|
|
| Pagina 278 van 515 |
[ 7719 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 276 277 278 279 280 … 515 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
DT schreef: El Corredor (Light) schreef: prioriteit qua transfers voor mij: ne centrale verdediger met ne goeie inspeelpass, ne centrale middenvelder met body en scorend vermogen, en ne spits met gestalte die kan voetballen. Stout vraagje: Gezien dat centrale middenvelder type - moet die dan in de plaats komen van onze huidige nr. 10, de enige centrale middenvelder in uw kern dit seizoen met scorend vermogen? Of is het ter vervanging van uw 8 positie zoals een Vanborm bij Petegem? Iets zegt me dat je niet op zoek bent naar een type Bogaerts vandaar de vraag... Die Vanborm is een prima voetballer, net als Joy in mijn ogen. Maar Ik zou graag een type Webers in onze kern zien. Iemand die goals koppelt aan body, en actieradius. en als je het mij nu persé vraagt. ik zou nooit met 1 spits spelen, maar altijd met twee. En dan heb je dat probleem van die vraag niet. Maar goed, uit de vele posts van jou had ik toch ook begrepen dat je niet echt een nummer 10 adept bent. Het hangt ook af wat ze met De Coninck gaan doen hé. Die speelt nu op de plaats van Marmitte, Diarra, Van Damme. Nog zo een type halen,lijkt me weinig zinvol. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 22 Feb 2017, 14:42 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
El Corredor (Light) schreef: DT schreef: El Corredor (Light) schreef: prioriteit qua transfers voor mij: ne centrale verdediger met ne goeie inspeelpass, ne centrale middenvelder met body en scorend vermogen, en ne spits met gestalte die kan voetballen. Stout vraagje: Gezien dat centrale middenvelder type - moet die dan in de plaats komen van onze huidige nr. 10, de enige centrale middenvelder in uw kern dit seizoen met scorend vermogen? Of is het ter vervanging van uw 8 positie zoals een Vanborm bij Petegem? Iets zegt me dat je niet op zoek bent naar een type Bogaerts vandaar de vraag... Die Vanborm is een prima voetballer, net als Joy in mijn ogen. Maar Ik zou graag een type Webers in onze kern zien. Iemand die goals koppelt aan body, en actieradius. en als je het mij nu persé vraagt. ik zou nooit met 1 spits spelen, maar altijd met twee. En dan heb je dat probleem van die vraag niet. Maar goed, uit de vele posts van jou had ik toch ook begrepen dat je niet echt een nummer 10 adept bent. Het hangt ook af wat ze met De Coninck gaan doen hé. Die speelt nu op de plaats van Marmitte, Diarra, Van Damme. Nog zo een type halen,lijkt me weinig zinvol. Als je met 2 spitsen speelt, wordt die vraag toch net veel belangrijker? Een type Webers lijkt me moeilijk combineerbaar met een type Troch als tweede spits bijvoorbeeld om optimaal te renderen. En met twee "plat acterende" spitsen en aanvallende flanken (hebben geen andere) gaat de volledige recuperatiedruk op uw 2 centrale middenvelders vallen, dus ga je per definitie een iets meer defensief ingesteld duo moeten hebben... En dan is een discussie voor uw 6 positie ook weer aan de orde. En waarom ik geen nr. 10 adept ben, heeft vooral te maken met de fuzz die daar altijd wordt rond gemaakt en de druk die dat zeker bij onze club met zich meebrengt. Om het heel wit-zwart te bekijken, moet een nr. 10 bij ons alles doen: als er achterin een fout wordt gemaakt, is het uiteindelijk nog den 10 zijn fout omdat hij geen drie assists heeft afgeleverd... Ik geloof meer in het systeem dat moet renderen, dan dat 1 rol het hele team moet doen draaien. Zelfs al lukt dat in sommige wedstrijden, dan worden die wedstrijden gevolgd door een serie waarin die nr 10 vakkundig onder de grond wordt gestopt. En of dat dan Van Tricht of Joye is, gaat op een heel jaar weinig verschil uitmaken... Knokke speelt zonder diepe spits en zonder echte nr. 10: sorry, ik moet me corrigeren: de 10 van Knokke speelt op de 6, de 8 is eigenlijk een 6 en de diepe spits is in feite een goeie 8... Maar het geheel klikt, is een degelijk systeem, iedereen weet wat ze moeten doen in balbezit en balverlies en de tegenstanders hebben er geen antwoord op. M.a.w. het systeem werkt en dat zie ik persoonlijk liever dan op individuen te focussen, niet in het minst omdat het systeem in de lagere reeksen uiteindelijk het verschil maakt. Hamme werd zo ook kampioen vorig seizoen en Knokke doet hetzelfde. |
| 22 Feb 2017, 14:53 |
|
|
forumlegende
@DT: een Troch zou ik inderdaad niet combineren met Webers. Ik verkies wel gestalte centraal op het middenveld en loopvermogen omdat ik denk dat dat in je centrale as van belang is.
En van je spitsen moet er zeker 1 zijn met diepgang. Ik hoop in ieder geval dat ze De Coninck verlengen omdat dat intrinsiek de beste voetballer uit je kern is. En Van Tricht? VERLENGEN of niet? _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 22 Feb 2017, 15:26 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14 Berichten: 853 Locatie: mejlert |
Hangt af van hoe je volgend seizoen wil spelen.
4-2 (diarra / de conicnk)-1(VT)-2(Mitu/Yala)-1 dan ja (VT op 10 die voor de omschakeling moet zorgen/ flanken bevoorraden) Mitu en Yala op de flanken voor diepgang Speel je met slechts 2 centraal in het midden dan vrees ik dat er geen plek is voor VT vanwege defensieve problemen centraal op het midden. Dus hangt af waar de coach naartoe wil zeker? |
| 22 Feb 2017, 16:01 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
El Corredor (Light) schreef: @DT: een Troch zou ik inderdaad niet combineren met Webers. Ik verkies wel gestalte centraal op het middenveld en loopvermogen omdat ik denk dat dat in je centrale as van belang is. En van je spitsen moet er zeker 1 zijn met diepgang. Ik hoop in ieder geval dat ze De Coninck verlengen omdat dat intrinsiek de beste voetballer uit je kern is. En Van Tricht? VERLENGEN of niet? Loopvermogen op het middenveld is er, het voetballend vermogen ook, enkel de gestalte ontbreekt... Maar nog altijd liever iemand die kan voetballen, dan iemand die alleen kan beuken... En of een goeie combinatie van beide staat te springen om bij een tweede-amateurclub te tekenen, is een vraag die je moet durven stellen... Want daar zijn ze overal naar op zoek... Idealiter zou je een dwerg uit de huidige kern wel moeten kunnen vervangen door op zijn minst een groter exemplaar maar dan nog... Blijft een risico. Wat Van Tricht betreft en de kern zoals ze nu is: absoluut verlengen ja indien het financieel mogelijk is naar de samenstelling van een uitgebalanceerde kern toe. Slaagt erin om heel beslissend te zijn in systemen die niet op hem zijn afgesteld en dat is een onbetwistbare kwaliteit. Gaat niet alleen om wat er gebeurd aan de bal, maar ook van de bal weg. Hoe hij zich aanspeelbaar maakt, de loopbewegingen, de snelheid van handelen. Als er van de bal weg alleen gekeken wordt hoe hij in duel moet gaan met een verdedigende mid die enkel in de ploeg staat om het spel van de tegenstander te ontregelen, ja... Ik maak me dan ook sterk dat als je voor hem een goeie targetspits kan neerpoten (zoals terugronde vorig jaar bij Boom), die qua duelkracht het moeilijke werk doet, en je kan uw systeem zo finetunen dat uw 6 en 8 voor hem werken in zijn rug, dat hij nog een pak progressie gaat maken waar de hele ploeg van profiteert. Als er hier bijvoorbeeld vergeleken wordt tussen Wannes en Joye na de match tegen Petegem, moet je die parameter ook durven doortrekken en zowel in balbezit en balverlies naar beide spelers kijken. Er werd duidelijk aangegeven dat Joye pas in het stuk voor begon te komen nadat de 1-1 viel, terwijl Petegem met Gheeraert van bij de start iemand opstelde die al het verdedigende werk doet en Vanborm in balverlies Joye ook ontlast. Voor hem knokt en sleurt Crispyn dat het geen naam heeft. Wannes is een van de 3 op het midden en draait daarin mee, zowel aanvallend als verdedigend werk opknappend en daar zitten zeker ook gebreken tussen. Dan kan je u idd eens ergeren aan het gebrek aan body van Wannes, maar met de ervaring en beter gebruiken van de positionering van zijn lichaam zal dat snel veranderen. Bovendien is zijn traptechniek fenomenaal waar in deze moderne tijden op dode spelmomenten punten mee te pakken zijn... Klinkt erg, maar statistieken maken ook deel uit van de sport en als je 8 goals maakt op 21 matchen, moet je dat ook meenemen. Het is ook niet omdat je over een goeie traptechniek beschikt, dat het automatisch tot rendement leidt en dat is bij Wannes wel het geval. @kheiremans: Als je die targetspits hebt hé en je wil met 4-4-2 spelen, kan je Wannes ook als tweede spits uitspelen hé. |
| 22 Feb 2017, 16:06 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Wie was vorig jaar in de terugronde die spits bij Boom dan?
|
| 22 Feb 2017, 19:57 |
|
|
forumlegende
Smetje schreef: Wie was vorig jaar in de terugronde die spits bij Boom dan? Matthijsen |
| 22 Feb 2017, 20:27 |
|
|
Ancien
Jean schreef: Smetje schreef: Wie was vorig jaar in de terugronde die spits bij Boom dan? Matthijsen Inderdaad - iemand die 2 man aan de praat kon houden, smeerlapke om tegen te spelen, waar je een lange bal kon op pompen wanneer je onder druk kwam te staan zonder daarbij de bal gewoon weg te geven en die zelf op tijd en stond ook zijn goaltje wist mee te pikken... Was ook geen toeval dat Jimmy Fockaert zijn beste periodes kende met Dirk Mathyssen voor zich hé. Hebben het zelf hier ook gezien: hemelsbreed verschil tussen Troch met een fitte Arnold voor zich en een goeie Arne achter zich dan Troch met Boto voor zich en Coulibaly achter zich... Komen trouwens vrijdag nog zo een type spits tegen. |
| 22 Feb 2017, 22:07 |
|
|
forumlegende
DT schreef: Jean schreef: Smetje schreef: Wie was vorig jaar in de terugronde die spits bij Boom dan? Matthijsen Inderdaad - iemand die 2 man aan de praat kon houden, smeerlapke om tegen te spelen, waar je een lange bal kon op pompen wanneer je onder druk kwam te staan zonder daarbij de bal gewoon weg te geven en die zelf op tijd en stond ook zijn goaltje wist mee te pikken... Was ook geen toeval dat Jimmy Fockaert zijn beste periodes kende met Dirk Mathyssen voor zich hé. Hebben het zelf hier ook gezien: hemelsbreed verschil tussen Troch met een fitte Arnold voor zich en een goeie Arne achter zich dan Troch met Boto voor zich en Coulibaly achter zich... Komen trouwens ook nog zo een type spits tegen. Is dat die ex club Brugge jeugdspeler? _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 22 Feb 2017, 22:18 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16 Berichten: 749 Leeftijd: 73 Locatie: Koksijde |
Het is de week van de contractverlengingen. Na Kevin Van Den Noortgaete en Klaas De Rock legt Eendracht Aalst ook jeugdproduct Jordy De Koker twee jaar langer vast. In zijn eerste seizoen bij de A-kern liet de 18-jarige verdedigende middenvelder al enkele mooie dingen zien. Naast een aantal invalbeurten verscheen Jordy ook al viermaal aan de aftrap. Met deze contractverlenging gelooft de club duidelijk in de verdere ontwikkeling van haar youngster.
|
| 23 Feb 2017, 7:29 |
|
|
Reserve
wevege schreef: Het is de week van de contractverlengingen. Na Kevin Van Den Noortgaete en Klaas De Rock legt Eendracht Aalst ook jeugdproduct Jordy De Koker twee jaar langer vast. In zijn eerste seizoen bij de A-kern liet de 18-jarige verdedigende middenvelder al enkele mooie dingen zien. Naast een aantal invalbeurten verscheen Jordy ook al viermaal aan de aftrap. Met deze contractverlenging gelooft de club duidelijk in de verdere ontwikkeling van haar youngster. |
| 23 Feb 2017, 7:46 |
|
|
Ancien
iendrachter schreef: DT schreef: Jean schreef: Matthijsen Inderdaad - iemand die 2 man aan de praat kon houden, smeerlapke om tegen te spelen, waar je een lange bal kon op pompen wanneer je onder druk kwam te staan zonder daarbij de bal gewoon weg te geven en die zelf op tijd en stond ook zijn goaltje wist mee te pikken... Was ook geen toeval dat Jimmy Fockaert zijn beste periodes kende met Dirk Mathyssen voor zich hé. Hebben het zelf hier ook gezien: hemelsbreed verschil tussen Troch met een fitte Arnold voor zich en een goeie Arne achter zich dan Troch met Boto voor zich en Coulibaly achter zich... Komen trouwens vrijdag nog zo een type spits tegen. Ik denk dat je Menco Deryck van Halle zal bedoelen? Die moet voor ons toch haalbaar zijn voor volgend seizoen, of ligt die nog onder contract? Heb die zien spelen tegen ons en vond die zeer goed,is natuurlijk maar op 1 match. Er zat een scout van Winkel naast mij toen in die match op Halle en die zei ook dat dat een zeer goede spits is maar te egoïstisch...... Neen, zijn collega-aanvaller Hamza Amazou... Wordt gebruikt als eerste aanspeelpunt, schermt de bal goed af, gebruikt zijn lichaam goed en is technisch goed onderlegd om dan met doorsteekballen ofwel zijn collega-spits of de opkomende middenvelders in het spel te betrekken... Menco is een totaal ander type. |
| 23 Feb 2017, 7:53 |
|
|
forumlegende
Die Menco is wel een goeie, schrijf dat maar op.
|
| 23 Feb 2017, 13:43 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
[quote="Dani"]Die Menco is wel een goeie, schrijf dat maar op.[/quote
Na de wedstrijd op Halle, zijn vader gesproken. Er zijn meerdere clubs (oa Buffalo's) Die hem willen. Maar (toch october vorig jaar) is er niets concreets en houdt hij alsnog Iedere transfert af. |
| 23 Feb 2017, 14:37 |
|
|
Vaste Waarde
Onze sportieve cel heeft al heel wat mooi werk geleverd qua contractverlengingen.
Er blijven echter nog enkele spelers, wiens contract op 30/06 afloopt. Van Tricht kan me als draaischijf maar matig overtuigen, maar als je vandaag vaststelt dat hij al 9 doelpunten maakte, en dus - samen met De Rock - topschutter is, dan is een verlenging misschien toch aangewezen. Met zijn fenomenale vrijschoppen is hij een troef voor de ploeg op stilstaande fases, en dat is in het moderne voetbal super belangrijk. Ook van De Coninck moeten ze dringend werk maken. Hij is voor mij de revelatie, in die zin dat ik eigenlijk in het begin van het seizoen relatief weinig van hem verwachtte, maar hij heeft mijn lage verwachtingen ruim overtroffen. Van Kerckhoven zeker verlengen, ook al staat er met Jelle Geenens een jonge wolf klaar die met hem de concurrentie voor de linksback kan aangaan. Twee goeie linksbacks is overigens geen overbodige luxe. De Man heeft het dit jaar moeilijk omdat er op zijn linkerflank zware concurrentie is met Yala-Lusala, Mitu en De Rock (die wel meer en meer als diepe spits wordt uitgespeeld), maar Preben blijft een meerwaarde voor deze kern. Niet vergeten ook dat hij nog altijd maar 20 is, hé! Baras: in de 288 minuten die hij tot nog toe speelde, maakte hij 3 doelpunten. Hij maakte een grootse indruk op mij, jammer dat hij zo'n zware kwetsuur opliep. Elk nadeel heb echter zijn voordeel, in dit geval twee: hij was niet gekwetst aan zijn benen, dus hem laten bijtekenen houdt weinig risico in - we kopen geen "halve kreupele"; en hij zal na dit pechjaar relatief goedkoop zijn, of toch op zijn minst niet duurder dan nu. Verstraeten: houden, zou ik zeggen. Concurrentie voor Van Hoevelen en Claeys centraal én voor Falko op rechtsback. Voor Verbrugge, Van Damme, Antoine-Curier en Mertens lijkt het me einde verhaal. Verbrugge kan zowel op linksback als centraal in de verdediging de moordende concurrentie niet aan, Van Damme (groot respect voor zijn verdiensten!) wordt gepasseerd door Diarra en Marmitte, en de aankoop van die Van Gyseghem zegt ook veel. En tenzij Antoine-Curier de komende weken, of tijdens de eindronde spectaculair ontploft, sturen we hem best terug naar Union. Mertens tenslotte wordt nu al weken als 2de keeper verdrongen door de 2,5 jaar jongere Devriendt. Jari zal zijn conclusies al getrokken hebben. |
| 27 Feb 2017, 11:18 |
|
| Pagina 278 van 515 |
[ 7719 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 276 277 278 279 280 … 515 Volgende |