Tweede Amateurliga 2016-2017 - Pagina 13 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15 25
 Tweede Amateurliga 2016-2017 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Anders gewoon direct naar het systeem van den basket gaan, dan kunnen ze elk jaar met dezelfde 4 of 6 ploegen de competitie afwerken. In Europa bakken we er toch zelden iets van, dus wie maalt er nog om.

20 Feb 2017, 17:01
Vaste Waarde

AlostanA schreef:
Vandaag leggen Anderlecht en Brugge nog maar eens een voorstel op tafel voor een hervorming. Eerste klasse herleiden tot twee reeksen van 12 clubs. :crazy: Anders moeten ze een competitie organiseren waarbij ze met hun twee 32 keer tegen elkaar spelen.

Als ze met 24 profploegen blijven (en diverse sporteconomische studies wijzen erop dat er in België geen (economisch) draagvlak is voor meer), dan is dat 12+12-systeem nog het aantrekkelijkst en eerlijkst van allemaal.

ELKE ploeg speelt dan eerst 22 en dan nog eens 14 matchen = 36 in totaal. Nu is het zo dat de kampioen van 1B en de degradant van 1A binnen 4 weken (midden maart!) gedaan hebben met spelen. Dat is toch te zot voor woorden. En wat een vergiftigd geschenk voor de kampioen van 1B, want de 3 andere clubs krijgen via PO II nog enkele mooie recettes binnen, maar de kampioen zelf niet!!!

In een Play-Off 1 met 8 zijn er toch weer 2 "kleintjes" extra die enkele bijkomende matchen tegen de grote kleppers mogen spelen. Play-Off 2 wordt een spannende reeks waarin in het beste geval (of het slechtste, naargelang hoe je het bekijkt) 4 ploegen kunnen promoveren of geen enkele. Momenteel is het zo dat de Jupiler League zijn clubs overmatig beschermt door slechts één ploeg te laten degraderen. Zo'n PO II nieuwe stijl wordt gegarandeerd smullen, terwijl het nu de saaiste matchen zijn die je je kunt voorstellen, met een bedroevende publieke belangstelling!

En in Play-Off 3 heb je dan de strijd om behoud in de profliga.

Ook behoud van de punten (behalve vanzelfsprekend PO II met 4 teams 1A en vier teams 1B) lijkt me een goed voorstel.

Ook gedaan dan met het knettergekke systeem waarin de vierde van 1B nog voor Europees voetbal kan spelen, maar de kampioen van 1B niet!

Steunen dat voorstel, zou ik zeggen!

20 Feb 2017, 19:33
forumlegende

Een systeem van 2x12 moet kunnen maar ik persoonlijk vind dat er minstens 3 stijgers en dalers moeten zijn zodat de 24 profclubs systematisch ook een volwaardige profclub kunnen blijven.

De bescherming van 1A moet gewoon wegvallen. Elke profclub moet de kans krijgen om te promoveren. En niet na 1001 finales en eindrondes. Neen, gewoon meteen promoveren...

Het systeem van de playoffs wil ik niet meteen de grond inboren want je moet kunnen toegeven dat dit systeem wel heeft bijgedragen aan de goede prestaties op Europees vlak. Op vandaag zit het er zelfs dik in dat er minstens 2 Belgische ploegen naar de 1/8 finales zullen gaan...

Het cynische is wel dat, nu de Belgische clubs jaar na jaar blijven overwinteren, ze niet met hun sterkste ploeg in Europa aantreden net omwille van die playoffs...Daar schiet je als profliga zijnde wel je doel compleet voorbij.

21 Feb 2017, 10:53
Vaste Waarde

Dani schreef:
Een systeem van 2x12 moet kunnen maar ik persoonlijk vind dat er minstens 3 stijgers en dalers moeten zijn zodat de 24 profclubs systematisch ook een volwaardige profclub kunnen blijven.

De bescherming van 1A moet gewoon wegvallen. Elke profclub moet de kans krijgen om te promoveren. En niet na 1001 finales en eindrondes. Neen, gewoon meteen promoveren...

Het systeem van de playoffs wil ik niet meteen de grond inboren want je moet kunnen toegeven dat dit systeem wel heeft bijgedragen aan de goede prestaties op Europees vlak. Op vandaag zit het er zelfs dik in dat er minstens 2 Belgische ploegen naar de 1/8 finales zullen gaan...

Het cynische is wel dat, nu de Belgische clubs jaar na jaar blijven overwinteren, ze niet met hun sterkste ploeg in Europa aantreden net omwille van die playoffs...Daar schiet je als profliga zijnde wel je doel compleet voorbij.

Het idee was : Onze ploegen ontlasten tot juist na de winterstop (ervanuitgaande dat 1 , max 2 rondes verder het normaal afgelopen is. Zodat in de competitie dan de jongeren/bankzitters wat kansen krijgen) Alleen doen ze het de laatste jaren nu net wel goed waardoor europees en playoff samenvallen.

21 Feb 2017, 13:18
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
Dani schreef:

Ben ik niet echt mee akkoord. Er zijn genoeg voorbeelden van knappe resultaten in een Europese competitie toen de playoffs nog niet bestonden ook hoor. Club was dit jaar kansloos met 0/18 tegen nochtans ook niet de meest indrukwekkende tegenstanders in Europa
De successen van onze Belgische ploegen zijn volgens mij eerder toe te wijden aan de zwakte van de competitie van de Europa League. De zege van Anderlecht en Gent afgelopen donderdag was inderdaad knap, maar in de vorige ronde was het nu toch niet zo dat ze tegen veelzeggende namen uit het Europese voetbal hebben uitgepakt hé...

21 Feb 2017, 18:07
Vaste Waarde

ajoin_bart schreef:
Dani schreef:

Ben ik niet echt mee akkoord. Er zijn genoeg voorbeelden van knappe resultaten in een Europese competitie toen de playoffs nog niet bestonden ook hoor. Club was dit jaar kansloos met 0/18 tegen nochtans ook niet de meest indrukwekkende tegenstanders in Europa
De successen van onze Belgische ploegen zijn volgens mij eerder toe te wijden aan de zwakte van de competitie van de Europa League. De zege van Anderlecht en Gent afgelopen donderdag was inderdaad knap, maar in de vorige ronde was het nu toch niet zo dat ze tegen veelzeggende namen uit het Europese voetbal hebben uitgepakt hé...

Klopt. Men wou dit alleen nog meer faciliteren op vraag van die clubs. De kost is vrij miniem momenteel om bv het weekend voor de europese wedstrijd een aantal spelers te laten rusten. Of zoiets echt het verschil maakt tov het systeem van vroeger? Geen idee.

Om als belgische ploeg een europees mooi seizoen te hebben is volgens mij volgende nodig:
-Geluk bij de loting (bv laatste match tegen b-ploeg kunnen spelen omdat ploeg al 15/18 heeft, makkelijke poele loten:...)
-Zelf een boerenjaar hebben (boven uw niveau presteren)
-Tegenstanders die een mindere periode hebben
-Hopen op onderschatting van de tegenstander

21 Feb 2017, 18:27
Nationale Ploeg

ajoin_bart schreef:
Dani schreef:

Inderdaad, de ploegen in de Europa League zijn min of meer aan elkaar gewaagd. Dat toeschrijven aan die play-offs is nonsens. Brugge was ronduit zielig in de CL. Onze 'topclubs' lopen vol met tweede- en derderangsvoetballers. Nog meer 'hervormen' gaat daar geen bal aan verhelpen. Hoe zou het trouwens nog zijn met 'de extra media-aandacht' die eerste klasse B ging krijgen? Zonder de miljoenenclaim van Wauters in Antwerp of Chinese overnemers zou je zelf niet weten dat die reeks bestaat...

23 Feb 2017, 16:27
Junior

KRC Gent kan met trots aankondigen dat onze Spaanse topschutter Antiono Muñoz-Herrera alvast voor 1 seizoen de aanvalslinie komt versterken. Antonio ruilt dus K Rupel Boom FC en keert terug naar de club die hem op de Belgische voetbalkaart plaatste. Onze club onderstreept hiermee haar huiswerk naar komend seizoen toe heel degelijk te maken. We mogen ambitieuze plannen koesteren.

Echt een dikke transfer als hij terug zijn niveau haalt van weleer

Nieuwkomers (4):
•Van den Winckel Dean (V) (komt over van Londerzeel SK (2B))
•Waeghe Jorgo (A) (komt over van R Knokke FC (2A))
•Luyckx Alec (M) (komt over van Londerzeel SK (2B))
•Muñoz-Herrera Antonio (A) (komt over van K Rupel Boom FC (2B))

Tekenden bij (9):
•Elewaut Niels (A)
•De Bruycker Michiel (A)
•Leemans Raf (M)
•Joos Mackim (V)
•Van de Geuchte Gauthier (V)
•Mendoza Richard (V)
•Welvaert Mathieu (M)
•Blancke Sam (M)
•Maes Jordy (D)

06 Mar 2017, 20:21
Ancien

Leeftijd: 47
Ik heb hier eens het programma van Knokke, Aalst en Winkel gezet. Knokke lijkt toch een gemakkelijker programma te hebben. Petegem heb ik er niet bijgezet omdat die eigenlijk niet meer meetellen.

Voor Knokke: nog 4 thuismatchen, 3 uitmatchen

Knokke - Winkel
Bornem - Kn
Kn - Harelbeke
Temse - Kn
Kn - Izegem
Kn- Westhoek
Aalst - Kn

Voor Winkel; 3 thuismatchten, 4 uitmatchen

Knokke - W
W - Aalst
Sint-Niklaas - W
W - Gullegem
RC Gent - W
W- petegem
Brakel - W

Voor Aalst: Nog 3 thuis en 3 uit.

(EA- Halle 2-1)
Winkel - Aalst
EA - Bornem
Harelbeke - EA
EA- Temse
Izegem- EA
EA - Knokke

07 Mar 2017, 18:55
Nationale Ploeg

witzwet schreef:
Ik heb hier eens het programma van Knokke, Aalst en Winkel gezet. Knokke lijkt toch een gemakkelijker programma te hebben. Petegem heb ik er niet bijgezet omdat die eigenlijk niet meer meetellen.

Knokke - Winkel
Bornem - Kn
Kn - Harelbeke
Temse - Kn
Kn - Izegem
Kn- Westhoek
Aalst - Kn

Knokke - W
W - Aalst
Sint-Niklaas - W
W - Gullegem
RC Gent - W
W- petegem
Brakel - W

(EA- Halle 2-1)
Winkel - Aalst
EA - Bornem
Harelbeke - EA
EA- Temse
Izegem- EA
EA - Knokke

die westvlaamse derby's zijn wel altijd moeilijk in te schatten zeker als ze nog punten nog hebben en knokke heeft er daar nog een paar van. de jaarlijkse 'rare' uitslagen ginder zullen ook nu wel volgen maar daar staat tegenover dat elke club speeldag na speeldag en ongeacht provinciegrenzen (oostvlamingen doen elkaar liever dood) tegen ons zich zowieso dubbel plooit. ze houden begrijpelijkerwijze ook liever EA in de reeks dan golfclub Knokke dat 50man (spelers incluis) meepakt. titel is gone.. maar een titel pak je zelf zonder naar anderen te kijken; volgend seizoen alles geven; deze kern finetunen en dat moet mogelijk zijn !

07 Mar 2017, 22:14
Vaste Waarde

Still standing ! schreef:
witzwet schreef:

Knokke - Winkel
Bornem - Kn
Kn - Harelbeke
Temse - Kn
Kn - Izegem
Kn- Westhoek
Aalst - Kn

Knokke - W
W - Aalst
Sint-Niklaas - W
W - Gullegem
RC Gent - W
W- petegem
Brakel - W

(EA- Halle 2-1)
Winkel - Aalst
EA - Bornem
Harelbeke - EA
EA- Temse
Izegem- EA
EA - Knokke

die westvlaamse derby's zijn wel altijd moeilijk in te schatten zeker als ze nog punten nog hebben en knokke heeft er daar nog een paar van. de jaarlijkse 'rare' uitslagen ginder zullen ook nu wel volgen maar daar staat tegenover dat elke club speeldag na speeldag en ongeacht provinciegrenzen (oostvlamingen doen elkaar liever dood) tegen ons zich zowieso dubbel plooit. ze houden begrijpelijkerwijze ook liever EA in de reeks dan golfclub Knokke dat 50man (spelers incluis) meepakt. titel is gone.. maar een titel pak je zelf zonder naar anderen te kijken; volgend seizoen alles geven; deze kern finetunen en dat moet mogelijk zijn !

dan zitten we al in 1B want we gaan eindronde winnen eh vriend!

08 Mar 2017, 13:47
Nationale Ploeg

kheiremans schreef:
Still standing ! schreef:
witzwet schreef:

Knokke - Winkel
Bornem - Kn
Kn - Harelbeke
Temse - Kn
Kn - Izegem
Kn- Westhoek
Aalst - Kn

Knokke - W
W - Aalst
Sint-Niklaas - W
W - Gullegem
RC Gent - W
W- petegem
Brakel - W

(EA- Halle 2-1)
Winkel - Aalst
EA - Bornem
Harelbeke - EA
EA- Temse
Izegem- EA
EA - Knokke

dan zitten we al in 1B want we gaan eindronde winnen eh vriend!

that's the spirit ! :)

ik houd mijn mening nog wat in beraad tot ik weet wie er in die eindronde gaat zitten. ploegen als nen Berchem schat ik toch wel vooral wat rijper in.

08 Mar 2017, 14:23
forumlegende

Tegen den Berchem zou nog een pittig, vettig matchke kunnen worden. En goed voor de EA kassa.

08 Mar 2017, 15:27
Reserve

Stel dat de huidige stand ook de definitieve zou zijn (30 matchen gespeeld), dan zou dat dus concreet het volgende geven (met hier en daar wat wishful thinking :D ):

'Vlaamse eindronde stijgen 2e amateur'
Deelnemers (ervan uitgaande dat er maar 3 ploegen uit de A-reeks een licentie hebben en dat alle in aanmerking komende ploegen uit de B-reeks een licentie hebben)
(vice_A) EA
(P1_A) Petegem (geen licentie) -> St. Eloois-Winkel
(P2_A) Knokke (kampioen) -> Izegem (geen licentie) -> volgende t.e.m. plaats 14 (geen licentie) -> / [leeg1]
(P3_A) EA (vice) -> Temse (geen licentie) -> volgende t.e.m. plaats 14 (geen licentie) -> / [leeg2]
(Vice_B) Berchem
(P1_B) Thes Sport (kampioen) -> Spouwen
(P2_B) Berchem (vice) -> Bocholt
(P3-B) Thes Sport (kampioen) -> Rupel-Boom

SCENARIO 1 ('lege plaatsen worden ook geloot en resulteren in 'bye' ')
Eerste ronde, via loting, bijvoorbeeld:

EA - Rupel-Boom ---------------> EA
St. Eloois-Winkel - Bocholt ---> Bocholt
Berchem - [leeg1] -------------> Berchem
Spouwen - [leeg2] -------------> Spouwen

Mogelijk alternatief, wat Sportingcat voorstelde, is dat de vice's van A en B (nl. EA en Berchem) vóór de loting al 'bye' zijn.

Tweede ronde, via loting, bijvoorbeeld:

EA - Bocholt --------> EA (= 1e VL naar eindronde 1e amateur)
Berchem - Spouwen ---> Berchem (= 2e VL naar eindronde 1e amateur)

SCENARIO 2 ('lege plaatsen worden er direct uit gehaald')
Eerste ronde, via loting, bijvoorbeeld:

EA - Rupel-Boom ---------------> EA
St. Eloois-Winkel - Bocholt ---> Bocholt
Berchem - Spouwen -------------> Berchem

Tweede ronde, via loting, bijvoorbeeld:

EA - Bocholt -----> EA (= 1e VL naar eindronde 1e amateur)
Berchem - 'Bye' ----> Berchem (= 2e VL naar eindronde 1e amateur)

08 Mar 2017, 15:58
Freak

Vijf clubs uit onze reeks hebben een licentieaanvraag ingediend voor de Eerste Amateurliga. Naast Eendracht Aalst zijn dat ook nog Knokke, Winkel Sport, Olsa Brakel en RC Gent-Zeehaven.

08 Mar 2017, 19:16
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15 25