|
|
| Pagina 306 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 304 305 306 307 308 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Vaste Waarde
Bericht Re: Artikels
Tokkie schreef: vakje h2, interessant artikel voor jullie: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02149315 Dertig kilometer-grens moet ‘handel in stamnummers’ uit voetbal bannen De Belgische voetbalbond (KBVB) bindt de strijd aan met de handel in stamnummers. Voortaan kan een club geen andere club meer overnemen als die meer dan dertig kilometer verderop ligt. Ook het verplaatsen van een club na de overname is vanaf nu gebonden aan die dertig kilometer-grens. Dat staat opgenomen in de nieuwe reglementen, die publiek gemaakt werden in Sportleven, het officiële blad van de bond. De regels kwamen er na enkele dubieuze overnames in de voorbije jaren. Het bekendste voorbeeld daarvan is zonder twijfel het plan van Patrick Decuyper, die tweeëneenhalf jaar geleden als baas van Zulte Waregem het plan opgevat had de club te verhuizen naar Antwerpen en daarna luidop nadacht over een aankoop van het stamnummer van KV Oostende. In de lagere reeksen was er het Luxemburgse Bleid, waarvan de stamnummer overgenomen werd door Vincent Kompany om de club een doorstart te laten maken in... Brussel, zo’n tweehonderd kilometer verderop. Ach, het is niet nieuw. In het verleden hadden we al: Crossing Schaarbeek (55), verhuisd naar Elewijt Racing Jet Bruxelles (4549), verhuisd naar Wavre En recentelijk nog: Boussu-Dour-Borinage (167), verhuisd naar Seraing Standaard Wetteren (5479), verhuisd naar Sint-Jans-Molenbeek Clubs verhuizen zo vaak van plein, ook zonder al dan niet dubieuze overname, vooral in stedelijk gebied (bv. Léopold FC en FC de Liège, al 5 keer verhuisd of zo?). Dat ze dan beslissen dat een club in zijn (fusie)gemeente moet blijven, hé seg! Want die 30-kilometerregel is ook onzin! En als Eendracht Aalst in fusiegemeente Aalst moet blijven, zijn alle discussies over eventuele tijdelijke verhuis naar Denderleeuw meteen gedaan! ![]() |
| 26 Feb 2016, 17:05 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
|
| 26 Feb 2016, 20:39 |
|
|
Freak
partnership?
|
| 27 Feb 2016, 19:54 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
waly 2 schreef: partnership? we zullen dat ooit wel eens te weten komen . |
| 28 Feb 2016, 11:45 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
witteken schreef: waly 2 schreef: partnership? we zullen dat ooit wel eens te weten komen . ------------- Ons nieuw bestuur zit vol geheimen die we (nog) niet mogen kennen blijkbaar.... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 29 Feb 2016, 0:07 |
|
|
Ancien
pattaboem schreef: witteken schreef: waly 2 schreef: partnership? we zullen dat ooit wel eens te weten komen . ------------- Ons nieuw bestuur zit vol geheimen die we (nog) niet mogen kennen blijkbaar.... Misschien nieuws rond Pasen, geheimen over hoe ze verder moeten besparen in vierde. Ik zit er echt niet te wachten op hun goednieuwsshow, apropos is er wel een nieuw bestuur? Het zal zeker zware gevolgen hebben als we niet bij de zeven stijgers zijn, klantenbinding mijn gat, wees maar gerust dat er nog een pak gefrustreerde gaan afhaken dat is de realiteit. De spelers hebben een mooi doel om naar toe te werken, al heb je niet het grote talent door met passie en inzet te spelen kan je ook je doel bereiken, maar dat ontbreekt blijkbaar bij sommige spelers. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 29 Feb 2016, 10:20 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Hugo schreef: pattaboem schreef: witteken schreef: we zullen dat ooit wel eens te weten komen . ------------- Ons nieuw bestuur zit vol geheimen die we (nog) niet mogen kennen blijkbaar.... Misschien nieuws rond Pasen, geheimen over hoe ze verder moeten besparen in vierde. Ik zit er echt niet te wachten op hun goednieuwsshow, apropos is er wel een nieuw bestuur? Het zal zeker zware gevolgen hebben als we niet bij de zeven stijgers zijn, klantenbinding mijn gat, wees maar gerust dat er nog een pak gefrustreerde gaan afhaken dat is de realiteit. De spelers hebben een mooi doel om naar toe te werken, al heb je niet het grote talent door met passie en inzet te spelen kan je ook je doel bereiken, maar dat ontbreekt blijkbaar bij sommige spelers. :EA: ..een juiste visie, en daar wringt inderdaad het globale schoentje... We zullen héél GROTE dosis geluk moeten mee hebben, om erbij te zijn voor de promotie.... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 29 Feb 2016, 13:04 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08 Berichten: 825 |
|
| 01 Mar 2016, 9:35 |
|
|
Ik heb nooit getwijfeld aan de goedgeaardheid van FDR wat betreft Eendracht Aalst. Maar wel zijn bekwaamheid om een voetbalclub als Eendracht te leiden. En zoals je hem die onbekwaamheid niet kunt kwalijk nemen, dan wel het feit dat hij zich niet of onvoldoende professioneel liet omringen.
Het is oh zo gemakkelijk om dure transferts aan te trekken, om je club daarmee weerbaar te maken tegen de concurrenten voor de top. Maar als je het geld niet hebt om die dure spelers te betalen , moet je ze ook niet aantrekken. De professionaliteit bestaat erin om aankomend talent tijdig te ontdekken en deze "betaalbare" spelers aan te werven. Zo speel je mee aan de top met een beperkt budget. Uiteraard is dit niet eenvoudig, want ook andere clubs sturen hun scouts uit om talent en goede, niet-dure spelers te ontdekken. Maar toch blijft de oplossing , in het beroep doen op bekwame, professioneel getalenteerde medewerkers. En daar zou moeten op gefocust worden door het huidige bestuur... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Mar 2016, 18:37 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
pattaboem schreef: Ik heb nooit getwijfeld aan de goedgeaardheid van FDR wat betreft Eendracht Aalst. Maar wel zijn bekwaamheid om een voetbalclub als Eendracht te leiden. En zoals je hem die onbekwaamheid niet kunt kwalijk nemen,dan wel het feit dat hij zich niet of onvoldoende professioneel liet omringen. Het is oh zo gemakkelijk om dure transferts aan te trekken, om je club daarmee weerbaar te maken tegen de concurrenten voor de top. Maar als je het geld niet hebt om die dure spelers te betalen , moet je ze ook niet aantrekken. De professionaliteit bestaat erin om aankomend talent tijdig te ontdekken en deze "betaalbare" spelers aan te werven. Zo speel je mee aan de top met een beperkt budget. Uiteraard is dit niet eenvoudig, want ook andere clubs sturen hun scouts uit om talent en goede, niet-dure spelers te ontdekken. Maar toch blijft de oplossing , in het beroep doen op bekwame, professioneel getalenteerde medewerkers. En daar zou moeten op gefocust worden door het huidige bestuur... Het zijn net dezelfde mensen die nog steeds de functie van vroeger uitoefenen ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 01 Mar 2016, 21:31 |
|
|
Miniem
Tokkie schreef: vakje h2, interessant artikel voor jullie: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02149315 Dertig kilometer-grens moet ‘handel in stamnummers’ uit voetbal bannen De Belgische voetbalbond (KBVB) bindt de strijd aan met de handel in stamnummers. Voortaan kan een club geen andere club meer overnemen als die meer dan dertig kilometer verderop ligt. Ook het verplaatsen van een club na de overname is vanaf nu gebonden aan die dertig kilometer-grens. Dat staat opgenomen in de nieuwe reglementen, die publiek gemaakt werden in Sportleven, het officiële blad van de bond. De regels kwamen er na enkele dubieuze overnames in de voorbije jaren. Het bekendste voorbeeld daarvan is zonder twijfel het plan van Patrick Decuyper, die tweeëneenhalf jaar geleden als baas van Zulte Waregem het plan opgevat had de club te verhuizen naar Antwerpen en daarna luidop nadacht over een aankoop van het stamnummer van KV Oostende. In de lagere reeksen was er het Luxemburgse Bleid, waarvan de stamnummer overgenomen werd door Vincent Kompany om de club een doorstart te laten maken in... Brussel, zo’n tweehonderd kilometer verderop. Ik wist niet dat Hekelgem en Denderhoutem op meer dan 30km van Denderleeuw liggen ... Soit, genoeg gefusioneerd (in ons geval waren het eerder opslorpingen) en draagt toch tot niks bij. Zeker niet als je bestuur hetzelfde blijft, dezelfde amateuristische weg blijft bewandelen en de ogen sluit voor problemen op en naast het veld. |
| 01 Mar 2016, 22:07 |
|
|
Nationale Ploeg
Bakkie schreef: pattaboem schreef: Ik heb nooit getwijfeld aan de goedgeaardheid van FDR wat betreft Eendracht Aalst. Maar wel zijn bekwaamheid om een voetbalclub als Eendracht te leiden. En zoals je hem die onbekwaamheid niet kunt kwalijk nemen,dan wel het feit dat hij zich niet of onvoldoende professioneel liet omringen. Het is oh zo gemakkelijk om dure transferts aan te trekken, om je club daarmee weerbaar te maken tegen de concurrenten voor de top. Maar als je het geld niet hebt om die dure spelers te betalen , moet je ze ook niet aantrekken. De professionaliteit bestaat erin om aankomend talent tijdig te ontdekken en deze "betaalbare" spelers aan te werven. Zo speel je mee aan de top met een beperkt budget. Uiteraard is dit niet eenvoudig, want ook andere clubs sturen hun scouts uit om talent en goede, niet-dure spelers te ontdekken. Maar toch blijft de oplossing , in het beroep doen op bekwame, professioneel getalenteerde medewerkers. En daar zou moeten op gefocust worden door het huidige bestuur... Het zijn net dezelfde mensen die nog steeds de functie van vroeger uitoefenen ![]() Dat is exact wat mij momenteel zorgen baart. Mijn plaat blijft hangen, ik heb het hier al veel gezegd, maar hoe is het verdorie mogelijk dat die mensen hier nog altijd rondlopen? Als onze club nu echt als een 'bedrijf' gaat geleid worden, moet je slechte werknemers ook kunnen buitenwerken, denk ik dan. |
| 02 Mar 2016, 9:35 |
|
|
Freak
“We proberen een model uit te tekenen waarbij de kosten onder controle zijn", zegt de nieuwe CEO van Eendracht Aalst, Sven Van Den Bogaert. “De inspanningen die we doen op commercieel vlak zijn legio, zo investeren we geen duizenden euro's in een te dure spelerskern als we dat nog niet kunnen betalen. Pas naarmate de positieve evolutie zich duidelijk neerzet, kunnen we op dat vlak een tandje bijsteken. We zijn zeker niet naïef en de bedoeling is niet om stappen te zetten zoals in het verleden. Het laatste boekjaar had de club nog 300.000 euro schuld, voornamelijk gerechtskosten, deurwaarders en intresten van de vorige jaren. Met de hulp van de stad kunnen we die schulden over een langere termijn spreiden, waardoor we de club op langere termijn sportief en financieel veilig kunnen stellen.” hnb.
|
| 02 Mar 2016, 10:15 |
|
|
Nationale Ploeg
De Jean schreef: Bakkie schreef: pattaboem schreef: Ik heb nooit getwijfeld aan de goedgeaardheid van FDR wat betreft Eendracht Aalst. Maar wel zijn bekwaamheid om een voetbalclub als Eendracht te leiden. En zoals je hem die onbekwaamheid niet kunt kwalijk nemen,dan wel het feit dat hij zich niet of onvoldoende professioneel liet omringen. Het is oh zo gemakkelijk om dure transferts aan te trekken, om je club daarmee weerbaar te maken tegen de concurrenten voor de top. Maar als je het geld niet hebt om die dure spelers te betalen , moet je ze ook niet aantrekken. De professionaliteit bestaat erin om aankomend talent tijdig te ontdekken en deze "betaalbare" spelers aan te werven. Zo speel je mee aan de top met een beperkt budget. Uiteraard is dit niet eenvoudig, want ook andere clubs sturen hun scouts uit om talent en goede, niet-dure spelers te ontdekken. Maar toch blijft de oplossing , in het beroep doen op bekwame, professioneel getalenteerde medewerkers. En daar zou moeten op gefocust worden door het huidige bestuur... Het zijn net dezelfde mensen die nog steeds de functie van vroeger uitoefenen ![]() Dat is exact wat mij momenteel zorgen baart. Mijn plaat blijft hangen, ik heb het hier al veel gezegd, maar hoe is het verdorie mogelijk dat die mensen hier nog altijd rondlopen? Als onze club nu echt als een 'bedrijf' gaat geleid worden, moet je slechte werknemers ook kunnen buitenwerken, denk ik dan. de persconferentie die een maand geleden had moeten plaatsvinden, en waar de nieuwe mensen ging voorgesteld worden, is ook een lachertje geworden. de communicatie naar de supporters toe is nog slechter dan onder de roose. |
| 02 Mar 2016, 10:17 |
|
|
Ancien
De Jean schreef: Bakkie schreef: pattaboem schreef: Ik heb nooit getwijfeld aan de goedgeaardheid van FDR wat betreft Eendracht Aalst. Maar wel zijn bekwaamheid om een voetbalclub als Eendracht te leiden. En zoals je hem die onbekwaamheid niet kunt kwalijk nemen,dan wel het feit dat hij zich niet of onvoldoende professioneel liet omringen. Het is oh zo gemakkelijk om dure transferts aan te trekken, om je club daarmee weerbaar te maken tegen de concurrenten voor de top. Maar als je het geld niet hebt om die dure spelers te betalen , moet je ze ook niet aantrekken. De professionaliteit bestaat erin om aankomend talent tijdig te ontdekken en deze "betaalbare" spelers aan te werven. Zo speel je mee aan de top met een beperkt budget. Uiteraard is dit niet eenvoudig, want ook andere clubs sturen hun scouts uit om talent en goede, niet-dure spelers te ontdekken. Maar toch blijft de oplossing , in het beroep doen op bekwame, professioneel getalenteerde medewerkers. En daar zou moeten op gefocust worden door het huidige bestuur... Het zijn net dezelfde mensen die nog steeds de functie van vroeger uitoefenen ![]() Dat is exact wat mij momenteel zorgen baart. Mijn plaat blijft hangen, ik heb het hier al veel gezegd, maar hoe is het verdorie mogelijk dat die mensen hier nog altijd rondlopen? Als onze club nu echt als een 'bedrijf' gaat geleid worden, moet je slechte werknemers ook kunnen buitenwerken, denk ik dan. Het is nu van half december dat FDR is opgestapt en tot op heden hebben we nog altijd 0,00000 informatie gekregen vanuit de kant van het (nieuwe) clubbestuur, dan is het niet meer dan normaal dat de supporters achterdochtig worden, zelfs spelers beginnen vragen te stellen, trouwens volgens DG een van de redenen van minder presteren. Enfin, ze zijn misschien goed bezig achter de schermen, maar alleen al uit respect naar de zwaar beproefde supporters toe zou een beetje meer communicatie op zijn plaats zijn of is er gewoon niets te melden? Ik zal niet de enige zijn die deze gang van zaken stillekes aan raar begint te vinden, wie wordt onze nieuwe voorzitter, wie zijn die zogenaamde geldschieters waarvan sprake in vorige perscommuniqués, o.a. een van de vragen waar ik naar uitkijk. Niet te lang wachten om klaarheid te scheppen of der zen der die gien goesting ni mer hemmen om te shotten. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 02 Mar 2016, 10:27 |
|
| Pagina 306 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 304 305 306 307 308 … 497 Volgende |