VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 106 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 104 105 106 107 108 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
forumlegende

Leeftijd: 61
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
parol schreef:
Ziehier de persmededeling van de VZW Supporters Eendracht Aalst.

"De VZW Supporters Eendracht Aalst is verheugd met het aanbod van het bestuur van Eendracht Aalst om aan de supporters een stem te geven in het beleid door de oprichting van een supporterscel ( volledig samengesteld door de supporters) en via deze cel vertegenwoordigd te zijn in het directiecomité van de club, dat normaal gezien tweewekelijks samenkomt. De praktische uitvoering van dat mandaat (krijgt de VZW een stem of willen we een louter adviserende rol) zal de komende dagen/weken uitgewerkt worden in overleg met de club.

De VZW wil voorzitter Patrick Le Juste van harte danken voor het grote belang dat hij hecht aan een goede relatie en samenwerking met de fans.En we hopen dat op deze manier het volledige potentieel van de club wordt bereikt. Supportersparticipatie is in België immers vrij uitzonderlijk. Bij KV Mechelen hebben de fans twee zitjes in de raad van bestuur van de club, maar enkel Beerschot Wilrijk gaat zo ver als Eendracht Aalst door de fans een zitje aan te bieden in het directiecomité, wat eigenlijk het echte bestuur is, aangezien de raad van bestuur van de vzw Eendracht Aalst van een club slechts een beperkt aantal keren per jaar wordt samengeroepen en het in dat orgaan dus moeilijk is om op het beleid te wegen.

In het verleden hadden de Iendracht-supporters vaak een minder goede relatie met het clubbestuur, achteraf gezien bijna altijd terecht, getuige de tumultueuze geschiedenis van onze club op bestuurlijk vlak. Het is uniek in de geschiedenis van Eendracht Aalst dat club én fans samen proberen te werken om de club vooruit te stuwen. Als VZW hebben we het voorbije jaar al regelmatig overleg gehad met het directiecomité van de club, een overleg dat altijd in de beste verstandhouding is verlopen. We hopen dat deze goede verstandhouding zich ook in de toekomst zal doorzetten.

Als VZW willen we ons in het directiecomité inzetten om alle vragen/bezwaren van onze fans door te spelen naar het clubbestuur en er in de mate van het mogelijke een antwoord/oplossing voor te krijgen. We willen ons ook voor de club inzetten op andere domeinen: zowel op het vlak van het commerciële, het infrastructurele als op vlak van de veiligheid in en rond het stadion. Als voorbeeld zullen we samen met de club blijven ijveren bij de stad om een nieuw stadion te voorzien. In afwachting van een nieuw stadion willen we eerst en vooral een betere beleving creëren voor elke supporter, dus een aanpassing van de staantribune dringt zich op. We willende huidige staantribune laten vervangen door een betere constructie, dichter bij het veld."

Dit is zonder meer een schitterend initiatief !

14 Dec 2016, 18:53
Ancien

Wij hebben al te veel meegemaakt om nu al euforisch te gaan doen, maar je kan niet ontkennen dat het bestuur verdomd goed bezig is.

15 Dec 2016, 13:21
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
jammen schreef:
Wij hebben al te veel meegemaakt om nu al euforisch te gaan doen, maar je kan niet ontkennen dat het bestuur verdomd goed bezig is.

Vooral gezien de toch wel heel andere aanpak van deze ploeg, de fel verminderde schuld, gezien er meer activiteit is in het restaurant, ben ik, eerlijk is eerlijk, niet euforisch, maar wel zeer opgelucht én content als ik zie waar we vandaag staan. De visie van dit bestuur, de betrokkenheid van de supporters VZW bij de club die echt wel respect verdient voor het geleverde werk tijdens het afgelopen jaar (zie van waar we komen).

Ook sportief staat er al iets dat veel en veel beter is dan vorig jaar. De club groeit bovendien met die damesploegen alweer tot een grotere club, met alweer een groter draagvlak, wat ons op termijn ook zal helpen te verkrijgen wat ons toekomt, een deftig stadion deze club waardig.

het grote publiek moet de weg nog terugvinden, maar eigenlijk is dat door de jarenlange malaise en hiermee gepaard gaand het downgraden van ons stadion door het stad, niet meer dan logisch...

we zullen nog lang niet uit de put gekropen zijn, maar als in de berichtgeving over de club deze positieve trend nog een tijdje aanhoudt, en we ook sportief scoren, kan het er in de toekomst eindelijk weer goed uitzien voor ons.

15 Dec 2016, 13:46
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 11
jammen schreef:

we zen (weeral) van heel ver terug aan t komen, weir doeng voesj

15 Dec 2016, 15:20
Junior

Wat in mijn ogen nog veel voor verbetering vatbaar is, is de merchandising. Ik probeer nu al een serieus lange tijd een t-shirt (wedstrijdshirt) voor mijn dochtertje van 6 te kopen en ik slaag er maar niet in om eentje te vinden. Ik zal dit even verduidelijken. Eind oktober stuur ik een mailtje naar het secretariaat met de vraag waar en bij wie ik de nieuwe shirts kan bestellen. (dit vind ik al raar en ik denk niet dat jan modaal een mailtje hiervoor gaat sturen) Echter ik krijg .... geen antwoord. Goed ik wacht verder af... Helaas kon ik bij de blijde intrede van de sint er niet bijzijn. Opnieuw stuur ik een mailtje met de vraag of ik een shirt kan bestellen en later kan komen afhalen .... wederom geen antwoord. (Misschien willen ze mijn geld niet!?) Ondertussen zit ik niet stil en contacteer ik GO SPORT, waarvan ik weet dat ze in het verleden shirts verkochten. Hier krijg ik na vijf minuten antwoord dat ze de nieuwe shirts nog niet hebben (ze zijn volgens de website van E.A. nochtans al beschikbaar in de fanshop), maar dat ze me gaan laten weten wanneer ze ze hebben. Ik dien dus voor mijn teleurgestelde dochter een ander sinterklaas cadeau te bestellen... Vorige week ga ik terug naar de GO SPORT en ze hebben ze nog altijd niets gekregen. Beter nog, ze hebben nog niets van EA gehoord betreffende merchandising... geen sjaals, petten, t'shirts, .... Nu ga ik zondag een volgende poging doen om een wedstrijdshirt te vinden (6 jaar). Dus als er mensen meelezen van de fanshop ... IK KOM ER ZONDAG OM ... indien je geld wil verdienen, wees open... Oh ja ...tegen Brakel was ik er ook, maar dan was de fanshop... gesloten!!!?? allee als je het al een shop kan noemen. Ik klink misschien heel negatief, maar ik vind dat dit voor een club als EA niet kan. Waarom geen facebookpagina maken met alle merchandising. Mailtje sturen, online betalen en de boel opsturen... moet toch te verwezenlijken zijn. Hopelijk kan ik mijn dochter zondag haar verjaardagscadeau kopen en zal ik haar zien supporteren in een mooi shirt!

Mvg,
Een trouwe supporter ...al meer dan 30 jaar!!!
:EA:

15 Dec 2016, 18:15
Vaste Waarde

Nosferatu schreef:
Wat in mijn ogen nog veel voor verbetering vatbaar is, is de merchandising. Ik probeer nu al een serieus lange tijd een t-shirt (wedstrijdshirt) voor mijn dochtertje van 6 te kopen en ik slaag er maar niet in om eentje te vinden. Ik zal dit even verduidelijken. Eind oktober stuur ik een mailtje naar het secretariaat met de vraag waar en bij wie ik de nieuwe shirts kan bestellen. (dit vind ik al raar en ik denk niet dat jan modaal een mailtje hiervoor gaat sturen) Echter ik krijg .... geen antwoord. Goed ik wacht verder af... Helaas kon ik bij de blijde intrede van de sint er niet bijzijn. Opnieuw stuur ik een mailtje met de vraag of ik een shirt kan bestellen en later kan komen afhalen .... wederom geen antwoord. (Misschien willen ze mijn geld niet!?) Ondertussen zit ik niet stil en contacteer ik GO SPORT, waarvan ik weet dat ze in het verleden shirts verkochten. Hier krijg ik na vijf minuten antwoord dat ze de nieuwe shirts nog niet hebben (ze zijn volgens de website van E.A. nochtans al beschikbaar in de fanshop), maar dat ze me gaan laten weten wanneer ze ze hebben. Ik dien dus voor mijn teleurgestelde dochter een ander sinterklaas cadeau te bestellen... Vorige week ga ik terug naar de GO SPORT en ze hebben ze nog altijd niets gekregen. Beter nog, ze hebben nog niets van EA gehoord betreffende merchandising... geen sjaals, petten, t'shirts, .... Nu ga ik zondag een volgende poging doen om een wedstrijdshirt te vinden (6 jaar). Dus als er mensen meelezen van de fanshop ... IK KOM ER ZONDAG OM ... indien je geld wil verdienen, wees open... Oh ja ...tegen Brakel was ik er ook, maar dan was de fanshop... gesloten!!!?? allee als je het al een shop kan noemen. Ik klink misschien heel negatief, maar ik vind dat dit voor een club als EA niet kan. Waarom geen facebookpagina maken met alle merchandising. Mailtje sturen, online betalen en de boel opsturen... moet toch te verwezenlijken zijn. Hopelijk kan ik mijn dochter zondag haar verjaardagscadeau kopen en zal ik haar zien supporteren in een mooi shirt!

Mvg,
Een trouwe supporter ...al meer dan 30 jaar!!!
:EA:

Is genoteerd. Dat is een probleem dat we kunnen aanbrengen in het directiecomité.

15 Dec 2016, 20:01
Scholier

Jean schreef:
Zonder iemand te willen schofferen dient er een beter systeem te komen voor betaling van drank in de kantines. Drankbonnetjes kunnen er zomaar een tweede leven krijgen!

jetons kunnen ook een tweede leven krijgen hoor, das niet moeilijk, in een ver verleden op EA zelf meegemaakt ( ja er is een tijd dat er jetonekes verkocht werden ipv bonneken, of die nu uit een automaat komen of niet). je moet nog altijd op mensen kunnen vertrouwen. anders moet je maar automaten plaatsen ipv mensen die u bedienen. alweer wat menselijkheid en gezelligheid weg.
Op Temse is dat ook zo met een automaat, het enige verschil is dat er geen geld meer moet ontvangen worden, maar jetonekes kunnen met wat slechte wil nog altijd een tweede keer verkocht worden hoor.

16 Dec 2016, 12:14
Vaste Waarde

Leeftijd: 54
Kunnen ze anders niet werken met een elektronische drankkaart waar je dan geld kunt opzetten via een automaat?

16 Dec 2016, 12:27
Freak

zandbergske schreef:
Kunnen ze anders niet werken met een elektronische drankkaart waar je dan geld kunt opzetten via een automaat?

Onlangs naar Genk-Rapid Wien geweest en daar in Genk werkt het zo.
Ook op Schalke trouwens. Snel,makkelijk en veilig. Maar daar zal wel een investering aan vast hangen.

16 Dec 2016, 13:05
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
op AA Gent werken ze ook zo, maar dat kost een paar 10.000 EUR om op te zetten hoor..

Dat haal je er bij ons niet direct uit :-)

16 Dec 2016, 13:06

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Mooie weg al afgelegd toch sinds begin 2012 ondertussen al! En dat onder omstandigheden die meestal verre van ideaal waren.

Het debat over het type stem (effectief vs. raadgevend) geeft ook aan dat de VZW zelf matuur geworden is. In combinatie met een clubbestuur die eveneens zijn kinderziektes aan het wegwerken is heb je mogelijk 2 verenigingen die elkaar weten te vinden!

Keep it up!

18 Dec 2016, 14:14

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Jeroen schreef:
op AA Gent werken ze ook zo, maar dat kost een paar 10.000 EUR om op te zetten hoor..

Dat haal je er bij ons niet direct uit :-)

In de "venture capital" kring van Lejuste moet er toch her en der eens een jonge ondernemer zijn die een pilot wilt opzetten ? Niet kopiëren maar zelf de lijn trekken!

18 Dec 2016, 14:16
Vaste Waarde

"De VZW Supporters Eendracht Aalst neemt akte van het ontslag van Sven Van den Bogaert. Wij zijn even verbaasd als alle andere supporters en zullen nagaan wat er precies aan de hand is. Daarom zullen we ons oor zowel bij Sven als bij de andere leden van het directiecomité, voorzitter Patrick Le Juste op kop, te luisteren leggen. Het was onze bedoeling om na de Algemene Vergadering van de club, die plaatsvindt op 16/01, nogmaals een supportersvergadering te organiseren. Dat plan zal enkele weken vertraging oplopen, want de AV is twee weken uitgesteld. Van zodra we een nieuwe datum kunnen vastleggen, zullen we de supporters via alle mogelijke kanalen uitnodigen op onze supportersvergadering. Bedoeling is dan om meer info te geven over de intrede van de VZW Supporters Eendracht Aalst op het directiecomité van de club (eerste deelname is gepland op 23/01). We zullen dan ook zeker de perikelen in het bestuur van onze club behandelen."

14 Jan 2017, 19:19
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Staat nog niks van op de site. Zelf ontslag genomen?

Lijkt me een spijtige zaak. Hij heeft toch Le Juste binnen gehaald? Hopelijk weer niet het begin van een hoop miserie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

14 Jan 2017, 20:01
Vaste Waarde

Nog wat extra info ivm de door de VZW geplande supportersvergadering: ook de mogelijke aankoop van de voormalige sfeertribune van Zulte Waregem zal besproken worden. Bovendien koppelen we onze nieuwjaarsreceptie aan deze supportersvergadering. We hopen dan ook veel volk te mogen verwelkomen. Een datum volgt zo snel mogelijk!

15 Jan 2017, 11:27
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 104 105 106 107 108 152