VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 101 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 99 100 101 102 103 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
waly 2 schreef:
Dinsdagavond werd de borgstelling van de stad Aalst voor een bedrag van 500.000 euro ten voordele van Eendracht Aalst door de gemeenteraad gestemd en dit met een overweldigende pro-stem van meer dan 90%. Dit is opnieuw een belangrijke stap in de gezondmaking van de club en zorgt ervoor dat tegen het einde van het seizoen de schuld niet alleen enorm zal afgebouwd zijn maar ook dat de resterende schuld statisch wordt en eerder op langere termijn wordt vastgeklikt.

Het betekent ook dat de meeste en voornaamste financiële hindernissen nu genomen zijn en dat er volop werk kan gemaakt worden van de sportieve uitbouw naar volgend jaar toe. Dit zal in de komende weken wel blijken. Intussen focussen we nu 100% op de eindronde.

(y)

Wie stemde tegen of onthield zich? Groen zeker? Nog iemand?

28 Apr 2016, 16:06
Vaste Waarde

Leeftijd: 44
Urzua schreef:
waly 2 schreef:
Dinsdagavond werd de borgstelling van de stad Aalst voor een bedrag van 500.000 euro ten voordele van Eendracht Aalst door de gemeenteraad gestemd en dit met een overweldigende pro-stem van meer dan 90%. Dit is opnieuw een belangrijke stap in de gezondmaking van de club en zorgt ervoor dat tegen het einde van het seizoen de schuld niet alleen enorm zal afgebouwd zijn maar ook dat de resterende schuld statisch wordt en eerder op langere termijn wordt vastgeklikt.

Het betekent ook dat de meeste en voornaamste financiële hindernissen nu genomen zijn en dat er volop werk kan gemaakt worden van de sportieve uitbouw naar volgend jaar toe. Dit zal in de komende weken wel blijken. Intussen focussen we nu 100% op de eindronde.

(y)

Spa onthield zich

28 Apr 2016, 16:17
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
oilsjt schreef:
Urzua schreef:
waly 2 schreef:

(y)

Spa onthield zich

Michel VB zal ook wel tegengestemd hebben.

28 Apr 2016, 16:37
forumlegende

Urzua schreef:
waly 2 schreef:

(y)

43 raadsleden ; 2 afwezig (1 NVA/1VLD)
= 41 stemgerechtigde raadsleden
Bij de debatten werd hoofdelijke stemming gevraagd. Dit gebeurt wel meer en is oa de oorzaak dat
sommige leden/of 1 lid, van dezelfde fracties verschillend wensen te stemmen (en onderling een ander standpunt innemen). Dit was het geval bij het VB.
Iedereen die het wenste kon zijn persoonlijke mening naar voor brengen en zich verantwoorden ;
Stemden voor :
de gehele fracties van NVA (14 leden) SDP (5) CDV (8) VLD (6) Vlaams belang (2)(ikke :D en De Gols Anja) totaal 35
Onthielden zich (dus niet ja en niet neen) Groen (2) Spa(2) : totaal 4
Stemden tegen : VB Michel Van Bremt en Steve Herman) : totaal 2

28 Apr 2016, 16:42
forumlegende

Tokkie schreef:
oilsjt schreef:
Urzua schreef:

Spa onthield zich

Heeft zich hieromtrent via zijn tussenkomst in de debatten verantwoord, zoals ik mij verantwoordde hem
niet te zullen volgen in de stemming. Iedereen heeft zijn democratisch recht, nog altijd hoop ik, om niet volgzaam Ja of Neen te stemmen.

28 Apr 2016, 16:49
Ancien

Leeftijd: 47
jowwan schreef:
Tokkie schreef:
oilsjt schreef:
Spa onthield zich

Heeft zich hieromtrent via zijn tussenkomst in de debatten verantwoord, zoals ik mij verantwoordde hem
niet te zullen volgen in de stemming. Iedereen heeft zijn democratisch recht, nog altijd hoop ik, om niet volgzaam Ja of Neen te stemmen.

Uiteraard, maar ik vind dat toch straf dat VB ook tegenstemmers heeft, zeker gezien uw positie binnen VB. Van Spa en Groen verwacht je zo'n gedrag, die geven het liever aan hun 'publiek'. Misschien persoonlijke afkeur ofzo...? Dat de Eendrachter het maar goed onthoudt in 2018!

28 Apr 2016, 17:42
forumlegende

Mariner schreef:
hansken schreef:
Nog steeds geen locatiestudie dus.. Zelfs nog geen aanstalte om dit op de volgende agenda te plaatsen van de gemeenteraad. Duidelijk signaal naar ons nieuw bestuur!

Overal zijn ze aan het (ver)bouwen of liggen de plannen alvast klaar.

Maarjah, Aalst is ... Niet! (n)

Naa nie, noeit nie en vazeleiven nie :stom: :kots:

Helaas... Spijtig voor onze nieuwe bestuursploeg. Alhoewel, ik heb de indruk dat zij ook de ernst van de situatie op 't vlak van accommodatie nog niet doorhebben... Nog 2 seizoenen in dat tentenkamp spelen en ge hebt geen nieuw stadion meer nodig. Met 1 tribuneke zoals op Brakel komt ge dan ruim toe.

28 Apr 2016, 18:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
De stad heeft zich bij monde van de gemeenteraad akkoord verklaard om voor een half miljoen euro borg te staan voor de voetbalclub Eendracht Aalst.

Zwart-wit is gered, althans: de eerste stap is gezet. Zoals het kabinet van burgemeester Christoph D'Haese (N-VA) in februari al meldde, kan de derdeklassevoetbalploeg Eendracht Aalst rekenen op een in tijd beperkte borgstelling van 500.000 euro van de stad. Met dat geld kan het een lening afsluiten om de schulden af te betalen, en vertrouwen winnen bij investeerders. De plannen van investeerder Patrick Le Juste, Dirk Adriaenssens en CEO Sven Van den Bogaert trokken ook de meerderheid van de gemeenteraadsleden over de streep.

“De stad Aalst zal een waarborg van 500.000 euro stellen tot uiterlijk 31 december 2018”, zegt D'Haese. “Het is een borgstelling, geen lening of schenking, met de garantie voor een apart op te richten vzw structuur voor de jeugdwerking en voor een voldoende rapportering over Eendracht Aalst aan de stad.”

Vlaams Belang-fractieleider Michel Van Brempt schoot uit zijn slof. “De milde weldoeners van Eendracht Aalst gaan obligaties, rommelkredieten uitgeven, en vragen daarvoor een waarborg van de stad. U speelt Russische roulette op kap van de belastingbetaler.”

Ook bij de andere partijen, meerderheid en oppositie, is lang niet iedereen overtuigd van een goede afloop. Toch willen ze de investeerders het voordeel van de twijfel geven.

“Het is weer met belastinggeld dat je die waarborg geeft”, zegt Vera Van der Borght (Open VLD). “Kleine clubs daarentegen moeten vaak hun plan trekken. Ik stemde toch ja omdat ik geloof heb in de structuur die de ondernemers willen opzetten.”

bron hnb

28 Apr 2016, 22:37
Knaap

Vooral dat eerste zinnetje in de laatste paragraaf spreekt weer boekdelen.
"Het is weer belastinggeld", ze steken dat liever in hun eigen zakken onze waarde politiekers.

29 Apr 2016, 7:43
forumlegende

Het tweede stuk van die paragraaf klopt echter wel : de kleinere clubs werden en worden net zo goed in de steek gelaten als de grote verenigingen. Op dit gebied staat Aalst al jaren stil. Maar dan wel lokale evenementen allerlei schrappen wegens 'geen budget', zoals bvb. de bedrijfssportdag e.d.
Zoals zo vaak : geen beleid, en geen bekwame mensen om een beleid te voeren.

29 Apr 2016, 8:55
Freak

Dirk II schreef:
"Het is weer belastinggeld", ze steken dat liever in hun eigen zakken onze waarde politiekers.

Het dossier van ‘Marktrock Aalst’ veroorzaakt nogal wat discussie. Ook op de gemeenteraad werd er meer dan een uur over gepraat. Vanuit de oppositie vindt men het niet kunnen dat het dossier nog niet was goedgekeurd maar dat er toch al tickets werden verkocht. Zowel Vlaams Belang, Open VLD als sp.a reageerden fel op het event dat volgens hen ofwel overbodig is ofwel te duur is, ook al omdat de stad er 25000 euro subsidie voor betaalt. Volgens de burgemeester is dergelijk muziekfestival wel een meerwaarde voor de stad en haar inwoners.

dat is geen belastinggeld zeker? :hmm:

29 Apr 2016, 8:56
forumlegende

Dirk II schreef:

Mijn jaarafrekening 2015, als gewoon raadslid is hetvolgende voor het volledige jaar :
Bruto 7323 min 10pct partijafdrachten -732 en belastingen -2507 is netto per jaar 4.084 euro.

29 Apr 2016, 10:45
Knaap

jowwan schreef:
Dirk II schreef:

Mijn jaarafrekening 2015, als gewoon raadslid is hetvolgende voor het volledige jaar :
Bruto 7323 min 10pct partijafdrachten -732 en belastingen -2507 is netto per jaar 4.084 euro.

Merci voor de openheid Johan.
Maar U begrijpt wel wat ik bedoel, er zijn er genoeg anderen. Sla de krant open de laatste tijd en het staat er vol van. Wij besparen en een parlementslid dat slechts vier jaar gezeteld heeft krijgt zomaar 2000 € pensioen bovenop zijn pensioen dat hij van zijn feitelijk beroep krijgt. Wij moeten werken tot 67 en zij kunnen op pré-pensioen ( ik dacht dat dat afgeschaft was, of toch verstrengerd) op 52.
En ik denk dat ik uw antwoord hierop al weet, we moeten nog meer stemmen op die andere partijen.
Zou het zo'n verschil maken met het VB aan de macht ?

29 Apr 2016, 11:30
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
En deze stemming ging dan nog over een borgstelling (niet eens een lening of schenking).
Ik kan mij de commotie al inbeelden als er ooit moet gestemd worden over een eventuele grond voor een nieuw stadion...
Dat stadion zal nog voor lange tijd ons struikelblok zijn om te kunnen doorgroeien vrees ik.

29 Apr 2016, 12:35
Ancien

Leeftijd: 47
witteken schreef:
De stad heeft zich bij monde van de gemeenteraad akkoord verklaard om voor een half miljoen euro borg te staan voor de voetbalclub Eendracht Aalst.

Zwart-wit is gered, althans: de eerste stap is gezet. Zoals het kabinet van burgemeester Christoph D'Haese (N-VA) in februari al meldde, kan de derdeklassevoetbalploeg Eendracht Aalst rekenen op een in tijd beperkte borgstelling van 500.000 euro van de stad. Met dat geld kan het een lening afsluiten om de schulden af te betalen, en vertrouwen winnen bij investeerders. De plannen van investeerder Patrick Le Juste, Dirk Adriaenssens en CEO Sven Van den Bogaert trokken ook de meerderheid van de gemeenteraadsleden over de streep.

“De stad Aalst zal een waarborg van 500.000 euro stellen tot uiterlijk 31 december 2018”, zegt D'Haese. “Het is een borgstelling, geen lening of schenking, met de garantie voor een apart op te richten vzw structuur voor de jeugdwerking en voor een voldoende rapportering over Eendracht Aalst aan de stad.”

Vlaams Belang-fractieleider Michel Van Brempt schoot uit zijn slof. “De milde weldoeners van Eendracht Aalst gaan obligaties, rommelkredieten uitgeven, en vragen daarvoor een waarborg van de stad. U speelt Russische roulette op kap van de belastingbetaler.”

Ook bij de andere partijen, meerderheid en oppositie, is lang niet iedereen overtuigd van een goede afloop. Toch willen ze de investeerders het voordeel van de twijfel geven.

“Het is weer met belastinggeld dat je die waarborg geeft”, zegt Vera Van der Borght (Open VLD). “Kleine clubs daarentegen moeten vaak hun plan trekken. Ik stemde toch ja omdat ik geloof heb in de structuur die de ondernemers willen opzetten.”

bron hnb

Daar zakt uw broek toch vanaf hé...Het gaat hier om sport met zoveel jeugdige deelnemers en mogelijks uithangbord van uw stad...wat is een zoveelste belachelijk standbeeld of fontein? Geen belastingsgeld? Een goed draaiende voetbalclub lokt duizenden mensen, een stoem standbeeld (zoals die fantastische rode neus, wat was het 90 000 euro??) niet :plat:

Ik hoop dat de aalstenaars en fan van ea goed onthouden wie er voor was en wie tegen. Zou die Michel Van Brempt ooit al eens 'ja' geantwoord hebben? Waarschijnlijk op zijn pré of wat in zijn (Vlaams) Belang is.

29 Apr 2016, 22:37
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 99 100 101 102 103 152