hebben, bevestigt ook Fred Lenders van het bestuur.

Er was wat commotie ontstaan bij de supporters na de aankondiging dat Beerschot-Wilrijk voor de licentie voor de amateurliga ging gaan. "Ja, maar we moeten zorgen dat het dossier in orde is. De deadline daarvoor was 31 januari. Maar dat wil zeker niet zeggen dat we de piste 1B opgeven", verklaart Lenders aan Voetbalkrant.com.

01 Feb 2016, 20:22
Ancien

Leeftijd: 47
De Jean schreef:
Tokkie schreef:
Jeroen schreef:
Hoeveel ploegen gaan er nu over naar die eerste amateurliga uit onze reeks? Zorgt de tweede plek hiervoor?

1. Rechtstreekse promotie.
2. Rechtstreekse promotie.

3., 4.,5.,6.: Eindronde onderling (winnaars promoveren, finalisten spelen tegen elkaar, winnaar hiervan promoveert) :hmm:

Dus 3A en 3B leveren elk 4 promovendi + 8 uit tweede klasse = 16 ploegen in Eerste Amateur 2016-'17.

Da's ni 100% juist.
-3A en 3B leveren elk 3 promovendi ( de kampioen, de tweede, en de winnaar van de eindronde van elke reeks)
-Er gaat nog eentje extra op, namelijk de winnaar van het duel tussen de twee verliezers van de eindrondefinales
-Er 'degraderen' 9 ploegen uit de huidige tweede klasse (plaats 9 tot en met7))

3+3+1+9=16.

Voor de volledigheid het overzicht dat ik ergens had opgeslagen:

Pro League:
• 16 ploegen
• Eerste 15 gaan naar 1A
• Zestiende zakt naar 1B

Tweede Klasse:
• 17 ploegen
• Kampioen gaat naar 1A
• Plaats 2-8 gaan naar 1B
• Alle andere ploegen gaan naar ‘Eerste Klasse Amateurs’ (geen eindronde!)

Derde Klasse:
• Kampioenen gaan naar ‘Eerste Klasse Amateurs’
• Runners-up gaan naar ‘Eerste Klasse Amateurs’
• Drie extra ploegen gaan naar ‘Eerste Klasse Amateurs’, te bepalen door eindronde
__________Plaatsen 3-6 van reeks A spelen eindronde met rechtstreekse uitschakeling tegen elkaar. Winnaar gaat naar ‘Eerste Klasse Amateurs’
__________Plaatsen 3-6 van reeks B spelen eindronde met rechtstreekse uitschakeling tegen elkaar. Winnaar gaat naar ‘Eerste Klasse Amateurs’.
__________Verliezers van finales van de twee eindrondes spelen tegen elkaar, winnaar mag ook naar ‘Eerste Klasse Amateurs’.
• Laatste plaatsen degraderen naar wat ze het ook gaan noemen, ‘Derde Klasse Amateurs’ zeker?
• Al de rest gaat naar ‘Tweede Klasse Amateurs’

En om af te sluiten nog een overzichtje van hoe het er zal uizien:

1A (1 reeks, 16 profploegen)
1B (1 reeks, 8 profploegen)
Eerste klasse amateurs (1 reeks,16 amateurploegen)
Tweede klasse amateurs (2 Vlaamse reeksen, 1 Waalse reeks)

Ge moet verdorie gestudeerd hebben om dat te snappen.

Dat interesseert mij vooral: hoe wordt bepaald wie tegen wie uitkomt?

01 Feb 2016, 21:13
Nationale Ploeg

kost da nu geen week eerder ? :stom:

Terki nr Lokeren.

01 Feb 2016, 22:04
Nationale Ploeg

Still standing ! schreef:

Terki nr Lokeren.

Anderzijds zie ik ze bij Dender nog crashen hoor, die kerel was echt wel heer en meester in derde klasse. En hoe je het draait of keert, een tweetal echt goede spelers in uw ploeg hebben, maakt het verschil in deze reeks.

01 Feb 2016, 22:49
Nationale Ploeg

AlostanA schreef:
Still standing ! schreef:

Terki nr Lokeren.

Anderzijds zie ik ze bij Dender nog crashen hoor, die kerel was echt wel heer en meester in derde klasse. En hoe je het draait of keert, een tweetal echt goede spelers in uw ploeg hebben, maakt het verschil in deze reeks.

En ook over Casagolda zou er elk moment nieuws komen...

01 Feb 2016, 22:58
Nationale Ploeg

witzwet schreef:

Ik vind er voorlopig niks van terug. Logisch zou zijn 3 tegen 6 en 4 tegen 5, maar dat zou dan het enige logische zijn in heel die hervorming. Ik zoek dus nog wat verder.

01 Feb 2016, 23:15
Vaste Waarde

De Jean schreef:
witzwet schreef:

Ik vind er voorlopig niks van terug. Logisch zou zijn 3 tegen 6 en 4 tegen 5, maar dat zou dan het enige logische zijn in heel die hervorming. Ik zoek dus nog wat verder.

Ik denk loting. Maar hopelijk gaan ze zo idioot niet zijn om dit in 1 wedstrijd af te handelen. Hopelijk zijn ze de Bond correct en werken ze met heen- en terugwedstrijden. Want een thuisvoordeel geven bij dergelijk belangrijke wedstrijden zou écht niet rechtvaardig zijn!

01 Feb 2016, 23:51
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
filip.dhose schreef:
De Jean schreef:
witzwet schreef:

Ik denk loting. Maar hopelijk gaan ze zo idioot niet zijn om dit in 1 wedstrijd af te handelen. Hopelijk zijn ze de Bond correct en werken ze met heen- en terugwedstrijden. Want een thuisvoordeel geven bij dergelijk belangrijke wedstrijden zou écht niet rechtvaardig zijn!

--
Maar wat ik ook nog nergens gelezen heb is : welke regeling er van toepassing is bij de eerste amateurklasse ?
Wanneer is promotie mogelijk van de amateurklasse naar de profliga (B) ? En hoeveel promovendi zijn er daar mogelijk ? En wie degradeert dan uit de profliga? Hoeveel en wanneer?
Luidens eerdere berichten, was er geen promotie, noch degradatie mogelijk, tussen deze reeksen....

02 Feb 2016, 0:30
Nationale Ploeg

pattaboem schreef:
filip.dhose schreef:
De Jean schreef:

--
Maar wat ik ook nog nergens gelezen heb is : welke regeling er van toepassing is bij de eerste amateurklasse ?
Wanneer is promotie mogelijk van de amateurklasse naar de profliga (B) ? En hoeveel promovendi zijn er daar mogelijk ? En wie degradeert dan uit de profliga? Hoeveel en wanneer?
Luidens eerdere berichten, was er geen promotie, noch degradatie mogelijk, tussen deze reeksen....

Daar hebben ze het ook 'simpel' gemaakt. Dus Excuses dat ik dat nu niet in 1 zin kan uitleggen.

In 1B zitten 8 ploegen. Ze spelen vier keer tegen elkaar, 28 wedstrijden dus, verdeeld over twee periodes van 14 wedstrijden. De twee periodewinnaars strijden tegen elkaar voor een ticket naar 1A.

De top drie van 1B (dus zonder rekening te houden met de stijger) mag meedoen aan playoff 2 (met kans op Europees ticket).

De vier resterende ploegen (en nu wordt het interessant) doen mee aan play-off drie. De laatste in playoff 3 zakt naar Eerste Klasse Amateurs ALS de stijger uit Eerste Klasse Amateurs de juiste licentie krijgt.

En wie stijgt er uit Eerste Klasse Amateurs? De winnaar van een nacompetitie tussen de top 4 (en ik denk dat ze een deel van de punten behouden, zoals in play-off 1 in eerste klasse). Als de winnaar van die competitie niet de juiste licentie haalt, mag nummer twee stijgen, enzovoort.

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is...

02 Feb 2016, 1:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
De Jean schreef:
pattaboem schreef:
filip.dhose schreef:

--

Daar hebben ze het ook 'simpel' gemaakt. Dus Excuses dat ik dat nu niet in 1 zin kan uitleggen.

In 1B zitten 8 ploegen. Ze spelen vier keer tegen elkaar, 28 wedstrijden dus, verdeeld over twee periodes van 14 wedstrijden. De twee periodewinnaars strijden tegen elkaar voor een ticket naar 1A.

De top drie van 1B (dus zonder rekening te houden met de stijger) mag meedoen aan playoff 2 (met kans op Europees ticket).

De vier resterende ploegen (en nu wordt het interessant) doen mee aan play-off drie. De laatste in playoff 3 zakt naar Eerste Klasse Amateurs ALS de stijger uit Eerste Klasse Amateurs de juiste licentie krijgt.

En wie stijgt er uit Eerste Klasse Amateurs? De winnaar van een nacompetitie tussen de top 4 (en ik denk dat ze een deel van de punten behouden, zoals in play-off 1 in eerste klasse). Als de winnaar van die competitie niet de juiste licentie haalt, mag nummer twee stijgen, enzovoort.

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is...

---
Dat is heel duidelijk. De hamvraag is: "hoe hoog liggen de normen voor eerste klasse?" En uiteraard als niemand uit de eindronde een licentie voor eerste klasse verkrijgt, dan is er géén promovant, en volgt er ook geen eindronde en strijd om de degradatie/of stijger.
Dus de kwaliteit van het stadion zal een cruciale factor zijn, en ook de financiele toestand. om in eerste klasse B te kunnen geraken.
Wie daar al inzit in 1ste B heeft het geluk, dat ze alleen moeten strijden om niet in playoff 3 terecht te komen, en zo ja, als laatst geklasseerde gewoon kunnen afwachten, hoe het in 1ste amateurklasse verloopt met de licenties voor eerste klasse.
Ploegen uit de 1ste amateurklasse, zijn zwaar benadeeld door de ploegen in eerste klasse B; die ook geen licentie hebben voor eerste klasse...
Bovendien genieten de ploegen uit eerste B van een dikke suplementaire jaarlijkse vetpot; terwijl sommigen (velen!) niet voldoen aan de normen van eerste klasse
Dit is toch oneerlijk...
Onze weg terug, naar eerste , wordt nog héél lang en moeilijk.

02 Feb 2016, 9:30
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
Casagolda ook weg nr 't schijnt ...

02 Feb 2016, 16:56
Vaste Waarde

Tokkie schreef:
Casagolda ook weg nr 't schijnt ...

idd wordt later nog bekend gemaakt.

02 Feb 2016, 17:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 524 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23 35