Artikels - Pagina 308 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 306 307 308 309 310 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
Bericht Re: Artikels
Als die mannen effectief zo dik betaald worden, zeker in vergelijking met andere reeksgenoten, dat ze het dan zondag maar eens laten zien op het veld ipv er als lammetjes bij te lopen zoals vorige week

04 Mar 2016, 14:30
Ancien

Davy schreef:
dat deze huidige kern te duur is, stond in de sterren geschreven.
zeker gezien de "stijl van het huis" van de voorbije jaren.
bovendien moest die zelfde kern plots een klasse lager aantreden omdat het financieel huiswerk weer op gene zak trok... tja.
als iedereen het er dan over eens is dat er een andere financieel nuchtere koers moet gevaren worden, tja dan is het inleveren of afscheid nemen he. voor een groot deel van de huidige kern is dat in mijn ogen geen ramp trouwens.

ik hoop alleszins dat ze zeker ook in de Eigen reeks eens gaat kijken. want daar lopen ook geen rotte spelers rond. en de goei elementen die je zelf binnehaalt is je rechstreekse concurrent kwijt

Je hebt een punt Davy, alleen kunnen wij de betere spelers van derde niet betalen.
Verder is het toch weer de max, iedereen weet al op welke manier ze volgend seizoen gaan werken, heb ik iets gemist want tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niets gehoord of gezien van de kant van ons nieuwe bestuur. :wadde:

04 Mar 2016, 14:37
Ancien

Leeftijd: 56
Ik had liever gelezen dat LVH en YVA hun ontslag kregen. Wegen ook te veel op het budget en hebben intussen bewezen dat ze ONBEKWAAM zijn!! Met datgene dat ze daar mee uitsparen kun je al dikke/ mooie transfer(s) doen.

04 Mar 2016, 17:30
Reserve

oilsjt schreef:
Hugo schreef:
anathema76 schreef:

Maxime Gunst niet vergeten!
En Mertens, De Ridder en Buyssens waren ook beloften van eersteklassers, al vergeten?

Nee, we zijn de Coulibally's en Lapage's, Besouffa's enz..ook nog ni vergeten , dit wil toch al veel zeggen over de ambities van dit zogezegde nieuwe bestuur, als deze kern al teveel kost ga dan in provinciaal spelen. (n)

Wij zitten nog met veel 2de klasse contracten waardoor onze kern 30 tot 50 procent duurder is dan pakweg temse of hamme

Heel veel? Wie dan? VDN, Van Damme, Bogaerts, Janssens?

ik dacht dat een Lievens en zo toch had bijgetekend tegen veel mindere voorwaarden bijvoorbeeld.

en al de rest zijn nieuwe, de labiads, de man, trompet, bokila, lusamba, ik mag toch hopen dat ze daar niet met geld gesmeten hebben?

hoeveel bedraagt onze loonkost dan? ten tijde van FDR lag die zelfs boven het miljoen euro. :-)

04 Mar 2016, 18:34
Vaste Waarde

BDS schreef:
oilsjt schreef:
Hugo schreef:

Nee, we zijn de Coulibally's en Lapage's, Besouffa's enz..ook nog ni vergeten , dit wil toch al veel zeggen over de ambities van dit zogezegde nieuwe bestuur, als deze kern al teveel kost ga dan in provinciaal spelen. (n)

Wij zitten nog met veel 2de klasse contracten waardoor onze kern 30 tot 50 procent duurder is dan pakweg temse of hamme

Heel veel? Wie dan? VDN, Van Damme, Bogaerts, Janssens?

ik dacht dat een Lievens en zo toch had bijgetekend tegen veel mindere voorwaarden bijvoorbeeld.

en al de rest zijn nieuwe, de labiads, de man, trompet, bokila, lusamba, ik mag toch hopen dat ze daar niet met geld gesmeten hebben?

hoeveel bedraagt onze loonkost dan? ten tijde van FDR lag die zelfs boven het miljoen euro. :-)

Van Den Noortgaete heeft nog een contract tot juni 2017. Ik vermoed dat die het vetste contract heeft.
Janssens, Bogaerts, Martin, Van Damme, Matthias Lievens en Bael tot juni 2016. Falko Geenens, Jelle Geenens en Van Impe hebben ook minuten meegepikt in tweede klasse, maar die zullen als eigen jeugdspelers waarschijnlijk geen zware "contracten" hebben!

Ik hoop samen met jou dat ze de aan het begin van dit seizoen aangeworven spelers toch derdeklassetarieven betalen!

Dus van de kern zijn er 6 die waarschijnlijk zullen moeten inleveren: Janssens, Bogaerts, Martin, Van Damme, Matthias Lievens en Bael. Maar of de huidige contracten van die 6 dan verantwoordelijk zijn voor het feit dat onze loonkost 30 à 50 % zwaarder weegt dan Londerzeel of Temse???

04 Mar 2016, 22:46
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Misschien hebben Gillis en Gayé ook een dik contract gekregen. Op het moment dat ze tekenden, mochten we zogezegd in tweede uitkomen.

04 Mar 2016, 23:47
Vaste Waarde

iendrachter schreef:
Smetje schreef:
Misschien hebben Gillis en Gayé ook een dik contract gekregen. Op het moment dat ze tekenden, mochten we zogezegd in tweede uitkomen.

Zeker Gayé zou ik toch houden, inleveren gaat die natuurlijk niet doen, zal rap een andere ploeg hebben.
Is een echte leider op het veld en neemt soms mss wel veel risico maar ondanks dat we zoveel goals slikken kuist die toch nog enorm veel op vanachter, probleem is gewoon dat onze backs niet op hun positie spelen,
Lievens is al jaren een centrale verdediger en moet nu opeens al een gans seizoen op back spelen maar is daar veel te traag voor en kan niet uitvoetballen.
De Man is een aanvallend ingestelde flankspeler die veel te veel risico in zijn spel legt om op back te staan, ik snap niet dat RVA of DG dat als ervaren trainers niet zien?
Ik zou met Jelle Geenens op LB en Labiad op RB spelen, slechter dan nu kan het toch niet.

De beste transfer die je volgens mij kan doen is op zijn minst al LVH buitensmijten en een sportieve cel op poten zetten die wel oog heeft voor talent, maar dat zijn ze blijkbaar toch niet van plan.
Wat is er eigenlijk gewijzigd binnen onze club, FDR is buiten maar al de rest die al even schuldig is aan de hoge schuldenberg loopt hier nog, en de zogezegde investeerders en Sven VDB praten maar over 1 ding,
BESPAREN.

De communicatie met de supporters is zelf nog slechter geworden dan het al was, ik kan begrijpen dat het momenteel drukke tijden zijn ivm overname en licentie maar eens een bericht op hun site zetten dat bv De Man zijn contract verlengd heeft kan toch zo moeilijk niet zijn?
Als EA supporter moet je al het nieuws maar vernemen in de krant of geruchten op een forum blijkbaar.
Blijkbaar moest onze club aan de stad weer documenten bezorgen voor een bepaalde datum en is dit ook weer niet tijdig gebeurd, dus op dat vlak ook nog geen verandering.....

Bah, ik zou onze ganse kern bij elkaar willen houden: enkel door lang met elkaar te spelen, ontwikkel je automatismen. Ik heb enkel vraagtekens bij Wagner (de laatste weken serieus uit beeld verdwenen) en Malik Labiad (jammer voor hem, maar een speler op één been kunnen we niet gebruiken). Onze kern is nog zeer jong en heeft nog heel wat progressiemarge. En hopelijk kunnen ze deze week nog de onderhandelingen afronden, zodat onze jongens met een zorgenvrij hoofd aan de laatste rechte lijn van de competitie, en eventueel de eindronde, kunnen beginnen!

05 Mar 2016, 12:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bomber schreef:
iendrachter schreef:
de zogezegde investeerders en Sven VDB praten maar over 1 ding,
BESPAREN.

Er zou vorige week nog 105.000 Euro aan de RSZ betaald zijn. Dat vind ik zelf al meer dan genoeg nieuws. Er waren er hier die de RSZ niet betaalden.
Besparen is maar logisch ook zeker? Hoe zijn we in deze situatie terecht gekomen? Door het geld buiten te smijten. En als ze dat dan eindelijk eens gaan stoppen ist ook weer ni goe.

Ivm LVH: Dat was 1 van de vragen van de vzw waar we nog geen antwoord op hebben gekregen. We hebben dan nog eens een mailtje gestuurd en 1 dezer wordt er samengezeten. De dag nadien zal hier dan vermoedelijk wel al een verslag staan.
Vind ik toch ook niet meer dan normaal. Als je jaar en dag al exploitatieverlies ophoopt, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat al snel gezocht wordt naar kosten om op te besparen.
En een groot voordeel aan onze club is dat er - mijns inziens - meer dan mogelijkheden genoeg liggen.
Maar buiten besparen gaat vooral opvolgen toch een karwij worden. Op dat starten ze zelfs met een handicap ipv vanaf 0.
En zij die besparen zonder meer associëren met kwaliteitsverlies op sportief vlak behoren waarschijnlijk tot een politieke strekking die heel de economie ook als een simplistisch rekensommetje zien.

Volgens Frank was cashflow het grootste probleem, dat klopt deels. Op een moment was dat het grootste probleem. Als je nu bekijkt dat die strop van rond de nek is dan lijkt het niet meer dan logisch dat besparen en budgetteren naar volgend seizoen toe nu de volgende is.
En als dat lukt dan kan je volgend jaar misschien voor het eerst in een decennium met een jaarrekening naar buiten komen die presenteerbaar is.

05 Mar 2016, 13:29
Ancien

Waarom willen ze dan nog spreken over de eerste amateurklasse als deze bende brokkelpakken al te duur is, vandaar dat ik er sterk aan twijfel of ze wel interesse hebben om daar de eerstvolgende jaren te spelen, een eindronde meepakken dat wel, heel goe ver de kas.
Enfin, 't is onnozel dat ik er mij nog druk over maak, ik heb al lang de hoop opgegeven dat we ooit nog op een deftig niveau gaan spelen.
Ik ga het voorbeeld volgen van ons bestuur, besparen door minder te komen kijken. :D

05 Mar 2016, 14:36
forumlegende

Leeftijd: 35
WLM: [email protected]
iendrachter schreef:
Bomber schreef:
iendrachter schreef:
de zogezegde investeerders en Sven VDB praten maar over 1 ding,
BESPAREN.

Er zou vorige week nog 105.000 Euro aan de RSZ betaald zijn. Dat vind ik zelf al meer dan genoeg nieuws. Er waren er hier die de RSZ niet betaalden.
Besparen is maar logisch ook zeker? Hoe zijn we in deze situatie terecht gekomen? Door het geld buiten te smijten. En als ze dat dan eindelijk eens gaan stoppen ist ook weer ni goe.

Ivm LVH: Dat was 1 van de vragen van de vzw waar we nog geen antwoord op hebben gekregen. We hebben dan nog eens een mailtje gestuurd en 1 dezer wordt er samengezeten. De dag nadien zal hier dan vermoedelijk wel al een verslag staan.

Dat bedoel ik nu juist, er zal ook financiële inbreng nodig zijn om er terug bovenop te komen, alleen met besparen gaan we er niet komen. Wat je zegt van die 105.000 € die betaald zijn aan de rsz is idd een serieus bedrag en zeer goed nieuws als het klopt maar ik heb enkel gelezen dat er een akkoord was met de rsz over een afbetalingsplan op de officiële site.
Supporters hoeven niet alles te weten maar wat meer communicatie is toch niet onoverkomelijk....
Een sportieve cel met verstand van zaken is van goudwaarde voor een club, dan haal je talent uit lagere reeksen of van reserven van 1ste klassers en die gasten moeten belange zoveel niet verdienen als bv een Janssens, die toch veel te weinig brengt voor wat hij zal kosten.
Triestig als je ziet wat we maar op de mat brengen met al die zware contracten.....

"Afgelopen vrijdag viel er in het Eendracht-kamp zowel goed als slecht nieuws te rapen. De club bereikte een akkoord met de RSZ om een heel belangrijk deel van de achterstallen direct af te lossen en het restant in een afbetalingsplan te gieten. Dit is uiteraard ook goed nieuws in het kader van de licentieaanvraag voor de Eerste Amateurliga want een akkoord met de RSZ is een noodzakelijke voorwaarde om die licentie te verkrijgen."

05 Mar 2016, 18:59
forumlegende

Leeftijd: 69
Als je onderstaand artikel leest dan is de vraag hoe het komt dat deze club nog aan een licentie is geraakt!!!!

DEURNE VANDAAG
EX-VOORZITTER ANTWERP LEGT BEWAREND BESLAG OP 900.000 EURO SUBSIDIE

"Als ik dit niet doe, zie ik nooit een cent terug"

Ex-voorzitter van voetbalclub Antwerp, Eddy Wauters, met zijn advocaat. - Laenen
Ex-voorzitter van voetbalclub Antwerp, Eddy Wauters, met zijn advocaat. - Laenen
De ex-voorzitter van voetbalclub Antwerp, Eddy Wauters, weet dat de kans klein is dat hij ooit nog een cent ziet van het geld dat hij de voorbije tientallen jaren in de club heeft gestoken. "RAFC is virtueel failliet. Met een negatief eigen vermogen is er geen geld om de schulden af te betalen. Bewarend beslag leggen op de subsidie is mijn enige kans om ooit geld te krijgen."
LAURANNE STAPPERS
Huidig Antwerp-voorzitter, Jan Michel, met zijn advocaten. - Laenen
Huidig Antwerp-voorzitter, Jan Michel, met zijn advocaten. - Laenen
Een gespannen ontmoeting was het gisteren tussen huidig Antwerp-voorzitter Jan Michel en ex-voorzitter Eddy Wauters. Na lang aanslepen kregen beide partijen eindelijk de kans om hun eigen belangen te verdedigen voor de beslagrechter in Antwerpen. Op 23 februari legde Wauters bewarend beslag op de subsidie van 900.000 euro die de stad aan de club wil schenken. De oudste club van het land moet de ex-voorzitter nog 5,2 miljoen euro.

De verdediging van Wauters sprak klare taal. "RAFC is virtueel failliet. Wauters is zich er dan ook van bewust dat de kans klein is dat hij ooit zijn centen zal zien. Beslag leggen op de subsidie die de stad hen wil geven, is nog zijn enige kans. Antwerp heeft enkel nog negatieve eigen vermogens. De RAFC vzw heeft een negatief vermogen van circa 3 miljoen euro. Daarnaast heeft de nv RAFC een negatief vermogen van 8 miljoen euro."

Maar volgens de huidige voorzitter van The Great Old heeft het een niets met het ander te maken. "Er is vanaf het begin een duidelijk afbetalingsplan opgesteld. Een schuldherschikking zoals dat heet. We zouden de schulden afbetalen in verschillende schijven. In 2020 zouden we dan van de schulden verlost moeten zijn. Dit beslag is er enkel om het proces te vertragen."

Tribune
De subsidie van de stad is bedoeld om de vernieuwde Tribune 1 te financieren. Die tribune is er al en dus zou de subsidie van de stad met terugwerkende kracht werken. Indien het beslag van Wauters op de som van 900.000 euro wordt goedgekeurd, zal de tribune dus een investering uit eigen zak blijven. De club ontving begin dit jaar wel al een subsidie van 250.000 euro van de Vlaamse regering.

De verdediging van Jan Michel en zijn club begrijpt de ingreep van Wauters niet. "Er was een duidelijk plan opgesteld. We zouden hem in verschillende schijven terugbetalen. Er gebeurde een eerste schuldherschikking naar 1,7 miljoen euro. Bij een tweede herschikking werd dat plots 2,6 miljoen euro. En nu wil hij plots 5,2 miljoen euro?"

Maar volgens Wauters is niets minder waar. "Ik heb vanaf het begin duidelijk gesteld dat ik geen schuldvermindering wilde." Volgens de advocaat van Wauters was de afspraak ook om het volledige bedrag terug te betalen. "De helft, een bedrag van 2,6 miljoen euro, zouden ze in schijven terugbetalen. De andere helft gingen ze terugbetalen via sponsoring. De sponsor mocht door meneer Wauters zelf aangediend worden. Maar van de 20 miljoen euro winst die ze via die sponsoring al hebben verzameld, heeft mijn cliënt nog niets gezien."

De beslagrechter moet nu beslissen of Wauters inderdaad beslag kan leggen op de subsidie en wat er verder moet gebeuren met de 5,2 miljoen euro. "Wij hopen dat de subsidie vrijgegeven kan worden. Wij willen tegen 2020 zoals afgesproken onze schulden afbetalen. Maar we willen ook verder kunnen groeien. We zijn goed bezig. We staan niet voor niets eerste op de rangschikking", klinkt het bij RAFC.

De uitspraak in de zaak wordt volgende week verwacht.

Familie Mintjens wacht ook nog op geld

Eddy Wauters is niet de enige schuldeiser waarmee de Antwerpse voetbalclub in de clinch ligt. Al jarenlang heeft de club schulden bij de familie Mintjens. Ondanks het aandringen door het arbitragehof vorig jaar, is er tot op heden nog geen akkoord tussen de partijen. De familie is onder meer eigenaar van de grond waarop het stadion Den Bosuil gebouwd is. In totaal zou het gaan om een schuld van circa 2 miljoen euro. Intussen zouden wel al gunstige gesprekken plaatsvinden tussen de partijen. Een aantal weken geleden raakte zelfs bekend dat de club eindelijk een afbetalingsovereenkomst heeft met de familie voor 1,5 miljoen euro. De rest van het bedrag zou dan nog volgen. Geen van beide partijen wilde dit nieuws bevestigen. (LSA)

09 Mar 2016, 11:28
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
:crazy:

09 Mar 2016, 12:05
Nationale Ploeg

Bomber schreef:

(y)

09 Mar 2016, 13:59
Vaste Waarde

Eendracht Aalst en FCV Dender EH zouden in november vorig jaar zeer dicht bij een fusie gestaan hebben. Maar na het aanstellen van een nieuwe CEO bij Aalst werd het opnieuw stil. Al dromen bepaalde bestuursleden nog altijd van één grote ploeg in de Denderstreek.

De fusieplannen dateren uit een impasseperiode bij Eendracht Aalst, toen voorzitter Frank De Roose van geen hout nog pijlen wist te maken. De schulden liepen hoog op en er werd een werkgroep samengesteld om een fusieplan op te maken. Uit een gelekt document blijkt dat de Indonesische investeerder Sihar Sitorus bij Denderleeuw in januari een kapitaalinjectie ging uitvoeren zodat de ploeg het seizoen op sportief vlak zonder financiële druk mooi kan afsluiten. Dat geld zou er ook voor kunnen zorgen dat de fusieploeg het stamnummer van Denderleeuw kan houden en het Van Roystadion de vaste stek wordt voor de thuismatchen. Op termijn zou er een nieuw stadion gebouw worden in Aalst.

"Het klopt dat er voorstellen waren", zegt Dender-voorzitter André Van Roy. "Maar het was nog niet concreet. Aalst heeft nadien een nieuwe investeerder gevonden (Patrick Le Juste red.) en hebben we er niks meer van gehoord. Maar als beide ploegen willen blijven overleven, moet er nagedacht worden over één grote ploeg in de Denderstreek. Maar voorlopig ligt alles stil."

Nieuw stadion

Een goede positie in het eindklassement is vooral belangrijk door de hervorming van het voetbal. Zo verdwijnen tweede en derde klasse. Eendracht Aalst en FCV Dender EH hebben een licentie aangevraagd voor de Eerste Amateurliga, die ze vermoedelijk ook zullen krijgen. Pas wanneer er promotie gemaakt kan worden naar Eerste Klasse B zou vooral Aalst het moeilijk krijgen gezien het stadion niet zou voldoen aan de eisen. Uit goede bron vernamen we wel dat er volop gewerkt wordt aan een oplossing voor een nieuw stadion, maar een fusie ligt niet meer op tafel. Ook al omdat de stad Aalst voor half miljoen euro borg staat voor de schulden van de ploeg. Die werden gereduceerd tot een derde van de oorspronkelijke 2,15 miljoen.

Mes in de rug

Dat alles stil ligt geloven de Denderleeuwse supporters niet. "Hoewel De Roose een stap opzij heeft gezet en CEO Sven Van den Bogaert het roer overnam, zitten de meeste bestuursleden van die werkgroep uit november nog op hun plaats", klinkt het bij VAK H2, de overkoepelende supportersvereniging van FC Dender. "Gezien het akkoord van toen en de wisselvallige periode van beide teams op dit moment, lijkt het logisch dat iedereen opnieuw rond de tafel gaat zitten. In december liet bestuurslid Pascal Reichen nog weten geen sprake te zijn van een fusie, maar blijkbaar steken Reichen en Van Roy ons een mes in de rug door met de vijand een akkoord te vinden. Niet meer dan logisch voor ons ook dat ze een stap opzij zetten. Een fusie met Aalst is onbespreekbaar, en in Aalst denken de supporters daar ook over. Berg het fusieplan op, want we zullen ons ten allen tijde verzetten."

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aals ... -a2643080/

Laatst gewijzigd door Tokkie op 11 Mar 2016, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

11 Mar 2016, 12:22
Vaste Waarde

Je kan dus stellen dat PLJ en co ons gered hebben van een fusie.

11 Mar 2016, 12:22
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 306 307 308 309 310 497