|
|
| Pagina 8 van 16 |
[ 231 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 6 7 8 9 10 … 16 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Spelerskern 2016-2017
Doelmannen[/b] 3
Van Den Noortgaete Mertens Devriendt Verdedigers 7 Atheba Falko Geenens Claeys Verbrugge Van Kerckhoven Jelle Geenens Van Hoevelen Middenvelders 8 Van Damme De Man Jilke De Coninck Wannes Van Tricht Marmitte De Koker Lusala Van Den Meersch Aanvallers 5 De Rock Mitu Baras Lorré Blanckaert |
| 09 Aug 2016, 20:22 |
|
|
Vaste Waarde
We hebben nu een kern van 3 keepers en 20 veldspelers waarbij elke positie dubbel bezet is.
Er ontbreekt één welbepaald profiel, nl. dat van de grote, kopbalsterke pivotspits. Maar als je ziet wat voor aanvallers we in de kern hebben, lijkt het me begrijpelijk dat de nieuwe SV op dat vlak even de boot afhoudt: Baras, Yala-Lusala, Lorré, Blankaert, De Rock, Mitu. En ook De Man en Van Den Meersch zijn eigenlijk offensief ingestelde vleugelspelers. We zullen het dus over de grond moeten doen dit seizoen! Het klopt verder ook dat onze overgehevelde beloften totnogtoe zeker niet uit de toon vallen: enkel Lorré, waar ik aanvankelijk het meeste van verwachtte, kon nog niet helemaal overtuigen. Ik zie het wel zitten: het bestuur legt geen druk op, maar de meeste spelers zijn wel razend ambitieus. Wel, dat ze het dan maar bewijzen op het veld! ![]() |
| 10 Aug 2016, 6:08 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
filip.dhose schreef: We hebben nu een kern van 3 keepers en 20 veldspelers waarbij elke positie dubbel bezet is. Er ontbreekt één welbepaald profiel, nl. dat van de grote, kopbalsterke pivotspits. Maar als je ziet wat voor aanvallers we in de kern hebben, lijkt het me begrijpelijk dat de nieuwe SV op dat vlak even de boot afhoudt: Baras, Yala-Lusala, Lorré, Blankaert, De Rock, Mitu. En ook De Man en Van Den Meersch zijn eigenlijk offensief ingestelde vleugelspelers. We zullen het dus over de grond moeten doen dit seizoen! Het klopt verder ook dat onze overgehevelde beloften totnogtoe zeker niet uit de toon vallen: enkel Lorré, waar ik aanvankelijk het meeste van verwachtte, kon nog niet helemaal overtuigen. Ik zie het wel zitten: het bestuur legt geen druk op, maar de meeste spelers zijn wel razend ambitieus. Wel, dat ze het dan maar bewijzen op het veld! ![]() Datgene in cursief kan ik volgen maar je had wel VOORaleer je Baras, YL, De Rock en Mitu aantrok, kunnen overwegen om 1 (of 2) van die spelers niet te contracteren (zeker als je wist dat je ook nog eens Arthur en Louis zou overhevelen) wat financiële ruimte had vrijgemaakt/vrijgehouden voor die targetspits... Het feit dat je sowieso de intentie zou hebben gehad om over de grond te spelen, doet niks af aan dat feit... Nu bestaat uw back-up op de bank (want van voornoemde ga je er per match max 3 kunnen laten starten, waarschijnlijk eerder 2 als je ook tegen niet-provincialers een evenwichtig elftal wil opstellen) uit net hetzelfde type voetballers als uw startopstelling... En dat is al jaren een heikel punt gebleken - plan A heeft iedereen onder de knie en als het lukt, maak je elke wedstrijd kans... Alleen vereisen sommige matchen ook een plan B, met een andere spelstijl, en dan heb je een probleem... Zelfs het obligate noodscenario - drop gewoon een grote verdedigend ingestelde speler in de voorlijn - kan met deze kern nauwelijks... Ik zou dus denken dat bij de samenstelling van je kern je naar tactische systemen toe je zoveel mogelijk opties open wil laten... Bovendien was het dit seizoen de uitgelezen kans om dat al te doen, niet in het minst naar uw spitsposities toe omdat je van elke aanvaller afscheid nam... Dat je het dus nu over de grond zal moeten doen, is een gevolg van de ietwat onevenwichtige samenstelling van de kern, niet uit 100% vrije wil en dat vind ik een beetje jammer in een reeks waar power en duelkracht ook onmiskenbaar nodig zullen zijn... |
| 10 Aug 2016, 11:18 |
|
|
forumlegende
Akkoord DT met je stelling i.v.m. plan B.
Al zou ik er willen aan toevoegen dat pure kwaliteit in de reeks waar wij nu inzitten moet voldoende zijn om in elke wedstrijd het verschil te maken. En dat zal moeten blijken in de eerstvolgende wedstrijden. |
| 10 Aug 2016, 15:55 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Dani schreef: Akkoord DT met je stelling i.v.m. plan B. Al zou ik er willen aan toevoegen dat pure kwaliteit in de reeks waar wij nu inzitten moet voldoende zijn om in elke wedstrijd het verschil te maken. En dat zal moeten blijken in de eerstvolgende wedstrijden. Je zegt het goed: dat zal moeten blijken. Als je vergelijkt met vorig jaar, haalden we eigenlijk best nog veel punten tegen de zogenaamd sterkere ploegen en lieten we het liggen tegen de mindere goden waar ons surplus aan kwaliteit het verschil had moeten maken... Dus ja, time will tell... |
| 10 Aug 2016, 16:04 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14 Berichten: 853 Locatie: mejlert |
Zou ook normaal tot schoner voetbal moeten leiden (hopelijk).
Nu zonder grote targetman moet zeker lukken, dat is niet het grote probleem volgens mij. Wel een gebrek aan gestalte in elke linie. o.a. voor stilstaande fases hopelijk geen probleem Offensief kan je dat nog maskeren door niet elke bal bij een vrije trap in de box te droppen maar defensief is dat toch wat moeilijker op te vangen. |
| 10 Aug 2016, 16:06 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
kheiremans schreef: Zou ook normaal tot schoner voetbal moeten leiden (hopelijk). Nu zonder grote targetman moet zeker lukken, dat is niet het grote probleem volgens mij. Wel een gebrek aan gestalte in elke linie. o.a. voor stilstaande fases hopelijk geen probleem Offensief kan je dat nog maskeren door niet elke bal bij een vrije trap in de box te droppen maar defensief is dat toch wat moeilijker op te vangen. wat ben je met goede flankspelers als je geen grote spits hebt . we hebben jaren grote spitsen gehad die het moesten hebben van de flanken , maar we hadden geen flankspeler met een goede voorzet. nu hebben we goede flankspelers maar hebben geen grote 9 ik heb het gevoel als er geen targetspits bijkomt , dat ofwel onze jonge flanken (mitu, de rock) voor nieuwjaar al kapot gelopen zijn , of we na een paar matchen geen voorzetten meer zullen zien omdat ze toch weten dat er geen gevaar van komt . |
| 12 Aug 2016, 17:22 |
|
|
Vaste Waarde
witteken schreef: kheiremans schreef: Zou ook normaal tot schoner voetbal moeten leiden (hopelijk). Nu zonder grote targetman moet zeker lukken, dat is niet het grote probleem volgens mij. Wel een gebrek aan gestalte in elke linie. o.a. voor stilstaande fases hopelijk geen probleem Offensief kan je dat nog maskeren door niet elke bal bij een vrije trap in de box te droppen maar defensief is dat toch wat moeilijker op te vangen. wat ben je met goede flankspelers als je geen grote spits hebt . we hebben jaren grote spitsen gehad die het moesten hebben van de flanken , maar we hadden geen flankspeler met een goede voorzet. nu hebben we goede flankspelers maar hebben geen grote 9 ik heb het gevoel als er geen targetspits bijkomt , dat ofwel onze jonge flanken (mitu, de rock) voor nieuwjaar al kapot gelopen zijn , of we na een paar matchen geen voorzetten meer zullen zien omdat ze toch weten dat er geen gevaar van komt . Daarin heb je volkomen gelijk. Als je geen kopbalsterke spits hebt, dan moeten je flankspelers altijd naar binnen snijden omdat ze weten dat een flankvoorzet van dicht tegen de achterlijn zelden iets oplevert. Op den duur weten de tegenstanders dat dan ook wel, en is elk verrassingselement weg. Met de grote spits kun je beide doen, en weet de flankverdediger nooit wat er gaat gebeuren. Maar goed, het is wat het is: de club geeft voorrang aan de financiële gezondmaking (wat ergens wel heel begrijpelijk is), en we zullen het dus met deze kern moeten doen. |
| 12 Aug 2016, 17:56 |
|
|
Freak
volgens onze trainer is het nog een grote spits en middenvelder aantrekken of geen grote ambities koesteren.
|
| 19 Aug 2016, 10:41 |
|
|
Reserve
waly 2 schreef: volgens onze trainer is het nog een grote spits en middenvelder aantrekken of geen grote ambities koesteren. Centrale middenvelder? Marmitte werd toch aangetrokken.... |
| 19 Aug 2016, 10:44 |
|
|
Freak
marmitte is nog maar 18 jaar en je kan niet verwachten dat hij een gans jaar op hoog niveau meedraait.een ervaren middenvelder en targetspits zou geen overbodige luxe zijn.ik begrijp dat het bestuur de tering naar de nering wil zetten en niet dezelfde fouten als in het verleden wil maken.alleen mag men dan geen al te steile ambities uitspreken.dg in hln.
|
| 19 Aug 2016, 12:59 |
|
|
Reserve
waly 2 schreef: marmitte is nog maar 18 jaar en je kan niet verwachten dat hij een gans jaar op hoog niveau meedraait.een ervaren middenvelder en targetspits zou geen overbodige luxe zijn.ik begrijp dat het bestuur de tering naar de nering wil zetten en niet dezelfde fouten als in het verleden wil maken.alleen mag men dan geen al te steile ambities uitspreken.dg in hln. Dg is ewa een zaag toch. Gans de ploeg is 20 jaar. En als je Van Hoevelen ziet spelen wil ervaring niet automatisch kwaliteit zeggen. |
| 19 Aug 2016, 13:39 |
|
|
forumlegende
Tja, ik had en heb nog altijd (grote) twijfels bij onze trainer, zeker bij zo een jonge spelersgroep.
|
| 19 Aug 2016, 13:55 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
BDS schreef: waly 2 schreef: marmitte is nog maar 18 jaar en je kan niet verwachten dat hij een gans jaar op hoog niveau meedraait.een ervaren middenvelder en targetspits zou geen overbodige luxe zijn.ik begrijp dat het bestuur de tering naar de nering wil zetten en niet dezelfde fouten als in het verleden wil maken.alleen mag men dan geen al te steile ambities uitspreken.dg in hln. Dg is ewa een zaag toch. Gans de ploeg is 20 jaar. En als je Van Hoevelen ziet spelen wil ervaring niet automatisch kwaliteit zeggen. Een zaag misschien wel, maar hij heeft wel gelijk . bij sven jaecques zijn laatste interview , was hij duidelijk dat er nog financiële ruimte was voor 3 ervaren spelers. een centrale verdediger (van hoevelen) , een centrale middenvelder en een spits. als je dan nu ziet wie er nog zijn bijgekomen, geen ervaring, gestalte en een spits is volgens onze nieuwe manager ook niet meer nodig. dan is het maar normaal dat onze trainer stilaan in zijn haar begint te krabben .waarom zijn ze na het vertrek van SJ plots van tactiek veranderd ? de weg die ze ingeslagen zijn , een kern met jeugdspelers aangevuld met een paar ervaren spelers juich ik toe, maar trop is te veel . |
| 19 Aug 2016, 17:18 |
|
|
Reserve
Iedereen met een beetje kloten aan zijn lijf had na die 0-5 ontslag genomen...
Dat Geeraerd zijn pollen kust dat hij hier mag trainer zijn. |
| 19 Aug 2016, 17:24 |
|
| Pagina 8 van 16 |
[ 231 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 6 7 8 9 10 … 16 Volgende |