Toerenbiejoekes gaan op bedevaart! | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Toerenbiejoekes gaan op bedevaart! 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Bericht Toerenbiejoekes gaan op bedevaart!
Volgende week zaterdag, de dag voor de match tegen Oostende of Peruwelz, trekken de toerenbiejoekes op bedevaart naar Halle om een gunstig resultaat voor 'n iendracht af te smeken bij kindje Jezus en zijn kompanen.

De sportiefste leden van deze carnavalgroep, wiens "pompier" jullie misschien gezien hebben in Denderleeuw, vertrekken om zes uur aan het Pierre Cornelisstadion en plannen een tocht van een veertigtal kilometer naar de basiliek in Halle.

Nu al werd afgesproken dat als 'n iendracht zich redt, naar Scherpenheuvel gestapt wordt. Meer dan waarschijnlijk in het pinksterweekend. Een symbolische datum voor de "heropstanding van een grootmacht"!

Het spreekt voor zich dat iedereen mee mag.

13 Mei 2006, 12:09
Freak

Haha, geweldig idee  :grijns:

Of ik ga meegaan daar zal ik nog eens over nadenken. Maar zouden we hier de media eens niet inschakelen ?
We gaan morgen met een dikke 50 man naar een match die eigenlijk de onze niet is. Er is een heuse bedevaart ... Wie kan nu nog zeggen dat Eendracht Aalst niet leeft ??!!!  :ea:

13 Mei 2006, 12:51
Vaste Waarde

Casual1919 schreef:
Maar zouden we hier de media eens niet inschakelen ?

Bestekes,

als jullie die bedevaart naar Halle ECHT gaan doen, dan zal ik er zaterdag ook staan met een fotograaf voor een reportage.

Oproep aan de verantwoordelijken:

pm me deze week om details af te spreken (locatie, uur,...)

Lieven (GvA)

13 Mei 2006, 13:12
Nationale Ploeg

Leeftijd: 41
Website: http://www.iendracht.be
WLM: [email protected]
Hier heeft deze topic een betere plaats  :coolen:

13 Mei 2006, 15:26
Nationale Ploeg

Engeland schreef:
Hier heeft deze topic een betere plaats :coolen:

Misschien staat het inderdaad beter hier.

We gaan dat inderdaad echt wel doen ja. Eigenlijk is dit idee ontstaan als eerste training voor de dodentocht in Bornem. Een 35 tot 40 km is goed om te beginnen en dan is Halle ideaal als bestemming. En ja, waarom er dan niet meteen een "bedevaart" voor maken. Een pak gasten van onze groep zijn zwaar eendracht-fan, de link is dus al snel gelegd ...

Zodus, afspraak om zes uur 's ochtends aan het P. Cornelis-stadion. We zouden eerst op de markt starten, maar gezien het karakter van de mars, kunnen we geen betere plek dan 't hoileg hert kiezen.

Voor wie er meer wil over weten, ik organiseer het zo een beetje. Dus via pm kunnen jullie wel bij mij terecht.

Come On Iendracht!

13 Mei 2006, 19:13
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
isda die dag ook ni om 10usmorgens de laatste training?? das wel iets wa ik ni wil missen...

aan den andere kant, dieje na scherpenheuvel ast al zeker is, willek wel doen ;)

15 Mei 2006, 19:01
Nationale Ploeg

't is kiezen natuurlijk he.

De mars stapt waarschijnlijk langs erembodegem, denderleeuw, okegem, roosdaal, gooik en dan door naar Halle. Beginnen met een stukje denderpad om er een beetje in te komen he.

Ze geven slecht weer, maar dat trekken we ons niet aan. Nu terugkrabbelen zou redelijk ferm onnozel zijn. Alhoewel we voorlopig maar met een man of drie, max vier zijn hoor.

En ja, Scherpenheuvel komt in orde als ze er in blijven.

16 Mei 2006, 8:30
forumlegende

Leeftijd: 38
Ik zou da allemaal heel graag meedoen, maar euhm... tzijn examens he... Dus Scherpenheuvel zal zeker ni gaan voor mij want das midden in de examens en nu zaterdag kan ik ook ni... :'(

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

16 Mei 2006, 14:12
forumlegende

Ge kunt toch leren terwijl da ge stapt? Die pasters en pauterkes doen da altijd azu! :grijns:

16 Mei 2006, 21:48
forumlegende

Leeftijd: 38
Eventueel wel ja  :grijns: , maar zaterdag kan ik echt ni mee en das ni door de examens...

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

17 Mei 2006, 11:24
Nationale Ploeg

We gaan in elk geval lekker weer hebben!

19 Mei 2006, 8:55
Nationale Ploeg

Voila, thuis, gedouched, penatenzalf tussen de verbrande billen gesmeerd en straks klaarmaken om een gourmetje achter de kiezen te stoppen.

Met drie waren we. Vertrokken stipt om zes uur aan 'n iendracht. Nog een maat gaan oppikken iets verder, die een beetje te laat was en vol gas richting Halle. Eén keer werd het noodweer te gortig en was het net boven ons hoofd aan het donderen en bliksemen, waardoor we effe gaan schuilen zijn. Voor de rest: strontweer, op tijd bergop en bergaf, maar toch om kwart na een binnen in de basiliek.

Er branden vier kaarsen. Eigenlijk kan het niet meer verkeerd gaan. In elk geval, als het nu fout gaat, is kindje jezus een volgeling kwijt!

20 Mei 2006, 17:50
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
Awel respect !

In azoe een strontweer moejet mor doen.

20 Mei 2006, 18:01
Nationale Ploeg

Dirk schreef:
Awel respect !

In azoe een strontweer moejet mor doen.

Weir emmen ons dikkes afgevraugd wa da men door foitelek on't doeng wooren. Jongens, jongens, ge moetj mé ier zieng zitten. In mennen short, want een lange jeansbroek verdraug ek ni omda'k azoei verhoord ben tissen men biejnen. As ek mé moen verzetten es't mé men biejnen grat oepen gelek ne gebrekkelekken, omdat't anders te veil zjier doet.

Mor 't es gelikt.Ik goon wel nog twieje daugen kaa emmen. Den bibber zitj tot vanbinnen in mén loif...

20 Mei 2006, 18:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
proficiat en da in azoe e strontweer

20 Mei 2006, 18:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2