|
|
| Pagina 280 van 515 |
[ 7719 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 278 279 280 281 282 … 515 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Bram schreef: Dat van dat middenveld is voor een groot deel wel waar dat ze niet altijd zeer dominant aanwezig zijn, maar dan moet je wel al een hele terugrond vaststellen dat ze wel en grote motor hebben, daar waar de tegenstand na een uur spelen zichzefl tegenkomt, raken ze bij ons dan meestal pas maar op toerental. (meestal ook wel door enkele verschuiviningen van de coach). Dus ja, ze zijn niet dominant en hebben misschien geen geweldig scorend vermogen. Maar als je er al een hele terugronde lang de tegenstander fysiek mee omver blaast is dat toch ook een sterkte. Wel niet niet tegen ploegen van kaliber Knokke & Petege, maar toch. Yilke is op dat vlak na de terugrond toch zeer opvallend (herinner de carnavalsmatch), afgelopen weekend nog zeer ongelukkig achter Van Tricht aan, maar na herpositionering toch wel de sleutel tot de kentering weer gebleken. Voor nieuwjaar was Yilke vooral opvallend in die technische rol, maar nu is het toch ook dikwijls de motor van de ploeg. dat is het hem juist, dat je met dit centraal middenveld in 1b of 1ste amateur niet dominant zult zijn is normaal. maar in 2de amateur (4de klasse) met de ambitie die we allemaal hebben, moet het gewoon meer zijn. als we de pech hebben dat deinze zakt en bij ons ingedeeld wordt volgend seizoen, is die 2de plaats weer het hoogst mogelijk . |
| 11 Mar 2017, 19:17 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
witteken schreef: dat is het hem juist, dat je met dit centraal middenveld in 1b of 1ste amateur niet dominant zult zijn is normaal. maar in 2de amateur (4de klasse) met de ambitie die we allemaal hebben, moet het gewoon meer zijn. als we de pech hebben dat deinze zakt en bij ons ingedeeld wordt volgend seizoen, is die 2de plaats weer het hoogst mogelijk . Nochtans heeft onze ploeg in 1ste Amateur zeker zijn plaats... Nog wat elementen: (i) Deinze zakt niet, zelfs al wordt hun puntenaftrek bevestigd, dus daar moet je al geen schrik van hebben. Bovendien: toen het merendeel van de spelers van Deinze bij ons speelden (Lievens, Bael, De Neve, enz. - over De Greef en Janssens heb ik het nog niet) waren het krabbers en nu moeten we er ineens schrik van hebben... Daar is die Aalsterse consequentie weer... (ii) Een dominant middenveld is ook een middenveld dat in wedstrijden het verschil kan maken. Onder Kris Vander Haeghen hadden we misschien wel het meest dominante middenveld ooit bij onze club, hadden we ook voortdurend balbezit maar scoorden we niet of amper en moest BVR overnemen vanuit een quasi verloren positie. Of de mensen het nu willen zien of niet: er lopen er bij ons op het middenveld die matchen beslissen, of het nu De Coninck is met zijn "cementrol", Van Tricht met een vrije schop of Diarra/Marmitte met hun werkkracht... Ipv telkens in termen van "of of" te zien, kunnen we het in die zone misschien als supporter ook eens als "en en" bekijken. Hoop dat als de optie van De Coninck wordt gelicht, dat er dan ook na een match over iets anders dan het duel binnen de ploeg tussen Jilke en Wannes kan worden gesproken... (iii) Iedereen is het erover eens dat het - zeker de eerste helft - op Menen over de hele lijn zwak is geweest, maar toch worden er gemakshalve dezelfde spelers uitgehaald om op te schieten (ook al is het terecht). Ik troost me met de gedachte dat het nooit anders is geweest en meer zelfs: als die van in het begin bekritiseerde spelers genoeg karakter tonen en blijven, worden ze door die criticasters uiteindelijk toch aanvaard. Er is dus hoop... Vraag dat maar aan Ken Van Damme of Filipovic. Enkel als je van Tienen komt, is het lastiger. En Menen deed het ook gewoon heel goed, niet alleen op het veld maar ook de dagen ervoor, door te verzaken aan de beloftenmatch bijv. om dan plots met een quasi volledig nieuwe ploeg aan de aftrap te verschijnen dan de matchen ervoor. (iv) Kracht en ervaring moet ook passen bij de rest van uw kern. Je hebt - eindelijk - voetballend vermogen op uw middenveld, zelfs op uw 6-positie. Moet je dan nu terug naar "de goeien ouwen tijd" om enkel brekers daar te positioneren? Ik zeg u: met ons middenveld maken we het veel ploegen in 1ste amateur moeilijk. En ja, ook ik zou een type Anton Vanborm willen bij de kern, maar als dat niet mogelijk is (met name financieel), dan is dat zo en moeten we het op een andere manier doen. Zo simpel is het. Voortbestaan van de club moet ten allen tijde voorop staan, maar nog altijd lijkt dat niet doorgedrongen als ik die verlanglijstjes zie. Voorbeeld: er gaan hier stemmen op om Claeys terug in de ploeg te zetten die nu op de bank zit, maar tegelijkertijd moeten er nog 2 nieuwe centrale verdedigers bij? En ook Verstraeten mag blijven terwijl Falko - zonder overdrijven misschien wel uw meest constante verdediger over het hele seizoen bekeken - ook al verlengde? Gaan we een tweede ploeg inschrijven? (v) Bovendien, gaat een bende met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar, zomaar alles pikken van een oude krijger van 33 die er wordt bijgegooid? Als je iemand wil die respect afdwingt bovendien, gaat die toch al wat adelbrieven mogen voorleggen en of die mannen financieel haalbaar zijn denk ik dat de vraag stellen, ze beantwoorden is. Bovendien zullen die ook hun eisen stellen naar basisplaats toe en ik denk dat iedereen wel weet dat we het ons niet kunnen veroorloven om een aantal grootverdieners in de tribune te plaatsen. (vi) Over dat dominante: uiteindelijk is het toch het rendement van een kern die de doorslag zal geven. En daar kan je weinig op aanmerken denk ik. Feit dat je in het slot nog wedstrijden in uw voordeel kan beslissen, is ook een kwaliteit. (vii) Voor de dromers: er is geen recept om kampioen te worden. FC Lebbeke koopt een ploeg bij elkaar om de top te spelen, zie waar ze staan nu... Mogen voor derde keer op zoek naar een nieuwe trainer ook. Knokke wordt trouwens kampioen door quasi elke wedstrijd zonder diepe spits te spelen - in de wedstrijden dat ze wel met een "diepe spits" speelden, bleven de resultaten achterwege. Winkel was de te kloppen ploeg voor aanvang van het seizoen en ik moet bekennen dat elke keer ik die ploeg heb gezien, ik zwaar op mijn honger ben gebleven. Was in de voorbereiding al zo, was in de heenronde zo en is in de terugronde zo. Vandaag hoop ik vurig dat ze die favorietenrol eens gaan waarmaken op het veld van Knokke... Tot slot: Ik hoor intussen al een aantal jaar op rij dat "onze ploeg uiteindelijk een beter parcours heeft afgelegd dan vooraf verhoopt". Dan denk ik: moet je op dit moment dan het gros van een bestaande, jonge kern met veel progressiemarge net niet zoveel mogelijk bij elkaar proberen houden? Mannen als Marmitte, Diarra, de gebroeders Geenens, De Coninck, Van Tricht, Mitu, De Rock, gaan alleen maar beter worden als ze ervaring/maturiteit gaan opdoen want je start met een basiskwaliteit aan voetballend vermogen...Trouwens - ook al stijg je niet: competitie gaat mooi worden: Izegem/Ingelmunster gaat sterke ploeg zijn, Temse ook, RC Gent heeft ook al mooie transfers gerealiseerd, Petegem blijft Petegem... |
| 12 Mar 2017, 9:48 |
|
|
forumlegende
Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen?
Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! |
| 12 Mar 2017, 10:26 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Jean schreef: Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen? Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? |
| 12 Mar 2017, 10:43 |
|
|
forumlegende
DT schreef: Jean schreef: Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen? Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? Haal jij nu een post aan van voor het seizoen waar ik een wilde gok doe naar de eindstand zonder dat ik de ploegen ken? Uit mijn chauvinisme zet ik ons trouwens bij elke voorspelling op één. Maar daar ging het niet over, het ging over onze rechtsback en het niet doen van transfers en dat de tweede amateurliga zo tof is, dat zijn jouw uitspraken. En neen niet alles moet veranderen maar een rechtsback een een bijkomende spits zijn zeker nodig! We moeten echter proberen om nu naar eerste gaan want, zoals je zelf aanhaalt, promoveren doe je niet op bestelling. Volgens mij zal deze ploeg veel beter tot zijn recht komen in de eerste amateurliga. Sorry DT dat ik wat grof was, in feite ben ik het in grote lijnen wel met jou eens maar een beetje oppositie voeren zit nu éénmaal in mijn bloed! ![]() |
| 12 Mar 2017, 11:32 |
|
|
Vaste Waarde
Jean schreef: DT schreef: Jean schreef: Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen? Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? Haal jij nu een post aan van voor het seizoen waar ik een wilde gok doe naar de eindstand zonder dat ik de ploegen ken? Uit mijn chauvinisme zet ik ons trouwens bij elke voorspelling op één. Maar daar ging het niet over, het ging over onze rechtsback en het niet doen van transfers en dat de tweede amateurliga zo tof is, dat zijn jouw uitspraken. En neen niet alles moet veranderen maar een rechtsback een een bijkomende spits zijn zeker nodig! We moeten echter proberen om nu naar eerste gaan want, zoals je zelf aanhaalt, promoveren doe je niet op bestelling. Volgens mij zal deze ploeg veel beter tot zijn recht komen in de eerste amateurliga. Sorry DT dat ik wat grof was, in feite ben ik het in grote lijnen wel met jou eens maar een beetje oppositie voeren zit nu éénmaal in mijn bloed! ![]() Falko is niet de meest verfijnde technische speler, en zijn inspelen en uitverdedigen moeten nog veel beter. Maar puur defensief is Falko toch wel een "beer" geworden, hé zeg! Snelheid, duelkracht, tackle, sliding, kopspel: dat zijn z'n sterke punten. En ja, als hij een niveau hoger wil spelen, zal hij aan zijn mindere punten moeten werken. Maar we vergeten misschien al te gemakkelijk dat Falko nog maar (bijna) 22 jaar is, en dat hij het voetbal combineert met studies op hogeschoolniveau. |
| 12 Mar 2017, 11:58 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
We weten allemaal, wat we allemaal willen he, het is maar zeer de vraag of de "heren van het bestuur" dat ook al weten...wij kunnen zoveel willen, maar als ze ginder boven niet eensgezind worden, is het allemaal niet veel avance. Ik hoop vooral dat ze allemaal hun veel te groot ego eens aan kant schuiven, en doen voor wat ze er indertijd aan begonnen zijn!!
_________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 12 Mar 2017, 12:57 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
DT schreef: Jean schreef: Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen? Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? 90% van de supporters vindt dit best een leuke kern waar je mee kan bouwen. Alleen stellen die vast dat Knokke (en misschien Petegem zelfs) in het algemeen en vooral de onderlinge wedstrijden beter zijn/waren. Die vaststelling willen er blijkbaar een aantal nog niet maken, wat vreemd is. Bon, dan komen we naar de link met het financiele. Tuurlijk moet die financiele gezondmaking primeren. Maar terug, een - ook in mijn ogen ongefundeerde - opmerking zoals die van Jean hierboven moet je er dan wel met de glimlach willen bijnemen! Teruglopende kijkcijfers moet je er dan eveneens met de glimlach kunnen bijnemen. Zoals jij "en" ,"en" wilt met het sportieve zullen supporters nu eenmaal supporters blijven en ook "en" ,"en" willen. Op dat vlak blijft de club dan ook in gebreke met zijn communicatie over de financiele situatie. Je kan niet én roepen dat het heel goed gaat en dat de balans die zal neergelegd worden een fantastische remonte toont, om er dan ééntje neer te leggen die de meest dramatische cijfers in het bestaan weergeeft.Een duale communicatie die er trouwens ook al was ivm dat bewuste draagvlak. Bon, dan komt het blijkbaar terug neer op de roep naar enkele meerwaarden; is het zo onredelijk dat de vertrekkers hun plaats ingevuld kan worden door een nieuwe lichting van opkomend talent ? Ik zou net gedacht hebben dat dat de filosofie wat zou geworden zijn. Begin echter meer en meer te vrezen dat we het aantal kernspelers voor volgend seizoen ingekrimpt zullen zien worden? Tot slot, lijkt het mij toch ook niet meer dan logisch dat wanneer je dit jaar 2de of 3de wordt, dat de doelstelling dan naar een volgend jaar toe is om beter te doen ? _________________ If you never try, you'll never know |
| 12 Mar 2017, 15:02 |
|
|
Ancien
Bram schreef: DT schreef: Jean schreef: Volgend seizoen spelen we dus terug in de spannende tweede amateurliga met dezelfde spelers als dit seizoen? Je had al weinig abonnementen dit seizoen, volgend seizoen heb je er geen meer als de zever van DT klopt. Was jij het niet die de trainer van Knokke onbekwaam noemde een aantal maanden geleden? Falko Geenens onze meest constante verdedigers? Drink jij niet wat veel? Hij is gewoon te zwak voor deze ploeg! Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? 90% van de supporters vindt dit best een leuke kern waar je mee kan bouwen. Alleen stellen die vast dat Knokke (en misschien Petegem zelfs) in het algemeen en vooral de onderlinge wedstrijden beter zijn/waren. Die vaststelling willen er blijkbaar een aantal nog niet maken, wat vreemd is. Bon, dan komen we naar de link met het financiele. Tuurlijk moet die financiele gezondmaking primeren. Maar terug, een - ook in mijn ogen ongefundeerde - opmerking zoals die van Jean hierboven moet je er dan wel met de glimlach willen bijnemen! Teruglopende kijkcijfers moet je er dan eveneens met de glimlach kunnen bijnemen. Zoals jij "en" ,"en" wilt met het sportieve zullen supporters nu eenmaal supporters blijven en ook "en" ,"en" willen. Op dat vlak blijft de club dan ook in gebreke met zijn communicatie over de financiele situatie. Je kan niet én roepen dat het heel goed gaat en dat de balans die zal neergelegd worden een fantastische remonte toont, om er dan ééntje neer te leggen die de meest dramatische cijfers in het bestaan weergeeft.Een duale communicatie die er trouwens ook al was ivm dat bewuste draagvlak. Bon, dan komt het blijkbaar terug neer op de roep naar enkele meerwaarden; is het zo onredelijk dat de vertrekkers hun plaats ingevuld kan worden door een nieuwe lichting van opkomend talent ? Ik zou net gedacht hebben dat dat de filosofie wat zou geworden zijn. Begin echter meer en meer te vrezen dat we het aantal kernspelers voor volgend seizoen ingekrimpt zullen zien worden? Tot slot, lijkt het mij toch ook niet meer dan logisch dat wanneer je dit jaar 2de of 3de wordt, dat de doelstelling dan naar een volgend jaar toe is om beter te doen ? Paar zaken door elkaar gehusseld denk ik hierboven en zal ze dan paragraaf per paragraaf proberen duiden 1) Over Van Damme/Filipovic - er zijn tijden geweest dat deze spelers (hetzij om voetbalkwaliteiten, hetzij om persoonlijke/karakteriële redenen) door een aantal mensen steeds werden geviseerd, tot er plots iets onverklaarbaars gebeurt, de mening 100% wordt bijgesteld en de wind uit een totaal andere richting waait inzake die spelers door net dezelfde mensen. Dat hoef je niet te begrijpen natuurlijk, maar ontkennen dat dit gebeurde/gebeurt, is beetje belachelijk toch. Je hoeft er de historiek van dit forum maar eens op na te gaan. 2) Ik denk niet dat iemand er een probleem mee heeft om toe te geven dat in die matchen het net niet was - alleen mag je ook niet alleen naar die wedstrijden kijken, als je een objectieve evaluatie wil maken van uw kern over een volledig seizoen. Op Knokke kies je voor een bepaald wedstrijdplan, wat je na 3 min in de vuilbak mag gooien. Op Petegem haal je een punt en thuis tegen Petegem doet Petegem tot de 1-1 niet mee. Waar je op Petegem wel de rug kan rechten, kon je dat niet thuis dat klopt maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de druk die op deze wedstrijd zat. En als je vooraf het seizoen kiest voor een jonge kern weet je dat dit kan gebeuren. Dan mis je in die wedstrijden misschien idd de ervaring en de rust, wat je als een gebrek kan aanzien en waar je zou willen aan werken naar volgend seizoen toe, maar ook dan moet je andere factoren meenemen: gezien de jonge leeftijd van onze kern, met wat extra kms op de teller en wat meer jaren in de benen, ga je met deze garde dan niet verder staan dan nu een ervaren krijger erbij te halen die in de "makkelijke wedstrijden" geen echte meerwaarde gaat betekenen en in zo'n topper misschien ook net niet op de afspraak is. Maatstaf: onze ervaren mannen met de meeste kms waren in bovenstaande matchen immers ook niet op de afspraak he. Bovendien haalt niet altijd de meest dominante ploeg de oppergaai binnen: Hamme was vorig seizoen de kampioen van het collectief terwijl Dender in balbezit misschien het meeste indruk maakte. Dender dat trouwens in onderlinge confrontaties met onze "mislukkingen" niet wist te winnen. 3) Ik denk dat ik een van de eerste ben die de gehanteerde communicatiestrategie van de club steeds in vraag heb gesteld en nog doe. Ook naar communicatie naar de achterban toe, ga ik er prat op dat er meer nieuws (ook al is het niet spectaculair) wordt gedeeld. De mensen binnen de VZW Supporters Eendracht Aalst kunnen dat enkel maar beamen denk ik omdat ik vind dat het onvoldoende blijft, van beide kanten uit. Soit, dit gezegd zijnde, geef je wel de essentie weer in de laatste zinnen van uw derde paragraaf: er mag dan wel een verschil zitten in wat er wordt voorgesteld en wat de cijfers zeggen, maar wat is de basis? De cijfers toch? En die liggen er en zijn consulteerbaar: zou het dan voor iedereen op dit forum - en bij uitbreiding onze gehele supportersschare - na al die jaren niet een pak logischer zijn om uit te gaan van de feiten? Akkoord dat dit gevoed wordt door (niet-)communicatie maar je mag stilaan toch ook wel verwachten van de modale supporter dat hij weet hoe het met deze club is gesteld financieel. Als je dan ziet welke contracten er allemaal worden verlengd, dan kan je toch wel gaan veronderstellen dat er voor die posities (zeker als het nu al basisspelers zijn) geen extra volk gaat worden aangeworven? 4) Vertrekkers vervangen betekent 1) dat je weet wie je gaat laten gaan, 2) dat je weet welk budget je ter beschikking hebt, 3) dat je weet in welke reeks je gaat uitkomen en 4) dat je spelers achter de hand hebt die in de 3 voorgaande gevallen nog altijd bereid zijn te komen/te blijven. Wel, in de huidige competities is dat zowel voor clubs als spelers nog heel vaak koffiedik kijken. Voor de mensen die gaan verwijzen naar de tijd toen we uit derde tuimelden en we een ploeg hadden samengesteld om de kop te spelen voor derde in het jaar nadien (en we dus met veel machtsvertoon kampioen werden in vierde): die tijd ligt voorgoed achter ons. En - gelukkig - ligt ook dat financieel gevoerde parcours daar. Ik zie in uw post dat de vertrekkers moeten worden vervangen door opkomend talent. Dat is dan toch bezwaarlijk de mening van het grootste deel van de supporters die geen "opkomend talent" willen, maar "echte" versterkingen voor die posities. En dat is toch wel een belangrijk verschil. Het is waar dat een versterking absoluut niet altijd een dure vogel moet zijn, maar je weet ook dat als een speler benaderd wordt door EA, zijn makelaar meteen wat bij de prijs gaat bijdoen. De naam uit het verleden schudt je immers niet op 1, 2, 3 af... 5) Doelstelling mag/moet bijgesteld worden - uiteraard, maar dan moet alles wel in lijn zijn natuurlijk. Als vorig seizoen vooraf werd aangegeven dat een plaats in de eindronde het doel was, moet er in de loop van het seizoen op basis van de resultaten plots niet van die koers worden afgeweken als er - op 1 speler na - niks bijkomt. Dergelijk bijgesteld verwachtingspatroon kan nefast werken. Hetzelfde geldt voor volgend seizoen: stel dat je dit seizoen tweedes eindigt, zijn het de supporters die een logisch vervolg wensen en verwachten dat je volgend seizoen voor de oppergaai gaat, maar gaat dat ook de visie zijn van het bestuur? En gaat die visie volledig ondersteund zijn (lees: gaat die ambitie gewettigd zijn door de fondsen - je kan dan wel de ambitie hebben om de Ronde Van Frankrijk te winnen, maar zonder het materiaal of het budget om dat materiaal bij elkaar te harken, gaat dat bij een ambitie blijven)? Dat is aan het bestuur om uit te maken denk ik, want zij zullen de krijtlijnen meedelen. Niet de supporters, niet de werknemers binnen de club... En dat linkt dan uiteraard ook weer naar de communicatie toe, volledig akkoord. Laatst gewijzigd door DT op 13 Mar 2017, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 13 Mar 2017, 10:31 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
een aantal vragen nav bovenstaande posts:
- die slechte cijfers waarvan sprake, gaat dat nog steeds over de situatie op 30juni of slaat dit op de cijfers tot 31 dec? zijn die ook zo dramatisch? - kwam er rond deze tijd geen alg. vergadering? en aansluitend daarop supportersvergadering? - las ik dat goed dat voorzitter momenteel met iemand bezig was waarbij hij hoopte half maart te kunnen communiceren? de communicatie over het bestuurlijke stokt plots(enfin enkele maanden) vanuit de club en ik ben al te lang supporter, om daar stilaan niet ongerust over te worden. |
| 13 Mar 2017, 10:44 |
|
|
forumlegende
Klopt. 'Geen nieuws is goed nieuws' is een spreekwoord dat in het geval van onze ploeg niet van toepassing is. Meestal ontplofte de bom (of een heel bommentapijt) dan na een tijd van ingetogen stilte.
|
| 13 Mar 2017, 11:26 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
DT schreef: Paar zaken door elkaar gehusseld denk ik hierboven en zal ze dan paragraaf per paragraaf proberen duiden 1) Over Van Damme/Filipovic - er zijn tijden geweest dat deze spelers (hetzij om voetbalkwaliteiten, hetzij om persoonlijke/karakteriële redenen) door een aantal mensen steeds werden geviseerd, tot er plots iets onverklaarbaars gebeurt, de mening 100% wordt bijgesteld en de wind uit een totaal andere richting waait inzake die spelers door net dezelfde mensen. Dat hoef je niet te begrijpen natuurlijk, maar ontkennen dat dit gebeurde/gebeurt, is beetje belachelijk toch. Je hoeft er de historiek van dit forum maar eens op na te gaan. 2) Ik denk niet dat iemand er een probleem mee heeft om toe te geven dat in die matchen het net niet was - alleen mag je ook niet alleen naar die wedstrijden kijken, als je een objectieve evaluatie wil maken van uw kern over een volledig seizoen. Op Knokke kies je voor een bepaald wedstrijdplan, wat je na 3 min in de vuilbak mag gooien. Op Petegem haal je een punt en thuis tegen Petegem doet Petegem tot de 1-1 niet mee. Waar je op Petegem wel de rug kan rechten, kon je dat niet thuis dat klopt maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de druk die op deze wedstrijd zat. En als je vooraf het seizoen kiest voor een jonge kern weet je dat dit kan gebeuren. Dan mis je in die wedstrijden misschien idd de ervaring en de rust, wat je als een gebrek kan aanzien en waar je zou willen aan werken naar volgend seizoen toe, maar ook dan moet je andere factoren meenemen: gezien de jonge leeftijd van onze kern, met wat extra kms op de teller en wat meer jaren in de benen, ga je met deze garde dan niet verder staan dan nu een ervaren krijger erbij te halen die in de "makkelijke wedstrijden" geen echte meerwaarde gaat betekenen en in zo'n topper misschien ook net niet op de afspraak is. Maatstaf: onze ervaren mannen met de meeste kms waren in bovenstaande matchen immers ook niet op de afspraak he. Bovendien haalt niet altijd de meest dominante ploeg de oppergaai binnen: Hamme was vorig seizoen de kampioen van het collectief terwijl Dender in balbezit misschien het meeste indruk maakte. Dender dat trouwens in onderlinge confrontaties met onze "mislukkingen" niet wist te winnen. 3) Ik denk dat ik een van de eerste ben die de gehanteerde communicatiestrategie van de club steeds in vraag heb gesteld en nog doe. Ook naar communicatie naar de achterban toe, ga ik er prat op dat er meer nieuws (ook al is het niet spectaculair) wordt gedeeld. De mensen binnen de VZW Supporters Eendracht Aalst kunnen dat enkel maar beamen denk ik omdat ik vind dat het onvoldoende blijft, van beide kanten uit. Soit, dit gezegd zijnde, geef je wel de essentie weer in de laatste zinnen van uw derde paragraaf: er mag dan wel een verschil zitten in wat er wordt voorgesteld en wat de cijfers zeggen, maar wat is de basis? De cijfers toch? En die liggen er en zijn consulteerbaar: zou het dan voor iedereen op dit forum - en bij uitbreiding onze gehele supportersschare - na al die jaren niet een pak logischer zijn om uit te gaan van de feiten? Akkoord dat dit gevoed wordt door (niet-)communicatie maar je mag stilaan toch ook wel verwachten van de modale supporter dat hij weet hoe het met deze club is gesteld financieel. Als je dan ziet welke contracten er allemaal worden verlengd, dan kan je toch wel gaan veronderstellen dat er voor die posities (zeker als het nu al basisspelers zijn) geen extra volk gaat worden aangeworven? 4) Vertrekkers vervangen betekent 1) dat je weet wie je gaat laten gaan, 2) dat je weet welk budget je ter beschikking hebt, 3) dat je weet in welke reeks je gaat uitkomen en 4) dat je spelers achter de hand hebt die in de 3 voorgaande gevallen nog altijd bereid zijn te komen/te blijven. Wel, in de huidige competities is dat zowel voor clubs als spelers nog heel vaak koffiedik kijken. Voor de mensen die gaan verwijzen naar de tijd toen we uit derde tuimelden en we een ploeg hadden samengesteld om de kop te spelen voor derde in het jaar nadien (en we dus met veel machtsvertoon kampioen werden in vierde): die tijd ligt voorgoed achter ons. En - gelukkig - ligt ook dat financieel gevoerde parcours daar. Ik zie in uw post dat de vertrekkers moeten worden vervangen door opkomend talent. Dat is dan toch bezwaarlijk de mening van het grootste deel van de supporters die geen "opkomend talent" willen, maar "echte" versterkingen voor die posities. En dat is toch wel een belangrijk verschil. Het is waar dat een versterking absoluut niet altijd een dure vogel moet zijn, maar je weet ook dat als een speler benaderd wordt door EA, zijn makelaar meteen wat bij de prijs gaat bijdoen. De naam uit het verleden schudt je immers niet op 1, 2, 3 af... 5) Doelstelling mag/moet bijgesteld worden - uiteraard, maar dan moet alles wel in lijn zijn natuurlijk. Als vorig seizoen vooraf werd aangegeven dat een plaats in de eindronde het doel was, moet er in de loop van het seizoen op basis van de resultaten plots niet van die koers worden afgeweken als er - op 1 speler na - niks bijkomt. Dergelijk bijgesteld verwachtingspatroon kan nefast werken. Hetzelfde geldt voor volgend seizoen: stel dat je dit seizoen tweedes eindigt, zijn het de supporters die een logisch vervolg wensen en verwachten dat je volgend seizoen voor de oppergaai gaat, maar gaat dat ook de visie zijn van het bestuur? En gaat die visie volledig ondersteund zijn (lees: gaat die ambitie gewettigd zijn door de fondsen - je kan dan wel de ambitie hebben om de Ronde Van Frankrijk te winnen, maar zonder het materiaal of het budget om dat materiaal bij elkaar te harken, gaat dat bij een ambitie blijven)? Dat is aan het bestuur om uit te maken denk ik, want zij zullen de krijtlijnen meedelen. Niet de supporters, niet de werknemers binnen de club... En dat linkt dan uiteraard ook weer naar de communicatie toe, volledig akkoord. _________________ If you never try, you'll never know |
| 13 Mar 2017, 20:58 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
DT schreef: Bram schreef: DT schreef: Bedankt voor de gefundeerde mening Jean. Ik heb idd aangegeven dat Van Borm er toen niet in slaagde zijn ploeg aan het voetballen te krijgen en als je de matchen van toen van Knokke bekeek, was dit ook heel duidelijk. Verloren bijvoorbeeld kansloos op Brakel en hadden er een draak van een wedstrijd tegen Halle opzitten oa. En had bij Deinze met de beste kern van derde eerder exact hetzelfde probleem. Is een vaststelling en het bekijken van effectieve matchen waarop ik mij baseerde... Niet op uitslagen uit de krant. Je kan ook zoals jij zeggen dat Temse, Sint-Niklaas en Brakel de eindronde gaan spelen (zie uw voorspelling op dit seizoen), dat wij kampioen gaan worden en als dat niet lukt, hopen dat alles het jaar erop verandert en dat we nog een paar zakken geld gaan gebruiken die we niet hebben? En die zever snap ik dan niet: dat je voor dit seizoen voorspelt dat we met dit materiaal kampioen gaan worden om dan achteraf te gaan steigeren dat we met dit spelersmateriaal geen abonnementen gaan verkopen volgend jaar... Want dat is toch wat je zegt... Wie drinkt er dan te veel? 90% van de supporters vindt dit best een leuke kern waar je mee kan bouwen. Alleen stellen die vast dat Knokke (en misschien Petegem zelfs) in het algemeen en vooral de onderlinge wedstrijden beter zijn/waren. Die vaststelling willen er blijkbaar een aantal nog niet maken, wat vreemd is. Bon, dan komen we naar de link met het financiele. Tuurlijk moet die financiele gezondmaking primeren. Maar terug, een - ook in mijn ogen ongefundeerde - opmerking zoals die van Jean hierboven moet je er dan wel met de glimlach willen bijnemen! Teruglopende kijkcijfers moet je er dan eveneens met de glimlach kunnen bijnemen. Zoals jij "en" ,"en" wilt met het sportieve zullen supporters nu eenmaal supporters blijven en ook "en" ,"en" willen. Op dat vlak blijft de club dan ook in gebreke met zijn communicatie over de financiele situatie. Je kan niet én roepen dat het heel goed gaat en dat de balans die zal neergelegd worden een fantastische remonte toont, om er dan ééntje neer te leggen die de meest dramatische cijfers in het bestaan weergeeft.Een duale communicatie die er trouwens ook al was ivm dat bewuste draagvlak. Bon, dan komt het blijkbaar terug neer op de roep naar enkele meerwaarden; is het zo onredelijk dat de vertrekkers hun plaats ingevuld kan worden door een nieuwe lichting van opkomend talent ? Ik zou net gedacht hebben dat dat de filosofie wat zou geworden zijn. Begin echter meer en meer te vrezen dat we het aantal kernspelers voor volgend seizoen ingekrimpt zullen zien worden? Tot slot, lijkt het mij toch ook niet meer dan logisch dat wanneer je dit jaar 2de of 3de wordt, dat de doelstelling dan naar een volgend jaar toe is om beter te doen ? Paar zaken door elkaar gehusseld denk ik hierboven en zal ze dan paragraaf per paragraaf proberen duiden 1) Over Van Damme/Filipovic - er zijn tijden geweest dat deze spelers (hetzij om voetbalkwaliteiten, hetzij om persoonlijke/karakteriële redenen) door een aantal mensen steeds werden geviseerd, tot er plots iets onverklaarbaars gebeurt, de mening 100% wordt bijgesteld en de wind uit een totaal andere richting waait inzake die spelers door net dezelfde mensen. Dat hoef je niet te begrijpen natuurlijk, maar ontkennen dat dit gebeurde/gebeurt, is beetje belachelijk toch. Je hoeft er de historiek van dit forum maar eens op na te gaan. 2) Ik denk niet dat iemand er een probleem mee heeft om toe te geven dat in die matchen het net niet was - alleen mag je ook niet alleen naar die wedstrijden kijken, als je een objectieve evaluatie wil maken van uw kern over een volledig seizoen. Op Knokke kies je voor een bepaald wedstrijdplan, wat je na 3 min in de vuilbak mag gooien. Op Petegem haal je een punt en thuis tegen Petegem doet Petegem tot de 1-1 niet mee. Waar je op Petegem wel de rug kan rechten, kon je dat niet thuis dat klopt maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de druk die op deze wedstrijd zat. En als je vooraf het seizoen kiest voor een jonge kern weet je dat dit kan gebeuren. Dan mis je in die wedstrijden misschien idd de ervaring en de rust, wat je als een gebrek kan aanzien en waar je zou willen aan werken naar volgend seizoen toe, maar ook dan moet je andere factoren meenemen: gezien de jonge leeftijd van onze kern, met wat extra kms op de teller en wat meer jaren in de benen, ga je met deze garde dan niet verder staan dan nu een ervaren krijger erbij te halen die in de "makkelijke wedstrijden" geen echte meerwaarde gaat betekenen en in zo'n topper misschien ook net niet op de afspraak is. Maatstaf: onze ervaren mannen met de meeste kms waren in bovenstaande matchen immers ook niet op de afspraak he. Bovendien haalt niet altijd de meest dominante ploeg de oppergaai binnen: Hamme was vorig seizoen de kampioen van het collectief terwijl Dender in balbezit misschien het meeste indruk maakte. Dender dat trouwens in onderlinge confrontaties met onze "mislukkingen" niet wist te winnen. 3) Ik denk dat ik een van de eerste ben die de gehanteerde communicatiestrategie van de club steeds in vraag heb gesteld en nog doe. Ook naar communicatie naar de achterban toe, ga ik er prat op dat er meer nieuws (ook al is het niet spectaculair) wordt gedeeld. De mensen binnen de VZW Supporters Eendracht Aalst kunnen dat enkel maar beamen denk ik omdat ik vind dat het onvoldoende blijft, van beide kanten uit. Soit, dit gezegd zijnde, geef je wel de essentie weer in de laatste zinnen van uw derde paragraaf: er mag dan wel een verschil zitten in wat er wordt voorgesteld en wat de cijfers zeggen, maar wat is de basis? De cijfers toch? En die liggen er en zijn consulteerbaar: zou het dan voor iedereen op dit forum - en bij uitbreiding onze gehele supportersschare - na al die jaren niet een pak logischer zijn om uit te gaan van de feiten? Akkoord dat dit gevoed wordt door (niet-)communicatie maar je mag stilaan toch ook wel verwachten van de modale supporter dat hij weet hoe het met deze club is gesteld financieel. Als je dan ziet welke contracten er allemaal worden verlengd, dan kan je toch wel gaan veronderstellen dat er voor die posities (zeker als het nu al basisspelers zijn) geen extra volk gaat worden aangeworven? 4) Vertrekkers vervangen betekent 1) dat je weet wie je gaat laten gaan, 2) dat je weet welk budget je ter beschikking hebt, 3) dat je weet in welke reeks je gaat uitkomen en 4) dat je spelers achter de hand hebt die in de 3 voorgaande gevallen nog altijd bereid zijn te komen/te blijven. Wel, in de huidige competities is dat zowel voor clubs als spelers nog heel vaak koffiedik kijken. Voor de mensen die gaan verwijzen naar de tijd toen we uit derde tuimelden en we een ploeg hadden samengesteld om de kop te spelen voor derde in het jaar nadien (en we dus met veel machtsvertoon kampioen werden in vierde): die tijd ligt voorgoed achter ons. En - gelukkig - ligt ook dat financieel gevoerde parcours daar. Ik zie in uw post dat de vertrekkers moeten worden vervangen door opkomend talent. Dat is dan toch bezwaarlijk de mening van het grootste deel van de supporters die geen "opkomend talent" willen, maar "echte" versterkingen voor die posities. En dat is toch wel een belangrijk verschil. Het is waar dat een versterking absoluut niet altijd een dure vogel moet zijn, maar je weet ook dat als een speler benaderd wordt door EA, zijn makelaar meteen wat bij de prijs gaat bijdoen. De naam uit het verleden schudt je immers niet op 1, 2, 3 af... 5) Doelstelling mag/moet bijgesteld worden - uiteraard, maar dan moet alles wel in lijn zijn natuurlijk. Als vorig seizoen vooraf werd aangegeven dat een plaats in de eindronde het doel was, moet er in de loop van het seizoen op basis van de resultaten plots niet van die koers worden afgeweken als er - op 1 speler na - niks bijkomt. Dergelijk bijgesteld verwachtingspatroon kan nefast werken. Hetzelfde geldt voor volgend seizoen: stel dat je dit seizoen tweedes eindigt, zijn het de supporters die een logisch vervolg wensen en verwachten dat je volgend seizoen voor de oppergaai gaat, maar gaat dat ook de visie zijn van het bestuur? En gaat die visie volledig ondersteund zijn (lees: gaat die ambitie gewettigd zijn door de fondsen - je kan dan wel de ambitie hebben om de Ronde Van Frankrijk te winnen, maar zonder het materiaal of het budget om dat materiaal bij elkaar te harken, gaat dat bij een ambitie blijven)? Dat is aan het bestuur om uit te maken denk ik, want zij zullen de krijtlijnen meedelen. Niet de supporters, niet de werknemers binnen de club... En dat linkt dan uiteraard ook weer naar de communicatie toe, volledig akkoord. Bizarre redenering, is zowat het enige seizoen van de voorbije 15 jaar waar er geen financieel verlies gemaakt is. De 'professionalisering' van ene FDR die erop volgde heeft de put geslagen waar je vandaag nog steeds in kijkt. |
| 14 Mar 2017, 13:33 |
|
|
Ancien
AlostanA schreef: Bizarre redenering, is zowat het enige seizoen van de voorbije 15 jaar waar er geen financieel verlies gemaakt is. De 'professionalisering' van ene FDR die erop volgde heeft de put geslagen waar je vandaag nog steeds in kijkt. Lijkt me weinig zinvol om die discussie hier in het lang en het breed te voeren maar was het niet in dat tijdperk dat er toevallig geen jaarrekeningen werden neergelegd (althans zeker niet op het moment dat ze moesten ingediend worden), dat er bepaalde terugbetalingen aan Garré niet al te slim werden aangepakt (waar de club nog intresten op betaalt denk ik), dat er contracten van 5 jaar werden afgesloten met bepaalde topspelers,... Dat is ook deel van wat ik als financieel parcours beschouw hé. Het cijfer van dat ene kampioenjaar mag dan nog positief gebleken zijn, dat zegt helemaal niks hé want je hebt geen vergelijkingspunt met het jaar ervoor of het jaar erna... Blijf het altijd grappig vinden dat de periode Schots-De Ridder- De Cock voor sommigen in de chronologie altijd meteen gevolgd wordt door het imperium van die stoute FDR, terwijl ene De Bruecker toch ook nog een paar jaar de scepter heeft gezwaaid met een aantal financiële experten incl. De Cock als support... Om de blitsperiode van Pasco-man niet te vergeten... Als je die simpele redenering van dat ene positieve resultaat doortrekt, is er trouwens ook goed gewerkt in 2012 en 2014 want volgens de boeken waren die jaren ook winstgevend... |
| 14 Mar 2017, 13:44 |
|
|
Vaste Waarde
DT schreef: AlostanA schreef: Bizarre redenering, is zowat het enige seizoen van de voorbije 15 jaar waar er geen financieel verlies gemaakt is. De 'professionalisering' van ene FDR die erop volgde heeft de put geslagen waar je vandaag nog steeds in kijkt. Lijkt me weinig zinvol om die discussie hier in het lang en het breed te voeren maar was het niet in dat tijdperk dat er toevallig geen jaarrekeningen werden neergelegd (althans zeker niet op het moment dat ze moesten ingediend worden), dat er bepaalde terugbetalingen aan Garré niet al te slim werden aangepakt (waar de club nog intresten op betaalt denk ik), dat er contracten van 5 jaar werden afgesloten met bepaalde topspelers,... Dat is ook deel van wat ik als financieel parcours beschouw hé. Het cijfer van dat ene kampioenjaar mag dan nog positief gebleken zijn, dat zegt helemaal niks hé want je hebt geen vergelijkingspunt met het jaar ervoor of het jaar erna... Blijf het altijd grappig vinden dat de periode Schots-De Ridder- De Cock voor sommigen in de chronologie altijd meteen gevolgd wordt door het imperium van die stoute FDR, terwijl ene De Bruecker toch ook nog een paar jaar de scepter heeft gezwaaid met een aantal financiële experten incl. De Cock als support... Om de blitsperiode van Pasco-man niet te vergeten... Als je die simpele redenering van dat ene positieve resultaat doortrekt, is er trouwens ook goed gewerkt in 2012 en 2014 want volgens de boeken waren die jaren ook winstgevend... Ondertussen weten we dat er toen geen winst maar verlies was!! |
| 14 Mar 2017, 18:35 |
|
| Pagina 280 van 515 |
[ 7719 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 278 279 280 281 282 … 515 Volgende |